ضربه فني !

  4020901087 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار
ضربه فني !

1- رهبر انقلاب اسلامي در نگاه به عمليات غرورانگيز طوفان‌الاقصي در نخستين روزهاي اين پديده شگرف فرمودند ؛ «زلزله 15 مهر يك شكست نظامي و اطلاعاتي غيرقابل ترميم است.»
اين بيان يك «تحليل» از عمليات نبود، بلكه يك «خبر» بود. صهيونيست‌ها اگر به آن يك نگاه اطلاعاتي داشتند. جنگ و خونريزي و كودك‌كشي را به عنوان يك راهبرد ادامه نمي‌دادند.
امروز پس از گذشت 46 روز از عمليات الاقصي، رهبر انقلاب اسلامي در ديدار مدال‌آوران بازي‌هاي آسيایي با بهره‌گيري از ادبيات ورزشي فرمودند : «رژيم صهيونيستي شكست سنگين را جبران نكرده و در آينده هم نخواهد كرد.»
لذا رهبر معظم انقلاب به عنوان يك داور در اين منازعه فرمودند : «حماس در طوفان‌الاقصي رژيم صهيونيستي را ضربه فني كرد.»
قبول آتش‌بس يك تصميم سخت براي رژيم صهيونيستي و به تعبير اینمار بن گویر وزير امنيت داخلي رژيم صهيونيستي يك تصميم فاجعه‌بار بود.
بدين ترتيب صهيونيست‌ها از شكست «ترميم‌ناپذير» به شكست «جبران‌ناپذير» رسيدند!

2- علت شكست ترميم‌ناپذير و جبران‌ناپذير چيست كه صهيونيست‌ها در محاسبات نظامي خود به آن فكر نكردند. صهيونيست‌ها بايد بدانند پس از پيروزي در جنگ با اعراب در سال 1948 و 1967 كه يك جنگ متقارن بود، گرفتار جنگ هاي غيرمتقارن شدند. صهيونيست‌ها جنگ غيرمتقارن را با فريب مذاكرات صلح اسلو تمام شده فرض كردند . اما جنگ هاي 33 روزه ، 22 روزه ، 52 روزه ، 8 روزه اخيرا جنگ 46 روزه نشان داد كه دومينوي شكست رژيم صهيونيستي اجتناب‌ناپذير است.

3- آمريكا و شوروي در نيمه دوم قرن بيستم در جنگ غيرمتقارن با ويتنام و افغانستان شكست فضاحت‌باري خوردند اما در هزاره سوم آمريكا دوباره در جنگ غيرمتقارن با افغانستان و عراق وارد شد . در اولي به شكلي فضاحت‌بار فرار كرد و در دومي در باتلاق آن گير كرده است و نمي داند چگونه فرار كند ؟!
شكست اسرائيل در لبنان و فرار صهيونيست‌ها به مرزهاي اشغالي يك جنگ غيرمتقارن بود. صهيونيست‌ها نشان دادند با همه تجهيزات و مهمات و حمايت هاي اشرار جهان نمي توانند حرفي براي گفتن داشته باشند.
رژيم صهيونيستی در غزه و كرانه باختري وارد يك جنگ غيرمتقارن شده است.
امروز رژيم صهيونيستي با فرسودگي و فرسايش ماشين جنگي خود روبه‌رواست و لذا از سال 2000 به بعد در هر جنگي كه وارد شده مجبور به پذيرش آتش‌بس ، عقب‌نشيني و شكست شده است. عقب‌نشيني و شكست گام به گام به گروه‌هاي مقاومت در داخل سرزمين‌هاي اشغالي و بيرون از آن در غرب آسيا اعتماد به نفس و احساس پيروزي داد.

4- نتانياهو گفته بود، آتش بس را نمي پذيرد چون پذيرش آن به مثابه پذيرش شكست است.
او گفته بود نبرد زميني را تا نابودي حماس و آزادي اسرا ادامه مي‌دهد. اما امروز در حالي كه نه اسيري آزاد كرده ، نه حماس را نابود كرده است مجبور شده روي ميز مذاكره چانه زني بر ای شروط آتش بس با خفت و خواري بنشيند.
مقاومت خارق العاده و محيرالعقول رزمندگان حماس از يك طرف و فريادهاي لعن‌آلود و افكار عمومي جهان از طرف ديگر ماشين جنگي صهيونيست‌ها را متوقف كرد.
مقاومت فلسطيني نشان داد قادر است بيماري خودشيفتگي و خودبزرگ‌بيني و گردن‌كلفتي صهيونيست‌ها را با «واقعيت ميدان» جراحي كند.

5- مقاومت اسلامي در منطقه و حركت حماسي فلسطيني‌ها در داخل سرزمين‌هاي اشغالي نشان دادند براي پرداخت هر هزينه‌اي آماده اند ، چراكه چيزي براي از دست دادن ندارند همه آنچه را كه دارند در طبق اخلاص گذاشته‌اند اگر بكشند پيروز هستند و اگر كشته شوند ، شهيد محسوب مي شوند و در پيشگاه خداوند متعال روسپيدند. اما رژيم صهيونيستي به اين نتيجه رسيد براي بقا حاضر به پرداخت هر هزينه‌اي نيستند در هر مرحله متناسب با ضربه اي كه مي‌خورند حاضرند سرشان را پايين بگيرند و تسليم شوند.

6- نگارنده طي يادداشتي تحت عنوان «نرخ آتش‌بس» 18 روز پس از نبرد طوفان‌الاقصي نوشتم: «رژيم صهيونيستي هر قدر ديرهنگام اقدام به پذيرش آتش‌بس كند نرخ بيشتري بايد براي آن بپردازد» امروز 28 روز از آن تاريخ مي‌گذرد، نرخي كه براي آتش‌بس دو طرف تعيين كرده اند فقط بخش ناچيزي از دستاوردهاي يك طرف را در برمي گيرد. براي تعيين تكليف بقيه دارایي ها معلوم نيست چه تصميم خواهند گرفت.
توافق آتش‌بس موقت تنها 50 تن از كودكان و زنان اسير اسرائيلي را در مقابل آزادي 150 زن و كودك فلسطيني را دربرمي‌گيرد. ضمن اينكه عمليات نظامي متوقف مي‌شود و كمك‌هاي بشردوستانه به غزه سرازير مي‌شود.
اما در مورد مفاد اصلي آتش بس كه آزادي ده‌ها اسير نظامي رژيم صهيونيستي كه در ميان آن‌ها ژنرال‌هاي دانه درشت وجود دارد تصميمي اتخاذ نشده است.
نرخ اصلي آتش‌بس براساس ضخامت بازوي مقاومت در عمليات طوفان‌الاقصي قيمت‌گذاري مي شود.
آنجا محاسبات پيروزي در اين نبرد به تعداد امتيازات دوطرف مربوط نمي شود چون بازي با «ضربه‌فني» به پايان رسيده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۰۰۷۵۱۲۳:۲۱:۴۳ ۱۴۰۲/۹/۱
رژیم صهیونیستی جرثومه فساد است.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین