هواداران «رونالدو» را رها کنید، مدیران ورزشی را بچسبید!

حسین علی زاده، گروه اجتماعی الف،   4020628042 ۴۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
هواداران «رونالدو» را رها کنید، مدیران ورزشی را بچسبید!

نحوه استقبال هواداران «رونالدو» در ایران هنگام ورود تیم عربستانی «النصر» به کشورمان از دیروز تا همین حالا دستمایه اظهار نظرهای مختلفی شده است که عمده این اظهار نظرهای منفی بر نقد رفتار هواداران متمرکز شده است.

از این منظر هواداران ایرانی رونالدو آبروی ایران و ایرانی را برده اند! آنان با دویدن پی اتوبوس تیم النصر و حرص و ولع دیدار با «رونالدو» تصویر زشتی از کشورمان ترسیم کرده اند. برخی نقدها نیز به قول مشهور این روزها با نوعی «خودتحقیری» فرهنگ رفتاری ما ایرانیان را هدف گرفته اند. 

در مقابل این دو نگاه، برخی نیز همین «خودتحقیری» را نقد کرده اند و اشاره کرده اند که نوع رفتار هواداران در همه دنیا همین است. 

همه این اظهار نظرها شاید به طور کلی بهره ای از حقیقت داشته باشند اما آنچه مشخصا درباره موضوع استقبال از تیم النصر باید به آن اشاره کرد این پرسش است که چرا هیچکس نمی گوید وظیفه مسوولان ورزشی این وسط چه بوده؟! آیا این وظیفه آن ها نبوده که با برنامه ریزی درست و مراقبت درست از مسیر ورود تیم میهمان و پیش بینی تمهیدات لازم با همکاری دیگر دستگاه های اجرایی، هم امکان حضور هواداران ایرانی این بازیکن محبوب جهانی را در استقبال از او فراهم کنند و هم با ایجاد نظم و ترتیب، تصویری در شان مردم ایران در رسانه ها بازتاب دهند؟! طبیعت هواداری های ورزشی همین هیجان ها و غلیان هاست و در مدعی ترین جوامع هم اگر مدیریت جمعیت در چنین موقعیت هایی صورت نگیرد شاهد بروز رفتارهای ناخوشایند هستیم.  

بسیاری از کاربران در فضای مجازی به نقل از حساب کاربری برخی رسانه های مشهور منطقه با کنار هم گذاشتن فیلم استقبال ژاپنی ها از رونالدو و تصاویر استقبال از او در ایران طعنه ها به ایران عزیز ما زده اند اما این مدیران ورزشی هستند نه هواداران که باید پاسخگوی این تصویرسازی منفی از ایران باشند.

اگر ایران را دوست داریم باید به تصویری که از خودمان به جهان ارائه می دهیم بسیار حساس باشیم و مسئولان در هر سطحی نسبت به رعایت این مساله نسبت به مردم مقدم ترند و باید پاسخگو باشند نه اینکه خودشان در صف اول نقد باشند.  اما هیچکس از مدیران ورزشی نمی پرسد که چرا در استقبال از این چهره جهانی ورزش چنین شلخته و بی برنامه ظاهر شده اند و باعث وهن کشورمان شده اند. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۲۹۸۶۰۱۲:۳۸:۰۷ ۱۴۰۲/۶/۲۸
مگر مردم ایران مانند مردم ژاپن هستند؟!! از کوه بالا رفتن و دویدن و ورود زورکی به هتل مگر ژاپنی ها انجام می دهند؟!!!
ناشناس۳۲۲۹۹۶۰۱۳:۳۵:۴۶ ۱۴۰۲/۶/۲۸
مردم ایران کاری کردند که رونالدو قیمت را برای عرب ها خیلی بیشتر بالا ببره
امیر حسین سلطان/تهران۳۲۳۰۱۴۱۱۶:۲۹:۳۶ ۱۴۰۲/۶/۲۸
برای من و شاید صدها هزار نفر علاقه مند فوتبال با هبچ منطق سلیم و عقلی پذیرفتنی نیست که دیدار پرسپولیس مقابل النصر عربستان باید در ورزشگاه آزادی خالی از تماشاگر برگزار گردد. نویسنده محترم اگر بتوانند یک تحلیل شایسته و بایسته ای از این وضعیت توفیق اجباری که بر ورزش و ورزشگاه های ما حاکم است ارائه نمایند آنگاه دربست انتقادات ایشان به مسئولان ورزش کشور را می توان پذیرفت! چرا عادت نکرده ایم اگر می خواهیم انتقاد درست و بحقی را مطرح کنیم نگاه مان به مساله مورد انتقاد همه جانبه نگر باشد و نه اینکه با پرهیز از طرح علت ها صرفا به معلول ها بپردازیم. اگر ورزشگاه پر از تماشاگر مهیای این بازی می بود هم حق مطلب درباره بازیکن بزرگی بسان رونالدو شایسته و بایسته تر ادا می گردید و هم اینکه با غلبه هیجانات و بروز احساسات هواداران در معرض طعنه و انتقاد دیگران چه در داخل و چه درخارج قرار نمی گرفتیم اما افسوس و صد افسوس که نرود میخ آهنین در سنگ! والله اعلم.
ناشناس۳۲۳۰۰۴۱۱۴:۳۵:۱۵ ۱۴۰۲/۶/۲۸
مردم ایران مردم خوبی هستند اما با این حال باید برخی رفتارها و احساسات ایرانی ها مورد تحلیل قرار گیرد و سوال شود چرا به اینجا رسیدیم؟ چرا بر خلاف این همه ادعای مسئولین مردم ما تشنه کمی توجه از سمت جهانیان هستند؟
ناشناس۳۲۳۰۰۷۴۱۵:۱۳:۴۷ ۱۴۰۲/۶/۲۸
مردم ایران خیــــــلی خوبند اما ندید بدیدن. آخه رونالدو کیه که براش سر و دست و همه چیز می شکنند
ناشناس۳۲۳۰۱۲۳۱۶:۰۱:۲۹ ۱۴۰۲/۶/۲۸
جوگیر و احساساتی بیشتر از هر جایی
ناشناس۳۲۳۰۰۶۱۱۴:۵۳:۴۵ ۱۴۰۲/۶/۲۸
حضور موگرینی در مجلس شورا و نحوه‌ی استقبال به اصطلاح نماینده‌ها رو هنوز به یاد داریم بالاخره اون نماینده‌ها عصاره‌ی همین جماعت استقبال کننده از این سلبریتی متکبر هستن
ناشناس۳۲۳۰۱۱۶۱۵:۵۷:۰۵ ۱۴۰۲/۶/۲۸
به حال این به اصطلاح ورزش باید خون گریست
1۳۲۳۰۱۰۷۱۵:۴۳:۳۳ ۱۴۰۲/۶/۲۸
یاد عکس های یادگاری موگرینی در مجلس افتادم .
ناشناس۳۲۲۹۸۶۵۱۲:۴۰:۴۴ ۱۴۰۲/۶/۲۸
به خاطر یک تیم ورزشی و ان شخص معروفش زمین آسفالت شد !
ناشناس۳۲۲۹۹۰۷۱۲:۵۹:۴۵ ۱۴۰۲/۶/۲۸
نشان از اوج خود تحقیری هست و نه مهمان نوازی
ناشناس۳۲۲۹۹۶۱۱۳:۳۶:۳۲ ۱۴۰۲/۶/۲۸
مسی بیاد چیکار می کنید
ناشناس۳۲۳۰۰۷۶۱۵:۱۵:۰۲ ۱۴۰۲/۶/۲۸
معلومه تمام شهر را آذین بندی میکنند. استقبال رسمی براش برگزار میکنند تمام کوچه پس کوچه های شهر را یک شبه آسفالت میکنند
ناشناس۳۲۲۹۹۷۸۱۳:۵۲:۵۸ ۱۴۰۲/۶/۲۸
رونالدو از مردم مظلوم فلسطین حمایت کرده به همین دلیل با استقبال هواداران فوتبال مواجه شد.
ناشناس۳۲۳۰۳۶۷۲۲:۰۷:۴۲ ۱۴۰۲/۶/۲۸
یعنی برای مردم آسفالت نکردند.
ناشناس۳۲۲۹۸۸۵۱۲:۵۱:۵۹ ۱۴۰۲/۶/۲۸
نمایندگان مجلس با مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا سلفی می‌گرفتند. از مردم چه انتظاراتی دارید؟
ناشناس۳۲۳۰۱۵۵۱۶:۳۷:۳۵ ۱۴۰۲/۶/۲۸
نمایندگان خیال میکنید کیا هستند؟ برادر و خواهر و فرزندان همین هایی هستند که اینطوری به استقبال رونالدو رفتند. از مریخ که نیومدن
ناشناس۳۲۲۹۸۸۹۱۲:۵۳:۵۶ ۱۴۰۲/۶/۲۸
الان یه کاری می کنند ورود تیمهای خارجی دارای سلبریتی ورزشی ممنوع شود.
ناشناس۳۲۲۹۹۰۵۱۲:۵۹:۰۵ ۱۴۰۲/۶/۲۸
ما آخه برادر من چیمون به ژاپن میخوره ؟؟؟؟ اینهم مثل بقیه همه کارها تو این مملکت هست. بی برنامگی, بی مسئولیتی. پس هیچ انتظاری از مدیران ورزشی عزیزمون نداشته باشید
پدرام۳۲۲۹۹۱۱۱۳:۰۱:۴۵ ۱۴۰۲/۶/۲۸
در موقع حرف زدن و فخرفروشی ، عرب ها را گاوشیرده می نامند!!! حال ببینید عرب ها کجا ایستاده اند و ما کجا ؟
ناشناس۳۲۳۰۰۸۸۱۵:۲۳:۵۷ ۱۴۰۲/۶/۲۸
چه ربطی به اعراب داشت؟
ناشناس۳۲۲۹۹۱۵۱۳:۰۴:۰۰ ۱۴۰۲/۶/۲۸
ژاپن؟؟ تفاوت ما با ژاپن از زمین تا آسمان هست دوست عزیز.
ناشناس۳۲۲۹۹۱۹۱۳:۰۵:۲۲ ۱۴۰۲/۶/۲۸
جوانان ما حسرت چیزهای پیش پا افتاده ای رو دارند که ازشون گرفته شده !
ناشناس۳۲۲۹۹۲۵۱۳:۰۸:۴۵ ۱۴۰۲/۶/۲۸
این وظیفه نیروی محترم انتظامی است ظاهرا جاهایی دیگه کار مهم تر داشتن نرسیدن نظم و برقرار کنن
ناشناس۳۲۲۹۹۲۸۱۳:۱۴:۲۰ ۱۴۰۲/۶/۲۸
بعضی از هموطنان ظاهرا اطلاع کافی ندارن از کشور ژاپن. شرکتها و کارخانجات ژاپنی: تویوتا, مزدا, هوندا, پاناسونیک, سونی و... فک کنم با این توضیحات حالا بهتر میدونیم با کجا خودمون رو مقایسه کنیم
علی۳۲۲۹۹۴۴۱۳:۲۳:۱۵ ۱۴۰۲/۶/۲۸
مدیر ورزشی نداریم بردار,مدیر دولتی داریم
ناشناس۳۲۲۹۹۴۸۱۳:۲۷:۲۷ ۱۴۰۲/۶/۲۸
همه چی که به دولت و مدیریت مربوط نمیشه. آدم باید یکم فرهنگ و غرور در وجودش باشه. که متاسفانه نسل اینستاگرام زده جدید با این تعابیر غریبه است.
ناشناس۳۲۳۰۳۷۲۲۲:۱۱:۴۲ ۱۴۰۲/۶/۲۸
دوست عزیز! آسفالت به خاطر رونالدو، نه مردم هم به مردم مربوطه؟!
ناشناس۳۲۲۹۹۶۳۱۳:۴۰:۵۸ ۱۴۰۲/۶/۲۸
جمهوری اسلامی باید یاد بگیره که افراد جنتلمن را پست و مقام بدهد . یک عده عقده ای که خودشان از مردم بدتر رفتار کردند را رها کرده اید و هی مردم مردم می کنید .
مصطفی۳۲۲۹۹۷۰۱۳:۴۹:۱۶ ۱۴۰۲/۶/۲۸
سلام خب مثل بقیه موارد کجا کار دست افراد کاردان است که از مدیران ورزش انتظار کار با برنامه را دارید
sina۳۲۳۰۰۱۱۱۴:۱۱:۳۳ ۱۴۰۲/۶/۲۸
مرحبا به این شور و شوق .
ناشناس۳۲۳۰۰۳۲۱۴:۲۷:۱۸ ۱۴۰۲/۶/۲۸
نمونه ای واضح از تبلیغات رسانه ای که به خورد ملت داده می شود و عده ای فکر می کنند این افراد قهرمان واقعی هستند و باید اینگونه از سر و کول هم بالا بروند تا او را ببینند
ناشناس۳۲۳۰۰۴۲۱۴:۳۵:۲۴ ۱۴۰۲/۶/۲۸
حرف درستیه، حداقل وارد هتل دیگه نباید میشدند
ناشناس۳۲۳۰۰۴۶۱۴:۳۷:۴۲ ۱۴۰۲/۶/۲۸
همیشه فقط شعار داده شد اما در عمل شاهد چیز دیگری بودیم. ژاپن فرهنگی منسجم دارد که از دولت تا کوچکترین فرد به آن آگاه است و روی آن کار و برنامه ریزی می کند. اما اینجا دولت راه خود را بدون نگاه به ملت می رود.
ناشناس۳۲۳۰۰۵۲۱۴:۴۳:۲۴ ۱۴۰۲/۶/۲۸
مشکل این هست که خود مسئولین بدتر از همه و ندید بدیدتر هستند !
ناشناس۳۲۳۰۰۸۹۱۵:۲۵:۰۱ ۱۴۰۲/۶/۲۸
سلبریتیسم افت همه گیری هست که کل دنیارو درگیر خودش کرده تصاویر استقبال مردم فرانسه از مسی رو ببینید تا متوجه بشید
ناشناس۳۲۳۰۰۹۰۱۵:۲۵:۱۱ ۱۴۰۲/۶/۲۸
درویش ذوق زده میره فرودگاه استقبال و فرش هدیه میده انگار نه انگار تیم رقیبه و حریفه...
ناشناس۳۲۳۰۱۴۵۱۶:۳۳:۰۹ ۱۴۰۲/۶/۲۸
هدیه داده تا یه وقت خدایی نکرده نکنه رونالده خوشحال نباشه.
ناشناس۳۲۳۰۱۲۰۱۶:۰۰:۱۵ ۱۴۰۲/۶/۲۸
يه جوري ميگيد مديران ورزشي كسي ندونه فكر ميكنه همشون فارغ التحصيل رشته ورزشي در بهترين دانشگاههاي دنيا هستن اکثرشون سياسي هستن .
ناشناس۳۲۳۰۱۲۵۱۶:۰۴:۰۴ ۱۴۰۲/۶/۲۸
این مقاله نقد بسیار درست و به جایی بود. در زمان حضور خانم موگرینی هم مسئله داشتیم. برای برنامه ریزی تشریفات به شکل مناسب در همه جا باید کار شود.
ناشناس۳۲۳۰۱۳۰۱۶:۱۱:۴۳ ۱۴۰۲/۶/۲۸
اگر بازی تماشاگر داشت نیازی به بالا رفتن از کوه نداشتن این عزیزان میرفتن ورزشگاه بازی رونالدو را هم میدیدن باید یقه آنهایی که به هر دلیل کار را به اینجا رساندند را بچسبید
پرهام۳۲۳۰۱۶۰۱۶:۵۹:۲۶ ۱۴۰۲/۶/۲۸
تمام تصمیمات از این نوع نشانگر بی تدبیری و عدم آشنایی به عواقب بعدی منتهی میشود چون در بدنه این تصمیم گیری ها احساس و سودای شخصی در این کارها نقش دارند
ناشناس۳۲۳۰۱۶۱۱۷:۰۱:۲۱ ۱۴۰۲/۶/۲۸
مدیر پرسپولیس از حول حلیم افتاد تو دیگ معمولا کادو را باید به مناسبتی آنهم در یک میهمانی رسمی یا طی مراسمی داده شود شما هنوز طرف پاشو ر‌و زمین نگذاشته پریدی فرش صد ملیونی بابت چی به ایشان دادی بابت یه عکس یادگاری .؟!!
ناشناس۳۲۳۰۲۰۹۱۸:۲۴:۱۳ ۱۴۰۲/۶/۲۸
کاملا با جناب علیزاده موافقم
کاوه۳۲۳۰۲۷۵۱۹:۵۹:۴۲ ۱۴۰۲/۶/۲۸
شیوه هواداری ما ایرانیان درست مثل حمایت ما از جریانهای سیاسی است که کاملا" هیجانی است. احساسی شدن و دست به کارهای خطرناک زدن عاقبت ندارد . کسانیکه دنبال اتومبیل رونالدو می دوند همانهایی هستند که بدنبال عشقشان که فوتبال و قهرمانان این رشته است ، می باشند.
ناشناس۳۲۳۰۴۳۰۰۰:۰۰:۱۶ ۱۴۰۲/۶/۲۹
همه جای جهان نوجوانان دنبال فوتبالیست های محبوب و خوانندکان میروند نمیدانم چرا اینقدر شلوغش میکنید اشکال از نحوه مدیریت علاقمندان میباشد مطمئن باشید دفعات بعد بهتر و بهتر میشود
ناشناس۳۲۳۰۵۰۲۰۶:۰۶:۵۸ ۱۴۰۲/۶/۲۹
مردم ما کجا و مردم ژاپن کجا،
ناشناس۳۲۳۰۵۱۴۰۶:۴۵:۳۰ ۱۴۰۲/۶/۲۹
سلام، این نشان میدهد که مردم ایران به شدت کمبود و نیاز دارند به ایجاد روابط بین الملل درست و معقول، و بخصوص رفت و آمد مشاهیر دنیا به کشورمان.. و چون هیچگونه برنامه ریزی درست و حسابی و پیش بینی برای این موضوع نشده بود و اینکه به هرحال علاقمندان رونالدو هم در ایران زیادند،..
امید یاوری دارانی۳۲۳۰۷۷۰۱۱:۳۱:۲۰ ۱۴۰۲/۶/۲۹
مردم هر از گاهی باید سرگرم امری باشند تا هیجاناتشان تخلیه شده و از غلیان انها جلوگیری شود.اگر دست اندرکاران نتوانند با برنامه ریزی و کنترل اینگونه موارد مسیر درستی برای ان بیابند بازخورد خوبی در جامعه نخواهد داشت. شاید یکی از عوامل بروز چنین صحنه هایی خالی بودن دست مردم برای بروز و تخلیه احساسات خود باشد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  2. آیا این دو زن در آمریکا زلزله به پا می کنند؟

  3. دستور بسیج همه امکانات برای یافتن دختر ۲۴ ساله در میامی

  4. کنایه زاکانی درباره واگذاری ودیعه مسکن دوره‌های پیشین/ واکنش وحیدی به احتمال صدور گواهینامه موتور برای بانوان

  5. دستورالعمل دادستانی کل کشور درباره طرح نور به زودی ابلاغ می‌شود

  6. ساخت و ساز در پارک لاله با ورود شورای شهر متوقف شد

  7. وزارت بهداشت: محموله روغن آلوده به سموم مجوز مصرف ندارد

  8. رئیس‌جمهور: منزوی کردن زنان را قبول نداریم

  9. مصرف انرژی کشور دو برابر استاندارد مصرف جهانی است

  10. سفیدشویان غرب  مشغول کارند

  11. بازگشت شاخص‌های پولی به پیش از تحریم

  12. دستور ویژه رئیسی برای حل مشکل اشتغال استان‌های دارای نرخ بالای بیکاری

  13. دختربچه ۱۰ ساله همبازی‌اش را سلاخی کرد

  14. بهادری: دولت در حوزه تسهیلات تکلیفی با کسی شوخی ندارد

  15. غربی‌ها قبل‌از عملیات وعدهٔ صادق به ما گفتند اگر می‌زنید، محکم نزنید!

  16. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی : حج به صحنه برائت از طواغیت تبدیل می‌شود

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  4. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  5. چرا این همه بد اخلاقی؟

  6. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  7. درباره توبه تتلو

  8. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  9. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  10. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  12. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  13. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  14. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  15. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  16. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  17. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  18. تنوری که هنوز سرد است...

  19. ایثارگران را بدنام نکنید !

  20. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  21. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  22. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  23. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  24. دو چالش بزرگ در حکمرانی ها

  25. آیا این دو زن در آمریکا زلزله به پا می کنند؟

آخرین عناوین