چند نکته درباره بازگشایی سفارت رژیم صهیونیستی در بحرین

گروه جهان الف،   4020614103 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

«رژیم صهیونیستی با افتتاح رسمی سفارت خود در بحرین تا حد زیادی به دنبال آن بوده تا مانع از مرگ توافق ابراهیم شود. توافقی که مدت هاست نتوانسته نظام های سیاسی جدیدی از جهان عرب را به سمت عادی سازی روابط با تل آویو سوق دهد.»

چند نکته درباره بازگشایی سفارت رژیم صهیونیستی در بحرین

به گزارش الف؛ سفارت رژیم اشغالگر قدس در بحرین، به تازگی و پس از سفر اخیر "الی کوهن"، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به این شیخ نشین عربی، به طور رسمی افتتاح شد. در این راستا، ناظران و تحلیلگران مسائل غرب آسیا، از چشم اندازهای مختلفی به واکاوی این موضوع پرداخته و سعی داشته اند، به این سوال محوری پاسخ دهند که چرا رژیم صهیونیستی، برهه زمانی کنونی را جهت افتتاح سفارتخانه اش در منامه، پایتخت بحرین انتخاب کرده است. در این رابطه، به طور خاص بایستی به چند نکته عمده و محوری توجه کرد. 

اولا، در روزها و ماه های گذشته صهیونیست ها در جبهه های مختلف سیاسی و دیپلماتیک، با شکست های قابل توجهی مواجه شده اند. پذیرش معادلات تحمیلی از سوی جریان مقاومت در منطقه غرب آسیا و در عین حال، تشدید بن بست سیاسی و اجتماعی در اراضی اشغالی، تنها چند نمونه ساده از ناکامی های صهیونیست ها در مدت اخیر بوده اند. از این رو، رژیم اسرائیل و به طور خاص دولت نتانیاهو با افتتاح رسمی سفارت خود در بحرین سعی داشته تا به زعم خود از یک پیروزی بزرگ دیپلماتیک برای خودش رونمایی کند و این واقعیت که صهیونیست‌ها با انزوای روزافزون منطقه ای و بین المللی مواجه هستند را به حاشیه ببرند. 

تنها کافی است توجه داشته باشیم که "نجلا منقوش" وزیر خارجه لیبی به تازگی به دلیل انجام دیدار مخفیانه با همتای صهیونیستی خود، مجبور به فرار به ترکیه شده و اعتراضات گسترده ای از سوی مردم لیبی علیه وی و دولت وفاق ملی این کشور انجام شده است. مساله ای که نشان می دهد تا چه اندازه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در میان افکار عمومی جهان عرب، امری مذموم و حتی خط قرمز است. از این رو، دولت نتانیاهو بدون تردید سعی داشته تا با دستاورد‌سازی سیاسی و دیپلماتیک برای خود، تا حدی از زیر بار فشارهای عدیده ای که با آن ها رو به رو است، شانه خالی کند. 

دوم اینکه صهیونیست ها در مدت اخیر تلاش های فراوانی را جهت عادی سازی روابط خود با عربستان سعودی انجام داده اند. با این حال، نکته قابل تامل این بوده که سعودی ها به دلایل فراوان که از جمله آن ها می توان به هزینه های سنگین مخدوش شدن چهره عربستان نزد افکار عمومی جهان اسلام اشاره کرد، از پذیرش این امر خودداری کرده و می کنند و حتی نکته قابل تامل اینکه ریاض به تازگی به نمایندگان رژیم صهیونسیتی جهت شرکت در اجلاس یونسکو در ریاض، ویزا هم نداده است. 

از این رو، تل آویو سعی داشته با افتتاح رسمی سفارت خود در بحرین، تا حدی این شکست را به حاشیه ببرد و در عین حال به واسطه روابط نزدیکِ بحرین با عربستان، کانال های جدیدی را برای خود جهت تحت فشار قرار دادن سعودی ها برای عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس ایجاد کند. 

و در نهایت سوم اینکه رژیم صهیونیستی با افتتاح رسمی سفارت خود در بحرین تا حد زیادی به دنبال آن بوده تا مانع از مرگ توافق ابراهیم نیز شود. توافقی که مدت هاست نتوانسته نظام های سیاسی جدیدی از جهان عرب را به سمت عادی سازی روابط با تل آویو سوق دهد و در این رابطه حتی تحلیل و تفسیرهای مختلفی در مورد مرگ این توافق نیز مطرح می شود. از این رو، رژیم صهیونیستی با افتتاح سفارت خود در منامه به طور خاص سعی کرده حداقل مرگ توافق ابراهیم در شرایط کنونی رقم نخورد و به تاخیر بیفتد تا شاید آینده، حامل گشایش های تازه‌ای برای این رژیم باشد. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۱۸۱۱۰۰۷:۲۷:۲۹ ۱۴۰۲/۶/۱۸
وقتی اعراب که نسبت به ما به ملت فلسطین بسیار نزدیکتر هستند دارند یکی یکی با اسراییل روابط دیپلماتیک برقرار می کنند چرا ما این وسط کاسه داغتر از آش هستیم ؟
ناشناس۳۲۱۸۲۴۶۰۸:۴۴:۰۱ ۱۴۰۲/۶/۱۸
چه ربطی به اعراب داشت ؟!!!
ناشناس۳۲۱۸۱۵۱۰۷:۵۷:۵۴ ۱۴۰۲/۶/۱۸
کلا هر کاری که اونا بکنند محکوم بوده و از روی درماندگی هست
ناشناس۳۲۱۸۱۹۶۰۸:۲۴:۲۴ ۱۴۰۲/۶/۱۸
دوکشور که هیچ کدام با ما رابطه خوبی ندارند، در مناسبات سیاسی خود تصمیم جدیدی گرفته اند.
ناشناس۳۲۱۸۲۳۳۰۸:۳۸:۳۲ ۱۴۰۲/۶/۱۸
بزرگترین دوست و متحد اسراییل جمهوری باکو است بیخ گوش ما و تهدیدی بزرگ برای بستن راه ارتباط ایران و اروپا . اسراییل چقدر دیگر باید در کشورهای همسایه ما نفوذ کند تا کری خوانی ما کم بشود؟؟
ناشناس۳۲۱۸۲۴۸۰۸:۴۴:۵۸ ۱۴۰۲/۶/۱۸
با این کارهای مسکن در محو شدن آن نمی توانند خللی درست کنند و دل خوش به آن و هر روز که می گذرد در آن سرزمین غصب شده نمایان تر هست
ناشناس۳۲۱۸۵۰۵۱۱:۵۸:۱۱ ۱۴۰۲/۶/۱۸
رژیم صیهونیستی روز به روز در حال انزوای منطقه ای و جهانی است .
ناشناس۳۲۱۸۵۷۷۱۲:۵۷:۴۸ ۱۴۰۲/۶/۱۸
متاسفانه، روزی میرسد که تمام اعراب منطقه با اسرائیل ،علیه ما هم پیمان می شوند .
سینا۳۲۱۸۵۹۲۱۳:۱۵:۲۳ ۱۴۰۲/۶/۱۸
هر کشوری بر اساس منافع ملی خودش تصمیم گیری میکند . در عالم سیاست در مراودات کشور ها نه دوست مطلق وجود دارد نه دشمن مطلق .
ناشناس۳۲۱۸۶۲۱۱۳:۳۶:۲۹ ۱۴۰۲/۶/۱۸
هفته گذشته مقاله ای خواندم در خصوص بازدید هیات فلسطینی از ریاض، موضوع بازدید توافق بر سر شرایط عادی سازی روابط ریاض و تل آویو! صدها میلیون دلار درآمد برای فلسطین، یکی از بند های توافق است، البته این توافق نزدیک نیست! نوشتن چنین مقاله ای چه شفافیتی ارائه می دهد؟ این در حالیست که مقاله بازدید هیات فلسطینی از ریاض توضیح داده بود که توافق نزدیک نیست و زمان نیاز خواهد داشت ولی در طی زمان نرم نرم قدم ها برداشته خواهد شد، همانطور که فاصله روابط امارات با اسراییل و باز شدن آسمان عربستان بر هواپیماهای اسرائیل 15 ماه بود، و بین باز شدن آسمان عربستان و سفر هیات فلسطینی نیز 12 ماه فاصله بود، ولی در نهایت قدم ها برداشته شد!
ناشناس۳۲۱۸۸۷۴۱۸:۲۸:۴۹ ۱۴۰۲/۶/۱۸
عربستان نگران عادی سازی روابط با اسرائیل نیست. قبلا توافقنامه ابراهیم را نپذیرفته بود که حالا دنبال اجرای آن باشد. دلیش هم ترس نیست، توقعاتی است که از آمریکا دارد. در سطح تجاری تقریبا هر پنج کشور عربی مهم با اسرائیل ارتباط داشتند و دارند. در سطح سیاسی و رسمی هم بحرین و امارات وارد توافق نامه شدند چرا که دنبال تکیه گاه مطمئن تری برای حمایت سیاسی و ایجاد تعادل در رقابت با عربستان بودند و امتیازات آنرا هم از آمریکا گرفتند. بنابر این صرف نظر از فضای داخلی اسرائیل یک رویه بده بستان پویا با آمریکا در جریان است و ربطی به نمایش اسرائیل ندارد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. من عجله ندارم!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  8. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  9. دور باطلی که تمامی ندارد!

  10. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  11. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  12. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  16. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  17. برای این عکس شما تیتر بزنید

  18. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  19. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  20. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  21. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  24. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  25. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

آخرین عناوین