آیا دشمنی اسراییل با ایران از زمان جمهوری اسلامی آغاز شده؟!

محمد مهدی اسکندری، گروه سیاسی الف،   4020730024 ۳۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۴ تکراری یا غیرقابل انتشار
آیا دشمنی اسراییل با ایران از زمان جمهوری اسلامی آغاز شده؟!

در دوهفته اخیر، اخبار مربوط به سرزمین‌های اشغالی سرخط خبرگزاری‌ها و مطبوعات جهان شده است. دوربین‌ها روی خاورمیانه و بالاخص مناطق شرقی دریای مدیترانه فوکوس کرده اند تا آنچه را که در میدان نبرد بین جبهه مقاومت و رژیم صهیونیستی رخ می‌دهد ثبت کند.

از روز اول رسانه‌های صهیونیستی نوک طراحی ضربت طوفان‌الاقصی را متوجه جمهوری اسلامی کردند و ایران را عامل اصلی این عملیات دانستند. بار دیگر تقابل ایران و اسرائیل مورد توجه تحلیلگران، سیاست‌مداران و خبرنگاران جهان واقع شد و از گوشه و کنار تحلیل‌های مختلفی را در این‌باره می‌شنویم و بسیاری همچنان پای اخبار و رسانه‌ها نشسته‌اند تا ببینند آخر این قصه چه می‌شود. اما در همین راستا  بود که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود که در دانشگاه افسری امام علی ایراد کرد گفتند: « ما پیشانی و بازوی جوانان فلسطینی و طراحان مدبر و هوشمند فلسطینی را می‌بوسیم و به آنها افتخار می‌کنیم اما این یاوه‌گویی‌ها اشتباه و این محاسبه غلط است و کسانی که می‌گویند ضربه اخیر فلسطینی‌ها ناشی از غیرفلسطینی‌ها است، ملت بزرگ فلسطین‌ را نشناخته‌اند و دست‌کم گرفته‌اند.» این سخن به خوبی واقعیت محور مقاومت را روشن می‌سازد که بلوغ این جبهه امروزه امری جدی و تعیین کننده در منطقه است و نیروهای فلسطینی، به عنوان یکی از اصلی‌ترین بازوان محور مقاومت توانایی تصمیم در قبال کشور خود را از طریق نبرد سخت با رژیم صهیونیستی دارند. اما در آن سوی خاورمیانه، در جایی که تحریریه‌های وابسته به غرب و اسرائیل، رسالت روزنامه‌نگاری دروغین را ایفا می‌کنند تا ایماژ و ذهنیت غلط، جای حقیقت در ذهن مردم ایران بنشیند، چنین چیزی را تجسم می‌کنند که جمهوری اسلامی ایران آتش‌بیار معرکه در خاورمیانه است و اگر امروزه التهابات در سرزمین‌های اشغالی بالاگرفته و غزّه تبدیل به گورستانی برای کودکان خردسال و زنان بی‌پناه شده است؛ مقصر اسرائیل نیست که شبانه‌روز با بمب فسفری و قطع کردن آب  و برق زندگی مردم نواز غزه را سخت کرده، بلکه عامل این جنابت جمهوری اسلامی است که از ابتدا سر سازش (بخوانید تسلیم) در مقابل اسرائیل نداشته و در برابر سلطه جهانی در منطقه جبهه مقاومت را حمایت می‌کند!

در نظر آنان نقطه عطف درگیری با اسرائیل  انقلاب اسلامی و نظام برآمده از آن یعنی جمهوری اسلامی است و تا قبل از آن در منطقه صفا و صمیمیت در کار بوده است و رژیم صهیونیستی رابطه خوبی با مردم ایران برقرار ساخته بود!  اینان یا تاریخ را خوب نخواندند و یا قصد وارونه نشان دادن حقیقت را دارند.

رنه گنون در کتاب سیطره کمیت و علائم آخرالزمان می‌نویسد:«شاید بتوان گفت که وارونگی مرتبه آخر سیر تکامل انحراف است.» و به درستی جریانات رسانه‌ای فارسی‌زبان، اما بیگانه و پول‌بگیر که با فرهنگ و ادب ایرانی قرابتی ندارند،  با تلاش برای وارونه نشان دادن حقیقت تاریخ و چیستی و کیستی شر مطلق؛ پله‌های ترقی در انحراف را طی می‌کنند. در این نوشتار مختصراً برخی از دلایلی که نشان می‌دهد چرا اسرائیل خطرناک است و درگیری با آن چیزی فراتر از نظام جمهوری اسلامی است، از نظر خواهد گذشت.

 پیش از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود اعتقادات اسلامی مردم ایران که دفاع از مظلوم سرلوحه آن بود، خاندان پهلوی با رژیم صهیونیستی رابطه خوبی برقرار کردند؛ همین موضوع باعث شد مردم ایران به حمایت از ملت فلسطین برخیزند و با آنها علیه رژیم صهیونیستی همسو شوند. به طور مثال پس از واقعه «یوم‌النکبة» که در آن اسرائیل اعلام موجودیت کرد، دیری نگذشت که آیت‌الله کاشانی(رحمة‌الله علیه) با برگزاری راه‌پیمایی علیه این اتفاق موضع‌گیری کرد. حضرت امام خمینی (ره) هم در سخرانی خود در 13 خرداد سال 1342 درباره حضور اسرائیل در ایران و آثار این حضور فرمود: اسرائیل نمی‌خواهد در این مملکت دانشمند باشد؛ اسرائیل نمی‌خواهد در این مملکت قرآن باشد؛ اسرائیل نمی‌خواهد در این مملکت علماى دین باشند؛ اسرائیل نمی‌خواهد در این مملکت احکام اسلام باشد. مسأله اصلی آن است که رژیم صهیونیستی یعنی وجود جریان سلطه در منطقه و غصب اراضی مسلمین و به تاراج بردن اموال آن. ضمن اینکه ایده اسرائیل بزرگ (از بحر تا نهر) هم از بعد ژئوپولوتیکی امری خطرناک برای مردمان منطقه است و برخورد با آن ضروری. 

برخلاف پیش فرض امثال زیباکلام‌ها و برخی روشنفکران حوزه علوم سیاسی که سیاست‌های جمهوری اسلامی و گفتمان انقلابی را نقطه شروع دشمنی میان ایران و رژیم صهیونیستی می‌دانند، باید گفت اصل ایده و نظام رژیم اشغالگر بود که ایران را به دفاع از حریم خود و مسلمانان منطقه وادار کرد. شهید مطهری در گفتاری که سال 48 ایراد نمود گفت:«هدف مگر تنها همین است که یک دولت کوچکی در آنجا تشکیل بشود؟ خیلی اشتباه می‌کنیم! او (اسرائیل) می‌داند که یک دولت کوچک بالاخره نمی‌تواند در آنجا زندگی بکند. یک اسرائیل بزرگ [لازم است که] دامنه‌اش تا ایران خودمان هم شاید کشیده بشود.»

محمدرضا پهلوی، دیکتاتور و دیکتاتورزاده ایران که با انقلاب اسلامی از سلطنت عزل شد و از کشور گریخت، یکی از متحدین استراتژیک رژیم صهیونیستی به حساب می‌آمد که برای کنترل بر کشور و حفظ سلطنت خود حاضر شد هر نوع همکاری با جریان سلطه و نورچشمی آن یعنی اسرائیل را بپذیرد و از آن طرف برای سرکوب آزادی‌خواهی مردم ایران دست به دامان آنان شود. ایده ساواک، به عنوان دستگاه‌ مخوف اطلاعاتی نشان‌دهنده عمق همکاری دو رژیم پهلوی و صهیونیستی برای فشار بر مردم ایران است. پس از اینکه در سال ۱۳۳۹، گروه آموزشی سیا ایران را ترک کرد، گروهی از مربیان آموزشی موساد- سازمان اطلاعات خارجی رژیم صهیونیستی- آموزش ساواک را برعهده گرفتند. این گروه تا سال ۱۳۴۴ در ایران باقی ماندند و آموزش‌های لازم را درراستای آموزش‌های سیا به ساواک ارائه کردند. مطابق آنچه در خاطرات حسین فردوست بیان شده اسرائیل دارای ۳ پایگاه برون مرزی در ایران بود که از سال ۱۳۳۷ ایجاد شده بود. این ۳ پایگاه در خوزستان، ایلام و کردستان و در مجاورت ساواک مستقر بود، هدف پایگاه‌های برون مرزی اسرائیل در ایران، عراق و کشور‌های عربی بود و اکثر مأمورین را این ۳ پایگاه استخدام می‌کردند و پس از آموزش کامل مرحله بهره‌برداری شروع می‌شد. ایده اسرائیلی ساواک و همکاری اطلاعاتی و امنیتی دو رژیم مذکور به خوبی بیانگر دشمنی اسرائیل با مردم ایران است. همچنین مواردی نظیر از بین بردن کشاورزی ایران در قبل از انقلاب؛ تلاش برای تخریب بازار توسط ایادی بهایی خود و... از جمله مواردی است که به خوبی خط درگیری بین اسرائیل با ایران را مطرح می‌سازد.

بعد از انقلاب هم ما شاهد اقداماتی از سوی اسرائیل هستیم که این بغض از ایران را به سرحد اعلا رسانده است. ترور دانشمندان و نظامیان ایران، طرح تجزیه‌طلبی کشور در راستای اجرای ایده خاورمیانه جدید و حمایت از غول خونخواری به نام داعش و گروه‌های تروریستی بیانگر آن است که برای اسرائیل آن چیزی که اهمیت دارد داغ نگه داشتن تنور جنگ و درگیری در این منطقه است تا بتواند با خیال راحت بر خاورمیانه حکمرانی کند. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۶۷۳۳۳۰۹:۵۷:۰۶ ۱۴۰۲/۷/۳۰
هدف اصلی ایجاد اسرائیل نیل تا فرات و تجزیه ایران هست و حتی در طرح خاورمیانه بزرگ که قبل انقلاب توسط آمریکا پایه ریزی شده بود که کشورهای منطقه تجزیه شوند
ناشناس۳۲۶۷۴۱۰۱۱:۲۷:۳۳ ۱۴۰۲/۷/۳۰
چرا فراموش کردیم که دشمنی اسرائیل با ایرانیها قدمت هزاران ساله دارد در کتاب استر آنان از قتل عام 70000 ایرانی توسط این قوم صحبت شده و هر چند با واقعیت تطبیق ندارد اما آنان هر سال این جنایت توهمی را جشن میگیرند ،با نام عید پوریم ، حال که که در واقعیت چنین جنایتی وجود داشته بزرگداشت هر ساله عید توهمی پوریم به معنای آرزوی آنان برای قتل عام ایرانیان است .
ناشناس۳۲۶۷۵۰۰۱۲:۵۲:۰۳ ۱۴۰۲/۷/۳۰
تاریخ دوهزار و پانصد سال پیش؟ میدونی چقدر جنگ و ملت اومدن و رفتن؟ همین مغول‌ها 90 درصد ایرانیها را کشتن. ازبک ها و ترک ها شاید 50 درصد. حتی محمد خان قاجار کرمانی‌ها را کور کرد. پس شما هم رابطه با ترک و مغول و ازبک و... نداشته باش
ناشناس۳۲۶۷۵۲۱۱۳:۰۴:۳۰ ۱۴۰۲/۷/۳۰
راستی حرفی از قحطی که انگلیس توی ایران ایجاد کرد و نصف جمعیت اون موقع ایران جون خودشون رو از دادن نزدی!؟
ناشناس۳۲۶۷۵۶۲۱۳:۲۷:۵۸ ۱۴۰۲/۷/۳۰
شما جماعت یهودی رو نمیشناسی خدای متعال درقران خیلی روشن توصیفشون کرده
ناشناس۳۲۶۸۱۴۲۰۱:۱۴:۳۴ ۱۴۰۲/۸/۱
90درصد را از کجا آوردی؟!!! هیچ جا مانند اروپایی ها با نسل کشی سرخپوستان را پاک سازی نکردن
ناشناس۳۲۶۸۵۹۶۱۳:۳۹:۰۳ ۱۴۰۲/۸/۱
ولی اونا هر سال جشن نمیگیرن گاها شرمنده هم هستن
ناشناس۳۲۶۷۴۲۸۱۱:۴۲:۱۶ ۱۴۰۲/۷/۳۰
وجود اسرائیل برای بشریت خطرناک است نه فقط فلسطین ، اسرائیل به هیچ اصول اخلاقی و حتی مرزهای سازمان ملل قانع نیست ، برگزاری هر ساله عید دروغین پوریم یا ایرانی کشی خود نشانه دشمنی این رژیم نژاد پرست با مردم ایران و کل بشریت است .
ناشناس۳۲۶۷۴۹۷۱۲:۴۸:۴۳ ۱۴۰۲/۷/۳۰
هشتاد سال است که اسرائیل درگیر یک منطقه کوچک است و هنوز مشکل دارد، نیل تا فرات نوعی توهم است
ناشناس۳۲۶۷۶۷۹۱۵:۲۹:۰۹ ۱۴۰۲/۷/۳۰
چون ایران پشت مقاومت آمد و درگیر آن منطقه اطراف شد وگرنه الان نه لبنانی بود و نه فلسطینی و..
ناشناس۳۲۶۷۸۲۰۱۷:۵۷:۰۸ ۱۴۰۲/۷/۳۰
ایران را روسیه اشغال کرد و سرزمین های شمالی را از کشور جدا کرد؟
ناشناس۳۲۶۷۳۳۵۱۰:۰۰:۲۶ ۱۴۰۲/۷/۳۰
جالب هست رسانه های فارسی زبان دشمن تبلیغ می کنند به صورت مستقیم و غیر مستقیم که مشکل دنیا به خاطر ایران هست و دنیا را بیچاره کرده یا جهان در بهشت هستند و ایران بدبخت گونه و عده ای مخاطب ساده لوح انان همین را تکرار می کنند
ناشناس۳۲۶۷۴۲۳۱۱:۳۹:۴۵ ۱۴۰۲/۷/۳۰
دشمنی ما فراتر از فلسطین است و اسرائیل هم به هیچ اصول اخلاقی و حتی مرزهای سازمان ملل قانع نیست ، برگزاری هر ساله عید دروغین پوریم یا ایرانی کشی خود نشانه دشمنی این رژیم نژاد پرست با مردم ایران و کل بشریت است . پس به نفع همه بشریت است که این رژیم خونخوار از صحنه روزگار حذف شود .
ناشناس۳۲۶۷۳۴۳۱۰:۱۳:۵۸ ۱۴۰۲/۷/۳۰
اين نظر شخصي اقاي اسكندري است و براي شخص خودشان محترم .
ناشناس۳۲۶۷۳۹۳۱۱:۰۴:۵۳ ۱۴۰۲/۷/۳۰
این نظر ما هم هست دوست عزیز ، نظر درست برای مردم درستکار و فهیم همیشه محترم است نه فقط برای شخص نظریه پرداز
ناشناس۳۲۶۷۴۵۴۱۱:۵۷:۱۷ ۱۴۰۲/۷/۳۰
جناب محترم دوست این مقاله روال تاریخی را گفته نه نظر شخصی البته قابل درک هست برای غرب گداها!
ناشناس۳۲۶۷۵۲۳۱۳:۰۵:۵۰ ۱۴۰۲/۷/۳۰
البته نظر شخصی شما هم محترم هست!
ناشناس۳۲۶۷۳۵۳۱۰:۲۳:۵۸ ۱۴۰۲/۷/۳۰
حالا 45 سال پیش یا 60 سال پیش تمام قدرتها از جمله روسیه و چین از موجودیت اسراییل دفاع میکنند . موضوع فلسطین باید از طریق سازمان ملل حل شود چه دوست داشته باشیم چه نداشته باشیم
ناشناس۳۲۶۷۴۲۶۱۱:۴۲:۰۰ ۱۴۰۲/۷/۳۰
کلا آقایان طوری صحبت می کنند انگار ایران خودمان از آسمان زمین افتاده! خیر آن را هم حدود 2500 سال پیش یک جنگجویی در جنگ با سایرین و پیروزی تاسیس کرده و خودش را کرد فرمانروا! پس از آن هم تا همین 150 سال پیش هی تکه تکه از آنچه تاسیس کرده بود بقیه با پیروزی در جنگ کنده اند و مال خودشان کرده اند! در هر مرحله هم کلی ستم شده و کلی کودک و بزرگ سال از هر دو طرف کشته شده، مسلما همیشه تلفات آنکه شکست می خورد بیشتر بوده! مسئله اسرائیل و فلسطین نسبت به تمامی کشور های جهان هیچ تفاوتی ندارد! الان یوگوسلاوی کو؟! اصلا برای چه آذربایجان الان جمهوری آذربایجان است؟ با این فلسفه شما یا باید روسیه باشد یا ایران! تا پایان عمر منظومه شمسی هم بارها و بارها این واقعه تاریخی تکرار خواهد شد.
ناشناس۳۲۶۷۵۷۵۱۳:۳۲:۲۹ ۱۴۰۲/۷/۳۰
اولا که اونایی که پیروز شدند و حکومت تاسیس کردن ساکن همین منطقه بودن و بعد از پیروزی مردم رو آواره نقاط دیگه دنیا نکردن! ثانیا این اتفاقاتی که گفتی با رضایت طرفین بوده، مثلا متاسفانه بحرین یا ارتفاعات آرارات در زمان پهلوی با رضایت حکومت از ایران جدا شده اما فلسطینی‌ها به غصب کشورشون رضاینچت ندادن!
ناشناس۳۲۶۸۱۵۳۰۱:۵۳:۳۰ ۱۴۰۲/۸/۱
ایران همیشه همینجا بوده. کهن ترین کشور جهان است.
ناشناس۳۲۶۷۵۶۶۱۳:۲۸:۲۲ ۱۴۰۲/۷/۳۰
اگه اسرائیل تونست برخلاف تمام قوانین و منشورها و قطعنامه‌های سازمان ملل خودش رو به منطقه تحمیل کنه، بدون سازمان ملل هم می‌شه محوش کرد!!
ناشناس۳۲۶۷۶۴۸۱۴:۵۴:۱۴ ۱۴۰۲/۷/۳۰
خوب این گوی و این میدان .
ناشناس۳۲۶۷۳۶۷۱۰:۳۶:۳۳ ۱۴۰۲/۷/۳۰
مشکل ما این است که همه چیز را دوقطبی می کنیم و با عینک خود به قضایا نگاه می کنیم . مشکل ما مردم عادی این نیست که استاندارهای دوگانه غرب را درباره جنایت های رژیم صهیونیستی متوجه نشویم بلکه مشکل این است که استاندارهای دوگانه رسانه های دولتی در مواجهه با بحران ها را می بینیم . می بینیم که از دید رسانه های دولتی، بمباران و آواره شدن فلسطینی ها جنایت است اما بمباران مردم اوکراین جنایت محسوب نمی شود . خراب کردن خانه و مسجد در فلسطین بد است اما همین کارها را وقتی دولت چین علیه ایغورهای مسلمان انجام می دهد همه ساکت هستند.
ناشناس۳۲۶۷۴۵۷۱۲:۰۰:۳۴ ۱۴۰۲/۷/۳۰
شما هر وقت فهمیدی مسائل داخلی کشورها یا دسیسه چینی علیه کشور دیگر یا ایجاد کشور جعلی از روی ملت دیگر یعنی چی این را هم می فهمی که طرفداری از غربی که خود ایران را تحریم کرده ولی مقصر را خود ایران می دانید
ناشناس۳۲۶۷۳۸۶۱۰:۵۹:۰۴ ۱۴۰۲/۷/۳۰
زمان قبل انقلاب هم شاه اسراییل رو به رسمیت نمیشناخت .
ناشناس۳۲۶۷۵۷۹۱۳:۳۵:۳۸ ۱۴۰۲/۷/۳۰
چه جالب!! یعنی اسرائیل اینجا سفارت داشت اما به رسمیت شناخته نشده بود!؟
ناشناس۳۲۶۷۳۸۸۱۱:۰۰:۲۸ ۱۴۰۲/۷/۳۰
اونایی که میگن اگه ایران دخالت نکنه اسراییل و فلسطین با هم گل و بلبلن. چرا زمان شاه که ایران همپیمان اسراییل بود، بازم اسراییل و فلسطینی با هم می‌جنگیدن؟فلسطینیهای اخراج شده 75 سال پیش هنوز کلید خانه‌هاشن را نگه داشتن که بر گردن .
م خ۳۲۶۷۴۰۳۱۱:۲۱:۵۳ ۱۴۰۲/۷/۳۰
مطلب بسیار ضعیف و ناتوان در اثبات ادعا بود
ناشناس۳۲۶۷۵۸۳۱۳:۳۶:۵۵ ۱۴۰۲/۷/۳۰
فکر کردم چه سند و دلیلی میخواد بیاره، باز هم افتاد توی خط همون شعارهای کلیشه‌ای
ناشناس۳۲۶۷۴۳۸۱۱:۴۹:۰۸ ۱۴۰۲/۷/۳۰
اکثریت به دنبال تشکیل دو کشور مستقل در کنار هم هستند. همین هدفی که ایران برای خودش ترسیم کرده و تقریبا هیچ کشوری در دنیا دیگه آن را قبول ندارد، مشکلات و هزینه های زیادی برای ما ایجاد کرده است.
ناشناس۳۲۶۷۴۷۷۱۲:۲۷:۲۴ ۱۴۰۲/۷/۳۰
هدف قبلا ترسیم شده در قدس آزاد شده نماز خواندن منجی بشریت
ناشناس۳۲۶۷۵۸۹۱۳:۴۱:۴۸ ۱۴۰۲/۷/۳۰
اگه ایران نبود کسی به تشکیل دو کشور هم فکر نمی‌کرد یه کم صبر کنی طرفداران محو اسرائیل بیشتر می‌شن!
ناشناس۳۲۶۷۵۹۹۱۳:۵۰:۴۱ ۱۴۰۲/۷/۳۰
شما توافق اسلو را بخوانی چیزی به اسم دولت فلسطینی وجود ندارد. اگه واقعا راست میگن دو دولت؛ بیان فلسطین را از وسط نصف کنن دو دولت مستقل و دو کشور مستقل ایجاد شودبدون دخالت یکی در دیگری. بیت‌المقدس هم مستقل باشه بین‌المللی اداره شود به راحتی با صنعت توریسم اداره میشه چون مورد توافق ادیان ابراهیمی است.
ناشناس۳۲۶۷۶۶۹۱۵:۱۷:۵۱ ۱۴۰۲/۷/۳۰
نویسنده محترم قصد داشته اثبات کنه دشمنی اسراییل از جمهوری اسلامی شروع نشده بنابراین دلایلی و حقایقی آورده اند مبنی بر اینکه از انقلاب اسلامی شروع شده!
ناشناس۳۲۶۷۷۲۰۱۵:۵۳:۰۲ ۱۴۰۲/۷/۳۰
بهتر است حالا که به موضوع اسرائیل می پردازید حواستان به حضور میلیون ها افغانی در ایران نیز باشد که بی سر و صدا ایران را اشغال کردند و هر زمان با حمایت یک کشور خارجی ، پتانسیل ایجاد اسرائیل دوم اینبار در ایران را دارند. خطر جدی است.
ناشناس۳۲۶۸۰۸۰۲۳:۲۱:۰۶ ۱۴۰۲/۷/۳۰
اسراییل حتی دارد تمدن غرب را هم نابود میکند
ناشناس۳۲۶۸۱۷۵۰۳:۱۱:۵۰ ۱۴۰۲/۸/۱
چرا کشورهای عربی در برابر اسراییل متحد نمیشن؟ چرا تحریم نفتی و گازی نمیکنن ؟ جنگ بده خانمان سوزه اوارگی میاره هرکجا که باشه بیاید یک بار هم شده برای صلح تلاش کنیم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  4. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  5. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  6. چرا این همه بد اخلاقی؟

  7. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  8. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  9. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  10. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  11. درباره توبه تتلو

  12. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  13. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  14. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  15. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  16. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  17. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  18. برای این عکس شما تیتر بزنید

  19. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  20. تضادی عجیب و پر ابهام!

  21. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  22. تنوری که هنوز سرد است...

  23. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  24. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  25. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

پربحث‌های هفته

  1. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  2. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  3. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  4. چرا این همه بد اخلاقی؟

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  6. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  7. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  8. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  9. تنوری که هنوز سرد است...

  10. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  11. پاسخ طحان‌نظیف به انتقادات روحانی از شورای نگهبان/ رقیب جدید قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم

  12. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  13. اقدامات قوه قضائیه درباره ماجرای صدیقی / واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان اخیر مهدی نصیری/ تک و پاتک رسانه‌های دولت و مجلس

  14. قوه قضائیه تصاویر و مستندات جدیدی از مرگ نیکا شاکرمی منتشر کرد

  15. پشت‌پرده بازخوانی مرگ نیکا شاکرمی توسط انگلیسی‌ها / چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!

  16. دروغگویی BBC برای خون‌شویی

  17. دولت با نظام بانکی شوخی ندارد

  18. درخواست مهم ایران از طالبان درباره مهاجران افغان

  19. طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور

  20. جزایر ایرانی به سمت مسکونی شدن خواهند رفت

  21. دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند/مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌ای تعطیل شود

  22. شناور سپاه از خط استوا عبور کرد/ اولین ماموریت در نیمکره جنوبی

  23. دیوید کامرون: اوکراین مجاز است با سلاح‌های انگلیسی، روسیه را بزند!

  24. ۲۳دلیل برای اثبات دروغ بی‌بی‌سی

  25. فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد/ دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند نه شیشه‌ای شکستند اما این جور با آنها رفتار می‌شود

آخرین عناوین