ارمنستان: به مواضع مرزی جمهوری آذربایجان حمله نکردیم

  4020626081

وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان درباره آتش گشودن نیروهای ایروان به مواضع نیروهای باکو در مرز شرقی دو کشور، «واقعیت ندارد».

ارمنستان: به مواضع مرزی جمهوری آذربایجان حمله نکردیم

به گزارش  فارس، در ادامه روند اتهام زنی‌های متقابل ارمنستان و جمهوری آذربایجان درباره تحرکات مرزی به یکدیگر، وزارت دفاع باکو و ایروان روز یکشنبه (امروز) بیانیه‌های جداگانه درباره وضعیت مرز شرقی دو کشور منتشر کردند.

رسانه‌های دولتی جمهوری آذربایجان شامل «آذر نیوز» روز یکشنبه، بیانیه وزارت دفاع این کشور درباره تنش مرزی با ارمنستان را مخابره کردند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که ساعت ۰۹:۵۵ به وقت محلی نیروهای نظامی ارمنستان با استفاده از تسلیحات سبک به مواضع ارتش جمهوری آذربایجان در شهرک «ایتسیسو» در منطقه کلبجار آتش گشودند.

این وزارتخانه افزود، نیروهای ارتش جمهوری آذربایجان اقدامات تلافی جویانه مقتضی را در جواب این اقدام نیروهای ارمنستانی را انجام دادند.

به گزارش رسانه‌های ارمنستانی از قبیل وبگاه «آرمن پرس»، وزارت دفاع این کشور به بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان درباره آتش گشودن نیروهای ارمنستان به مواضع نظامیان جمهویر آذربایجان واکنش نشان داد.

وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد، مقام‌های جمهوری آذربایجان یک بار دیگر به دروغ ارتش ارمنستان را به شلیک به پاسگاه‌های آنها در آن سوی مرز متهم کردند.

این وزارتخانه افزود: «بیانیه منتشر شده از سوی وزارت دفاع (جمهوری) آذربایجان مبنی بر اینکه یگان‌های نیروهای مسلح ارمنستان روز ۱۷ سپتامبر حوالی ساعت ۹:۵۵ صبح به مواضع آذربایجان واقع در شرق مرز تیراندازی کردند، با واقعیت مطابقت ندارد».

وزارت دفاع ارمنستان همچنین مقام‌های جمهوری آذربایجان را به انتشار اخبار جعلی متهم کرد و مدعی شد که خبر حمله به مواضع آنها در مرز شرقی، یکی دیگر از اخبار نادرست آنها بوده است.

انتشار بیانیه‌های متناقض جمهوری آذربایجان و ارمنستان درباره وضعیت مرز شرقی دو کشور در شرایطی انجام شده که دو طرف طی ماه‌های اخیر بارها اتهام زنی متقابل به یکدیگر را در دستورکار قرار داده‌اند.

به رغم تشن‌ها در روابط باکو و ایروان، مقام‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان طی روزهای اخیر بر ممکن بودن امضای توافق صلح تا پایان سال جاری میلادی تاکید کرده‌اند.

روز شنبه (دیروز) حکمت حاجی اف دستیار و مشاور الهام علی اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان درباره محتمل بودن امضای توافق صلح با ارمنستان سخن گفت و روز یکشنبه (امروز)، نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان در این باره حرف زد.

نخست‌وزیر ارمنستان روز یکشنبه در یک نشست خبری اعلام کرد که امضای توافقنامه صلح بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان تا پایان سال جاری میلادی، ممکن است و ایروان تمام اقدامات لازم را برای آن انجام می‌دهد.

نیکول پاشینیان گفت: «واضح است که بحران انسانی شدید در ناگورنو-قره باغ بر روند صلح تأثیر می‌گذارد. ما زمان زیادی را صرف بستن کریدور لاچین (توسط جمهوری آذربایجان) و بحران انسانی در ناگورنو-قره باغ می‌کنیم».

نخست‌وزیر ارمنستان افزود: «این انرژی و زمان باید صرف رسیدگی به توافق صلح شود. من همیشه امضای یک توافق صلح تا پایان سال را ممکن می‌دانم زیرا تعهد به امضای چنین توافقی را پذیرفته‌ام. بله، ما معتقدیم که امضای قرارداد تا پایان سال امکان پذیر است».

حکمت حاجی اف دستیار الهام علی اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان پیش از این درباره زمان امضای توافق صلح این کشور با ارمنستان گفته بود: «ما همچنان امیدواریم که قبل از پایان سال جاری میلادی، پیمان صلح را به امضا درآوریم».

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. من عجله ندارم!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  8. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  9. دور باطلی که تمامی ندارد!

  10. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  11. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  15. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  16. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  17. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  20. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  21. برای این عکس شما تیتر بزنید

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  24. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  25. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

آخرین عناوین