نیویورک تایمز: با تزلزل نبرد اوکراین، حتی صحبت درخصوص مذاکره نیز بیش از پیش سخت شده است  

  4020610097 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک روزنامه آمریکایی به نقل از منابع خود نوشت که گفت‌وگو درخصوص نقشه جایگزین درصورت عدم پیروزی کامل اوکراین در جنگ با روسیه، غیرمحتمل‌تر از همیشه به نظر می‌رسد.

به گزارش ایسنا، نیویورک تایمز نوشت: «استیان جنسن، رئیس دفتر دبیرکل ناتو اخیرا گزینه‌ای محتمل برای پایان رساندن جنگ اوکراین درصورت عدم شکست خوردن روسیه را مطرح کرده بود.

وی گفته بود: نمی‌گویم که حتما باید این اتفاق رخ دهد اما یک راه‌حل می‌تواند این باشد که اوکراین اراضی خود را تسلیم کند و به عضویت ناتو دربیاید.

جنسن همچنین گفته بود: این باید برعهده اوکراین باشد که بگوید در چه زمانی و درخصوص چه چیزهایی می‌خواهد مذاکره کند.

این اظهارات محکومیت شدید اوکراینی‌ها، شفاف‌سازی از سوی ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو و در نهایت عذرخواهی از سوی جنسن را در پی داشت.

تحلیلگران باور دارند که شاید این رویدادهای ناگوار نشان‌دهنده پایان تلاش برای حصول راه‌حل در رابطه با اوکراین باشند.

متحدان غربی و حتی خود اوکراینی بسیاری از امید خود را بر روی ضدحمله گذاشته بودند تا بلکه بتواند توازن در جبهه‌ها را تغییر دهد، ضعف‌های روسیه را آشکار سازد و مسکو را برای تن دادن به مذاکرات جهت پایان جنگ نرم کند.

حتی خوش‌بین‌ترین حامیان اوکراین نیز پیش‌بینی نمی‌کردند که اوکراین بتواند نیروهای روسیه را به طور کامل از کشور براند و شرایط کنونی ضدحمله اوکراین نیز نشان می‌دهد که چنین امیدی بسیار با واقعیت فاصله دارد.

مقامات و تحلیل‌گران می‌گویند وضعیت باعث می‌شود از خود بپرسیم درصورتی که هیچ کدام از طرفین مایل به مذاکره نباشند، چه کاری می‌توان انجام داد؟

برخی از این هراس دارند که روسیه تلاش برای مذاکره را به چشم تضعیف اراده اوکراین ببیند.

با اینکه جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید که جنگ احتمالا با مذاکره به پایان برسد، تحلیل‌گران باور دارند که گفت‌وگوهای جدی باید در خصوص هرگونه دموکراسی برای رسیدن به چنین نتیجه‌ای انجام بگیرد.

یکی از این تحلیل‌گران بر این باور است که منافع وانشگتن و کی‌یف همیشه هم‌سو نیست و به همین دلیل رسیدن به نتیجه‌ای که درخصوص آن مذاکراتی انجام گرفته است، حائز اهمیت می‌باشد.

وی گفت: ما به طور کلی درک می‌کنیم که آنچه که درحال انجام آن هستیم، جواب نخواهد داد اما هیچ ایده‌ای درخصوص اینکه گام آتی چه خواهد بود وجود ندارد و هیچ گشایشی برای گفت‌وگو در این‌باره در کار نیست.

یک مقام سابق آمریکایی می‌گوید که کشورهای غربی با کاهش سرعت ضدحمله اوکراین، به دلیل ارائه تجهیزات زیاد به این کشور و امید بستن بر روی آن‌ها، بیش از پیش احساس آسیب‌پذیری می‌کنند.

آمریکا امید که ضدحمله بتواند موضع روسیه در کریمه را تهدید کند و باعث شود که اوکراین از موضع قوی‌تری در مذاکرات بهره‌مند شود اما چنین اتفاقی رخ نداده است.

این مقام پیشین آمریکایی گفت: جو سیاسی تنگ‌تر شده و در کل هرنوع گفت‌وگوی واقع‌بینانه درخصوص نتیجه نهایی جنگ به تابو بدل گشته است.

هرگونه مذاکره‌ای نیازمند این است که طرفین به گفت‌وگو با یکدیگر بنشینند و درحال حاضر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین مایل به مذاکره درخصوص هیچ مسئله‌ای نیستند.»

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۰۹۷۲۲۰۷:۳۷:۳۸ ۱۴۰۲/۶/۱۱
بلاخره حق بر باطل پیروز خواهد شد
ناشناس۳۲۰۹۷۶۲۰۸:۳۴:۱۰ ۱۴۰۲/۶/۱۱
یک جنگ فرسایشی مطلوب اروپا و امریکا برای ناتوان کردن روسیه است .ارزش پول روسیه در حال کاهش است . در سال اول تحریم منابع روسیه جوابگو است باید منتظر سالهای آتی بود .
ناشناس۳۲۰۹۸۲۸۰۹:۲۶:۴۹ ۱۴۰۲/۶/۱۱
الان روسیه درست است که به اکراین که قدرت نظامی اش بسیار کمتر از روسیه است حمله کرده و نا یک بخش هایی را هم گرفته ولی اگر می توانست تا الان تمام اکراین را تصرف کرده بود ولی نتوانست. اگر اکراین بدست روسیه بیافتد برای غربی ها بسیار گران تمام خواهد شد اگر جنگ هزینعه دارد برای هر دو طرف است در یک طرف روسیه و در طرف دیگر پول های بلوکه شده روسیه بعلاوه کمک های نظامی اغلب کشورهای غربی!!!! بنظرتان طولانی شدن جنگ باعث تمام شدن سرمایه کدام کشور می شود کشور روسیه که الان تحریم شدید غربی هاست حتی چین هم آشکارا از روسیه حمایت نکرده است. یا غربی ها که دلارها و منابع روسیه در دستشان است؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. من عجله ندارم!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  8. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  9. دور باطلی که تمامی ندارد!

  10. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  11. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  12. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  16. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  17. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  18. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  19. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  20. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  21. برای این عکس شما تیتر بزنید

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  24. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  25. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

آخرین عناوین