نازک خیالی های جدید آقای نصیری!

ابوذر عالی، گروه سیاسی الف،   4020426044 ۷۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶۸ تکراری یا غیرقابل انتشار
 نازک خیالی های جدید آقای نصیری!

اصرار بر یک رویه غلط در موضوع حجاب بالاخره به حادثه مهسا امینی انجامید. حادثه ای که اگر رخ نمی داد هم چیزی از نادرستی رویه یاد شده کم نمی کرد اما در هر حال این اتفاق تلنگر محکمی بود برای تامل و درنگ در راه طی شده. 

متاسفانه نه در مدیریت ماجرا و نه در روایت رسانه ای حادثه مذکور هم درست عمل نشد و نتیجه آن چند ماه «اعتراض» و البته «آشوب» ها و « اغتشاشاتی» بود که به این بهانه کشور را درگیر خود کرد و توان های مختلف را که باید صرف بهبود مشکلات متعدد شود، فرسود. 

با این حال چنانکه قابل پیش بینی بود این اعتراضات کم کم و دستکم در خیابان ها به خاموشی گرایید و به اغتشاشات فرصت طلبانه هم پایان داده شد. اما در حالی که این حادثه به اندازه کافی اثرات عمیقی در نوع نگاه ها هم در جامعه و هم در حکمرانی برجای گذاشته و آرامش فعلی فضایی برای مجادلات کارشناسانه و اصلاح رویه های نادرست فراهم کرده گویا نان بعضی ها در ادامه دادن به این ماجرا آن هم نه به شیوه ای معقول و قابل دفاع بلکه با توسل به تعابیر عجیب و غریب و حتی نوعی امامزاده سازی از مرحوم مهسا امینی است! 

آقای مهدی نصیری با حضور بر سر مزار مهسا امینی که فی نفسه بسیار هم کار خوبی است این حضور را بر سر مزار «حضرت ژینا» و «حضرت مهسا» خوانده و با مدد طلبیدن از او ملغمه عجیبی از مفاهیم و تعابیر را بکار گرفته که به خوبی گویای وضعیت آشفته فکری او در این سال هاست. 

در جای خود پرسش بسیار مهمی است که چرا نصیری این روزها چنین رویه رادیکالی را در پیش گرفته اما پرسش مهمتر این است که چرا او از نقد و انتقاد متعارف و صریحی که سال هاست برخی منتقدان در فضای عمومی و خصوصی مطرح می کنند فراتر رفته و به ورطه «مقدس سازی» روی آورده است؟! هر چند تقدس مابی او هم البته مسبوق به سابقه است اما سابقا شم او در تشخیص مصادیق این تقدس مابی بهتر عمل می کرد و دستکم بر مواردی اعمال می شد که نوعی اجماع نسبی در بخش هایی از جامعه بر سر آن وجود داشت اما تقدس مابی او در فقره اخیر حتی سینه چاکان «زن زندگی آزادی» را هم، در دل، دچار اشمئزاز می کند! 

آقای نصیری می توانست با حضور بر سر مزار مهسا امینی به عنوان نماینده خودخوانده آن بخش  مذهبی جامعه که زاویه ای با حکمرانی دینی در جمهوری اسلامی دارند حرف های منطقی تر و مهمتری بزند اما ترجیح داده با توسل به نوعی ادبیات غلوآمیز ناخواسته به تخریب و مضحکه سوژه خود بپردازد. 

تحلیل شخصیت او تشابهاتی را با «محمد نوری زاد» دیگر هم مسلک سیاسی اش آشکار می کند که این روزها حال خوبی ندارد و کمتر کسی او را جدی گرفته است. با این تفاوت که نصیری دستکم دانش دینی بیشتری از نوری زاد دارد و در بیان انتقادهای خود علی القاعده در جایگاه شایسته تری قرار دارد. آشفته حالی و نازک خیالی نصیری او را از این جایگاه دور می کند. 

گذر از این روزهای سخت و پر التهاب جز با عقلانیت در گفتار و رفتار همه ( منتقدان، مردم و حاکمیت) ممکن نیست. چیزی که متاسفانه در فرهنگ عمومی ما همیشه کمرنگ تر از عواطف و احساسات بوده است. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۴۷۹۱۸۱۲:۳۸:۴۰ ۱۴۰۲/۴/۲۶
«اما در حالی که این حادثه به اندازه کافی اثرات عمیقی در نوع نگاه ها هم در جامعه و هم در حکمرانی برجای گذاشته» میشه بفرمایید کجای حکمرانی تاثیر و تغییری ایجاد کرده؟!
ناشناس۳۱۴۸۰۷۹۱۴:۰۹:۲۳ ۱۴۰۲/۴/۲۶
اگر بر افرادی تاثیری هم گذاشته باشد، تندروها آنها را بایکوت کردند. ادامه این روند و محدود شدن حاکمیت به تندروان عواقب خوشایندی ندارد.
ناشناس۳۱۴۸۵۱۶۱۸:۱۹:۴۳ ۱۴۰۲/۴/۲۶
کلا تندروی خوب نیست. یاد نشریه صبح‌ به سردبیری ایشان در دهه هفتاد افتادم.
ناشناس۳۱۴۸۹۸۲۲۳:۵۲:۳۴ ۱۴۰۲/۴/۲۶
مهدی‌نصیری‌داره‌از بیماریِ‌بی‌تقوایی‌وبی‌مسئولیتی‌وبی‌انصافی‌ رنج‌میبره
ناشناس۳۱۴۸۳۳۶۱۶:۴۲:۰۶ ۱۴۰۲/۴/۲۶
کجای کار گشت ارشاد در گذشته غلط بوده؟ دختر بد حجاب را به کلاس آموزشی می بردند حالا یک نفر خودش در اثر سابقه بیماری فوت شده باید کل کار را تعطیل کرد؟ مثلا پلیس راهنمایی رانندگی ماشین یک نفر را ببرد پارکینگ طرف سکته کند بمیرد باید پلیس راهنمایی رانندگی را تعطیل کرد؟
حسن دهقانی۳۱۴۸۳۸۴۱۷:۰۵:۴۷ ۱۴۰۲/۴/۲۶
چنانچه شخصی فرق قوانین جهان شمول رانندگی را با مسائل اجتماعی درک نکند دیگر نمیتوان بر او ایرادی گرفت
ناشناس۳۱۴۸۴۴۹۱۷:۴۶:۲۱ ۱۴۰۲/۴/۲۶
آفرین بسیار ساده و روان و همه فهم بیان کردید نیروی انتظامی بارحوادث اینچنینی نباید اقتدار و عزت نفس خود را از دست بدهد و تا آخر و با اقتدار با کسانی که با شبیخون فرهنگی وارد عرصه جنگ فرهنگی شده اند مقابله نماید
ناشناس۳۱۴۸۵۲۹۱۸:۲۶:۱۹ ۱۴۰۲/۴/۲۶
.. کاش به فکر های ضد دینی رنگ دینداری نمی زدیم
ناشناس۳۱۴۸۶۰۵۱۹:۲۹:۵۹ ۱۴۰۲/۴/۲۶
چرا فیلم دوربین های داخل ون و لباس مامور ها هرگز منتشر نشد ؟
ناشناس۳۱۴۸۸۴۳۲۲:۱۹:۵۳ ۱۴۰۲/۴/۲۶
هزار بار جواب دادند که لباس ماموران و داخل ون مجهز به دوربین نبوده. پزشکی قانونی هم رسما اعلام کرد که هیچ ضرب و شتمی در کار نبوده.
ناشناس۳۱۴۸۴۶۳۱۷:۵۵:۱۹ ۱۴۰۲/۴/۲۶
اتفاقاً آقاى نصيرى هرچند ديرهنگام اما متوجه اوضاع و جهان و قرن ٢١ و علم و دانش و تغييرات عرفى شده است و حرفهاى نسبتاً درستى ميزند شماى نويسنده هم دير يا زود متوجه حقايق خواهيد شد از خدا بخواهيد قلبتان و ذهنتان به نور حقايق و واقعيات روشن گردد الهم عجل لوليك الفرج
ناشناس۳۱۴۷۹۲۰۱۲:۳۹:۲۲ ۱۴۰۲/۴/۲۶
ببینید چه اتفاقی افتاده که این تیپ ادمها تغییر رویه داده اند یادمان نرفته اینها تندترین مقاله ها را در ارتباط با اصلاح طلبان مینوشتند نوری زاد- علی مطهری ...
ناشناس۳۱۴۷۹۸۲۱۳:۱۰:۲۹ ۱۴۰۲/۴/۲۶
در جنگ تحمیلی این اتحاد ارتش و سپاه بود که باعث شد دشمن منکوب شود حال که کشور با شبیخون فرهنگی روبرو شده است و به مراتب از جنگ نظامی پیچیده تر است میطلبد که نیروی مردمی مقاومت بسیج بصورت قانونی ضابط قضایی گردند و با تعامل و همکاری با نیروی انتظامی تمام قد به مبارزه با شبیخون فرهنگی اقدام کنند مبارزه با این هجمه عظیم شبیخون فرهنگی تنهایی از عهده نیروی انتظامی با این کادر کمش میسر نیست
ناشناس۳۱۴۸۷۷۱۲۱:۳۶:۴۴ ۱۴۰۲/۴/۲۶
زیر هر کامنتی رو میخونم میبینم نوشتی شبیخون فرهنگی. اصلا میدونی یعنی چی اینی که میگی؟
ناشناس۳۱۴۷۹۹۷۱۳:۱۳:۵۲ ۱۴۰۲/۴/۲۶
علی مطهری: 70 درصد مردم حجاب اجباری را قبول دارند.
ناشناس۳۱۴۸۱۱۰۱۴:۳۵:۱۴ ۱۴۰۲/۴/۲۶
اوضاع روحی و روانی نصیری خوب نیست این البته از ابتدایی‌ترین و بدهی‌ترین تبعات دوری از حقیقت و شرافت است
ناشناس۳۱۴۸۱۶۱۱۵:۰۳:۵۸ ۱۴۰۲/۴/۲۶
چنین حرفی نزد. گفت اصل حجاب را قبول دارند.
ناشناس۳۱۴۸۰۱۴۱۳:۲۳:۴۰ ۱۴۰۲/۴/۲۶
هرکی تندروی کنه حتما باسر زمین می خوره.
ایرانی۳۱۴۸۳۱۳۱۶:۳۳:۲۸ ۱۴۰۲/۴/۲۶
با نور خدا هر که در افتاد، یه ور افتاد!! این فرد گمراه پس از اظهار دشمنی با ولی فقیه زمان به این روز افتاد این وضعیت دنیایی اش است بدبخت نمی داند در آخرت چه جهنمی و چه چاه ویلی برای خودش ساخته
ناشناس۳۱۴۸۶۱۴۱۹:۳۵:۲۶ ۱۴۰۲/۴/۲۶
هر که با شما نیست دشمن خداست؟
محمد۳۱۴۸۵۲۰۱۸:۲۰:۴۴ ۱۴۰۲/۴/۲۶
اینها یکسری آدم های تند رو هستند که در هر سمت و سو و جناحی قرار بگيرند، مشی اصلی آنها تندروی است. بنابراین چه در کسوت اصولگرا و چه بعنوان تجدید نظر خواه، نباید به حرفها و روش آنها اعتنایی کرد.
ناشناس۳۱۴۷۹۲۲۱۲:۴۰:۳۶ ۱۴۰۲/۴/۲۶
به نظر در جریان نیستید که گشت ارشاد باز هم شروع شده و روز از نو ...
ناشناس۳۱۴۸۰۰۹۱۳:۱۸:۵۳ ۱۴۰۲/۴/۲۶
رعایت حجاب و عفاف در جامعه از ارکان نظام اسلامی می باشد اگر این رکن خدشه دار شود به مرور زمان ارکان دیگر هم خدشه دار خواهد شد نیروی انتطامی باید با صلابت و استوار و با اقتدار با قانون شکنان برخورد نماید و اگر در این بین حادثه ای هم پیش آمد نباید نیروی انتظامی عزت نفس خود را از دست بدهد و تا آخر پای کار مبارزه با فساد در برخورد با اراذل و اوباش بایستد
ناشناس۳۱۴۸۰۴۹۱۳:۵۳:۵۹ ۱۴۰۲/۴/۲۶
دوست عزیز اولا ارکان دیگر مخدوش شده است مانند رباخواری بانکها ، دزدی ،دروغ و ..سپس منتج به بی تفاوتی نسبت به پوشش که البته انهم نه از جانب همه آحاد ملت شده است.
ناشناس۳۱۴۸۲۱۲۱۵:۳۵:۴۱ ۱۴۰۲/۴/۲۶
فهمیدن اینکه همون رباخوارها و دزدها اسپانسر بی حجابی و بی عقلی و ولنگاری و نفهمی هستن سخت نیست
ناشناس۳۱۴۸۳۵۹۱۶:۵۳:۴۲ ۱۴۰۲/۴/۲۶
شما که دم از فلان زدید لطفا چیز های دیگر را هم رها کنید مانند ربوی و...!!! چون خیلی ها اعتقاد ندارند به آن و اهمیت نمی دهند!! ولی ما مثل شما نیستیم و می‌گوییم اتفاقا باید همه رعایت شود و نه آنجایی که به نفعمان نیست بگوییم آن نباشید و این باشد!!
ناشناس۳۱۴۸۴۴۲۱۷:۴۰:۰۳ ۱۴۰۲/۴/۲۶
اولین ارکان نظام اسلامی - طبق سیره حضرت علی (ع) - رای مردم و عدالت در تقسیم بیت المال است. هر امری بر خلاف رای و نظر مردم و حرامخوری از بیت المال نظام را با مشکل مواجه میکند. حفظ دین و حجاب از نتایج نظام اسلامی است نه ارکان.
ناشناس۳۱۴۸۵۱۹۱۸:۲۰:۳۷ ۱۴۰۲/۴/۲۶
حجاب هیچ گاه جزو ارکان نظام اسلامی نبود.اول انقلاب هم سخنان بزرگان نظام و تایید امام بر انها موجود است که حجاب را اختیار می دانستند. اصول جامعه اسلامی عدالت و برابری و حق الناس و ازادی و استقلال است.
ناشناس۳۱۴۸۵۴۸۱۸:۳۸:۱۲ ۱۴۰۲/۴/۲۶
چرا نماز که ستون اصلی دین هست هیچ جا نگفتن اجباری هست ولی حجاب اجباری شد؟
ناشناس۳۱۴۸۹۶۶۲۳:۳۷:۱۰ ۱۴۰۲/۴/۲۶
چون حجاب بک تکلیف اجتماعیه
ناشناس۳۱۴۸۹۹۸۲۳:۵۹:۱۹ ۱۴۰۲/۴/۲۶
حجاب امر اجتماعیه مثلا شما حق نداری در ملا عام مواد مخدر مصرف کنی. اما نماز امر فردیه
ناشناس۳۱۴۹۰۳۱۰۰:۲۱:۰۵ ۱۴۰۲/۴/۲۷
جهت اطلاع چون نماز یک فریضه شخصی هست که هم قضا دارد و هم فرادا اما حجاب جنبه اجتماعی دارد و قضا هم ندارد
ناشناس۳۱۴۹۱۰۶۰۲:۰۳:۵۶ ۱۴۰۲/۴/۲۷
چون نماز فريضه ایست که درفضای خصوصی انجام می‌شود ولی حجاب درفضای عمومی.
ناشناس۳۱۴۹۲۳۸۰۷:۲۶:۱۶ ۱۴۰۲/۴/۲۷
اینکه خیلی ساده است؛ چون نماز امری خصوصی و شخصی است ولی حجاب امری اجتماعی است.
ناشناس۳۱۴۸۰۱۲۱۳:۲۲:۲۸ ۱۴۰۲/۴/۲۶
قوه تقنین و قضا و اجرا وضع حجاب و عفاف افتضاح است
ناشناس۳۱۴۸۰۱۵۱۳:۲۴:۱۶ ۱۴۰۲/۴/۲۶
نیروی انتظامی اقدام انقلابی اقتدار اقتدار
ناشناس۳۱۴۷۹۲۳۱۲:۴۰:۵۵ ۱۴۰۲/۴/۲۶
شاید که روزی آقای شریعتمداری هم اینگونه شود
ناشناس۳۱۴۷۹۲۵۱۲:۴۱:۴۱ ۱۴۰۲/۴/۲۶
زن زندگی ازادی ! اشوب ترور ناامنی
ناشناس۳۱۴۷۹۹۸۱۳:۱۴:۱۱ ۱۴۰۲/۴/۲۶
هرزگی ولنگاری بی بندباری
ناشناس۳۱۴۷۹۳۳۱۲:۴۴:۳۴ ۱۴۰۲/۴/۲۶
کاش ساعتها حرف حساب ایشون رو هم منعکس میکردین.
ناشناس۳۱۴۸۶۹۳۲۰:۴۲:۳۱ ۱۴۰۲/۴/۲۶
این خبر باعث شد که به دنبال اصل صحبتهایش باشم. ....
ناشناس۳۱۴۷۹۴۵۱۲:۵۰:۵۸ ۱۴۰۲/۴/۲۶
یکی از علل مهم حوادث سال گذشته مماشات و کم کاری مسولان در نظارت بر امر حجاب و عفاف بود که کم کم دشمنان را گستاخ نمود تا حدی مه با شعار زن زندگی آزادی که همان هرزگی ولنگاری بی بند و باری بود پا عرصه مقابله با مردم و نظام گذاشتند
ناشناس۳۱۴۷۹۴۷۱۲:۵۱:۲۷ ۱۴۰۲/۴/۲۶
همه بدند شماها فقط خوبید. موید باشید.
ناشناس۳۱۴۷۹۵۵۱۲:۵۳:۵۳ ۱۴۰۲/۴/۲۶
اتفاقا ایشان کار بسیار خوبی انجام داده است اگر برخی آدم های مقصر عذر خواهی ساده ای می کردند و سایر مقامات هم از آسیب دیدگان دلجویی می کردند و شبیه ایشان بر سر مزار برخی کشته شدگان حاضر می شدند این قدر از کشتن و شکنجه و تحقیر نمی گفتند اتفاق های بهتری می افتاد ولی برخی فقط راه کج خود را می روند و این عاقبت خوشی ندارد
ناشناس۳۱۴۷۹۷۲۱۳:۰۵:۰۴ ۱۴۰۲/۴/۲۶
از متن این یادداشت« آقای مهدی نصیری با حضور بر سر مزار مهسا امینی که فی نفسه بسیار هم کار خوبی است...». یا نمی خوانید یا نمی خواهید بخوانید !
ناشناس۳۱۴۸۳۶۶۱۶:۵۶:۱۰ ۱۴۰۲/۴/۲۶
اولا این شخص دنبال اهداف سیاسی خاص هست دوم مرگ طبیعی یک فرد نیازی به عذرخواهی نیست چون اگر غیر طبیعی بود با خاطیان برخورد می شود و نه صرفا عذرخواهی
ناشناس۳۱۴۷۹۵۶۱۲:۵۳:۵۹ ۱۴۰۲/۴/۲۶
یکی از علل بسیار مهم و مغفول مانده در امر حجاب و عفاف در جامعه از دست رفتن غیرت مردان است و علت این امر این است که این مردان خود آلوده به فساد با برخی از همین ناقضین عفاف و حجاب هستند
ناشناس۳۱۴۸۰۹۶۱۴:۲۷:۰۶ ۱۴۰۲/۴/۲۶
غيرت تو مال مردم نخوردن است غيرت اينه كه تو پستي كه لياقت و تخصصش را نداري وارد نشوي غيرت اين است كه براي خانواده ات آسايش و آرامش بياري و غيرت........
ناشناس۳۱۴۸۳۴۶۱۶:۴۶:۲۲ ۱۴۰۲/۴/۲۶
اینها که فرمودی به اضافه اینکه اجازه ندهی نوامیس تو خود را به دیگران عرضه کنند خوش غیرت
ناشناس۳۱۴۸۳۶۸۱۶:۵۷:۱۰ ۱۴۰۲/۴/۲۶
حالا چرا به شما برخورد؟!!
ایرانی۳۱۴۷۹۶۶۱۲:۵۹:۱۵ ۱۴۰۲/۴/۲۶
مگر نمی فرمایید ایران آزادترین کشور جهان در زمینه آزادی بیان است خوب مشکل چیست این بنده خدا هم خودش نظری دارد
ناشناس۳۱۴۷۹۶۷۱۳:۰۰:۴۴ ۱۴۰۲/۴/۲۶
کیا حجاب از تصویرش هم گرفتند؟
ناشناس۳۱۴۷۹۷۱۱۳:۰۳:۱۴ ۱۴۰۲/۴/۲۶
از این حضرت ها و حضرت سازی های الکی توی کشور زیاد داریم. چرا به اونها گیر نمیدی آقای عالی؟!!
ناشناس۳۱۴۸۶۹۶۲۰:۴۳:۴۹ ۱۴۰۲/۴/۲۶
گفت حضرت انسان و منظورش شان عالی انسان بود و این شامل همه انسانها می شود.
ناشناس۳۱۴۷۹۹۰۱۳:۱۲:۲۲ ۱۴۰۲/۴/۲۶
متأسفانه حکومت به جای اینکه نقش «تنظیم‌گری» میان قطب‌های مختلف فکری و سیاسی و اجتماعی و فرهنگی ایفا کند، خود به یکی از قطبها تبدیل شده و دیگران را به مقابله و مبارزه می‌طلبد! این سیاست غلط فرهنگی باعث قطبی شدن شدیدتر جامعه و در نهایت ایجاد شکاف و «تلاشی» اجتماعی می‌گردد!!! حکومت (و نه جناح‌های سیاسی) باید میانجی و تنظیم‌گر باشد و نه دمنده در آتش اختلافات... امری که سبب می‌شود تا نخبگان جامعه یا به انزوا و هجرت تمایل پیدا کنند و یا به رفتارهای رادیکال متمایل گردند و کار از دست نیروهای اندیشمند و عقلا به دست نیروهای عملگرا و فاقد پشتوانه فکری عمیق بیوفتد... آقای نصیری و آقای نوری‌زاد محصول شرایط فوق هستند...
ناشناس۳۱۴۷۹۹۹۱۳:۱۵:۰۶ ۱۴۰۲/۴/۲۶
مشکل شما اینست برادر ابوذر که متوجه نیستید جامعه تغییر کرده. بخش بززگی از جامعه خواهان تغییر شرایط هستن. نمیشه با همه مردم جنگید. بوالله نمیشه.
ناشناس۳۱۴۸۳۷۳۱۶:۵۸:۴۲ ۱۴۰۲/۴/۲۶
آهان هرکسی هر کاری و هرچیزی بگوید و کسی هم چیزی نگوید، چقدر باحال هستید
عمران۳۱۴۸۰۱۳۱۳:۲۲:۳۶ ۱۴۰۲/۴/۲۶
ای کاش فیلم کامل صحبتهایش و یا لااقل متن کامل حرفهایش را مینوشتید ببینیم دقیقا چه گفته.
ناشناس۳۱۴۸۰۳۰۱۳:۳۵:۴۰ ۱۴۰۲/۴/۲۶
افراط بعدش تفریط می آورد
ناشناس۳۱۴۸۰۳۸۱۳:۴۰:۴۵ ۱۴۰۲/۴/۲۶
جالبه ، درست در روزی که گشت ارشاد دوباره شروع به کار کرده تا برای سالگرد مهسا آماده شود ، شما سراغ کسی رفتید که کسی او را نمی شناسد و گیر الکی به او داده اید به جای اینکه از مسئولان بپرسید چرا بعد از گذشت این همه سال ، گشت ارشاد یک مصوبه قانونی ندارد و حالا هم بدون اینکه تغییری در قانون به وجود آمده باشد بازهم ماشین های گشت ارشاد به خیابان آمده اند تا جامعه را آماده و ملتهب سالگرد کنند.
ناشناس۳۱۴۸۰۶۸۱۴:۰۴:۰۳ ۱۴۰۲/۴/۲۶
امثال اقای نصیری برای مردم چندان عجیب نیستند ولی برای مسولین رده بالا باید اهمیت زیادی داشته باشد
حمید۳۱۴۸۰۹۲۱۴:۲۲:۴۱ ۱۴۰۲/۴/۲۶
نویسنده این یادداشت را به خواندن یادداشت سال گذشته مهدی نصیری در واکنش به یادداشت حسین شریعتمداری در کیهان دعوت می کنم تا دریابد مواضع نصیری بر سر مزار مهسا امینی با آنچه پارسال در فاصله نزدیک به درگذشت او گفته بود هیچ تفاوتی ندارد
حیدری۳۱۴۸۱۰۰۱۴:۲۸:۵۷ ۱۴۰۲/۴/۲۶
شاید نقدهایی به نقدهای امثال نوری زاد یا نصیری وارد باشد اما این دلیل نمی شود تمام دیدگاه شان را نادیده بگیریم .
ناشناس۳۱۴۸۱۵۷۱۵:۰۲:۳۵ ۱۴۰۲/۴/۲۶
این نصیری هم بزودی به دوستانش تو لندن می پیونده
صمصام۳۱۴۸۱۶۲۱۵:۰۴:۰۵ ۱۴۰۲/۴/۲۶
آقای عالی تا چند وقت دیگر شاهد حضور دوباره ون های گشت ارشاد ومتعاقبا تصاویر و فیلمهای ناراحت کننده از مادرانی خواهیم بود که خود را جلوی ونهای گشت ارشاد میندازند تا مانع از برده شدن دخترانشان به داخل ونها باشیم
ناشناس۳۱۴۸۳۷۸۱۷:۰۱:۵۴ ۱۴۰۲/۴/۲۶
قانون کامل اجرا شود کسی جرات نمی کند بی حجاب که هیچ با پوشش زننده بیاید بیرون که دنبال مظلوم نمایی هم باشند و پلیس در حرکتی غیر معقول عذرخواهی هم کند در حالی که باید با کسانی جلوی اعمال قانون انان را بگیرد هم برخورد شود
ناشناس۳۱۴۸۲۱۳۱۵:۳۶:۱۱ ۱۴۰۲/۴/۲۶
نگارنده محترم دلیل این رفتار نصیری شاید چیزی غیر از آنچه در تصورات شماست باشد. حاکمیت هیچ درس عبرت درخوری از این ماجرا نگرفته، نه تنها بر سیاستهای خسارت بار گذشته اصرار دارد که بیش از پیش خود را بالاتر از جایگاه یک امانتدار و خدوم ملت میبیند.
کاوه۳۱۴۸۳۳۲۱۶:۴۱:۲۲ ۱۴۰۲/۴/۲۶
نوعی خودخواهی و افراط و تفریط در بین انقلابیون بوجود آمده و الان خطی که این افراد دنبال می کنند شبیه خطی است که خوارج در زمان صدارت امام علی طی کرده اند.
ناشناس۳۱۴۸۳۴۷۱۶:۴۷:۴۹ ۱۴۰۲/۴/۲۶
سوال اساسی این است: چرا حاکمیت هر روز شاهد آن است که افرادی از درون و همچنینی از مردم روز به روز در نقطه مقابلش قرار می گیرند؟
ناشناس۳۱۴۸۳۵۱۱۶:۴۹:۵۳ ۱۴۰۲/۴/۲۶
خیلی عذر می خوام جناب نویسنده پس نحوه برخورد با قانون شکن چگونه هست؟!؟ التماس و خواهش کنند؟ صرفا آموزش باشد؟ ....... لطف کنید واضح توصیح دهید
ناشناس۳۱۴۸۴۰۰۱۷:۱۵:۲۳ ۱۴۰۲/۴/۲۶
به تعبیر مولی الوحدین جاهل همواره بین افراط و تفریط در نوسان است، ........، واقعا عاقبت بخیری خیلی مهم است
علی۳۱۴۸۴۰۷۱۷:۱۹:۲۷ ۱۴۰۲/۴/۲۶
اگر بعد از حادثه هوپیما درس می گرفتیم و مدریت رسانه ای یاد میگرفت اتفاقات تکرار نشد ولی عده از مسئولان در لحظه زندگی می کنند و بر هر چالشی
ناشناس۳۱۴۸۶۶۶۲۰:۱۷:۳۴ ۱۴۰۲/۴/۲۶
امثال آقای نصیری و آقای نوری زاد نیاز به مشاوره توسط روان پزشک دارند. تا کمی به آرامش برسند. دعا میکنم خدا شفا عنایت فرماید . الهی آمین
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  2. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  3. تعطیلی روز شنبه مانعی ندارد

  4. آخرین تصمیم دولت برای حمایت از نهضت ملی مسکن

  5. برائت نامه محمدعلی رامین از پسرش یاسین و مهناز افشار

  6. تعطیلی شنبه‌ها در مجلس رأی آورد/ نمایندگان چه گفتند؟

  7. تعطیلی پنجشنبه در مجلس رأی نیاورد/ نمایندگان چه گفتند؟

  8. بازیچه های صهیونیسم

  9. رسول‌اف و ضرری که با خروجش به سینمای ایران زد!؟

  10. اظهارات جدید فرمانده نیروهای قدس درباره عملیات وعده صادق

  11. تعطیلی شنبه‌ها با تایید شورای نگهبان اواخر خرداد اجرا می‌شود

  12. CNN: ایران به بزرگ‌ترین قدرت موشکی و پهپادی منطقه تبدیل شده است

  13. مجمع تشخیص مصلحت نظام طرح الزام به ثبت رسمی اسناد را تصویب کرد

  14. گروسی: تهران تمایلش را برای گفت‌وگویی جدی با آژانس نشان داده است

  15. رییس جمهور: عقب‌ماندگی‌ها در اجرای عدالت را باید جبران کنیم

  16. دادگاه فرزندان معاون اول سابق قوه قضاییه غیر علنی نیست

  17. مرتضوی: دولت در کاهش نرخ بیکاری رکورد زد

  18. خاندوزی: تمام اصناف کشور موظف هستند به‌سمت شفافیت بروند

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  4. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  5. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  6. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  7. فردا دیر است...

  8. آقای رئیس جمهور خاطرجمع نباشید

  9. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  10. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  11. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  12. سپاه برای مقابله با مواد مخدر مسئولیت گرفت‌

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

  14. خودمان بیگناهان زیادی را کشتیم نمی توانیم از اسرائیل انتقاد کنیم

  15. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  16. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  17. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  18. مأمور خاطی بازداشت شد

  19. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  20. نتانیاهو: ‌صدها سرباز را از دست داده‌ایم

  21. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  22. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  23. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  24. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

  25. نرخ رشد جمعیت با روند فعلی در سال ۱۴۰۹ به صفر می‌رسد

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. این نامه دلسوزانه است؟!

    2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

    3. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

    4. فردا دیر است...

    5. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

    6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

    7. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

    8. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

    9. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

    10. صادق زیباکلام روانه زندان شد

    11. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

    12. تبلیغات پرحجم قدرت‌های بزرگ به وسیله دانشجویان غرب رنگ باخت

    13. شنبه‌ای که تکلیف تعطیلی شنبه‌ها را روشن کند هنوز نرسیده است!

    14. رئیسی: برخی به‌دنبال معامله بر سر موشک‌هایمان بودند/ به‌بهانه دورکردن سایه‌جنگ،برجام‌های ۲ و ۳ را دنبال می‌کردند

    15. سفیدشویی جنایت!

    16. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

    17. دستور محسنی اژه‌ای درباره پرونده‌های فولاد مبارکه و چای دبش

    18. تعیین تکلیف اسرائیل در حج امسال

    19. ترکیه ای که من دیدم! 

    20. آخرین تصمیم دولت برای حمایت از نهضت ملی مسکن

    21. کمال خرازی: اگر موجودیت ایران تهدید شود، ناچاریم دکترین هسته‌ای خود را تغییر دهیم

    22. برائت نامه محمدعلی رامین از پسرش یاسین و مهناز افشار

    23. هر چقدر رأی بیشتر باشد، مجلس قوی‌تر است/ مرحلهٔ دوم انتخابات به‌اندازهٔ مرحلهٔ اول اهمیت دارد

    24. حل يك ابرچالش نظام

    25. محکومیت‌وزیر‌سابق جهادبه ۳ سال حبس/ احضار ۲ وزیر ‌در چای‌دبش 

    آخرین عناوین