علت گاز خوردن کوئیک در حال حرکت چیست؟

گزارش بازرگانی، 223940،   4020807030

یکی از مشکلاتی که ممکن است افراد در حین رانندگی با کوئیک با آن مواجه شوند، گاز خوردن بیش از حد ماشین است. دلایل زیادی می توانند باعث بروز این مشکل شوند و بررسی آن ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. علت گاز خوردن کوئیک در حال حرکت باید به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد. تعمیرکاران متخصص با بررسی انژکتور، سیستم گاز خودرو، ایسیو و سایر بخش های ماشین، می توانند دلیل گاز خوردن بیش از حد خودرو در حین حرکت را متوجه شوند. در ادامه این مقاله یدک پارت قصد دارد شما را با دلایل احتمالی که باعث گاز خوردن بیش از حد کوئیک می شوند، آشنا کند.

علت گاز خوردن کوئیک در حال حرکت چیست؟

علت گاز خوردن کوئیک در حال حرکت چیست؟

هنگامی که پای خودتان را روی پدال گاز فشار می دهید، قطعات سخت افزاری و سیستم نرم افزاری شروع به فعالیت می کنند تا خودرو با آن سرعتی که مد نظر دارید، حرکت کند. سپس می توانید با کارایی لنت ترمز کوییک، ماشین را در هر جایی که می خواهید متوجه کنید. بنابراین، طبیعی است که در حین حرکت خودرو گاز بخورد تا بتواند عملکرد درستی داشته باشد. اما گاهی اوقات این گاز خوردن آنقدر زیاد است که متوجه غیر طبیعی بودن آن می شوید. به همین خاطر باید حتما علت گاز خوردن کوئیک در حال حرکت را مورد بررسی قرار دهید.

در اکثر مواقع مشکل جدی نبوده و با یک بررسی جزئی، می توانید دلیل گاز خوردن ماشین کوئیک و بالا رفتن دور موتور را تشخیص دهید. در برخی از موارد نیز مشکل از خرابی قطعات مختلف است و نیاز به تعویض آن ها خواهید داشت. بنابراین، می بایست حتما دلایل گاز خوردن کوئیک را تشخیص دهید و بر اساس آن، اقدام به تعمیر ماشین کنید. در ادامه دلایلی که می توانند باعث بروز چنین مشکلی شوند را به شما ارائه می کنیم.

  1. بروز مشکل در انژکتورها

یکی از قطعات مهم در کوئیک، انژکتور است. انژکتورها وظیفه ترکیب سوخت و هوا را برعهده دارند. همچنین آن ها می توانند برای رساندن سوخت به موتور خودرو مورد استفاده قرار گیرند. در صورتی که انژکتور به درستی کار خود را انجام ندهد، عملکرد ماشین نیز دچار مشکل خواهد شد و کوئیک بدون دلیل گاز می خورد.

  1. خرابی سنسور دور موتور خودرو

سنسور دور موتور وظیفه پایش دور موتور را دارد که قطعات مختلفی از جمله آهن ربا، هسته مرکزی، سنسور و ... آن راتشکیل داده اند.خرابی هر قطعه می تواند تاثیر بدی روی عملکرد این سنسور بگذارد. اگر به هر دلیلی سنسور دور موتور کار نکند و عملکرد مناسبی نداشته باشد، سنجش به درستی انجام نمی شود و خطاهای زیادی در حین کارکرد ماشین رخ می دهند که یکی از آن ها می تواند گاز خوردن بی دلیل خودرو در حین رانندگی باشد.

  1. خرابی سنسور فشار هوای ورودی

یکی دیگر از دلایلی که می تواند باعث گاز خوردن کوئیک در حال حرکت شود، خرابی سنسور فشار هوای ورودی است. سنسور فشار هوای ورودی به نام منیفولد نیز شناخته میشود. در صورت خرابی سنسور فشار هوای ورودی، نسبت ترکیب سوخت و هوا بهم می خورد. در صورت بروز این مشکل، احتمال اینکه دور موتور به صورت ناگهانی افزایش پیدا کند و یا خودرو به درستی کار نکند، وجود دارد. برای آگاهی از مشخصات و قیمت سنسور ماشین و دیگر قطعات مانند قیمت لنت ترمز میتوانید از طریق فروشگاه های آنلاین اطلاعات لازم را کسب نمایید.

  1. نشتی در سیستم هوای ورودی

در صورتی که هر گونه مشکلی در سیستم هوای ورودی ایجاد شود، گاز خوردن کوئیک در حال حرکت نیز رخ خواهد داد. اگر سیستم ورودی هوا عملکرد نامناسبی داشته باشد، میزان هوای لازم جهت ترکیبات با سوخت به طور کامل وارد نمی شود و عمل احتراق با مشکل روبرو خواهد شد. از این رو دور موتور از تعادل خارج می شود و برای اینکه کم و کاستی های ناشی از احتراق جبران شود، کوئیک بدون هیچ دلیلی گاز می خورد.

  1. خرابی پدال گاز

شاید منطقی ترین راه برای تشخیص علت گاز خوردن کوئیک در حال حرکت، بررسی پدال گاز باشد. خرابی پدال گاز می تواند مشکلات زیادی را در خودرو به وجود آورد که یکی از آن ها گاز خوردن کوئیک در حال حرکت است. در صورتی که پدال گاز گیر کند، ممکن است بدون هیچ دلیلی خودرو گاز بخورد. ممکن است یک زائده در پشت پدال گیر کرده باشد و باعث افزایش دور موتور گردد.

  1. خرابی سیم گاز کوئیک

سیم گاز وظیفه انتقال نیرو از پدال گاز به دریچه گاز را دارد. در صورتی که سیم گاز به درستی عمل نکند، دریچه گاز کوئیک نیز با زاویه مناسب باز نمی شود. این موضوع می تواند دلیلی برای افزایش دور موتور کوئیک باشد. بنابراین، در صورتی که شاهد گاز خوردن بی دلیل خودرو در حین حرکت و حتی توقف هستید، باید سلامت سیم گاز کوئیک را بررسی کنید.

  1. خرابی استپر موتور

استپر موتور یکی از مهم ترین قطعاتی است که نقش مهمی را در تولید گشتاور موتور در حین حرکت ایفا می کند. در واقع این قطعه است که میزان هوای ورودی به موتور را در دور آهسته تنظیم می کند. بنابراین، این قطعه کارایی خودش را در زمانی که شما در حال رانندگی نیستید و پدال گاز را فشار نمی دهید، انجام می دهد. خرابی استپر موتور می تواند باعث بالا رفتن دور موتور در حین گرم شدن آن شود. اگر می خواهید علت گاز خوردن کوئیک را حین توقف و یا خلاص تشخیص دهید، باید حتما سلامت استپر را بررسی کنید.

 

دلیل گاز خوردن کوئیک در حال حرکت

خرید لوازم یدکی مناسب برای تعمیر مشکل گاز خوردن کوئیک

تعمیر گاز خوردن کوئیک در حال حرکت می تواند یکی از دغدغه های اصلی افرادی باشد که با این مشکل مواجه شده اند. برای رفع این مشکل باید ابتدا ماشین را نزد یک تعمیرکار متخصص ببرید. سپس در صورت نیاز به تعمیر سیستم ترمز ماشین، می توانید لوازم یدکی مورد نیاز را از سایت یدک پارت خریداری کنید تا خیالتان از بابت اصالت و کیفیت این لوازم یدکی راحت باشد. قیمت لنت ترمز، سیم گاز و سایر لوازم یدکی در سایت یدک پارت به دلیل حذف واسطه ها بسیار مناسب است.

نتیجه گیری

در این مقاله 7 علت گاز خوردن کوئیک در حال حرکت را به شما توضیح دادیم. اگرچه بررسی همه این موارد کار شما نیست؛ اما به هر حال شناخت دلایلی که باعث بروز چنین مشکلی می شوند، خالی از لطف نبوده و می توانید با درک این عوامل، سریع تر به فکر تعمیر سیستم گاز خودروی خودتان باشید. در صورت نیاز به خرید هر قطعه ای از جمله لنت ترمز پراید، سیم گاز کوییک، سنسورهای خاص ماشین و ... می توانید به سایت yadakpart.com مراجعه کنید.

سوالات متداول

آیا گاز خوردن کوئیک در حال حرکت مشکل خطرناکی است؟

در اکثر مواقع خیر. اما به هر حال اگر مدت زیادی است که ماشین شما با این مشکل مواجه شده، برای جلوگیری از خرابی سایر قطعات برای تعمیر آن اقدام کنید.

ماشین من در حین دنده خلاص گاز می خورد، دلیل چیست؟

دلایل زیادی می توانند باعث گاز خوردن کوئیک در حالت خلاص شوند که از جمله آن ها می توان به خرابی سیم گاز و استپر اشاره کرد.



yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  2. تضادی عجیب و پر ابهام!

  3. دیدار روحانی با وزرا و معاونان دولت یازدهم و دوازدهم

  4. دروغگویی BBC برای خون‌شویی

  5. پشت‌پرده بازخوانی مرگ نیکا شاکرمی توسط انگلیسی‌ها / چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!

  6. طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور

  7. رادان: برهنگی و عریانی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست

  8. پشت‌پرده استعفای مقام‌های نظامی-اطلاعاتی صهیونیست‌ها

  9. حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت

  10. اعلام جرم دادستانی علیه برخی خبرنگاران در پرونده نیکا شاکرمی

  11. دادستان کل کشور: لازمه فسادزدایی نظارت هوشمند است

  12. فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد/ دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند نه شیشه‌ای شکستند اما این جور با آنها رفتار می‌شود

  13. مسعود اسکویی درگذشت

  14. تاکید وحیدی بر استقبال مردمی از طرح نور فراجا/ ارزیابی معاون رئیسی از همکاری مجلس با دولت

  15. واکنش رئيس صدا و سیما به موضوع عفاف و حجاب

  16. خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان؛ پرتاب معترضان از روی پله!

  17. لشکرکشی پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیا/ دانشجویان بازداشت شدند

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. من عجله ندارم!

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  10. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  11. دور باطلی که تمامی ندارد!

  12. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  13. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  14. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  15. برای این عکس شما تیتر بزنید

  16. تضادی عجیب و پر ابهام!

  17. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  18. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  19. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  20. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  21. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  22. سقوط در آغوش پهلوی!

  23. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  24. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

  25. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

آخرین عناوین