غرش جنگنده سوخو ۳۵ در آسمان ایران

گروه سیاسی الف،   4020907053 ۱۳۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

اظهارنظر اخیر جانشین وزیر دفاع، نقطه‌پایانی بر گمانه‌زنی‌ها پیرامون ورود جنگنده سوخو ۳۵ و دیگر تسلیحات روسی به ایران است و باید منتظر غرش این جنگنده قدرتمند در آسمان کشورمان باشیم.

غرش جنگنده سوخو ۳۵ در آسمان ایران

به گزارش الف، از مهرماه ۹۹ و با کلیدخوردن نخستین بند غروب برجام و اجرایی‌شدن بند ۵ پیوست‌های قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل که مربوط به رفع محدودیت‌های تسلیحاتی متعارف است، زمزمه‌هایی از خرید تسلیحات مورد نیاز کشور از جمله جنگنده‌های روسی به‌گوش می‌رسید که صرفاً در حد گمانه‌زنی بود و هیچ مقام مسئولی واکنش رسمی به این گمانه‌زنی‌ها نداشت.

حتی تابستان امسال، امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به توانمندی‌های ساخت جنگنده در داخل کشور اشاره و به‌گونه‌ای موضع‌گیری کرده بود که بسیاری از منتفی‌شدن ورود سوخو و دیگر تسلیحات به کشور سخن گفتند. اما صحبت‌های اخیر جانشین وزیر دفاع به تمام شائبه‌ها و گمانه‌ها پایان داد و او به‌طور قطعی و رسمی از ورود تسلیحات روسی به کشور خبر داد.

غرش سوخو ۳۵، میل ۲۸ و یاک ۱۳۰ در آسمان ایران

سردار سیدمهدی فرحی جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با تسنیم  از قطعی شدن ورود هواپیما‌ها و بالگردهای روسی به سازمان رزم نیروهای مسلح خبر داد.

وی با اعلام این خبر گفت: «در حوزه هوایی، ورود هواپیمای آموزشی یاک۱۳۰، جنگنده سوخو۳۵ و بالگرد میل۲۸ به کشور قطعی شده است و فرآیند آن در حال انجام است.»

سردار فرحی ادامه داد: «سال گذشته نظام نوآوری دفاعی توسط وزیر دفاع ابلاغ شد و این ابلاغ خیلی اثربخش بود اما به این معنا نیست که ما در همه حوزه‌ها به بالاترین فناوری رسیده‌ایم، در برخی حوزه‌ها جزو چند کشور برتر هستیم و در برخی حوزه‌ها مسیر بلوغ را طی می‌کنیم، در این مسیر باید برای تکمیل توان دفاعی علاوه بر توسعه توانمندی‌های درون‌زا از راه‌های میانبر نیز استفاده کنیم که یکی از این حوزه‌ها، حوزه فناوری هوایی است.»

جانشین وزیر دفاع ادامه داد: «در حوزه بالگرد ما قابلیتهای خوبی داریم به همین دلیل از لحاظ کمیت در منطقه برترین هستیم اما ارتقای کیفی بالگردها در دستور کار قرار گرفته است. در این حوزه ده‌ها پروژه تعریف شده است که برخی از آنها مانند پرواز در شب،‌ ارتقای سامانه‌های اویونیک و سامانه‌های موشکی انجام شده است. امروز شرکت پنها (شرکت پشتیبانی و نوسازی هلیکوپترهای ایران) با وضعیت سی سال گذشته خود بسیار متفاوت است و فکر می‌کنم نیروهای مسلح از فرآیندی که در این مجموعه طی می‌شود، راضی هستند.

فصلی نوین در روابط نظامی ایران و روسیه

هر چند که تبادلات نظامی جمهوری‌اسلامی ایران و روسیه مسبوق به سابقه است و در زمان ریاست‌جمهوری مرحوم هاشمی‌رفسنجانی، او در سفری که به شوروی و دیدار با گورباچف داشت، توانست قرارداد خرید جنگنده‌های سوخو ۲۴، میگ ۲۹، زیردریایی‌ها و برخی تسلیحات دیگر را منعقد و آن را به سازمان رزم نیروهای مسلح ملحق کند اما این همکاری‌های نظامی در سال‌های بعد رو به افول گرایید و حتی روس‌ها در زمان ریاست‌جمهوری دیمیتری مدودف از انجام تعهدات خود و تحویل به‌موقع سامانه پدافندی S۳۰۰ سرباز زدند و سرانجام در تابستان ۹۵ این سامانه و موشک‌های آن به‌دست ایران رسید.

روسیه دلیل این تاخیر را قطعنامه‌های سازمان ملل و تحریم‌های تسلیحاتی ایران عنوان می‌کرد اما پیش از امضای برجام، صدور قطعنامه‌ ۲۲۳۱ و لغو تحریم‌های تسلیحاتی کشورمان، در فروردین‌ماه ۹۴ ولادیمیر پوتین که به مسند ریاست‌جمهوری بازگشته بود، طی فرمانی ممنوعیت تحویل سامانه‌های S۳۰۰ به ایران را لغو و سرانجام این قرارداد وارد فاز اجرایی شد و این مسئله نشان داد که مسائلی فراتر از تحریم‌ها در همکاری طرفین و اجرای قراردادها دخیل است.

برهه کنونی که روابط سیاسی ایران و روسیه در اوج همکاری قرار داشته و همگرایی بسیاری در مسائل منطقه‌ای و جهانی مشاهده می‌دهد، می‌تواند فصل نوینی در روابط نظامی طرفین باشد. ایران در حوزه پهپادی و موشکی قله‌های تکنولوژی را درنوردیده و بدون‌شک یکی از قدرت‌های جهانی است و روسیه هم در حوزه هوایی و تسلیحات مربوط به آن و همچنین تکنولوژی فضایی جزو برترین‌های دنیاست و همین مسئله می‌تواند همپوشانی نسبی بین طرفین ایجاد کند.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۰۶۶۱۷۱۵:۲۸:۰۸ ۱۴۰۲/۹/۷
غرش فقرو گرانی افسار گسیخته در ایران .
رضا۳۳۰۶۷۰۷۱۶:۵۵:۴۰ ۱۴۰۲/۹/۷
شما اگر آب میخوری ، دیگه نون نمی خوری؟؟ هر چیزی جای خودش اقتصاد باید درست بشود ، امور نظامی هم باید تقویت شود
ناشناس۳۳۰۶۸۸۸۲۰:۱۲:۲۱ ۱۴۰۲/۹/۷
نه به قیمت تضعیف اقتصاد ...چرا باید همیشه در فکر جنگ باشیم پس صلح و آرامش چی میشه
ناشناس۳۳۰۶۹۵۱۲۱:۰۸:۴۵ ۱۴۰۲/۹/۷
لفظ غرش زمانی باید اطلاق شود که هواپیما ساخت داخل باشد غرش هواپیمای روسی در آسمان ایران افتخار نیست
ناشناس۳۳۰۸۷۰۰۰۸:۲۶:۳۰ ۱۴۰۲/۹/۹
باید با همه دنیا بر اساس منافع ملی خودمان تعامل و همکاری داشته باشیم .
ناشناس۳۳۰۶۹۶۴۲۱:۲۶:۲۰ ۱۴۰۲/۹/۷
برای اینکه دورتا دورت را پایگاه های آمریکایی گرفته وگرگ ها کمین کرده اند... البته اگه خودت هم دوست گرگ ها باشی که هیچی...
ناشناس۳۳۰۶۹۹۵۲۲:۰۰:۴۶ ۱۴۰۲/۹/۷
اگر صلح می خواهید اماده جنگ شوید.
ناشناس۳۳۰۷۰۱۶۲۲:۱۲:۰۸ ۱۴۰۲/۹/۷
اگر قدرت بازدارندگی و سلاح نداشته باشیم تهدید امنیتی و جنگ اجتناب ناپذیر است اگر ارامش می خواهیم باید برای تقویت قوای نظامی کشور هزینه کنیم.
ناشنای۳۳۰۷۰۲۹۲۲:۲۷:۳۹ ۱۴۰۲/۹/۷
روسیه دومین ابرقدرت جهان بود حالا جی.کجاهستش.کمی فکر کردن خوبه.
ناشناس۳۳۰۷۱۲۳۲۳:۳۸:۵۲ ۱۴۰۲/۹/۷
روسیه به قدری مقتدر است که امریکا و ناتو در مدت 2 سال گذشته در جنگ اوکراین نتوانستن بر این کشور غلبه کنند.
ناشناس۳۳۰۹۳۲۰۱۸:۲۲:۴۵ ۱۴۰۲/۹/۹
فقط ایران 8 سال در مقابل کل جهان ماند و پیروز شد .
ناشناس۳۳۰۷۰۹۵۲۳:۲۴:۵۰ ۱۴۰۲/۹/۷
ارامش بدون قدرت نظامی در دنیای فعلی سرابی بیش نیست حتی اقتصاد وپیشرفت واستقلال اقتصادی هم منوط به قدرت نظامیه
ناشناس۳۳۰۷۱۱۵۲۳:۳۵:۰۳ ۱۴۰۲/۹/۷
شما اول توضیح بده چی می‌گویی
محمدرضا۳۳۰۷۱۱۷۲۳:۳۶:۴۴ ۱۴۰۲/۹/۷
دادا فیلم هندی خیلی میبینیا.امنیت ی کشور بزرگ مثل ایران الکی نیست.
ناشناس۳۳۰۷۱۵۸۲۳:۵۸:۳۵ ۱۴۰۲/۹/۷
اگر جنگنده و پهپاد و موشک نداشته باشیم مورد تهاجم دشمنان قرار می گیریم و اقتصاد هم به مراتب بدتر خواهد شد.
ناشناس۳۳۰۷۲۳۸۰۲:۰۳:۴۱ ۱۴۰۲/۹/۸
اولا اگه قدرت نداشته باشیم جنگ خود به خود سراغ ما می آید. دوما هزینه نظامی ایران از خیلی کشورها پایین تر است
ناشناس۳۳۰۷۳۱۷۰۷:۱۶:۱۶ ۱۴۰۲/۹/۸
تا غرب به خانه باز نگرده ، جنگ پای ثابت خاورمیانه است . هر چند ده سال یکبار قرعه به نام یکی دو تا کشور خاورمیانه می افتد . یک زمان ترکیه و مصر . یک زمان ایران و اردن . یک زمان عراق و یمن ... تمامی ندارد . اگر عرضه یا جرات داری برو یقیه میهمانان ناخوانده و البته فضول را بگیر . از تمام دنیا محترمانه اخراجشان کرده اند فقط مانده خاورمیانه و آفریقا .
مهران۳۳۰۷۳۱۸۰۷:۱۷:۰۸ ۱۴۰۲/۹/۸
ضعیف بودن اقتصاد هیچ ربطی به بحث های نظامی ندارد شما بودجه نظامی کشور رو ببین حتی از کشورهای ریزه می‌زه منطقه کمتر است ولی نظامی ها از این بودجه دارند درست استفاده میکنند و دستاورد های زیادی دارند بقیه وزارت خونه ها تعطیل هستند چه ربطی به نظامی دارد اما مطلب مهمتر اینکه هیچ آدم عاقلی در خونش رو نمیفروشه بگه برم مرغ بخرم بخورم اولین اصلی زندگی امنیت است بعد اقتصاد تو این منطقه وحشتناک اگر خواب دشمن های ایران تحقق پیدا می‌کرد برای ناامن شدن این کشور خود شما میگفتی ایکاش تورم چند ده برابر باشه ولی امنیت باشه
ناشناس۳۳۰۷۳۸۷۰۸:۳۲:۱۳ ۱۴۰۲/۹/۸
بقیه کشورا صد برابر ما خرج نظامی میکنن ، مگه میشه نظامی رو برای اقتصاد تعطیل کرد ؟؟؟
حمید۳۳۰۷۵۷۹۱۱:۲۴:۵۸ ۱۴۰۲/۹/۸
قربونت تنها راهی که میشه جلوی جنگ رو گرفت قدرتمند بودن هست و پیشرفت اقتصادی از امنیت بدست میاد.یعنی کسانی در این کشور سرمایه گذاری میکنند که از نظر امنیتی خیالشون راحت باشه
ناشناس۳۳۰۸۰۳۶۱۵:۲۴:۱۰ ۱۴۰۲/۹/۸
ما به فکر جنگ نیستیم دشمن به فکر جنگ است و ما باید آماده باشیم یادمان باشد که دشمن دست از فتنه گری برای تجزیه ایران برنخواهد داشت باید آنقدر قوی بود که دشمن دست از فتنه بردارد وبداند هزینه آن برایش زیاد است
ناشناس۳۳۰۸۴۷۲۲۲:۴۸:۳۴ ۱۴۰۲/۹/۸
وقتی قدرت نداشته باشی چیزی به نام صلح معنا ندارد. مگه جهان مثل جنگل رو نمی بینید؟
حسین۳۳۱۰۹۲۲۱۵:۱۶:۴۷ ۱۴۰۲/۹/۱۱
اتفاقااگر در زمینه نظامی قوی باشی جرات حمله کردن بهت ندارن ومیتوانی در صلح و ارامش زندگی کنی .
فرزاد۳۳۰۷۱۱۶۲۳:۳۵:۲۵ ۱۴۰۲/۹/۷
خوشحالم برای امنیت کشورم❤️
ناشناس۳۳۰۸۰۸۲۱۵:۵۶:۲۲ ۱۴۰۲/۹/۸
آفرین درست گفتید اگر آب و نان می خورید حتما باید به فکر امنیت بود. اما وقتی نان نیست. توپ و تانک و هواپیما اصلا به درد نمی خورد.
ناشناس۳۳۱۲۸۴۹۱۴:۳۹:۱۸ ۱۴۰۲/۹/۱۳
برو از مردم لیبی و سوریه و فلسطین بپرس اونوقت بهت میگن امنیت مهم تره یا اقتصاد. هر جامعه ای امنیتش دچار مشکل بشه نتنها دیگه نون گیرش نمیاد که بخوره بلکه تحقیر و تباه میشه. وقتی برای تحقیر کردنت بمب یک تنی انداختن تو بیمارستان و زن و بچه ات رو قتل عام کردن و خاک کشورت رو به توبره کشیدن اهمیت قدرت نظامی رو میفهمی. همین ضعف اقتصادی که الان احساس می کنی ناشی از شکست های نظامی ۲۰۰سال گذشته و عقب افتادن ایران در این زمینه از قدرت های دیگه است. کشور قدرتمند در نهایت ثروتمند هم خواهد شد
ناشناس۳۳۰۶۷۲۱۱۷:۰۷:۲۳ ۱۴۰۲/۹/۷
اولویت جهان امروز اقتصاد علم و تکنولوژیه دیگه دوران این چیزا گذشته به روسیه نگاه کنین تا متوجه بشین اینه عبرت جلوتونه باز نگاه نمیکنین
ناشناس۳۳۰۶۷۶۲۱۸:۰۳:۳۵ ۱۴۰۲/۹/۷
به خاطر همین غرب می گوید ایران نداشته باشد و خودش داشته باشد؟
محسن۳۳۰۷۲۵۹۰۳:۱۸:۲۶ ۱۴۰۲/۹/۸
جناب غرب کجاست سوخو 35 ساخت روسیه وارباب پوتین روسیه کشوری است که شیر ایران رو دوشیده وتاوان هم پس نداده و نمیدهد ده سال گذشته قرار بوده سخو 35 بده
ناشناس۳۳۰۷۵۰۶۱۰:۰۹:۴۶ ۱۴۰۲/۹/۸
داداش تو خود روسیه از ۲۰۱۴ به کار گرفته شد و هنوز ۱۰ سال نشده، چطوری قرار بود ده سال قبل به ایران بده؟!
ناشناس۳۳۰۷۵۷۴۱۱:۱۶:۱۲ ۱۴۰۲/۹/۸
غرب به ایران تجهیزات نظامی و جنگنده نمی دهد چون ایران قوی را بر نمی تابد اما روسیه متحد استراتژیک ایران در جنگ سوریه و مبارزه با داعش است و با ما همکاری نظامی دارد.
ناشناس۳۳۰۶۸۸۴۲۰:۰۹:۵۰ ۱۴۰۲/۹/۷
تو لالا کن
ناشناس۳۳۰۷۰۰۰۲۲:۰۳:۲۲ ۱۴۰۲/۹/۷
اوکراین در توافق با غرب تسلیحات اتمی خود را نابود کرد و دچار جنگ شد باید به اوکراین نگاه کنیم و عبرت بگیریم و کشور را تا بن دندان مسلح کنیم.
ناشناس۳۳۰۷۰۷۴۲۳:۰۷:۵۷ ۱۴۰۲/۹/۷
اتفاقا اکراین با توافق با روسیه تسلیحات اتمیش رو داد به روسیه .. دیگه تاریخ چند سال پیش رو سر رو ته نکن
ناشناس۳۳۰۷۱۴۴۲۳:۵۰:۵۱ ۱۴۰۲/۹/۷
مهم اینه که قدرت نظامی را داد رفت حالا به هر کی داد اگر قدرت نظامیش را حفظ می‌کرد الان اینطور به فلاکت نیفتاده بود
ناشناس۳۳۰۷۱۵۴۲۳:۵۵:۲۱ ۱۴۰۲/۹/۷
در هر صورت نابود کردن سلاح های اتمی اوکراین باعث شد تا دچار جنگ بشود.
ناشناس۳۳۰۷۰۹۱۲۳:۲۲:۴۲ ۱۴۰۲/۹/۷
دقیقاً مسلح کنیم هر چه میخواهند بگویند ایران قوی پیروز هست
ناشناس۳۳۰۷۱۸۹۰۰:۲۳:۴۹ ۱۴۰۲/۹/۸
واقعا که.....روسیه سلاح نداشت که روسیه رو هم نفله کرده بودن....
سیدجواد۳۳۰۷۱۹۲۰۰:۳۵:۳۶ ۱۴۰۲/۹/۸
داداش گلم کل بودجه نظامی ارتش سپاه ونیرویی انتظامی کمتر از پنج درصده ایا این رقم زیادی تو قرنی که بیخ گوش مون فلسطین میگیرند و یه اب روش شاید هوس کنن ایران رو هم هاپولی کنن
ناشناس۳۳۰۷۷۴۹۱۳:۱۹:۳۶ ۱۴۰۲/۹/۸
عزیز برای جلوگیری از فلسطین نشدن، فکری به حال حضور میلیون ها افغانی در کشور کن که بدون جنگ، ایران را اشغال کردند
سعید۳۳۰۷۰۱۴۲۲:۱۰:۵۰ ۱۴۰۲/۹/۷
حرف تکراری و بی ارزش.
وطنم ایران۳۳۰۷۰۸۲۲۳:۱۲:۰۳ ۱۴۰۲/۹/۷
اگر دانش تخصص شهامت شجاعت و از خودگذشتگی مدیران میدان در وجود مدیران سیاسی و اقتصادی بود جامعه دچار این همه چالش اجتماعی نمی شد این که آمریکا و سایر حکام غرب ایران مقتدر را ننی پذیرند دلیلش کاهش سلطه این حکام در غرب آسیا و کشورهای عربیست این اقتدار نظامی قطعا به مذاق آمریکا و متحدانش و خیلی از عوامل خود فروخته در داخل کشور خوش نیومده اقتدار نظامی یکی از مولفه های مهم و بخش مهمی از اقتدار اقتصادی اجتماعی و سیاسی است
خسروی۳۳۰۷۲۶۰۰۳:۲۳:۱۲ ۱۴۰۲/۹/۸
چرا دروغ میبافی کل جهان از فقر میناله ، اروپا درجنگ هست منابع اقتصادی داغون ، آفریقا اروپایی ها را بیرون کردن ، سوخت و گاز ندارد دیگه استعمار تمام شد ، برو سرچ کن. تحقیق کن. ایران در جهان رتبه ۲۱ اقتصاد بزرگ جهان را کسب کرده. یعنی از ۲۰۰ کشور ، ۲۱. و. رتبه اقتصادی عربستان با فروش هنگفت نفت ۱۹ جهان است. ایران دارد پیشی می‌گیرد.
ناشناس۳۳۰۸۳۱۸۲۰:۰۶:۰۰ ۱۴۰۲/۹/۸
عجب بخاطر همینه بی ارزش ترین پول دنیا پول ایرانه
ناشناس۳۳۰۷۲۹۹۰۶:۴۰:۳۹ ۱۴۰۲/۹/۸
رژیمی مثل اسراییل داردقتل عام میکند باید جلوش وایستاد
ناشناس۳۳۰۷۳۲۱۰۷:۲۲:۳۵ ۱۴۰۲/۹/۸
الف ، جان من بگرد ببین تو خبرها مطلبی مانند واردات مواد اولیه کرم پورد از آمریکا یا واردات لوازم آرایش از فرانسه و ... پیدا کن و اونها را منتشر کن تا من ببینم این غربزده های از قضا همگی اقتصاددان ، اون موقع چه افاضاتی می کنند . والله اگر ذره ای اعتراض کنند . اینها دردشان کشور نیست اینها دردشان افتادن به دست و پای غرب است . در غربب هضم بشویم حالا مصر بشویم یا کره جنوبی ، برایشان فرقی ندارد .
ناشناس۳۳۰۸۲۸۶۱۹:۲۵:۰۱ ۱۴۰۲/۹/۸
من خودمو میگم کاری به بقیه ندارم.باید دیپلماسی باشه چه اشکالی داره با غرب ارتباط داشته باشیم.کشور هایی که با غرب در ارتباط هستند را ببین،کشور هایی که با روسیه و چین هستن هم ببین.ماشینه چینی موتور چینی کامیونه چینی همه اشغال،لازم نکرده از غرب از همین قطر بهترین لوازمو میتونن وارد کنند ولی نمیخوان.
ناشناس۳۳۰۷۴۹۶۱۰:۰۲:۳۹ ۱۴۰۲/۹/۸
بله متاسفانه فقر و گرانی و هزار جور مشکل هست ، اما امنیت هم همونقدر مهمه ، هرچقدر بابت سوء مدیریت اقتصادی انتقاد دارم بابت تلاش برای امنیت کشور سپاسگذارم ، اگر بخوایم خیلی با صلح و صفا عمل کنیم میشیم مثل دولت موقت که کلی جنگنده اف ۱۴ و اف ۱۶ و تانک و سلاح های دیگه رو که قبلا خریداری شده بود پس داد با این عنوان که ما صلح طلبیم ، اما اگر اون سلاح ها رو گرفته بود اصلا عراق جرات نمیکرد به ما حمله کنه ، وقتی قدرت نظامی نداشته باشی توی دیپلوماسی اقتصادی هم دست بالا رو نداری
ناشناس۳۳۰۷۵۷۸۱۱:۲۲:۴۵ ۱۴۰۲/۹/۸
احسنت
ناشناس۳۳۰۷۶۴۱۱۲:۲۳:۲۱ ۱۴۰۲/۹/۸
پس امنیت داخل مرزمون چی میشه فقروفساد دزدی بیکاری سفری خالی
ایرج۳۳۰۸۴۱۴۲۱:۴۶:۲۵ ۱۴۰۲/۹/۸
درود حرف بجا وحساب ودندانشکن
بابی۳۳۰۹۳۸۳۱۹:۴۳:۴۷ ۱۴۰۲/۹/۹
کاملا درست است،
ناشناس۳۳۰۹۸۳۸۱۰:۴۱:۰۸ ۱۴۰۲/۹/۱۰
اگر فقر همینطور پیش بره امنیت داخلی با منشا داخلی از بین می ره
مهدی۳۳۰۷۸۰۷۱۳:۳۵:۳۸ ۱۴۰۲/۹/۸
این دوتا چه ربط بهم دارن فقط بلدی حرف بزنی . کشور هیچی وارد نکنه چون مشکل داریم
ناشناس۳۳۰۶۶۳۱۱۵:۴۴:۰۷ ۱۴۰۲/۹/۷
ایران سال ها هست که دیگر نیازی به واردات جنگ افزار ندارد البته فقط برای تنوع بخشی وارد شود خوب هست
ناشناس۳۳۰۶۶۴۸۱۵:۵۶:۴۶ ۱۴۰۲/۹/۷
دوستان به فکر مردم باشید به فکر فن اوریهای مبتنی بر اینترنت و هوش مصنوعی باشید دنیای آینده ربطی به توپ و هواپیما نداره
حسین۳۳۰۶۶۷۶۱۶:۲۱:۰۸ ۱۴۰۲/۹/۷
هر کشوری که نظامی قوی داشته باشه اینده خودش رو میسازه
ناشناس۳۳۰۷۰۷۹۲۳:۱۰:۵۱ ۱۴۰۲/۹/۷
مثل کره شمالی که در آینده داره غرق میشه
ناشناس۳۳۰۷۱۴۵۲۳:۵۱:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۷
کره شمالی اگر بمب اتم و موشک قاره پیما نداشت تا حالا صد بار توسط امریکا شخم زده می شد.
ناشناس۳۳۰۸۳۸۵۲۱:۱۱:۵۵ ۱۴۰۲/۹/۸
کی گفته غرق میشه؟
ناشناس۳۳۰۷۰۹۲۲۳:۲۳:۱۵ ۱۴۰۲/۹/۷
نکنه منظورت کره شمالی و روسیه هستش؟؟؟؟!!
ناشناس۳۳۰۷۱۴۷۲۳:۵۲:۱۱ ۱۴۰۲/۹/۷
روسیه و کره شمالی اگر سلاح هسته ای نداشتن تاکنون توسط امریکا نابود شده بودند.
ناشناس۳۳۰۶۷۱۳۱۷:۰۱:۲۸ ۱۴۰۲/۹/۷
توی دنیایی که شبیه جنگله ، فقط اونی زنده می مونه که قویتره
ناشناس۳۳۰۶۶۵۱۱۵:۵۸:۵۰ ۱۴۰۲/۹/۷
کاش ایران اوج قله های مدیریت و بهره وری رو فتح میکرد تا اینچنین شاهد مدیران ناتوان ریاکار که ثروت این مملکت رو هدر میدهند نبودیم
ناشناس۳۳۰۶۶۵۴۱۶:۰۰:۴۲ ۱۴۰۲/۹/۷
همچنان منتظر بمانید!
ناشناس۳۳۰۶۶۷۵۱۶:۲۰:۰۱ ۱۴۰۲/۹/۷
چقدر این برجام بد بود!
ناشناس۳۳۰۷۰۰۳۲۲:۰۵:۲۲ ۱۴۰۲/۹/۷
امریکا و اروپا اعلام کردند که همچنان تحریمهای تسلیحاتی ایران را حفظ کردند خرید سوخو 35 ربطی به برجام ندارد.
ناشناس۳۳۰۷۳۴۴۰۷:۵۳:۵۶ ۱۴۰۲/۹/۸
تو همین مقاله گفته داره
ناشناس۳۳۰۶۶۸۱۱۶:۲۷:۵۰ ۱۴۰۲/۹/۷
جنگنده نمیدن این روسهای خائن
ناشناس۳۳۰۶۷۱۵۱۷:۰۲:۲۶ ۱۴۰۲/۹/۷
اولا باید تکنولوژی ساختش رو منتقل کنه به ایران ، ثانیا باید سوخو 57 هم در قرارداد بعدی دیده بشه
ناشناس۳۳۰۶۷۳۲۱۷:۲۰:۴۷ ۱۴۰۲/۹/۷
چشم حتما!!!
ناشناس۳۳۰۶۸۱۱۱۸:۵۱:۱۶ ۱۴۰۲/۹/۷
وقتی محتاج پهپاد و موشک ایرانه ، چشم هم میگه
ناشناس۳۳۰۷۰۰۲۲۲:۰۵:۰۳ ۱۴۰۲/۹/۷
بايد هم چشم بگه
ناشناس۳۳۰۶۷۵۲۱۷:۴۴:۴۲ ۱۴۰۲/۹/۷
فرمایش دیگری ندارید؟ همین موارد را هم یا نمی دهد و یا اینکه بسیار با تاخیر و قیمت 10 برابر. همانطور که نیروگاه بوشهر را قیمتی سرسام آور غالب کرد.
ناشناس۳۳۰۶۸۱۲۱۸:۵۱:۳۰ ۱۴۰۲/۹/۷
صبر کن تا ببینی
ناشناس۳۳۰۷۱۶۰۲۳:۵۹:۴۲ ۱۴۰۲/۹/۷
همون طور که کسی شلیک تست s300 رو تو ایران ندید پرواز سوخو رو هم نخواهد دید
ناشناس۳۳۰۸۲۷۲۱۹:۱۴:۴۷ ۱۴۰۲/۹/۸
به خدا قسم از روس تو دنیا پست تر و نامردتر نداریم.
ناشناس۳۳۰۸۶۲۲۰۴:۴۴:۱۷ ۱۴۰۲/۹/۹
ی عده ازجمله شما فقط مخالف دوستی ایران و روسیه هستند حالا اگر بجای روسیه غربیها اسباب بازی ساخته شده از زباله بازیافتی بهمون میدادند ذوق میکردید کسی که دغدغه میهن و ملت خودش رو داشته باشه با سختیها میجنگد و ازهر منفعتی برای وطنش ازهر سویی که باش استقبال میکند زنده با ایران و ایرانی وطن پرست
مسعود۳۳۰۶۷۵۷۱۷:۵۲:۴۸ ۱۴۰۲/۹/۷
فرمایش دیگه ای ندارید احیاناً ؟!
ناشناس۳۳۰۶۷۲۶۱۷:۱۲:۲۴ ۱۴۰۲/۹/۷
خیلی وقته سوخو وارد نیروی نظامی ایران شده دیگه برخی ها نمی تونن درباره نیروی نظامی ایران حرف الکی بزنن
ناشناس۳۳۰۷۰۶۱۲۲:۵۳:۱۴ ۱۴۰۲/۹/۷
عزیز من جنگنده موشک و بمب هسته ای نیست که بزاری تو زاغه و قایمش کنی باید مداوم پرواز داشته باشه
ناشناس۳۳۰۸۲۶۴۱۹:۱۰:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۸
برو یه سرچ کن ببین زمان جنگ نیرو هوایی با جنگنده های روسی عراق چه کرد
پرتویی۳۳۰۶۷۵۴۱۷:۴۶:۴۹ ۱۴۰۲/۹/۷
خوب بود یه کمی در باره مشخصات این جنگنده های سوخوم صحبت میکردید
ناشناس۳۳۰۶۸۲۷۱۹:۰۲:۵۳ ۱۴۰۲/۹/۷
البته باید باید با هواپیماهایی مثل F4 , F5 , F14 , F15 , F16 (که البته هواپیماهای قدیمی آمریکا هست) مقایسه شود ...
ناشناس۳۳۰۶۷۶۵۱۸:۰۷:۱۸ ۱۴۰۲/۹/۷
زنده باد ظریف با برجامی که نوشت و امریکا و غرب را دچار بحران کرد
ناشناس۳۳۰۶۸۱۵۱۸:۵۲:۴۴ ۱۴۰۲/۹/۷
اگر ظریف نبود چند سال پیش این سوخوها رو تحویل میگرفتیم
ناشناس۳۳۰۷۰۰۸۲۲:۰۷:۴۱ ۱۴۰۲/۹/۷
خرید سوخو 35 و بالگرد نظامی دستاورد دولت مردمی است به ظریف و برجام ربطی ندارد.
ناشناس۳۳۰۷۰۱۱۲۲:۰۹:۵۰ ۱۴۰۲/۹/۷
ظریف پاسخگو باشد چرا امریکا و اروپا از لغو تحریمهای تسلیحاتی ایران طبق برجام امتناع می کنند ؟!
ناشناس۳۳۰۷۱۴۱۲۳:۴۹:۰۴ ۱۴۰۲/۹/۷
رابرت مالی اخیرا اعتراف کرد که برجام ابزار فشار و تحریم بر علیه ایران است.
م ل اراکی آلمان۳۳۰۶۸۰۸۱۸:۴۶:۲۱ ۱۴۰۲/۹/۷
اونایی که بنام مردم برای این خریدها ناله میکنن این را بدونن که بدون تولید قدرت همان بلایی سر ایران میاد که در جنگهای اول و دوم جهانی اومد. فراموش نکیم که کشور هند با ۶۰۰ میلیون فقیر بزرگترین خریدار سلاح و چهارمین تولید کننده سلاح هست. آلمان و ژاپن هم هر کدام بودجه نظامی خود را از ۵۵ میلیار به ۱۲۵ میلیارد و ۱۴۰ میلیارد رسوندن. امنیت از نان شب هم واجب تره.
ناشناس۳۳۰۷۰۹۸۲۳:۲۷:۲۷ ۱۴۰۲/۹/۷
مثل اینکه از اقتصاد سر رشته ای نداری؟؟؟هند همین الان از نظر اقتصادی جز چندتای اول هستش و مطمئن باش تو چندسال آینده چین رو هم پشت سر میذاره
سجاد۳۳۰۶۹۰۳۲۰:۲۳:۳۳ ۱۴۰۲/۹/۷
تازمانی قدرت نداشته باشی باید مثل یمن عراق سوریه ویتنام افغانستان مورد هجوم قرار میگیری اگه موشک هواپیما خوب نیست چرا با ناو زیر دریایی هسته ای جهان راساکت میکنند چرا بودجه نظامی آمریکا ژاپن عربستان چند برابر ایران است اگه احترام متقابل جواب داد ما میراث دار تمدن بشریت و احترام همسایگی هستیم نه غرب،، ما از سرزمین شاعران برزگانیم نه گدای فرهنگ قدرت غرب ،،ما خون اصالت ایرانی داریم نه ،،نه سرزمین مهاجر نخبگان برده ی تاجران سرمایه داران یهود صهیونیسم(آمریکا)
ناشناس۳۳۰۷۱۷۸۰۰:۱۳:۱۰ ۱۴۰۲/۹/۸
آفرین براین روشنفکری امیدوارم همه ما ایرانیها فقط تانک بینی خودرانبینیم.ودنبال اصالت ایرانی بودن و ایران کهن.بافرهنگ.ومهدانسانیت راوپرچم ایران زمین را مایه افتخار در جهان بنامیم.وتوده مردمان جهان بدنبال آرامشی باشند که دراصل فرهنگ وتاریخ کشورمان نماینگرانست.مشگلات اقتصادی ازاهداف پس ازامنیت است .پس همه بایدتلاش کنیم.وبیتالمال رامتعلق به کل جامعه .واولویتش رابامحروم زدایی ورسیدگی درهمه عرصها.
باجولوند۳۳۰۷۰۰۷۲۲:۰۷:۰۹ ۱۴۰۲/۹/۷
حقیر کارگرم مستاجرم حاضرم ماهانه مبلغی بدم واسه کمک کردن به تحقیق درمورد هواپیماهای جنگی یا خرید آنها ..بخدا نه به جایی وصلم ولی عشقم اینه ایران وایرانی باقدرت باشه کناری گوشه ی هم منم نفس بکشم ..ای وطن آباده باشی سربلندوپاینده باشی...گرچه بهر من نداری کلبه ی کاشانه ی هم
بینام۳۳۰۷۰۱۸۲۲:۱۲:۵۸ ۱۴۰۲/۹/۷
بعد تدبیردولت درموردتورم افیارگسیخته حالانوبت غرش سوخوشد .ماچقدرخوشبخت هستیم‌ که دوستانی مثل روسیه وپوتین داربم
ناشناس۳۳۰۷۱۲۹۲۳:۴۴:۲۴ ۱۴۰۲/۹/۷
چین و روسیه دوستان روزهای سخت در شرایط تحریم هستن.
ناشناس۳۳۰۷۰۱۹۲۲:۱۵:۴۶ ۱۴۰۲/۹/۷
هرگز روسیه ندهد مگر به زور
ناشناس۳۳۰۷۰۲۱۲۲:۱۷:۵۶ ۱۴۰۲/۹/۷
گراگرطبیب بودی جنگ اوکراین دوا بکردی
ناشناس۳۳۰۷۱۳۴۲۳:۴۷:۲۷ ۱۴۰۲/۹/۷
بازنده اصلی جنگ اوکراین مردم این کشور و اروپا هستن که دچار بحران سوخت و مشکلات اقتصادی شدند.
ناشناس۳۳۰۷۰۳۰۲۲:۲۸:۱۲ ۱۴۰۲/۹/۷
ایکاش بجای واردات اینهمه جنگ افراز و به درد نخور چینی، چند تا مدیر و مسئول دانا و فهمیده و تحصیلکرده و کارآمد و پاکدست از ژاپن وارد میکردید و در ظرف مدت کوتاهی کشور را برای همیشه از واردات این بنجل نجات میدادید.
ناشناس67۳۳۰۸۰۵۱۱۵:۳۸:۲۰ ۱۴۰۲/۹/۸
فکرکنیدیه خونه دارید باتمام امکانات ولی هیچ نگهبانی واسش نذاشتید یعنی هیچ امنیتی براش مهیا نکردی.پس یک شبه ازدست میدی
ناشناس۳۳۰۷۰۳۷۲۲:۳۳:۰۸ ۱۴۰۲/۹/۷
روسیه دوست مطمئن برای ایران نیست عربستان ولی باید پول وامتیازش میدن ونمیزارن اس ۴۰۰ یا سوخو ۳۵ به ایران فروخته شود تا کی این همه ساده لوحی روسیه به ایران به چشم زن مه نگاه میکند
ناشناس۳۳۰۷۱۶۷۰۰:۰۳:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۸
ساده لوح اونهایی بودن که میگفتن امضاء جان کری تضمین است !!!
ناشناس۳۳۰۷۸۷۳۱۳:۵۳:۴۵ ۱۴۰۲/۹/۸
در دشمنی آمریکا و اروپا با ایران هیچ شکی وجود نداره ولی کی میخواهیم متوجه بشیم که روسیه و چین دوست ایران نیستند و فقط دارن از تحریم ایران سو استفاده میکنن
ناشناس۳۳۰۷۰۷۷۲۳:۰۹:۳۲ ۱۴۰۲/۹/۷
این نشه مثل اس ۳۰۰ ها
ناشناس۳۳۰۷۱۱۲۲۳:۳۱:۲۵ ۱۴۰۲/۹/۷
من منکر منفی نگری به روس ها نیستم ولی دلیل این اعتماد شگفت انگیز به غرب رو هم نمی فهمم چیزی که الان بین روسیه وایران در جریانه بده وبستان معقول وتمرکز بر روی شکست دشمن مشترک هستش نه کمتر ونه بیشتر
۱۴۱۲۳۳۰۷۱۲۵۲۳:۴۰:۰۳ ۱۴۰۲/۹/۷
انشاءالله باتوکل برخدا وهم افزایی بیشتر قدرت برترمنطقه بودیم میشم قدرت برتر دنیاو درنظم نوین جهانی جایگاه خودمون که برترین های دنیاست بدست میاریم.اقتصادهم که بادولت خدمتگزار بزودی به شیوه اسلامی برخواهدگشت واین تورم سرسام آور مهارمیشه به لطف ایزدمنان
اسماعیل۳۳۰۷۱۳۱۲۳:۴۶:۴۱ ۱۴۰۲/۹/۷
دراین دنیا نامرد اگر حماس جنگنده داشت صهینوست هرگز جرات نمی کردنند این هم ظلم واقعا هرگس اندازه مورچه وجدان داشته باشددلش به درد میاید اون سازمان ملل یاحقوق بشر همه کشک پس باید قوی بود درنظام طبیعت ضعیف پایمال است ارتش مقتدر وداشتن پیشرفته ترینفنون هوایی زمینی دریایی وسلام درکنار فرماندهان دلسوز وشجاع
مصطفی۳۳۰۷۱۵۹۲۳:۵۸:۴۶ ۱۴۰۲/۹/۷
اقایون هنوز به شما ثابت نشده که سلاح های روسی کل غرب را در اوکراین به چالش کشیده مگر نه این که همه غرب وشرب عالم دارند کمک اوکراین میکنند ونتونستند حتی یک متر روسیه را عقب بشونند روسیه با همین سلاحها جلوشن وایساده به خدا خود پوتین نرفته تو جبهه سینه سپر کنه جلو غربیها تا کی میخواید گول تبلیغات رسانه های غرب را بخورید همه اش دورغه تو میدون رزم ثابت شد
عیسی۳۳۰۷۱۸۲۰۰:۱۷:۴۱ ۱۴۰۲/۹/۸
ایران باید از لحاظ نظامی قدرتمند باشد هرچی مهمات وجنگ افزار داشته باشد کمه همین جوریش هم میخوان ایران رو ببلعند فقط باید باقدرت جلوی دزدی ها دزد گرفته بشه تا ایران کم وکسری نداشته باشد
ناشناس۳۳۰۷۲۲۰۰۱:۳۲:۲۰ ۱۴۰۲/۹/۸
بسیار خوب است. اگر سازندگان جنگ افزار نسخه ورموزات کاربرد آن رادر اختیار کشورها قرار دهند کشورهای خریدار در درگیری های احتمالی موفق خواهند بود. اما اگر مثل کشورهای اقماری امریکا در جهان سوم جنگ افزارهای بدل برابر با اصل دریافت کنند مثل مصر، اردن و... در معرکه با اسراییل از کار خواهند افتاد.
برادر۳۳۰۷۲۴۱۰۲:۱۸:۳۶ ۱۴۰۲/۹/۸
خوب داداش بفرستشون غزه پدر هر چی یهودیه در بیاره امریکا واروپا کیه همشونو نفله کن داداش اسلام نجات بدین
ناشناس۳۳۰۷۲۴۵۰۲:۵۱:۴۳ ۱۴۰۲/۹/۸
روی کاغذ هواپیمای خوبی هستند اما هیچ وقت تو جنگ واقعی شرکت نکردند حتی تو جنگ اوکراین !
حسین۳۳۰۷۲۴۷۰۲:۵۶:۰۸ ۱۴۰۲/۹/۸
توی این جنگله درندش وبی حساب و کتاب اگر زور بازو نداشته باشی تا به خودت بیای خوردنت اینو بدونید اگه این غربی‌های بی وجدان 5 درصد توی معادلات شون مطمئن بودن که به ما کاملا میچربیدن شک نکنید همین ساعاتی که درش هستیم مثل دوران جنگ هر شب آژیر کشیده میشد برو الا اخر منظورم اینکه ناشکری نکنیم که پاشو راحت میخوریم
یوهان۳۳۰۷۲۵۶۰۳:۱۱:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۸
تمام رقیبان سنتی ایران دارن از حسادت هذیان میگن! اونا می‌دونن که رهبر ایران مدبر و دانا است که همیشه ازش واهمه داشتند...
ناشناس۳۳۰۷۲۸۳۰۶:۰۳:۲۱ ۱۴۰۲/۹/۸
درودواعدولهم مالسطتتهم بالقوه حرف خداست وهر چه قوی شیم بازم کمه
mehrdad.behdarvandi57@gmail.com۳۳۰۷۳۰۰۰۶:۴۲:۲۲ ۱۴۰۲/۹/۸
مااگرنان شب نداشته باشیم بایدهوایی وزمینی. ودیایی قوی باشیم وهرکس میخواست دست درازی کنه به ایران تونطفه نابودش کنن کم کشورهانیستن برای منابع نفتی ومعادن میخوان دستدرازی کنن
ناشناس۳۳۰۷۳۳۰۰۷:۳۷:۳۴ ۱۴۰۲/۹/۸
چند ساله از غرش سوخو ۳۵ در ایران تیتر می‌سازید. تا کی وعده‌ی پوچ؟؟؟
محمدرضا نجفی نیارکی۳۳۰۷۳۷۰۰۸:۱۵:۲۳ ۱۴۰۲/۹/۸
با سلام وصلوات بر رهبر کبیر اسلام آيت‌الله خامنه ای ما باید هوشیار. توانا. وبیدار باشیم
ناشناس۳۳۰۷۴۱۷۰۹:۰۵:۰۱ ۱۴۰۲/۹/۸
اونایی که از اقتصاد و رفاه میگن برن خدمت وزیر رفاه و واقتصاد و نماینده ها گله هاشونو انجام بدن چون هر وزارت خونه ای بودجه خودشو میگیره و اینکه چطوری داره استفاده میکنه مهمه....خدارو شکر وزارت دفاع داره به بهترین نحو کارشو با بودجش انجام میده ...حواستون باشه با این حرفا جایی دیگه سوقتون ندن و بی عرضگی مدیریتی و اقتصادیشونو گردن وزارت دفاع بندازن
ناشناس۳۳۰۷۴۲۱۰۹:۰۷:۰۰ ۱۴۰۲/۹/۸
تا حالا چندين بار اين تيتر غرش رو ديديم ولي روسيه جنگنده بده نيست . تو توانش هم نيست که بده . کارخانه هاي جنگنده سازي روس از تحويل جنگنده به خود ارتش روسيه کم آوردن و تو جنگ اوکراين اين کمبود احساس ميشه . چطور توي وسط جنگ اوکراين براي ما سوخو بسازه ؟ شايدم دست دوم هاي قديمي شو بندازه به ايران . مثل ميگ 29 که قديمي ترين و اوليه ترين مدل رو براي ايراد داد و يکي يکي سقوط کردند . سوخو 24 ها هم بدون اينکه جنگي رو ديده باشند ، يکي يکي سقوط کردند .
ناشناس۳۳۰۷۴۵۷۰۹:۲۹:۲۲ ۱۴۰۲/۹/۸
باز هم فریب وعده روسها را خوردید؟
مصطفی۳۳۰۷۵۱۱۱۰:۱۵:۲۶ ۱۴۰۲/۹/۸
ایران اگر پشت گوشش دادید سوخوی سی وپنج راهم خواهد دید سه ساله میگن ماه دیگه میاد بله خواهد آمد آن زمان که از نظرعملیاتی آزرده خارج بشه نسبت به نسل‌های جدیدش ده ساله دیگه چون روس بعنوان ابرقدرت دوم جهان اجازه نخواهد داد هیچوقت ایران به بمب اتم وتکنولوژی پیشرفته بالادست یاهمترازش تبدیل بشه در طول تاریخ روس بزرگترین دشمن ایران بوده و خواهد بود
احسان۳۳۰۷۵۱۴۱۰:۲۵:۵۱ ۱۴۰۲/۹/۸
از کجا معلوم سوخو ۳۵باشه،یکی دو سال دیگه مشخص میشه جنگنده اف۵رنگ کردن به جای سوخو ۳۵دادن اینا هم متوجه نشدن، دلیلی هم ندارد که متوجه بشن.توقعی نیست
محمد۳۳۰۷۶۰۴۱۱:۵۱:۲۹ ۱۴۰۲/۹/۸
باید به هر قیمتی شده به این تکنولوژی ها چه با تحقیق چه با خرید یامثل چین به دستشون بیاریم خیلی خیلی مهمه برای امنیت واقتصاد
حسن آقا۳۳۰۷۵۶۶۱۱:۱۰:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۸
چاره‌ای جز مستقل شدن نداریم. یک بار در دوره رضا شاه خواستیم ، نشد. در دوره مصدق باز هم نشد . ولی با دادن ۱ میلیون شهید شد. این است قدرت ایمان به خدا و خود.
ناشناس۳۳۰۷۷۴۴۱۳:۱۷:۲۴ ۱۴۰۲/۹/۸
با توجه به بدعهدی روس ها کاش صبر می کردید، وقتی تجهیزات تحویل شد، خبر را منعکس می کردید. ضمنا قیمت اینها چقدر است؟ نکند بیش از قیمت جهانی از جیب ملت حساب کرده باشند؟ نیروگاه بوشهر که هنوز از برق شهری استفاده می کند!
سینا۳۳۰۷۸۹۴۱۴:۰۰:۴۹ ۱۴۰۲/۹/۸
بزرگترین و مهمترین اسلحه ملت ایران داشتن رهبر مدیر و مدبر هست . ای کاش تمام امور اقتصادی و سیاسی و نظامی کشور در دست شخص رهبر بود.
ناشناس۳۳۰۸۰۴۵۱۵:۳۰:۰۵ ۱۴۰۲/۹/۸
غرب تو دهن یک عده انداخته که نیازی به سلاح نداریم حوادث لیبی ثابت کرد که بدون سلاح فقط یک لقمه راحت برای ریاکاران غربی به رهبری امریکا هستیم کسانی که میگویند نباید مسلح باشیم جاهلان هالویی هستند که شرایط امروز جهان و منطقه را درک نمی کنند و فقط با چشم شکم به امور نگاه می کنند.
سعادتمند .۳۳۰۸۲۰۶۱۸:۲۶:۰۴ ۱۴۰۲/۹/۸
در دوران دفاع مقدس حقوق یک کارگر نزدیک قیمت دو عدد سکه بهار ازادی بود یا یک کارگر می توانست با یک روز حقوق خود سه وعده بهترین غذای رستوران را بخرد حالا چی. خدا کند که با خرید این جنگ افزارها کارگران وحقوق بگیران فقیر تر نشوند
ناشناس۳۳۰۸۲۱۷۱۸:۴۱:۳۲ ۱۴۰۲/۹/۸
سوخو نداشته باشی این کفتارها میخورندد اگه ارتش قوی ومسلح داشته باشی کسی چپ نگات نمیکنه
ناشناس۳۳۰۸۵۹۹۰۲:۲۸:۲۲ ۱۴۰۲/۹/۹
زمانی به قدرت نظامی وجنگنده ها میشه افتخارکرد که همزمان یه اقتصاد وحقوق وپول آبرومندانه دارین .
علی۳۳۰۸۶۲۳۰۴:۵۴:۲۴ ۱۴۰۲/۹/۹
ابتدابایدقدرت نظامی رو بالابرد..بعد باخیال راحت که یک خری مثل صدام باحمایت مدعیان حقوق بشر به کشورت جرات حمله نداره....شروع به ساختن کشور ازجهات دیگه کرد...شما هرچی هم پول وثروت و ارامش و اسایش داشته باشه ولی قدرت دفاع ازخود نداشته باشی ارزشی نداره.
ناشناس۳۳۰۸۷۹۷۰۹:۵۷:۳۰ ۱۴۰۲/۹/۹
سال هاست داریم التماس خرید هواپیمایی رو می کنیم که روسیه تو عرض هفت ماه جنگ پنج تاش رو از دست داد و اونقدر عملکرد بدی داشتن(شلیک به خودی، تشخیص اشتباه رادار ها....) که روس ها، رو به استفاده از جنگنده های قدیمی خودشون آوردن. برای مقایسه، آمریکا همین تعداد اف ۱۶ رو تو یازده سال جنگ عراق از دست داد. این خود تحقیری و گردن خم کردن برای تحویل جنگنده ای که بزرگترین مشتریش یعنی هند عقب کشیده واقعا نوبره
ناشناس۳۳۰۹۳۶۶۱۹:۲۴:۰۳ ۱۴۰۲/۹/۹
خیلی جاهلانه است که عده ای هر جا هزینه ای میشه فوری یاد شکم خودشون میافتند. برادر احمق من امنیت یه کشور اگه تامین نباشه هزار تا انبان نون هم نمیتونه اون شکم تو رو سیر کنه. بفهم نفهم.
ناشناس۳۳۰۹۸۳۱۱۰:۳۵:۵۸ ۱۴۰۲/۹/۱۰
ورود چند جنگنده، خروج صدها هزار هموطن نابغه
ایرانی وطن پرست۳۳۱۰۴۶۲۲۳:۱۷:۵۹ ۱۴۰۲/۹/۱۰
انشالله همیشه اقتدار ایران اسلامی
ناشناس۳۳۱۱۵۱۷۱۲:۰۸:۵۲ ۱۴۰۲/۹/۱۲
خدا میداند بازی جدید روس با مهره ایران اینبار چیست کدام امتیاز را قرار است از امریکا وغرب بگیرد .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  4. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  5. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  6. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  7. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  8. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  9. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  10. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  11. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  12. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  13. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  14. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  15. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  16. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  17. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  18. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  19. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  20. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  21. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

  22. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  23. صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد

  24. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  25. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

آخرین عناوین