نقشه نتانیاهو برای حذف فلسطین در سالن خالی سازمان ملل

گروه جهان الف،   4020701019 ۹۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

در شرایطی که عربستان حل مسئله فلسطین را پیش‌شرط اصلی خود برای عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی قرار داده، نتانیاهو در سازمان ملل از نقشه‌ای با عنوان «خاورمیانه جدید» رونمایی کرد که طبق آن فلسطین و مردم آن به کلی از نقشه جهان محو می‌شوند !

نقشه نتانیاهو برای حذف فلسطین در سالن خالی سازمان ملل

به گزارش الف، بعد از علنی شدن تلاش‌های امریکا برای انعقاد توافق عاد‌ی‌سازی بین عربستان و رژیم صهیونیستی و مذاکرات طولانی که مقامات آمریکایی طی یک ماه گذشته با طرف‌های سعودی داشته‌اند، بحث عادی‌سازی ریاض و تل‌آویو تبدیل به سوژه اصلی رسانه‌های منطقه‌ای و غربی شده است. درحالی که برخی تحلیلگران پیش‌بینی می‌کردند عربستان بعد از بازنگری در سیاست‌ خارجی خود، تا حدودی از محور آمریکا دور شده و در صدد تحکیم ائتلاف‌های خود با دشمنان و رقبای واشنگتن همچون چین و روسیه است، اما اقداماتی که ریاض در مسیر سازش با اسرائیل انجام داده نشان می‌دهد که سعودی‌ها هنوز در مدار ایالات متحده قرار دارند؛ اما با یک سری شرط و شروط.

درواقع رفتارهای عربستان نشان می‌دهد که این کشور از عادی‌سازی با صهیونیست‌ها بدش نمی‌آید؛ اما در عین حال تلاش دارد خسارت‌های خود را در این مسیر به حداقل رسانده و برخلاف امارات، امتیازات مهمی در سطوح مختلف از آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها بگیرد. عربستان هم‌زمان با آن که قصد عادی‌سازی با تل‌آویو را دارد، در وهله نخست نمی‌خواهد جایگاه خود را در جهان عربی و اسلامی با پشت پا زدن به مسئله فلسطین از بین ببرد.

از همین رو سعودی‌ها همچنان تاکید دارند که حل مسئله فلسطین طبق ابتکار «صلح عربی» در سال 2000 اولین شرط سازش با اسرائیل است. بر اساس این طرح باید کشور مستقل فلسطین در مرزهای 1967 به پایتختی قدس شرقی تشکیل گردد؛ موضوعی که «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه سعودی چند روز قبل در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد به آن اشاره کرد. روزنامه عبری هاآرتص نیز گزارش داد که وزیر خارجه عربستان در نیویورک نشستی با حضور وزرای خارجه 30 کشور برگزار کرد و حاضران در آن درباره طرحی برای اجرای راه حل «دو دولتی» و تشکیل کشور فلسطینی گفتگو کردند که نتایج آن اعلام خواهد شد.

دستیابی به فناوری هسته‌ای و انعقاد قراردادهای بلندمدت برای خرید تسلیحات پیشرفته از آمریکا همچون جنگنده‌های اف 35 و سامانه‌های پدافند هوایی پیشرفته، دو شرط دیگر عربستان برای عادی‌سازی با اسرائیل است که ایالات متحده باید آنها را اجرا کند. 

درباره اینکه آیا صهیونیست‌ها راضی به اجرای این شروط می‌شوند باید به مواضعی که متحدان «بنیامین نتانیاهو» در کابینه وی همچون «ایتمار بن گویر» و «بزالل اسموتریچ» اتخاذ کرده‌اند اشاره کنیم؛ جایی که آنها تاکید کرده‌اند ربط دادن پرونده عادی‌سازی با عربستان، به مسئله فلسطین و برنامه هسته‌ای غیر قابل قبول است. آنها همچنین نتانیاهو را تهدید به خروج از ائتلاف کابینه کرده‌اند. اپوزیسیون و معارضان حزب راست اسرائیل نیز معتقدند که نتانیاهو می‌خواهد از خلال عادی‌سازی با ریاض، منافع امنیتی و سیاسی تل‌آویو را فدای منافع شخصی کند.

همه شواهد و موضع‌گیری‌های صهیونیست‌ها نشان می‌دهد که آنها حتی اگر با دو شرط دیگر عربستان موافقت کنند اما هرگز راضی به امتیاز دادن در مسئله فلسطین نیستند. «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی هفته گذشته در گفتگو با شبکه فاکس نیوز آمریکا از قریب‌الوقوع بودن عادی‌سازی با اسرائیل خبر داد بنابراین محتمل‌ترین سناریو آن است که اگر عربستان واقعا قصد عادی‌سازی با اسرائیل را دارد باید از شرط خود درباره مسئله فلسطین عقب‌نشینی کند. همچنین حتی اگر صهیونیست‌ها ظاهرا درباره این مسئله وعده و وعید‌هایی به سعودی‌ها بدهند، هیچ تضمینی برای اجرای آنها بعد از انعقاد قراردادهای سازش وجود ندارد.

اما در این میان نتانیاهو که اشتیاق زیادی برای رقم زدن یک دستاورد تاریخی برای خود از خلال عادی‌سازی با عربستان سعودی دارد، در خلال سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک از نقشه «خاورمیانه جدید» صحبت کرد. نتانیاهو درحالی وارد جایگاه سخنرانی شد که پیش از آن نمایندگان کشورهای مختلف تجاوزات و جنایت‌های راست‌افراطی‌های اسرائیل علیه مردم فلسطین را محکوم کرده بودند. حتی «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر، اسرائیل را رژیم آپارتاید قرن 21 توصیف کرد. علاوه بر آن هزاران صهیونیست و آمریکایی با حضور مقابل ساختمان این سازمان در نیویورک با در دست داشتن پلاکاردهایی، علیه نتانیاهو فریاد می‌زدند. نکته جالب توجه دیگر این بود که هنگام سخنرانی نتانیاهو، درصد بالایی از صندلی‌های سالن خالی بود و تنها چند ده نفر از طرفداران نتانیاهو و حامیان مالی‌اش به سخنان او گوش می‌دادند. 

نقشه‌ای که نتانیاهو درباره «خاورمیانه جدید» برای خودش ترسیم کرده مربوط به مرحله بعد از انعقاد قرارداد عادی‌سازی با عربستان است که در این نقشه همه اراضی فلسطین از جمله کرانه باختری و نوار غزه به زمین‌های تحت اشغال رژیم صهیونیستی ملحق می‌شود. در نقشه‌ای که نخست وزیر رژیم اشغالگر نشان می‌داد، کشورهایی دیده می‌شوند که یا روابط خود را با این رژیم عادی کرده‌اند و یا در حال مذاکره در این زمینه هستند، از جمله عربستان.

پیش از این بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی فاشیست کابینه نتانیاهو نیز مشابه این نقشه را در پاریس نمایش داده بود که شامل الحاق اردن و همه زمین‌های فلسطین به اراضی اشغال شده است. او ضمن ارائه این نقشه تاکید کرد که چیزی به نام ملت فلسطین وجود ندارد و ملت فلسطین یک توهم است که بیش از 100 سال قدمت ندارد.

وبسایت میدل ایست‌آی در گزارشی اعلام کرد، استفاده از چنین نقشه‌هایی توسط مقامات اسرائیلی در حالی است که کابینه راست‌افراطی نتانیاهو تحرکات زیادی برای الحاق کامل کرانه باختری انجام داده است.

این اقدام نتانیاهو خشم بسیاری از طرف‌های فلسطینی را برانگیخت. «لیث عرفه» سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین در آلمان گفت، هیچ توهینی به اصل بنیان‌گذار سازمان ملل متحد بیشتر از این نیست که ببینیم نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل «نقشه اسرائیل» را ارائه می‌کند؛ نقشه‌ای که شامل سرتاسر سرزمین فلسطین شده و این سرزمین و مردم آن را به کلی انکار می‌کند.

«یوسف منیر» نویسنده و تحلیلگر فلسطینی نیز در این زمینه اظهار داشت، امروز نتانیاهو یک حقیقت را درباره عادی‌سازی روشن کرد و آن، این است که هدف از قراردادهای عادی‌سازی، حذف فلسطینی و فلسطینی‌ها از نقشه جهان و منطقه و مشروعیت‌بخشی به اشغالگری‌های صهیونیست‌ها در فلسطین به لطف رژیم‌های عربی است.

«میچل بلنک» نویسنده و تحلیلگر غربی نیز در همین چارچوب اعلام کرد، نتانیاهو درحالی از این نقشه رونمایی کرده که حامیان وی در کاخ سفید و کنگره همچنان درباره راهکار دو دولتی با فلسطین صحبت می‌کنند.

در پایان روشن است که اشغالگران تحت هیچ شرایطی حاضر به امتیاز دادن درباره مسئله فلسطین نخواهند شد و حتی اگر لفظا به عربستان در این زمینه قول بدهند، قطعا پای یک فریبکاری بزرگ در میان است. بنابراین باید منتظر نتایج مذاکرات عادی‌سازی ریاض و تل‌آویو بمانیم تا موضع نهایی سعودی‌ها مشخص گردد.

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۳۳۵۶۹۰۰:۲۳:۲۱ ۱۴۰۲/۷/۲
اون فیلمی که ما دیدیم خیلی خالی بود.. رژیم صهیونیستی هم که تماشاچی نداشت ..
ناشناس۳۲۳۳۵۷۳۰۰:۲۷:۳۲ ۱۴۰۲/۷/۲
نمیشه اسم این مردک و این رژیم را نیارید؟ شما خواسته و یا نخواسته دارید حرفهاشو که امثال من گوش نمیدن به گوش ما میرسونید..
ناشناس۳۲۳۳۵۷۶۰۰:۲۹:۱۳ ۱۴۰۲/۷/۲
طرف کدخدا را دیده که داره شهر را میچاپه.. گنده ترشون که عربستانه داره باهاشون سازش میکنه...
ناشناس۳۲۳۳۶۰۵۰۲:۳۱:۳۹ ۱۴۰۲/۷/۲
مردم به لطف شبکه های اجتماعی کلا آگاه شدند . تا اونجایی که رسانه ها و مستنداعلام کردند اسراییل ... گفت بعد از عادی سازی روابط با عربستان که قطعا هم انجام شده تا حالا و فقط موقع علنی کردنش فرا نرسیده ولی علنی هم خواهد شد صلح با فلسطین هم در دستور کارش قرار داره و انجام شدنی هست .خبری از حذف فلسطین نبود .
عشقی وطن۳۲۳۳۶۰۹۰۳:۰۹:۱۹ ۱۴۰۲/۷/۲
با احترام به ملت مظلوم فلسطین ،،نظرم در مورد خالی بودن سالنه ،،،، اینکه یک چیز روشنه که ملت‌های دنیا در یک چیز نظر مشترک دارند ،،،در افراطی گری و تند روی ،،که دولت فعلی نتانیاهو هم دولتی افراطی و تندرو هست مخالف افراطیون هستند.
ناشناس۳۲۳۳۶۱۰۰۳:۱۱:۰۵ ۱۴۰۲/۷/۲
انشاا... به زودی نابودی اسراییل را جشن می گیریم.
افشین۳۲۳۳۶۱۳۰۳:۳۹:۱۹ ۱۴۰۲/۷/۲
باید دید عمو سام چه دستوری به اعراب مرتجع منطقه میدهد.
ناشناس۳۲۳۵۴۹۶۱۹:۴۱:۳۹ ۱۴۰۲/۷/۳
شما با همین توهم و توهین های نژادی همه ملت های مسلمان را از خود دور خواهید کرد مطمئن باشید همین اعراب پشتیبان فلسطین خواهند بود نمونش در جام جهانی قطر که همین مردم با شدیترین پیام ها به خبرنگاران اسراییلی توپیدند. پس شما در پی مسموم کردن ذهن های مسلمانان نباشید و خود را تنها راه حقیقت ندانید.اسراییل انشالله با این کارها از هم خواهد پاشید . امیدوارم منتشر کنید
ح.ذ۳۲۳۳۶۱۹۰۴:۰۵:۲۸ ۱۴۰۲/۷/۲
نتانیاهو در خواب بیند پنبه دانه
ناشناس۳۲۳۳۶۲۴۰۵:۱۲:۳۶ ۱۴۰۲/۷/۲
خداوندا! شر افراد شرور را از این جهان پاک گردان! آمین یا رب العالمین!
ص _ ن۳۲۳۳۶۴۶۰۶:۴۳:۴۰ ۱۴۰۲/۷/۲
رژیم صهیونسیتی از درون پوسیده شده است و در حال محو شدن است .
خدمتگزار۳۲۳۳۶۴۷۰۶:۴۳:۴۳ ۱۴۰۲/۷/۲
مردم فلسطین و مظلومان جهان نگران نباشند خداوند همه را نجات خواهد دادن ان شاء الله
ناشناس۳۲۳۴۶۲۸۰۷:۲۵:۲۴ ۱۴۰۲/۷/۳
لطفا به فکر بدبختی و گرفتاری مردم خودمان باشید
ناشناس۳۲۳۵۵۲۳۲۰:۰۵:۲۲ ۱۴۰۲/۷/۳
انسانیت شما دردرون مرزهای خودمون خلاصه میشه!
ناشناس۳۲۳۳۶۴۹۰۶:۴۹:۳۸ ۱۴۰۲/۷/۲
پارسال هم عکس بمب اتم ایران را نشان داد !!قاطی داره!!
ناشناس۳۲۳۳۶۵۲۰۶:۵۹:۴۱ ۱۴۰۲/۷/۲
عربستان همانگونه كه براي عادي سازي روابط با اسراييل موافق هست براي وجود نداشتن فلسطين هم خرسند ميشوند ولي با شرايطي كه عربستان همچنان به ظاهرحامي كشور فلسطين نشان داده شود
ع ا ر۳۲۳۳۶۵۳۰۶:۵۹:۵۲ ۱۴۰۲/۷/۲
نیتانیاهو آنقدر در مورد ضد ایرانی فکر میکند هم دیگر پیر شده است و هم عقلش را از دست داده است.
رضا۳۲۳۳۶۵۵۰۷:۰۲:۵۸ ۱۴۰۲/۷/۲
کشور عربستان به مصلحت مردم خودش کاری میکنه نه مصلحت فلسطین.
ناشناس۳۲۳۴۹۶۸۱۲:۰۱:۱۷ ۱۴۰۲/۷/۳
به مصلحت حکومت خودش نه به مصلحت مردم خودش!
شهروند۳۲۳۳۶۵۹۰۷:۱۷:۵۲ ۱۴۰۲/۷/۲
دردنیای امروز همه میخوان امتیاز بگیرن ودرهرکاری منافع ملی شون رو در نظر میگیرن .
ناشناس۳۲۳۳۶۶۱۰۷:۲۳:۴۶ ۱۴۰۲/۷/۲
گور پدر سعودی و غرب ولی هر کشوری باید به فکر منافع ملی خودش باشه نه دیگران
محمد۳۲۳۳۶۶۳۰۷:۳۰:۴۸ ۱۴۰۲/۷/۲
علت وجودی اسرائیل که توسط انگلیس شکل گرفت ، غارت منابع منطقه و عدم انسجام مسلمانان بوده است ، و تنها راه حفاظت مردم و منابع نابودی اسراییل است.
ناشناس۳۲۳۳۶۶۶۰۷:۵۳:۰۵ ۱۴۰۲/۷/۲
ارتباط با صهیونیست یعنی سقوط آل سعود و این را بن سلمان خوب میداند ....
وحید۳۲۳۳۶۶۷۰۷:۵۴:۳۵ ۱۴۰۲/۷/۲
عربستان سرنوشت شومی درانتظارش هست بااین سیاست وبرنامه ریزی اش
اینجا جایی برای خنده نیست۳۲۳۳۶۷۱۰۸:۰۸:۰۱ ۱۴۰۲/۷/۲
سازش عربستان با اسرائیل باعث می‌شود رهبریت جهان اسلام تماما به سمت ایران چرخش پیدا بکند .
ناشناس۳۲۳۳۶۷۵۰۸:۱۹:۰۲ ۱۴۰۲/۷/۲
ملتهای عرب هم یک نقشه ترسیم کنند که در آن اسراییل وجود ندارد.حضرت امام فرمود اگر ملتهای مسلمان هرکدام یک سطل آب بریزند اسراییل را آب خواهد برد .
ناشناس۳۲۳۳۶۷۶۰۸:۲۱:۰۲ ۱۴۰۲/۷/۲
به گزارش فارس، فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی شامگاه روز شنبه تأکید کرد که توافق با جمهوری اسلامی ایران، مبتنی بر احترام متقابل و عدم مداخله در امور دیگری است.از جمله توسعه روابط اسراییل .
ناشناس۳۲۳۳۶۸۳۰۸:۳۱:۳۷ ۱۴۰۲/۷/۲
فلسطین زمانی از دست رفت که مردمش باهم متحد نبودن و دیر بپا خواستن اما وعده الهی بر پیروز شدن آنان است وهمیشه خون بر شمشیر پیروز است
ناشناس۳۲۳۳۶۸۷۰۸:۳۳:۴۷ ۱۴۰۲/۷/۲
میتوان با توجه به افکار وتحریفات صهیونیستها ی نژادپرست واشغالگر در خصوص فلسطین به راحتی میتوان به علت هم پیمانی انها با پانترکهای فاشیست و جاعل پی برد .
ناشناس۳۲۳۳۶۹۲۰۸:۳۹:۴۶ ۱۴۰۲/۷/۲
طبق وعده الهی دیر یا زود خودشان محو می شوند و اتفاقا آل‌سعود هم سقوط می کند و دومینو وار بقیه آنهایی که سازش کردن
ناشناس۳۲۳۳۶۹۵۰۸:۴۰:۳۹ ۱۴۰۲/۷/۲
بیچاره وقتی غزه حمایت شد پیشروی شما متوقف شد و الان نوبت کرانه باختری هست
علیرضا۳۲۳۳۷۰۵۰۸:۵۴:۳۲ ۱۴۰۲/۷/۲
سران اسرائیل کودک کش هستن ، در اخر ملت ها پیروز میدان هستن، به گواهی تاریخه چون بین مردم ریشه ندارن
ناشناس۳۲۳۳۷۰۸۰۹:۰۰:۲۱ ۱۴۰۲/۷/۲
نتانیاهو بداند اونی از روی نقشه حذف میشه اسرائیل است.
ناشناس۳۲۳۳۷۱۳۰۹:۰۴:۳۴ ۱۴۰۲/۷/۲
کشور مستقل فلسطین در دستور کار قرار داره کاش حرفهای بن سلمان را هم می گفتید
ناشناس۳۲۳۳۷۲۵۰۹:۱۴:۲۴ ۱۴۰۲/۷/۲
یعنی این صهیونیستها انقدر وقیح شده اند که به راحتی و علنا در سازمان ملل نقشه جهان بدون فلسطین را نشان می دهند. واقعا دولت عربستان به کجا چنین شتابان؟
حسینعلی نظری۳۲۳۳۷۲۶۰۹:۱۵:۰۳ ۱۴۰۲/۷/۲
طبق فرمایش مقتدای .مولای ما آقا سید علی تا 25سال آینده اسراییل محو میشود .
ناشناس۳۲۳۳۷۲۹۰۹:۱۹:۵۵ ۱۴۰۲/۷/۲
از نظر غرب گدایان خیر در مسیر منافع مردم منطقه به خصوص عربستان هست!!
ناشناس۳۲۳۳۷۳۶۰۹:۲۹:۰۲ ۱۴۰۲/۷/۲
لطفا سعی کنید گزارشی بی طرفانه تهیه کنید.اکثریت مردم به این آگاهی و درک رسیدن و می‌دونن کدام گزارش درست هست کدام غلط.همین چند ماه پیش عربستان و آل سعود بزرگترین دشمن بود و روزی نبود که مطلبی علیه این کشور و خاندان نخوانیم و نشنویم.چی شد یه دفعه همه چیز عوض شد.تمام کشورهای عربی تا چند ماه آینده روابط خود با اسراییل را عادی میکنن.وهمون طرح خاورمیانه جدید اجرایی خواهد شد.لطفا کمی واقع بینانه به مسایل روز دنیا نگاه کنید.
ناشناس۳۲۳۳۷۴۸۰۹:۴۴:۳۹ ۱۴۰۲/۷/۲
نتانیاهو عمری نتونستی حالا هم نمیتونی منو یاد تورقوز آباد می‌ندازی توی سازمان ملل خالی از آدم
ناشناس۳۲۳۳۷۵۰۰۹:۴۶:۱۶ ۱۴۰۲/۷/۲
اسرائیل و فلسطین به مدت ۷۰ سال جنگ و تقابل و زد و خورد را امتحان کرده اند و نتیجه نداشته است وقت آن رسیده که صلح و تفاهم و توافق را امتحان کنند
فاطمه۳۲۳۳۷۵۷۰۹:۵۰:۵۸ ۱۴۰۲/۷/۲
به نام خدا خلق وخوی صهیونیستها بر هیچ شخصی پوشیده نیست روحیه ومنش تجاوزکارانه وددمنشانه وغاصبانه این رژیم برای تمام ملتها واذهان مردم روشن است حال اگر عربستان وبعضی دولتهای به ظاهر اسلامی بخواهند با این کشور ارتباط داشته باشند بدونن که خود اونها هم زمانی مورد تجاوز وسلاخی این کشور قرار میگیرندشک نکنن چون اسرائیل به چیزی جز کشور گشایی وزور وقدرت وسلطه به منطقه فکر نمیکنه .
عاشق ایران۳۲۳۳۷۶۵۱۰:۰۰:۰۹ ۱۴۰۲/۷/۲
اتفاقاً عربستان با اسرائیل داره صلح می‌کنه بدون پیش شرط فلسطین .
خاکی۳۲۳۳۷۹۶۱۰:۳۲:۰۵ ۱۴۰۲/۷/۲
چی فکرکردید؟عربستان هم ازاین فریبکاری خبرداره، عربستان میخوادسوییس خاورمیانه باشه
علی۳۲۳۳۸۰۰۱۰:۳۶:۲۹ ۱۴۰۲/۷/۲
این نتانیاهو خبیث ترین و جنایتکار ترین است
ناشناس۳۲۳۳۸۰۱۱۰:۳۹:۰۲ ۱۴۰۲/۷/۲
متشکر از تحلیل وبررسیتون.
ناشناس۳۲۳۳۸۰۲۱۰:۴۰:۴۴ ۱۴۰۲/۷/۲
یه عکس از سالن خالی هم میذاشتید....
محمد۳۲۳۳۸۱۱۱۰:۵۱:۳۹ ۱۴۰۲/۷/۲
سیاست سیاست سیاست
ناشناس۳۲۳۳۸۱۲۱۰:۵۴:۰۳ ۱۴۰۲/۷/۲
بن‌سلمان‌بااسراییل‌میبنده‌چون‌زیردست‌امریکاست‌شک‌نکن‌.
مینا۳۲۳۳۸۲۳۱۱:۰۴:۳۸ ۱۴۰۲/۷/۲
بزودی نابودی اسرائیل میرسد
ناشناس۳۲۳۳۸۳۵۱۱:۰۸:۵۰ ۱۴۰۲/۷/۲
بن سلمان حق فلسطین را بدون جنگ و با سیاست خواهد گرفت
ناشناس۳۲۳۴۸۸۵۱۱:۰۹:۴۹ ۱۴۰۲/۷/۳
بن سلمان در میدان نبرد از پس یمن، که فقیرترین کشور عربی جهان است برنیومد در میدان دیپلماسی هم خواهید دید که مترسکی بیش نیست
ناشناس۳۲۳۳۸۴۰۱۱:۱۰:۰۷ ۱۴۰۲/۷/۲
روزی خواهد رسید که نیرو های کثیف رژیم صهیونیستی باید از خاک مقدس فلسطین به اراده رب العالمین ) عقب رانده خواهد شد. الله اکبر الله اکبر الله اکبر.
حمید۳۲۳۳۸۴۲۱۱:۱۰:۲۲ ۱۴۰۲/۷/۲
توخواب ببینی توهمی وترسو واقعا که حرام زاده ای نتانیاهو
محمد۳۲۳۳۸۴۵۱۱:۱۳:۰۷ ۱۴۰۲/۷/۲
اگر عربستان بتواند تشکیل دو دولت واقعی یکی فلسطین به پایتختی قدس شرقی با محدوده قبل از ۱۹۶۷ و دیگری اسراییل در محدوده باقیمانده را در توافق بگنجاند و عملی کند بزرگترین شاهکار قرن را رقم زده است
ناشناس۳۲۳۴۸۸۳۱۱:۰۸:۰۰ ۱۴۰۲/۷/۳
طرز تفکر شما یعنی نهادینه کردن تهاجم و غصب یک سرزمین توسط وحوش دیگر و قانونی کردن آن در طول زمان.
ناشناس۳۲۳۵۰۲۵۱۲:۳۵:۱۴ ۱۴۰۲/۷/۳
در مورد تهاجم روسیه به اکراین هم چنین نظری داری ؟؟؟
ناشناس۳۲۳۳۸۷۷۱۱:۴۶:۴۱ ۱۴۰۲/۷/۲
ارزو دارم به لطف خدای متعال نابودی ومحو این ولدخلف شیطان به دست مردم ایران صورت بگیره
ناشناس۳۲۳۳۸۹۳۱۲:۰۱:۳۹ ۱۴۰۲/۷/۲
از هدف تشکیل این غده سرطانی که حکومترانی نیل تا فرات بود به کجا رسیدن بدبخت ها و آخرش هم مجبور به فرار هستند و برمی گردن به اروپا
سلمان کورد۳۲۳۳۸۹۶۱۲:۰۴:۵۹ ۱۴۰۲/۷/۲
دنیا یه صلاح الدین کم داره تاپوزه ی اینوبه خاک بماله
ناشناس۳۲۳۳۹۰۱۱۲:۱۱:۴۹ ۱۴۰۲/۷/۲
سازمان ملل مگه کی ساخته همینا...هرچی کنن نهایت میگن متوقف کنید آخرشم شد همین مسجد الاقصی .
قاسم۳۲۳۳۹۰۵۱۲:۱۴:۵۵ ۱۴۰۲/۷/۲
بن سلمان اگه میخواد با رژیم صهیونیستی رابطه داشته باشه باید حتما اول فلسطینی را راضی کند بعدش اینکه هیچ مسلمانی با رژیم جعلی صهیونیستی موافق نیست....
ناشناس۳۲۳۴۷۵۹۰۹:۴۶:۴۸ ۱۴۰۲/۷/۳
فعلا که یکی یکی در حال سازش هستند
مرتضی۳۲۳۳۹۱۱۱۲:۱۹:۴۷ ۱۴۰۲/۷/۲
روسیه وچین هم درحقیقت رقبای آمریکا هستند.چون آنها از کلمه دشمن استفاده نمیکنند، همان عربستان کمر همت بسته تا دشمنی راحذف کنه وبا کل جهان ارتباط پیدا کنه، وروز به روز هم فناوری روز دنیا رابه کشورش میاره، ولی ما نشستم حساب مردم دنیا رامی کنیم.
ناشناس۳۲۳۳۹۱۶۱۲:۲۸:۰۸ ۱۴۰۲/۷/۲
سالن خالی باشه تو عکسشو نزاری.
عادل آتشین۳۲۳۳۹۲۳۱۲:۳۶:۱۲ ۱۴۰۲/۷/۲
حکام عربستان خوب فهمیدن که اگه قرار باشه خاورمیانه جدیدی هم باشه و روال جدید، اون در سایه ی صلح با ایران اتفاق می افته نه ائتلاف با صهیونیست ها، و خوب متوجهن که آمریکا و اسرائیل امروز خودشان از دشمن تراشیده یعنی ایران میترسن و غالبا انفعالی و حتی در جهت منافع ایران اقدام میکنن،،، پس منطقیه با ایران دست دوستی بدند و به این موضوع که سپاه پاسداران میتونه ثبات لازم برای رشد و توسعه این منطقه رو با امنیت بازدارنده بوجود بیاره،،، اللهم عجل لولیک الفرج والعافیة و النصر والمستشهدین بین یدیه
ناشناس۳۲۳۳۹۲۴۱۲:۳۶:۵۷ ۱۴۰۲/۷/۲
نتانیاهو از یکطرف دست به دامان امریکا و انگلیس و اروپا شده و از سویی کشورهای منطقه اعم از ترکیه و جمهوری اذربایجان و عربستان و ... رو به نوکری گرفته اما بازم نمی تونه حریف ایران بشه بیچاره، کابوسها و رویاهاش را نقاشی می کنه می بره سازمان ملل
شیدا۳۲۳۳۹۹۶۱۳:۱۹:۰۹ ۱۴۰۲/۷/۲
الهی این غده سرطانی محو بشه از روی زمین و نقشه
مهدی۳۲۳۴۰۲۸۱۳:۵۴:۲۶ ۱۴۰۲/۷/۲
حداقل عربستان سعودی موضع شفاف خودش در مسئله فلسطین نشان میده.
کسری خاکسار۳۲۳۴۰۵۹۱۴:۴۲:۵۶ ۱۴۰۲/۷/۲
حماقت نتانیاهو توی این عکس کامل از چهره اش مشخصه
مصطفی۳۲۳۴۰۶۶۱۴:۵۵:۵۹ ۱۴۰۲/۷/۲
شتر.خواب.پنبه دانه=نتانیاهو.توهم.
ناشناس۳۲۳۴۰۶۷۱۴:۵۶:۲۲ ۱۴۰۲/۷/۲
اسراییل هیچگاه روی آرامش را در همیشه تاریخ نخواهند دیدوهمیشه دچار سرگردانی وکشت وکشتار خواهد بود بنی اسراییل با کشتن رسولان وانبیا گرفتار عذاب الهی است.
ناشناس۳۲۳۴۰۷۸۱۵:۱۴:۳۷ ۱۴۰۲/۷/۲
خدا داند سیاست نه پدر دارد نه مادر نه برادر نه خواهر نه عمو نه دایی. والا آخر به فکر تورم باشید اینها نان شب وداروی مریضا وبدبختای هموطنامون نمیشه .
ناشناس۳۲۳۴۰۹۴۱۵:۳۳:۱۳ ۱۴۰۲/۷/۲
اسرائیل ازبین میره و این امر دیر و زود دارد ولی سوخت و سوز ندارد.
ناشناس۳۲۳۴۱۰۱۱۵:۴۸:۰۴ ۱۴۰۲/۷/۲
با سلام ،،،،، این اقدام رژیم جعلی غاصب صهیونیستی ، که از نیل تا فرات ، اکنون به محدوده سرزمین فلسطین می اندیشد ،، خودشون هم به این امر واقف می باشند که فروپاشی آنها زیاد طول نمی کشد ، و همان بهتر که هرچه زودتر ، و قبل از آن که بیرونشان کنند ، خودشون از سرزمین هایی که قبلا بوده اند برگردند ،،،
حمید۳۲۳۴۱۰۴۱۵:۴۹:۳۱ ۱۴۰۲/۷/۲
همهٔ کشورها ازعربستان تا اسرائیل به فکرمنافع کشورشان هستند.
علیرضا۳۲۳۴۱۳۵۱۶:۳۰:۵۵ ۱۴۰۲/۷/۲
باید دید طی ۲سال آیند همه چیز مشخص خواهد شد .
شاکری۳۲۳۴۱۵۱۱۷:۰۸:۳۱ ۱۴۰۲/۷/۲
عربستان با اسرائیل توافق بکنه یا نکنه به ما چه ارتباطی داره به فکر مردم خودمون باشید که تورم و گرانی نفس شون را بریده
ایرانم جان ودلم۳۲۳۴۱۸۱۱۸:۰۳:۱۷ ۱۴۰۲/۷/۲
شتر درخواب بیند پنبه دانه..این چه دلخوشه براخودش میبره میدوزه میشوره پهن میکنه...جمع کن بابا بدبخت فلک زده توهم سرنوشتی بهترازصدام نخوای پیداکردبرای تو همون حزب الله بسه..
فرید۳۲۳۴۲۳۲۱۹:۰۵:۵۲ ۱۴۰۲/۷/۲
سالن خالی گویای اعتبار و نشدنی بودن طرحشه
جانباز۳۲۳۴۳۸۹۲۲:۰۵:۱۸ ۱۴۰۲/۷/۲
پیروان حضرت موسی کلیم الله آن پیامبر عظیم الشآن را به قدری اذیت کردن که ناچار به معجزه ای گردید تا این قوم لجوج وهفت رنگ را به خود مطمئن کند عصای موسی به اژدها تبدیل شدو بقیه جادو گران از میدان گریختند . نتانیاهو هم از همان قوم است
ناشناس۳۲۳۴۴۲۱۲۳:۰۲:۳۷ ۱۴۰۲/۷/۲
شما اقتصاد کشور خودمونو درست کنین حواستون به مملکت خودمون باشه
یک ایرانی۳۲۳۴۵۴۲۰۲:۴۱:۴۱ ۱۴۰۲/۷/۳
کشور ما باید دنبال منافع ملی خودش باشه .
ناشناس۳۲۳۴۵۸۷۰۶:۳۳:۳۸ ۱۴۰۲/۷/۳
من موندم چرا در این مقطع زمانی که عربستان برای دوستی و رابطه آشکار با اسرائیل تمایل دارد ما هم تصمیم به برقراری رابطه با عربستان گرفتیم؟! خدائیش غیر از اینکه عربستان به روسیه وچین نزدیکتر شده چه تغییر اساسی در رابطه او با آمریکا و اسرابیل دیدیم که خطاهای قبلی او در نگاهمان محو شده ؟! تازه به اسراییل هم که بسیار نزدیک شده ؟!!
راحیل۳۲۳۴۶۰۳۰۶:۵۳:۲۶ ۱۴۰۲/۷/۳
این اسرائیل هستش که انشاءالله و به فضل الهی باید از صفحه روزگار محو گردد!
ناشناس۳۲۳۴۶۴۳۰۷:۵۵:۵۶ ۱۴۰۲/۷/۳
جنگ ۷۰ ساله فلسطین و اسرائیل سودی نداشته باید جایی تمام شود
کوثر۳۲۳۴۷۰۰۰۹:۰۰:۴۵ ۱۴۰۲/۷/۳
با سلام و تحیت اینها دست و پا زدنهای قبل از نابودیست . خودشان هم فهمیده اند که فایده ای ندارد و محکوم به نابودی هستند و راه دیگری وجود ندارد. ولله الحمد
ناشناس۳۲۳۴۸۴۸۱۰:۴۶:۵۱ ۱۴۰۲/۷/۳
به فکر ملت خود باشید از این همه تبلیغ و سروصدا چی نصیب ملت شده .
ناشناس۳۲۳۴۸۹۳۱۱:۱۶:۳۸ ۱۴۰۲/۷/۳
قدرت رهبری شیعی یعنی ایران که 8 سال تمام با دست خالی مقابل صدام و کل دنیا ایستادگی کرد و یک وجب خاک ایران را به دشمن نداد ولی ال سعود و مبارک و سایر کشورهای عربی با ثروتهای انبوه از پس نجات فلسطین برنیامدند.
ناشناس۳۲۳۴۹۸۱۱۲:۰۶:۰۱ ۱۴۰۲/۷/۳
رژیم صهیونیستی ذاتا نمیتونه با فلسطینی ها وحکومت مستقلشون بسازه این رژیم منحوس غیر نابود کردن واواره کردن فلسطینی ها به چیزدیگه ای نمیتونه فکرکنه. دست شیطان رو این جماعت از پشت می بنده
ایرانی۳۲۳۵۸۰۵۰۱:۱۸:۵۸ ۱۴۰۲/۷/۴
به قول ضرب المثل ایرانی که گفت شتر در خواب بیند پنبه دانه .....‌‌‌‌فلسطین پاره تن اسلام است ورژیم صهیونیستی غده ای نامیمون وخطرناک که به آخر خط رسیده وبه گفته بعضی عوامل صهیونیستی ۸۰ سالگی خود را نخواهد دید .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  3. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  4. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  5. چرا این همه بد اخلاقی؟

  6. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  7. درباره توبه تتلو

  8. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  9. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  10. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  11. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  12. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  13. سپاه برای مقابله با مواد مخدر مسئولیت گرفت‌

  14. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  15. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  16. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  17. تنوری که هنوز سرد است...

  18. ایثارگران را بدنام نکنید !

  19. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

  20. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  21. آقای رئیس جمهور خاطرجمع نباشید

  22. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  23. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  24. کنایه زاکانی درباره واگذاری ودیعه مسکن دوره‌های پیشین/ واکنش وحیدی به احتمال صدور گواهینامه موتور برای بانوان

  25. آیا این دو زن در آمریکا زلزله به پا می کنند؟

آخرین عناوین