روایت مخبر از موفقیت‌های سیاسی و دیپلماتیک دولت/ نظر دولت درباره انتخابات اتاق بازرگانی

  4020413088 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

روایت مخبر از موفقیت‌های سیاسی و دیپلماتیک دولت/ نظر دولت درباره انتخابات اتاق بازرگانی

روایت مخبر از موفقیت‌های سیاسی و دیپلماتیک دولت

به گزارش تسنیم، محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور در ‌آئین افتتاح افتتاح مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه همچنین به مولفه های قدرت در کشور اشاره و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در منطقه به نقطه‌ای رسیده ‌که کشورها نمی‌توانند تصمیمی بگیرند تا زمانی که نظرات جمهوری اسلامی را در نظر نگرفته باشند و کشور به مرحله‌ای رسیده که زمانی به دنبال واردات ساده‌ترین امکانات بود اما الان کشورهای بزرگ به دنبال تجهیزات پیشرفته ایرانی هستند.

معاون اول رئیس جمهور توسعه دیپلماسی منطقه‌ای را از بزرگ‌ترین موفقیت‌های سیاسی و دیپلماسی دولت سیزدهم برشمرد و ادامه داد: در ابتدای دولت سیزدهم ارتباطات خارجی کشور با کشورهای همسایه منطقه و جهان قطع و یا دچار اشکالات اساسی بود اما با تلاش های رئیس جمهور و دستگاه دیپلماسی دولت سیزدهم بسیاری از مسائل سیاست خارجی حل شد و اکنون هیچ کشوری در منطقه نیست که به دنبال بهبود روابط با ایران نباشد.

***

نظر دولت درباره انتخابات اتاق بازرگانی

احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت درباره موضع دولت در زمینه انتخابات اخیر اتاق بازرگانی، گفت: تقویت رابطه دولت و اتاق‌های سه‌گانه از جمله اتاق بازرگانی جزو راهبردهای دولت است که همواره پیگیری شده و تا پایان دولت هم پیگیری می‌شود. اما مشخصاً درباره انتخابات اخیر هم نظر دولت همان نظر دستگاه‌های نظارتی است.

به گزارش ایسنا، سید احسان خاندوزی در نشست خبری هفتگی خود با اشاره به کاهش تورم نقطه به نقطه، آن را نشان دهنده حرکت تورمی به سمت پایین دانست و گفت: طبق اعلام مرکز آمار، در خرداد ۱۴۰۲ برای اولین بار در سال های اخیر تورم نقطه به نقطه مصرف کننده ۱۲ درصد نسبت به ماه قبل کاهش پیدا کرده که کاهش تورم نقطه به نقطه نشان دهنده حرکت تورمی به سمت پایین است.

وی افزود: تورم مصرف کننده در اسفندماه ۴.۷ درصد بود که در خرداد ماه این عدد به دو درصد کاهش پیدا کرد و کاهش تورم ماهانه به معنی از بین رفتن فشار تورمی روی قشر ضعیف جامعه نیست اما حاکی از روند کنترل و مهار و بهبود است.

خاندوزی یادآور شد: طبق اطلاعات بانک مرکزی درباره رشد سه ماهه نقدینگی در برآوردهای ابتدایی تا پایان خردادماه ۳.۹ دهم درصد است که اگر این عدد را با سه ماهه ابتدایی سال های گذشته مقایسه کنیم، نشان دهنده کاهش پلکانی میزان نقدینگی و موفقیت سیاست‌های کنترلی دولت است که به شکل خیلی جدی موثر واقع شده است.

***

حقوق نمایندگان باید شفاف باشد

هم‌میهن نوشت: «نمایندگانی که با شعار شفافیت وارد مجلس شدند، هنوز هم انتشار فیش‌های حقوقی خود را افشاگری می‌دانند، درحالی‌که فیش حقوقی کارکنان دولت باید در دسترس‌ترین اطلاعات باشد. نه فقط فیش حقوقی، بلکه همه دریافت‌های کارکنان دولت به‌ویژه نمایندگان مجلس باید به صورت برخط در دسترس باشد، نه اینکه انتشارش را مصداق افشاگری بدانند.

تردیدی وجود ندارد که اگر مجموعه دریافت‌های نمایندگان، و نه فقط حقوق آنان اعلام می‌شد، ماجرا خیلی فرق می‌کرد. مشکل امروز ما کم یا زیاد گرفتن حقوق نیست، بلکه غیرشفاف بودن مسئله اصلی است، نه فقط حقوق، بلکه مهمتر از آن هزینه‌های مجلس است که مطابق این گزارش از حوزه نظارتی نهادهای ذی‌ربط خارج شده است. نمایندگانی که با شعار شفافیت آمدند، غیرشفاف‌ترین رفتار را پیشه کرده‌اند.»

***

ورود سازمان بازرسی به هزینه‌های استقلال و پرسپولیس

به گزارش ایسنا، مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری درباره اینکه در سال‌های اخیر بارها شاهد بودیم دو باشگاه پرسپولیس و استقلال با جذب بازیکنان خارجی بی کیفیت میلیون‌ها دلار را صرف جذب این بازیکنان کردند و پرونده‌هایی هم علیه این باشگاه‌ها در فیفا ایجاد شد. آیا قوه قضاییه به این موضوعات ورود می‌کند؟ گفت:  بررسی  انعقاد قرارداد بازیکنان بی کیفیت و پرداخت دستمزدهای غیرمتعارف یکی از مباحث مورد انتقاد مردم و مسئولان و رسانه‌ها است. این موضوع توسط باشگاه‌هایی که وابسته به دولت هستند صورت می‌گیرد و مدیران این باشگاه‌ها پس از  اتمام مدیریتشان بدون پاسخگویی و تعهدات باشگاه‌ها، دولت و باشگاه را مدیون می‌کنند. سازمان بازرسی در سال ۱۴۰۱ از  پرسپولیس و استقلال بازرسی کرده و بررسی‌ها در برگیرنده جذب بازیکنان غیرموثر بوده است.‌

وی ادامه داد: در فصل گذشته لیگ برتر تعدادی بازیکنان جذب شدند که در طول فصل  بازی نکردند یا کمتر از ۱۳ دقیقه نسبت به کل مسابقات در تیم بودند و بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان قرارداد بستند که  پاداش های دیگر هم داشتند.

وی ادامه داد: یافته های این موضوع حکایت از عدم دقت لازم مدیران و کادر فنی در انتخاب بازیکنان دارد و در این راستا با توجه به پرونده تشکیل شده در سازمان بازرسی پیشنهادهای اصلاحی  به وزارت ورزش و جوانان ارسال شده است. همچنین پرونده مرتبط در خصوص تخلفات احتمالی تشکیل شده و در مرحله اخذ دفاعیات از مدیران قبلی و فعلی هست.

وی ادامه داد: سازمان بازرسی در سال جاری به قرارداد بازیکنان در باشگاه هایی که از بودجه عمومی برخوردارند  ورود کرده و جلساتی با  لیگ برگزار کرده است. نتیجه این شد که مقرراتی تدوین شده است و  دستورالعمل ابلاغ شده و ناظر به قراردادهای فوتبال در فصل جدید به باشگاه هاست. چنانچه باشگاه‌ها اقدام به جذب بازیکنان خارجی کنند که در کمتر از  ۶۰ درصد بازی‌ها باشند، به ازای هر بازیکن غیرموثر یک سهمیه خارجی از باشگاه کسر می‌شود.

***

پیش نیاز نظارت صداوسیما بر شبکه نمایش خانگی چیست؟

تابناک درباره مصوبه واگذاری نظارت بر شبکه نمایش خانگی به صداوسیما نوشت: «خانه سینما و شماری از صنوف نظیر کانون کارگردانان سینما نیز در بیانیه‌هایی نسبت به تبعات چنین تصمیمی ابزار نگرانی کردند. این نگرانی‌ها از آنجا نشات می‌گیرد که اگر قرار باشد صداوسیما همچون ممیزی تلویزیون شبکه نمایش خانگی را ممیزی کند، مخاطبان شبکه نمایش خانگی به اندازه مخاطبان تلویزیونی خواهند شد که برای تبلیغ سریال‌هایش متوسل به بنرهای شهری شده است...

در مقابل مجید مقیسه رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) در یک برنامه تلویزیونی، ضمن تاکید بر ممیزی، موضوعات ممیزی را تضعیف جایگاه دین، ترویج استفاده از مشروبات الکی، ترویج استعمال دخانیات، برهنگی و بی‌حجابی، موسیقی مبتذل و رقص، خشونت بیش از حد، سبک زندگی غیراسلامی، ترویج خرافه پرستی و سیاه نمایی افراطی و یاس پراکنی عنوان کردند. اگر با هنرمندان ایرانی گفت و گو کنید، احتمالاً آنها تاکید می‌کنند با این موضوعات مخالفند اما مسئله بر سر مصادیق، تفسیرها و کیفیت ممیزی است...

به عنوان نمونه در کشور ایران، بنابر آمار رسمی سالیانه بیش از 50 میلیارد نخ سیگار کشیده می‌شود و ... تقریباً از هر ده یا نه ایرانی، یک نفر سیگار می‌کشد و تقریباً غیرممکن است یک روز در معابر عمومی رفت و آمد کنید و سیگار کشیدن را نبینید. آیا در چنین جامعه‌ای کشیدن سیگار توسط بازیگر زن یا مرد فیلم یا سریال مصداق ترویج استعمال دخانیات است؟! آیا جز این است که اصرار بر حذف چنین واقعیاتی، صرفاً فضای تولیدات را غیرواقعی می‌کند و در نهایت محصولی فانتری خلق می‌شود که بخش وسیعی از مخاطبان با آن ارتباط برقرار نمی‌کنند و سراغ رقبا می‌روند؟...

یا درباره مصداق برهنگی و بی‌حجابی، دقیقاً در کدام سریال شبکه نمایش خانگی یا فیلم سینمایی بازیگران برهنه شده‌اند یا بی‌حجاب بوده‌اند؟! آیا جز این است که ممیز می‌تواند نوع پوشش یک مرد یا زن را در محصول شبکه نمایش خانگی به تشخیص خودش مصداق «برهنگی» قلمداد کند؟...

منطق حکم می‌کند یک نهاد حاکمیتی که قرار است بر حوزه‌ای نظارت داشته باشد، خودش ذینفع نباشد، چرا که اگر ذینفع باشد هر تصمیمش به منزله تلاش برای تضعیف رقبا، تفسیر می‌شود. بنابراین صداوسیما در گام اول باید از موقعیت ذینفع خارج شود و وی او دی‌های خود نظیر تلوبیون را به طور کلی به بخش خصوصی واگذار کند و یا اگر صداوسیما بر حفظ نقش ذینفع اصرار دارد، باید در مصوبه‌ای تازه، این نقش نظارتی حاکمیتی به دستگاه بالادستی دیگری نظیر شورای عالی فضای مجازی و دبیرخانه آن واگذار شود.»

***

انتقاد باهنر از شعار «مشارکت حداقلی، پیروزی حداکثری»

محمدرضا باهنر، فعال سیاسی اصولگرا به نامه نیوز گفت: «این دوستان می گویند «ما می خواهیم مستقل لیست بدهیم». آخر این حرف ها فقط برای چانه زنی است. تصور من این است که روز آخر می آیند و می گویند «این مقدار کم مان است ولی اشکال ندارد»

پایداری درست است که این حرف  را می زند و می گوید «اکثریت رأی را دارد» ولی الان در تهران چند درصد رأی دارد؛ کافی است یک پایش میدانی بگذارد و این موضوع را بررسی کند.

هم اکنون یک زمزمه ای را از برخی دوستان می شنویم که می گویند «مشارکت حداقلی، پیروزی حداکثری»، البته انشاءالله که پایداری ها جزء این افراد نیستند چون این حرف دقیقا ضد و خلاف مشی مقام معظم رهبری است. رهبر معظم انقلاب در این دوره از انتخابات موضوع مشارکت را کلید زدند. ما می گوییم «زمانی می توان افتخار کرد که مشارکت در انتخابات حداکثری شود و ما پیروز میدان شویم والا پیروز شدن در مشارکت حداقلی افتخاری ندارد.»

***

انتقاد حسین مرعشی از طرح انتخابات تناسبی

حسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران در سازندگی نوشت: «متاسفانه سنت اشتباهی در مجالس ایران وجود دارد که در همه ادوار در آستانه انتخابات دور بعد، تغییراتی در قانون انتخابات ایجاد کنند که عمدتاً از زاویه و با انگیزه ادامه مسئولیت خود و همکارانشان در مجلس باشد...

شاید بهتر باشد در سیاست‌های کلی مربوط به انتخابات در کشور، مجمع تشخیص مصلحت نظام، بندی را در این رابطه اضافه کند که قوانین مربوط به انتخابات مجلس و ریاست جمهوری حداقل باید دو سال پیش از شروع پروسه انتخابات نهایی شود و نباید اجازه داد تا در پروسه فشرده‌ای، قوانین به نفع یا له جریانی تغییر کند...

 تنها نکته مثبتی که در این قانون مورد توجه بوده، تناسبی شدن انتخابات به صورت آزمایشی در تهران است. این موضوع به نوعی گامی رو به جلو می‌شود اما با یک گل بهار نمی‌شود و این مساله نیازمند مقدماتی است که این مقدمات اجرایی نشده و مهیا نیست.

مقدم بر تناسبی شدن، پذیرش حزبی شدن انتخابات است. اگر مبنای انتخابات احزاب نباشند، تناسبی کردن انتخابات قابل اعمال نیست. دهه ائتلاف قابل شکل‌گیری است که ممکن است بی‌نهایت لیست نیز از آن خارج شود. مگر می‌توان در این آشفته‌بازار که حداقل حدود ۱۵۰ حزب دارای پروانه در کشور وجود دارد و هر روز احتمال ایجاد ائتلاف و لیست‌های مختلف وجود دارد، انتخابات تناسبی برگزار کرد. 

باید مقدم بر این تصمیم، قانون احزاب را اصلاح کنیم. در شرایط فعلی مهم‌ترین مساله در قانون احزاب، الزام به شرکت حداقل ۳۰۰ نفر در کنگره یک حزب است... یک پیشنهاد جایگزین می‌تواند برای این صورت مساله این باشد که هیچ حزبی نمی‌تواند در کشور رسمیت داشته باشد مگر اینکه یک میلیون نفر - حداقل - یا کارت ملی در سایت وزارت کشور این حزب را پشتیبانی کنند. در این شرایط تعداد معدودی به طور مثال، دو حزب در کشور تشکیل می‌شود و می‌تواند انتخابات تناسبی برگزار کند. عجولانه و بدون اینکه احزاب در کشور ما به معنی واقعی مستقر باشند، تصویب انتخابات تناسبی، نوعی کاریکاتور از انتخابات مدرن است.»

***

لاریجانی به راست سنتی باز می‌گردد؟

فردا نوشت: «خبر سرلیست‌قرار گرفتن جهانگیری به معنای عدم حضور لاریجانی در انتخابات نیست. با این خبر حتما لاریجانی جایی در لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان نخواهد داشت زیرا نام او هم ذیل جهانگیری نمی‌رود اما مسئله این است که بعد از این دیگر وفاق سابق میان لاریجانی و اصلاح‌طلبان وجود ندارد؛ یعنی شاید نه لاریجانی تمایل دارد که حمایت اصلاح‌طلبان را داشته باشد و نامش کنار نیروهای جبهه اصلاحات بیاید تا متعاقبش بار مسئولیت‌های آنها بر دوش جهانگیری هم بیفتد و هم شاید جبهه اصلاحات دیگر تمایل چندانی به استمرار شیوه یک دهه اخیر یعنی ائتلاف با نیروهای میانه‌رو دارد و می‌خواهد با هویت مستقل اصلاح‌طلبی وارد انتخابات شود.

در این شرایط به نظر می‌رسد که لاریجانی می‌خواهد به پایگاه سنتی خودش یعنی اصولگرایی بازگردد؛ چه آنکه در چند سال اخیر یعنی بعد از آخرین دوره نمایندگی‌اش تا کنون، هیچ وقت سعی نکرده‌ است نزدیکی خود به اصلاح‌طلبان را نشان دهد. با این اوصاف می‌شود پیش‌بینی کرد که علی لاریجانی در انتخابات نامزد شود اما با نشان قدیمی‌اش یعنی اصولگرایی که در صورت چنین شرایطی رقابتی چندوجهی میان گروه‌های سیاسی را شاهد خواهیم بود.»

***

برخی اعضای مجمع، اعتبار اسناد رسمی را مخالف مصلحت می‌دانستند!

ایرنا نوشت: «بررسی‌ها نشان می‌دهد از سال ۱۳۹۵ تاکنون مجلس طرحی با عنوان «طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول» را تصویب و به شورای نگهبان ارسال می‌کند اما با ایرادات این شورا مواجه می شود. بر اساس اظهارات نمایندگان مجلس در ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ با اصلاحاتی، نام این طرح را به‌عنوان فعلی یعنی «طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول» تغییر داده و دوباره به شورای نگهبان ارسال کرده که می توان از آن به عنوان یکی از پر رفت و آمدترین طرح‌ها بین مجلس و شورای نگهبان یاد کرد.

پس از ایرادات شورای نگهبان و اصلاح آن از سوی بهارستان‌نشینان، سرانجام به دلیل اصرار نمایندگان بر مصوبه قبلی خود به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد که هنوز هم با گذشت ۷ سال درباره آن تصمیم گیری نشده است.

پس از ارائه طرح مجلس مبنی بر الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، برخی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوبه «اعتبار اسناد رسمی» مجلس را مخالف مصلحت نظام عنوان‌ کردند؛ آنها دو ایراد را بر این‌ مصوبه گرفتند: یکی خلاف شرع بودن و دیگری به مصلحت کشور نبودن!

براساس گفته نمایندگان کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی برخی اعضای مجمع تشخیص معتقدند این مصوبه نه تنها به مصلحت کشور، نظام و ملت نیست بلکه خلاف مصلحت نظام است! برخی هم می گویند طرح مجلس کارآیی و کاربرد ندارد.

به گفته «ابوالفضل ابوترابی» نماینده مجلس شورای اسلامی، مجلس ۵ بار به مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تأیید مصوبه مجلس در زمینه اعتبار اسناد رسمی نامه‌نگاری داشته است؛ وزرای اقتصاد، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و سایر بخش‌های دولتی نیز بارها در این خصوص با مجمع تشخیص مصلحت نظام مکاتبه کرده‌اند.»

***

ایران رسما عضو سازمان همکاری شانگهای شد

عضویت دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای امروز سه‌شنبه در نشست مجازی سران این سازمان به ریاست هند رسما اعلام شد.

 به گزارش فارس، امروز ۱۳ تیر ماه و در بیست و سومین نشست سران سازمان همکاری شانگهای که به صورت مجازی و به ریاست هند برگزار شد، عضویت جمهوری اسلامی ایران در این سازمان به صورت رسمی اعلام شد.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۲۴۶۷۶۲۰:۴۰:۳۹ ۱۴۰۲/۴/۱۳
برادران لاریجانی خدمات خود را به اسلام و کشور کرده اند دیگر باید بروند استراحت تا نیروهای جوان و تازه نفس به میدان بیایند
ناشناس۳۱۲۴۹۰۹۰۰:۲۵:۳۶ ۱۴۰۲/۴/۱۴
خدمات به اسلام و کشور؟!!
ناشناس۳۱۲۴۷۵۳۲۱:۵۲:۰۵ ۱۴۰۲/۴/۱۳
اصولگرا اعتدال اصلاحطلب یه جلد و پوسته‌س بعضا زیر این پوسته خبرهای غم انگیزی نهفته اشخاص مستقلِ پاکدست ، پرهیزکار ، جدی ، متخصص ، متعهد ، شریف ، غیور ، میهن‌پرست ، ولایتمدار ، مردمی ، ضدامپریالیست ، ضدبرجام ، فسادستیز ، استکبارستیز و مسلمان واقعی اگر کاندید بشن در صدر قرار میگیرن
ناشناس۳۱۲۴۹۸۹۰۳:۱۲:۱۸ ۱۴۰۲/۴/۱۴
از کجا بیاریم نمایندای با این مشخصاتی که فرمودید؟؟؟
ناشناس۳۱۲۴۷۵۷۲۱:۵۵:۱۵ ۱۴۰۲/۴/۱۳
لاریجانی فریدون دیگر است
ناشناس۳۱۲۵۰۹۴۰۸:۰۱:۰۰ ۱۴۰۲/۴/۱۴
لاریجانی یار غار و گرمابه گلستان روحانی در مجلس قبل جلوی تفحص ها و استیضاح ها را می گرفت در عوض دولت قبل قول داده بود امکانات خود را بکار گیرد تا ایشان را رییس جمهور بعدی کنند
ناشناس۳۱۲۵۲۱۱۱۰:۰۶:۲۱ ۱۴۰۲/۴/۱۴
حالا اون‌که رئیس جمهور نشد اینا که الان رئیس مجلسن چه مبارزه ای با فساد داشتن ؟!!
ناشناس۳۱۲۴۷۶۶۲۲:۰۰:۵۳ ۱۴۰۲/۴/۱۳
وزیر اقتصاد با آزمون و خطاهای خود و ایجاد انواع مالیات ها دارد خشم مردم را بر می انگیزد
ناشناس۳۱۲۴۷۷۹۲۲:۱۱:۱۳ ۱۴۰۲/۴/۱۳
وزیر محترم اقتصاد به مسله توزیع چندین هزار میلیارد تومان پاداش در سه بانک خصولتی که در تاریخ ۳۱ خرداد مجامع آنها برگزار شد و سودهای سهام ترجیحی مجانی کلان و پاداش های اعیاد قربان و غدیر ورود نمایند از ۳۱ خرداد تا ۱۲تیر در بانک های خصولتی......
ناشناس۳۱۲۵۲۲۴۱۰:۱۹:۲۷ ۱۴۰۲/۴/۱۴
آقای مخبر در کجا زندگی می کنند. ما اینجا نان را در صف و با نام نویسی و معطلی می گیریم همین اندیشه های رویایی مملکت را نابود کرد
احمد۳۱۲۵۲۳۶۱۰:۲۹:۵۴ ۱۴۰۲/۴/۱۴
آقای مخبر گفته: ... اما الان کشورهای بزرگ به دنبال تجهیزات پیشرفته ایرانی هستند. چرا جمله در اینجا تمام میشود؟ کدام کشورهای بزرگ دنبال کدام تجهیزات پیشرفته ایرانی هستند؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  2. آیا این دو زن در آمریکا زلزله به پا می کنند؟

  3. دستور بسیج همه امکانات برای یافتن دختر ۲۴ ساله در میامی

  4. کنایه زاکانی درباره واگذاری ودیعه مسکن دوره‌های پیشین/ واکنش وحیدی به احتمال صدور گواهینامه موتور برای بانوان

  5. دستورالعمل دادستانی کل کشور درباره طرح نور به زودی ابلاغ می‌شود

  6. ساخت و ساز در پارک لاله با ورود شورای شهر متوقف شد

  7. وزارت بهداشت: محموله روغن آلوده به سموم مجوز مصرف ندارد

  8. رئیس‌جمهور: منزوی کردن زنان را قبول نداریم

  9. مصرف انرژی کشور دو برابر استاندارد مصرف جهانی است

  10. سفیدشویان غرب  مشغول کارند

  11. بازگشت شاخص‌های پولی به پیش از تحریم

  12. دستور ویژه رئیسی برای حل مشکل اشتغال استان‌های دارای نرخ بالای بیکاری

  13. دختربچه ۱۰ ساله همبازی‌اش را سلاخی کرد

  14. بهادری: دولت در حوزه تسهیلات تکلیفی با کسی شوخی ندارد

  15. غربی‌ها قبل‌از عملیات وعدهٔ صادق به ما گفتند اگر می‌زنید، محکم نزنید!

  16. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی : حج به صحنه برائت از طواغیت تبدیل می‌شود

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  4. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  5. چرا این همه بد اخلاقی؟

  6. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  7. درباره توبه تتلو

  8. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  9. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  10. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  12. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  13. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  14. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  15. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  16. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  17. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  18. تنوری که هنوز سرد است...

  19. ایثارگران را بدنام نکنید !

  20. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  21. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  22. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  23. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  24. دو چالش بزرگ در حکمرانی ها

  25. آیا این دو زن در آمریکا زلزله به پا می کنند؟

پربحث‌های هفته

  1. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  2. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  3. چرا این همه بد اخلاقی؟

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  5. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  6. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  7. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  8. تنوری که هنوز سرد است...

  9. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  10. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  11. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  12. پاسخ طحان‌نظیف به انتقادات روحانی از شورای نگهبان/ رقیب جدید قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم

  13. قوه قضائیه تصاویر و مستندات جدیدی از مرگ نیکا شاکرمی منتشر کرد

  14. دولت با نظام بانکی شوخی ندارد

  15. درخواست مهم ایران از طالبان درباره مهاجران افغان

  16. کنایه زاکانی درباره واگذاری ودیعه مسکن دوره‌های پیشین/ واکنش وحیدی به احتمال صدور گواهینامه موتور برای بانوان

  17. شناور سپاه از خط استوا عبور کرد/ اولین ماموریت در نیمکره جنوبی

  18. دیوید کامرون: اوکراین مجاز است با سلاح‌های انگلیسی، روسیه را بزند!

  19. ۲۳دلیل برای اثبات دروغ بی‌بی‌سی

  20. رئیسی: «وعده صادق» از نقاط عطف اجماع‌ساز میان مردم بود/ هیچوقت میز مذاکره را ترک نکردیم

  21. راستی‌آزمایی گزارش بی‌بی‌سی در مورد جزئیات مرگ نیکا شاکرمی

  22. "مصلحت قطعی" همچنان در انتظار تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام

  23. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  24. رئیسی: مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند

  25. تاییدتشکیل سازمان «سپند»/ ایرادات شورای نگهبان به لایحه حجاب پابرجاست

آخرین عناوین