تمرین دویدن در خانه

گزارش بازرگانی، 197944،   4020511047 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

تردمیل یا دو ثابت، یکی از تجهیزات ورزشی پیشرفته و کاربردی است که هیچ عذر و بهانه‌ای برای ورزش نکردن باقی نمی‌گذارد. دستگاه ورزشی تردمیل در انواع خانگی و باشگاهی طراحی می‌شود تا امکان استفاده از آن به راحتی برای همه افراد فراهم باشد.

تمرین کردن با تردمیل، در کنار رعایت تغذیه سالم و خواب کافی، می‌تواند رؤیای تناسب‌ اندام و سلامتی همه افراد را به واقعیت تبدیل کند.

سبک زندگی سالم

 

خوشبختانه در عصر حاضر، با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن تجهیزات ورزشی مانند تردمیل، ورزش در خانه یا باشگاه به دغدغه بسیاری از افراد تبدیل شده است. به همین علت، تقاضا برای خرید تردمیل تاشو و تردمیل باشگاهی افزایش یافته است.

با خرید تردمیل، تمامی افراد، حتی در تنگناهای زمانی و مشغله‌های روزمره هم می‌توانند سبک زندگی سالمی را در پیش بگیرند. این نکته اهمیت دارد که سبک زندگی سالم تنها به معنای مصرف مواد غذایی سالم، یا تحمل رژیم‌های سبک و سنگین نیست. خواب کافی و با کیفیت، تغذیه سالم و اصولی، و داشتن فعالیت بدنی هدفمند و روتین، از ارکان سبک زندگی سالم هستند. تردمیل به عنوان مهم‌ترین و محبوب‌ترین وسیله ورزش در خانه، می‌تواند مورد آخر، یعنی فعالیت بدنی هدفمند، را برای شما فراهم کند.

 

برنامه غذایی سالم

 

همیشه داشتن یک برنامه غذایی سالم، به تنهایی به سلامتی شما کمک نمی‌کند. ورزش و تحرک جسمانی یکی از عوامل اصلی داشتن زندگی سالم است. تردمیل با درصد کالری‌سوزی بالا می‌تواند موثرترین ورزش برای تمام افراد باشد. به جرأت می‌توانیم بگوییم که اگر الگوی تغذیه خود را در جهت سلامتی‌تان دگرگون کرده‌اید، بسیار فرصت خوبی است تا در کنار این تغییر مهم، تردمیل را نیز به حلقه سلامتی خود اضافه کنید تا بتوانید سلامت قلب و عروق، سلامت عضلات، مفاصل، استخوان‌ها و... را بهبود ببخشید.

برنامه غذایی سالم برای ورزشکاران، باید حاوی تمامی ویتامین‌ها، مواد معدنی، کربوهیدرات و درصد بالای پروتئین باشد. برای عضله‌سازی با تردمیل، باید نقش پروتئین‌ها جدی گرفته شود. پس حتماً در برنامه غذایی خود از مواد غذایی سالم و مقوی با میزان پروتئین بالا و کالری کم استفاده کنید تا در نهایت به اندام ایده‌آل و جذابی که شایسته شماست برسید.

لبنیات کم‌چرب، انواع گوشت به‌خصوص سینه مرغ و بوقلمون، تخم‌ مرغ، آجیل (خام و بو نداده)، و حبوباتی همچون لوبیا، از منابع عالی پروتئین هستند.

 

کنترل وزن و تناسب اندام

 

یکی از اصلی‌ترین مزایای استفاده از تردمیل، کنترل وزن و تناسب‌اندام است. قبل از خرید تردمیل باید ابتدا هدف خود را دقیقاً مشخص کنید تا متناسب با آنها بهترین انتخاب را داشته باشید.

افرادی که برای تناسب اندام از این دستگاه ورزشی استفاده می‌کنند باید میزان کالری مصرفی و میزان کالری سوزانده شده را بررسی کنند.

تردمیل امکان سفارشی‌کردن تمرینات ورزشی، تعیین سرعت و شیب، نمایش ضربان قلب و مقدار کالری سوزاند‌ه شده را دارد. نمایش این فاکتورها می‌تواند نقش مهمی در ایجاد انگیزه برای رسیدن به تناسب اندام بازی کند.

قیمت تردمیل، فضایی که قرار است تردمیل در آن قرار گیرد، برند معتبر و جزئیاتی نظیر اینها، از عواملی هستند که در انتخاب و خرید تردمیل تأثیرگذارند. 

دویدن، مادر ورزش‌ها

از چند هزار سال پیش که یونانی‌ها و ایرانی‌های باستان، برای اهداف سیاسی و نظامی، مسافت‌های طولانی را با دو طی می‌کردند، دویدن به عنوان مؤثرترین فعالیت بدنی بشر پذیرفته شده است. بعدها این فعالیت وارد ورزش‌های المپیک شد و امروزه همه دنیا، دو میدانی را مادر تمام ورزش‌ها می‌دانند. فعالیتی که برای هزاران سال، همراه بشر بوده است.

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که دویدن، چه روی تردمیل و چه در فضای باز، یکی از بهترین ورزش‌های دنیاست. سبک زندگی امروزی باعث شده چاقی و تجمع چربی در نواحی مرکزی بدن افزایش یابد. برای سوزاندن این توده چربی اضافه به روشی طبیعی و سالم، هیچ ورزشی به اندازه دویدن و پیاده روی مفید نیست. دویدن، در هر جایی، چه در خانه و باشگاه بر روی تردمیل، و چه در فضای باز، به‌آسانی امکان‌پذیر است.

دویدن، ریسک ابتلا به سرطان سینه و روده را کاهش می‌دهد. با دویدن، شانس طول عمر افراد افزایش پیدا می‌کند و دروازه‌های سبک زندگی سالم به روی آنها گشوده می‌شود.

دلایل متعدد دیگری هم وجود دارند که نشان می‌دهند دویدن، به عنوان بهترین ورزش دنیا پذیرفته شده است. برخی از این دلایل عبارتند از تقویت حافظه، تقویت خودباوری، تقویت استقامت کلی بدن، کاهش فشار خون، استحکام عضلات، افزایش انرژی، پیشگیری از پوکی استخوان، چربی‌سوزی در ناحیه میان‌تنه و پایین‌تنه، خواب بهتر و...

 

دویدن بدون وقفه با تردمیل



حتی اگر هنوز به‌طور عملی تمرین با تردمیل را در خانه یا باشگاه تجربه نکرده باشید، حتماً افرادی را دیده‌اید که چقدر با روحیه و انرژی با این دستگاه ورزشی تمرین می‌کنند. با تردمیل می‌توانید دویدنی بدون وقفه را تجربه کنید.

دستگاه تردمیل، اعم از خانگی و باشگاهی، مشکلات مربوط به آسیب‌دیدگی مفاصل به علت دویدن روی سطوح سخت مثل آسفالت، سیمان، سنگ و بتن را حل کرده است. این ویژگی، دقیقاً به طراحی تردمیل و نوع مواد به کار رفته در ساخت آن مربوط می‌شود. 

فضای تردمیل، یا همان تسمه‌ی پهنی که روی آن می‌دوند، از مواد باکیفیت مرغوب، محکم و نرم ساخته می‌شود. عاملی که از وارد آمدن ضربه و فشار زیاد به زانوها جلوگیری می‌کند. در نتیجه، دویدن روی تردمیل، عوارض ناشی از دویدن روی سطوح سخت را به دنبال ندارد، و همین امر، یک برتری برای تمرین با تردمیل به‌شمار می‌رود.

اگر در باشگاه ورزش می‌کنید، احتمالاً گزینه‌ای بهتر از تردمیل برای گرم کردن پیدا نمی‌کنید. تردمیل باشگاهی انجام ورزش‌های هوازی را برای فرد امکان‌پذیر می‌کند.

 

دویدن در فضای باز بهتر است یا روی تردمیل؟



بیشتر افرادی که دویدن و پیاده‌روی را به عنوان ورزش روزانه انتخاب می‌کنند با این سوال مواجه می‌شوند که دویدن در فضای باز بهتر است یا روی تردمیل. 

به طور کلی، هر کدام از این روش‌ها معایب و مزایای خاص خود را دارند. به طور مثال، دویدن در فضای باز به سلامت روان کمک می‌کند. اما دویدن روی تردمیل، باعث می‌شود فشار کمتری به زانوها وارد گردد.

تردمیل برقی از آن دسته از تجهیزات ورزشی است که در هر مکان و زمانی قابل استفاده است. به این معنی که شرایط آب و هوایی روی برنامه تمرین کاربر تأثیری ندارند. در حالی که دویدن در فضای باز، کاملاً به شرایط آب و هوا بستگی دارد. 

تمرین کردن با تردمیل، شما را از مزایای زیادی برخوردار می‌کند که ورزش در فضای باز فاقد آن مزایاست. به عنوان مثال، با تردمیل امکان کنترل سرعت، کاهش گام، اطلاع از ضربان قلب، تمرین در هر شرایط آب و هوایی و... را خواهید داشت.

یکنواخت نمی‌دوید

دویدن و پیاده‌روی در فضای باز، یکنواخت نیست و شما ممکن است به خاطر شیب زمین، باد و یا عوامل دیگر، سرعت خود را تغییر دهید. تمام این امکانات برای تردمیل هم تعبیه شده‌اند تا شما احساس طبیعی‌تری از پیاده‌روی یا دویدن با تردمیل را تجربه کنید. بنابراین نیازی نیست نگران این باشید که ورزش کردن با تردمیل، یکنواخت و خسته‌کننده است. طیف متنوعی از امکاناتی که تجربه دویدن در فضای واقعی را شبیه‌سازی می‌کنند، ورزش با تردمیل را از تمرینی یکنواخت و کسل‌کننده، به فعالیتی خلاقانه و مفرح تبدیل می‌نمایند.

یک دستورالعمل پیشنهادی برای یکنواخت نبودن تمرین با تردمیل این است که ابتدا حدود ۳ دقیقه، سرعت را در حالت متوسط قرار دهید. بعد از ۳ دقیقه سرعت را کم یا زیاد کنید. این تمرین را ۳۰ تا ۴۰ دقیقه ادامه دهید. با این روش، هر روز می‌توانید به طور موثر چربی بسوزانید.

از تکنیک‌های دیگر برای تنوع بخشیدن به تمرین با تردمیل، حرکت به کناره‌ها حین دویدن، رها کردن میله‌های تردمیل، برداشتن گام‌های کوتاه، تغییر شیب و... هستند که به افزایش کارایی شما نیز کمک می‌کنند.

روشِ درستِ دویدن روی تردمیل



درست دویدن روی تردمیل از آسیب به زانوها جلوگیری می‌کند. اگر مشکل استخوان و مفاصل دارید بهتر است قبل از شروع تمرین با تردمیل، با پزشک خود مشورت کنید. 

توصیه می‌شود که قبل از شروع تمرین با تردمیل، با چند حرکت کششی، بدن خود را آماده کنید. تمرین را با سرعت کم و شیب صفر شروع کنید. در تمام طول مدت تمرین با تردمیل، ارگونومی بدن خود را در حالت نرمال و صحیح حفظ کنید و حواستان باشد فشاری روی مهره‌ها و کمر نباشد. گردن و بدن به جلو یا پایین خم نشود. جهت نگاه، مستقیم و روبرو باشد. در واقع باید بدن تحت هیچ گونه فشاری نباشد. 

کم‌کم سرعت و شیب را زیاد کنید. این کار را متناسب با میزان آمادگی خود انجام دهید تا آسیب نبینید. اگر تردمیل شما برنامه‌های تمرینی پیش‌فرض دارد، برنامه‌ای که با آمادگی شما تناسب دارد را انتخاب و طبق همان برنامه تمرین کنید.

رعایت این نکات کمک می‌کند تا با حداقل ریسک آسیب‌دیدگی، بیشترین بهره را از تمرین با تردمیل ببرید.

جمع‌بندی



بازرگانی لطیفی اسپرت در زمینه طراحی و تولید تجهیزات ورزشی خانگی و باشگاهی، ۲۵ سال تجربه کارآمد و سابقه موفق دارد. لطیفی اسپرت در فرایند طراحی و ساخت دستگاه‌های ورزشی، بر دو اصل مهم تکیه دارد: پاسخ به نیاز کاربر، و تکیه بر فناوری‌ روز دنیا. 

راهکارهای متنوع فروش که در قالب طرح‌های تشویقی و حمایتی ارائه می‌شوند، به همراه کیفیت بالا و قیمت مناسب محصولات لطیفی اسپرت، خرید تردمیل را تقریباً برای همه آسان کرده است.

همین رویکرد است که باعث شده کاربران محصولات لطیفی اسپرت، این برند را به عنوان دروازه‌ای به سوی سبک زندگی سالم بشناسند.

دیدگاه کاربران

مهدی۳۱۷۰۶۴۱۱۶:۵۶:۳۱ ۱۴۰۲/۵/۱۱
من ازشون خرید کردم، بی نظیرن خدماتشونم عالیه
ناشناس۳۱۷۱۶۱۳۱۴:۲۹:۰۸ ۱۴۰۲/۵/۱۲
سلام
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  2. آیا این دو زن در آمریکا زلزله به پا می کنند؟

  3. دستور بسیج همه امکانات برای یافتن دختر ۲۴ ساله در میامی

  4. کنایه زاکانی درباره واگذاری ودیعه مسکن دوره‌های پیشین/ واکنش وحیدی به احتمال صدور گواهینامه موتور برای بانوان

  5. دستورالعمل دادستانی کل کشور درباره طرح نور به زودی ابلاغ می‌شود

  6. ساخت و ساز در پارک لاله با ورود شورای شهر متوقف شد

  7. وزارت بهداشت: محموله روغن آلوده به سموم مجوز مصرف ندارد

  8. رئیس‌جمهور: منزوی کردن زنان را قبول نداریم

  9. مصرف انرژی کشور دو برابر استاندارد مصرف جهانی است

  10. سفیدشویان غرب  مشغول کارند

  11. بازگشت شاخص‌های پولی به پیش از تحریم

  12. دستور ویژه رئیسی برای حل مشکل اشتغال استان‌های دارای نرخ بالای بیکاری

  13. دختربچه ۱۰ ساله همبازی‌اش را سلاخی کرد

  14. بهادری: دولت در حوزه تسهیلات تکلیفی با کسی شوخی ندارد

  15. غربی‌ها قبل‌از عملیات وعدهٔ صادق به ما گفتند اگر می‌زنید، محکم نزنید!

  16. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی : حج به صحنه برائت از طواغیت تبدیل می‌شود

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  4. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  5. چرا این همه بد اخلاقی؟

  6. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  7. درباره توبه تتلو

  8. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  9. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  10. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  12. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  13. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  14. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  15. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  16. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  17. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  18. تنوری که هنوز سرد است...

  19. ایثارگران را بدنام نکنید !

  20. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  21. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  22. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  23. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  24. دو چالش بزرگ در حکمرانی ها

  25. آیا این دو زن در آمریکا زلزله به پا می کنند؟

آخرین عناوین