افزایش سن بازنشستگی غیرشرعی است/ شورای نگهبان آن را رد می‌کند

  4020905059 ۱۲۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

نایب رئیس مجلس گفت: مبانی محکم قانونی و شرعی برای رد مصوبه افزایش سن بازنشستگی داریم و فکر می‌کنم شورای نگهبان آن را رد کند.

افزایش سن بازنشستگی غیرشرعی است/ شورای نگهبان آن را رد می‌کند

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به مصوبه مجلس در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه درباره افزایش سن بازنشستگی، اظهار داشت: طبق قانون فعلی، سن بازنشستگی ۳۰ یا ۳۵ است و ما دو شکل برای بازنشستگی داریم. برای مثال، سنوات خدمت کارکنان نیروهای مسلح ۳۰ سال است اما در برخی دستگاه‌های دولتی ۳۵ سال است.

وی بیان کرد: مجلس و دولت در نیمه راه نمی‌توانند در سن بازنشستگی تغییر ایجاد کنند و این کار خلاف قانون اساسی و شرع است. بر این اساس، امیدواریم شورای نگهبان نسبت به این موضوع حساسیت نشان دهد.

ذوالنوری ادامه داد: فردی که برای خدمت وارد دستگاه یا اداره‌ای می‌شود، از همان ابتدا و بر اساس ضابطه‌ای می‌داند که باید ۳۰ یا ۳۵ سال خدمت کند، بنابراین دولت و مجلس حق ندارند در میانه راه به کارکنان بگویند چند سال دیگر باید به دوران خدمت آن‌ها اضافه شود و بنده این موضوع را خلاف شرع و قانون اساسی می‌دانم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره پلکانی شدن افزایش سن بازنشستگی بر اساس مصوبه مجلس، گفت: حتی اگر این مصوبه پلکانی هم باشد، این کار خلاف شرع و قانون اساسی است، مگر آنکه افراد نسبت به ادامه همکاری با مجموعه خود رضایت داشته باشد و در قرآن کریم هم بر رضایت طرفین تاکید شده است.

وی تاکید کرد: بنده معتقدم که مصوبه افزایش سن بازنشستگی باید به صورت داوطلبانه باشد و از سوی دیگر افراد و دولت مجاز به این کار باشند، به این شکل که اگر آن فرد خواست بعد از بازنشستگی به دوران خدمت خود ادامه دهد، یعنی بعد از ۳۰ یا ۳۵ سال باز هم کار کند، این اتفاق بیافتد و اجباری در این موضوع وجود نداشته باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: آن فردی که در معرض بازنشستگی است، باید منافع خودش را ببیند. در واقع، اگر منفعت دولت ادامه کار شاغلان باشد، باید منافع آن افراد هم در نظر گرفته شود و آنان هم باید بپذیرند که دوران خدمت خود را ادامه دهد و با رضایت آنان باید این کار انجام شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت و مجلس نمی‌توانند به صورت یکجانبه در این زمینه تصمیم‌گیری کرده و برای فردی که الان نزدیک به پایان خدمتش است، تعیین تکلیف کنند که باید دوران خدمتش را ادامه دهد. تقاضای بنده از شورای نگهبان آن است که نسبت به این موضوع جدیت و حساسیت لازم را داشته باشد.

وی با بیان اینکه بنده در زمان بررسی موضوع افزایش سن بازنشستگی در صحن مجلس به این بند رأی مخالف دادم، اظهار داشت: افزایش سن بازنشستگی را جفا در حق افرادی می‌دانم که نمی‌خواهند به دوره خدمتشان اضافه شود و از ابتدا و بر اساس قرارداد قبلی سن مشخصی برای بازنشستگی آنان تعیین شده است.

ذوالنوری اظهار داشت: مبانی محکم قانونی و شرعی برای رد مصوبه افزایش سن بازنشستگی داریم و فکر می‌کنم شورای نگهبان به این مسأله توجه کرده و این مصوبه رد خواهد شد.

دیدگاه کاربران

امیر حسین سلطان/تهران۳۳۰۳۹۲۱۱۵:۴۲:۵۰ ۱۴۰۲/۹/۵
خیلی عجیب است! با وجود این همه قرائن برای رد مصوبه افزایش سن بازنشستگی معلوم نیست چرا و چطور موافقین این مصوبه لزوم رعایت قانون اساسی و شرط و تعهد اولیه همچنین شرع و عرف و عدل و انصاف را تا این حد نادیده گرفته باشند؟! به کجا می خواهیم برویم این چنین شتابان؟!
ناشناس۳۳۰۴۲۴۲۱۹:۴۸:۰۷ ۱۴۰۲/۹/۵
بنظرم اصلا بازنشستگی ربطی به دین و شریعت نداشته تا بالا پایین شدن سن آن غیر شرعی باشد.
مجید۳۳۰۴۴۵۴۲۲:۲۱:۰۸ ۱۴۰۲/۹/۵
بازنشسته بشی میفهمی چقدر سخته بی پولی تا وقتی توان داری باید کار کنی .مگر اینکه درآمدی برای بازنشستگی خودت درست کرده باشی
ناشناس۳۳۰۴۵۲۴۲۳:۱۱:۲۰ ۱۴۰۲/۹/۵
سودبانکی هم همچنین .نزول وربا معنی ندارد
علی۳۳۰۴۶۵۳۰۰:۲۵:۴۵ ۱۴۰۲/۹/۶
متن رو کامل بخون ببین دليلش رو ذکر کرده غیر شرعی بودنش مربوط میشه به بحث عقود و قرارداد ها که می تونی به لمعه و تحریر الوسیله مراجعه کنی.
ناشناس۳۳۰۴۷۱۶۰۱:۲۵:۴۲ ۱۴۰۲/۹/۶
چطور به شرع ربط ندارد درصورتی که طبق قراردادفی مابین کارفرما وکارگر یا کارمند 30سال خدمت بوده الان وسط خدمت بدون رضایت کارگر یا کارمندچند سال به سن باز نشستگی اضافه شود معلومه که این مصوبه یکطرفه به کارگر وکارمند تحمیل شده وحقی ناحق میشودآیا این حق الناس وخلاف شرع نیست، پس چیه؟
حمید۳۳۰۴۹۸۶۰۹:۰۹:۴۸ ۱۴۰۲/۹/۶
تغییر یکطرفه قرار داد غیر شرعی است
علی۳۳۰۴۳۲۵۲۱:۰۳:۰۰ ۱۴۰۲/۹/۵
این واقعا ظلم به قشر کارگر وکارمند هست و نباید تصویب بشه .سی روز حقوق درمقابل سی سال کار
علی۳۳۰۴۶۶۰۰۰:۳۱:۴۲ ۱۴۰۲/۹/۶
غیر شرعی بودنش کاملا روشنه اما؛ اون گاردی که نایب علی لاریجانی رئیس مجلس گذشته،همین محمد باقر قالیباف رئیس مجلس فعلی گرفته بود، قطعاً مجلس به مصوبه ش اصرار خواهد کرد لذا اُمیدواریم مجمع تشخیص مصلحت نظام تن به این ظلم آشکار نده.پایان
ناشناس۳۳۰۳۹۷۲۱۶:۱۰:۳۸ ۱۴۰۲/۹/۵
آن وقت کاهش سن بازنشستگی به سن 50 سالگی شرعی بود؟!!!
صمد۳۳۰۴۲۴۹۱۹:۵۷:۳۰ ۱۴۰۲/۹/۵
تومعلومه خودت بازنشسته ای وپاداشی که دریافت کردی باهاش پول دوتا خونه وچهارتا ماشین بود پس بی خود دفاع نکن
ناشناس۳۳۰۴۶۷۸۰۰:۴۵:۳۳ ۱۴۰۲/۹/۶
اتفاقا مشخص هست شما منفعت طلب شخصی را دنبال می کنید که هرکجا که نفع من باشد... وگرنه برای بنده فرقی ندارد چه سنی باشد و 50 سالگی که تقریبا میان سالی هست بازنشستگی آن چه مفهمومی دارد البته به غیر از ایجاد بار مالی سنگین به صندوق ها؟
ناشناس۳۳۰۵۷۶۶۱۸:۲۴:۴۹ ۱۴۰۲/۹/۶
جالب هست .. ...
رضا۳۳۰۴۵۱۹۲۳:۰۹:۰۴ ۱۴۰۲/۹/۵
یا بیمه نیستی یا ۱۰ساله بازنشسته شدی!!حال اون کسی را نمی فهمی که از ۲۰سال که رد شد، روزشماری میکند که بازنشسته شود، حالا بگویند ۳سال اضافه شد!!!!کجای این شرعا درست است؟ طرف از اول خدمت رو ۳۰سال حساب کتاب کرده. اگر بگویند۵۰ساله، این بخشش است ولی اضافه شود عین بی انصافی و مانند اضافه خدمت سربازی است، امیدوارم شورای نگهبان تاییدش نکنه.
ناشناس۳۳۰۴۷۸۰۰۳:۵۹:۱۰ ۱۴۰۲/۹/۶
اتفاقا بخردانه است که سن بازنشستگی کاهش یابد تا جوانان بیکار کشور شاغل شوند.
یزدان همدانی۳۳۰۶۴۷۹۱۳:۲۴:۱۲ ۱۴۰۲/۹/۷
مشخصه ذینفعی
ناشناس۳۳۰۳۹۷۴۱۶:۱۳:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۵
در هیچ کجای شرع در مورد بازنشستگی حکمی نداریم و لطفا آدرس غلط ندهید و برای اینکه نمی خواهید صندوق بازنشستگی را حل کنید به همان روال قبل ادامه بدهید
ناشناس۳۳۰۴۱۶۵۱۸:۴۴:۵۸ ۱۴۰۲/۹/۵
آدرس غلط دادن، به معنی سرپوش گذاشتن بر عملکرد مدیران ناکارآمد صندوقهای بازنشستگی از طریق هزینه قشر بیمه پرداز است. مشکل صندوق ها را با مدیریت کارآمد و حذف ریخت و پاش شرکتهای تابعه صندوقها است.
ناشناس۳۳۰۴۱۸۹۱۹:۱۸:۲۹ ۱۴۰۲/۹/۵
مبنای غیر شرعی افزایش سن بازنشستگی، فسخ قرارداد در میانه قرارداد است. کارمند در زمانیکه شاغل میشود با قرارداد ۳۰ ساله به خدمت در میاید و باتوجه به این قرارداد ماهیانه مبلغی را به صندوق بازنشستگی پرداخت میکند. حالا وسط قرارداد دولت حال میکند قرارداد رو یکطرفه فسخ کند به بهانه واهی کسر تراز صندوقها که اون هم حاصل عدم‌مدیریت و رانت و فساد داخلی برخی این صندوقها بوده. آیا این منطقی است؟
ناشناس۳۳۰۴۶۲۳۰۰:۱۰:۴۲ ۱۴۰۲/۹/۶
شما بابت بازنشستگی کار نمی کنی بلکه بابت درآمد کار می کنی و هر وقتی هم خواستی می توانی از کار بیرون بروی یا خودت را از کار افتاده زودتر از موعد کنی
ناشناس۳۳۰۴۴۰۹۲۱:۵۷:۴۶ ۱۴۰۲/۹/۵
همه کارمندانی که الان مشغول بکارهستن تعهد ۳۰ سال خدمت داده اند نه بیشتر ....
ایرانی۳۳۰۴۵۷۸۲۳:۴۵:۳۹ ۱۴۰۲/۹/۵
استناد ایشان به قرآن در مورد محض باز نشستگی نیست بلکه در باره عدم اجبار کسی با انجام کاری بدون میل ورضایت اوست. است.خیلی هم استناد درستی است.
ناشناس۳۳۰۴۶۱۷۰۰:۰۶:۴۰ ۱۴۰۲/۹/۶
شما شرع رو نماز و روزه گرفتی فقط
رحمان۳۳۰۴۰۲۰۱۶:۳۸:۵۸ ۱۴۰۲/۹/۵
این شد حرف حساب
ناشناس۳۳۰۴۱۴۸۱۸:۳۴:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۵
واقعا جای تاسف است من راننده تاکسی نه کار سخت ودشوار به ما خورده نه حمایتی ازاین قشر زحمت کش شده افزایش سن بازنشستگی واقعا ظلم است نمیدانم چه کسانی آن را تصویب کردن چون انگیزه زندگی را از ما گرفتید
ناشناس۳۳۰۴۷۱۱۰۱:۲۳:۱۲ ۱۴۰۲/۹/۶
بگذار سن جوانی کمتر شود افزایش سن بازنشستگی بیشتر هم می شود مگر ربات یا مهاجرین که دنبال اخراج آنان هستند سپر شوند
امیر۳۳۰۴۱۸۶۱۹:۱۵:۴۷ ۱۴۰۲/۹/۵
به زور سن بازنشستگی را زیاد کردن حرام است و باید رضایت فرد باشد نه اینکه مجلس سر خودت آن را زیاد کند
علی۳۳۰۴۲۰۵۱۹:۲۷:۲۴ ۱۴۰۲/۹/۵
این چه قانونی خدمت ۳۰ سال هم زیاده ما ۲۵سالذخدمت و هزار تا مریضی داریم شورای نگهبان باید ردش کنه موافقم حاج آقا ما تعهد ۳۰ساله دادیم
بهروز۳۳۰۴۲۱۳۱۹:۳۲:۴۸ ۱۴۰۲/۹/۵
اگه میخان این قانونو اجرا کنن باید برای کسی که امروز قرارداد میبنده اجرا بشه که طرف تکلیف خودشو بدونه . شما نمیتونید یکطرقه یه قراردادو تغییر بدید بدون اینکه خسارت بدید .
ناشناس۳۳۰۴۷۸۱۰۴:۰۲:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۶
ما حق نداریم برای نسل بعدی نسخه بپیچیم.
ساسان۳۳۰۴۲۱۴۱۹:۳۳:۵۳ ۱۴۰۲/۹/۵
احسنت بر شما آقای ذوالنوری حرف حق رازدی دعای اکثر بدبخت بیچاره های حقوق بگیر را برای خودت خریدی
بابک۳۳۰۴۷۰۸۰۱:۲۱:۳۵ ۱۴۰۲/۹/۶
سلام، هنوز برای این پیام زوده صبرکنیم ببینیم ا..
فریدون‌ سردشت۳۳۰۴۲۳۲۱۹:۴۲:۳۰ ۱۴۰۲/۹/۵
واقعیت بخواهید بهتر است از ۲۵ سال به بعد اختیاری باشد که فرد خود را بازنشسته نماید ومصوبه مجلس بیشتر از ۳۰ سال غیر قانونی و شرعی است وقتی که فردی سالیانی خدمت کرده وبرای او اضافه شود
ناشناس۳۳۰۴۲۳۴۱۹:۴۳:۱۰ ۱۴۰۲/۹/۵
سعی کنید برای مردم وبه نفع مردم کاری کنید
ناشناس۳۳۰۴۲۵۲۱۹:۵۹:۱۷ ۱۴۰۲/۹/۵
اصلا شرعی به کنار.آیا قانونی هست ؟حالا ۴ سال دیگه یه مجلسی بیاد بگه باز دو سال دیگه اضافه؟؟؟
ناشناس۳۳۰۴۲۶۷۲۰:۲۶:۰۰ ۱۴۰۲/۹/۵
مشکل صندوق های بازنشستگی، سوءمدیریت در اداره این صندوق هاست، باید این مشکل رسیدگی و حل شود.
ابراهیمی۳۳۰۴۲۷۱۲۰:۳۰:۴۸ ۱۴۰۲/۹/۵
مشکل صندوق های بازنشستگی با افزایش سن بازنشستگی حل خواهد شد یا با گماردن مدیران لایق بر این صندوق ها؟؟ این فقط یک مسکن است ۵ سال یا ۱۰ سال دیگه چکار میکنید؟؟
ناشناس۳۳۰۴۲۷۸۲۰:۳۳:۲۳ ۱۴۰۲/۹/۵
چرا حالا باید جواب ندانم کاری و کوتاهی مسولین صندوقهای بازنشستگی را کارکران تامین اجتماعی بدهند .سازمان تامین اجتماعی یک تافته جدا بافته است که با درصد حق بیمه ایی که مستقیم از حقوق دریافتی کارگر کم میکنند بوجود امده و به هیچ‌عنوان دولت در ان دخیل نیست که حالا ماها هم باید به پای صندوقهای دیگر بسوزیم
ناشناس۳۳۰۴۷۸۲۰۴:۰۶:۰۹ ۱۴۰۲/۹/۶
دوست گرامی همه بازنشستگان از صندوق های بارنشستگی حقوق می گیرند.
حجت۳۳۰۴۲۸۰۲۰:۳۴:۴۵ ۱۴۰۲/۹/۵
افزایش سن بازنشستگی توهین به قشر کارگران است.
سجاد۳۳۰۴۲۸۲۲۰:۳۶:۵۶ ۱۴۰۲/۹/۵
انشالله که رد میشه
حمید۳۳۰۴۲۹۸۲۰:۴۱:۴۵ ۱۴۰۲/۹/۵
مشکل صندوق های بازنشستگی که نباید از جیب و عمر بیمه گذاران بیچاره تامین بشه ما کشور ثروتمندی هستیم ..
حمیدرضا احمدی۳۳۰۴۶۹۷۰۱:۰۳:۰۷ ۱۴۰۲/۹/۶
من خودم بر اساس ۳۰ سال شود کردم پول بیمه بدم الان ۲۰ سال هست که هزینه بیمه خودم و میدم بیمه من اختیاری هست ماهی ۱۷۰۰ هزار ت دارم هزینه بیمه رو میدم.بر اساس ۳۰ درصدی هزینه بیمه رو با من حساب می‌کنن
کارگر۳۳۰۴۳۰۴۲۰:۴۶:۴۷ ۱۴۰۲/۹/۵
لطفا حق مردم رو بیشتر ازین ضایع نکنید.بازنشستگی همونی ک بودباید باشه .خراب هستیم خرابترمان نکنید.
حاج قاسم۳۳۰۴۳۰۶۲۰:۴۷:۱۸ ۱۴۰۲/۹/۵
قطعا رد می‌کنه
ناصری۳۳۰۴۳۱۲۲۰:۵۱:۲۱ ۱۴۰۲/۹/۵
برای کسیکه سابقه بیمه کم دارد خوب است
سجاد۳۳۰۴۳۱۳۲۰:۵۱:۴۶ ۱۴۰۲/۹/۵
من که از امروز دیگه بی خیال بیمه شدم
رضا۳۳۰۴۳۲۷۲۱:۰۳:۴۰ ۱۴۰۲/۹/۵
خدا پدرت را بیامرزد حرف حق جواب ندارد
ناشناس۳۳۰۴۳۳۹۲۱:۱۴:۱۳ ۱۴۰۲/۹/۵
احسنت
کاظمی۳۳۰۴۳۵۹۲۱:۲۳:۲۹ ۱۴۰۲/۹/۵
دورود بر حجت الاسلام ذولنور
کاظکی۳۳۰۴۳۷۳۲۱:۳۲:۱۹ ۱۴۰۲/۹/۵
دورود بر حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری دفاع از قشر مظلوم جامه یعنی مبارزه با ظلم وستم هرکسی از قشر کارگر دفاع کند راه امام ورهبری را ادامه میدن تمام
ح۳۳۰۴۳۸۵۲۱:۳۹:۳۰ ۱۴۰۲/۹/۵
کاملاً منطقی میفرمایند
ناشناس۳۳۰۴۳۹۱۲۱:۴۲:۴۱ ۱۴۰۲/۹/۵
خدا پدرت را بیامرزه که متوجه شد افزایش خدمت بدون رضایت فرد خلاف شرع است
ناشناس۳۳۰۴۳۹۷۲۱:۴۶:۴۲ ۱۴۰۲/۹/۵
صندوق های بازنشستگی 9درصد حقوق کارمندان را تا 30سال کسر میکنند که رقم بسیار نجومی است و این پول را در پروژه های سوداور سرمایه گذاری و سود بسیار کلان کسب میکنند سپس پس از 30سال سود پولی که از کارمندان کسب کرده بودند پرداخت میکنند پس اینگونه نیست که بازنشستگان از بودجه عمومی استفاده میکنند و ورشکست شدن صندوق هم کذب است
ناشناس۳۳۰۴۴۰۱۲۱:۴۷:۵۲ ۱۴۰۲/۹/۵
طبق شرع اسلام یک طرف قرارداد که سازمان تامین اجتماعی است نمی تواند خودسرانه مفاد قرارداد را کم یازیاد بکند
ناشناس۳۳۰۴۴۱۵۲۲:۰۰:۴۲ ۱۴۰۲/۹/۵
در کشورای پیشرفته یک بازنشسته ۶ نفر شاغل باید باشه تا وضع صندوقهای بازنشستگی سر پا باشه متاسفانه استخدام ۱۵ ساله تعطیله وفقط نیرو خارج میشه واینهمه جوان سرگردان . کار تولید کنین .
محمد۳۳۰۴۴۳۳۲۲:۰۹:۵۵ ۱۴۰۲/۹/۵
ما که راضی نیستیم یک ساعت بیشتر کار کنیم چون توان نداریم کار سخت کارخانه انجام دهیم
صمد۳۳۰۴۴۴۵۲۲:۱۶:۴۵ ۱۴۰۲/۹/۵
خوب میشه اگر رد بشه
ناشناس۳۳۰۴۴۴۹۲۲:۱۸:۳۸ ۱۴۰۲/۹/۵
اسامی نمایندگانی که می‌خواهند سنوات بازنشستگی را بالا ببرند به مردم اعلام کنید
ناشناس۳۳۰۵۰۲۲۰۹:۲۷:۳۸ ۱۴۰۲/۹/۶
واقعا دست نمایندگان مجلس درد نکند اینقدر به فکر مردم هستند ......
ناشناس۳۳۰۴۴۵۲۲۲:۱۹:۴۷ ۱۴۰۲/۹/۵
احسنت بر این شیرمرد ایران زمین
حسین۳۳۰۴۵۳۵۲۳:۱۶:۲۰ ۱۴۰۲/۹/۵
آفرین به آدم منطقی
نیما۳۳۰۴۴۶۵۲۲:۳۰:۲۵ ۱۴۰۲/۹/۵
والا نمی‌دونم چرا مخالف افزایش سن بازنشستگی هستند وقتی صندوقها اوضاع خوبی ندارند برای چه باید بازنشسته پشت بازنشسته داشته باشیم کی میخواد حقوق بده وقتی صندوقها ورشکسته شد همان تعدادی که حقوق میدادند دیگه حقوق ندارند
ayoub۳۳۰۴۴۷۰۲۲:۳۲:۲۶ ۱۴۰۲/۹/۵
کارت درسته روحانی مردمی
ناشناس۳۳۰۴۴۸۱۲۲:۴۱:۴۵ ۱۴۰۲/۹/۵
نسل جدید احتمالاعلاقه ای به بیمه شدن و بیمه ردکردن نخواهند داشت و این نتیجه بی تدبیری دولت هست.
خلیلی۳۳۰۴۴۸۵۲۲:۴۳:۳۱ ۱۴۰۲/۹/۵
با چندرغاز حقوقهای دولتی افزایش سن بازنشستگی ظلم به کارمندان است
ناشناس۳۳۰۴۴۹۳۲۲:۴۷:۱۴ ۱۴۰۲/۹/۵
روزی که ما میخواستیم استخدام دولت بشیم تعهد ۳۰ ساله دادیم و زندگیمان را براساس اون برنامه ریزی کردیم. ضمنا ما که در ناجا خدمت میکنیم با این چندرغاز حقوق در مقابل کار پر خطر و پر استرس و طاقت فرسا یک روزش هم زیادی هست .
سید حبیب۳۳۰۴۴۹۴۲۲:۴۹:۲۳ ۱۴۰۲/۹/۵
چرا از اونور اگر به هر بهانه ای سن بازنشستگی رو از ۳۰ سال کم می‌کردید نمی گفتید غیر شرعی هست چون میانه راه هست ولی الان یادتون اومده غیره شرعی هست؟ جناب من با اینکه خودم چند سالی دیگه دارم تا به سن بازنشستگی برسم ولی اگر واقعا به مصلحت کشور و نظام هست و برای حل معضل صندوقهای بازنشستگی که در آینده به بحران تبدیل نشود هست راضی هستم چون من معضل بزرگتر رو میبینم ای کاش همه ما یاد بگیریم مصلحت شخصی رو در مقابل مصلحت ملی در نظر نگیریم. البته علاوه بر اینکار یعنی افزایش سن بازنشستگی باید کل ساختار نظام نیز شفاف شود تا از ریخت و پاش ها و حیف و میلها نیز جلوگیری شود
ناشناس۳۳۰۴۵۰۵۲۲:۵۹:۴۲ ۱۴۰۲/۹/۵
بخدا تو این شرایط ۳۰ سالش هم زیادی بود. فک نکنم نسل ما با وجود این همه بیماری و تصمیمات مسولین و کار طاقت فرسا رنگ بازنشستگی‌رو ببینیم
ناشناس۳۳۰۴۵۰۷۲۳:۰۰:۲۱ ۱۴۰۲/۹/۵
واقعا خدا خیرتان دهد با این قانون گذاریتان که معلوم نیست کی راست میگوید کی ...
لادن۳۳۰۴۵۰۸۲۳:۰۱:۰۵ ۱۴۰۲/۹/۵
این نمایندگانی که رای موافق دادند ظاهرا حافظ منافع برخی از مسئولین هستند نه حافظ منافع مردم، اگه خودشونو میزاشتن جای اون بیچاره ای که تو این وضعیت هزینه های سنگین بیمه ی آزاد رو پرداخت میکنه از تفریح و لباس و خوراک و همه چیز خودش و خانواده اش میزنه و میریزه تو جیب صندوق بازنشستگی به این امید که بتونه بازنشست بشه.... اما اینا با این کارشون میخوان که افراد قبل از اینکه به سن بازنشستگی برسن بمیرن تا نخوان اونچیزی که مستحق اون شخص هست رو بدن و آخر سر چندر غازی بندازن جلوی خانواده اش.
ناشناس۳۳۰۴۵۲۹۲۳:۱۳:۰۹ ۱۴۰۲/۹/۵
این نماینده ها تا پاشون به مجلس میرسه هر بلای به سر مردم میارند.
ناشناس۳۳۰۴۵۳۱۲۳:۱۳:۵۶ ۱۴۰۲/۹/۵
واقعا چی فکر کردن سن بازنشستگی ببرن بالا یک درصد هم بفکر رضایت طرف مقابل باشند باید همه پرسی بزارن یا با نماینده کارگران و کارمندان جلسه بزارن مطمئنا فقط طرف دولت رضایت داره که این بقول آقای ذوالنوری کاملا حرام است
ناشناس۳۳۰۴۵۴۵۲۳:۲۳:۰۵ ۱۴۰۲/۹/۵
این قانون جدید به درد صد سال قبل می خورد که عمر مردم طولانی تر بود نه الان که عمر ها کوتاه شده از دست مسئولین بخاطر گرانی ومعیشت سخت و خوراکیهای تقلبی
ناشناس۳۳۰۴۵۵۱۲۳:۲۷:۱۲ ۱۴۰۲/۹/۵
کمی از حقوق مدیران ومسئولین کم کنین مشکل حل میشه
محمد۳۳۰۴۵۷۰۲۳:۴۱:۴۲ ۱۴۰۲/۹/۵
می‌توان قانون رو اینطور اصلاح کرد برای شاغلین به اختیار می‌توانند سی وپنج سال یاشصت وپنج سال باشد... که با اوضاع اقتصادی حتی بازنشستگان به کار خود برمی گردند.. اما آنان که جدیدا شاغل می‌شوند قانون برای آنان می‌تواند الزام باشد سن 65 سنوات 35
نا شناس۳۳۰۴۵۷۶۲۳:۴۵:۱۳ ۱۴۰۲/۹/۵
ما‌که بیمه اختیاری واریز میکنیم می خواهیم زودتر باز نشسته بشیم هر سال هم به پرداخت بیمه اضافه میشه از کجا بیاریم با این گرانی
ناشناس۳۳۰۴۵۸۰۲۳:۴۸:۰۷ ۱۴۰۲/۹/۵
من 15 سال سابقه دارم توان کار کردن ندارم موندم این سالهای مانده را چطور سپری کنم .
سعید۳۳۰۴۵۸۹۲۳:۵۵:۰۰ ۱۴۰۲/۹/۵
حرف حساب زدی
علی۳۳۰۴۵۹۴۲۳:۵۶:۱۵ ۱۴۰۲/۹/۵
من ۲۵ سال پیش تعهد ۳۰ سال کار وسپس بازنشستگی را دادم..یک روز که هیچ یک ساعت هم تا رضایت نداشته باشم اضافه کار نمیکنم..می‌خوان قبول کنند می‌خوان نکنند..نهایتش اخراج میشم .
ناشناس۳۳۰۴۶۱۸۰۰:۰۶:۵۱ ۱۴۰۲/۹/۶
افزایش سن بازنشستگی توهین به طبقه متوسط ومحروم است،مجلس انقلابی نباید مردم را از نظام ناراحت کند
علی حسین پور۳۳۰۴۶۲۷۰۰:۱۲:۱۲ ۱۴۰۲/۹/۶
سلام باید دید اگر آقای نماینده رو ببری یه کارخانه می‌تونه خودش بیش از سی سال کارکر کنه جای گرم و نرم نشسته قانون افزایش سن می‌زاره
محمد۳۳۰۴۶۵۵۰۰:۲۷:۱۹ ۱۴۰۲/۹/۶
این تصویب نشان داد که کسی به فکر مستضعف نیست دولت بی‌کفایتی که سیرن و از شکم گرسنه خبر ندارن
محمدعلی طالبی۳۳۰۴۶۵۷۰۰:۲۸:۱۸ ۱۴۰۲/۹/۶
سلام عمری سن باز نشستگی 30سال بوده ،مردم رواین سن برنامه یک عمر زندگیشون رو مدیریت کردن ،مگه میشه طرفی ک مخصوصا مشاغل آزاده با زحمت داره ماهانه پول فیش بیمه میده یکد دفعه مثلاً 30سال رو ازش بخان 35تا 40 پول بحساب بریزه ،این میشه نا تعادلی دولت مجلس و ذیربط و حق کشی .
شمس۳۳۰۴۶۵۹۰۰:۳۰:۳۴ ۱۴۰۲/۹/۶
خیلی عالی... حرف حق را زدین شما حاج آقای عزیز
آهنگران۳۳۰۴۶۸۳۰۰:۴۹:۴۴ ۱۴۰۲/۹/۶
بلی شما راست می گویید شورای نگهبان قطعا آن را رد خواهد کرد.
ناشناس۳۳۰۴۶۹۶۰۱:۰۱:۲۷ ۱۴۰۲/۹/۶
کی گفته این مصوبه امید به زنگی رو بالا میبره الان کارمند با ناامیدی کامل مواجه شده سن بازنشستگی به سن مرگ رسیده ما دیگه با چه امیدی کار کنیم منی که مسؤل آزمایشگاه مالاریا درمناطق محروم سیستان وبلوچستان میباشم وطبق قراردادسختی کار باید شامل حالم میشد وبیست سال کار میکردم وده سال دولت بابت سختی کار به ما میداد، هنوز روز مزدم ورسمی نشدم باوجود22سال سابقه کار چشمهایم با میکروسکوپ ضعیف شدند دیکس گردن و کمر گرفتم هنوز بازنشستم نمیکنن دیگه به چه امیدی میشه کار کرد با این مصوبه دیگه کسی حوصله کار کردن نداره
ناشناس۳۳۰۴۷۰۱۰۱:۰۶:۴۲ ۱۴۰۲/۹/۶
۳۰سال خدمت قرار داد بستیم چطور الان میگی ۳۵ سال،انگیزه را از مردم نگیرد تورا خدا.
ناشناس۳۳۰۴۷۰۲۰۱:۱۱:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۶
خداراشکر که شورای نگهبانی هست، که جلوی بعضی خودسری هارو بگیره. ماکه کم کم داشت ناامید میشدیم خداوند اجرتان دهد انشالله
ناشناس۳۳۰۴۷۰۳۰۱:۱۱:۴۲ ۱۴۰۲/۹/۶
خوب با ۲۵ سال خدمت طرف کلی مریضی و ودرد مبتلا میشه من شوهرم ۲۵ ساله در شرکت بوتان خدمت کردن الان مشکل ریوی و دیسک کمر دارن چطورمیتونه آخه ادامه بده با این افزایش سن بازنشستگی
ناشناس۳۳۰۴۷۱۰۰۱:۲۲:۴۷ ۱۴۰۲/۹/۶
بازنشسته اضافه کارکندهیچ فکرجوانان راکردید که همه بیکار هستند
محمد۳۳۰۴۷۱۴۰۱:۲۴:۵۵ ۱۴۰۲/۹/۶
ای کاش نمایندگان ملت به فکر معیشت و حقوق کارکنان و مردم باشن مردم فقیر شدن، ..
احمد۳۳۰۴۷۲۲۰۱:۲۷:۳۵ ۱۴۰۲/۹/۶
اگه میخوان سن بازنشستگی رو بالا ببرن باید شامل کسانی باشه که از اول داخل قرارداد سن بازنشستگی معلوم باشه یا کسانی که خویش فرما هستن از اول قراردادشان ۳۰ سال بوده نباید افزایش داشته باشه همینطور بقیه ... این کار اشتباهه همینجوری هم کلی جون بیکار داریم با این کار مشکلاتمون بیشتر میشه
ناشناس۳۳۰۴۷۲۵۰۱:۳۰:۴۶ ۱۴۰۲/۹/۶
حرف راست زده
موسی۳۳۰۴۷۳۳۰۱:۴۷:۲۲ ۱۴۰۲/۹/۶
جان بچهاتون کم گیربدین به مردم ماتو۶۰سالشم ماندیم بخدا
ناشناس۳۳۰۴۷۳۴۰۱:۴۸:۲۸ ۱۴۰۲/۹/۶
دم حجت السلام اقای ذوالنوری گرم باید رد بشه
محمدی۳۳۰۴۷۳۶۰۱:۵۰:۰۱ ۱۴۰۲/۹/۶
خواهشا با توجه به شفافیت آراءنمایندگان مجلس جمهوری اسلامی ایران خواهشا لیست نفرات نماینده که به این موضوع رای دادن مثبت دادن و خود رو به عنوان وکیل مردم معرفی می کنند تا کارگران این سرزمین در انتخابات سال جاری این موضوع رو در تصمیم گیری شان لحاظ فرمایند
وطنم۳۳۰۴۷۵۹۰۲:۵۵:۴۸ ۱۴۰۲/۹/۶
ما از کار فرما به دولت شکایت کنیم که زیر قرار دادش زده از نسفه راه از دولت به کی باید شکایت کنیم من کارگر ساختمانی هستم ۵۰سال سن و۱۷سال سابقه بیمه این کار من رو فرسوده کرده حالا کسانی که سنگین ترین باری که درروز برمی دارند خودکار است از حال من چه خبردارند
ناشناس۳۳۰۴۷۷۶۰۳:۵۰:۳۲ ۱۴۰۲/۹/۶
سلام این افزایش سن باز نشستگی احتمالا به نفع عده از مدیران نجومی بگیر که پستهای کلیدی دارند می‌شود که نمی‌خواهند پست ومقامشان را از دست بدهند باز نشسته شوندوقشر جوان وتازه نفس جای آنهارا بگیرند نه به نفع آن کارگران بیچاره که صبح تا شب باید بدوند
ناشناس۳۳۰۴۷۸۳۰۴:۰۹:۱۱ ۱۴۰۲/۹/۶
با افزایش سن بازنشستگی، بیمه پردازی کاهش خواهد یافت و ورشکستگی برخی صندوق های بازنشستگی حتمی است.
قاسم مرادی۳۳۰۴۷۹۵۰۵:۰۹:۱۱ ۱۴۰۲/۹/۶
در یک کلام،قانون عطف به ما سبق نمیشود.
علیرضا۳۳۰۴۸۱۴۰۶:۰۲:۳۰ ۱۴۰۲/۹/۶
کاملا حـــــــرام وغیر شرعرعی درضمن بدون فکر وبدون کارشناسی تصمیم مگر یه کارگر چقدر توان کارکردن دارد اسمش روش کارگر یعنی درشرایط سخت بدون پاداش ومزایا حال با این کار جز فشار روانی واسترس روحی و عدم انگیزه برای کار به جای تصمیمات وافزایش سن به فکرجوانان باشید باید سن بازنشیتگی کاهش یابد تا بیکاری کمتر شود وعده ای بیان جای دیگران هرچقدر سن افراد جوانتر باشد توان کاری پیشرفت بهتر خواهد شد ولی با افزایش سن از فرد سالخورده وسن بالا دیگر چه انگیزه ای وتوانی دارد برای کار حداقل بذارین چها جوان دم بخت نون بخورن
احمد۳۳۰۴۸۲۰۰۶:۲۱:۱۹ ۱۴۰۲/۹/۶
چرا چوب بی کفایتی تامین اجتماعی رو کارگر باید پرداخت کنه
مجاهد۳۳۰۴۸۲۷۰۶:۳۸:۱۲ ۱۴۰۲/۹/۶
درود خداوند بر شما عالم بزرگ و نماینده واقعی مردم و نمونه یک مسلمان که مقید به رعایت عقود شرعی و اسلامی و قانونی تاکید بر اجرای آن هستید ان شاء الله شورای محترم نگهبان این مصوبه که توسط عده ای ... در دولت و مجلس پیشنهاد شد و به تصویب مجلس رسید را رد خواهد کرد قطعا مراجع بزرگوار باید پیگیری کنن ک..... این مصوبه غیر شرعی و غیر قانونی ظلم تمام در حق کارگر و راننده و ودیگر بیمه شده است خصوصا قشر راننده و کارگر
ناشناس۳۳۰۴۸۳۰۰۶:۴۵:۱۹ ۱۴۰۲/۹/۶
درجواب آن عزیزی که گفته بودن سن بازنشستگی ربطی به دین وشریعت نداره وشرعی وغیرشرعی براش معنی نداره باید بگم وقتی کسی باامید 30 سال خدمت واردارگانی می شود ویهو 35 سال بشه یعنی درواقع غش درمعامله که این خلاف شرع است. خیلی راحت حالا شمابگو 2 سال، یک سال من همکارفرهنگی می شناسم دبیرتربیت بدنی است که کلی آسیب جسمی دیده درچندین سال خدمتش حالا قانونی که اومده 18 ماه به خدمتش اضافه میشه. این خانوم داره با مکافات وتحمل هزاردرد وبلا، وداره ازجونش مایه میذاره روزشماری می کنه ازاین دردخلاص بشه. هزاران مسیرهم رفت باهاش موافقت نکردن تغییرسمت و... بده، خداراخوش میاد 18 ماه به خدمتش اضافه بشه؟؟!! می دونیدچقدرداره رنج می بره
ر ح۳۳۰۴۸۳۱۰۶:۴۵:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۶
باسلام.افزایش سن بازنشستگی یک ضرورت ناشی هرم سنی جمعیت ایران است .کاهش شدید سطح باروری موجب شده نسل هایی که به سن ۶۰ سالگی می رسند با رشد حدود ۳ درصد باشنددرحالی رشد جمعیت ایران به حدود۶دهم درصد رسیده هر چند ما در حال حاضر بیشترین جمعیت را درسن ۱۵ تا ۶۴ داریم اما میانگین سنی نیروی کار رو به افزایش است .میانگین سنی جمعیت هم از ۲۱ سال در سال ۶۵ به بیش از ۳۲ سال افزایش دارد واین روند ادامه خواهد داشت .وجمعیت سالمند ما ۳ درصد سال ۱۳۶۵ به حدود ۱۲ درصد درحال حاضر رسیده است . وتا ۱۴۲۰ ه ش بیش از ۲۲ درصد خواهد رسید.بنابر این درصورت عدم افزایش سن بازنشستگی با این وضعیت هم میزان کسورات بازنشستگی نیروی کار افزایش خواهد یافت وهم افزایش سن بازنشسگی اجتناب ناپذیر است.
عبیات۳۳۰۴۸۷۹۰۷:۵۱:۲۶ ۱۴۰۲/۹/۶
ورشکستگی بیمه کذب محض است .
ناشناس۳۳۰۴۹۲۸۰۸:۲۹:۱۵ ۱۴۰۲/۹/۶
احسنت بر این نماینده محترم مگه شورای نگهبان بتونه ..
ناشناس۳۳۰۴۹۳۶۰۸:۳۴:۳۹ ۱۴۰۲/۹/۶
خدا خیرت بده.برخی به جای اینکه به فکر معیشت مردم به جای اینکه وضعیت بد اقتصادی موجود راحله کنند و چاره اندیشی کنند دارن تیشه به زندگی مردم میزنن.
م.آ۳۳۰۵۰۲۱۰۹:۲۶:۵۳ ۱۴۰۲/۹/۶
این دیگه چه جورشه صندوقهای بازنشستگی کم آورده دلیلشو پیدا کنید نه اینکه یه طرفه سن بازنشستگی رو زیاد کنید.به کارگروه ربطی داره
ناشناس۳۳۰۵۰۶۵۱۰:۰۰:۳۶ ۱۴۰۲/۹/۶
فقط میتونید نیرویی که تازه میخاد استخدام بشه شرط بزارید که باید ۳۵سال خدمت کنه .ولا غیر .بنده الان ۲۴ سال بیمه دارم وبه امید اینکه ۶سال بیشتر خدمت ندارم
م ف۳۳۰۵۰۹۴۱۰:۱۷:۴۳ ۱۴۰۲/۹/۶
آخه ما چقدر عمر میکنیم تا ۳۵ سال خدمت کنیم خدایی ۳۰ سال هم زیاد هست
ناشناس۳۳۰۵۱۰۱۱۰:۲۰:۳۹ ۱۴۰۲/۹/۶
کسایی که قبول کردن ۳۵ سال باشه معلومه جای خوبی دارن کار میکنن وگرنه ۳۰ سال برای کارمند زیاده
مریم۳۳۰۵۲۸۱۱۲:۰۹:۳۶ ۱۴۰۲/۹/۶
مردم گناه دارند اخه تا ۶۲ سال
ناشناس۳۳۰۵۲۸۷۱۲:۱۲:۲۳ ۱۴۰۲/۹/۶
ﺧﻮﺩ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪﻩ ﻫﺎ اﻳﻦ ﻃﺮﺡ ﺭا ﺗﺎﻳﻴﺪ ﻛﺮﺩﻧﺪ اﻳﻦ ﭼﻨﺪ ﺭﻭﺯ ﻫﺮ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪﻩ ي ﻣﻴﺎﺩ ﻣﻴﮕﻮﻳﺪ ﻣﺎ ﻣﺨﺎﻟﻒ ﺳﻦ ﺑﺎﺯﻧﺸﺴﺘﮕﻲ ﻫﺴﺘﻴﻢ اﺻﻼ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﻧﻴﺴﺖ ﺗﻮ ﻣﺠﻠﺲ ﭼﻪ ﺧﺒﺮ ﻫﺴﺖ
ناشناس۳۳۰۵۳۳۹۱۲:۳۸:۴۱ ۱۴۰۲/۹/۶
ساعت کار کارگران نیروگاه برق شهدای پاکدشت رو با زور و تهدید از ۸ به ۱۲ افزایش دادند و با اعمال رتبه بندی مشاغل بجای افزایش پایه حقوق با کاهش روبرو شدیم!!!!! آیا این غیر شرعی نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کارگر۳۳۰۵۴۳۳۱۴:۰۹:۳۶ ۱۴۰۲/۹/۶
اون که این طرح رو داده خودش بیاد ۳۰ماه کنار ما کار کنه اگه سن بازنشستگی نشد ۳ماه هر چی خواستی بگو
تقوی۳۳۰۵۴۷۲۱۴:۴۷:۳۲ ۱۴۰۲/۹/۶
درودبرهمچنین مردی حرف حق رامی زند من نمیدانم که نمایندگان مجلس چرا همچنین حرکت غیرشرعی وقانونی رامطرح میکنند من۱۹ سال سابقه دارم ومریضی دیسک کمر وبه دل خوش بودم که چند سال دیگر باز نشسته میشم اما با این طرح کلن نا امید شده ام
ناشناس۳۳۰۵۶۱۲۱۶:۱۷:۰۵ ۱۴۰۲/۹/۶
من یک شاطرنانوا هستم و چهل و هفت سال سن دارم و در این مدت به زور توانسته ام بیست سال لیست بیمه رد کنم . به خدا از الان هم دیسک کمر شدید و هم آرتروز و هم روماتیسم گرفتم تو این کار طاقت فرسا . اصلا امیدی نداشتم که ده سال هم بتونم بیمه رد کنم . این نهایت بی انصافی به ما قشر زحمت کش است که پنج شش سال به کارمون اضافه کنید
ناشناس۳۳۰۵۷۲۸۱۷:۳۶:۲۷ ۱۴۰۲/۹/۶
انشاالله رد میشه
ناشناس۳۳۰۵۷۳۱۱۷:۳۶:۳۳ ۱۴۰۲/۹/۶
بخدا افزایش سن بازنشستگی نباید تصویب بشه بخدا تازه باید جوری به فکر مردم خودمون باشیم که بتوانند تو سن جوانی بازنشسته بشوند وحداقل بتوانند استفاده از سلامتی و جوانی خودشون داشته باشند توروخدا تصویب نکنید مرگ و میر و سکته زیاد شده بزارید مردم سالم باشند نباید تا پیری کار کنند پیری برای استراحت هست
ناشناس۳۳۰۵۷۳۳۱۷:۳۹:۱۹ ۱۴۰۲/۹/۶
باسلام.دوستان‌گذشته‌از‌اینکه‌هر‌قراردادی‌باید‌دو‌طرفه‌باشد.واز‌ابتدای‌شروع‌تا‌انقضای‌مدت‌قرارداد.نباید‌‌هیچ‌کدام‌از‌طرفین‌در‌میانه‌راه‌به‌صورت‌سلیقه‌ای‌تغییری‌در‌مفاد‌قرارداد‌بدهند،به‌نظر‌م‌‌مسئولین‌باید‌قانون‌بازنشستگی‌را‌انعطاف‌پذیر‌کنند.مثلا‌دارای‌حداقل‌هم‌از‌نظر‌سن‌وهم‌ازنظر‌مدت‌سابقه‌وحقوق‌باشد.بعنوان‌مثال‌بعضی‌از‌افراد‌که‌مایلند‌زودتر‌بازنشسته‌شوند‌باسی‌سال‌سابقه‌وپنجاه‌سال‌سن‌بازنشسته‌شوند.وبعضی‌باسی‌وپنج‌سابقه‌وپنجاه‌وپنج‌سن‌وبعضی‌هم‌با‌چهل‌سال‌سابقه‌وشصت‌سال‌سن.وحقوق‌هم‌بر‌اساس‌مقدار‌بیمه‌پردازی‌اشخاص‌صورت‌پذیرد.
محمد۳۳۰۵۷۵۹۱۸:۱۳:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۶
حرف حق را زدی حاجی اقا،احسنت،
ناشناس۳۳۰۵۸۳۴۱۹:۱۳:۰۴ ۱۴۰۲/۹/۶
سلام هر کس از افزایش بازنشستگی راضی است حتما خودش باز نشست شده
احمد۳۳۰۶۲۶۴۱۰:۰۲:۴۰ ۱۴۰۲/۹/۷
نماینده محترم مردم قم خدا پدرومادر شمارا خیر دنیا وآخرت بدهد حرف تمام مردم رازدین مردم هم باید از این لایحه راضی باشند ولی نیستند یه طرفه به قاضی رفتن کار خوبی نیست امیدوارم به حق آقا ابولفضل تصویب نشه
غلام احمد غفاری۳۳۰۶۴۱۸۱۲:۰۱:۲۳ ۱۴۰۲/۹/۷
درود برشرفت صحیح فرمودی ۶۰ سال خوب بود ولی برخی نمایندگان بد رایی دادند وثابت نمودند که دلسوز ملت نیسند
ناشناس۳۳۰۶۵۴۶۱۴:۱۵:۲۳ ۱۴۰۲/۹/۷
سن بازنشستگی را باید کم کنید با این بیکاری که جوونها هستن ارزو دارن شاغل بشن شاید امید داشته باشن ازدواج کنن۰پیرا هم برن به استراحت تا بخوان بازنشسته بشن دیه میمیرن داخل فامیل ما هر که بازنشسته شده فورا مرده پس کی بد بختا استراحت کنن کمبود بودجه خودتون را ازجیب راننده تاکسی وکارگر وکارمند میخواین درست کنید
ناشناس۳۳۰۶۶۹۴۱۶:۳۷:۲۴ ۱۴۰۲/۹/۷
عمر مفید 63 سال است و بازنشستگی 62؟ واقعا که
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

    3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

    4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

    5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

    6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

    10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

    11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

    15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

    16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

    18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

    20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

    22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

    23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

    آخرین عناوین