طائب: آمریکا در جبهه روسیه و غزه شکست خورده است

  4020916009 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

مشاور فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه امروز طرح آمریکایی‌ها در اوکراین و اسرائیل شکست خورده است، گفت: رژیم صهیونیستی با جنگ نظامی به دنبال آزادسازی اسرا، قبول آتش بس و پیروزی حداقلی بود که در این عرصه نیز شکست خورد.

طائب: آمریکا در جبهه روسیه و غزه شکست خورده است

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طائب در اجلاسیه اساتید حوزه که در سالن همایش‌های دارالشفاء برگزار شد، با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند طوفان الاقصی آمریکازدایی است، اظهار کرد: برای تبیین این موضوع باید مقدمه‌ای از سیر تحولات جهانی را بررسی کرد.

وی با بیان اینکه آمریکا پس از استقلال به دنبال اداره جهان بود، مطرح کرد: آن‌ها با بهره‌برداری از دو قدرت نرم و سخت به دنبال این بودند که ارزش‌های آمریکایی را به ارزش‌های جهانی تبدیل کنند.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه این حرکت با جنگ نرم تا جنگ جهانی دوم و فروپاشی شوروی ادامه داشت، عنوان کرد: در سال 1991 مارکسیسم شکست خود و آمریکایی‌ها خود را پیروز میدان می‌دانستند.

وی با بیان اینکه جامع‌ترین برنامه امنیت ملی آمریکا 25 ساله است، خاطرنشان کرد: دولت‌مردان آمریکا اعلام کردند که سرنوشت آمریکا و جهان در سال 2030 همزمان با 250 سالگی آمریکا تعیین خواهد شد.

طائب با اشاره به اینکه تحولات جهانی تا سال 2030 صورت می‌گیرد، تصریح کرد: در سال 2030 مشخص می‌شود که آمریکا به عنوان کدخدای جهانی حاکمیت خواهد کرد و یا دورانی رو به افول را درپیش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های خود آمریکایی‌ها عوامل داخلی و بین المللی در این روند تاثیرگذار است، یادآور شد: بر اساس برآوردهای اقتصاددانان جهانی امکان دارد تا سال 2030 آمریکا قدرت نخست اقتصادی دنیا نباشد.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه احتمال دارد از نظر تکنولوژی و نظامی نیز آمریکا قدرت اول دنیا نباشد، بیان کرد: تهدیدهای بین المللی آمریکا نیز چین، روسیه و ایران هستند که تضعیف آمریکا را دنبال می‌کنند به ویژه ایران که مدل حکمرانی جدیدی را به دنیا معرفی می‌کند.

وی با بیان اینکه آمریکا برای مقابله با این تهدیدها به دنبال قدرت‌گیری اسرائیل و به رسمیت شناختن این رژیم غاصب بود، ابراز کرد: آمریکا در نظر داشت خودش قدرت جهانی و اسرائیل زیر سایه او قدرت منطقه شود.

طائب با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی این برنامه‌ریزی را تغییر داد، اظهار داشت: امروز دو جریان حاکم بر اسرائیل بیانیه دادند که ما به 80 سالگی نخواهیم رسید.

وی با بیان اینکه آمریکا به دنبال این بود که خودش با روسیه و اسرائیل با ایران مقابله کند، مطرح کرد: در این راستا ریل‌گذاری‌هایی داشت که تحریم‌ها و تغییرات فرهنگی برای نسل چهارم انقلاب اسلامی ازجمله آن‌ها بود.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه معادلات آمریکا بهم ریخته است، عنوان کرد: امروز فروش نفت و خرید هواپیما، هلیکوپتر و لوکوموتیو توسط دولت انجام می‌شود که تمام معادلات آمریکا را بهم ریخته است.

وی با بیان اینکه دولت جدید وابستگی‌ها را کاهش داده است، خاطرنشان کرد: دولت امروز در حوزه زیرساخت‌ها در حال سرمایه‌گذاری است.

طائب با اشاره به اینکه آمریکا پس از مشاهده این تغییر رویکرد در دولت ایران، اغتشاشات سال 1401 را برنامه‌ریزی کرد، تصریح کرد: همزمان با 22 بهمن این برنامه آمریکا نیز شکست خورد و حتی اروپایی‌ها نیز منافقین را نپذیرفتند.

وی با بیان اینکه آمریکا پس از این اتفاقات به دنبال جنگ سخت با حمایت اسرائیل در مقابل محور مقاومت بود، یادآور شد: در این راستا مالیات را در غزه افزایش داده و حلقه محاصره را تنگ‌تر کردند و با عملیات‌های مکرر نظامی به دنبال خسته کردن نیروی مقاومت بودند.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه هر نیروی مقاومتی طرح راهبردی مشخصی دارد، بیان کرد: پس از این اتفاقات حماس طرح راهبردی خود را عملیاتی کرد.

وی با بیان اینکه حماس در یک عملیات پیش دستانه طوفان الاقصی را پایه‌ریزی کرد، ابراز کرد: این اتفاق مشابه اتفاقی بود که توسط روسیه در اوکراین رقم خورد.

طائب با اشاره به اینکه امروز طرح آمریکایی‌ها در اوکراین و اسرائیل شکست خورده است، اظهار داشت: در عملیات طوفان الاقصی سیستم اطلاعاتی، واکنش سریع دفاعی و رسانه‌ای اسرائیل شکست خورد و این موضوع موجب شد، اسرائیل وارد میدان جنگ شود؛ آن‌ها با جنگ نظامی به دنبال پیروزی حداقلی با آزادسازی اسرا و قبول آتش بس بودند که در این عرصه نیز شکست خوردند.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: امروز آمریکا و اروپا ادعا می‌کنند که نتانیاهو جنگ را شخصی کرده و برای ماندن در قدرت جنگ را طولانی می‌کند.

وی با بیان اینکه آمریکا در دو جبهه روسیه و غزه شکست خورده است، خاطرنشان کرد: دولتمردان آمریکا در نظردارند تا پایان سال 2023 به این قائله پایان دهند.

دیدگاه کاربران

پیکان۳۳۱۵۸۲۳۰۸:۵۰:۱۱ ۱۴۰۲/۹/۱۶
دقیقا منظورتون از شکست چی هست؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین