چگونه بفهمیم کاندیدای مناسب برای اسلیو معده هستیم؟

گزارش بازرگانی، 219585،   4020723050

آیا به دنبال راهی می‌گردید تا بفهمید که برای جراحی اسلیو معده مناسب هستید یا خیر؟ آیا از وزن اضافی خود ناراحت هستید و به دنبال راهی برای کاهش وزن و بهبود سلامتی خود هستید؟ اگر این سوالات در ذهن شما می ‌چرخند، مقاله ‌ای که در ادامه می ‌خوانید می ‌تواند راهنمای خوبی برای شما باشد. در این مقاله، ما به شما نشان خواهیم داد چگونه می‌توانید با محاسبه BMI خود از آن برای تصمیم‌گیری در مورد اسلیو معده استفاده کنید. همچنین، ما به شما نکات و معیارهایی را ارائه می‌دهیم که به شما کمک می‌کنند تا انتخاب مناسبی برای جراح لاغری داشته باشید.

چه کسانی واجد شرایط اسلیو هستند؟

اسلیو معده یکی از مداخلات جراحی برای کاهش وزن و مدیریت چاقی است که به مردم کمک می‌کند تا وزن اضافی خود را کاهش دهند و به سبک زندگی سالم‌تری دست پیدا کنند.

اما قبل از ورود به این مسیر، شما نیاز دارید تا بفهمید آیا برای انجام این جراحی مناسب هستید یا نه.

یکی از اصولی‌ ترین قدم ‌ها در انتخاب روش اسلیو معده، محاسبه BMI یا شاخص توده بدنی شماست. BMI یک اندازه‌گیری ساده است که وزن و قد شما را با هم مقایسه می‌کند و نمایانگر میزان چاقی یا لاغری شماست.

آزمون BMI به شما نشان می ‌دهد که آیا وزن شما نسبت به قدتان مناسب است یا خیر. به همین دلیل، محاسبه BMI با استفاده از وزن و قد انجام می‌ شود. این اندازه‌ گیری می ‌تواند به عنوان نقطه شروعی برای درک تاثیر چاقی بر سلامت کلی بدن شما در نظر گرفته شود. فرمول BMI به این صورت است:

BMI= وزن (به کیلوگرم) / مجذور قد

در این فرمول ساده، وزن شما به واحد کیلوگرم تقسیم بر مجذور قد شما می ‌شود. عدد به‌دست آمده از این محاسبه، نمایانگر وضعیت توده وزنی بدن شماست. شاخص توده بدنی ایده آل برای بزرگسالات عبارت است از:

رده بندی

BMI

کمتر از وزن نرمال (لاغر)

کمتر از 18.5

وزن نرمال

بین 18.5 تا 24.9

اضافه وزن (شما در مرز چاقی قرار دارید)

بین 25 تا 29.9

چاق

بین 30 تا 34.9

چاقی شدید

بین 35 تا 39.9

چاقی مفرط (بیماری چاقی)

بالاتر از 40



شاخص توده بدنی مناسب برای اسلیو

معیارهای مرتبط با عمل جراحی اسلیو معده متناسب با تغییرات زمان پیچیده‌ تر می ‌شوند. انجام این جراحی و سایر مداخلات جراحی معمولا با توجه به شاخص توده بدنی یا BMI انجام می‌ شود.

برای اجرای موفقیت ‌آمیز عمل اسلیو معده، باید به کاندیدای مناسبی تبدیل شوید. کاندید مناسب به معنای داشتن BMI مناسب است که جراح لاغری انجام این عمل را برای شما مناسب تشخیص دهد. شاخص توده بدنی (BMI)، اندازه‌گیری مهمی است که براساس آن تصمیم‌گیری می ‌شود.

معیارهای مرتبط با BMI و عمل اسلیو معده به شرح زیر است:

  • برای BMI در بازه ۳۰ تا ۳۵: اگر شما مشکلاتی نظیر دیابت، فشار خون بالا، استعداد خانوادگی برای دیابت یا درد مفاصل شدید که به چاقی مرتبط است دارید، ممکن است که کاندیدای مناسب برای عمل اسلیو معده باشید.
  • برای BMI در بازه ۳۵ تا ۴۰: افرادی که در این بازه قرار دارند، ممکن است به عنوان کاندیدای عمل جراحی اسلیو معده در نظر گرفته شوند و باید تحت نظر جراح چاقی معاینه شوند.
  • برای BMI بالای ۴۰: افرادی که شاخص توده بدنی بسیار بالا دارند، ممکن است به عنوان کاندید اصلی برای عمل اسلیو معده در نظر گرفته شوند و این عمل به عنوان راه اول درمان برای آن‌ ها مطرح شود.

در نهایت، برای داشتن شرایط مناسب برای عمل اسلیو معده، می ‌بایست با جراح لاغری خود مشورت کنید و توصیه‌ های او را رعایت نمایید. تصمیم نهایی باید با توجه به وضعیت شخصی و سلامتی شما گرفته شود.

چگونه یک جراح لاغری خوب انتخاب کنیم؟

ممکن است ملاک های زیادی برای انتخاب یک جراح لاغری ماهر در نظر داشته باشید، اما 4 عاملی که در ادامه بررسی می‌ کنیم را باید در صدر اولویت ‌های خود قرار دهید و حتما باید در زمان انتخاب جراح مد نظر قرار دهید.

مدارک دانشگاهی و تخصص

حق بیمار یا متقاضی است که درباره مدارک دانشگاهی و تخصص‌ های جراح خود مطلع شود. بنابراین، اگر شما قصد انجام عمل لاغری دارید و پزشکی را جراح لاغری می‌نامند، یا روی تابلوی مطبش نوشته شده "فوق تخصص جراحی لاغری و لاپاراسکوپی"، حق شماست که درباره مدارک علمی او تحقیق نمایید و از این موضوع مطمئن شوید.

حتی وزارت بهداشت به این جراحان توصیه کرده که مدارک خود را روی دیوار یکی از بخش ‌های مطب خود قرار دهند که در معرض دید بیماران و مراجعان باشند.

تجربه و تعداد عمل

برای برخی افراد، فقط داشتن مدارک کافی و معتبر توسط یک جراح لاغری به معنای کافی بودن نیست تا بتوانند تصمیم به انجام عمل جراحی بگیرند.

تنها داشتن مدارک تحصیلی ممکن است کافی نباشد تا یک پزشک به عنوان بهترین جراح لاغری مورد تایید قرار گیرد. شما بهتر از همه می‌ دانید که اطلاعات تئوریک و دانش نظری مهم هستند، اما تجربه و مهارات عملی که پس از سال ‌ها تمرین به دست می ‌آید، از اهمیت بیشتری برخوردارند.

بیمارستان ‌هایی که عمل لاغری در آن انجام می شود

تمام بیمارستان ‌ها عمل ‌های جراحی چاقی را انجام نمی ‌دهند. هیچ یک از این عمل ‌ها به طور مطلق در مراکز جراحی کوچک یا حتی بزرگ انجام نمی ‌شوند. بنابراین، شما باید دقت کنید و دور از همه مراکزی که ادعا می ‌کنند عمل لاغری را انجام می ‌دهند و در کلینیک ‌ها یا مراکز جراحی محدود فعالیت می ‌کنند، خط کشیده و از آن‌ها اجتناب کنید.

همچنین، باید بدانید که هر مرکزی شرایط مناسبی برای انجام جراحی چاقی ندارد. از میان بیمارستان‌ها، تنها آن‌هایی واجد شرایط هستند که اتاق عمل کاملاً مجهز و مراکز مراقبت ویژه با پزشکان و پرسنل ماهر داشته باشند. بنابراین، بیمارستانی که جراح لاغری شما در آن انتخاب می‌شود، حتماً باید این شرایط را داشته باشد.

علاوه بر این، به نکته دیگری نیز توجه کنید که این است که بیمارستان باید با بیمه‌های پایه و تکمیلی مختلف قرارداد داشته باشد. عمل‌های جراحی چاقی ممکن است هزینه‌های زیادی داشته باشند و اگر بیمه به شما کمک نکند، تمام هزینه‌ها باید از جیب شما پرداخت شود. بنابراین، سعی کنید با جراح مشورت کنید که بیمارستان او با بیمه شما قرارداد دارد.

بازخورد و نظر بیماران

با توجه به اینکه عمل‌ های جراحی لاغری در جهان و ایران تا حد زیادی رایج شده ‌اند و بسیاری از افراد با موفقیت این عمل ‌ها را انجام داده ‌اند، شما می ‌توانید به راحتی افرادی را پیدا کنید که این عمل‌ ها را تجربه کرده ‌اند.

صحبت کردن با این افراد و جلسات مشورتی با آن‌ ها می‌ تواند به شما اطلاعات مفیدی ارائه دهد. با گفتگو با افرادی که تجربه عمل جراحی لاغری دارند، می‌ توانید به توصیه ‌ها و نکات ارزشمند آن ‌ها دست یابید و تجربیات زندگی‌ شان را بشناسید.

جمع بندی

در انتها، اسلیو معده تصمیمی مهم است که نه تنها بر روی ظاهر شما تاثیر دارد بلکه بر سلامت شما نیز تأثیر می‌گذارد. بنابراین، بهترین تصمیم را با دانش کافی و مشورت با تیم پزشکی متخصص بگیرید.

تلگرامفیس‌بوکتوییترلینکدیننسخه‌ی متنی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. من عجله ندارم!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  4. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  5. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  7. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  8. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  9. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  10. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  11. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  12. دور باطلی که تمامی ندارد!

  13. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  14. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  15. تضادی عجیب و پر ابهام!

  16. برای این عکس شما تیتر بزنید

  17. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  18. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  19. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  20. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  21. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  22. سقوط در آغوش پهلوی!

  23. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  24. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

  25. اقدامات قوه قضائیه درباره ماجرای صدیقی / واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان اخیر مهدی نصیری/ تک و پاتک رسانه‌های دولت و مجلس

آخرین عناوین