تحلیل سفیران آهن از قیمت انواع ورق آهن

گزارش بازرگانی، 208983،   4020615060

در این مطلب به عوامل موثر بر قیمت ورق سیاه و ورق رنگی و روغنی می پردازیم و سپس به تحلیل و پیش بینی قیمت ورق سیاه در ماه های ابتدایی پاییز می پردازیم و نوسان قیمت ورق های فولادی را در مهرماه و آبانماه بررسی می نماییم.

عوامل موثر بر قیمت ورق های فولادی

افزایش قیمت ورق های فولادی ممکن است تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار بگیرد. برخی از عوامل موثر بر افزایش قیمت ورق عبارتند از:

قیمت مواد اولیه ورق:

قیمت مواد اولیه مورد استفاده در تولید ورق فولادی، مانند سنگ آهن و تختال، می‌تواند تأثیر زیادی بر قیمت نهایی داشته باشد. افزایش قیمت مواد اولیه معمولاً به دلیل عواملی مانند تغییرات در بازار جهانی، نرخ ارز و عرضه و تقاضای بازار داخلی و حجم صادرات و واردات رخ می‌دهد.

هزینه‌های تولید انواع ورق:

هزینه‌های تولید و فرآیندهای مرتبط با تولید ورق فولادی، از جمله هزینه‌های نیروی کار، انرژی، حمل و نقل، تجهیزات و تکنولوژی، می‌توانند به افزایش قیمت ورق فولادی منجر شوند. افزایش هزینه‌های تولید معمولاً به عواملی مانند تغییرات در قوانین کاری، قوانین زیست محیطی و نرخ حقوق و دستمزد مرتبط است.

هزینه تولید در قیمت ورق سیاه و قیمت ورق رنگی

عرضه و تقاضا بازار ورق:

تقاضا و عرضه در بازار فولاد بازیگران اصلی در تعیین قیمت هستند. اگر تقاضا برای ورق فولادی افزایش یابد و عرضه کاهش یابد، قیمت افزایش خواهد یافت. این ممکن است به دلیل رشد صنایع ساختمانی، خودروسازی و صنایع مرتبط باشد. عرضه و تقاضا علت اصلی تغییرات قیمت آهن آلات در بازار آهن هستند که قیمت ورق نیز در همین دسته می‌باشد.

عوامل جغرافیایی و زمانی و قیمت ورق:

عوامل جغرافیایی و زمانی مانند نواحی تولید و فروش، مسافت حمل و نقل و زمان تحویل می‌توانند تأثیری در قیمت ورق فولادی داشته باشند.

قیمت ورق و تاثیر نرخ دلار و ارز:

نرخ دلار و ارز یکی دیگر از عوامل موثر بر افزایش قیمت می باشد و با نوسان در بازار ارز، قیمت تمامی مقاطع فولادی مثل قیمت میلگرد و قیمت تیرآهن را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

دلایل افزایش قیمت ورق آهن در نیمه دوم سال 1402

تاثیرات دلار در بازار مقاطع فولادی از لحاظ روان شناختی بسیار زیاد است، شاید از خود بپرسید چگونه؟ باید برای تکمیل آن بگوییم نوسان دلار سبب می شود بازار ایران دچار التهاب شود و به یکباره عوامل مهم دیگه از قبیل تقاضا را افزایش دهد و این یعنی نقش بسزای قیمت دلار بر بازار آهن و مقاطع فولادی!

با تحلیل و بررسی در عوامل افزایش قیمت به راحتی در می یابیم که با توجه به تعطیلی کارخانه های بزرگ تولید ورق های فولادی به خصوص ورق سیاه در تابستان امسال به دلیل کمبود برق و پایین آمدن سطح تولید در فصل تابستان با ورود به پاییز و فصل جدید تقاضا از تولید بیشتر می شود و در نتیجه شاهد افزایش قیمت انواع ورق در بازار آهن خواهیم بود.

افزایش میزان تقاضا و نبود عرضه دلیل اصلی بالارفتن قیمت ها می باشد و تحلیل سفیران آهن بر این است که قیمت ورق های فولادی در دو ماه آینده افزایشی خواهد بود و برای ورق رنگی و روغنی این افزایش قیمت محسوس تر از ورق های سیاه می باشد.

دلیل دیگر بر افزایش قیمت در دو ماه آینده برای ورق های روغنی و رنگی و سیاه، نرخ پایه دلار است و گرانی دلار باعث می شود که نوسان قیمت در بازار ورق های روغنی و رنگی را شاهد باشیم.

پیش بینی سفیران آهن بر این است که برای ورق سیاه ما افزایش قیمت تا مرز 1000 تومان الی 3000 تومان برای هر کیلو را شاهد خواهیم بود و برای ورق های رنگی و روغنی این افزایش قیمت رقمی دو برابر خواهد بود و بازار راکت مقاطع فولادی و مخصوصا ورق های فولادی در پاییز با افزایش قیمت روبرو خواهند شد.

پیش بینی قیمت انواع ورق و ورق سیاه و رنگی

برترین کارخانه های تولید ورق سیاه

ورق های تولیدی کارخانه فولاد مبارکه اصفهان، اکسین و کاویان با توجه به محبوبیت در تقاضا، اولین ورق های موجود در بازار هستند که نسبت به سایر کارخانه ها با نوسان قیمت روبرو خواهند شد و نرخ افزایش قیمت برای این ورق ها بیشتر از ورق های موجود در بازار می باشد.

شما میتوانید جهت استعلام قیمت آهن آلات و مشاوره رایگان خرید به صورت کارشناسی شده با شرکت سفیران آهن به شماره 031-91001040 تماس حاصل کنید و یا به سایت سفیران آهن مراجعه کنید.

پیش بینی بازار خودرو و دلیل گرانی خودرو در نیمه دوم سال 1402

همانطور که گفته شد نوسان قیمت ورق های رنگی و بعد از آن ورق روغنی بیشتر از ورق سیاه می باشد و دلیل اصلی آن پوشش روی سطح این ورق ها و مواد مورد استفاده در این ورق ها می باشد که خود به خود تکنولوژی متفاوتی در تولید ورق های رنگی و روغنی نسبت به ورق سیاه را ایجاد می کند و در قیمت گذاری ورق رنگی و روغنی در موقع نوسان قیمت، تغییر محسوسی نسبت به ورق سیاه را مشاهده خواهیم کرد.

با توجه به پیش بینی سفیران آهن در افزایش قیمت ورق های فولادی، می توان این استدلال را آورد که قیمت خودرو نیز پس از ماه ها دچار نوسان خواهد شد و دلیل اصلی آن نیز استفاده از ورق های فولادی در ساخت خودرو ها می باشد.

ورق پرکاربرد مصرفی در صنعت خودرو سازی ورق سیاه می باشد که در بدنه خودرو مورد استفاده قرار می گیرد و قطعاتی مثل بدنه، در ها، صندوق عقب، سقف و سایر قطعات خودرو با ورق سیاه ساخته می شوند. در نتیجه قیمت ورق سیاه با قیمت خودرو رابطه ای مستقیم دارد.

البته باید یادآور شد که بعضی از کارخانه ها برای خودروی سفارشی مشتری خود گاهاً از ورق های رنگی استفاده می کنند و با توجه به توضیحات گفته شده به راحتی می توان علت نوسان قیمت خودرو ، زمانی که قیمت مقاطع فولادی از قبیل ورق سیاه ، ورق رنگی و ورق روغنی با نوسان همراه می‌شوند را متوجه شد.

وابستگی قیمت خودروها به قیمت ورق سیاه به عوامل زیادی بستگی دارد، از جمله:

نسبت استفاده از ورق سیاه در تولید خودرو: در صورتی که ورق سیاه نسبت به سایر مواد تولیدی در ساختار خودرو بیشتر استفاده شود، تغییرات قیمت آن تأثیر بیشتری در قیمت نهایی خودرو خواهد داشت.

واردات و صادرات ورق سیاه: در صورتی که ایران برای تأمین ورق سیاه به واردات وابسته باشد و قیمت ورق سیاه در بازار جهانی تغییر کند، می‌تواند تأثیر مستقیمی بر قیمت خودروها در بازار داشته باشد.

تحلیل قیمت ورق با قیمت خودرو

رقابت در بازار خودروسازی: در صورتی که رقابت در صنعت خودروسازی ایران بسیار فعال باشد، تولیدکنندگان ممکن است بخشی از افزایش قیمت ورق سیاه را جذب کنند و سعی در کاهش هزینه‌های تولید و کنترل قیمت خودروها داشته باشند.

بنابراین، نوسانات قیمت ورق سیاه می‌تواند تأثیر مستقیمی بر قیمت خودروها در بازار ایران داشته باشد. البته، این تأثیر به عوامل متعددی بستگی دارد و نمی‌توان به طور قطعی پیش‌بینی کرد که در هر حالت تغییر قیمت ورق سیاه چگونه بر قیمت خودروها تأثیر خواهد گذاشت.

تحلیل بلند مدت قیمت ورق سیاه:

اگر بخواهیم یک تحلیل بلند مدت از قیمت ورق سیاه داشته باشیم باید به این نکته اشاره کنم که فصل ها در ایران نقش بسزایی در قیمت گذاری بلند مدت دارد و فصل تابستان در ایران تعیین کننده قیمت در 6 ماهه دوم سال است و دلیل آن هم قطعی برق و کاهش تولید کشور می باشد و عرضه به پایین سطح می رسد پس نیمه دوم سال باعث افزایش قیمت ورق خواهیم بود و تا اوایل سال آینده نیز ادامه دار خواهد بود.

یعنی نمودار ورق های فولادی در نیمه دوم سال به بالاترین سطح قیمت خود خواهند رسید.

جمع بندی:

در این مطلب به بررسی اهمیت قیمت آهن آلات به خصوص قیمت ورق سیاه، ورق رنگی و روغنی و همچنین علت های اصلی در نوسانات قیمت ورق سیاه ، ورق رنگی و روغنی و انواع پر استفاده پرداخته شد و یکی از برترین مراجع قیمت کلیه آهن آلات(سفیران آهن) با سال ها سابقه و تجربه در بازار آهن جهت خرید ورق سیاه، ورق رنگی و روغنی و کلیه مقاطع فولادی معرفی شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  2. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  3. سپاه برای مقابله با مواد مخدر مسئولیت گرفت‌

  4. رئیسی: برخی به‌دنبال معامله بر سر موشک‌هایمان بودند/ به‌بهانه دورکردن سایه‌جنگ،برجام‌های ۲ و ۳ را دنبال می‌کردند

  5. نگرانی شبکه اماراتی از دیپلماسی پهپادی ایران/ اختیار چهار پایتخت عربی، در دست تهران است!

  6. آذری جهرمی سخنان رئیسی را تحریف کرد + فیلم

  7. کمال خرازی: اگر موجودیت ایران تهدید شود، ناچاریم دکترین هسته‌ای خود را تغییر دهیم

  8. انتشار پیام مهم و معنادار نسرین به نیکا شاکرمی/ آتش چرا در شب مرگ نیکا او را از خانه بیرون کرده بود؟!

  9. ماجرای خرابکاری اسرائیل در اصفهان چه بود؟/ توضیح «خرازی» درباره ظرفیت تولید بمب اتم توسط ایران

  10. درخواست ابطال افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران به دیوان عدالت اداری

  11. فیلمی تکان‌دهنده از تیراندازی مرگ‌بار در عروسی/ جشن به عزا تبدیل شد

  12. بانک مرکزی پاسخ ادعای «همتی» را داد

  13. چرا صهیونیست ها چشم دیدن الجزیره را ندارند؟!

  14. شهادت یکی از پاسداران نیروی زمینی سپاه در جنوب‌شرق کشور

  15. اینکه می‌گویند بچه نیاورید اشتباه است/ فرزند نمی‌آورند چون نگهداری سگ و گربه راحت‌تر است

  16. چه کسی صدام را برای حمله به ایران تحریک کرد؟/ پاسخی به ادعای عجیب «زیباکلام»

  17. علی‌رغم اعلام قبلی، ترکیه اجازه صادرات کالا به اسرائیل را داد

  18. انتقاد نماینده مجلس از وزیر آموزش و پرورش: «ساسی‌مانکن» از دفاتر پرورشی شما موثرتره!

  19. تجارت آمریکا و ایران ۲ برابر شد

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  4. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  5. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  6. چرا این همه بد اخلاقی؟

  7. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  8. درباره توبه تتلو

  9. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  10. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  11. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  13. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  14. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  15. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  16. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  17. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  18. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  19. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  20. سپاه برای مقابله با مواد مخدر مسئولیت گرفت‌

  21. تنوری که هنوز سرد است...

  22. ایثارگران را بدنام نکنید !

  23. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  24. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  25. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

آخرین عناوین