ژن خوب هاشمی، طبری و دیگران؟!

سعید ونکی، گروه اجتماعی الف،   4020410035 ۱۰۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
ژن خوب هاشمی، طبری و دیگران؟!

۱- وقتی قوه‌قضائیه که باید ملجا مردم باشد،‌ دست به اقداماتی می‌زند که از آن‌ها شائبه‌ تبعیض به ذهن متبادر می‌شود، باید نگران بود؛ هراسان از اینکه دستگاه عدلیه در مواجهه با آنان که سنبه‌هایشان پرزور است، تساهل و تسامح بیشتری به‌خرج می‌دهد و این با کارکرد ذاتی و فلسفه وجودی قوه‌قضائیه در تعارض است. 

۲- اکبر طبری،‌ مهدی هاشمی‌رفسنجانی و محمدعلی نجفی از زندان آزاد شده‌اند؛ هر چند شاید استعمال لفظ آزادی در معنای مترادف خود برای همه آنان صحیح نباشد اما این مهم است که موقتاً بیرون آمده‌اند.

نجفی با رضایت شاکی‌خصوصی و طبری با وثیقه ۳۰۰ میلیاردی از زندان بیرون‌ آمده‌اند و رفسنجانی هم پس از گذراندن بیش از دو سوم حبس خود، کاملاً آزاد شده است؛ هر چند در همان مدت زمان حبس خود هم به مرخصی‌های بسیار زیاد و طولانی‌مدتی آمده بود.

بنا بر روایت علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، مهدی‌هاشمی از مرخصی‌های بدون سقف استفاده کرده و این مسئله حاکی از تفاوتی است که دستگاه قضا، خواسته یا ناخواسته بین او و دیگر زندانیان قائل شده. 

۳- شاید این افراد از روال قانونی موجود بهره برده اما نکته اصلی تبعیضی است که بین چهره‌های مشهور با دیگر متهمین و محکومان وجود دارد. این یک اصل پذیرفته شده است که در پیشگاه قانون، همه با هم برابرند، اما گویا برخی برابرترند! ظاهرا آن جوانی که روزی در قامت آقازاده یک اصلاح‌طلب نامدار به ژن خوبش می‌بالید و توانایی‌هایش را به صورت مردم می‌کوبید، شاید بهتر از ما خبر داشت که در این کشور چه خبر است!

۴- حق داریم که سوال کنیم برای کدام یک از زندانیان، مشابه مهدی‌هاشمی رفسنجانی تساهل و مرخصی‌های بی حد و مرز در نظر گرفته شده؟ 

چرا اکبر طبری که در قامت یک مسئول، حیثیت قوه‌قضائیه و نظام را زیر سوال برد، با وثیقه سنگین پای خود را بیرون از زندان گذاشته؟ اگر محمدعلی نجفی یکی از همین مردم عادی بود و پشتوانه سیاسی و رسانه‌ای نداشت، فرآیند رسیدگی به اتهامات او تا این حد دقیق و موشکافانه بود؟

۵- صلاحیت تشخیص مجرم بودن افراد با دادگاه و ورود به این حوزه، نیازمند احاطه کامل بر پرونده و اطلاعات موجود در آن است که در صلاحیت نگارنده نیست اما می‌توانیم به بی‌عدالتی و تبعیض‌های موجود تکیه کنیم. باید هشدار دهیم که یکسان‌ندیدن افراد و بهره‌مندی «ژن‌خوب‌ها» از امتیازاتی که برای مردم عادی آرزو تلقی می‌شود، چه پیامدهای هولناکی خواهد داشت.

افکار عمومی می پرسد از بابک زنجانی و شهرام جزایری‌ و حسین هدایتی چه خبر؟ آنان هم در همان سلول‌هایی دوران حبس خود را می‌گذرانند که بدهکاران ۲۰ و ۳۰ میلیونی هستند یا در زندان هم باید جدا از بقیه حبس بکشند؟ چند وقت قبل گزارشی می‌خواندم از زندانیان متمول بندهای مالی؛ کسانی که به خرج خود سوئیت‌های مجزایی را تجهیز کرده و زندگی عادی خود را می‌گذرانند؛ از غذاها و میوه‌های رنگارنگ و حمام‌ها و سرویس‌های جدا گرفته تا امکاناتی چون ملاقلات‌های شرعی روزانه که برای بسیاری از زندانیان به آسانی میسر نمی شود.

۶- این مسائل واقعیتی تلخ را آشکار می‌کند؛ برآمدن یک جامعه به غایت طبقاتی در همه سطوح و اگر عقلانیت ساختاری در این کشور حاکم باشد، به سمت درهم شکستن و انهدام این نظم ناعادلانه طبقاتی حرکت خواهد کرد. 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۲۰۵۳۴۱۴:۴۴:۴۵ ۱۴۰۲/۴/۱۰
آیا اینجا بهشت اختلاس گران و دزدان بیت المال است که اینگونه با اختلاس گران برخورد می شود؟
ناشناس۳۱۲۰۵۷۱۱۵:۱۹:۰۵ ۱۴۰۲/۴/۱۰
قوه قضائیه در عمل داره به دزدهای کلان و قاتلان بزرگ و اَبَر اشرارها و گردنکش‌های عمده جایزه میده اَلّلهمَّ‌عَجِّل‌لِوَلیِّکَ‌الفَرَج
امیر حسین سلطان/تهران۳۱۲۰۶۸۵۱۶:۴۶:۲۳ ۱۴۰۲/۴/۱۰
نه قربان از این خبرها هم نیست! متاسفانه ما بعضا چنان دچار افراط و تفریط و یا مبالغه گویی می شویم که نسبت به حرف های حق مان هم میبایست شک کنند! در بین همین 3 نفری که مشخصا در مطلب بالا ذکر نام شان شده است حداقل آقای نجفی که برای بنده هیچگاه شخصیت محبوب و یا حتی وزیر محبوبم هم نبوده و نیستند اما چرا باید چشم بسته قضاوت کرد؟! ایشان توسط اولیای دم بخشیده شده اند و دوران محکومیت شان را هم در حدی گذرانده اند که بتوانند مشمول آزادی شوند اما این آزادی چه مجوزی به بنده یا شما و دیگران می دهد که بخواهیم به این آزادی خرده و ایراد بگیریم؟! ..... انتقاد از قوه قضاییه باید آزاد باشد اما اینگونه بهانه گیری و انتقادپنداری به مفهوم آزادی انتقاد از دستگاه قضا قلمداد نخواهد شد و این را مطمئن باشید.
ناشناس۳۱۲۰۷۹۵۱۷:۵۷:۱۶ ۱۴۰۲/۴/۱۰
مهدی هاشمی و طبری و نجفی نباید ازاد می شدند زیرا هیچکدام دوران محکومیت خود را بطور کامل در زندان طی نکرده اند.
ناشناس۳۱۲۱۸۶۲۱۳:۴۹:۳۳ ۱۴۰۲/۴/۱۱
هاشمی 7 سال در زندان بوده ، بعد از 7 سال هر کسی هم باشد مشمول آزادی مشروط میشود. نگارنده محترم این مطلب به نظر سعی داشته است از شدت توجه به یک فرد خاص کاسته شود.
ناشناس۳۱۲۰۸۳۸۱۸:۴۹:۳۷ ۱۴۰۲/۴/۱۰
به قوانین کیفری و حقوقی مراجعه کن هموطن به قرآن و سیره‌ی نبوی و علوی مراجعه کن بزرگوار ببین دستورات قرآن و رفتار پیامبر و امیرتلمومنین صلواة الله علیهما در مورد مسئولان خائن و یاغی و طاغی و شرور چه بوده اگه یک نفر از دزدان مسئول بشکل واقعی مجازات بشن و مشمول عفو و رأفت و مدارا قرار نگیرن هزاران بلکه ده‌ها هزار نفر از مسیر خیانت برمیگردن اگه بقیه بشکل حقیقی مجازات شده بودن الآن اینا جرأت پیدا نمیکردن برو مراجعه کن ببین رفیقدوست و کرباسچی و نبوی و نعمتزاده الان چقدر طلبکارن و کجا هستن
احمد۳۱۲۰۹۳۷۲۱:۱۳:۴۲ ۱۴۰۲/۴/۱۰
به گفته شما آقای نجفی رضایت اولیاء دم رو گرفته آقای هاشمی و آقای طبری چطور حتی کسی سئوال می‌تواند بکند که اینگونه وثیقه از کجا و اصلا شخصی که فسادش محقق شده چرا حکم خداوند برایش اجرا نمی‌شود به والله قسم اگر شخصی عادی بود یا اعدام شده بود و یا آنقدر در حبس می‌ماند تا بپوسد و ایکاش این ژن های .... که حال ژن خوب نامیده می‌شوند از صفحه روزگار پاک شوند و ما کشوری داشته باشیم که اول انقلاب قولش را داده بودند .........
ناشناس۳۱۲۱۰۳۱۲۲:۵۱:۳۴ ۱۴۰۲/۴/۱۰
واقعیتی تلخ هست که جامعه حق دارد مسئولین راپاسخگوکند...
ناشناس۳۱۲۱۱۰۹۰۰:۳۲:۲۴ ۱۴۰۲/۴/۱۱
آقای هاشمی که زندانی سیاسی هست و زندانی کردن ایشان از ابتدا اشتباه بود آقای نجفی هم که با رضایت شاکی خصوصی طبق قانون آزاد شده اند ، اما آقای اکبر طبری مجرمی دارای ژن خوب است که آزادیش هیچ توجیهی جز خودی بودن و ژن خوب بودن ندارد
صدقی۳۱۲۱۲۶۳۰۷:۱۲:۲۵ ۱۴۰۲/۴/۱۱
سلام ، همین افکار مثل و مانند جنابعالی باعث میشود حتی در ذهنیت افراد انقلابی هم شائبه بوجود بیاید آقای نجفی شهردار تهران بودنند و همچین جنایتی کردن این جنایت از دید عموم محکوم و اشد مجازات را دارد و مدعی العموم باید اینجا وارد شود یعنی دادستان کل کشور و حداقل کار در خصوص آقای نجفی و امثالهم که فردی دارای جایگاه بودنند نه فرد عادی اعدام میباشد.
امیر حسین سلطان/تهران۳۱۲۱۴۶۶۰۹:۵۰:۱۹ ۱۴۰۲/۴/۱۱
با سلام و درود - لطفا کاتولیک تر از پاپ نباشید! اولا اولیای دم ایشان را بخشیدند و ثانیا تا آنجا که به خاطر دارم حتی همین حکم دادگاه بدوی(قصاص) نیز در دیوانعالی کشور نقض گردید و لذا ورود مدعی العموم و یا دادستان کل محلی از اعراب ندارد! همین تندروی ها و خلط مباحث است که متاسفانه انتقادهای بحقی را هم که به سیستم قضایی وارد است به حاشیه می برد! به هر حال شایسته است هیچگاه از جاده عدل و انصاف خارج نشویم. و من الله التوفیق
ناشناس۳۱۲۱۷۱۶۱۲:۲۳:۴۵ ۱۴۰۲/۴/۱۱
اتفاقا مسئولین حکومتی که مرتکب فساد و فحشا می شوند باید مجازات شدیدتری نسبت به عامه مردم رو تحمل کنند نه اینکه از اسم و رسم خودشون برای کسب رضایت شاکی و وثیقه چند صد میلیاردی و ... بهره ببرند و تازه همان دوره کوتاه زندان رو هم بتونند برا خودشون کنند هتل.
مریم۳۱۲۳۲۳۳۱۶:۵۴:۴۰ ۱۴۰۲/۴/۱۲
دقیقا درسته وقتی اوليا دم رضایت دادند وقانون سال‌های محکومیت را گذرانده می‌باید آزاد شود
ناشناس۳۱۲۰۶۸۷۱۶:۴۷:۱۷ ۱۴۰۲/۴/۱۰
آقایان قضایی؛وَاِذاجارَالحُکّامُ‌قَلَّ‌المَطَر
ناشناس۳۱۲۰۷۲۱۱۷:۱۷:۰۸ ۱۴۰۲/۴/۱۰
احکام‌صادره‌درمورداین‌خائنان‌وجانیان‌وبرخی‌ازمجرمان‌بسیارناچیزاست ____ این‌درحالیست‌که‌هرچه‌مسئولیت‌افرادبزرگترودایره‌ی‌اثرات‌روحی‌وروانیِ‌جرم‌درجامعه‌وسیع‌تروزخمی‌که‌برپیکرمردم‌واردشده‌عمیق‌ترباشد،علی‌القائده‌بایدمجازات‌سننگین‌تر،بازدارنده‌تروعبرت‌آموزترباشد ____ ولذاست‌وقتی‌این‌جانیان‌به‌اجتماع‌برمیگردند؛گردنکش‌تروشقی‌تروخیانتکارترند
حسین۳۱۲۰۷۸۳۱۷:۵۰:۱۱ ۱۴۰۲/۴/۱۰
منظور شما از قاتل بزرگ کیه قربان؟ اگه نجفی که ایشان بزرگ بود و مرتکب قتل خانوادگی شد و لابد داره جزا می کشه حد و مرز مسایل خصوصی و عمومی مشخصه و بهر حال ایشان جرمش با بقیه زندانی ها هیچ فرقی نمی کنه اینکه ایشان آدم معروفی بود دلیل بر بزرگ بودن جرمش نیست.
ناشناس۳۱۲۰۹۱۱۲۰:۳۸:۰۰ ۱۴۰۲/۴/۱۰
خودتان را به ندانم کاری نزنید ،،مهدی هاشمی و دکتر نجفی قربانی شدن ،،،
ناشناس۳۱۲۱۲۵۴۰۶:۵۲:۰۶ ۱۴۰۲/۴/۱۱
قربانی امثال مهدی هاشمی ملت ایران است
ناشناس۳۱۲۱۹۷۳۱۴:۴۸:۳۸ ۱۴۰۲/۴/۱۱
عجب لفظ قلمی،بهشت اختلاسگران و..
ناشناس۳۱۲۱۱۶۷۰۲:۰۵:۳۱ ۱۴۰۲/۴/۱۱
جمهورى اسلامى ايران غير ممكن و از محالات است كه از آمريكا و يا اسراييل و غرب شكست بخورد ، آنچه كه نظام جمهورى اسلامى را به خطر می اندازد ١- قوه قضاييه خداى ناكرده خطکار است ٢- مديران طماع و رياكار و احياناً پيشانى سفيد ٣- دزدان بيت المال و غارتگران ثروت مردم ايران ٤- ساده لوحان حكومتى كه تملق ها ها را باوركرده و ثروت و عنان كشور را بدست نالايقان و نااهلان داده اند
احسان۳۱۲۱۵۴۱۱۰:۲۹:۰۷ ۱۴۰۲/۴/۱۱
۱- علی ع اولین وظیفه حکمرانی را برپایی قسط و عدل می داند. ۲- خود او همچون یک فرد عادی به محکمه می رود و حکم قاضی را نیز می پذیرد . ۳- استثنا کردن حتی یک فرد از پاسخگویی چون سوراخی در کشتی عدالت خواهد بود.
ناشناس۳۱۲۰۵۳۵۱۴:۴۷:۰۸ ۱۴۰۲/۴/۱۰
این هم از قوه قضائیه
ناشناس۳۱۲۰۵۷۲۱۵:۲۰:۰۸ ۱۴۰۲/۴/۱۰
آقای ونکی نشد که! این سوالات را از خودتان هنگام نوشتن مقالات قبلی کرده بودید؟
ناشناس۳۱۲۰۸۱۳۱۸:۰۹:۲۱ ۱۴۰۲/۴/۱۰
مقالات قبلی هیچ ربطی به این موضوع ندارد خلط مبحث نکنید.
ناشناس۳۱۲۰۸۲۷۱۸:۳۲:۲۲ ۱۴۰۲/۴/۱۰
درسته که از نظر مردم این سه شخص فرق خاصی ندارند و در موردشان اهمال کاری شده است اما اینکه این پرونده های متفاوت را با اختلاس ملیاردی طبری یکی کردید بو می دهد.
ناشناس۳۱۲۰۵۳۶۱۴:۴۹:۰۲ ۱۴۰۲/۴/۱۰
آقا چرا نعل وارونه میزنین؟ من از هرسه نفر متنفرم ولی قوه قضائیه بیانیه داده که آقا طبق قانون بوده و وکلاشون از این بندهای قانونی استفاده کرده‌ اند و این قانون برای همه‌ است و وجود داره؛ خب حالا اگه ق.ق این قانون رو برای اینا اجرا نمی‌کرد، فردا همه‌ی اوباش کفن‌پوش توی خیابون بودن که آقا چرا تبعیض قائل شدی و هشتگ نه به تبعیض مُد میشد!!! الان در بعضی از احکام زندان، اگه محکوم حکم بدوی رو بپذیره و بیخود اعتراض نکنه، یک چهارم از محکومیت بخشیده میشه، این قانونه و برای همه‌ است، ولی بعضیا نمیدونن و وکیل‌شون هم بهشون نمیگه یا وکیل هم اصلا بلد نیست این قانون رو، خب این که دیگه تقصیر قاضی و ق.ق نیست.
امید یاوری دارانی۳۱۲۰۵۸۱۱۵:۲۷:۲۹ ۱۴۰۲/۴/۱۰
اقناع افکار عمومی وظیفه دستگاه قضایی است. عدالت باید همه جا برقرار شود نه اینکه صاحبان زر و زور و تزویر با لطایف الحیل قانون را دور بزنند. فراموش نکنید که اکبر طبری خودش گفت من دوستان زیادی دارم که حاضرند جان و مالشان را برایم بدهند. مراقب باشید دوستان طبری اقدام دوستانه ای نکرده باشند.
امیر۳۱۲۰۶۰۵۱۵:۳۹:۴۷ ۱۴۰۲/۴/۱۰
جناب قانون شناس میشه بفرمایید که وثیقه برای متهم هست یا محکوم؟ اگر اینطوری باشه هر محکومی میتونه با سپردن وثیقه آزاد بشه
ناشناس۳۱۲۰۸۵۷۱۹:۰۷:۲۳ ۱۴۰۲/۴/۱۰
کسی چرا از دوستان قوه قضائیه نمی پرسه وصیقه 300 میلیاردی از کجا آورده؟
ناشناس۳۱۲۰۸۶۹۱۹:۲۲:۳۹ ۱۴۰۲/۴/۱۰
....فقط همین که ؛ مهدی هاشمی از مرخصی های طویل المدت استفاده کرده سوئیت های مخصوص با اطعمه و اشربه مخصوص به خود ملاقات های شرعی روزانه کافی نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آیا دیگر زندانیان سایه این امتیازات خاص رو می بینند؟
ناشناس۳۱۲۱۳۴۵۰۸:۳۲:۳۰ ۱۴۰۲/۴/۱۱
آراه راست میگی قانونه! قانون میگه معاون قوه قضاییه بشو و از پستت استفاده کن و میلیاردها تومان پول بدست بیار و رشوه بده تا مشکلت حل بشه ! بلعه قانونه از بس این قوانین رعایت شده که شاهد کاهش جرم هستیم ! از بس با مفسدین و اختلاس گران سخت برخورد شده که باعث شده همه به سمت اختلاس و دزدید برن ! شما از قانون میخواید منافع دارندگان زر و زور حفظ بشه !
ناشناس۳۱۲۰۵۳۷۱۴:۴۹:۰۳ ۱۴۰۲/۴/۱۰
شائبه تبعیض؟ این یک واقعیت است که مردم بی کس با همه وجودشان سالهاست حس میکنند و مسئولین انکار.
ناشناس۳۱۲۰۵۴۵۱۵:۰۰:۴۷ ۱۴۰۲/۴/۱۰
بنظر می رسدزور و زر کارها می تواند انجام دهد.
ناشناس۳۱۲۰۷۱۳۱۷:۱۱:۵۱ ۱۴۰۲/۴/۱۰
مهدی هاشمی با طبری مقایسه کردی ، چطور مگر میشه ، خودتان خوب میدانید چقدر تفاوت دارد این دو پرونده
ناشناس۳۱۲۰۸۴۶۱۸:۵۳:۵۰ ۱۴۰۲/۴/۱۰
بله طبری فساد اقتصادی داشته اما مهدی رفسنجانی فساد اقتصادی-امنیتی داشت
ناشناس۳۱۲۱۰۶۳۲۳:۲۶:۰۱ ۱۴۰۲/۴/۱۰
مهدی هاشمی چرا رشوه 10 و 15 و 30 میلیون دلاری دریافتی از استات اویل و توتال و کرسنت را به بیت المال پس نمی دهد ؟!
sina۳۱۲۰۵۵۰۱۵:۰۴:۵۵ ۱۴۰۲/۴/۱۰
الف جان در پیشگاه قانون، همه با هم برابرند ولی بعضیها برابرترند!!
ناشناس۳۱۲۰۶۶۳۱۶:۲۶:۰۶ ۱۴۰۲/۴/۱۰
حتی گاهی قاچاقچی هم بعد مدت کوتاهی با بخشش آزاد می شود
ناشناس۳۱۲۰۵۵۵۱۵:۰۷:۱۷ ۱۴۰۲/۴/۱۰
کسی درمنصب دومین مقام قوه قضاییه برای سالیان سال پست داشته وچه کارها که نکرده محکوم به زندان شده و شاید هم جناب طبری به زیارت خانه خدامشرف شده باشد.
مصطفی۳۱۲۰۵۵۷۱۵:۰۹:۱۴ ۱۴۰۲/۴/۱۰
دیگه مردم چه امیدی میتونن داشته باشن؟ نماینده های مجلس که شاسی بلند گرفتن و هیچ کس هم از اسامی اونها خبردار نشد پس امیدی به نماینده ها برای اصلاح ضعف های قانون نیست . بعد از حوادث سال گذشته، چقدر همین رئیس مجلس گفت باید شرایط آرام بشه تا اصلاحات صورت بگیره. وضعیت آرام شد. اصلا انگار نه انگار همین آقای قالیباف بود که وعده میداد. باز نزدیک انتخابات یادشون میافته که مردم در رنج هستن. قوه قضاییه هم این وضعیتش هست .
ناشناس۳۱۲۰۵۶۵۱۵:۱۶:۰۳ ۱۴۰۲/۴/۱۰
آقای ونکی این همان سیستمی است که شما مداوم بر دفاع از آن قلم میزنید و منتقدان را ضد انقلاب می نامید.
ناشناس۳۱۲۰۶۵۵۱۶:۲۲:۵۵ ۱۴۰۲/۴/۱۰
باز حرف مسخره زدید؟ چه ربطی داشت؟ در ضمن شما از رسانه های دشمن خودت فاصله بگیر تا همه چیز را قاطی هم نکنی
ناشناس۳۱۲۱۳۳۰۰۸:۲۸:۰۰ ۱۴۰۲/۴/۱۱
چه مسخره ای وقتی یک کسی در این سطح دارای پرونده است و به راحتی و آزادانه میچرخه بقیه حرفا کشکه !
ناشناس۳۱۲۰۵۶۹۱۵:۱۷:۲۵ ۱۴۰۲/۴/۱۰
افکار عمومی که اصلا مهم نیست.
امیر۳۱۲۰۶۱۲۱۵:۴۱:۴۴ ۱۴۰۲/۴/۱۰
همه در برابر قانون برابرند بعضی ها برابرترند
ناشناس۳۱۲۰۶۱۶۱۵:۴۵:۱۶ ۱۴۰۲/۴/۱۰
عدالت پیشه کنید
ناشناس۳۱۲۰۶۲۴۱۵:۵۲:۲۲ ۱۴۰۲/۴/۱۰
هر کشور دیگری مثلا چین امثال طبری را اعدام میکردند و ابرو و اعتبار یک نظام را فدای یک شخص نمی نمودند!
معلم۳۱۲۰۶۷۴۱۶:۴۰:۱۸ ۱۴۰۲/۴/۱۰
ذر مورد طبری طلم شد . او قربانی دعوای جناحی شده بود.
حسین۳۱۲۰۸۰۳۱۸:۰۰:۳۷ ۱۴۰۲/۴/۱۰
... نه داداش جرم این خیلی سنگین تر از اونهاست
ناشناس۳۱۲۰۸۲۹۱۸:۳۶:۵۴ ۱۴۰۲/۴/۱۰
قوه قضاییه در طی سالیان گذشته همیشه دست یک جناح بوده پس دعوا جناحی نبود
ناشناس۳۱۲۱۳۲۸۰۸:۲۶:۱۵ ۱۴۰۲/۴/۱۱
آره 800 میلیارد وثیقه و درایی و ملک کم بوده باید بیشتر بر میداشته !
ناشناس۳۱۲۰۶۲۷۱۵:۵۴:۵۰ ۱۴۰۲/۴/۱۰
مرحوم هاشمی رفسنجانی باعث و بانی همه ی این بدبختی ها و مشکلات مردم ایران بوده.
حسین۳۱۲۰۸۰۰۱۷:۵۸:۳۸ ۱۴۰۲/۴/۱۰
چه جوری ی ی ی؟؟؟
ناشناس۳۱۲۱۲۸۸۰۷:۴۶:۱۴ ۱۴۰۲/۴/۱۱
احسنت ،فعلا که برق بیت المال بالاسر قبر او روشن است
ناشناس۳۱۲۰۶۳۱۱۶:۰۶:۵۱ ۱۴۰۲/۴/۱۰
دزدان پز میدهند
محمد۳۱۲۰۶۳۶۱۶:۱۲:۴۷ ۱۴۰۲/۴/۱۰
سلام به نظر باید قوه قضاییه از محکومینی که از تخفیفات قانونی استفاده میکنن و زودتر آزاد میشن تعهد کتبی بگیره که در صورت تکرار علاوه بر مجازات جدید سنوات بخشوده شده هم به آن اضافه میگردد
ناشناس۳۱۲۰۶۵۰۱۶:۲۱:۰۴ ۱۴۰۲/۴/۱۰
یارو تا 20 بار زندان می رود به جرم دزدی و شرارت ولی حکم قطعی اسلام که دست و انگشت قطع شود اجرا نشود این چیز ها هم طبیعی هست!!
ناشناس۳۱۲۰۶۷۶۱۶:۴۱:۲۳ ۱۴۰۲/۴/۱۰
وهمین طور در مورد بدپوششان که چگونه آزاد گذاشتند تا کشور را به مرحله آشوب کشیده شد
ناشناس۳۱۲۰۸۰۷۱۸:۰۳:۳۹ ۱۴۰۲/۴/۱۰
البته قطع دست در اسلام برای تمام دزدان نیست و شرایط خاصی دارد
ناشناس۳۱۲۰۹۶۳۲۱:۴۴:۰۵ ۱۴۰۲/۴/۱۰
یا مثلا در قانون صراحتا آورده شده تهدید با چاقو یا اسلحه گرمد حکم اعدام هم دارد ولی شما کدام دزدی را دیدی که با چاقو حمله کرده ولو خراش ایجاد کرده ولی اعدام شده؟
ناشناس۳۱۲۱۳۲۷۰۸:۲۵:۱۹ ۱۴۰۲/۴/۱۱
آره برای دزدان بزرگ و از بیت المال نیست فقط برای دله دزدان و گوسفند دزدان و... کسی که کشور را غارت کند و بیت المال را صاحب شود حکمش تشویق هم هست !
محسن۳۱۲۰۶۶۹۱۶:۳۳:۴۶ ۱۴۰۲/۴/۱۰
چرا رسایی و شریعتمداری و............سکوت کرده اند وسینه چاک نمیکنند؟راستی کوچک زاده کجاست ؟دم خروس رو میبینید ؟
ناشناس۳۱۲۰۷۷۵۱۷:۴۱:۲۱ ۱۴۰۲/۴/۱۰
اول مطالعه بعد اظهار نظر https://www.khabaronline.ir/news/1783590/%D9%88%D8%A7%DA%A9%D9%86%D8%B4-%D8%AA%D9%86%D8%AF-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%B4%D8%A7%DB%8C%D8%B9%D9%87-%D9%85%D8%B1%D8%A8%D9%88%D8%B7-%D8%A8%D9%87-%D8%AA%D8%A8%D8%B1%D8%A6%D9%87-%D8%A7%DA%A9%D8%A8%D8%B1-%D8%B7%D8%A8%D8%B1%DB%8C https://kayhan.ir/fa/news/268018/%D8%A7%D9%81%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%B1-%D9%85%D8%AD%D8%A7%DA%A9%D9%85%D9%87-%D8%B7%D8%A8%D8%B1%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%D9%88-%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85-%D8%B1%D8%A7-%D8%AE%D8%AF%D8%B4%D9%87%E2%80%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D9%86%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%AF
ناشناس۳۱۲۰۸۱۴۱۸:۱۰:۳۷ ۱۴۰۲/۴/۱۰
علی مطهری کجاست چرا اظهار نظر نمیکنه ؟!
علی۳۱۲۱۶۹۶۱۲:۱۰:۵۳ ۱۴۰۲/۴/۱۱
اتفاقا رسایی در پیامی گفته رسیدگی مجدد به تخلف طبری به این معناست که یکی از روسای قوا (اژه ای یا رئیسی) یعنی متخلفند و باید محکمه شوند
شریف۳۱۲۰۶۹۶۱۶:۵۴:۵۵ ۱۴۰۲/۴/۱۰
موافقم .... تبعیض زیادی در احکامش را میتوان دید
ناشناس۳۱۲۰۷۱۰۱۷:۰۹:۲۹ ۱۴۰۲/۴/۱۰
مردم بشدت نسبت به عملکرد قوه قضائیه امیدوار شده بودند متاسفانه در هفته قوه پیام مناسبی مخابره نشد انشالله که هر چه سریعتر راجع به محکومین مورد نظر اطلاع رسانی شفاف شود.
ناشناس۳۱۲۰۷۳۴۱۷:۲۱:۳۹ ۱۴۰۲/۴/۱۰
شما میدانید ۷.۵ سال زندان یعنی چه...یک روز در خانه حبس بودید؟ ....
ناشناس۳۱۲۰۷۳۵۱۷:۲۱:۵۷ ۱۴۰۲/۴/۱۰
..... نجفی از اولیای دم رضایت گرفته بود و حبس جنبه عمومی رو هم کشیده بود. طبری یه داستان دیگه است، هنوز نفوذ و قدرت داره
حسین۳۱۲۰۷۸۸۱۷:۵۲:۴۱ ۱۴۰۲/۴/۱۰
آقای ونکی از دقیق بودن رسیدگی به پرونده نجفی ناراحتی؟
حسین۳۱۲۰۷۹۳۱۷:۵۶:۵۵ ۱۴۰۲/۴/۱۰
این سه مجرم هر کدام یک نوع جرم، تخلف یا اتهام دارند که جمع کردن انها با هم هدفمند بنظر می رسه یکی جرم یا اتهام سیاسی داره، یکی جرم یا اتهام با شاکی خصوصی آن هم خانوادگی، و یکی مجرم یا متهم فساده لطفا این سه نفر رو با هم مقایسه نکنید! شاید هدف، کاهش ثقل بدنامی یکی به نفع بقیه است نه؟!
مانی۳۱۲۰۸۲۱۱۸:۲۰:۳۲ ۱۴۰۲/۴/۱۰
چه ژن خوبی این چه حرف مسخره ای افتاده سر زبون.......
ابو۳۱۲۰۸۴۰۱۸:۵۲:۳۰ ۱۴۰۲/۴/۱۰
از همه بدتر اينكه تمام اين اتفاقات به حساب رهبري نوشته ميشود كه ظلم آشكاري است .
ناشناس۳۱۲۰۸۵۳۱۹:۰۳:۰۹ ۱۴۰۲/۴/۱۰
مردم میدانند اینها بیکناه بودند قوه قضایه دلش سوخته
امیر جواهر۳۱۲۰۸۵۹۱۹:۱۰:۵۲ ۱۴۰۲/۴/۱۰
وکلای خوبی داشته اند که توانسته اند از منافذ قانون استفاده کرده ومسولان قضایی را مجاب به اینکار کرده اند
جواهر۳۱۲۰۸۶۲۱۹:۱۷:۰۴ ۱۴۰۲/۴/۱۰
پس از صدور کیفرخواست و ارسال پرونده اکبر طبری به دادگاه، اولین جلسه رسیدگی به اتهامات وی روز (یکشنبه) 18 خردادماه سال 99 به ریاست قاضی بابایی در شعبه 5 دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد. 14 جلسه دادگاه برای رسیدگی به پرونده اکبری طبری برگزار و در نهایت سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری در نشست خبری 8 مهرماه سال 99 از صدور 31 سال حبس برای اکبر طبری خبر داد.
ناشناس۳۱۲۰۹۱۰۲۰:۳۷:۳۰ ۱۴۰۲/۴/۱۰
قانون شامل حال ژنهای خوب گردن گلفتها ودانه درشتها وخودیها نمیشه .فقط برای قشرضعیف جامعه وضع شده
کاوه۳۱۲۰۹۳۶۲۱:۱۲:۵۰ ۱۴۰۲/۴/۱۰
بسیار زیبا گفته ای . ولی افسوس که انسانها دارای طمع و ترس هستند و عده ای با رانت خواری و‌ویژه خواری به ثروت و مکنت رسیده اند .
ناشناس۳۱۲۰۹۴۹۲۱:۲۴:۵۶ ۱۴۰۲/۴/۱۰
حسین هدایتی که خیلی وقت داره بیرون میچرخه ، انگاری اصلا زندان نیست برید صفحات مجازی ش را ببینید
مسعود۳۱۲۰۹۷۰۲۱:۵۲:۰۲ ۱۴۰۲/۴/۱۰
حق طبری 31 بار اعدام است نه 31 سال زندان.
ناشناس۳۱۲۱۰۵۰۲۳:۱۸:۰۱ ۱۴۰۲/۴/۱۰
یکی از شعارهای کلیدی انقلاب ما برابری برادری حکومت عدل علی(ع) بود که متاسفانه مدتهاست به بوته فراموشی سپرده شده و اصولا الان دیگر کمتر کسی از عدالت دم می زند...
هادی۳۱۲۱۱۰۰۰۰:۲۳:۴۴ ۱۴۰۲/۴/۱۱
نیاز به توجیه دوستان چند دوست نیست !! مردم بهترین قاضی هستن، بگذریم بعضی ها چون وکالت خواندن فکر میکنند از مردم بالاترند! قضاوت باید بر اصل باشد نه به فرع و تبصره هایش ...
محمدصادق۳۱۲۱۱۱۸۰۰:۴۲:۱۸ ۱۴۰۲/۴/۱۱
یک نفر با یه کلت کمری غیرقانونی داخل حمام زده مخ دختر مردم ترکونده بعد میلیارد میلیارد هزینه کردن رضایت گرفتن کاری نداریم ولی یک سوال پیش میاد واقعا یک نفر آدم با یک سلاح غیرقانونی بزنه یکیو بکشه همینجوری مثل آقای نجفی رفتار میشه یا کم کمش بالای ۱۰ سال آفتاب بیرون زندان نمیبینه طبری و مهدی هاشمی نگم براتون اینا باعث میشه جوان‌های ما حرفهای مسئولین نظام باور نکنن چون حرف و عمل یکی نیست
ناشناس۳۱۲۳۸۹۳۱۰:۴۸:۰۵ ۱۴۰۲/۴/۱۳
اگر قانون روبلند نیستی بپرس بد نیست. اگر کسی برای یک جرم با چندین اتهام مواجه و محکوم شود بالاترین آن قابل اجرا بوده و بقیه در ذیل جرم اصلی قرار می گیرند در مورد قتل مرحومه میترا استاد سلاح نجفی به صورت قانونی تحویل ایشان شده ولی ایشان برای تمدید جواز مراجعه نکرده بودند حالا اینکه ایشان با این سلاح مرتکب قتل شده ربطی به تمدید جواز ندارد . طبق قانون هر کسی به صورت غیر مجاز سلاح اعم از سرد و گرم اگر در اختیار داشته باشد مجرم بوده پس در تمام جرائم مانند ضرب و جرح و قتل این موضوع ثابت است در مورد سلاح نجفی سوال اینه چرا دستگاه های امنیتی که به نجفی سلاح تحویل داده اند برای بازپس گیری یا تعیین تکلیف آن مراجعه نکرده اند؟ جالبه بدونید در خصوص احکام قتل مخصوصا قتل های خانوادگی نوع سلاح هیچ تاثیری در حکم صادره ندارد فقط در برخی مواقع که متهم رضایت ولی دم را می گیره به استناد قانون مجرم دوران محکومیت خود را از نظر جنبه عمومی جرم با احتساب دوران بازداشت گزرانده و سپس آزاد می شود در خیلی از موارد هم حکم محکومیت با عفو مقامات مجاز مخصوصا در اعیاد مذهبی بخشیده می شوند
ناشناس۳۱۲۱۱۵۰۰۱:۳۱:۰۵ ۱۴۰۲/۴/۱۱
امروز مفهوم ژن خوب به دلیل کثرت فراوان مصادیق آن دیگر آن کارکرد گذشته را برای سرگرم کردن اذهان عمومی ندارد.
اکبری..۳۱۲۱۱۵۵۰۱:۳۶:۲۲ ۱۴۰۲/۴/۱۱
مسولین قضایی شمارابه خون. تک تک شهداقسم میدم زبان ودلتان یکی باشدازادی مفسدین یعنی چه قانون فقط برای طبقه پایین هست ؟
مهیار۳۱۲۱۲۰۱۰۴:۳۰:۵۴ ۱۴۰۲/۴/۱۱
این مملکت برای زر دارها و زور دارها روزگار بسیار خوشی داره و مابقی مردم باید بدبختی بِکِشَند
ناشناس۳۱۲۱۲۴۹۰۶:۴۱:۴۷ ۱۴۰۲/۴/۱۱
این تنها اثر ژن خوب نیست این عمق فاجعه است و واقعیت امروز کشور ایران
فاطمه زعیم باشی۳۱۲۱۲۵۱۰۶:۴۳:۳۵ ۱۴۰۲/۴/۱۱
باید کسی را که حکم آزادی طبری وهاشمی را داده گرفته وحداقل به حبس ابد محکومش کنند چرا قوانین کشور را اجرا نمی کنید ومجرمان را طبق قوانین مجازات نمی کنید ؟
ناشناس۳۱۲۱۲۷۵۰۷:۳۳:۱۲ ۱۴۰۲/۴/۱۱
طبری که حجم فسادش چندین برابر هست و مال نامشروع به مراتب بیشتری اندوخته با همون پولهای دزدی وثیقه گذاشته و بیرون داره میچرخه.
ناشناس۳۱۲۱۲۷۷۰۷:۳۴:۴۸ ۱۴۰۲/۴/۱۱
واقعیت اینست که دستگاه قضائی و قوانین آن نیاز به بازنگری کلی دارند .
ناشناس۳۱۲۱۲۸۹۰۷:۴۸:۱۹ ۱۴۰۲/۴/۱۱
طبری تقصیری نداره. دوستانش خیلی به او وفادارند!
ناشناس۳۱۲۱۲۹۲۰۷:۵۱:۲۹ ۱۴۰۲/۴/۱۱
اجرای عدالت شعار است. اینو دیگه همه میدونن
ناشناس۳۱۲۱۳۲۳۰۸:۲۲:۰۷ ۱۴۰۲/۴/۱۱
مقاله درستی هست و عین واقعیته ولی جالبه کسی نمیپرسه که طبری معاون قوه قضاییه این چند صد میلیارد وثیقه را از کجا تامین کرده قبل از مسئولیت این همه پول داشته و چرا این روند ادامه داره همه میدونن که پول داشته باشید همه چیز براتون در این کشور مهیا است!
ناشناس۳۱۲۱۴۲۰۰۹:۲۰:۲۲ ۱۴۰۲/۴/۱۱
واقعیت تلخی است این که مردم نسبت به مسئولین ونسبت به رسیدگی به پرونده های قضایی بی اعتمادهستند
ناشناس۳۱۲۱۴۶۷۰۹:۵۱:۱۶ ۱۴۰۲/۴/۱۱
دراصل حکم این ها اعدام هست ولی کو کسی که عدالت رواج کنه قانون فقط برای افرادی ست که هیشکی رو ندارند
ناشناس۳۱۲۱۷۳۱۱۲:۳۷:۱۸ ۱۴۰۲/۴/۱۱
تازه فهمیدم که چرا نسل جوانان امروز ما اکثریتشون فاسد شدند فساد اخلاقی دارند و....دنبال برهنگی و ولنگاریند چرا که وزیر آموزش پرورشون همین نجفی بوده
محمدرضا۳۱۲۱۷۳۴۱۲:۳۹:۱۴ ۱۴۰۲/۴/۱۱
حتما ژن اینها فرق میکنه،وقتی میگن اختلاس دزدی نیست،وقتی پوشیدن لباس،کفش،ساعت موبایل اصل آمریکایی حمایت از تولید داخلی نیست،وقتی رشوه و زیر میزی شیرینی هست و ....
محمد۳۱۲۲۰۲۴۱۵:۲۳:۲۳ ۱۴۰۲/۴/۱۱
خدا لعنت کنه هرکس در هر لباسی که خیانت میکنه به ملت ،چه اختلاسگر ،چه دزد ،چه آدمکش،چه کسانی که همدستی میکنن با آنها انشالله ریشکن شوند از روی کره زمین
ناشناس۳۱۲۲۰۶۱۱۵:۴۴:۱۸ ۱۴۰۲/۴/۱۱
خدالعنت کند دزدان اختلاسگران بیت المال و آنهایی که حمایت میکنن از آنها
اکبر اسدی۳۱۲۲۱۸۴۱۷:۵۰:۱۷ ۱۴۰۲/۴/۱۱
وثیقه ۳۰۰میلیارد ی طبری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ از کجاوچگونه؟؟؟؟؟؟!!!!!! امیدی به عدالت ندارم
مجد۳۱۲۲۲۰۱۱۸:۰۹:۲۴ ۱۴۰۲/۴/۱۱
جرم طبری جرم بسیار سنگینی بود که حد اقل اعدام بود چون باگرفتن پول باعث حکم های ناعادلانه ای شد این عمل قوه قضایی باعث بی اعتمادی است
ناشناس۳۱۲۲۳۳۹۲۰:۳۸:۳۷ ۱۴۰۲/۴/۱۱
قانون برای قشر ضعیف است نه برای آقازاده ها
علیرضا خلیپور۳۱۲۲۸۰۲۱۰:۲۰:۴۶ ۱۴۰۲/۴/۱۲
آقای اژای مگر قانون برای همه یکی نیست پس چرا این سه نفر و شهر دار سابق تهران که خود شما حکمش را صادر کردی آزاد شدند.
علی۳۱۲۲۸۱۸۱۰:۴۷:۲۱ ۱۴۰۲/۴/۱۲
طبری با بقیه قابل مقایسه نیست . طبری جرمش بسیلر بزرگ تر است از بقیه است .
ناشناس۳۱۲۳۴۲۹۲۰:۴۲:۴۷ ۱۴۰۲/۴/۱۲
بخاطر اینه که میگن آدم توی انتخاب دوست خیلی باید دقت کنه! دوست خوبه که کلیه اش رو میفروشه میده رفیق اش که از زندان آزاد بشه... دسمریزاد.
ناشناس۳۱۲۳۷۸۶۰۹:۰۰:۳۵ ۱۴۰۲/۴/۱۳
مسئولان قوه قضائیه، طبری وثیقه سنگین را از کجا آورده است ؟؟؟
حسن۳۱۲۴۹۵۹۰۲:۰۴:۱۵ ۱۴۰۲/۴/۱۴
من خودم از نزدیک زندانی میشناسم برای ۲میلیارد تومن ،کلاهبرداری. خودش و خانوادش به خاک سیاه نشستند.اقایان میلیاردها اختلاس و از همانها وثیقه میدهند..
ناشناس۳۱۲۸۴۳۰۰۸:۲۸:۲۸ ۱۴۰۲/۴/۱۷
به کی شکایت کنیم؟!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های دیروز

    1. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

    2. تضادی عجیب و پر ابهام!

    3. پشت‌پرده بازخوانی مرگ نیکا شاکرمی توسط انگلیسی‌ها / چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!

    4. دیدار روحانی با وزرا و معاونان دولت یازدهم و دوازدهم

    5. دروغگویی BBC برای خون‌شویی

    6. طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور

    7. رادان: برهنگی و عریانی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست

    8. فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد/ دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند نه شیشه‌ای شکستند اما این جور با آنها رفتار می‌شود

    9. اعلام جرم دادستانی علیه برخی خبرنگاران در پرونده نیکا شاکرمی

    10. انصارالله یمن فیلم حمله پهپادی خود به کشتی آمریکایی را منتشر کرد

    11. پشت‌پرده استعفای مقام‌های نظامی-اطلاعاتی صهیونیست‌ها

    12. حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت

    13. بانک مرکزی رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم را تکذیب کرد

    14. دادستان کل کشور: لازمه فسادزدایی نظارت هوشمند است

    15. خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان؛ پرتاب معترضان از روی پله!

    16. واکنش رئيس صدا و سیما به موضوع عفاف و حجاب

    17. اینفوگرافیک/ کدام کشورهای جهان کلاهک اتمی دارند؟

    18. مسعود اسکویی درگذشت

    19. تاکید وحیدی بر استقبال مردمی از طرح نور فراجا/ ارزیابی معاون رئیسی از همکاری مجلس با دولت

    20. بازگشت قطارهای تندرو به خط ۵ مترو/ دردسر ته سیگار مسافران

    21. ناگفته‌های سردار حاجی‌زاده از عملیات وعده صادق

    22. لشکرکشی پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیا/ دانشجویان بازداشت شدند

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. من عجله ندارم!

    3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

    4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

    5. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

    6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

    7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

    8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

    9. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

    10. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

    11. دور باطلی که تمامی ندارد!

    12. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

    13. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

    14. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

    15. برای این عکس شما تیتر بزنید

    16. تضادی عجیب و پر ابهام!

    17. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

    18. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

    19. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

    20. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

    21. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

    22. سقوط در آغوش پهلوی!

    23. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

    24. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

    25. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

    آخرین عناوین