بیش از ۴۰۰ مقام آمریکایی نامه‌ای در اعتراض به سیاست بایدن در جنگ خاورمیانه امضا کردند

  4020823089

نیویورک تایمز در گزارشی خبر داد که بیش از ۴۰۰ تن از مقام‌های سیاسی و کارکنان ایالات متحده به نمایندگی از حدود ۴۰ سازمان دولتی امروز (سه‌شنبه) نامه‌ای به رئیس‌جمهور آمریکا در اعتراض به حمایت وی از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه ارسال کردند.

بیش از ۴۰۰ مقام آمریکایی نامه‌ای در اعتراض به سیاست بایدن در جنگ خاورمیانه امضا کردند

به گزارش ایرنا از روزنامه نیویورک تایمز، این نامه اعتراضی که توسط نمایندگانی از حدود ۴۰ سازمان دولتی امضا شده است، نشان دهنده‌ی اختلافات داخلی فزاینده درباره حمایت دولت آمریکا از عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه است.

امضاکنندگان در این نامه از جو بایدن می‌خواهند تا به دنبال آتش‌بس فوری در نوار غزه باشد و اسرائیل را وادار کند تا اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه به این منطقه را بدهد.

بر پایه این گزارش، اگرچه «دولت بایدن به تازگی شروع به ابراز نگرانی در مورد تعداد بالای تلفات غیرنظامیان فلسطینی کرده و در عین حال از رژیم صهیونیستی خواسته است تا خویشتنداری نشان دهد»، اما به نظر نمی‌رسد که این انتقادها آرامش زیادی را در دولت ایالات متحده به وجود آورد.

در این نامه که نسخه‌ای از آن را نیویورک تایمز بررسی کرده است، با محکوم کردن حملات هفتم اکتبر (۱۵ مهر)، از بایدن درخواست شده تا خونریزی ناشی از عملیات نظامی تلافی‌جویانه رژیم صهیونیستی در غزه را متوقف کند.

در این نامه آمده است: ما از رئیس‌جمهوری آمریکا می‌خواهیم که به سرعت آتش‌بس و تنش‌زدایی از جنگ کنونی با تضمین آزادی فوری گروگان‌های اسرائیلی و فلسطینی‌ و همچنین برقراری دسترسی به آب، سوخت، برق و سایر خدمات اساسی و ارسال کمک‌های بشردوستانه کافی به نوار غزه را خواستار شود.

این نامه می‌افزاید: «اکثریت آمریکایی‌ها از آتش‌بس حمایت می‌کنند. علاوه بر این، آمریکایی‌ها نمی‌خواهند ارتش این کشور وارد جنگ پرهزینه و بی‌معنی دیگری در خاورمیانه شود.»

به گفته ۲ دیپلمات سیاسی که در سازماندهی این نامه کمک کردند، اکثریت امضاکنندگان از منصوبان سیاسی ایالات متحده، از شورای امنیت ملی گرفته تا اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری آمریکا بوده‌اند.

امضاکنندگان این نامه و همچنین نامه‌ای که کارمندان آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده (USAID) منتشر کرده‌اند، ناشناس هستند؛ در نامه‌ی آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا توضیح داده شده که این موضوع به دلیل نگرانی امنیتی و خطر از دست دادن شغل‌شان است.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

ایالات متحده مانع از برقراری آتش بس در غزه است و فقط تاکید بر ایجاد وقفه بشردوستانه دارد. از همان روزهای ابتدایی حمله طوفان الاقصی، آمریکا ارسال تسلیحات خود را برای کشتار مردم غزه به رژیم صهیونیستی آغاز کرد.

در حالی ۳۸ روز از آغاز جنگ غزه می‌گذرد که ماشین کشتار رژیم صهیونیستی همچنان در حرکت است و حملات جنون آمیز و هولناک آن به مردم بی دفاع غزه تاکنون بیش از ۱۱ هزار نفر را به شهادت رسانده است.

 
 
 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. من عجله ندارم!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  8. دور باطلی که تمامی ندارد!

  9. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  12. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  13. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  14. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  15. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  16. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  17. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  20. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  21. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  22. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  23. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

آخرین عناوین