دسترسی مناطق محروم سیستان و بلوچستان به شبکه آب سالم از دغدغه‌های اصلی وزارت نیرو است

  4020716014 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

مشاور وزیر و رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو گفت: تمام دغدغه وزارت نیرو، دسترسی مناطق محروم کشور به ویژه سیستان و بلوچستان به شبکه آب سالم و بهداشتی است و هدف از طرح جهاد آبرسانی شتاب در اجرای طرح‌ای آبرسانی و جبران این عقب‌ماندگی‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایرنا "میثم جعفرزاده" روز یکشنبه در جریان بازدید از طرح‌های آبرسانی جنوب سیستان و بلوچستان و سفر به چابهار و دشتیاری اظهار کرد: وزارت نیرو در حال آبرسانی به ۵۸ روستای بخش مرکزی چابهار است و این طرح از مهمترین طرح‌های آبرسانی این شهرستان است که تسریع در تکمیل آن در اولویت قرار دارد.

وی روند اجرای شبکه آب آشامیدنی ۵۸ روستای بخش مرکزی شهرستان چابهار را بررسی و از نزدیک در جریان آخرین وضعیت اجرایی این طرح قرار گرفت.

مشاور وزیر و رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو گفت: با بهره‌برداری از طرح خط انتقال آب لاتیدان به د‍َمبِدف به ترتیب تمامی روستاها آبدار خواهند شد.

وی با بیان اینکه، وزیر نیرو به صورت ویژه‌ دغدغه مشکلات آب استان سیستان و بلوچستان را دارد، افزود: بابت سال‌هایی که طرح‌های آبرسانی به دلایل مختلف به ثمر نرسیده، شرمنده مردم هستیم.

شروع عملیات آبرسانی به هفت روستای نوار مرزی دشتیاری تا پایان ماه جاری

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان نیز از شروع عملیات اجرای شبکه آبرسانی به هفت روستای مجموعه "روهگام‌ها" در شهرستان دشتیاری تا پایان ماه جاری خبر داد.

"علیرضا قاسمی" بیان کرد: آب آشامیدنی این روستاها به صورت سقایی از طریق تانکر سیار تأمین می‌شود، از این رو، آبرسانی پایدار به ساکنان مجموعه روهگام‌ها یکی از مهمترین اقدامات در راستای محرومیت‌زدایی و ایجاد زیرساخت‌های آبرسانی است.

وی با بیان اینکه، با استفاده از ظرفیت گروه جهادی شهید فیاض‌بخش اجرای شبکه توزیع آب روستاها آغاز می‌شود، افزود: در راستای اجرای این طرح، ۵۰ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع با تامین آب از خط انتقال پایین دست سد پیشین انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، با اشاره به زمان‌بندی اجرای این طرح نیز گفت: در صورت تخصیص اعتبار لازم، این پروژه در یک سال آینده تکمیل خواهد شد.

بازدید رییس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو از پروژه در دست ساخت مخزن ذخیره آب نگور دشتیاری

مشاور وزیر و رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو در ادامه برنامه‌های بازدید خود از طرح‌های آبرسانی، روند ساخت مخزن ذخیره آب آشامیدنی سه‌راهی نگور در شهرستان دشتیاری را بررسی و از نزدیک در جریان آخرین وضعیت اجرایی طرح قرار گرفت.

گفتنی است؛ این مخزن به حجم پنج هزار مترمکعب و به منظور پایداری و ذخیره آب برای بیش از ۲۵ روستا و شهر نگور در دست ساخت است.

مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی این پروژه که یک ماه از شروع عملیات اجرایی آن می‌گذرد ۲۰ درصد است.

وی افزود: در حال حاضر، چهار باب مخزن ذخیره آب به حجم کلی ۲۰ هزار مترمکعب، برای روستاهای زیرمجموعه سد پیشین در دست ساخت است.

به گزارش ایرنا مشاور وزیر و رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو در دومین سفر سال جاری خود به سیستان و بلوچستان در بازدیدهای میدانی مسائل و مشکلات و موانع احتمالی مربوط به حوزه آب جنوب این استان را بررسی و از پروژه‌های آبرسانی بازدید و روند اجرای طرح جهاد آبرسانی به روستاهای را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

جعفرزاده در سفر ۲ روزه خود به جنوب سیستان و بلوچستان، با حضور نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان و مسوولان شهرستانی، از طرح‌های آبرسانی مجتمع ۲۱۳ روستایی زیر مجموعه سد پیشین، پروژه خط انتقال لاتیدان، آب‌شیرین‌کن کنارک و پروژه خط انتقال آب به شهر چابهار و روستاهای مسیر بازدید کرد.

دیدار مردمی و گفت‌وگوی رو در رو با اهالی تعدادی از روستاهای دچار مشکل آب نیز، بخشی دیگر از برنامه‌های سفر جعفرزاده به منطقه بود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۵۱۷۴۰۰۹:۱۴:۰۷ ۱۴۰۲/۷/۱۶
زود نیست ؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  4. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  5. چرا این همه بد اخلاقی؟

  6. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  7. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  8. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  9. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  10. درباره توبه تتلو

  11. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  12. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  13. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  14. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  15. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  16. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  17. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  18. تنوری که هنوز سرد است...

  19. تضادی عجیب و پر ابهام!

  20. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  21. ایثارگران را بدنام نکنید !

  22. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  23. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  24. دو چالش بزرگ در حکمرانی ها

  25. پاسخ طحان‌نظیف به انتقادات روحانی از شورای نگهبان/ رقیب جدید قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم

آخرین عناوین