ایمن‌ترین روش‌ سفر به مشهد مقدس

گزارش بازرگانی، 206669،   4020607028

تامین امنیت مسافران به عهده فردی است که مسئولیت هدایت وسیله نقلیه بر عهده گرفته است. با توجه به شرایط مسیرهای هوایی و زمینی، بعضی از وسایل نقلیه امنیت بیشتری برای سفر دارند. در حال حاضر، امن‌ترین وسیله نقلیه زمینی که می‌توانید برای سفر به مشهد در نظر بگیرید قطار است.

مسیر راه‌آهن در میان کوه‌ها و دره‌ها و دشت‌ها کشیده شده و جزء قطار هیچ وسیله نقلیه‌ای از این مسیر تردد نمی‌کند. همچنین، مسیر حرکت قطار و نوع هدایت آن ویژه است؛ و همه این موارد باعث شده که قطار به عنوان یک وسیله نقلیه امن و مطمئن برای سفر در نظر گرفته شود.

نکات مورد توجه در سفر با قطار

در ادامه مواردی که در این سفر زمینی باید بدانید را ارائه کرده‌ایم. با در نظر گرفتن این موارد می‌توانید سفری ایمن و راحت به مشهد داشته باشید.

1) خرید به موقع بلیط قطار مشهد

برای شروع سفر لازم است که بلیت قطار مشهد را تهیه کنید. با توجه به اینکه شرکت‌های ریلی زیادی سفرهای مشهد را ارائه می‌کنند و در روزها و ساعت‌های مختلف چندین قطار به سمت این شهر حرکت می‌کنند، برای انتخاب یک قطار مناسب و خرید بلیط قطار محدودیت زیادی نخواهید داشت.

بنابراین، در صورتی که قصد سفر دارید لازم است که قطارهای متنوع مشهد را بررسی کنید و از بهترین شرکت حمل و نقل ریلی بلیط قطارتان را تهیه کنید.

2) همراه داشتن وسایل و تجهیزات ضروری

سفر با قطار امنیت بالایی دارد، اما این امنیت مشکلاتی مانند طولانی بودن سفر را نیز به همراه خواهد داشت. چون قطار در ایستگاه‌های بین راهی توقف می‌کند و سرعت حرکت قطار کند است.

برای اینکه سرگرم باشید و طولانی بودن مدت سفر با قطار آزارتان ندهد، پیشنهاد می‌کنیم کتاب، مجله، فیلم و... را آماده کرده و در طول مسیر سفر خودتان را سرگرم کنید. حتی می‌توانید در کوپه خودتان کارهای کامپیوتری و... خودتان را انجام دهید و وقتی به مشهد رسیدید زمان بیشتری برای گشت زنی شهری داشته باشید.



علاوه بر وسایل و لوازم سرگرم‌کننده، لازم است که مواردی مانند چسب زخم، دستمال‌کاغذی، مدارک شناسایی و... را نیز همراه داشته باشید. چون در طول سفر ممکن است به این وسایل نیاز پیدا کنید.

3) انتخاب کوپه‌های بزرگ‌تر قطار

دربست کردن کوپه قطار این امکان را برایتان فراهم می‌کند که حریم شخصی مناسبی داشته باشید و یک اتاق در اختیارتان باشد تا بتوانید در طول مسیر سفر استراحت کرده و به کارهای مد نظرتان رسیدگی کنید. کوپه‌های قطار معمولاً 4 نفره و 6 نفره هستند. اگر یک نفر یا دو نفر هستید می‌توانید یک کوپه 4 نفره را به صورت دربستی رزرو کنید.

4) یادگیری نحوه‌ کار با ترمز اضطراری

برای اینکه در صورت بروز حوادث پیش‌بینی‌نشده بتوانید این موضوع را به پرسنل قطار اطلاع دهید، لازم است که نحوه استفاده از ترمز اضطراری قطار را یاد بگیرید. به خاطر داشته باشید که بازی کردن با ترمز قطار و استفاده نامناسب از آن جریمه را به همراه دارد.

5) توجه به موارد ایمنی سفر به قطار

سیگار کشیدن در قطار و سر زدن به سایر کوپه‌ها ممنوع است. موقع سفر با این وسیله نقلیه باید بهداشت را رعایت کنید و به هیچ عنوان خودتان یا فرزندانتان کف کوپه نخوابید. پس از ترک کوپه برای صرف غذا، رفتن به سرویس بهداشتی و ... حتماً وسایل مهم و با ارزشتان مانند لپ‌تاپ و... را همراه خودتان ببرید.

پیشنهاد می‌کنیم وسایل گران‌قیمت مانند طلا و پول نقد را با خودتان حمل نکنید و از پذیرش خوراکی و افراد متفرقه در قطار خودداری کنید.

6) بررسی مسیر قطار و ساعت رسیدن به مقصد

مقصد در انتظار تمام مسافران است و با هر وسیله نقلیه‌ای که عازم مشهد باشید لازم است که در انتهای راه از آن پیاده شده و عازم هتل یا محل اقامتتان شوید. برای اینکه بتوانید برنامه‌ریزی دقیقی موقع سفر با قطار داشته باشید، لازم است که مسیر حرکت قطار و ایستگاه‌های که در آن‌ها توقف دارد را بررسی کنید.

با توجه به مسیر حرکت قطار و توقف‌های آن، می‌توانید ساعت رسیدنتان به مقصد را تخمین بزنید؛ بنابراین آمادگی بیشتری برای خبر دادن به یک وسیله نقلیه برای حمل بارهایتان خواهید داشت.

سخن پایانی

قطار یکی از جذاب‌ترین و ایمن‌ترین تجهیزات سفر است؛ و کسانی که یک بار با این وسیله نقلیه همسفر شده‌اند بارها و بارها سفر با قطار را در برنامه‌هایشان قرار می‌دهند. اگر می‌خواهید زمینی به مشهد سفر کنید و آرامش و ایمنی سفر برایتان مهم است، همین حالا می‌توانید بلیط قطار مشهد را برای شروع یک سفر فراموش‌نشدنی تهیه کنید.

تلگرامفیس‌بوکتوییترلینکدیننسخه‌ی متنی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  4. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  5. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  6. چرا این همه بد اخلاقی؟

  7. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  8. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  9. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  10. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  11. درباره توبه تتلو

  12. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  13. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  14. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  15. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  16. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  17. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  18. برای این عکس شما تیتر بزنید

  19. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  20. تضادی عجیب و پر ابهام!

  21. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  22. تنوری که هنوز سرد است...

  23. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  24. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  25. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

آخرین عناوین