معرفی بهترین پارک های غرب شهر تهران + آدرس

  4020907035

معرفی ۱۵ پارک از بهترین پارک های غرب شهر تهران

معرفی بهترین پارک های غرب شهر تهران + آدرس

خانواده‌ها آخر هفته خود را می توانند در محیطی زیبا و سرسبز مانند پارک‌ها و پارک‌های جنگلی بگذرانند. کودکان عاشق بازی در وسایل بازی پارک هستند و از محیط پارک لذت می‌برند، علاوه بر این، پارک‌ها نقش مهمی در پاک‌سازی هوای شهرها دارند و آن را نیز زیباتر می‌کنند. قبلا به معرفی پارک‌های شمال شهر تهران پرداختیم و در این مطلب قصد داریم پارک های غرب شهر تهران را به شما مخاطبان الف معرفی کنیم.

1. پارک پرواز پرطرفدارترین در پارک های غرب شهر تهران

آدرس: سعادت‌آباد، بالاتر از میدان سرو، میدان بهرود

پارک پرواز یکی از پرطرفدارترین پارک های غرب شهر تهران است که نه‌ تنها محلی ایده‌آل برای پیاده‌روی محسوب می‌شود،‌ بلکه در تمامی فصول سال پذیرای خانواده‌ها، به‌ویژه علاقه‌مندان به عکاسی است. این پارک در ارتفاعات سعادت‌آباد قرار دارد، به همین دلیل در کنار مناظر دیدنی تهران نظیر برج میلاد می‌توانید از استشمام هوای پاک لذت ببرید. امکان انجام اسکیت، شطرنج، فوتبال و سایر ورزش‌ها نیز در این پارک وجود دارد.

پارک پرواز تهران در سال ۱۳۸۷ هجری شمسی با کمک هنرمندان خوش‌ذوق و معماران ایرانی افتتاح شد و از آنجا که در سال‌های گذشته از این محل برای پرواز با پاراگلایدر استفاده می‌شد، پرواز نام گرفت. این پارک به‌صورت شبانه‌روزی در تمام روزهای هفته باز است و بازدید از آن برای عموم هزینه‌ای ندارد. غرفه‌های موقت فرهنگی، صنایع دستی و سوغات که در برخی ماه‌های سال در محل پارک پرواز بر پا می‌شوند،‌ به شما این امکان را می‌دهند تا در کنار پیاده‌روی و لذت از هوای تازه، گشتی در آنها بزنید و خرید کنید.

آلاچیق‌های متعدد پارک برای رفع خستگی و دورهمی با خانواده یا دوستان در فضای سبز و میان درختان سرسبز مناسب هستند.

پارک پرواز

2. پارک جوانمردان

آدرس: اتوبان همت، بلوار دهکده المپیک، جنب خیابان طبیعت

پارک جوانمردان که در منطقه ۲۲ تهران و در نزدیکی منطقه خوش آب و هوای کن قرار دارد، یکی از بهترین پارک های غرب شهر تهران برای پیاده‌روی و تفریح محسوب می‌شود. محور‌های ویژه پیاده‌روی این پارک ۲۴ کیلومتر طول دارد؛ همچنین وجود درختان بی‌شمار در فضای ۱۵۰ هکتاری و عبور رودخانه کن از میان آن، منظره خیره‌کننده‌ای ایجاد کرده است که لذت پیاده‌روی را مضاعف می‌کند. از امکانات این پارک می‌توان به برکه پرندگان، مسجد، آبنمای موزیکال، پارکینگ و آلاچیق اشاره کرد.

بیش از ۷۰ تندیس مشاهیر و جوانمردان در این پارک به شما فرصت آشنایی با شخصیت‌های شاخص را می‌دهند.

در پارک جوانمردان امکان انجام تفریحات متنوعی از جمله دوچرخه‌سواری وجود دارد؛ مسیری به طول هشت کیلومتر در پارک جوانمردان در نظر گرفته شده است که از جاده‌ای سرسبز عبور می‌کند. زمین اسکیت، شهربازی و فضای بازی کودکان، میز تنیس و شطرنج و پینگ‌پنگ از دیگر امکانات این مجموعه برای گذران اوقات فراغت است.

پارک جوانمردان

3. پارک آبشار

آدرس: انتهای بزرگراه همت غرب، اتوبان شهید خرازی، خروجی آبشار تهران

پارک آبشار یکی از پارک های غرب شهر تهران است که به‌خاطر هوای پاک و تمیزش، برای پیاده‌روی و تنفس هوای تازه مناسب به نظر می‌رسد. در کنار فضای سبز می‌توانید از تماشای آبشار مصنوعی و مجموعه اطراف آن لذت ببرید که با طراحی چشم‌نواز خود کاملا طبیعی به‌نظر می‌آیند.

این مجموعه به‌شکل‌ طبقه‌ای طراحی شده که در هر طبقه آن آلاچیق و برکه ساخته شده است. از داخل این پارک زیبا که یکی از پارک های غرب شهر تهران است می‌توانید نظاره‌گر چشم‌انداز زیبای دریاچه چیتگر نیز باشید.

۲۵ کیلومتر مسیر کوهپیمایی در پارک آبشار در نظر گرفته شده است و در کنار پیاده‌روی می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و کمی ورزش کنید.

پارک آبشار

4. پارک المهدی

آدرس: ضلع جنوب شرقی میدان آزادی

این پارک یکی از پارک های غرب شهر تهران است که در سال ۱۳۶۵ در ضلع جنوب شرقی میدان آزادی تهران با مساحت تقریبی ۶۵,۵۰۰ متر مربع بنا شد. دریاچه بزرگی در این مکان وجود دارد که باعث زیبایی هر چه بیشتر پارک شده است.

این بوستان مکانی مناسب برای ورزش صبحگاهی برای اهالی منطقه است که شامل وسایل ورزشی و بدن‌سازی است. شهربازی، فروشگاه شهر کتاب، مرکز خود اشتغالی، خانه اخبار، زمین بازی کودکان، زمین اسکیت، وسایل پرورش اندام، نمازخانه، اسکله قایق‌رانی، سقاخانه، سرویس‌های بهداشتی و آلاچیق از امکانات این پارک زیبا است.

پارک المهدی

5. پارک ایران‌زمین

آدرس: شهرک غرب، خیابان ایران‌زمین، نرسیده به پاساژ گلستان

پارک ایران‌زمین که به باغ راه فدک نیز مشهور است، یکی از پارک های غرب شهر تهران در محدوده شهرک غرب در منطقه دو شهرداری تهران قرار دارد. ۲۷ هکتار از رود-دره اوین درکه، برای ساخت این بوستان استفاده شده است. مسیر دوچرخه، سکوها، بوفه و رستوران، ساختمان پلیس و ایستگاه دوچرخه، زمین چمن مصنوعی فوتبال، زمین والیبال و بسکتبال از امکانات این پارک است.

پارک ایران زمین

6. پارک ستارخان یکی از قدیمی ترین پارک های غرب شهر تهران

آدرس: خیابان ستارخان، خیابان نیایش، جنب خیابان بنفشه

پارک ستارخان پارکی قدیمی و جذاب و از پارک های غرب شهر تهران است که از گذشته تابه‌حال، محلی ایده‌آل برای ورزش و گذران اوقات فراغت اهالی منطقه بوده است. این پارک با مساحت ۷,۰۰۰ متر مربع در خیابان ستارخان تهران قرار دارد و از تاسیس آن چیزی در حدود ۵۰ سال می‌گذرد.

این پارک آبنمایی زیبا در مرکز خود دارد و دارای امکانات متنوعی است که نیازهای رفاهی افراد منطقه را پاسخ می‌دهند. از ویژگی‌های برجسته بوستان ستارخان دارا بودن آب و هوایی خوش با درختان بلند قامتی مانند کاج سدروس، کاج نوئل، سرو، چنار، اقاقیا و زیتون و نیز درختچه‌های همیشه سرسبزی مانند شیرخشتی و طاووسی است که فضای دلنشین و آرامش‌بخشی را برای شهروندان، به‌ویژه افراد مسن به وجود می‌آورند.

محوطه‌های سرسبز و آلاچیق‌های خنک و خوش‌منظره، زمین بازی استاندارد کودکان با وسایل بازی، میز شطرنج و میز بازی پینگ پونگ و وسایل ورزش عمومی از جمله امکانات رفاهی پارک ستارخان هستند.

پارک ستارخان

7. پارک جنگلی پردیسان

آدرس: منطقه دو شهرداری تهران، ضلع شمالی بزرگراه حکیم، بین شیخ فضل‌الله و یادگار امام (ره)

پارک جنگلی پردیسان از پارک های غرب شهر تهران است که با تصویب طرح جامع اکوپارک طبیعت پردیسان توسط شورای عالی شهرسازی و معماری، ساخت آن در ۱۳ آبان ۱۳۷۶ به شهرداری منطقه دو ابلاغ شد. این پارک به مساحت ۲۷۵ هکتار در شمال غربی تهران، منطقه دو شهرداری ایجاد شده است. این پارک در محدوده میانی چندین بزرگراه اصلی تهران واقع شده که این امر موجب سهولت دسترسی شهروندان به آن می‌شود.

پارک جنگی پردیسان

8. پارک چیتگر یکی از بزرگ‌ترین پارک های غرب شهر تهران

آدرس: اتوبان تهران- کرج، بعد از خروجی شهرک راه‌آهن

پارک جنگلی چیتگر با ۹۵۰ هکتار زمین پر درخت از بزرگ‌ترین پارک‌های جنگلی استان تهران محسوب می‌شود که در حاشیه غربی شهر تهران قرار دارد و یکی از پارک های غرب شهر تهران است و به‌منظور بهبود کیفیت هوای تهران ایجاد شده است. دریاچه چیتگر نیز در همسایگی این پارک جنگلی قرار دارد. بوستان جنگلی چیتگر در سال ۱۳۴۲ توسط سازمان جنگل‌ها و مراتع احداث شد و در حال حاضر تحت مدیریت شهرداری منطقه ۲۲ تهران است. این پارک از شمال به دریاچه چیتگر، از جنوب به آزادراه کرج، از غرب به شهرک سرو آزاد و پیکان‌شهر و از شرق به بلوار کوهک محدود می‌شود.

از امکانات این پارک می‌توان به پیست‌های سوارکاری، اسکیت و دوچرخه‌سواری اشاره کرد. پیست دوچرخه چیتگر شامل پیست‌های سرعت، استقامت و کوهستان است. پیست استقامت از داخل پارک عبور می‌کند و مسیر بسیار سرسبزی دارد و به‌دلیل وجود درختان کاج و سرو هوای نسبتا خنکی در آن احساس می‌شود. طول پیست استقامت حدود پنج کیلومتر است.

پارک چیتگر

9. پارک جنگلی کوهسار

آدرس: انتهای غربی بزرگراه آبشناسان، انتهای بلوار شهران

پارک جنگلی کوهسار یکی از قدیمی ترین پارک های غرب شهر تهران به حساب می‌آید که فضای سبز آن نقش موثری در کاهش آلودگی آب‌وهوای پایتخت داشته است. این پارک با وسعت ۵,۷۰۰ هکتار مملو از درختان کاج و سرو است و به‌دلیل قرارگیری در ارتفاعات، در تابستان نیز هوای خنکی دارد؛ به همین خاطر انتخاب خوبی برای گشت‌وگذار در تعطیلات آخر هفته محسوب می‌شود. این پارک در مقایسه با سایر پارک‌های جنگلی تهران، فضای خلوت‌تر و دنج‌تری دارد و به‌راحتی می‌توانید از شلوغی شهر فاصله بگیرید و اوقات خوشی را در آن سپری کنید.

از آنجا که خیابان‌های پارک جنگلی کوهسار آسفالت هستند، با خودروی شخصی می‌توانید تا بالاترین قسمت پارک بالا بروید و از چشم‌انداز تهران که زیر پای شما قرار دارد، نهایت لذت را ببرید. پارک جنگی مذکور انتخاب بسیاری از پایتخت‌نشینان برای پیاده‌روی و ورزش صبحگاهی است؛ به‌ویژه که دستگاه‌های ورزشی متعددی در این محل قرار دارد. سایر امکانات پارک شامل آلاچیق، بوفه و کافه و رستوران، سرویس بهداشتی و زمین‌بازی کودکان می‌شود. پارک کوهسار جزو پارک‌هایی است که باربیکیو دارد و با انتخاب آن می‌توانید غذای لذیذی برای خانواده خود تدارک ببینید.

این پارک جنگلی همچنین پاتوق علاقه‌مندان به ورزش‌های هوایی همچون کایت‌سواری، پاراگلایدر و بالون‌سواری است. پیست موتورسواری و مجموعه تفریحی ورزشی با امکاناتی مانند استخر، سونا، باشگاه سوارکاری، زمین بدمینتون و میز پینگ‌پنگ نیز طرفداران خاص خود را دارند.

پارک جنگلی کوهسار

10. پارک جنگلی لتمال یکی از زیباترین پارک های غرب شهر تهران

آدرس: بزرگراه همت (شرق به غرب)، بعد از بزرگراه آزادگان، بلوار کاشان

پارک جنگلی لتمال که در ارتفاعات منطقه ۲۲ شهرداری تهران واقع شده است؛ یکی از زیباترین پارک های غرب شهر تهران است و سهم بسزایی در تلطیف هوای شهر تهران به‌خصوص مناطق غربی دارد. این پارک جنگلی با بیش از ۱۰۰ هکتار مساحت، چشم‌اندازی خیره‌کننده از شهر را پیش روی شما می‌گذارد. پارک مذکور به‌دلیل امکانات مناسبی نظیر مسیرهای پیاده‌روی و همچنین هوای خنک و مطلوب و پوشش گیاهی متنوعی از ارغوان تا کاج و زبان گنجشک، از مقاصد گردشگری و کوه‌پیمایی شهروندان تهرانی محسوب می‌شود.

در این پارک تعدادی آلاچیق وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید یا در جایی مناسب، زیراندازتان را روی زمین پهن کنید و از این همه زیبایی لذت ببرید.

پارک جنگلی لتمان

11. پارک شهرآرا

آدرس: بزرگراه جلال آل احمد شرق، خیابان شهرآرا

بوستان شهرآرا از پارک های غرب شهر تهران با قدمت ۵۰ سال است که در منطقه شهرآرا قرار دارد. از امکانات این پارک می‌توان به زمین بازی کودکان، آب‌نما، بوفه، میز پینگ پنگ، مخزن ذخیره آب، وسایل بدن‌سازی در محوطه روباز، کلینیک گل و گیاه، سرویس بهداشتی و… اشاره کرد.

پارک شهرآرا

12. پارک گفت‌وگو

آدرس: بزرگراه شهید حکیم، محله کوی نصر

پارک گفت‌وگو با مساحت ۱۴۴,۵۸۰ متر مربع در اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۲ به عنوان یکی از پارک های غرب شهر تهران تاسیس شد که گونه‌های گیاهی فصلی و دائمی، هفت هکتار از این پارک را در بر گرفته است. در این پارک سعی شده تا روش‌های پارک‌سازی کشورهای مختلف (از جمله انگلستان و ایتالیا) با استفاده از فرهنگ و معماری ملت‌های مختلف به شهروندان شناسانده شود.

مجسمه حضرت مریم در این پارک هدیه فرانکو شیروکی، هنرمند ایتالیایی است که به‌عنوان نماد صلح و دوستی میان ملت‌های مختلف در بخش میانی باغ ایتالیایی پارک گفت‌وگو نصب شده است. کتابخانه، کتاب‌فروشی، خانه سلامت، خانه اسباب‌بازی، زمین بازی، دو زمین‌ اسکیت، رستوران، مسجد، هشت عدد آب‌نما و سه سرویس بهداشتی از امکانات پارک است.

پارک گفتگو

13. پارک نهج البلاغه

آدرس: جنب اتوبان همت غرب، بین بزرگراه یادگار امام (ره) و بزرگراه اشرفی اصفهانی

پارک نهج‌البلاغه یکی از پارک های غرب شهر تهران با بیش از ۳۵ هکتار وسعت است که در بخش وسیعی از دره فرحزاد بین بزرگراه نیایش، بزرگراه همت، بزرگراه یادگار امام و بزرگراه اشرفی اصفهانی احداث شده‌ است. به‌دلیل قرار گرفتن در شیب، قسمت‌های مختلف پارک به‌شکل طبقاتی در بالا و در امتداد مسیر رودخانه قرار گرفته‌اند. وجود رودخانه در وسط پارک، آن را به دو قسمت مجزا تقسیم کرده است که با یک پل بزرگ و چندین پل کوچک به یکدیگر متصل می‌شوند. این پارک یکی از بهترین نمونه‌های مکان‌های عمومی ایران در چند دهه اخیر به شمار می‌رود. از آنجا که فضای زیادی برای پیک‌نیک در پارک نهج‌البلاغه وجود دارد،‌ بسیاری از خانواده‌ها عصرها به این پارک می‌آیند تا از محیط و مناظر آن نهایت لذت را ببرند.

از بخش‌های مختلف پارک می‌توان به سه مجموعه بازی برای کودکان، ۹ هزار متر مربع مسیر دوچرخه‌سواری، ۱۸۰۰ متر مربع فضای ورزش همگانی، فضای برگزاری برنامه‌های مذهبی و فرهنگی و هنری، دو پل عابر پیاده‌روی دره و صدها نیمکت، پل معلق (با بانجی جامپینگ و راپ سویینگ)، سرزمین شگفت‌انگیز (مجموعه قایق پرش در آب، راپل هوایی، پیست پرواز در آسمان، سافاری پارک وحشت)، میز تنیس، پارکینگ ۷۵۰ واحدی، ۴۰ سرویس بهداشتی و فضاهای جانبی برای استراحت خانواده‌ها اشاره کرد.

پارک نهج البلاغه

14. پارک ژوراسیک یک پارک موضوعی در میان پارک های غرب شهر تهران

آدرس: سعادت‌آباد، انتهای بلوار پاکنژاد، میدان بهرود، بلوار شقایق، پایین‌تر از پارک پرواز

امروزه با تغییر سبک زندگی شهری، پارک‌های مختلفی برای سرگرمی و تفریح کودکان آغاز به کار کرده‌اند تا آن‌ها علاوه بر فعالیت و تکاپو بتوانند از معاشرت با هم‌سالان خود بهره‌مند شوند.

پارک ژوراسیک با مساحتی بالغ بر ۳۰,۰۰۰ متر مربع در سال ۱۳۹۳ هجری شمسی افتتاح شد و از بهترین پارک‌های تهران برای کودکان به حساب می‌آید. این پارک یکی از جاهای دیدنی تهران است که به‌واسطه دایناسورها و گونه‌های جانوری در حال انقراض، تا حد زیادی با پارک‌های دیگر پایتخت تفاوت دارد. کودکان علاقه‌مند و حتی بزرگسالان می‌توانند در این پارک موضوعی در محیطی آرام با دنیای دایناسورها آشنا شوند؛ دایناسورهایی که به‌خاطر حرکت پلک‌ها، دست‌ها و صدایی که تولید می‌کنند، بسیار طبیعی به نظر می‌رسند.

پارک ژوراسیک اولین پارک موضوعی تهران و یکی از پارک های غرب شهر تهران است.

پارک مذکور که در بخش شمالی پارک پرواز و درست بالای محله سعادت ‌آباد قرار دارد، به‌عنوان اولین پارک موضوعی پایتخت محسوب می‌شود که علاوه بر مجسمه دایناسورها، از بخش‌هایی به نام جانگل لند، خانه مورچه‌ها و اسپایدر پارک تشکیل شده است.

جانگل لند، کارگاه آموزشی بسیار جذابی است که امکان آشنایی با گونه‌های مختلف دوزیستان ساکن در ایران را برای گروه سنی کودک و نوجوان فراهم می‌کند. خانه‌ مورچه‌ها دقیقا شبیه خانه مورچه‌ها طراحی شده است و بازدیدکنندگان با گونه‌های مختلف حشرات در معرض انقراض آشنا می‌شوند و اجزای مختلف بدن آن‌ها را زیر میکروسکوپ یا در صفحه مانیتور تماشا می‌کنند. اسپایدر پارک نیز شامل ماکت‌ حشراتی مانند زنبور، پروانه، کفش‌دوزک و همچنین خزندگان غول‌پیکر مانند مار پیتون، تمساح و لاک‌پشت است.

پارک ژوراسیک

15. پارک ارم، از خاطره انگیزترین پارک های غرب شهر تهران

آدرس: تهران، انتهای اتوبان شهید باکری، کیلومتر چهار اتوبان تهران-کرج

پارک ارم از قدیمی‌ترین پارک های غرب شهر تهران و کشور است که در اوایل سال ۱۳۵۰ هجری شمسی در شهر تهران ساخته شد و به‌لطف وجود انواع وسایل تفریحی، انتخابی عالی برای بازی و تفریح کودکان در کنار والدینشان است.

پارک ارم با وسعت ۷۰ هکتار مجهز به دریاچه‌ای با قابلیت قایقرانی، استخر، باغ‌وحش، سه شهربازی با بیش از ۸۰ دستگاه بازی و شهربازی سرپوشیده قلعه جادویی با ۱۱۰ بازی است. از جمله بازی‌های پارک ارم می‌توان به کریزی موس، تاب پرنده، اسکیت یو، عینک سه‌بعدی، موتور پرشی، سرسره بادی، تونل وحشت و... اشاره کرد.

۲۰ هکتار از پارک ارم به فضای سبز و جنگلی اختصاص دارد که بسیاری از خانواده‌ها در ماه‌های گرم سال از آن برای برپایی پیک‌نیک استفاده می‌کنند. غرفه‌های موادغذایی‌، کافی‌شاپ‌، رستوران سنتی، رستوران جزیره و پارکینگ از جمله امکانات این مجموعه هستند.

پارک ارم

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  4. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  5. چرا این همه بد اخلاقی؟

  6. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  7. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  8. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  9. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  10. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  11. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  12. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  13. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  14. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  15. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  16. درباره توبه تتلو

  17. برای این عکس شما تیتر بزنید

  18. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  19. تضادی عجیب و پر ابهام!

  20. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  21. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  22. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  23. دو چالش بزرگ در حکمرانی ها

  24. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  25. امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود

آخرین عناوین