ذوالنوری: ۱۲۰ کشور در اجلاس اتحادیه بین‌المجالس جهانی حضور دارند

  4020729137

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: تاکنون ۱۲۰ کشور برای حضور در این اجلاس اعلام آمادگی کرده و در این اجلاس حاضر خواهند شد.

ذوالنوری: ۱۲۰ کشور در اجلاس اتحادیه بین‌المجالس جهانی حضور دارند

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری در نشست خبری پیش از عزیمت به اجلاس جهانی IPU و هیأت همراه، با اشاره به اهداف حضور در این اجلاس، گفت: هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران  با حدود 18 نفر عضو، متشکل از نمایندگان مجلس و برخی مقامات سیاسی برای شرکت در اجلاس اتحادیه بین‌المجالس جهانی امشب راهی کشور آنگولا خواهند شد.

وی با بیان اینکه تاکنون 120 کشور برای حضور در این اجلاس اعلام آمادگی کرده و در این اجلاس حاضر خواهند شد، ادامه داد: 50 هیأت در سطح رئیس مجلس، 23 هیأت به ریاست نواب رئیس مجالس دنیا و مابقی هیأت‌ها به ریاست گروه‌های پارلمانی و یا رؤسای کمیسیون‌های روابط خارجی در این اجلاس حاضر خواهند شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اتحادیه بین‌المجالس جهانی  امسال با شعار «صلح، عدالت و تشکیلات قوی» فعالیت می‌کند، ادامه داد: 4 کمیته ثابت و دائمی در اتحادیه پارلمانی کشورها وجود دارد و این 4 کمیته نیز در حاشیه اجلاس جلسات متعددی را برگزار کرده و فعال خواهند بود.

وی با بیان اینکه اعضای هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی نیز تقسیم کار کرده و در کمیته‌ها حضور پررنگ و مشارکت خواهند داشت، بیان کرد: همچنین در حاشیه این اجلاس، اجلاس نمایندگان زن و نمایندگان پارلمانی جوان شکل می‌گیرد. همچنین در حاشیه این اجلاس همایش شبکه اعضای جنبش غیرمتعهدها برگزار خواهد شد که نمایندگان جمهوری اسلامی نیز در این اجلاس حضور جدی خواهند داشت.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی حضور و  نشست ویژه اعضای پارلمان‌های سازمان کنفرانس اسلامی در حاشیه این اجلاس را فرصت خوبی قلمداد کرد و گفت: در کنار این نشست جایزه محیط زیست اعطا خواهد شد و کشور ما نیز یکی از 6 کشوری است که کاندیدای دریافت این جایزه بوده و شانس برنده شدن این جایزه را خواهد داشت.

حجت‌الاسلام ذوالنوری در ادامه با اشاره به استفاده از فرصت حضور در اتحادیه بین‌المجالس جهانی برای پرداختن به مسأله مردم فلسطین و طرح این مباحث با اعضای هیأت‌های کشورهای اسلامی،گفت: دشمن صهیونیستی بلاهت را کامل کرد و امروز جنگ از دایره امت اسلام خارج شده است.

وی با اشاره به حملات این رژیم به مسجد، بیمارستان و کلیسا، تصریح کرد: پیرو این حملات در حقیقت یک انزجار جهانی علیه صهیونیست‌ها آغاز شده است. اگرچه رئیس این دوره از اجلاس پرتغالی است و تا به حال دو اطلاعیه به نفع صهیونیست‌ها و به ضرر فلسطینی‌ها صادر کرده، اما با حول و قوه الهی این اجلاس فرصتی است که جمهوری اسلامی و هیأت‌های همسو چه در صحن اصلی که رؤسای هیأت فرصتی برای نطق و سخرانی دارند و چه در اجلاس کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها و چه در دیدارهای دوجانبه‌ای که با رؤسای هیأت‌ها و کشورها انجام می‌شود و چه در کمیته‌ها، فریاد مظلومیت مردم فلسطینی را به گوش دنیا برسانند تا ان‌شاءلله وجدان‌های بیدار در حمایت از این مردم مظلوم و نسل‌کشی و مقابله با جنایات جنگی که اتفاق می‌افتد، اقدامات شایسته خود را انجام دهند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان یادآورد شد: اجلاس بین‌المجالس جهانی به مدت یک هفته برگزار خواهد شد و هیأت پارلمانی ایران نیز با همه ظرفیت‌های خود در این اجلاس شرکت خواهد کرد تا بتوانند در مقطع حساس فعلی نقش‌آفرینی لازم را داشته باشند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین