آذربایجان و ترکیه توان درگیری با ایران را دارند؟

گروه تعاملی الف،   4020619020 ۴۰۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۷۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

ترکیه در شمال سوریه هم درگیر است و درصورت ورود به جنگ باید منتظر سخت‌تر شدن اوضاع در سوریه باشد. و به هیچ وجه توانایی درگیری در چند جبهه آن هم در مقابل ایران را ندارد و در صورت ورود ترکیه به درگیری مستقیم با ایران در قفقاز این جنگ تبدیل به جهنمی برای ترکیه می‌شود.

آذربایجان و ترکیه توان درگیری با ایران را دارند؟

امین یحیوی _ گروه تعاملی

آذربایجان و ترکیه مدتی است که نقشه‌هایی برای منطقه در نظر دارند. ترکیه در نظر دارد کریدوری را احداث کند که کشورهای آسیای میانه را به آذربایجان و از آنجا به ترکیه وصل می‌کند و ترکیه را تبدیل به قطب ترانزیت کالا و انرژی می‌کند. به گفته اردوغان تمامی زیر ساخت‌های این پروژه آماده است و تنها مشکل جنوب ارمنستان است.

ترکیه و آذربایجان برای تحقق این پروژه باید از خان آخر عبور کنند. کریدور زنگزور در بخش قفقاز خود بعد از آذربایجان باید از استان سیونیک در جنوب ارمنستان عبور کند تا به نخجوان برسد و از انجا هم به ترکیه برسد ولی در این میان ارمنستان اجازه عبور این کریدور از خاک خود را نمی‌دهد و تنها راه حل این مسئله درگیری نظامی و جدا کردن استان سیونیک ارمنستان توسط باکو است.

به نظر آذربایجان هم الان فرصت خوبی برای انجام این کار است چون همانطور که در چند روز اخیر پاشینیان هم اشاره کرد روسیه مشغول جنگ اوکراین است و کم کم در حال خروج از قفقاز و قصد دخالت در این منطقه را ندارد و ارمنستان هم به تنهایی توانایی ایستادگی در مقابل آذربایجان و ترکیه و متحدانش را ندارد، ارتش آذربایجان هم از طریق ترکیه و اسرائیل تسلیح شده و آماده درگیری است اروپا و ناتو هم از آذربایجان حمایت می‌کنند و در صورت لزوم ارتش ترکیه هم مستقیما برای حمایت از آذربایجان وارد می‌شود، پس همه چیز تکمیل است و این فرصت، فرصت خوبی است برای تکمیل این پروژه. همه چیز تکمیل و خوب است به جز یکی؛ ایران!

مقامات نظامی و سیاسی ایران بارها و بارها تاکید کرده‌اند که اجازه چنین کاری را نمی‌دهند در آخرین دیدار هاکان فیدان و امیر عبداللهیان هم امیر عبدالهیان تاکید کرد که هیچگونه تغییر در ژئوپلیتیک منطقه را نمی‌پذیریم. اکنون که باکو نیروهای نظامی خود را به مرز آذربایجان با ارمنستان گسیل داده نیروهای ایرانی در شمالغرب ایران کاملا اماده‌اند تا در صورت هر گونه درگیری قاطعانه ورود کنند و از منافع ملی ایران دفاع کنند.

حالا سوال اصلی این است که آذربایجان توان درگیری با ایران را دارد؟ خیر، اما دولت باکو توان ایران را دست کم گرفته و به پشتوانه ترکیه و اسرائیل اعتماد به نفس کاذبی به دست آورده که این کار را انجام دهد ولی آیا در صورت ورود ایران، ترکیه توانایی درگیری مستقیم با ایران در قفقاز را دارد؟ به هیچ وجه، چون در این صورت جنگ در قفقاز تبدیل به یک جنگ تمام عیار و باتلاقی برای ترکیه می‌شود که ترکیه نه از لحاظ نظامی و نه از لحاظ اقتصادی توانایی ادامه جنگ را نخواهد داشت. از طرفی ترکیه در شمال سوریه هم درگیر است و درصورت ورود به جنگ باید منتظر سخت‌تر شدن اوضاع در سوریه باشد. و به هیچ وجه توانایی درگیری در چند جبهه آن هم در مقابل ایران را ندارد و در صورت ورود ترکیه به درگیری مستقیم با ایران در قفقاز این جنگ تبدیل به جهنمی برای ترکیه می‌شود که توان ادامه درگیری را نخواهد داشت و در صورت خروج هم منافع سنگینی از دست داده و متحمل خسارات زیادی می‌شود.

این مسئله را مقامات و کارشناسان ترکیه هم به خوبی می‌دانند و از خطرات درگیری با ایران آگاه هستند. به همین دلیل احتمالا هیچ یک از متحدین باکو تمایلی به ورود مستقیم به درگیری را نخواهند داشت و تنها به کمک‌های تسلیحاتی بسنده خواهند کرد. ولی با این حال آذربایجان درحال تجمیع نیرو‌های خود در مرزهای خود با ارمنستان است و احتمالا قصد دارد از طریق یک عملیات گازانبری از شرق و غرب استان سیونیک وارد شده و سیونیک را تصرف کند.

حالا ترکیه و آذربایجان یا باید پروژه زنگزور را کنار بگذارند و با بهبود و تقویت روابط با ایران به کریدور ایران متصل شوند یا باید وارد جنگی از پیش باخته در قفقاز شوند. انتخاب کدام است؟! ورود به جهنم یا خداحافظی با رویای زنگزور؟

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۲۲۲۴۳۰۹:۰۷:۳۳ ۱۴۰۲/۶/۲۲
در جنگ حتی اگر برنده بشی بازهم بازنده ای، کی متوجه خواهید شد نمونه بارزش آمریکا که بعد 20 سال با اون همه هزینه و امکانات از افغانستان فرار کرد به فکر جنگ نباشید
ناشناس۳۲۲۲۴۵۰۱۱:۰۹:۴۸ ۱۴۰۲/۶/۲۲
منظورت ایران هست عزیزم؟ عزیزم جنگ را ایران شروع نمی کند دیگران دنبال می کنند برای اهداف شوم
ناشناس۳۲۲۲۸۴۱۱۴:۱۶:۴۱ ۱۴۰۲/۶/۲۲
جالب نیست، چند ماه پیش یه عده تمام تلاش‌شون رو کردن که بین ایران و افغانستان سر موضوع‌های مختلف درگیری ایجاد کنن!!
سعید بصیر۳۲۲۶۵۷۲۱۴:۳۲:۲۷ ۱۴۰۲/۶/۲۵
حتی انتشار چنین تیتری، تبعات زشتی برای برادری و همسایگی دارد. وای اگر چنین متنی در رسانه ای ترک منتشر می شد ببین دشمنان ایران و ترکیه چه جشنی می گرفتند!! حالا از واکنش زیاد خوانندگان کیف می کنید ولی دودش به چشم مردم بیچاره منطقه می رود.
ناشناس۳۲۲۵۶۴۲۱۷:۵۹:۰۴ ۱۴۰۲/۶/۲۴
درمنطقه نباید جنگ رخ دهد عامل این جنگه باید ازمنطفه خارج شوند که روسیه وچین‌ و امریکا هستند.
ناشناس۳۲۲۲۴۵۴۱۱:۱۱:۳۲ ۱۴۰۲/۶/۲۲
یکی بیاد خونه ات رو بخواد بگیره و کوتاه هم نیاد طرف رو ذره ذره می کنی یا میگی بفرما خونه برای شما ساختم؟!! مطمئنم هفت جدا وابادش رو جلوی چشمش میاری کمی عرق وطن داشتن بد نیست. تجاوز بد است اما دفاع خوب است لطفا مغلطه نکن
مهدی۳۲۲۳۲۰۱۱۷:۰۹:۳۱ ۱۴۰۲/۶/۲۲
دوست خوبم اگرجغرافی بدونی کسی واردوطن نشده دوتاکشوردیگه درگیرجنگن ودرسته منافع مادرخطر ولی اگرواردجنگ بشیم کسی ازماحمایت نخواهدکرد.
ناشناس۳۲۲۳۵۲۱۲۱:۰۳:۳۹ ۱۴۰۲/۶/۲۲
اولا زنگه زور خاک قدیمی آذربایجان است . دوما قرارداد کریدور زنگه زور در قرارداد آزادسازی قره باغ بسته شده و ربطی به ایران ندارد
ﻣﺠﺘﺒﻲ۳۲۲۳۷۱۶۲۳:۰۶:۲۱ ۱۴۰۲/۶/۲۲
ﺑﻪ ﻧﻆﺮﻡ اﺭﻣﻨﺴﺘﺎﻥ باﻳﺪ اﺟﺎﺯﻩ ﺑﺪﻩ اﻳﺮاﻥ ﺳﺮﻳﻊ ﻳﻪ ﭘﺎﻳﮕﺎﻩ ﺗﻮ ﺟﻨﻮﺏ اﺭﻣﻨﺴﺘﺎﻥ ﻧﺰﺩﻳﻚ ﻣﺮﺯ ﻛﺸﻮﺭﻣﺎﻥ ﺗﻮ ﺧﺎﻙ ﻛﺸﻮﺭ اﺭﻣﻨﺴﺘﺎﻥ اﺣﺪاﺙ ﻛﻨﻪ ﺗﺎ ﻛﺸﻮﺭ اﺫﺭﺑﺎﻳﺠﺎﻥ ﺯﻭﺩﺗﺮ اﻗﺪاﻡ ﻧﻜﺮﺩﻩ اﻳﻦ ﭘﺎﻳﮕﺎﻩ اﺣﺪاﺙ ﺷﻮﺩ ﻛﺸﻮﺭ اﺫﺭﺑﺎﻳﺠﺎﻥ ﺣﺴﺎﺏ ﻛﺎﺭ ﺩﺳﺘﺶ ﻣﻴﺎﺩ
ناشناس۳۲۲۲۴۸۸۱۱:۱۹:۴۷ ۱۴۰۲/۶/۲۲
چه بی غیرتهایی پیدا میشن اردوغان و الهام علی اف رسما می خوان راه تجاری ایران به قفقاز رو ببندند که این کار مستقیما بر اقتصاد ایران اثر منفی شدید خواهد داشت اونوقت یک عده میگن جنگ نکنین بده؟!!!!!!!!! این اسمش دفاعه جناب دوما لازم نکرده شما بجنگین ما تبریزی ها خودمون با این الهام و اردوغان می جنگیم نترس عمو
ناشناس۳۲۲۲۶۶۱۱۲:۴۳:۵۴ ۱۴۰۲/۶/۲۲
وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد طبق اعلامیه شوشا هر کشوری به آذربایجان تجاوز کند مثل اینست که به ترکیه حمله کروه باشد .
ناشناس۳۲۲۲۷۰۳۱۳:۰۶:۵۴ ۱۴۰۲/۶/۲۲
ترک عثمانی متخصص از،پشت خنجر زدن هست
محمد۳۲۲۲۷۸۷۱۳:۵۱:۰۳ ۱۴۰۲/۶/۲۲
هر کشوری بخواد به ایران حرف زور بزنه پشیمان می شود.
Aref۳۲۲۳۱۱۵۱۶:۰۶:۱۳ ۱۴۰۲/۶/۲۲
پس به آقای اردوغان بفرمایید بسم الله . این رجب افندی ادعاهای بزرگ میکنه ولی حریف هاشو خوب میشناسه
ناشناس۳۲۲۳۲۰۹۱۷:۱۳:۵۸ ۱۴۰۲/۶/۲۲
مست بوده ولش کن
ناشناس۳۲۲۳۳۳۲۱۸:۴۹:۳۲ ۱۴۰۲/۶/۲۲
اینا مشتی حرفه واسه ما بعد از اونوقت, اگر اذر بایجان به کشوری حمله کنه چی میشه آنوقت از حقت باید دفاع کنی یا نه هنوز رگ و غیرت ایرانی نمرده
حق گو۳۲۲۳۵۹۱۲۱:۴۸:۰۸ ۱۴۰۲/۶/۲۲
وزارت خارجه ترکیه بیخود کرده و البته چیز غریبی هم نیست چون الهام علی‌اف و باکو مستعمره اردوغان شدن و چون علیف عرضه و توان این گنده گویی ها را ندارد و باید ارباب بزرگترش از او محافظت کند
امیر۳۲۲۵۲۲۲۱۲:۱۴:۵۰ ۱۴۰۲/۶/۲۴
نیاز باشد حمله میکنیم . جلوی هرناکسبیبته ای واینستیم ،،،هستیم پرقدرت هم هستیم ،،،جنگ رادر گام آخر غیرت وشجاعت فردی تعیین میکند
ناشناس۳۲۲۶۹۷۶۰۰:۰۸:۰۳ ۱۴۰۲/۶/۲۶
ترکیه سوخت کافی برای جنگ نداره اگه قرار باشه جنگ بشه باید چند سال جنگ باشه و ترکیه هم سوخت پیدا نمیکنه بیاد جنگ کنه و از یه طرف روسیه فلکه های گاز و نفت رو میبنده و یه طرف هم ایران
فرزاد رحیمی۳۲۲۲۷۹۵۱۳:۵۶:۳۴ ۱۴۰۲/۶/۲۲
درود به غیرتت دادش یاشاسین گوزل تبریز یاشاسین آذربایجان ایران از گیلان
بخشایش۳۲۲۲۸۱۶۱۴:۰۹:۱۹ ۱۴۰۲/۶/۲۲
یاشاسین اوز آذری لریمیز
ناشناس۳۲۲۲۹۰۱۱۴:۳۹:۵۴ ۱۴۰۲/۶/۲۲
در غیرت و مردانگی شما شکی نیست ولی چرا نتوانستیم اب هیرمند که همیشه جاری بوده و متعلق به مردم ایران بود را پس بگیریم؟ ایا طالبان از ما قوی تر است؟
ناشناس۳۲۲۲۹۲۴۱۴:۴۷:۰۴ ۱۴۰۲/۶/۲۲
درود به شرفت
ناشناس۳۲۲۲۹۲۷۱۴:۴۸:۳۲ ۱۴۰۲/۶/۲۲
حالا مگر ما چقدر با قفقاز تجارت داریم از طرفی ارمنستان وطن ما نیست که بخواهیم برایش جان و مال فدا کنیم.
مسی۳۲۲۳۲۳۲۱۷:۲۷:۰۰ ۱۴۰۲/۶/۲۲
خواستم بگم دمت گرم، همه برای یکی که همان ایران بزرگ و مقتدر است
ناشناس۳۲۲۳۳۱۹۱۸:۳۳:۵۳ ۱۴۰۲/۶/۲۲
جنگ زشت‌ترین چهره زندگی هست امید وارم هرگز جنگی پیش نیاید
ناشناس۳۲۲۳۳۴۴۱۸:۵۷:۱۲ ۱۴۰۲/۶/۲۲
دمت گرم
هم وطن۳۲۲۳۳۶۲۱۹:۱۷:۲۸ ۱۴۰۲/۶/۲۲
عربستان می خواهد از طریق تونل به هندوستان وصل بشه آیا راه ایران و کلیه کشورهای خلیج فارس به دریای آزاد مسدود میشه آیا باحرف تونل یا روگذر بین آذربایجان و نخجوان راه ایران و ارمنسنان بسته میشه خیر پس تجارت و منافع ایران هم ضرر نمی بیند.
مهدی۳۲۲۳۴۱۶۱۹:۵۱:۵۹ ۱۴۰۲/۶/۲۲
دمت گرم بمولا . یک وجب از این خاک رو باید با شاهرگ گردن نگه داشت .
ناشناس۳۲۲۳۴۴۸۲۰:۱۹:۳۳ ۱۴۰۲/۶/۲۲
ماهیچ وقت پشت کشورمون رو خالی نمیکنیم اردغان با الهام هم اینو بدونن .
طالب۳۲۲۳۴۹۱۲۰:۵۲:۲۴ ۱۴۰۲/۶/۲۲
اگر راه ایران و ارمنستان بسته بشه .کار ایران کاملا تمامه. ..یعنی زره زره. مثل موریانه کشور را میخورند. .
ناشناس۳۲۲۳۵۳۹۲۱:۱۱:۳۷ ۱۴۰۲/۶/۲۲
داداش دمت گرم خود تبریز،یه تنه مقابل آمریکا هم می ایسته،چه برسه به ترکیه که عددی هم نیست
ناشناس۳۲۲۳۶۱۰۲۲:۰۲:۱۰ ۱۴۰۲/۶/۲۲
من از خوزستان هستم،ما هم جنگ دیده ایم،در دفاع از خاک وطن آماده آیم.
سرباز وطن۳۲۲۳۶۵۹۲۲:۲۹:۴۲ ۱۴۰۲/۶/۲۲
یاشاسین آذربایجان ، زنده باد لشگر تبریز ، شما بچه های آذربایجان وارد قفقاز بشید با صحبت فتح خواهید کرد ، نیاز به سلاح نیست...
ناشناس۳۲۲۳۷۱۸۲۳:۰۶:۴۸ ۱۴۰۲/۶/۲۲
احسنت به غیرتت تبریزی درود به شرفت
سرباز وطن۳۲۲۳۷۶۸۲۳:۴۳:۱۴ ۱۴۰۲/۶/۲۲
شیر مادرو نان پدر حلالت تنها نیستین ک تمام ایرانیا پشت کشورشون هستند مگر تعدادی بی غیرت
ناشناس۳۲۲۳۸۸۰۰۱:۴۴:۲۲ ۱۴۰۲/۶/۲۳
جنگ همیشه بد بوده و هست الانم داخل جنگ هستیم خوشم اومد با غیرت باید باشه آدم دنیا محل گذر هست ولی فکر نکنم آذربایجانی باشید آذربایجان و ارمنستان جز ایران بوده اند اگر دست از پا خطا کنند به آغوش مادر خواهند برگشت. زنده باد ایران متحد
ناشناس۳۲۲۴۷۹۵۰۰:۰۲:۱۹ ۱۴۰۲/۶/۲۴
زنده باد آذربایجان سر سبز ایران اگه شاهراه اقتصادی ما به اروپا از راه ارمنستان بسته بشه ترکیه باج خواهی های زیادی میکنه در آینده و ایران میشه بن بست اول از همه هم استان های همجوار به ترکیه و ارمنستان ضرر میکنن
اورن ازاد۳۲۲۶۴۹۴۱۳:۰۲:۳۹ ۱۴۰۲/۶/۲۵
درود برشما که وطن پرستید حرف دلم زدی دمت گرم ازکردهای ایران برشما درود درود
...خوزستان سربلند۳۲۲۶۶۸۷۱۷:۰۳:۵۱ ۱۴۰۲/۶/۲۵
جنگ بیفته اول مردم خوزستان و لرستان یه درس خوب به الهام و اردوغ میدن .نمیخواد شما خودتو قاطی کنی .
ناشناس۳۲۲۲۵۰۵۱۱:۲۲:۱۲ ۱۴۰۲/۶/۲۲
با منطق جناب 243 باید هنگام جنگ با عراق هم کلید کشور رو میدادیم دست صدام و می گفتیم جنگ بده؟!!!
ناشناس۳۲۲۲۷۵۹۱۳:۳۴:۵۰ ۱۴۰۲/۶/۲۲
وقتی اوکراین دوست داره و منافعش ایجاب میکنه عضو ناتو میشه و ارباب پوتین حمله میکنه ار روسیه حمایت میکنن
ناشناس۳۲۲۲۹۹۸۱۵:۱۳:۵۲ ۱۴۰۲/۶/۲۲
منافعش در ناتو برای پیشروی در مرز روسیه؟!!!
علی۳۲۲۳۱۷۰۱۶:۴۴:۲۲ ۱۴۰۲/۶/۲۲
این سیاست آمریکا بود که یکنفر یهودی که عاشق اسراییل هسته را یک فیلم بازی کند ورای بیاورد و رییس جمهور اوکراین کند تا بتواند جنگی با روسیه انجام بدهد و به روسیه ضربه بزند حتی به قیمت نابود شدن اکراین تمام شود روسیه دید اکراین سلاح های پیشرفته وارد میکند و میخواهد عضو ناتو شودوبه روسیه حمله کند پیش دستی کرد و به اکراین حمله کرد
ناشناس۳۲۲۳۳۰۶۱۸:۱۷:۰۲ ۱۴۰۲/۶/۲۲
روسیه یک کشور ضعیف نیست که اجازه بده ناتو بیاید دم مرزهایش برای دسیسه و تجزیه
ناشناس۳۲۲۳۹۸۹۰۷:۴۶:۲۵ ۱۴۰۲/۶/۲۳
وقتی موشک‌های کت کلفت ایران بخوابه تو خاک ترکیه آذربایجان همشون فرار میکنن‌ . ایران کم دیدین هشت سال با کل دنیا جنگید الان که دیگه پدربزرگی شده برای نبردهاش
حافظ۳۲۲۲۵۵۲۱۱:۴۴:۳۳ ۱۴۰۲/۶/۲۲
حرف شما صحیح است ولی بحث وطن و ناموس وبوی تجزیه ایران در کار است اینا اگر از این مرحله عبور کردند به فکر فتنه گری در میان برادران آذری ما می افتند مثل گذشته باید قاطعانه عمل کرد ودست دسیسه گران کوتاه شود
Pershin 123@jmail.com.ir۳۲۲۳۱۷۱۱۶:۴۵:۱۱ ۱۴۰۲/۶/۲۲
ما همه گذرگاهه رو از دست دادیم این یکی هم روش .... جاده ترانزیتی جدید از هند ... امارات عربستان و ... به اروپا و آمریکا ختم و علنا ما از کریدور جهانی خارج شدیم و مسیر هوایی هم کلیه ایرلاین های معتبر جهانی از آسمان ما رد نمی شن ‌‌....
ناشناس۳۲۲۳۳۴۳۱۸:۵۷:۰۱ ۱۴۰۲/۶/۲۲
شما اول برو اسم قومیت هارو یاد بگیر بعد بیا نظر بده .
آراز۳۲۲۳۸۹۷۰۲:۰۴:۳۵ ۱۴۰۲/۶/۲۳
داداش نگران تجزیه نباشید ...نگران خشک شدن دریاچه ارومیه باشید.... واقعا من موندم چرا سیاست دولت همیشه مخالف با پیشرفت و بهبود روابط و اتحاد با آذربایجانه... واسه ایران چه فرقی داره گذر گاه دست کی باشه ...طبق قانون بین المللی.میتونه ترانزیت کنه..
ناشناس۳۲۲۲۵۸۶۱۲:۰۴:۲۶ ۱۴۰۲/۶/۲۲
مشکل اصلی وطنفروشان داخلی طرفدار اردوغان و علیف هستند.
علی۳۲۲۳۱۸۴۱۶:۵۵:۴۷ ۱۴۰۲/۶/۲۲
کشورهای غربی میدانند اگر در خلیج فارس جنگی را با ایران شروع کنند ایران به کمک نیروهای نیابتی می‌تونه هم ضربه به اسراییل بزنه هم خلیج فارس را به آتیش بکشه که 60درصد انرژی واقتصاد دنیا از خلیج فارس میگذره پس به فکر جنگی با ایران در شمال ایران هستند اولین کاری که کردن رییس جمهور آذربایجان و ارمنستان را یکنفر غربی گذاشتن ودلشان برای کشورشان نمیسوزند.
کوروش۳۲۲۵۹۶۴۲۳:۰۴:۰۳ ۱۴۰۲/۶/۲۴
همه ایرانیان در دفاع از سرزمین مادری با هم هستند متاسفانه عده‌ای در فضای مجازی با سواستفاده از غربگرایی دنبال فتنه در میان ما هستند و با سوء استفاده از وضعیت اقتصادی کشور در صدد فریب مردم هستند
ناشناس۳۲۲۲۶۴۸۱۲:۳۸:۱۸ ۱۴۰۲/۶/۲۲
تاجایی که ممکنه وخط قرمزها اجازه میده ازجنگ اجتناب کرده ومی کنیم اما نه جنگ مطلقا ارزشمنده ونه فراری بودن از جنگ
ناشناس۳۲۲۲۶۷۸۱۲:۴۹:۲۳ ۱۴۰۲/۶/۲۲
داداش من ایران جنگ وشروع نکرده که آذربایجان میخواد
قره باغی۳۲۲۲۷۲۶۱۳:۱۸:۱۶ ۱۴۰۲/۶/۲۲
همه میدانند که آذربایجان از آن ایران بوده و خواهد بود این علی اف خیال کرده ایران منافع ترانزیتی را به این راحتی به چپاول گران عثمانی ودست نشاندگان اسراییل خواهد بخشید ما ایرانی ها مخالف هرگونه تنش و جنگ هستیم ولی اگر کار به جنگ بکشد جواب حسابی خواهیم داد اگه آذربایجان به امید ترکیه و اسراییل دست به حماقت میزند سخت در اشتباه است ما ترک های ایران رگ وطن پرستی داریم چندین مورد آزمایش پس داده ایم آزموده را آزمودن خطاست مخاطب محترم این نقشه فقط در جهت کشاندن پای ناتو به دریاچه امن خزر است باید آگاه باشیم ما ایرانی هستیم و ایرانی خواهیم ماند
ناشناس۳۲۲۲۸۰۱۱۴:۰۰:۳۳ ۱۴۰۲/۶/۲۲
قربون اون غیرتت برم داداش دمت گرم یاشاسین گوزل ایرانیمیز
ناشناس۳۲۲۲۹۳۳۱۴:۵۱:۴۲ ۱۴۰۲/۶/۲۲
درود به شرف وغیرتت هم وطن گرامی
ناشناس۳۲۲۵۰۳۴۰۹:۲۰:۰۴ ۱۴۰۲/۶/۲۴
درود به کشورم ایران وهمه ایرانیان باغیرت
حسین۳۲۲۳۱۹۲۱۷:۰۵:۱۳ ۱۴۰۲/۶/۲۲
احسنت.. نمدونم ک چطو بگم حرفمو... ولی ساده وصادقانه میگم: خداخدا نمیکنم جنگ بشه ولی شروعش حتما با اوناست اما پایان و امتیازش باماست چرا؟؟؟ چون غیرتمندا، وطن پرستا، مذهبیا، همه وهمه عاشق ایرانند و رهبرش. میگی نه؟ امتحان کنید
ناشناس۳۲۲۳۲۰۴۱۷:۱۱:۱۳ ۱۴۰۲/۶/۲۲
درود بر شرفت یاساشین
ناشناس۳۲۲۳۴۰۱۱۹:۴۴:۵۲ ۱۴۰۲/۶/۲۲
الله کمک ویارتان
ناشناس۳۲۲۳۷۳۹۲۳:۲۰:۲۱ ۱۴۰۲/۶/۲۲
درود به شرفت درود و صد درود
یک بسیجی ازابهر۳۲۲۴۸۲۹۰۱:۰۶:۳۱ ۱۴۰۲/۶/۲۴
برادران بیخودبهم نپریدهرموقع فرمانده کل قوا صلاح مملکت اسلامی را در جنگ تشخیص دادندودستورحمله دادنداونموقع آذربایجان باکووترکیه مایه شکست جانانه راحتی درداخل کشورشان طوری خواهندکشیدکه نوبت به نیروهای آماده به شهادت کشورمان نخواهدرسید
محمد۳۲۲۶۶۶۹۱۶:۴۴:۰۰ ۱۴۰۲/۶/۲۵
دیگر مرزها مشخص وکشورهای در سازمان‌ملل عضو وبه رسمیت شناخته شده‌اند دیگر اینکه فقط آدربایجان از ایران جدا نشده جاهای دیگری هم مثل ارمنستان قسمتی از گرجستان ترکمنستان افعانستان بلوچستان و قسمتی از عراق وبحرین نیز جزو ایران بوده حالا چرا حساسیت وتمرکز عده‌ای روی آدربایجان است . بهتر است همین مانده خاک کشور را از دست اندازی اجانب حفظ کرده واز حرفهایی که به ضرر تمامیت ارضی است بپرهیزیم که پشت این قضایا مسائل فراوانی است وتا می‌توانیم با همسایگان تعامل وهمکاری بکنیم
ناشناس۳۲۲۲۷۳۰۱۳:۱۹:۴۳ ۱۴۰۲/۶/۲۲
اول ببین چه کشوری جنگ را شروع میکند بعد از خسارت جنگ را بگو جنگ یک اقدام شوم وناخواسته است که حاکمان بعضی از کشورها از نافهمی وتوهم قدرت به دیگر کشورها تحمیل میکند آخر هم سرخودش خودرا به باد میدهد وکشورخودرا به ویرانی تبدیل میکند
ناشناس۳۲۲۳۰۵۶۱۵:۳۵:۵۹ ۱۴۰۲/۶/۲۲
احسنت
ناشناس۳۲۲۴۶۱۷۱۹:۴۰:۳۲ ۱۴۰۲/۶/۲۳
هم‌ ترکیه وهم آذربایجان میدانند که مردم ایران دروقت سختی پشت هم هستن و یک وجب ازخاکشو به اجنبی نمیدهد اگرمسئولین به فکرآسایش مردم باشند آذربایجان و ارمنستان وقفقازبخاطر گرسنگی افتادن دامن شوروی سابق والا مال ایران بودن .
ناشناس۳۲۲۴۷۰۱۲۱:۵۱:۲۶ ۱۴۰۲/۶/۲۳
جنگ اولو ارمنستان شروع کرد
عباس۳۲۲۲۷۳۵۱۳:۲۱:۱۳ ۱۴۰۲/۶/۲۲
جنگ خوب نیست اما دفاع از منافع ملی چی ؟
وطنم ایران۳۲۲۲۹۲۳۱۴:۴۷:۰۳ ۱۴۰۲/۶/۲۲
ایران ۴۴ سال قصدش استقلال و حفظ منابع ملی و خاک ، سرزمین بوده و اگر قرار بود کار شاهان قبل رو انجام دهد هر تیکه از این سرزمین باز باج داده میشد پس باید از منافع ایران و ایرانی دفاع کرد وسلام
ناشناس۳۲۲۳۰۵۲۱۵:۳۳:۴۳ ۱۴۰۲/۶/۲۲
با وجود نارضایتی از مسئولان و تصمیمات اشتباه داخلی و خارجی بیشمار انها، وقتی حرف از دفاع از وطن و منافع ملی باشد، من یکی جان هم خواهم داد
ناشناس۳۲۲۲۷۶۲۱۳:۳۵:۰۵ ۱۴۰۲/۶/۲۲
سلام تو خودت رو قائم کن ما جنگیدیم وبا متجاوز خواهیم جنگید ما کردیم وایرانی با غیرت هرکی بخواهد سربه سر ایرانی بگذاره و آبروی ما رو زیر سووال ببره گردنش رو قطع می کنیم ای رهبر آزاده آماده ایم آماده
محمدرضا۳۲۲۳۵۵۰۲۱:۲۰:۴۳ ۱۴۰۲/۶/۲۲
جان ما به فدای غیرتمندان ایران زمین
ناشناس۳۲۲۲۸۰۶۱۴:۰۴:۳۱ ۱۴۰۲/۶/۲۲
داداش یه جوری حرف می‌زنی انگار ایران می‌خواد جنگ رو شروع کنه!!!!!
ناشناس۳۲۲۲۸۷۱۱۴:۲۷:۱۳ ۱۴۰۲/۶/۲۲
جنگ بدترین و آخرین گزینه برای ما هست ولی وقتی پای منافع و قطع شدن شریان تنفسی ما وسط باشه باید دلاورانه از آن صیانت کنیم تا درس عبرتی باشه برای هر طمع‌کاری
امیر۳۲۲۳۱۶۴۱۶:۳۹:۰۶ ۱۴۰۲/۶/۲۲
سلام من آذری زبان هستم الهام علیف بدون اگه غلطی بکنه خود ما آذریها گردنشو می شکنیم بماند برادرهای دیگر اقوام مثل کردها و لرها وبلوچها وغیره هم با غیرت ایرانیشون به کمک ما میان وباکو ونخجوان به ایران برمیگردانیم.
ناشناس۳۲۲۳۳۳۵۱۸:۵۰:۱۳ ۱۴۰۲/۶/۲۲
به نظر من ترکیه بعد ساختن فیلم عثمانی خیلی جوگیر شده و الهام علیف هم همین یه ذره کشور که ساخته را میخاد به باد بده. ما همین بغل زنگه زور هستیم ایران به هیچ وجه کوتاه نمیاد و باید نیاد.
دریایی۳۲۲۳۴۳۸۲۰:۱۲:۵۶ ۱۴۰۲/۶/۲۲
عزیزم پسر خوب با همین ادبیات امثال شما وازبالا به دیگران نگاه کردن وفقط خودرافهمیده و بزرگ دیدن باعث درگیری میشود .
Tork۳۲۲۳۴۴۳۲۰:۱۸:۰۲ ۱۴۰۲/۶/۲۲
جنگ را ایران شروع نمیکند و بازنده جنگ کسانی هستند که به دنبال غصب زمین از طریق نامشروع هستند!
مهدی۳۲۲۳۴۹۲۲۰:۵۲:۳۹ ۱۴۰۲/۶/۲۲
ما خواهان منافع ملی در حال و آینده هستیم
ناشناس۳۲۲۳۴۹۸۲۰:۵۵:۵۸ ۱۴۰۲/۶/۲۲
نگران هیچ نباشین تا آبادان هست هیچ ابر قدرتی وطن را تهدید نمی‌کند
ناشناس۳۲۲۳۵۱۰۲۱:۰۰:۱۸ ۱۴۰۲/۶/۲۲
امریکا فرار نکرده طبق نقشه قبلی تمام تجهیزات را گذاشته رفته وطالبانو سر کار اورده ویه حکومت دست نشانده گذاشته .
ناشناس۳۲۲۳۶۳۲۲۲:۱۳:۰۸ ۱۴۰۲/۶/۲۲
جنگ اگر برای دفاع باشه از در ظاهر شکست هم بخوری برنده ای
۲۹۲۴۰۲۱۳۲۲۳۷۶۹۲۳:۴۳:۵۴ ۱۴۰۲/۶/۲۲
هر کشوری به ایران حمله کنه پشیمان می شود.
طرفدار ولایت۳۲۲۳۸۰۱۰۰:۱۸:۰۰ ۱۴۰۲/۶/۲۳
خب جان من ! ایران باید چکار کنه وقتی همه در مرزهای ایران فتنه میکنند ! نمیشه تماشا کرد تا دور و بر ما پر بشه !
ناشناس۳۲۲۲۲۵۶۰۹:۱۴:۲۵ ۱۴۰۲/۶/۲۲
اگر روسیه از حمله نظامی چیزی پیش برد کشورهای دیگر هم می توانند انجام دهند. امریکا اگر در عراق ظرف یک هفته پیروز شد بخاطر همراهی مردم عراق بود که از دست دیکتاتور خود زله شده بودند و الا با همان فرمان افغانستان باید بعد از خروج آمریکا طالبان را خودشان شکست می دادند. چرا فکر می کنید آذربایجان و ترکیه می خواهند با ما بجنگند در صورتی که با تغییرات مرزی و جنگ زرگری که ظاهرا ارمنستان را هم همراه خود کرده اند ما رو دور می زنند. وقتی پنبه است چرا با چاقو سر ببرند.
ناشناس۳۲۲۲۴۵۳۱۱:۱۰:۵۳ ۱۴۰۲/۶/۲۲
اول شما اطلاعات خود را بیشتر کن در مورد جنگ آمریکا در عراق یا روسیه
مهدی۳۲۲۲۶۳۸۱۲:۳۱:۳۴ ۱۴۰۲/۶/۲۲
هموطن عزیز در این یک قلم خدا را شکر مسئولان ما همه باهم تفاهم دارند.کشور ما قصد ورود به هیچ جنگی را ندارد اما اگر بخوان تنها راه ارتباطی کشور محاصره شده ما را هم بگیرند مجبور به واکنش هستند! هرچند با اطمینان کامل هیچ جنگی در نخواهد گرفت چون سودی برای هیچ طرفی ندارد غیر از رژیم کثیف اسرائیل.
ناشناس۳۲۲۳۸۹۹۰۲:۰۴:۴۹ ۱۴۰۲/۶/۲۳
برای شما چه فرق داره گذرگاه مال ارمنستان یا ااذربایجان باشه شما میخاید عبور کنید.
ناشناس۳۲۲۳۷۲۰۲۳:۰۸:۱۴ ۱۴۰۲/۶/۲۲
آذربایجان تورکیه مال این حرفها نیستن
مجتبی۳۲۲۲۲۶۶۰۹:۱۹:۰۴ ۱۴۰۲/۶/۲۲
چند وقت دیگه جنگ بشه ، همین آقا مقاله میزنه که چرا مسوولین قبلاً به شروع جنگ فکر نکرده بودند و آماده نشده بودند .
ناشناس۳۲۲۲۲۷۴۰۹:۲۳:۰۹ ۱۴۰۲/۶/۲۲
پرونده آذربایجان و علی اف بلاخره بسته خواهد شد. انشالله. ترکیه هم میشه یک گوش مالی خوب داد از طریق کردستان عراق و سوریه.
جارچی۳۲۲۳۲۰۶۱۷:۱۲:۱۳ ۱۴۰۲/۶/۲۲
ظاهر از آزربایجان و ترکیه خیلی ناراحتی؟؟؟؟
اصغر آقا !۳۲۲۲۲۷۷۰۹:۲۴:۵۸ ۱۴۰۲/۶/۲۲
آذربايجان كشور مسلمان ، تركيه كشور مسلمان ، ايران كشور اسلامي ، حالا بين سه كشور مسلمان چرا در گيري ؟ !! ... به نظر شما در اين مقوله قند در دل اسرائيل آب نخواهد شد ؟ با دُمش گردو نخواهد شكست ؟
اصغر۳۲۲۲۴۴۷۱۱:۰۸:۱۳ ۱۴۰۲/۶/۲۲
وقتی علیف دست نشانده اسراییل است چاره به جز اینکه دماغش را به خاک بنالیم مگه راهی جز این هم هست خیلی دیر شده و هر چه بیشتر زمان بهش بدند دیرتر میشود به امید روزی که تکه کنده شده ایران باز برگردد
F۳۲۲۲۵۸۳۱۲:۰۲:۴۷ ۱۴۰۲/۶/۲۲
چرا همه اش در شیپور جنگ میدمید ایران به اندازه کافی قدرتمند هست ومیتونه پشتوانه خوبی برای منطقه باشه
ناشناس۳۲۲۲۵۸۴۱۲:۰۳:۱۰ ۱۴۰۲/۶/۲۲
عزیزم چرا رگ غیرتت برای مانور مشترک ارمنستان با آمریکا باد نکرد.
سید رسول زنگانلی۳۲۲۲۸۴۴۱۴:۱۷:۴۹ ۱۴۰۲/۶/۲۲
آفرین برادر زدی به خال.
ناشناس۳۲۲۳۳۰۸۱۸:۱۷:۵۰ ۱۴۰۲/۶/۲۲
چون تهدیدی علیه ایران نیست
ناشناس۳۲۲۳۶۰۳۲۱:۵۸:۲۷ ۱۴۰۲/۶/۲۲
احسنت درود بر شرفت
ناشناس۳۲۲۲۶۹۲۱۲:۵۸:۴۰ ۱۴۰۲/۶/۲۲
زیاد دعوا نکنید اگه بنا باشه زنگزور مال آذربایجان باشه هم آذربایجان وهم ارمنستان همشون مال ایرانن فکر کنم تاریخ یادشون رفته بعضی وقتا جنگ هم لازمه که بعضی افراد فکرو خیال بسرشون نزنن ،درسته تو ایران مشکلاتی داریم بامسئولین اما سرخاک وکشور باهیچکس مشکل نداریم همه یک دستیم بارها ثابت کردیم
نادر۳۲۲۳۴۶۰۲۰:۲۹:۴۲ ۱۴۰۲/۶/۲۲
آذربایجان جزء ایرانه وطبق قراردادباید به ایران برگردداسراییل وترکیه نمی توانند مقاومت مردم ایران اعم ازترک .بلوچ وعرب وکردولروگیلانی مازنی وغیره رانادیده بگیرند چون هرزمان یک کشور قصدحمله داشته باشدمتحد شده وآن کشور متجاوز نمی تواند امنیت وآرامش کافی داشته باشد
ناشناس۳۲۲۲۵۳۸۱۱:۳۵:۰۴ ۱۴۰۲/۶/۲۲
چه ربطی به مسلمان و غیر مسلمان بودن داره آخه؟!!! هشت سال با یه کشور شیعه در حال جنگ بودیم. جنگ دو کشور بر سر منافعشون ربطی به دین و مذهب نداره.
ناشناس۳۲۲۲۸۱۹۱۴:۱۰:۰۳ ۱۴۰۲/۶/۲۲
عراق زمانی به ایران حمله کرد که قدرت دست حزب بعث بود و دشمنی صدام با شیعیان ، اظهر من الشمس . پس ما هیچوقت با کشور شیعه نجنگیدیم
حمید۳۲۲۲۷۵۱۱۳:۲۹:۵۹ ۱۴۰۲/۶/۲۲
عراق هم کشور اسلامی بود که ۸ سال با ما جنگید. حضرت علی هم با یزید و معاویه جنگید که مثلاً مسلمان بودن
ناشناس۳۲۲۲۸۱۲۱۴:۰۷:۴۲ ۱۴۰۲/۶/۲۲
درمورد افغانستان هم همین نظر رو داری یا باید حق‌آبه رو با جنگ بگیریم!؟
ناشناس۳۲۲۲۹۷۱۱۵:۰۵:۰۸ ۱۴۰۲/۶/۲۲
از کی تا حالا طرفداران جنبش برهنگی سینه چاک اسلام و کشور مسلمان شده اند؟
علی۳۲۲۳۹۲۴۰۳:۰۷:۲۳ ۱۴۰۲/۶/۲۳
ایران صلح طلب اما جنگ بلد است نگران نباشیم
ناشناس۳۲۲۶۸۰۲۲۰:۱۸:۳۷ ۱۴۰۲/۶/۲۵
تلاش عوامل صهیونیست در داخل ایران جهت اختلاف افکنی بین کشورهای مسلمان بجایی نخواهد رسید.
ناشناس۳۲۲۲۲۸۳۰۹:۲۹:۴۴ ۱۴۰۲/۶/۲۲
آذربایجان رو نمی دونم ولی ترکیه عضو ناتوست و قدرتمندنترین ارتش خاورمیانه رو داره.
ناشناس۳۲۲۲۴۵۷۱۱:۱۲:۳۳ ۱۴۰۲/۶/۲۲
به خاط همین بوده دم به دم شکست می‌خورد هرکجا ایران اراده کرد و مقابله کرد؟!!
علی۳۲۲۲۷۶۱۱۳:۳۵:۰۱ ۱۴۰۲/۶/۲۲
کدوم شکست دوست عزیز همین درگیریها باعث آشوب در سوریه شد و آخر سر ترکیه از فرصت ارگانیک پیش اومده استفاده کرد و خیلی علنی شمال سوریه رو تصرف کرد توی عراق هم که ارتش و چندین پایگاه داره و مناطق شمالی کاملا در کنترل ترکیه در مقابل چشم متعجب همه جهانیان آذربایجان به کمک ترکیه قره باغ رو پس گرفت که هیچ سیاستمداری یک چنین چیزی اصلا به عقلش هم نمی‌رسید . در اکراین هم که کار خودشو کرد و روسیه درگیر یک جنگ فرسایشی و خانمان‌سوز شد و عملا نمیتونه در قفقاز نقش پررنگی داشته باشد
ناشناس۳۲۲۳۱۸۳۱۶:۵۵:۴۳ ۱۴۰۲/۶/۲۲
ترکیه تمام کارهایی که گفتی رو با تروریستهای دست پرورده خودش انجام داده ، ولی هرگز توان جنگ مستقیم نظامی ، بدون کمک اربابهای غربی خودش رو نداره
ناشناس۳۲۲۳۲۹۸۱۸:۱۲:۲۴ ۱۴۰۲/۶/۲۲
همه فهمیدن تروریست اعزام کرد به سوریه و عراق تا حکومت مرکزی را به زیر بکشاند ولی الان چی شد؟ در یک منطقه جمعشان کردیم در ضمن قره باغ هیچ کس مخالف نبود!
حامد۳۲۲۳۵۹۹۲۱:۵۴:۳۳ ۱۴۰۲/۶/۲۲
ایران در منطقه قدرتش از ترکیه بالاتره و ترکیه شاید بعد ایران در منطقه حرفی برای گفتن داشته باشه ولی تا وقتی که ایران منطقه رو تحت کنترل داره ترکیه حرفی برای گفتن نداره بعدشم کشورهایی که ایران حمایتشون کرده تا حالا توی هیچ جنکی بازنده نبوده مثالش همین سوریه و یمن چون ایران تمام قد پشتشون بود پیروز جنگ شدن ولی تاحالا ندیدیم کشوری یا گروهی که ترکیه حمایت کرده باشه توی جنگی پیروز بشه
محمد۳۲۲۲۵۲۰۱۱:۲۷:۱۸ ۱۴۰۲/۶/۲۲
ترکیه و آذربایجان و....هر چه هم قدرت داشته باشن در برابر ایران کاری از پیش نمی برند
ایران۳۲۲۳۰۱۶۱۵:۱۹:۵۱ ۱۴۰۲/۶/۲۲
اگه اطلاعات نظامی داشتین اینقد راحت نمیگفتین به ترکیه و آذربایجان گوشمالی میدیم، ارتش ترکیه خیلی پیشرفته تر و منظم تر و قویتر از هر نیروی نظامی در منطقه هست، اما بخاطر یه گذرگاه وارد جنگ تمام عیار بشه اون یه موضوع دیگست،،،،
عبدالحسین محمدی۳۲۲۳۹۰۱۰۲:۱۰:۴۲ ۱۴۰۲/۶/۲۳
واقع بین باشید. ترکیه علاوه بر توان نظامی خودش عضو ناتو هم هست.
ناشناس۳۲۲۳۹۶۰۰۶:۲۸:۲۲ ۱۴۰۲/۶/۲۳
اقتصاد به نفس افتاده ایران توان جنگ نداره
ناشناس۳۲۲۲۵۵۷۱۱:۴۸:۱۸ ۱۴۰۲/۶/۲۲
اگر قدرتمندترین ارتش رو داره چرا تا حالا نتونسته از پس پ ک ک بر بیاد
ناشناس۳۲۲۴۵۵۱۱۸:۱۶:۰۸ ۱۴۰۲/۶/۲۳
چون پ ک ک با کا گ ب نقشه ها رو کشیدن
حبیب۳۲۲۲۶۶۷۱۲:۴۵:۲۸ ۱۴۰۲/۶/۲۲
بزرگتر از آمریکا که نیست.
ناشناس۳۲۲۲۸۱۸۱۴:۰۹:۴۱ ۱۴۰۲/۶/۲۲
هر ارتش هر چقدر هم قدرت داشته باشه برای پیروزی سلاح نقطه زن بومی لازم داره!
ناشناس۳۲۲۲۸۲۴۱۴:۱۱:۴۲ ۱۴۰۲/۶/۲۲
ناتو وقتی پهپاد امریکا رو زدیم و نفتکش انگلیس رو توقیف کردیم حاضر نشد بیاد به جنگ ایران ، اونوقت به خاطر یک کشور بی ارزشی مثل ترکیه خودشو درگیر جنگ جهانی سوم کنه ؟
ناشناس۳۲۲۲۸۲۸۱۴:۱۲:۲۸ ۱۴۰۲/۶/۲۲
ترکیه فقط با تکیه به تروریستهاش منطقه رو به اشوب میکشه ، وگرنه غلطی نمیکنه
ناشناس۳۲۲۲۹۰۲۱۴:۴۰:۲۰ ۱۴۰۲/۶/۲۲
ناتو که ناتوی ، کل دنیا خواستن سوریه رو نابود کنن ایران نذاشت ، حالا ترکیه واست قدرتمند شده ، همه دنیا پشت صدام در اومدن ایران یک تنه جلوی همشون واستاد سر خم نکرد.
ناشناس۳۲۲۲۹۷۹۱۵:۰۶:۴۹ ۱۴۰۲/۶/۲۲
از نظر نظامی سالهاست در مجلات نظامی ایران عزیز ما چند رتبه بالاتر از ترکیه است .
ناشناس۳۲۲۳۰۲۵۱۵:۲۲:۲۰ ۱۴۰۲/۶/۲۲
تجهیزات داشتن خیلی خوبه که ایرانم داره ولی تجربه ای که ایران تو جنگ داره کشوری مثل آذربایجان و ترکیه ندارن و البته ومهمتر جنگجو بودن و نترس بودن ایرانیهاست..تاریخ ایران اینو نشون داده در آخر هیچ جنگی جز خرابی و تلفات برای طرفین را در پی نخواهد داشت..
ناشناس۳۲۲۳۱۹۸۱۷:۰۹:۰۲ ۱۴۰۲/۶/۲۲
اگه ترکیه وارد خاک ارمنستان بشود .واز آذربایجان حمایت کند . و بعد از آن ایران وارد جنگ با آذربایجان و ترکیه شود . ناتو از ترکیه حمایت نخواهد کرد . و ترکیه تنها باید با ایران بجنگند. همان طور که در جنگ سوریه به ترکیه کمک نکرد . درست است
برادر۳۲۲۳۲۷۰۱۷:۵۰:۴۰ ۱۴۰۲/۶/۲۲
باسلام ناتو هیچ موقع بخاطر ترکیه خودش رو وارد جنگ نمی کند ترکیه رو عضو ناتو کردند تا زمانی که ازش بهره برداری بکنند نمونه اش چند سال پیش بود ک روابط بین ترکیه وروسیه تا مرز جنگ پیش رفت هیچ عکس العملی از ناتو دیده نشد.ترکیه رو بازی داده اند .
ناشناس۳۲۲۳۶۷۰۲۲:۳۶:۲۱ ۱۴۰۲/۶/۲۲
آذربایجان عمق لجستیک نداره اگه جنگ بشه ایران میتونه نخجوان رو تصرف کنه که ضربه سنگینی به ترکیه واذربایجان وا رد میشه ایران دست بالا رو داره از نظر افندی وپدافندی
غیرتیم وار۳۲۲۳۹۲۵۰۳:۱۸:۰۱ ۱۴۰۲/۶/۲۳
پیش ایران هیچ قدرتی نداره ترکیه پس الکی بزرگش نکنید.اگه قدرت داشت پ ک ک رو شکست میداد
سیاوش۳۲۲۵۰۵۷۰۹:۴۳:۵۵ ۱۴۰۲/۶/۲۴
کدوم ارتش ؟ ارتشی که حریف پ ک ک نمیشه کجاش قویه!
Mohammad۳۲۲۵۷۷۷۲۰:۲۵:۰۹ ۱۴۰۲/۶/۲۴
در صورتی که ایران رو لحاظ نکنی ممکنه. آخه چطوری بعد موشکباران عین الاسد میتونید این شکلی حرف بزنید؛ داری کشوری رو که تو روی به ظاهر ابرقدرت دنیا می‌ایستد و به طور رسمی پایگاه نظامیش رو موشک بارون می‌کنه بعدم با پدافند بومی خودش پیشرفته ترین پهباد آمریکا که فقط ۴تا ازش رو داشت می‌فرسته کف خلیج فارس رو با یه کشور که هنوز درگیر گروهک های نظامی تو سوریه است مقایسه میکنی!؟
ناشناس۳۲۲۲۳۲۵۰۹:۵۹:۴۴ ۱۴۰۲/۶/۲۲
قبل از اینکه کار به اینجا بکشه ایران باید ارمنستان رو تقویت می کرد وانگهی نخجوان مال ایرانه و باید به ایران برگرده
سید حسین۳۲۲۲۶۳۵۱۲:۲۹:۵۶ ۱۴۰۲/۶/۲۲
فقط نخجوان نیست بلکه خود آذر بایجان هم مال ایرانه و مقامات ما از گرفتن اون صرفه نظر کردند در زمان رفسنجانی حتی الان هم اگر مسئولین ما واقعا راست میگن آذر بایجان رو به خاک وطن برگردانند تا همه چیز تموم بشه و این مطلب هیچگونه تجاوز و تجزیه تحلیل دیگری نیست سالها این خاک بخاطر بی عرضه کی پادشاهان قاجار از وطن جدا شده و باید پس گرفته می شد .
Tork۳۲۲۳۴۶۶۲۰:۳۱:۳۴ ۱۴۰۲/۶/۲۲
ما با قرارداد گلستان و ترکمنچای ابتدا باکو و خوانات گنجه و سپس نخجوان را بدون هیچ امتیازی یا معامله ی سود آوری و فقط به بهای رسمیت دادن به شاهان قاجار باختیم،ما که برای یک وجب زمین سر هم دیگر را می بریم ،چگونه به این ننگ راضی شدیم،الله اعلم
هادی۳۲۲۲۳۲۸۱۰:۰۰:۳۶ ۱۴۰۲/۶/۲۲
انشاالله دولت ترکیه وآذربایجان آرزوی کرویدو زنگنه زور را به گور ببرندودیگه قدرت محاصره وتصرف خاک کشورهای دیگه را نداشته باشند.
ناشناس۳۲۲۲۴۶۱۱۱:۱۲:۵۰ ۱۴۰۲/۶/۲۲
زمانی که ارمنستان بخشی از خاک آذربایجان را تصرف کرده و مدت 30سال ژئوپلیتیک منطقه بهم خورده بود چرا صدای کسی درنیامد؟بزارید 30سال هم آذربایجان خاک ارمنستان راتصرف کندبه ما چه؟
ناشناس۳۲۲۲۶۵۸۱۲:۴۲:۳۱ ۱۴۰۲/۶/۲۲
اولا ایران جلوی ارمنستان را گرفت دوم هم مرز ایران و آذربایجان دچار مشکل نشد
ناشناس۳۲۲۲۸۳۰۱۴:۱۳:۲۱ ۱۴۰۲/۶/۲۲
هم اذربایجان هم ارمنستان مال ایرانه
ایرانی۳۲۲۲۹۹۶۱۵:۱۳:۴۷ ۱۴۰۲/۶/۲۲
اگر مرز شمالی ایران بسته میشه فقط جنوب باقی هست و شمال باید برای واردات از اردوغان و علیف اجازه بگیریم
ناشناس۳۲۲۳۵۱۶۲۱:۰۲:۰۹ ۱۴۰۲/۶/۲۲
اون منطقه کلا ارمنی نشین هست و توسط شوروی به اذربایجان داده شده که اختلاف ایجاد کنند .
حسین۳۲۲۴۰۴۲۰۸:۴۶:۲۱ ۱۴۰۲/۶/۲۳
برادر عزیز آذربایجان زنگزور رو تصرف کنه یعنی بستن وقطع کردن راه ارتباطی ایران بااروپا وصدمه ای بزرگ به اقتصاد ایران .
باران۳۲۲۶۸۳۶۲۱:۲۸:۱۷ ۱۴۰۲/۶/۲۵
فرقش در این است که کشور علیف به کمک اسراییل و ترکیه میخواهد با این اقدام راه ما را ببنده و به ما ضربه بزنه .
امیر۳۲۲۲۵۲۶۱۱:۳۰:۳۴ ۱۴۰۲/۶/۲۲
آذربایجان در خاک خودش داره میجنگه ،ارمنستان اگر عاقل باشه خودش رو درگیر جنگ با مسلمان ها نمیکنه ضمنا نه دین ما و نه رهبر ایران اجازه نمیده کشور اسلامی ایران خودش رو درگیر جنگی بکنه که یک طرف اون آذربایجان و ترکیه و طرف دیگر اون برادران مسلمان ایرانیشون باشه
ناشناس۳۲۲۲۸۳۳۱۴:۱۴:۲۸ ۱۴۰۲/۶/۲۲
نه ترکیه و نه حتی اذربایجان ، اعتقادی به این چیزا ندارن ، اردوغان اونهمه جنایت در سوریه کرد و الهام هم که نوکر اسراییله
رضا۳۲۲۳۵۹۰۲۱:۴۷:۳۹ ۱۴۰۲/۶/۲۲
سلام البته‌ هیچ جنگی متصور نیست حداقل اینکه از طرف منابع رسمی اعلام نشده و نکته اینکه اگر آذربايجان با تحریک اسرائیل قصد تغییرات داشته باشد حتما ایران عکس العمل نشان می دهد
ناشناس۳۲۲۲۳۴۰۱۰:۰۸:۱۴ ۱۴۰۲/۶/۲۲
در صورت حمله آذربایجان ایران باید هزینه های اقتصادی به ترکیه و نخجوان و آذربایجان از طریق قطع بهره برداری از کریدور های جانشین کند
ناشناس۳۲۲۲۳۴۲۱۰:۰۹:۰۷ ۱۴۰۲/۶/۲۲
عجب تحلیلی بیشتر گزارشتون وتحلیلتون تنش زا هست تا برقرای صلح در منطقه
ناشناس۳۲۲۲۵۱۰۱۱:۲۴:۱۵ ۱۴۰۲/۶/۲۲
دارد هشدار می دهد که احترام بگذار به سرزمین ها یا وارد جنگ بشوی برخورد می شود
ناشناس۳۲۲۲۸۳۱۱۴:۱۳:۲۸ ۱۴۰۲/۶/۲۲
بهترین راه جلوگیری از جنگ اینه که طرفت بدونه آماده جنگ با تمام توان هستی!
ناشناس۳۲۲۳۷۳۳۲۳:۱۵:۰۸ ۱۴۰۲/۶/۲۲
صلح خوبه ولی نه همیشه گاهی باید جنگید و قدرت نظامی رو نشون داد که هر کشوری مثل اذربایجان و حتی طالبان که در گذشته جزو ایران بودن برای ما شاخ و شونه نکشن
ناشناس۳۲۲۲۳۴۸۱۰:۱۲:۳۶ ۱۴۰۲/۶/۲۲
نکته ای را اشاره نکردید . ترکیه اصولا کشوری توریست محور است . ورود به هر نوع جنگی برای این کشور حکم خودکشی جمعی را دارد . اما در مورد عملیات گاز انبری یا هر چیز دیگر باکو . باید بدانیم که گره ای که با دست باز می شود نباید به دندان کشاند . باید با جلب رضایت ارمنستان ، ایران نیروی نظامی به داخل خاک ارمنستان بفرستد تا عملا باکو بین تیز اندازی کردن یا نکردن به نیروهای مقابلش که در آن شرایط ایرانی خواهند بود ، معطل بماند . اما اگر دیر بجنبیم و ارمنستان با حمایت مستقیم ترکیه و اسراییل خاکش را از دست بدهد ،آنوقت گره ای است که با دندان هم شاید باز نشود .
شاهین۳۲۲۲۴۹۷۱۱:۲۱:۲۰ ۱۴۰۲/۶/۲۲
با فرستادن نیروی ایران صد در صد موافق هستم چون باید یک درصد هم احتمال این رو داد که شاید ارمنستان و اذربایجان باهم تبانی کرده جنگ زرگری راه انداخته باشند که ایران تن به کوریدور زنگزور بده تا از جنگ در مرزهاش جلوگیری کنه .
ناشناس۳۲۲۲۸۳۷۱۴:۱۵:۴۹ ۱۴۰۲/۶/۲۲
دقیقا ، ترکیه یک ساعت هم تحمل جنگ واقعی رو نداره ، اونها عادت دارن به شو و توریست و ... ، جرات جنگیدن ندارن
ناشناس۳۲۲۲۳۵۵۱۰:۲۰:۳۹ ۱۴۰۲/۶/۲۲
نیروهای نخبه قدس این قدر آب دیده شدن که نیازی حتی به ورود ارتش هم نیست
ناشناس۳۲۲۲۹۷۳۱۵:۰۵:۴۹ ۱۴۰۲/۶/۲۲
درود بیکران بروطن دوستان . جانمان فدای یکصدم خاک وطنمون ایرانی اریایی جان میدهد ولی وطن را حفظ خواهد کرد ترکیه ک سهل است تمام دنیا هم جمع بشن ما پا پس نخواهیم کشید
ناشناس۳۲۲۲۳۶۲۱۰:۲۴:۳۳ ۱۴۰۲/۶/۲۲
این تحلیل بسیار اشتباه و ساده نگری است. اگر ترکیه در سوریه درگیر است ما خیلی بیشتر از ترکیه ، در سوریه درگیر هستیم و انرژی و هزینه بیشتری در آنجا صرف می کنیم. ترکیه عضو ناتوست و برابر پیمان ناتو، درگیری یکی از اعضاء با یک کشور غیر عضو، درگیری با سایر اعضای ناتو تلقی می شود. ضمنا، مسئله مهمتر، اوضاع کنونی مملکت و فشارهای شدید به مردم خصوصا از حیث اقتصادی است که جنبه های پشتیبانی افکار عمومی از یک درگیری نظامی را کاهش داده است. به نظر من، با توجه به اینکه اسرائیل متحد آذربایجان است و ما در جوار مرز اسرائیل به واسطه حضور در سوریه و لبنان، همواره نگرانی‌های شدیدی برای اسرائیل ایجاد کرده ایم، این قضیه کریدور زنگزور، اقدامی به شدت تلافی جویانه از سوی اسرائیل می تواند تلقی گردد که بسیار خطرناک‌تر از تهدیدات سالهای گذشته ما، نسبت به اسرائیل است.
ناشناس۳۲۲۲۵۶۹۱۱:۵۴:۳۸ ۱۴۰۲/۶/۲۲
سوریه همسایه ترکیه است و در صورت نیاز می توان بحران سوریه را به راحتی هل داد داخل ترکیه . مخصوصا جنوب ترکیه که تقریبا همگی کرد هستند .
ناشناس۳۲۲۲۵۷۵۱۱:۵۷:۰۴ ۱۴۰۲/۶/۲۲
مگه اوکراین مورد حمایت ناتو نیست....جز سلاح کمک دیگه ای کردن بهش؟!!!!!
ناشناس۳۲۲۲۷۱۷۱۳:۱۷:۰۶ ۱۴۰۲/۶/۲۲
مطمئنا شما تفاوت عضویت کامل در ناتو با موضوع پشتیبانی نیم بند ناتو از اوکراین را می دانید. برابر معاهده ای که ناتو بر مبنای آن شکل گرفته، جنگ یک کشور عضو، جنگ همه کشورهای عضو ناتو تلقی می گردد. ضمنا توجه داشته باشید که هدف غرب، پیروزی اکراین بر روسیه نیست و بیشتر به دنبال فرسایشی کردن جنگ و تحمیل هزینه های مادی و انسانی بر روسیه هستند. اینطوری هم ابهت ارتش روسیه در ناتوانی برای پیروزی بر یک کشور همسایه از بین رفته است هم به مرور، نارضایتی مردم روسیه را از طولانی شدن جنگ در پی خواهد داشت. به همین خاطر، غرب، سلاحهای عمدتا تدافعی به اکراین می دهند نه موشک‌های دوربرد یا هواپیماهای رادارگریز.
ناشناس۳۲۲۲۸۵۲۱۴:۱۹:۴۲ ۱۴۰۲/۶/۲۲
ناتو درگیر داستان قفقاز نمیشه ، اگر میخواست بشه امریکا با ارمنستان رزمایش مشترک برگزار نمیکرد
ناشناس۳۲۲۲۸۶۱۱۴:۲۳:۳۳ ۱۴۰۲/۶/۲۲
ناتو یک سازمان نظامیه که تا به حال فقط در کشورهای از هم پاشیده ای مثل افغانستان و عراق عملیات نظامی کرده و هیچوقت به صورت مستقیم با یک کشور مستقل درگیر نشده
ناشناس۳۲۲۲۸۶۵۱۴:۲۵:۵۴ ۱۴۰۲/۶/۲۲
ترکیه تا حالا چند بار تهدید شده به اخراج از ناتو ، بابت قرداد با روسیه یا اختلاف نظر با بقیه اعضای ناتو . زیاد باور نکن که ناتو علاقه ای به قربانی شدن برای ترکیه داشته باشه
ناشناس۳۲۲۲۹۱۰۱۴:۴۲:۴۳ ۱۴۰۲/۶/۲۲
کاملا موافقم
ناشناس۳۲۲۳۰۰۷۱۵:۱۷:۲۰ ۱۴۰۲/۶/۲۲
روسیه با تمام توان حمله نکرده و اینکه جنگ هم باعث چند قطبی بیشتر در جهان شده و غرب ضعیف تر از قبل شده
Sj۳۲۲۲۶۳۰۱۲:۲۶:۲۳ ۱۴۰۲/۶/۲۲
درگیر بودن ایران در سوریه با درگیر بودن ترکیه در سوریه متفاوت است ،چون کردهای مخالف ترکیه در سوریه هستند و با حمایت ایران ،علیه ترکیه شورش میکنند ولی ما در سوریه مرز مشترک با ترکیه نداریم فقط در آنجا پایگاه نظامی داریم .
ناشناس۳۲۲۲۷۴۲۱۳:۲۴:۰۶ ۱۴۰۲/۶/۲۲
اگر سوریه با ترکیه مرز مشترک دارد ما نیز با آذربایجان و ترکیه مرز مشترک داریم. بسیاری از مزدوران وابسته به داعش با ملیت‌های افغان، ازبک، تاجیک، چچن...می توانند توسط ترکیه و اسرائیل ساماندهی شوند.
ناشناس۳۲۲۳۵۵۱۲۱:۲۱:۲۶ ۱۴۰۲/۶/۲۲
ترکیه وآذربایجان همسایه های ماهستندجنگ به صلاح هیچکس نیست ولی اگه تحمیل کنند ترکیه اذربایجان وتلاویوفقط خاکسترشون خواهدماند
ناشناس۳۲۲۲۸۴۶۱۴:۱۸:۴۶ ۱۴۰۲/۶/۲۲
تحلیل شما هم کاملا روی کاغذه و در واقعیت بی معنیه ، درسته ظاهرا اعضای ناتو از جایگاه و حقوق برابر برخوردارن ولی مطمئنا خیلی تفاوت هست بین یک کشور اروپای غربی با یک کشور مثل ترکیه ، امکان نداره ناتو خودش رو درگیر جنگ با ایران کنه ، به خاطر موجود مزاحمی مثل ترکیه ، که خودش زیر تیغ انتقاد غربیهاست
ناشناس۳۲۲۲۸۶۳۱۴:۲۴:۱۹ ۱۴۰۲/۶/۲۲
ناتو هرگز به قدرت امریکا نیست ، اگر امریکا جرات نداره به ایران حمله کنه ، ناتو هم نداره
Dd۳۲۲۲۳۷۲۱۰:۳۰:۲۳ ۱۴۰۲/۶/۲۲
در این بین ارمنستان قبل از اینکه دیر بشه با چین و روسیه .پیمان نظامی امضا کنه
مهدی۳۲۲۲۵۰۹۱۱:۲۳:۱۱ ۱۴۰۲/۶/۲۲
اوکراین مگه تونست تا قبل جنگ عضو ناتو بشه ؟تازه ناتو هدفش مقابله با روسیه در صورت جنگ بر علیه هر یک از اعضاشه چین و روسیه فقط به فکر منافع خودشونن همین روسیه در ارمنستان نیروی صلح داشت و همه رو بیرون برد
علی۳۲۲۲۶۹۹۱۳:۰۴:۲۷ ۱۴۰۲/۶/۲۲
اوکراین عضو ناتو نیست
ناشناس۳۲۲۲۳۷۷۱۰:۳۲:۰۴ ۱۴۰۲/۶/۲۲
درود بر ایران قوی
ناشناس۳۲۲۲۳۸۱۱۰:۳۲:۵۸ ۱۴۰۲/۶/۲۲
چقدر متوهم هست این ترکیه؟
ناشناس۳۲۲۲۴۶۶۱۱:۱۳:۲۴ ۱۴۰۲/۶/۲۲
وقتی هم شکست می خورد می رود طرف برنده و عضو آن می شود!
ناشناس۳۲۲۳۰۱۷۱۵:۲۰:۱۴ ۱۴۰۲/۶/۲۲
ترکیه بر روی عضویتش در ناتو، رابطه اش با روسیه، رابطه اش با اسرائیل، رابطه اش با اعراب، و رابطه اش با اتحادیه اروپا حساب باز کرده. شعار هایش یک طرف، دارایی هایش کم نیست.
مهدی۳۲۲۲۳۸۳۱۰:۳۴:۰۰ ۱۴۰۲/۶/۲۲
علیف و اردوغان هیچ گاه به رویایشان نخواهند رسید زیرا با سدی محکم مثل ایران برخورد می کنند.
واحد حقگو۳۲۲۲۳۸۸۱۰:۳۶:۱۱ ۱۴۰۲/۶/۲۲
سلام جمهوری آذربایجان و ایران به لحاظ جبر جغرافیایی محکوم به همسایگی هستند و انشالله دو کشور مسلمان با هم درگیر نشوند از طرفی فعالیتهای دیپلماتیک بین دو کشور شروع و در حال نتیجه دادن است هر چند شاید عده ای با این تفاسیر به آتش جنگ بدمند.
رضا امامی۳۲۲۲۳۹۰۱۰:۳۷:۳۰ ۱۴۰۲/۶/۲۲
چه تحلیل جالبی !!!!!
ناشناس۳۲۲۲۳۹۲۱۰:۳۷:۵۴ ۱۴۰۲/۶/۲۲
جمهوری بادکوبه اصلا در صورت مساله نیست. مساله قمار ترکیه است. ترکیه روی بی اعتنایی ایران حساب باز کرده. در واقع این توهم برای ترکیه پیش آمده که ایران هیچ عکس العملی نشان نمیدهد و فقط یک عکس العمل واقعی آنها را جای خودش مینشاند. ترکیه در عراق و سوریه هم درگیر است و توان مقابله با ایران را ندارد. ایران هم توان تقابل با ترکیه را ندارد. و این خواسته روسیه است که این دو رقیب منطقه ای را به یک جنگ فرسایشی بکشاند و بعد با اقتدار وارد قفقاز شود. چه چیزی بهتر از اینکه دو قدرت منطقه ای ضعیف شوند.
ناشناس۳۲۲۶۸۰۷۲۰:۲۵:۰۴ ۱۴۰۲/۶/۲۵
لطف کنید بدون توهین نظراتتان را بصورت مستدل و منطقی ابراز کنید
محسن۳۲۲۲۳۹۷۱۰:۴۱:۰۵ ۱۴۰۲/۶/۲۲
شکی در قدرت نظامی ایران نیست، قدرتی که حتی در برابر نیروی نظامی آمریکا در منطقه نیز نیز دارای بازدارنگی است،
عرش۳۲۲۲۴۰۸۱۰:۴۵:۵۶ ۱۴۰۲/۶/۲۲
چه سوالات نادرستی مطرح می‌شود؟؟
ترک ایرانی پاسدار ایران و ایرانی۳۲۲۲۴۰۹۱۰:۴۶:۳۱ ۱۴۰۲/۶/۲۲
ایران باید درس عبرتی به علیف بدهد باکو نه مختصات یک کشور را دارد نه توانای نظامی نه اقتصادی حتی توانای محافظت از خود رو ندارد فکر کرده دیگران قراره براش بجنگند نیروهای نظامی باید از منافع ملی ما محافظت کنند و پاسخ کوبنده ای به این مزدور اسرائيل بدهند بعلاوه باید با بلند گوهای علیف در ایران به شدت برخورد بشه
ناشناس۳۲۲۲۷۸۳۱۳:۴۹:۳۳ ۱۴۰۲/۶/۲۲
باکو اسمی است که استالین روی آن شهر گذاشت اسم درست که در همه اسناد تاریخی موجود است بادکوبه است.
ناشناس۳۲۲۲۴۱۴۱۰:۴۷:۳۲ ۱۴۰۲/۶/۲۲
جنگ سرد با اسرائیل و امریکا که این وضعیت را برای کشور رقم زده کافی نیست میخواهید با آذربایجان و ترکیه هم وارد جنگ شوید؟ چرا راجع به جنگ با ترکیه صحبت می کنید. چرا آنچه دشمنان ایران و اسلام میخواهند را به زبان آوردید؟
محمد۳۲۲۳۱۱۸۱۶:۰۶:۵۵ ۱۴۰۲/۶/۲۲
آذربایجان اگه استان سیو نیک رو بگیره کریدور تجارت از راه ایران به اروپا بسته میشه . ترکیه یه کشوری است که اکثر بودجشو بخش توریست تامین میکنه اگه وارد جنگ مستقیم بشه توریست هاش به صفر و ورشکسته میشه به همین خاطر وارد جنگ نمیشه فکر این رو هم نکنید که عضو ناتو کشور های عضو ناتو براش لشکر میکشن فوقش اسلحه بدن که اونم شما میتونی تو جنگ اوکراین ببینی روسیه تهدید میکنه که اگه اسلحه های تهاجمی مثل جنگنده پنهان کار یا موشک بدن با اونها هم وارد جنگ میشه فقط اسلحه دفاعی میدن
ناشناس۳۲۲۲۴۱۸۱۰:۴۹:۵۲ ۱۴۰۲/۶/۲۲
البته که ترکیه دوست نداره وارد جنگ بشه ترکیه تنها به فکر رفاه و آبادانی کشور و مردمش است نه به فکر جنگ.
ناشناس۳۲۲۳۴۲۷۲۰:۰۲:۱۴ ۱۴۰۲/۶/۲۲
به فکر رفاه مردم خودشه یا کشتار مردم کشورهای دیگه ؟ جنایات اردوغان در سوریه و عراق رو با هیچ دروغی نمیشه شست !
علی۳۲۲۲۴۱۹۱۰:۵۰:۳۱ ۱۴۰۲/۶/۲۲
اگر ایران دست روی دست بگذارد متحمل هزینه های زیادی خواهیم شد .باید ایران با کمک به ارمنستان اقدامات پیش دستانه انجام دهد .قبل از درگیری
ب۳۲۲۲۴۲۳۱۰:۵۱:۱۷ ۱۴۰۲/۶/۲۲
ریشه ی تمام این مشکلات و اعتماد به نفس کاذب استان باکو ، فقط و فقط ترکیه هست
ناشناس۳۲۲۲۸۷۸۱۴:۲۹:۳۷ ۱۴۰۲/۶/۲۲
و اسراییل
مجید۳۲۲۲۴۲۸۱۰:۵۳:۱۸ ۱۴۰۲/۶/۲۲
با همون استدلالی که آذربایجان میخواد سیونیک رو تصرف کنه ایران هم باید نخجوان رو بگیره
ناشناس۳۲۲۳۴۴۹۲۰:۱۹:۵۶ ۱۴۰۲/۶/۲۲
وسلام باید نخجوان رو بگیریم
حسینی۳۲۲۲۴۳۲۱۰:۵۴:۴۳ ۱۴۰۲/۶/۲۲
با کوچکترین اشتباه آذربایجان و ترکیه باید چنان گوش مالی داد که بقیه کشورها های همسایه هوس دست درازی به خاک ایران را نداشته باشند. اگر مسئولان درست عمل کنند. و مانند برخورد با طالبان نباشند.
کماندار بویراحمدی۳۲۲۲۴۳۴۱۰:۵۵:۳۳ ۱۴۰۲/۶/۲۲
یا به مهر علی یا به زور علی از منافع خودمان در قفقاز جنوبی دفاع می کنیم...
احمد۳۲۲۲۴۳۶۱۰:۵۶:۳۱ ۱۴۰۲/۶/۲۲
دیپلماسی در این شرایط حرف اول را می زند و دولت آقای رئیسی این مهم را در چند مورد نشان داده است،پس عقل سلیم ایجاب می‌کند که به جای متوسل شدن به نیروی نظامی از طریق سیاسی و مذاکره هر دو طرف دعوی را به صلح ترغیب کرد تا کشورهای مانند ایران و ترکیه در دام صهیونیست و آمریکا نیفتاده و منابع خود را به نفع استعمار گران نابود نکنند.
ایرانی۳۲۲۲۴۴۱۱۱:۰۰:۲۱ ۱۴۰۲/۶/۲۲
جنگ نباید رخ‌بدهد بازهم‌جنگ بین دو‌کشور شیعه ۸۰درصد‌آذربایجان شیعه هستند درجنگ ایران و عراق مگه عراق شیعه نبود دوکشور شیعه قربانی آدم لجباز و دیکتاتوری بنام صدام شدند چقدر از شیعیان دو‌طرف کشته شدند حالا هم اسرائیل شیپور به‌دست می‌خواهد دوکشور شیعه را به جان هم بیندازد‌آن‌هم با‌دیکتاتوری مثل الهام علیف‌غرور‌کاذبی‌اورا‌ فراگرفته بلاخره دل‌میلیون ها‌ شیعه آذربایجان با‌ماست خودم‌در‌عراق از‌شیعیان آذربایجان‌این را‌شنيدم به‌امید اینکه هیچ جنگی‌بین‌امت‌اسلامی رخ‌ندهد صلوات
ناشناس۳۲۲۲۴۴۲۱۱:۰۱:۴۳ ۱۴۰۲/۶/۲۲
ضمن تایید نظرات کار شناس محترم. جنوب شرق ترکیه مرز عراق و ترکیه دروازه جهنم دیگری برای ترکیه خواهد بود.
پژوهش رحیمی۳۲۲۲۴۴۴۱۱:۰۳:۱۱ ۱۴۰۲/۶/۲۲
ارمنستان مجبور هست به راه های ارتباطی بپیوندد، والا در انزوا ماندن و کمک این و آن چاره حل مسائل اقتصادی و بحران با دو کشور همسایه نیست. جنگ و دشمن تراشی جز خسارت چیزی نیست.
ناشناس۳۲۲۲۴۴۵۱۱:۰۳:۴۱ ۱۴۰۲/۶/۲۲
الهی‌آذربایجان‌وترکیه‌ به خودشون بیاد‌وازمتحدان ایران بشوند‌وگرنه‌شرخودشون به خودشون‌بازگردد‌دوما‌خدواوند‌‌خودش‌اسرائیل‌رابه زودی‌زود‌ازصفحه‌روزگارمحو‌کند‌‌باشد‌روزی‌که‌هیچ‌کشوری‌توان مقابله باایران را نداشته باشه‌و وضعیت‌اقتصادیش‌هم‌پررونق‌گردد
ناشناس۳۲۲۲۴۴۸۱۱:۰۹:۰۱ ۱۴۰۲/۶/۲۲
آیا فراموش کرده‌اید که علی اف و اردوغان با شعار پان ترکیسم به سرزمین عزیزمان چشم دوخته بودند که با جواب دندان شکن ملت ایران مواجه شدند اینان چه نقشه ای برای ملت ما دارند باید دور دست ها را دید جنگ جنگ ترکیبی است که این هم یکی از آنها است که قبل از دیر شدن اقدام پیشگیرانه با هزینه پایین اجرایی تا از خسارات غیر قابل جبران جلوگیری کرد.
dr.soleimani۳۲۲۲۴۴۹۱۱:۰۹:۰۷ ۱۴۰۲/۶/۲۲
هدف آذربایجان و تورکیه فقط احداث مسیر ترانزیتی است نه قصد اشغال خاک ارمنستان و در حالت عادی ارمنستان راضی هست ولی ایران با فشار به ارمنستان این اجازه را نمی دهد.
ناشناس۳۲۲۲۸۸۹۱۴:۳۳:۱۷ ۱۴۰۲/۶/۲۲
هدف ترکیه در سوریه هم ترانزیت و تجارت بود ؟؟؟ اونهمه جنایتی که اردوغان تو این سالها انجام داده فراموش کردی یا متوجه نمیشی داستان چیه ؟؟؟
ناشناس۳۲۲۲۸۹۴۱۴:۳۴:۳۲ ۱۴۰۲/۶/۲۲
درد ترکیه این چیزا نیست ، اونها هنوز ضربه ای که از ایران در سوریه خوردن رو فراموش نکردن ، اگر ایران نبود الان سوریه یک بخش از ترکیه شده بود و اون دلقک عثمانی داشت توی مسجد یزید نماز میخوند
ابوالفضل فتوحی۳۲۲۳۴۳۰۲۰:۰۴:۲۹ ۱۴۰۲/۶/۲۲
اولاً ارمنستان و حتی ایران راضی به دادن گذرگاه وکریدوربابهترین شرایط هستند اما دولت آذربایجان می‌گوید ماکریدور بامالکیت میخواهیم یعنی الحاق به آذربایجان واین یعنی تصرف خاک ارمنستان وازبین رفتن منافع مرزی ایران با ارمنستان و....
ناشناس۳۲۲۲۴۵۵۱۱:۱۱:۵۸ ۱۴۰۲/۶/۲۲
این دو تا منطقه رو به دردسر انداختن باید ادب بشن
عسل جون۳۲۲۲۴۵۶۱۱:۱۲:۱۴ ۱۴۰۲/۶/۲۲
تمام کشورهای منطقه باید بدانند این آرامشی که الان دارن مدیون ایرانی ها هستند اگر اسرائیل از ایران نترسد و ایران اورا به رسمیت بشناسد اونم یک شبه به کل کشورهایی که مد نظرش هستند حمله میکنه خواب راحت رو از چشمان ترکیه عراق کویت قطر مصر و حتی مناطقی از عربستان رو هم به اشغال خودش در میاره.
سید۳۲۲۲۴۵۸۱۱:۱۲:۳۷ ۱۴۰۲/۶/۲۲
باید الحاق شن .هم باکو هم ارمنستان .هم نججوان.خوب وقتیه الان خودشون دارن طبل جنگ میکوبن ....
علی۳۲۲۲۷۰۶۱۳:۰۸:۰۴ ۱۴۰۲/۶/۲۲
راستی حق ابه ایران از رود خانه هیرمند چی شد
ناشناس۳۲۲۲۸۹۷۱۴:۳۵:۴۹ ۱۴۰۲/۶/۲۲
اونو که رضا خان داد رفت.
ناشناس۳۲۲۲۴۶۴۱۱:۱۳:۱۰ ۱۴۰۲/۶/۲۲
از آنجا که ترکیه قصد احداث یک گذرگاه بین المللی در این منطقه را دارد و امنیت پیش نیاز اولیه چنین گذرگاهی است، در صورت جنگ و فرضا تصرف قادر به ایجاد امنیت آن در دراز مدت نخواهد بود. به نظر میرسد ترکیه قصد تهدید ارمنستان و امتیاز گیری دارد و هرگز هزینه های یک جنگ بی نتیجه و پر هزینه را نخواهد پرداخت.
علی۳۲۲۲۴۶۵۱۱:۱۳:۱۴ ۱۴۰۲/۶/۲۲
ارمنستان تسلیم شده وراهی جز دادن امتیاز نداره این وسط ایران درگیر جنگی میشه که ویران کننده هست هم برای ایران هم برای ترکیه باید این مساله با راههای دیپلماتیک حل بشه .
شاهین۳۲۲۲۴۶۸۱۱:۱۴:۴۸ ۱۴۰۲/۶/۲۲
برای ترکیه منافع داره که نقشه رو به اذربایجان داده و بین خودش و ایران هم دیوار مرزی کشیده برنامه ریزی کرده و منتظر مونده تا ببینه آذربایجان و ارمنستان کارشون به کجا میکشه و کدوم طرف تا چقدر میتونه مقاومت کنه .
اصغر۳۲۲۲۴۶۹۱۱:۱۵:۰۸ ۱۴۰۲/۶/۲۲
اگر ملت عزیز آذربایجان که بخشی از آنها پاره تن ایران هستند نباید با ریس جمهوری که دست نشوند اسراییل هست همراه شوند وقتی که اجازه به خودشان بدند که در مقابل نیروهای ایران بجنگند یعنی سرباز اسراییل هستند و باید درس عبرتی بگیرند
ناشناس۳۲۲۲۹۱۲۱۴:۴۳:۲۳ ۱۴۰۲/۶/۲۲
دقیقا ، شیعیان اذربایجان باید این دولت دست نشونده ترکیه و نوکر اسراییل رو سرنگون کنند ، اذربایجان در تمام طول تاریخ بخشی از ایران بوده
ناشناس۳۲۲۳۴۱۳۱۹:۵۰:۴۸ ۱۴۰۲/۶/۲۲
ما نتونستیم از افغانییا حق آبه بگیریم حالا میخوایم آذر بایجانو پس بگیریم
ناشناس۳۲۲۲۴۷۰۱۱:۱۵:۱۴ ۱۴۰۲/۶/۲۲
ایران هیچوقت درطول تاریخ شروع کننده جنگ‌نبوده و نخواهد بود لیکن اگر علی اف بادکوبه ای و رجب طیب اردوغان جنگ‌را شروع کنند قطعا ایران مدافع خوبی خواهد بود واز حق حاکمیت خوددر منطقه قفقاز دفاع خواهد کرد و این ترکیه و باکو است که بازنده خواهد شد درود بر ایران و ایرانیان
کارمند ساده۳۲۲۲۴۹۱۱۱:۲۰:۱۳ ۱۴۰۲/۶/۲۲
البته توان را دارد ؛ ولی طاقت ایستادگی در دراز مدت و کوتاه مدت را ندارد شاید که کوه های ارارت و ارس دوباره ....
ناشناس۳۲۲۲۹۱۶۱۴:۴۴:۲۵ ۱۴۰۲/۶/۲۲
کی ؟ ترکیه بدون ناتو ؟ یا آذربایجان به همراه اسراییل ؟ هیچکدوم نه توانش رو دارن نه جراتش رو
سعید۳۲۲۲۴۹۲۱۱:۲۰:۳۳ ۱۴۰۲/۶/۲۲
همش نقشه اسرائیل است که میخادایران را درگیرجنگ بکنه ایران اصلا نبایددخالت بکنه
ناشناس۳۲۲۲۹۱۸۱۴:۴۴:۵۷ ۱۴۰۲/۶/۲۲
نقشه اسراییل که هست ولی ایران باید حتما دخالت کنه
محمد۳۲۲۲۴۹۵۱۱:۲۰:۵۷ ۱۴۰۲/۶/۲۲
درود و سپاس فراوان ایران باید در این مورد چون اسرائیل دخالت دارد باید با مشت آهنین بدون هیچگونه نرمش برخورد کند ۲. اردوغان را یاد آوری کنند که اگه اطلاعات ایران عزیز نبود آمریکاییها او و اطرافیانش را تو کیسه می کردند و به آمریکا می بردنشان اینجا فقط تحریک یهود است باید با اعتماد به نفس و با آرامش تمام و سعه صدر اما با قدرت دیپلماسی بکند .
ناشناس۳۲۲۲۵۰۴۱۱:۲۲:۱۱ ۱۴۰۲/۶/۲۲
من فقط میدانم کسی با ایران نمیتونه رودرو بشه اونم چهارتا خدابیخبر مادنبال جنگ باهمسایه نیستیم اما همسایه نادان وخودخواه اون دیگه بحثش جداست
ناشناس۳۲۲۲۵۰۶۱۱:۲۲:۳۲ ۱۴۰۲/۶/۲۲
در جنگ هیچ کسی برنده نیست.
ناشناس۳۲۲۲۵۰۸۱۱:۲۲:۴۰ ۱۴۰۲/۶/۲۲
منافع ملی ما درمیان باشه ملت ایران با همه مشکلاتی که دارن باهم متحد میشن ویک درس به یادماندنی به ترکیه میدن اردوغان اینجا ایرانه مهد شیران ازتبریز
ناشناس۳۲۲۲۵۱۵۱۱:۲۶:۳۶ ۱۴۰۲/۶/۲۲
سلام خواهشا اونی که در مورد ناتو تحلیل می‌کنه قشنگ بدونه که ناتو فقط و فقط در موردی میتوان به عضو خودش کمک کنه که خاکش مورد تجاوز بگیره و دوم اینکه جنگ بین عضو ناتو وگشوردیگر در خاک کشور دیگه به ناتو مربوط نمیشه سوم چون ترکیه نمیتونه ارتشش رو بفرسته به جنگ چون در سه جناح درگیر میشه و همه جبهه هارو میبازد چهارم اگر جنگی هم در بگیرد شبه نظامیانی که می‌توانند در چندین جبهه جنگ بین اون کشور رو راه بیندازند مهمه که ایران از همشون بیشترین نیرو روداره پنجم اکه ایران احساس خطر کنه می‌تونه هم با آذربایجان و ترکیه و اسراییل مستقیم وهم در در اسراییل و ترکیه توسط نیروهای مقاومت جنگ را بیندازد ششم خاکمون ایران جونمون ایران ناموسمون ایرانه هرگز ایران رو دست کم نگیریم ایران می‌تونه خاورمیانه رو کلا به آتیش بکشه هفتم درسته مشکلات مردم خیلی زیاده سختی میکشیم زجر میکشیم ولی مثل بعضی از کشورها وطن فروش نیستیم هر کسی به ایران دست درازی کنه صدرصد چه ناتو باشه چه کسی دیگه ایرانی صدرصد دستشو قطع می‌کنه .
ناشناس۳۲۲۲۹۲۵۱۴:۴۷:۰۷ ۱۴۰۲/۶/۲۲
اینها پشت ناتو قایم میشن چون از ایران میترسن ، وگرنه ناتو برای ترکیه عثمانی ، خودش رو درگیر جنگ نمیکنه
ناصر۳۲۲۴۷۰۳۲۱:۵۶:۵۸ ۱۴۰۲/۶/۲۳
چرا موقع جنگ از نیروهای مقاومت که بیشترشون مهاجرین افقانی ساکن ایران میشود نام میبرید ولی در مسایل دیگر هر روز منت نان یارانه ای را توی سر این مهاجرین میزنید .وبا مزد پایین کار میکنند وکار سخت .توی سر انها میزنید که شغل جوان لیسانسه ودکترای ما رو گرفتند که انها مجبور به مهاجرت از ایران به خاطر افقانستانی ها میشوند
ادیب۳۲۲۲۵۲۱۱۱:۲۷:۳۹ ۱۴۰۲/۶/۲۲
قطعا این نقشه اسرائیل است که ملت هاي مسلمان را جون هم بندازه و براش مهم نیست کی پیروز میشه ، ایران نباید آذربایجان رو دست کم بگیره چون آذربایجان مثل اوکراین که همه حامی اون هستن ،اینجا ایران باید ارمنستان را قوی کنه ونیروی مستشار بش بده وغیر مستقیم اونو بنشونه سرجاش .وبهتر از همه مذاکره هستش
بی‌نام۳۲۲۲۵۲۴۱۱:۳۰:۰۰ ۱۴۰۲/۶/۲۲
چرا شلوغش کردین داره میگه روسیه از قفقاز عقب نشینی میکنه یعنی همون کاری که آمریکا در عراق کرد و عراق دست ایران افتاد آینده قفقاز هم همینه ایران با تقویت شبه نظامیان تاجیک و شیعه آذربایجان کنترل نسبی جاده ابریشم رو دست میگیره
حسین۳۲۲۲۵۲۸۱۱:۳۰:۵۴ ۱۴۰۲/۶/۲۲
بخاطر یک کشور ارمنی سه کشور مسلمان نباید به جان هم بیافتند .
ایرانی۳۲۲۲۶۸۸۱۲:۵۶:۳۱ ۱۴۰۲/۶/۲۲
سلام ارمنستان درطول تاریخ جزئی از ایران‌زمین بود هرچند باعدم تمایل شاید ولی ارامنه ایران را وطن خودمیدانند بحث ارمنستان جای خود تنها گذرگاه ارتباطی زمینی ایران با اروپا مهم وحیانی ست اما این علیف باید مسیرتاریخی دیکتاتورهای نادان رابرود انشالله بعداز این ماجراها برادران وخواهران مان درآذربایجان شمالی به مام وطن بازخواهندگشت.
حسن اف۳۲۲۲۵۳۱۱۱:۳۱:۳۵ ۱۴۰۲/۶/۲۲
بنظر بنده ایران باید نخجوان را تصرف کند تا این جنگ خاتمه پیدا کند.
سید حسین۳۲۲۲۶۸۳۱۲:۵۲:۵۲ ۱۴۰۲/۶/۲۲
ربطی به ادیان ندارد برادر من بحث مظلوم واقع شدنه . چون ما مسلمان هستم انتظار بیشتری وجود داره ضمنا کسانی که دین دیگری دارند به ما ارتباطی ندارد انسانیت به دین و مذهب نیست بهتره کمی طرز فکر عوض بشه .
مهدی سلطانی۳۲۲۲۵۳۲۱۱:۳۲:۳۱ ۱۴۰۲/۶/۲۲
ترکیه قدرت نظامی بالایی داره اما ابدا نمیتونه مستقیم وارد جنگ بشه اونم جنگ با یک کشور همسایه و حتی اگه این جرات رو بکنه مطمئن باشید در مقابل ایران کار به جایی نمیبره و خیلی زود این جنگ به ضرر ترکیه تموم میشه با زور سازمان ملل و قطعنامه . ایران بنظرم باید خیلی زود تر از اینها در زنگزرور نیروهایش پیاده میکرد برای اینکه حساب کار دست ترکیه اسرائیل و آذربایجان بیاد و بدونن ایران به هیچ وجه اجازه نمیده که تنها راه مواصلاتیش با اروپا قطع بشه و پاسخش قاطعانه خواهد بود اون موقع کار به اینجا نمیکشید الان هر لحظه ممکنه آذربایجان حمله کنه اونوقت در صورت حمله ادربایجان کار خیلی سخت تر میشه .
اتیلا۳۲۲۲۵۳۳۱۱:۳۲:۳۸ ۱۴۰۲/۶/۲۲
نیروهای آماده تر هستند درلیبی سوریه وعراق دیده ایم زیاد احساساتی نشوید عددمهم نیست مهم اموزش وتجهیزات هست
ناشناس۳۲۲۲۹۳۱۱۴:۵۰:۳۴ ۱۴۰۲/۶/۲۲
ترکیه که با همه تروریستهاش در سوریه و عراق مقابل ایران شکست خورد ، اینجا هم هیچ غلطی نمیتونه بکنه
عرفان۳۲۲۲۵۳۵۱۱:۳۴:۳۲ ۱۴۰۲/۶/۲۲
بنظرم باید سر مار قبل اینکه اژدها شود قطع کرد . باید مقتدرانه محکم پاسخ بدهیم .
ناشناس۳۲۲۲۵۳۹۱۱:۳۵:۲۹ ۱۴۰۲/۶/۲۲
فقط باید از طریق مذاکره مسئله حل شود.
ناشناس۳۲۲۲۵۴۰۱۱:۳۵:۳۲ ۱۴۰۲/۶/۲۲
جنگ خوب نیست مخصوصا جنگ بین مسلمان با مسلمان
امیر۳۲۲۲۵۴۵۱۱:۳۹:۴۲ ۱۴۰۲/۶/۲۲
جای تاسف داره ،حکومتی که اکثر ملتش شیعه هستند طوری عمل نموده کشور شیعه ایران بایست از حضورش در شمال ایران نگران باشد دوستی با اسراییل به چه قیمتی ،؟؟وگرنه کریدور رویایی آنان درصورت عدم مزاحمت برای ایران ایرادی نداره.منتهی رفتار اردوغان وعلیف نشان داده هدف آنان تکمیل پروژه حصر ایران است .
رسول۳۲۲۲۵۴۹۱۱:۴۲:۲۲ ۱۴۰۲/۶/۲۲
ایران باید مثل چند سال اخیر که موفقیت امیز بود عمل کند.... اگر علیف هوس کرد راه صدام را در مقابل ایران پیش بگیرد.... .
ناشناس۳۲۲۲۵۵۶۱۱:۴۸:۱۴ ۱۴۰۲/۶/۲۲
اینهاهمه دعوای زرگری هست .
ناشناس۳۲۲۲۵۶۰۱۱:۵۱:۳۵ ۱۴۰۲/۶/۲۲
من یک عرب ایرانی هستم و از مقالات تفرقه افکنانه که همگی بوی خون و مرگ میدهند بیزارم.
احمد۳۲۲۳۲۹۲۱۷:۵۹:۴۵ ۱۴۰۲/۶/۲۲
درود برادر.احسنت.حرف دلمو زدی
ناشناس۳۲۲۲۵۶۱۱۱:۵۲:۲۷ ۱۴۰۲/۶/۲۲
اصلا چه کسی باور می کرد آذربایجان بتواند سرزمین های خود را پس بگیرد.
ناشناس۳۲۲۲۹۳۴۱۴:۵۱:۵۹ ۱۴۰۲/۶/۲۲
مگه پس گرفته ؟
ناشناس۳۲۲۲۹۳۶۱۴:۵۲:۳۶ ۱۴۰۲/۶/۲۲
اذربایجان خودش چندین هزار سال بخشی از ایران بوده و باید به زودی به خاک ایران ضمیمه بشه
آلپ۳۲۲۲۵۶۴۱۱:۵۲:۵۱ ۱۴۰۲/۶/۲۲
مضرات جنگ برای ایران رو هم بنویسید ببینیم چطوری هست
ناشناس۳۲۲۲۵۷۰۱۱:۵۴:۴۲ ۱۴۰۲/۶/۲۲
چرا از مانور مشترک ارمنستان و شیطان بزرگ، آمریکا چیزی نمی نویسید؟!
آرش۳۲۲۲۵۷۴۱۱:۵۶:۲۶ ۱۴۰۲/۶/۲۲
ایران از پس چهار تا پا برهنه طالبان بر نمیاد که هر هفته دارن به مرزهای ما تعرض می کنن و جوان های مارو پرپر می کنن.
علی۳۲۲۲۵۸۵۱۲:۰۳:۱۱ ۱۴۰۲/۶/۲۲
سلام با الحاق نخجوان چشم فتنه کور میشه هیچ کسی هم هیچ غلطی نمیتونه بکنه آمریکا جرات نداره چپ به ایران نگاه کنه ترکیه که عددی نیسن دوره قاجار نیست بزنن و اشغال کنن و...
ناشناس۳۲۲۲۵۸۸۱۲:۰۵:۴۸ ۱۴۰۲/۶/۲۲
البته تمام این سناریو ساخته وپرداخته اردوغان است که نشان داده هرگز پای هیچ عهدی نخواهد ایستاد وطعمه ای از آذربایجان بهتر مگه داره ، واما اسراییل هم دنبال یک آب گل آلود که اهداف خودشو پیش ببره .
ناشناس۳۲۲۲۵۹۱۱۲:۰۶:۵۱ ۱۴۰۲/۶/۲۲
جنگ اتاق تاریکی است که عاقبت ان معلوم نیست
رضا۳۲۲۲۵۹۵۱۲:۱۰:۰۶ ۱۴۰۲/۶/۲۲
دوست مثلا تحلیلگر به مشکلات اقتصادی و نظامی ترکیه پرداخت ولی به مشکلات نظامی اقتصادی ایران بی توجه بود که خیلی بیشتر از ترکیه است و مردم الان تاب تحمل یک جنگ دیگر آن هم جنگی بی‌معنی را ندارند.
ایرانی۳۲۲۲۵۹۹۱۲:۱۱:۰۸ ۱۴۰۲/۶/۲۲
دوستان لطفابادقت اظهارنظرکنیدجنگ شوخی نیست اونم بااین اقتصاد.اینهانقشه اسراییل هست نبایددردام افتاد.
احمد۳۲۲۲۶۰۳۱۲:۱۲:۳۹ ۱۴۰۲/۶/۲۲
با این که باید همیشه آماده و هوشیار بود اما نگران جنگ نباشید ترکیه اینقدر هم خنگ نیست بیاید با ایران در بیافتد. انشاءالله روزی برسد که مناطق جدا شده از ایران به خاک این کشور برگردد.
محسن۳۲۲۲۶۱۹۱۲:۱۸:۵۰ ۱۴۰۲/۶/۲۲
کشورهای کوچولو که زمانی شهرهای ایران بودند باید برگردند به مام وطن.
محمد۳۲۲۲۶۲۱۱۲:۱۹:۲۶ ۱۴۰۲/۶/۲۲
ما آینده نزدیک قدرت بلامنازع جهان تبدیل می شویم ترکیه آن را به خوبی می داند غرب میخواهد ما را امتحان می کند از طریق باکو وترکیه
علی اکبر۳۲۲۲۶۳۷۱۲:۳۱:۲۴ ۱۴۰۲/۶/۲۲
روی صحبتم با این آقا یا خانم ناشناس است !!! راستی چرا ناشناس ؟ وبعد اینکه بله جنگ تبعات زیادی دارد ترکیه اگر عضو ناتو است ، ارمنستان هم عضو پیمان امنیت جمعی شامل روسیه ، بلاروس ،قزاقستان ، قرقیزستان و تاجیکستان است در جنگ قره باغ اگر از پیمان امنیت جمعی کسی به کمک ارمنستان نیامد بابت این بود که همه کشورها قره باغ را جزئی از خاک آذربایجان می‌شناسند و عملا دفاع از اشغالگری طرف ارمنی در عرف بین الملل قابل دفاع نبود و این در حالی است که در صورت حمله آذربایجان برای اشغال استان سیونیک ارمنستان معادله دیگری شکل خواهد گرفت.
ناشناس۳۲۲۲۶۴۶۱۲:۳۶:۵۲ ۱۴۰۲/۶/۲۲
الان شما نشستی شرایط نظامی واقتصادی ترکیه روتحلیل میکنی واعتماد به نفس کاذب میدی که مصرف داخلی داره ولی آیا مشکلات نظامی واقتصادی ایران رانادیده میگیری وچرا؟ لطفاقیاس مع الفارق نکنید
محمد۳۲۲۲۶۵۵۱۲:۴۱:۲۴ ۱۴۰۲/۶/۲۲
به جای حرفهای تکراری وبدرد نخور ایران باید با دیپلماسی واستفاده از ظرفیت استان‌های شمال غرب کشور این با دیپلماسی فعال این گذرگاه از خاک ایران عبور بکند لازم به دکر است که ارمنستان به علت تحریک فرانسه وغرب دست از دشمنی با آذربایجان برنخواهد داشت وآذربایجان به خاطر اینکه مسئله قاراباغ را برای همیشه حل بکند اصرار بر دالان زنگزور دارد وخود می‌داند با وجود ادعای ارضی ارمنستان صلح پایداری در قفقاز اتفاق نخواهد افتاد در این میان ایران با استفاده از فرصت پیش آمده باید اتحاد خود را با این دو کشور همسایه ومسلمان بیشتر کرده واز درگیری منطقه ای که به زیان جهان اسلام است بپرهیزد.
حبیب۳۲۲۲۶۵۹۱۲:۴۳:۰۳ ۱۴۰۲/۶/۲۲
جانم ایران.جانم آذربایجان.جانم تبریز..این همه مشکلات را کشیده این حالا بیایم به الهام ببازیم نه داداش همیشه پسر به پدر وصل میشه .اگه هم قرار باشه سیونیک جدا بشه باید به ایران بپیوندد .نه آذر بایجان.
ناشناس۳۲۲۲۹۴۳۱۴:۵۶:۱۴ ۱۴۰۲/۶/۲۲
ای دمت گرم ، یاد شهریار به خیر که میگفت یک روزی باید اذربایجان به ایران برگرده
حسین۳۲۲۲۶۶۳۱۲:۴۴:۲۴ ۱۴۰۲/۶/۲۲
ترکیه توان دوماه جنگ رو نداره ایران هشت سال با سر بلندی ایستاد در جنگ
ناشناس۳۲۲۲۹۴۶۱۴:۵۷:۰۶ ۱۴۰۲/۶/۲۲
دو ماه جنگ ؟ ترکیه توان یک شب کودتا رو نداشت ، جنگ پیشکش
ناشناس۳۲۲۲۶۶۶۱۲:۴۵:۰۴ ۱۴۰۲/۶/۲۲
بعضیا جوری حرف از مسلمانی ودوری از برادر کشی می زنن که ادم فکر میکنه علیف واردوغان پیغمبری هستن برای خودشون.
ناشناس۳۲۲۲۹۵۰۱۴:۵۷:۴۷ ۱۴۰۲/۶/۲۲
دو تا برده شیطون و نوکر اسراییل
عباس۳۲۲۲۶۹۶۱۳:۰۱:۱۸ ۱۴۰۲/۶/۲۲
غربی ها با همکاری ترکیه و رژیم صهیونسیتی قصد دارند با باز کردن دالان زنگزور جاده ترانزیتی تبریز - بازرگان را ببندند و هزاران راننده ی ترانزیت و تجار ایرانی را بی‌کار کنند.... تاریخ را مطالعه کنید که چگونه آتاترک به سر رضا شاه ساده لوح ، کلاه گذاشت و منطقه قره سو - آرارات کوچک و سرچشمه های رودخانه ارس را از ایران جدا کرد و خاک ترکیه را به نخجوان وصل کرد و ارتباط خاک ایران را به ایروان قطع نمود . الان نباید بگذاریم ساده لوحی رضا شاه تکرار شود و مشکل بزرگتر از آن برای ما ایجاد شود و آیندگان به ما لعنت کنند.. اگر ما در جنگ اول ارمنستان - آذربایجان به آذری ها کمک نمی‌کردیم ، ارمنستان ، هم نخجوان و هم باکو را تصرف کرده بود... آیا آن زمان یک گلوله از خاک ارمنستان به طرف نخجوان شلیک شد ، نه - چرا ، چون ما به ارمنستان هشدار دادیم که حق ندارید به خاک نخجوان تجاوز کنید . اما دولت های جمهوری آذربایجان همیشه کمک های ما را نادیده گرفته و نسبت به ما بی مهری کرده اند . ما طرفدار ارامنه و یا آذربایجان نیستیم. ما طرفدار منافع ملی خودمان هستیم . تاریخ را دقیق مطالعه کنید تا به سرتان کلاه نگذارند..
ناشناس۳۲۲۲۷۰۵۱۳:۰۷:۱۷ ۱۴۰۲/۶/۲۲
متاسفانه كريدور آخرين خواسته اردوغان و الهام نمي باشد.
ناشناس۳۲۲۲۹۵۶۱۴:۵۹:۵۷ ۱۴۰۲/۶/۲۲
زیاد پافشاری کنن میشه خواسته اول و آخرشون
ناشناس۳۲۲۲۷۰۷۱۳:۰۹:۱۰ ۱۴۰۲/۶/۲۲
شایان ذکر است ایران ترجیح داده بود در معادلات قفقاز با ارمنستان اتحاد استراتژیک برقرار کند. ولی چرخش ارمنستان به غرب باعث تنش آلود شدن روابطش با روسیه شده و ایران را در وضعیت دشوار قرار داده است.
محمد۳۲۲۷۰۲۶۰۰:۴۶:۱۸ ۱۴۰۲/۶/۲۶
ارمنستان با در نظر گرفتن منافع خود مسیر درست رو انتخاب کرد. در عالم سیاست دوست و دشمن دائمی معنا نداره
محمد۳۲۲۲۷۱۰۱۳:۱۰:۴۴ ۱۴۰۲/۶/۲۲
انشالله که جنگ نشه ولی دوستان روحیه جنگاوری رو تو خودتون پرورش بدید بحث وطن و خونه خودمون هست باید همه آماده دفاع شدید باشیم
ناشناس۳۲۲۲۷۱۳۱۳:۱۴:۵۷ ۱۴۰۲/۶/۲۲
یک موضوع دیگر وجود دارد اگرجنگ به تمام عیار صورت بگیرد آن موقع حتما آذربایجان به آغوش وطن اصلی ملحق میشود
ناشناس۳۲۲۲۹۵۹۱۵:۰۰:۵۲ ۱۴۰۲/۶/۲۲
دقیقا ، و این چیزیه که شیعیان اذربایجان که تقریبا نود و هشت درصد مردم این کشور هستن هم اینو میخوان
رشیدی۳۲۲۲۷۱۵۱۳:۱۶:۲۸ ۱۴۰۲/۶/۲۲
جنگ وصحبت کردن از آن بسیار خسارت باراست امابا همسایه شیطان صفت که پایش رابیشتر ازگلیمش درازمی کند چه بایدکردحساب رژیم صهیونیستی جداومعلوم است آذربایجان هم که دل به پشت گرمی دیگران خوش کرده وازیک غرورکاذب برخوردارشده واز بی کسی ارمنستان سواستفاده می کندمی ماند همسایه ای که پایش راهمه جادرازمی کندوازافغانستان گرفته تالیبی وسوریه وآذربایجان ویمن شیطنت ومداخله دارد.یعنی به نظربعضی دوسنان بایدبنشینیم تااردوغان هر کاری خواست بکنه؟
صمی۳۲۲۲۷۱۹۱۳:۱۷:۱۱ ۱۴۰۲/۶/۲۲
با الهام و با اردوغان کاری از دست اسراییل نمیاد که دنیا هم بیا کاری از دستش نمیاه چرا چون ایرانی غیرت داره
ناشناس۳۲۲۲۷۲۲۱۳:۱۷:۵۰ ۱۴۰۲/۶/۲۲
جناب الهام علی اف، شتر در خواب بیند پنبه دانه، صدام هم درخواب دیده بود که 48 ساعته ایران را بگیرد ولی حکومتش به دست رزمندگان ‌شجاع نابود شدوالان زیر خاک استخوانهاش هم پوسیده ونسلش نابود شده هرکشوری یا هرکسی باایران در بیفته جز نابودی چیزی عایدش نمی شود ما حتی روی یک میلی متر از خاک خود جانانه ایستاده ایم ودست تجاوز گر را قطع خواهیم کرد (همه ی ایران وطن من است)
ناشناس۳۲۲۲۷۳۲۱۳:۲۰:۴۷ ۱۴۰۲/۶/۲۲
آذر بایجان که هیچ ترکیه هم که زمانی دنیا را گرفت بود درس‌هایی که از ایرانیها آموخته هنوز تو ذهنشونه
ناشناس۳۲۲۲۹۷۵۱۵:۰۶:۰۳ ۱۴۰۲/۶/۲۲
ترکیه در چه زمانی دنیا رو گرفته بود ؟ تاریخ چند هزار ساله بین النهرین همیشه نام ایران رو به عنوان مالک اصلی این سرزمینها به خودش دیده
سلمان کورد۳۲۲۲۷۴۷۱۳:۲۶:۴۳ ۱۴۰۲/۶/۲۲
هرکی چپ به مرزهانگاه چپ کنه چپ خواهد شد.ترکیه ووآذربایجان هم عددی نیستن.
رضا از تبربز۳۲۲۲۷۷۹۱۳:۴۶:۱۲ ۱۴۰۲/۶/۲۲
یاد حمله عراق به کویت افتادم.
ناشناس۳۲۲۲۸۰۳۱۴:۰۱:۳۵ ۱۴۰۲/۶/۲۲
7سال قبل جناب رجب خان اردوغان پس از کودتای نظامیان با حمایت ایران مجددا به حکومت خود برگشت و 30 سال قبل پس از فروپاشی شوروی حیدرعلیف پدر همین الهام علیف ورییس جمهور وقت آذربایجان در تجاوز جنگی ارمنستان به کشورش دست به دامان ایران شد وسالها بعد که پسرش اقدام به تصرف قره باغ نمود مورد حمایت ایران قرارگرفت در بی معرفتی و نمک ناشناسی حاکمان ترکیه وآذربایجان هرچه بگوییم کم گفته ایم ولی علی ایحال نفس ورود به جنگی که درپس آن فتنه های فراوانی نهفته است هرگز به صلاح مملکت ایران نیست.
ناشناس۳۲۲۳۳۹۶۱۹:۴۱:۲۱ ۱۴۰۲/۶/۲۲
اگر مجبورمان کردند چاره ای نیست
ناشناس۳۲۲۲۸۰۹۱۴:۰۵:۴۴ ۱۴۰۲/۶/۲۲
زنده باد ایران عزیز
وحید۳۲۲۲۸۱۳۱۴:۰۷:۵۳ ۱۴۰۲/۶/۲۲
سلام به نظر بایدایران باارمنستان واردمذاکره فوری شود تاایران با انتقال دواستان جنوبی خود به ایران به صورت خودمختار البته باحفظ منافع ونظارت ارمنستان موافقت کند تا ۱:دست ترکیه وآذربایجان واسرائیل ازمرزتاریخی ماقطع بشه ۲:همچنین مشکل گذرگاه لاچین باحضور ایران حل خواهدشد ۳:همچنین آذربایجان بازپرداخت عوارض به منطقه خود مختارجدیدتحت مدیریت ایران وارمنستان اجازه ترددمسافری وحجم مشخص ومحدود ترانزیت از گذرگاه جعلی زنگزوراستفاده میکند
م.ع۳۲۲۳۴۴۲۲۰:۱۵:۴۷ ۱۴۰۲/۶/۲۲
فکر خوبی در هر صورت ایران باید یه کاری بکنه وسلام روی رجب و الهام رو کم کنه
علی علیدوست۳۲۲۲۸۳۶۱۴:۱۵:۲۸ ۱۴۰۲/۶/۲۲
یادمون باشه ما هشت سال با صدام وهمه ی کشورهای قدرتمند قلدر مآب مطرح دنیا جنگیدیم و وجبی از خاکمونو به اونها ندادیم خب ترکیه واذربایجان از لحاظ عده وعده اصلا تناسبی با صدام وحامیانش نداره این بماند که ما در طول اون هشت سال و تمام سالهای بعد از دفاع مقدس تا الان بسیار ابدیده وقوی ومجهز شده ایم .مردم فهیم ووطن پرست ایران در چنین مواقعی مشکلات داخلی واختلافات داخلی را کاملا کنار خواهند گذاشت و قول میدم کمتر از شش ماه هم اردوغان وهم علیف دستاشونو به نشانه تسلیم در برابر این ملت بزرگ بالا خواهند برد .
ناشناس۳۲۲۲۸۵۰۱۴:۱۹:۱۳ ۱۴۰۲/۶/۲۲
به عکس خوب نگاه کنید، اگه کسی نشناسدشون، فکر میکنه دیوونه هستند، طرز ایستادنشونو میگم.
ناشناس۳۲۲۵۶۹۴۱۸:۵۳:۵۰ ۱۴۰۲/۶/۲۴
سلام خدمت همه دوستان اگر یه زمانی ایران بخواهد حمله کند مطمئن باشید مردم لر درسی بهشون میدن که تو تاریخ بنویسن .
مجتبی۳۲۲۲۸۵۹۱۴:۲۲:۲۹ ۱۴۰۲/۶/۲۲
دشمنان ایران بدانند ما کشور آریا زمین هستیم .خاک از دست رفته امان رو باز می‌گردانیم وقتی بحث خاک بشه ما همه با هم یکی هستیم
ایرانی۳۲۲۲۸۶۴۱۴:۲۵:۰۴ ۱۴۰۲/۶/۲۲
تمام دیدگاهها رو خوندم ولی راحلی که منافع همه کشورها رو در دربگیرد نیست .حالا اگر ترکیه از طریق تونل زیر زمینی خط راه آهن و اتوبان بکشد مابین نخجوان و آذربایجان مشکل حل شده و مرز هم قطع نمیشه
علی۳۲۲۲۸۷۵۱۴:۲۸:۰۹ ۱۴۰۲/۶/۲۲
الهام ازخودش اراده نداره وبازیچه اردوغانه که وقتی هواپیماش در آسمان آواره بود ایران پناهش داداگر پاسخ دندانشکن ندیم خوابهای دیگه برای ایران داره منفورتراز از رجب نا طیب بازهم خودشه .
مهرداد۳۲۲۲۸۹۲۱۴:۳۳:۵۱ ۱۴۰۲/۶/۲۲
به نظر من ایران باید خیلی سریع جنوب ارمنسنان رو بگیره طوری که مرز مشترک نخجوان با ارمنستان قطع بشه تا به کل اذربایجان ناامید بشه از طرفی هم این مناطق مال ماست
حسین۳۲۲۲۹۱۷۱۴:۴۴:۵۰ ۱۴۰۲/۶/۲۲
ایران یک تجربه چندین ساله جنگ راپشت سرگذاشته ونیرهایی باتجربه دارد البته جنگ چیزخوبی نیست ولی تاآنجایی که امکان دارد ازراه گفتگوبایدمسایل راحل کرد ولی درنقطه آخر ایران بایدتجارب خودرادرجنگ بکارببرد وعلیف بادکوبه ای راکه خیالات برش داشته سرجای خودش بنشاند
مسعود۳۲۲۲۹۳۰۱۴:۴۹:۲۲ ۱۴۰۲/۶/۲۲
ارمنستان قسمت‌های موردمناقشه رابصورت اجاره ای به ایران واگذار نمایدیابه ایران بفروشد.
وطن۳۲۲۲۹۳۲۱۴:۵۱:۱۷ ۱۴۰۲/۶/۲۲
اینقدر به شیپور جنگ ندمید یه چیزهای باید روش بشه: خود ارمنستان جهت اتصال به اروپا دو راه بیشتر نداره یا از طریق ترکیه و یا گرجستان، گرجستان در حال حاظر به خاطر از دست دادن قسمتی از خاک خود توسط روسیه متحدد آذربايجان و ترکیه هستش بنابراين ارمنستان دروازه اروپا نیست برای ما ، چون خود ارمنستان تو بن بسته. من احتمال میدوم تو اینده ارمنستان استان سیونیک را با قرباغ کوهستانی عوض خواهد کرد و در عوض تمام مرزهای این کشور باز خواهد شد و از انزوا خارج خواهد شد.
محسن۳۲۲۲۹۴۹۱۴:۵۷:۳۶ ۱۴۰۲/۶/۲۲
گر چه دل خوشی ازمسئولان نداریم،ولی وقتی پای خاک و منافع ایران در میان باشه تا آخرین قطره خون مون از ایران دفاع خواهیم کرد و یک دل و یک صدا خواهیم شد.
ناشناس۳۲۲۲۹۶۵۱۵:۰۲:۵۶ ۱۴۰۲/۶/۲۲
باید بدانیم که قدرت نظامی مهم است .
حسین۳۲۲۲۹۶۷۱۵:۰۳:۰۱ ۱۴۰۲/۶/۲۲
هیچ قدرتی توان نظامی با کشور عزیز ما رو نداره در همون ساعت اول هزاران هزار موشک با دسته گل تقدیمشان میشه یعنی یه مزرعه پر از گل موشک
ناشناس۳۲۲۲۹۷۰۱۵:۰۴:۱۲ ۱۴۰۲/۶/۲۲
ای کاش مردم ارمنستان این پاشینیان ترسو را کنار می گذاشتن .
فرهنگ۳۲۲۳۰۱۵۱۵:۱۹:۳۹ ۱۴۰۲/۶/۲۲
بله توان مقابله با ایران را تنها ترکیه دارد به غیر از آذربایجان. ودوما چرا شما می خواهید نظر و مغز مردم را نسبت به این دو کشور دوست و مسلمان تحریک کنید از نظر این نویسندگان دولت‌های ترکیه و آذربایجان برای ایران دشمن است.
س۳۲۲۳۰۳۳۱۵:۲۶:۳۲ ۱۴۰۲/۶/۲۲
انشاالله ترکیه و آذربایجان سر عقل بیان وخطایی ازشون سر نزنه ولی اگر جنگ کنن باید هفده شهر قفقاز رو ازشون پس بگیریم
ایران۳۲۲۳۰۳۵۱۵:۲۷:۰۱ ۱۴۰۲/۶/۲۲
علیف و اردوغان اگه سیاست داشته باشند اینو باید بدونن که به همسایگان خود نباید خیانت کنند پیشرفت همسایه خود را پیشرفت خود بدانند.
فرامرز۳۲۲۳۰۴۵۱۵:۳۰:۰۹ ۱۴۰۲/۶/۲۲
همین ترکیه عثمانی در زمان جنگ چالدران کردستان رو از ایران جدا کرد باید یک تو دهنی محکم بخوره
جعفر۳۲۲۳۰۶۰۱۵:۳۸:۲۷ ۱۴۰۲/۶/۲۲
به نظر من اگر بعداز فروپاشی شوروی این مسیر زنگزور ایجاد شده باشه که درسته باید سرجای خودش باقی بمونه.نه اگر بعداز حمله ارمنستان به آذربایجان وتصرف قره باغ این جاده تاسیس شده باشه یعنی توسط ارمنستان احداث شده باشه کاری نمیتوان کرد.
ناشناس۳۲۲۳۰۷۳۱۵:۴۷:۵۶ ۱۴۰۲/۶/۲۲
این بهترین فرصت برای ایران غیور و قدرتمنده ک نشون بده
مهرداد۳۲۲۳۰۸۲۱۵:۵۳:۱۸ ۱۴۰۲/۶/۲۲
دوستان سعی کنید با مسائل به دید احساسی نگاه نکنید.بلکه با تعقل و ژرف نگری مسائل را دنبال کنید و نظر بدید.پروژه جدید دول حاکم بر جهان از جمله امریکا ایجاد جنگ های نیابتی است .نمونه بارز جنگ روسیه و اوکراین است .امریکا و ناتو دنبال این بودند که روسیه را تضعیف کنند. روسیه فکر می کرد یک هفته ای اوکراین را تصرف می کند.ولی با پشتیبانی امریکا و ناتو در باتلاق اوکراین گیر افتاد.کی نجات پیدا کند معلوم نیست. آذربایجان هم باتلاقی است برای کشور ما و دولتمردان ما باید مواظب باشند .تا جایی که‌امکان دارد از طریق مذاکره و دیپلماسی موضوع را حل کنند. اگر آذربایجان سر عقل نیو‌مد‌ با پشتیبانی غیر مستقیم از ارمنستان و یار گیری در منطقه از پیروز شدن کشور متخاصم جلو گیری نماید.
احمد دلاوری۳۲۲۳۰۹۳۱۵:۵۸:۰۱ ۱۴۰۲/۶/۲۲
ایران لازم نیست درگیر بشه . خود تبریزی ها و اردبیلی ها پدر ترکیه و آذربایجان را در می آورند
ناشناس۳۲۲۳۱۰۹۱۶:۰۴:۱۸ ۱۴۰۲/۶/۲۲
به نظر بنده اگر ایران به فکر اتصال به قفقاز و اروپا از طریق آذربایجان باشد بهتر از ارمنستان است،ارزشی ندارد که بخاطر حمایت از ارمنستانی که سودی برایمان ندارد، با دوتا همسایه خوب وارد جنگ بشویم و روابطمان را بد کنیم،جنگ به ضرر همه است!آذربایجان همسایه بهتری از ارمنستان خواهد بود
علی۳۲۲۳۱۱۰۱۶:۰۵:۰۱ ۱۴۰۲/۶/۲۲
باید حالا که اردوغان و الهام علی اف بر طبل جنگ می کوبند استان باکو رو زودتر برگردونیم به کشور خودش ایران یاشاسین ایران
محمد۳۲۲۳۱۲۱۱۶:۰۷:۳۳ ۱۴۰۲/۶/۲۲
نه ترکیه ونه آذربایجان جرات جنگ با ایران راندارن آذربایجان باید بداند روزی دوباره جز ایران بزرگ خواهد شد ترکیه هم فراموش نکند که دربرابر ایران پشیزی نبوده .
امین۳۲۲۳۱۳۰۱۶:۱۱:۳۲ ۱۴۰۲/۶/۲۲
آذربایجان باید به ایران ملحق بشه فقط همین
محمد رضا۳۲۲۳۱۳۳۱۶:۱۳:۲۷ ۱۴۰۲/۶/۲۲
یکبار برای همیشه پوزه اردوغان را به خاک بمالید تا ادب بشه
علی۳۲۲۳۱۳۹۱۶:۱۶:۵۳ ۱۴۰۲/۶/۲۲
چرادر زمانی که بیش از ۲۰ سال ارمنستان قره باغ اذربایجان را اشغال کرد کسی به فکر دفاع نبود.
محمد۳۲۲۳۱۵۳۱۶:۲۹:۴۲ ۱۴۰۲/۶/۲۲
ترکیه و آذربایجان به کنار حتی اروپا هم قدرت ایرانو نمیدونه تبریز و ارومیه برا کل اونا بسه.
محمود تورک اوغلو۳۲۲۳۱۶۰۱۶:۳۶:۴۶ ۱۴۰۲/۶/۲۲
در صورتیکه جمهوری باکو وارد جنگ با ایران بشه این حق ایران خواهد که نخجوان رو برای همیشه اشغال کنه تا اونها فکر کریدور زنگزور رو دیگه از سرشون بیرون کنن
علی۳۲۲۳۱۷۹۱۶:۵۱:۳۶ ۱۴۰۲/۶/۲۲
دوستان نجیب آذری وایرانی دیگه وقتشه آذربایجان به خاک اصلیش برگرده.
آزادی۳۲۲۳۱۸۰۱۶:۵۱:۵۸ ۱۴۰۲/۶/۲۲
ایران از جمیع جهات به آذربایجان نزدیکتره،یعنی ایران پدر آذربایجان هست ؛پدر پسر را به غریبه نمی فروشد۰ولو هرچند که بد باشد(بدهم نیست)منافع هم جای خودش ،یک سری از دلواپسان به آذربایجان بدبین یا حسودی می کنند.
ناشناس۳۲۲۳۱۸۸۱۷:۰۲:۳۷ ۱۴۰۲/۶/۲۲
هدف آذربایجان ایجاد یک راه ترانزیتی از جنوب ارمنستانه نه اشغال نظامی و اگه مقامات ارمنستان موافقت کنند با واگذاری این راه ترانزیتی ایران از نظر قوانین بین المللی هیچ کاری نمیتونه بکنه
امیر۳۲۲۳۱۹۶۱۷:۰۸:۳۰ ۱۴۰۲/۶/۲۲
من آذری زبان هستم و علیف واردوغان هم بدونن از همه مهمتر یه ایرانی واگر غلطی کنن ما آذریها به کمک دیگر برادرهامون از اقوام کرد و لر وبلوچ وغیره گردنشون میشکونیم وناتو اگه به ترکیه می خواست کمک کنه تو درگیری ترکیه وروسیه سر جنگنده روسی کمک می کرد تااردوغان به غلط کردن نیوفته
رضا م۳۲۲۳۲۰۲۱۷:۱۰:۲۲ ۱۴۰۲/۶/۲۲
ترکیه توان جنگ بیش از یک ماه رانداره ولی امکان اینکه ارمنستان با ترکیه تبانی کرده باشه هست
ابو ریحان۳۲۲۳۲۱۴۱۷:۱۶:۵۴ ۱۴۰۲/۶/۲۲
درود بر رزمندگان اسلام وایران
احمد۳۲۲۳۲۴۳۱۷:۳۳:۰۵ ۱۴۰۲/۶/۲۲
ایران میتونه در مقابل دریافت کوههای آرارات و اتصال از اون منطقه به ارمنستان اجازه اتصال نخجوان به آدربایجان رو بده.درثانی ارمنی‌ها باید برای خاک خودشون بجنگند و ایران نباید برای اجنبی هزینه بده.بایک قرارداد میشه راه ارتباطی رو حفظ کرد چه خاک ارمنی باشه چه خاک آذربایجان.نباید برای دومین بار دو ملت شیعه جنگ کنند.مثل ایران و عراق.
ناشناس۳۲۲۳۲۵۲۱۷:۳۸:۲۰ ۱۴۰۲/۶/۲۲
در این میان امریکا که گفته می شود قصد مانور مشترک با ارمنستان را دارد چه کاره است؟ امریکا می خواهد به بهانه مانور با فریب ارمنستان نقش راه صاف کن ترکیه وآذر بایجان در اشغال وجدایی استان سیونیک وقطع راه ایران باشد.
محمود۳۲۲۳۲۵۶۱۷:۴۰:۴۹ ۱۴۰۲/۶/۲۲
درسته ک وضع اقتصادیمون خوب نیست و ناراحتیم ولی هرگز به هیچ بیگانه ای اجازه تجاوز به خاک پاک کشورمون را نمیدیم.ترکیه ک هیچ اگر تمام کشورهای حوزه خلیج فارس هم وارد عمل بشن در نهایت ایران عزیزه که پیروزه. اصلا شک نکنید.
ناشناس۳۲۲۳۲۶۰۱۷:۴۴:۱۵ ۱۴۰۲/۶/۲۲
انچه مسلم است تمام قفقازدرروزگاری نه چندان دورقرنها جزئی ازایران بوده ووبواسطه ی دوقراردادننگین ازایران جداشده وبه این حال وروزافتادند..نخجوان بعنوان یک پاره ای ازایران هم اکنون بصورت یک خودمختاری نیم بنداداره میشود واختلافات دراین منطقه تازمانیکه اینهابه کشورمادری برنگردندحل نخواهدشدراحت ترین وبهترین کاربرگرداندن این سرزمینهابه ایران واداره فدرالی ان تنهاراه پایان دادن اختلافات است کمااینکه دربدو فروپاشی شوروی اگرایران کمی قدرتمندانه عمل میکرداین اتفاق براحتی می افتادوامروزما مالک اذربایجان وارمنستان بودیم ..وچه بسا مرووسمرقندهم .....دیریازوداین اتفاق خواهدافتاد
ناشناس۳۲۲۳۳۲۰۱۸:۳۴:۲۸ ۱۴۰۲/۶/۲۲
خدا نکنه جنگ صورت بگیره ، چون همه طرفها ضرر میکنن ،
خسرو۳۲۲۳۳۳۸۱۸:۵۲:۱۱ ۱۴۰۲/۶/۲۲
چی رو دارید بحث میکنید ۵۰۰ تا عماد همزمان بلند شن چیزی از ترکیه و اذربایجان باقی نمی مونه.
سجاد۳۲۲۳۳۵۲۱۹:۰۸:۲۸ ۱۴۰۲/۶/۲۲
آذربایجان رو اسرائیل و ترکیه گندش کردن و بیچاره الهام هم احساس میکنه واقعا اینجوریاس ، تا همین چند سال پیش می اومدن از همین تبریز خودمون نون خشک میبردن ، همین الانشم واسه دوا دکتر میان تبریز ، اینا فکر میکنن ایرانم مثله ارمنستانه ولی اگه زیاد غیرت نشون بدن ۴۸ ساعت شاید بتونن دووم بیارن .
ناشناس۳۲۲۳۳۷۸۱۹:۳۲:۱۰ ۱۴۰۲/۶/۲۲
داستان اونجا جالب میشه آمریکا با ارمنستان مانور مشترک می‌ذاره واسراییل کمک نظامی به آذربایجان وامریکاواسراییل همپیاله هستند.
ناشناس۳۲۲۳۳۹۲۱۹:۴۰:۲۵ ۱۴۰۲/۶/۲۲
من یک ارتشی هستم.۱۸۰ ماه در جنگ و بعداز جنگ عراق جنگیدم. جمهوری آذربایجان، ترکیه و اسرائیل صهیونیست بدانند چنانچه دست از پا خطا بکنند در باتلاقی فرو خواهند رفت که هرگز جبران نخواهد شد.زنده باد ارتش قهرمان، پاینده باد ایران. نفرین بر خائنان .
علی۳۲۲۳۴۰۰۱۹:۴۳:۴۶ ۱۴۰۲/۶/۲۲
اگر قرار به جنگی باشد باید منطقه مرزی ایران و ارمنستان تصرف شود و نه به آذربایجان برسد نه به ارمنستان ایران به عنوان نیروی حافظ صلح و مودت بخش این منطقه را به تصرف در بیاورد هم مرز با ارمنستان حفظ میشود هم آذربایجان دلگرم می ماند هم پای رژیم صهیونیستی و آمریکا به منطقه باز نمیشود
محمد.. سیستان۳۲۲۳۴۰۳۱۹:۴۶:۰۴ ۱۴۰۲/۶/۲۲
سلام.اولا .جنگ نشود...دوما .اقوام ایرانی .آماده جان فشانی .در .برابر. نقشه شوم.اسرییل..اذربایحان .ترکیه .که فقط .هدف . محاصره..ایران است.زند باد ایرانی وطن دوست
محمد۳۲۲۳۴۰۴۱۹:۴۶:۰۶ ۱۴۰۲/۶/۲۲
چرا این همه بحث فکر کردی جنگ شوخی هست جنگ برای همه کس ضرر زیان داره از روسیه درس بگیرید به فکر آبادی کشور باشید دعا گو باشید خداوند جنگ را نیاره
علی۳۲۲۳۴۰۸۱۹:۴۷:۰۳ ۱۴۰۲/۶/۲۲
قطع مرز با ارمنستان یعنی زمین گیر شدن کل کارخانجات قدرتمند شمال غرب کشور دیگه شنیدن مارک های های تولید این قسمت حتی برای ایرانی ها هم حاطره میشه این کارخانجات فقط با صادرات روپا هستند تازه مرز ترازیتی هم هست یعنی کشورهای دیگه هم ایران را از دور خارج میکنند
عباد۳۲۲۳۴۱۵۱۹:۵۱:۱۵ ۱۴۰۲/۶/۲۲
ایران خط قرمز ماست هر کشوری بخواهد یه ذره که با میکروسکوپ مشخص بشه آن کشور و کشورها به گورستان تبدیل میکنیم وتا آخرین قطره خون ونفس ازاین کشور عزیزمان دفاع خواهیم کرد درود بر ایران و ایرانی .تا زنده ایم رزمنده ایم گوش به فرمان فرماندهی کل قوا
سلیم۳۲۲۳۴۲۴۱۹:۵۹:۱۰ ۱۴۰۲/۶/۲۲
سال جدید گفتند تورم بیست وچهار درصد است در صورتی که درخیلی کالاها مثل مسکن و پوشاک و گوشت چند صد درصد تورم داشتیم ولی حقوق کارگر بی نوا یعنی بیست درصد زیاد شد. گفتند خودرو هم میانگین ۲۴درصد گران می شود ولی بیش از صد درصد گران کردند. منظورم از تمام این بحث ها این هست دشمن اصل نظام ملت و کشور تیم اقتصادی دولت هست تا با ایجاد نارضایتی باعث نابودی کشور می شوند .
خوزستان۳۲۲۳۴۲۶۲۰:۰۰:۱۰ ۱۴۰۲/۶/۲۲
چو ایران نباشد تن من مباد
رضایوسفی۳۲۲۳۴۴۱۲۰:۱۵:۴۴ ۱۴۰۲/۶/۲۲
اولا ایران به هیچ عنوان خواهان جنگ و خونریزی نیست ثانیا اگر قرار باشد کسی یا کسانی به خاک ایران تجاوز نمایند تمام قدرت‌های بزرگ جهان هم جمع شوند به هیچ عنوان حریف ایرانی نخواهندشد وقتی پای سرزمین مادری در میان باشد عرب ترک مسیحی یهودی زرتشت سنی وغیره همه در یک صف واحد هستند
قزلباش.۳۲۲۳۴۴۵۲۰:۱۸:۳۱ ۱۴۰۲/۶/۲۲
هموطنان عزیزم ،ماباید به اینکه ایرانی هستیم افتخار کنیم وهمینطورهم هست،وچیزی که ازهمه مهمتراست اتحادمان درمورد نگاه های چپ به خاک ومنافع ایران است،درمقابل تجاوزبه خاکمان وپاسداری از کیان ایران وحدت وهمدلی مان باید دوچندان شود،الهام که عددی نیست اگر همسایه عثمانی هم به کمکش بیاد بازهم عددی نیستند باجان ودل باید ایستادگی وحفاظت کنیم،
ناشناس۳۲۲۳۴۵۱۲۰:۲۳:۱۶ ۱۴۰۲/۶/۲۲
هر کس با ایران دربیافته قطعا تنبیه سختی خواهد شد مثل صدام داعش عربستان و علی اف باید درس عبرتی باشد برای این خبیث
ساوالان۳۲۲۳۴۵۶۲۰:۲۸:۰۵ ۱۴۰۲/۶/۲۲
در تحلیل هایتان دقت بیشتری کنید. روسیه هم با همین دست تحلیل ها به چاه افتاد.
بهنام۳۲۲۳۴۵۷۲۰:۲۸:۵۸ ۱۴۰۲/۶/۲۲
آذربایجان داره پاهاشو از گلیمش درازتر میکنه باید پاهاشو قطع کنیم.من ترک مغان هستم.یاشاسین .
ناشناس۳۲۲۳۴۶۱۲۰:۲۹:۴۶ ۱۴۰۲/۶/۲۲
آذربایجان و ترکیه میخواند یه کریدور برای متصل شدن خودشون ایجاد کنند.
ایران۳۲۲۳۴۶۴۲۰:۳۱:۰۲ ۱۴۰۲/۶/۲۲
بابا جنگ باترکیه کجا بود ایناخودشون اردوغان روازدست کودتا نجات دادند حالا جنگ ؟بابا عاقل باشید.
Smdz۳۲۲۳۴۷۲۲۰:۳۷:۴۱ ۱۴۰۲/۶/۲۲
درود بر ایرانی و ایرانی نه به جنگ و نه به ظلم ولی تا جایی که حرف از تجزیه و محاصره نباشه در این صورت جانمان فدای مشتی از خاک وطن و فدای مردمان با شرف ایران زمینمان
ناشناس۳۲۲۳۴۷۳۲۰:۳۹:۳۱ ۱۴۰۲/۶/۲۲
اروپا و ناتو هم از آذربایجان این نوشته شما کلا دروغ ! امریکا و فرانسه طرف ارمنستان هستند . امریکا می خواهد با ارمنستان مانور نظامی بر گزار کند
علی۳۲۲۳۴۷۷۲۰:۴۱:۲۷ ۱۴۰۲/۶/۲۲
من با خانوادم از وطنم دفاع میکنم با هرچی که دارم منطق شما اشتباه اگر این طور بود وطنو باید به صدام میباختیم چون جنگ بده و در اخر بگم من بچه میان دوآبم یکی از زیباترین شهر های آذربایجان من با هرچی دارم از وطن دفاع میکنم یاشاسین گوزل ایران میز یاشاسین ایران وطنلری یاشاسین آذربایجان اوشاخلاری ترکیه یادش نره اگر بچه های عثمانیه ما ترکای آذری ایرانم فرزندان بر حق قزلباشیم حالا بیا بسنجمون
رضا۳۲۲۳۴۸۲۲۰:۴۵:۵۹ ۱۴۰۲/۶/۲۲
باسلام نامردتراز اردوغان درهیچ جا پیدا نمیشه دراصل حزب باده هرجا که منفعت داره دست دوستی دراز میکنه اگر وارد جنگ بشه شکست بدی متحمل میشه از یک سوزلزله واز سوی دیگر در سوریه درجنگ حال خودتان قضاوت کنید آیا میشه درجنگ دیگری وارد بشه؟
احمد۳۲۲۳۴۹۹۲۰:۵۶:۱۳ ۱۴۰۲/۶/۲۲
زنده باد ایران ایرانی
ناشناس۳۲۲۳۵۰۵۲۰:۵۸:۵۵ ۱۴۰۲/۶/۲۲
باسلام . آذربایجان و ارمنستان باهم جنگ دارن وتو خاک خودشان چه ربطی به ایران دارد .ایران چرا باید دخالت کنه
اسماعیل۳۲۲۳۵۱۱۲۱:۰۰:۲۶ ۱۴۰۲/۶/۲۲
سی سال اشغالگری تاوان دارد آواره کردن مسلمین تاوان دارد ،.وایران اسلامی نیز قره باغ را خاک اسلام میداند وسیاستمدارانمان بخوبی میدانند که ارمنستان غاصب هست
ناشناس۳۲۲۳۵۲۰۲۱:۰۳:۱۶ ۱۴۰۲/۶/۲۲
سلام دوستان دشمن تفکر تجزیه طلبانه ای نسبت به ایران داره سعی میکنه به هرنحوی بین اقوام و مردم ایران که تنوع زیادی دارند تفرقه بندازه ونقشه شومشو عملی کنه مردم ایران به هوش باشید
ناشناس۳۲۲۳۵۲۶۲۱:۰۵:۲۲ ۱۴۰۲/۶/۲۲
اول که هیچ وقت ایران شروع کننده هیچ جنگی نیست ولی قول بهت میدم اگه هر کشوری نگاه چپ به ایران بکنند....آنوقت دیگه باید نگاه به آسمان کشورشان بندازند وموشکها را بشمارند....
رحیم۳۲۲۳۵۳۲۲۱:۰۸:۵۹ ۱۴۰۲/۶/۲۲
ایران نمی تواند وارد جنگ شود چون یک کشور ثالث محسوب می شود و این یعنی دخالت و تجاوز . ارمنستان دیر یا زود گذرگاهی را به باکو خواهد داد. ایران هم می داند اما ایران از اینکه اینهمه نادیده گرفته شده ناراحت است!
محسن شاه ابادی۳۲۲۳۵۳۵۲۱:۱۰:۴۷ ۱۴۰۲/۶/۲۲
جنگ خوب نیست، ولی اینجا واجبه باتمام قدرت ورود کنیم ،ایران باید خاک ازدست رفته را برگرداند
محمود نوربخش۳۲۲۳۵۳۷۲۱:۱۱:۰۰ ۱۴۰۲/۶/۲۲
استراتژیست های عزیز جنگ هر زمان حق آبه هیرمند را از طالبان گرفتیم بگید من هم میام
لر بختیاری۳۲۲۳۵۶۷۲۱:۳۱:۰۵ ۱۴۰۲/۶/۲۲
آذربایجان باید به نقشه ایران برگردد.
ناشناس۳۲۲۳۵۶۹۲۱:۳۲:۴۹ ۱۴۰۲/۶/۲۲
چرا فکر می کنید ندارند؟ اوکراین را ببینید جلوی روسیه ایستاده حالا با ناتو یا هر چی؟ این توهم خود برتر بینی از کجا آمده؟ چرا بر طبل جنگ می کوبید؟ چه نفعی دارد مردم کشته شوند؟
مهدی۳۲۲۳۵۷۳۲۱:۳۴:۳۲ ۱۴۰۲/۶/۲۲
ما باید گذرگاه را تصرف کنیم قبل از درگیری واشتباهاتی که پادشاهان قبل کردند راندیم دست پیش بگیریم
ناشناس۳۲۲۳۵۹۶۲۱:۵۲:۲۲ ۱۴۰۲/۶/۲۲
اگر رضا خان گول آتا ترک رو نمی‌خورد و منطقه قره سو را به ترکیه نمی بخشید الان چنین ادعایی ترکیه نمی تونست بکنه چون به پشتوانه همین منطقه قره سو می‌باشد که خودشو به آذربایجان نزدیک کرده
علی اصغر صاعدی۳۲۲۳۵۹۸۲۱:۵۴:۰۶ ۱۴۰۲/۶/۲۲
دمتان گرم تبریز يا شا سین ایر ان
مطفر۳۲۲۳۶۰۱۲۱:۵۶:۲۶ ۱۴۰۲/۶/۲۲
سلام من مظفر باصری ایرانی اصل مدهب شیعه. و از جانبازان جنگ تحمبلی به جناب اقای اردغان و علی اف ریس جهموران ترکیه و جهموری اذری زبان که قسمتی از خاک ایران میباشد سخن میگویم که مواظب گفتار و رفتار خود در منطقه قفقاز باشید و بادم شیر باری نکنید .
ناشناس۳۲۲۳۶۰۸۲۲:۰۰:۴۰ ۱۴۰۲/۶/۲۲
واقعا سر در نمیارم ترکیه و آدربایجان دارن با ارمنستان میجنگند این چه ربطی به ایران داره؟
ب م۳۲۲۳۶۱۴۲۲:۰۵:۳۷ ۱۴۰۲/۶/۲۲
ما یعنی ایران نمی گذارد آنها به اهداف ضد ایرانی برسند از کریدور ایرانی استفاده کنند دیگه چرا ایران را نمی تونند تحمل کنند.با دست خودشون ،خودشون را به باتلاق کریدور نیندازند.
ناشناس۳۲۲۳۶۱۹۲۲:۰۷:۲۲ ۱۴۰۲/۶/۲۲
چرا نمیتونید با تقویت اشتراکات از همزیستی مسالمت آمیز صحبت کنید.
وطن اوغلی۳۲۲۳۶۲۳۲۲:۰۸:۰۲ ۱۴۰۲/۶/۲۲
خدا شاهده با هرکسی با ایران اسلامی بجنگد خود را نابود خواهد کرد.این کشور را خدا پسندیده است.و دشمنانش داخلی و خارجیش را غرق خواهد کرد.
محمدعلی۳۲۲۳۶۵۸۲۲:۲۹:۲۷ ۱۴۰۲/۶/۲۲
ترکیه را با طالبان و عراق و اوکراین مقایسه نکنید و بجای بلند پروازی به گرانی و بدبختی مردم فکر بکنید
ناشناس۳۲۲۳۶۶۳۲۲:۳۲:۱۴ ۱۴۰۲/۶/۲۲
این مسله خواست خود ارمنستان است سیاستمداران ایران باید بادقت بیشتر منافع کشورمان را بخطر نیاندازند
ناشناس۳۲۲۳۶۷۲۲۲:۳۶:۳۸ ۱۴۰۲/۶/۲۲
ارمغان جنگ قحطی، ويرانه، آوارگی ،مياره هرکی میگه جنگ دیوانه هست اولین کسی هست که آن‌موقع فرار میکنه
ناشناس۳۲۲۳۶۷۳۲۲:۳۷:۲۳ ۱۴۰۲/۶/۲۲
ماترکهای ایران هرگز ایران رانمی فروشیم حتی بقیمت جان برید خیالتان راحت باشد.ما ستارخان وباقر خان داریم ماترکها درراه ایران که چه خونها ندادایم.بازهم خون میدهیم.
ناشناس۳۲۲۳۶۷۹۲۲:۴۰:۴۱ ۱۴۰۲/۶/۲۲
عثمانی در اوج قدرتش تا اتریش لشکر کشی کرد ولی همیشه اذریهای صفوی دمار از روزگارش در می اوردند الان که نیمچه کشوری بیش نیست
ابراهیم۳۲۲۳۶۸۵۲۲:۴۵:۱۷ ۱۴۰۲/۶/۲۲
ترسوها از جنگ فرار می کنند ، آلمان برای حفظ آبروی خود دو بار جنگید امروز قدرت اول اروپا است . پادشاهان بزرگ ایرانی با جنگ ها به عظمت رسیدند . پهلوی ها جنگ نکردند نابود شدند
ابی۳۲۲۳۷۰۷۲۲:۵۸:۱۶ ۱۴۰۲/۶/۲۲
حتی مستقیم .به هر دلیل جنگ باایران برنده نداره الهام ورجب بازنده هستن
حامد۳۲۲۳۷۲۳۲۳:۰۹:۱۳ ۱۴۰۲/۶/۲۲
طبق گفته دوستمون که گفتن،مردم تبریز اماده مقابله با ترکیه واذربایجان هستند اینو بگم که ما لرها هم پشت برادران تبریزیمون هستیم و تا قطره اخر خونمون ترکیه رو با خاک یکسان میکنیم
Asghar۳۲۲۳۷۲۹۲۳:۱۲:۱۸ ۱۴۰۲/۶/۲۲
تبریز به لشگر داره بنام عاشورا همین بس است.
amir moradi۳۲۲۳۷۳۴۲۳:۱۵:۰۹ ۱۴۰۲/۶/۲۲
ببینید ایران قدرت 1 منطقه است فقط تو 3 روز اذربایجان رو فتح مکنیم .
امیر۳۲۲۳۷۴۰۲۳:۲۱:۳۱ ۱۴۰۲/۶/۲۲
ترکهای ترکیه رجز زیاد میخوانند ولی اینها همه اش چیزی جز داد و فال نیست و آذربایجان عددی نیست که بتونه با ایران بجنگه و جرأت درگیر شدن با ایران رو نداره.وفقط به کمکهای ترکیه و اسرائیل دل خوش کرده اند.گر آذربایجان حماقت کنه و به استان سیونیک حمله کنه،ایران چنان جواب سختی بهش میده که هرگز فراموش نکنه و ترکیه هم قطعا جرأت دخالت نخواهد داشت.
.۳۲۲۳۷۵۷۲۳:۳۴:۳۶ ۱۴۰۲/۶/۲۲
ما یه سلاحی به عنوان غیرت داریم
ناشناس۳۲۲۳۷۷۵۲۳:۵۴:۱۹ ۱۴۰۲/۶/۲۲
باسلام . ارمنستان الان داره فاضلاب شیمیایی میرزه تو ارس مردم کنار ارس بیچاره کرده . هر موقع آذربایجان به ما حمله کرد ما جوابشو می‌دیم . ولی جنگ آذربایجان با ارمنستان به ما ربطی نداره .
مرتضی۳۲۲۳۷۷۷۲۳:۵۶:۲۷ ۱۴۰۲/۶/۲۲
من کارگر اثاث منزلم تو ایران اهل زحمت باشی و توکل هم داشته باشی روزی میرسه میمونه عزت قدر ایران مقتدر رو بدونین آزاده زندگی میکنه و به مظلوم هم بی تفاوت نیست
متین۳۲۲۳۷۸۳۰۰:۰۳:۳۳ ۱۴۰۲/۶/۲۳
عثمانی ها تجزیه ایران را به گور خواهند برد.
ناشناس۳۲۲۳۷۹۹۰۰:۱۵:۳۳ ۱۴۰۲/۶/۲۳
سلام و ارادت حضور دوستان عزیز اصلا نگران هیچی نباشید ببینید تا چند سال پیش ارباب بزرگ همین الهام و اردوغان دم از گزینه روی میز و زیر میز حرف به میان می آمد و خودشان متوجه شدند که ایران امروز ایران دو دهه قبل نیست و شوخی بردار نیست اینها که نوچه آنها هستند مگر حماقت کنند و تحت تاًثیر رژیم صهیونیستی قرار بگیرندقطعا پشیمان می شوند.
هادی۳۲۲۴۸۵۹۰۱:۳۸:۴۲ ۱۴۰۲/۶/۲۴
سلام در جنگ 8ساله ایران دست خالی به مقابله دنیا رفت اصفهان حدود 27000شهید داد جنگ سخته ولی من بچه اصفهان هنوز رگ دارم ونمیزارم یه مشت دزد بیاند تو خونم غارت کنند خاک ناموسم دوران قاجار گذشت که ایران را بخشیدند در کنار مردم غیورم واقوام عزیز ایران برای یه سانت خاکش دفاع می‌کنیم
ناشناس۳۲۲۴۸۶۱۰۱:۳۹:۱۴ ۱۴۰۲/۶/۲۴
آذربایجان باید دوباره به خاک ایران برگرده، از نخجوان هم باید شروع کرد.
علی حسنی۳۲۲۵۰۵۹۰۹:۴۶:۲۲ ۱۴۰۲/۶/۲۴
حمله باکو به ارمنستان و وارد شدن جمهوری اسلامی به جنگ به عوامل مختلفی بستگی دارد اگر جنگی کوتاه مدت مثلا یک هفته یا حداکثر یکماه باشد احتمالا ایران دست بالا را خواهد داشت اما اگر مانند جنگ اوکراین بدرازا بکشد ایران مشکلات عدیده ای را در پیس رو خواهد داشت
عرفان۳۲۲۵۰۹۱۱۰:۲۲:۲۳ ۱۴۰۲/۶/۲۴
آذربایجان زیادی قدرت نظامی ایران رو دست کم گرفته الان آمریکا که ابرقدرت جهانه از قدرت نظامی ایران می‌ترسه. ترکه هم حالا حالا نمیجنگه چون از شمال یکم درگیر شده
آزاد۳۲۲۵۱۰۷۱۰:۴۲:۳۹ ۱۴۰۲/۶/۲۴
میتوانند به یک راه حل دیپلماتیک جایگزین که منافع همه طرفها رو حفظ کنه مانند احداث زیر گذر در مسیر زنگزور را بر گزینند.. به نظرم احداث زیر گذر زنگزو میتونه راه حل بدون جنگ و مناقش باشه✌️
ناشناس۳۲۲۵۱۸۶۱۱:۴۳:۲۲ ۱۴۰۲/۶/۲۴
با سلام،همونطور که در متن اشاره کردید اگه شرایط به گونه ایی بشه که ما مجبور به دخالت بشیم به احتمال زیاد ترکیه هم به حمایت از آذربایجان وارد خواهد شد اما این سوال پیش میاد که با توجه به اینکه ترکیه عضو ناتو هست و اروپا و ناتو هم از این مسئله حمایت میکنند(برابر متن بالا) آیا ممکنه که ناتو هم به برای حمایت از ترکیه وارد درگیری بشه و اینکه اسرائیل هم برعلیه ما هست و به آذربایجان اسلحه میده و هم تحریک میکنه؟
ناشناس۳۲۲۵۲۷۰۱۲:۴۵:۲۳ ۱۴۰۲/۶/۲۴
به‌امید‌بازگشت،تکه‌جدا‌شده‌از‌وطنم،ایران،به‌خاک‌وطن، آذربایجان خاک‌ایرانه‌بزرگه‌واین‌مسئولان وقت‌ایران‌بودند‌که‌در‌زمان‌فروپاشی شوروی از‌پذیرش آن،استقبال‌نکردند،یاشاسین ایرانیم،به‌امید‌یکپارچگی ایران‌بزرگ
ناشناس۳۲۲۵۵۷۸۱۶:۴۲:۴۹ ۱۴۰۲/۶/۲۴
واقعا فکر میکنیم که دنیا نسبت به قبل تفاوت کرده و کشورگشاییها دیگه تموم شده،ترکیه تصمیم میگیره کریدوری برای خودش درست کنه و ارمنستان اجازه عبور این کریدور رو از خاکش نمیده و ترکیه حمله میکنه به ارمنستان تا خاکش رو بگیره و به زور کریدورش رو ایجاد کنه،قابل توجه کسانی که فکر میکنند دنیا فرق کرده و نیازی به قدرت نظامی نیست
ناشناس۳۲۲۶۳۶۴۱۰:۴۰:۲۵ ۱۴۰۲/۶/۲۵
۸۰۰ سال پیش جناب سعدی گفته برو قوی شو گر راحت جهان طلبی
حسین۳۲۲۶۹۲۷۲۳:۱۶:۰۳ ۱۴۰۲/۶/۲۵
اون موقع که تو ۸ سال جنگ سیم خاردار نداشتیم از ۶۵ کشور مزدور دنیا اسیر گرفتیم حالا که موشک های بالستیک و هایپرسونیک داریم از ترکیه بی خاصیت و آذربایجان بدبخت بترسیم...والله هر کس به سمت جمهوری اسلامی سنگی انداخت آواره شد...من مازندرانیم و جانم فدای عزیزان ترک و آذری و همه ی مردم کشور عزیزم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  2. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  3. برای این عکس شما تیتر بزنید

  4. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  5. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

  6. امکان آزادی مشروط بابک زنجانی وجود دارد

  7. اقدامات قوه قضائیه درباره ماجرای صدیقی / واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان اخیر مهدی نصیری/ تک و پاتک رسانه‌های دولت و مجلس

  8. علت رشد اقتصادی کشور چیست؟

  9. مدرسه یا بازار؟!

  10. نتانیاهو و کابوس حمله به رفح

  11. حمایت زاکانی از طرح نور پلیس

  12. زاکانی: برای کمک به طرح نور پلیس کاملا آماده هستیم

  13. قوه قضاییه کانون مبارزه بی‌امان با فساد است/ جنس جمهوری اسلامی فسادستیز و فساد ناپذیر است

  14. پلیس آمریکا حجاب معترضین را به زور برداشت

  15. دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند/مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌ای تعطیل شود

  16. شرایط دریافت مهریه بعد از طلاق

  17. دستگیری سارقین زورگیر باهوشیاری واحد گشت عملیات

  18. آخرین وضعیت سعید آقاخانی و توضیحاتی درباره ادامه «نون‌خ»

  19. نهنگ سواری یک آبادانی

  20. وقتی در بزرگراه سرعت خود را بی دلیل کم می کنید

  21. قالیباف: جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند

  22. واریز«هدیه روز معلم»به حساب فرهنگیان؛ امشب/ پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر

  23. تغییر نام استقلال در حال بررسی است/ واگذاری سرخابی‌ها این هفته نهایی می‌شود

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. من عجله ندارم!

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  10. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  11. دور باطلی که تمامی ندارد!

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  14. برای این عکس شما تیتر بزنید

  15. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  16. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  17. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  18. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  19. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  20. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  21. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  22. تضادی عجیب و پر ابهام!

  23. سقوط در آغوش پهلوی!

  24. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  25. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

آخرین عناوین