آدم ربایان قرچک در تهران دستگیر شدنداند/ گیر افتادن باند زورگیری در مرکز تهران

  4020412102

فرمانده نیروی انتظامی ویژه شرق استان تهران از دستگیری ۴ آدم ربا و رهایی ۱۵ گروگان در عملیات ضربتی پلیس آگاهی شهرستان قرچک در محله شریعتی تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا سردار دلاور القاصی مهر عصر دوشنبه ۱۲ تیر ماه در تشریح این خبر در جمع خبرنگاران بیان کرد: در پی وقوع یک فقره فقدانی مشکوک به آدم ربایی در شهرستان قرچک ، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: شاکی پس از چند روز مجددا به پلیس آگاهی قرچک مراجعه و اعلام داشته که با وی طی دو مرحله تماس تلفنی ، در ازای آزادی برادرش درخواست مبلغ به ترتیب ۲ هزار و ۶ هزار دلار وجه نقد کرده اند که بعد از تهیه وجه درخواستی را تحویل آنان داده است.

القاصی مهر عنوان کرد: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات فنی و پلیسی و اطلاعاتی موفق به شناسایی متهمان و مخفیگاه آنان واقع در خیابان شریعتی تهران شدند که پس از هماهنگی با مقام قضائی با انجام یک عملیات منسجم و غافلگیرانه سرکرده باند و ۴ نفر از اعضاء باند آدم رباها دستگیر و ۱۵ گروگان بدون هیچ گونه خسارت مالی و جانی از بند گروگانگیران رها و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

این مقام ارشد انتظامی اعلام کرد: طی تحقیقات به عمل آمده از متهمان دستگیر شده به جرم آدم ربایی و اخاذی به مبلغ ۵۰ میلیارد ریال اعتراف که مبلغ ۴ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال کشف و پرونده تکمیل و به همراه متهمان به مراجع قضائی جهت سیر مراحل قانونی ارسال شد.

فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران در پایان خاطر نشان کرد: امروز پلیس به میزانی از توانمندی رسیده که هر گونه فعالیت مجرمانه بزهکاران را در کوتاه ترین زمان کشف می کند.

باند ۷ نفره زورگیری در مرکز تهران
 
رئیس پلیس آگاهی پایتخت از انهدام باند هفت نفره زورگیری در تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ علی ولیپور گودرزی در این‌باره گفت:‌به دنبال وقوع سرقت‌های سریالی از شهروندان در مرکز شهر تهران، رسیدگی به این پرونده در دستورکارتیمی از کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان داد، اعضای یک باند هفت نفره که بیشتر اعضای آن از سابقه‌داران حرفه‌ای هستند، با چند دستگاه موتورسیکلت و استفاده از سلاح سرد اقدام به سرقت از شهروندان در معابر مرکز شهر تهران کرده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد:‌ کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی در نخستین گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف جرم و اقدامات اطلاعاتی، هویت متهمان را شناسایی کردند که همین سرنخ کافی بود تا هفت تن از سارقان در یک قدمی بازداشت قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه متهمان در یکی از سرقت‌هایشان به سراغ یک مرد و یک زن باردار رفته بودند که با مقاومت آن مرد روبه‌رو شدند، گفت: در حین درگیری میان سارقان و آن مرد، زن باردار از حال رفته و پس از مراجعه به بیمارستان متوجه سقط جنین خود شد. کارآگاهان پس از اطلاع از این موضوع به صورت ویژه تلاش‌های خود را برای دستگیری این باند حرفه‌ای به کار گرفتند.

ولیپورر گودرزی افزود: کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی در گام بعدی با روش‌های علمی و بررسی‌های تخصصی مخفیگاه متهمان را شناسایی و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی آن‌ها را در یک عملیات منسجم و غافل‌گیرانه دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. همچنین در ادامه تعدادی از مالخران نیز با هدایت متهمان دستگیر و به اداره هجدهم منتقل شدند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه یکی از متهمان به همراه خواهرش با وجه‌های بدست آمده از سرقت، اقدام به خرید طلا و جواهرات کرده و قصد پولشویی داشت، گفت: این دو نفر نیز از سوی ماموران دستگیر و مقداری طلا نیز از آن‌ها کشف و ضبط شد.

 ولیپور گودرزی گفت:‌ تهمان پس از انتقال به اداره هجدهم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت‌های متعدد از شهروندان در مرکز شهر تهران اعتراف و همچنین ۴۰ مال باخته در مواجه حضوری متهمان را شناسایی کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان با بیان اینکه ماموران در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعدادی سلاح سرد و یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی کشف کردند، خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهمان برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر شکات دیگر در اختیار کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. من عجله ندارم!

    2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

    3. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

    4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

    5. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

    6. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

    7. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

    8. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

    9. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

    10. دور باطلی که تمامی ندارد!

    11. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

    12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

    13. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

    14. تضادی عجیب و پر ابهام!

    15. برای این عکس شما تیتر بزنید

    16. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

    17. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

    18. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

    19. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

    20. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

    21. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

    22. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

    23. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

    24. سقوط در آغوش پهلوی!

    25. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

    آخرین عناوین