قدرت نظامی ایران و یگان اطلاعاتی جدید صهیونیست‌ها

گروه جهان الف،   4020404066 ۲۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رژیم صهیونیستی در سایه نگرانی‌های فزاینده خود از ورود به جنگ چندجبهه‌ای با مقاومت و مشخصا ایران، یک مانور رسانه‌ای درباره تشکیل یگان اطلاعاتی جدید در ارتش به راه انداخته است.

قدرت نظامی ایران و یگان اطلاعاتی جدید صهیونیست‌ها

به گزارش الف، سرویس‌های جاسوسی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی به اندازه‌ای برای این رژیم اهمیت دارند که مقدمات تاسیس آنها حتی قبل از تشکیل رژیم جعلی اسرائیل و ارتش آن فراهم شده بود. این سرویس‌ها همچنین نقش عمده‌ای در پیشبرد پروژه‌های صهیونیست‌ها برای تثبیت اشغالگری خود در فلسطین و محافظت از امنیتشان دارند.

 یگان‌های اطلاعاتی بخش جدایی‌ناپذیر ارتش اسرائیل هستند و یگان‌های نظامی و امنیتی بدون هماهنگی با آنها وارد هیچ عملیاتی نمی‌شوند. افرادی که قصد استخدام در یگان‌های اطلاعاتی و جاسوسی را دارند تحت یک مرحله غربالگری سخت قرار می‌گیرند. آنها علاوه بر گذراندن دوره خدمت در گردان‌های رزمی ارتش رژیم صهیونیستی باید از تجربه و مهارت کافی در زمینه مهندسی جنگ، خواندن نقشه‌های توپوگرافی، کار با ابزارهای شناسایی و ... نیز برخوردار باشند.

اعضای این یگان‌ها همچنین با توجه به ماهیت مکان‌هایی که باید در آنجا ماموریت خود را انجام دهند مسلط به چند زبان بوده و نیز با خلق و خو و آداب و رسوم مردم آنها آشنایی کامل دارند. به طور مثال یکی از یگان‌های اطلاعاتی-جاسوسی رژیم صهیونیستی تحت عنوان یگان «یمام» که از یگان‌های تروریستی این رژیم نیز محسوب می‌شود و افراد برای عضویت در آن سخت‌ترین آزمون‌ها را پشت سر می‌گذارند یکی از خطرناک‌ترین واحدهای اطلاعاتی وابسته به پلیس اسرائیل است.

تسلط دقیق به زبان عربی با انواع لهجه‌های آن با توجه به ماهیت منطقه‌ای که در آن فعالیت می‌کنند، آشنایی کامل با آداب و رسوم و سنن اجتماعی فلسطینیان و توانایی انجام فرایض دینی به‌ویژه واجبات اسلامی، از جمله ویژگی‌های اصلی عناصر تیم مخفی یگان یمام است.

 اصلی‌ترین ماموریت یگان‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی همانند سایر یگان‌های وابسته به نهادهای نظامی این رژیم، مقابله با مقاومت و در صدر آن جمهوری اسلامی ایران از خلال انجام انواع عملیات‌های خرابکارانه است. طی دهه‌های گذشته، جاسوسی مهمترین ابزار صهیونیست‌ها برای پیشبرد اهداف خود در برابر مقاومت و ایران بوده است. علت این امر آن است که اسرائیل و متحدانش به ویژه ایالات متحده به این نتیجه رسیده‌اند که با گزینه نظامی شانسی برای پیروزی مقابل مقاومت نخواهند نداشت.

به همین دلیل است که رژیم اشغالگر تحت حمایت‌های آمریکا همواره خود را مجهز به بروزترین تجهیزات اطلاعاتی و جاسوسی می‌کند. در همین زمینه و با توجه به هشدارهای زیادی که اخیرا محافل امنیتی و سیاسی اسرائیل درباره احتمال وقوع جنگ چندجبهه‌ای علیه این رژیم مطرح کرده‌اند، منابع عبری زبان از تاسیس یک یگان اطلاعاتی جدید در ارتش اسرائیل برای مقابله با چنین جنگی خبر دادند.

روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت در این چارچوب با انتشار مقاله‌ای به قلم «یوآو زیتون» به ارائه جزئیات یگان اطلاعاتی جدید ارتش اسرائیل تحت عنوان یگان «شعبه 54» پرداخته و نوشت، جنگ چندجبهه‌ای یک جنگ کاملا متفاوت خواهد بود که نیاز به استقامت زیادی از سوی اسرائیلی‌ها دارد. بنابراین هدف از تشکیل این یگان شناخت لایه‌های امنیتی و کشف دکترین نظامی ایران و روش‌های رزمی آن است.

در ادامه مقاله این رسانه عبری آمده است، در سال‌های اخیر تنش‌ها بین اسرائیل و ایران تشدید شده و در این مدت 10 پهپاد به سمت اسرائیل شلیک شده است. علاوه بر آن  نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در سال‌های اخیر چندین عملیات ضد اسرائیلی انجام داده است. از آن گذشته بن‌بست در پرونده هسته‌ای ایران در کنار ارزیابی محافل اسرائیلی مبنی بر اینکه جنگ بعدی یک جنگ چندجبهه‌ای خواهد بود، ارتش اسرائیل را بر آن داشت تا خود را برای ورود به مرحله جنگ مستقیم با ایران یا دست کم چند روز درگیری با نیروهای ایرانی آماده کند.

رئیس یگان موسوم به «شعبه 54» در این زمینه اعلام کرد که هدف از تشکیل این یگان، ایجاد یک تغییر اساسی در ذهنیت نیروهای ارتش اسرائیل است؛ چرا که جنگ در برابر ایران هیچ شباهتی به جنگ با حزب‌الله یا گروه‌های نوار غزه همچون حماس و جهاد اسلامی ندارد. درواقع ما باید به یک فرمانده ارشد ارتش اسرائیل که برای جنگ در غزه یا لبنان آموزش دریافت کرده باید بگوییم که جنگ با ایران با همه چیزهایی که تاکنون دیده‌ایم کاملا متفاوت است.

وی افزود، بنابراین ما مسئول تامین زیرساخت‌های دانش نظامی درباره قدرت نظامی ایران و سیستم‌های راهبردی تحت کنترل این کشور هستیم و سعی داریم عناصری را برای انجام این ماموریت پیدا کنیم.

به نوشته رسانه عبری یدیعوت آحارانوت، یگان جدید ارتش رژیم صهیونیستی قصد دارد اولین نقطه کانونی در آمادگی ارتش این رژیم برای مقابله با سناریوی رویارویی گسترده نظامی مقابل ایران باشد. به طور کلی عناصر این یگان متمرکز بر یادگیری اصول جمع‌آوری اطلاعات از نیروهای ایرانی هستند. این یگان تنها 30 عضو دارد و هنوز نام رسمی برای آن انتخاب نشده است.

در ادامه این مقاله آمده است، عناصر یگان شعبه 54 به خوبی می‌دانند که سناریو جنگ با ایران و جنگ چندجبهه‌ای هیچ شباهتی به جنگ‌های قبلی اسرائیل ندارد و همه اسرائیلی‌ها باید خودشان را برای مواجهه با آن که یک جنگ جامع در عصر جدید خواهد بود آماده کنند. فرماندهان این یگان از متخصصین امور فلسطین هستند. البته این یگان هنوز در هیچ مانور عملی ارتش اسرائیل شرکت نکرده است.

 روشن است که اقداماتی چون تاسیس یگان‌های جدید و به راه انداختن مانور رسانه‌ای در این زمینه و  برگزاری رزمایش نظامی گسترده که چند هفته قبل توسط ارتش رژیم صهیونیستی انجام شد، در چارچوب نگرانی‌های فزاینده اشغالگران از رویارویی با ایران و مقاومت در جبهه‌های مختلف است. به ویژه اینکه بسیاری از محافل و کارشناسان اسرائیلی اعتراف می‌کنند که این جنگ می‌تواند نابودی اسرائیل را رقم بزند!

دیدگاه کاربران

رضا۳۱۱۳۴۴۷۰۷:۵۶:۰۰ ۱۴۰۲/۴/۵
اینا که شک نکند اسرائیلیها که جنگ با ملت غیور ایران یعنی بعد جنگ رژیم کودک کشی بنام اسرائیل نه روی کره خاکی بلکه در کائنات هم یافت نخواهد شد و مقاومت آن قدرت را دارد که تا آخرین صهیونیست زمین را بکشد و یه آرامشی به مردم جهان حتی آمریکا بدهد .آخه به اینها بگید که تو جرات میکنی با ایران بجنگی تو حتی به تعداد ما (یعنی مقاوت ) فشنک هم نداری ولی ما میتوانیم خاک اسرائیل را به توبره بکشیم .
داود طنوریان۳۱۱۳۵۳۴۰۹:۳۲:۴۵ ۱۴۰۲/۴/۵
باید اسرائیل را شکست داد موفق باشید
ناشناس۳۱۱۳۶۹۹۱۱:۱۱:۴۲ ۱۴۰۲/۴/۵
اونایی که دیس دادن لابد فکر میکنن اگه ما کاری به کار صهیونیست ها نداشته باشیم اوناهم کاری به کارمون ندارن
ناشناس۳۱۱۴۰۰۲۱۵:۱۶:۱۷ ۱۴۰۲/۴/۵
همان غرب گراهای معروف هستند حتی دیدم در مورد دین و خدا همینطوری هستند
ناشناس۳۱۱۴۰۳۹۱۵:۴۷:۱۳ ۱۴۰۲/۴/۵
حمید هستم ایران خیلی قدرتمند ازهر کشوری هست
ناشناس۳۱۱۳۶۷۷۱۱:۰۴:۴۳ ۱۴۰۲/۴/۵
قدرت نظامی بدون قدرت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و پشتوانه مردمی‌ پشیزی نمی ارزد
ناشناس۳۱۱۴۰۰۴۱۵:۱۷:۲۷ ۱۴۰۲/۴/۵
به خاطر همین هست که جرات حمله ندارند چون همه را داریم عزیزم؟!! کره شمالی چی؟!!!
ناشناس۳۱۱۴۱۱۶۱۷:۲۴:۳۷ ۱۴۰۲/۴/۵
در سایه ی اقتدار نظامی به سیاست و اقتصاد شکوفا هم میرسیم همان طور که کشورهای مانند آمریکا و اروپا ی در سایه ی قدرت نظامی بر بیشتر جهان احاطه دارند و منافع خود را از این طریق تامین میکنند.
.۳۱۱۳۹۰۱۱۳:۵۵:۰۹ ۱۴۰۲/۴/۵
ایران نه تنها قدرت نظامی داره بلکه قدرت سیاسی بالایی هم داره و از قدرت اجتماعی خوبی هم برخوردار است اگر ممکن است از لحاظ اقتصادی مشکل داشته باشه ولی این دلیل نمیشه هر چی به دهنتون میاد در مورد ایران بگین و جبهه اسراییل رو از ایران بالا ببرید
ناشناس۳۱۱۳۹۲۴۱۴:۱۶:۴۰ ۱۴۰۲/۴/۵
مقاومت هم باید اسرائیل و شرکتهای امنیتی رسمی و غیر رسمی اسرائیل را بشناسد و برای مقابله با آن هوشیارتر باشد هر گونه فرصت و سلاح جدید از دشمن بگیرند
شجآ۳۱۱۴۰۰۵۱۵:۱۸:۰۴ ۱۴۰۲/۴/۵
اسرائیل روبه نابودی هست اینکه بعضی ها میخوان اون گنده نشان دهند ازنادانی وبی اطلاعی این افراد هست و ودر ضمن باید به این افراد گفت که خود رهبران و کارشناسان اسرائیلی اذعان به از هم پاشیدن این رژیم در آینده نه چندان دور دارند واگر حماقت کنند وبا ایران درگیر شوند نابودیشان را تعجیل خواهند کرد مردم ایران که از نظر سیاسی فهم خوبی دارند متوجه هستند که دست پا زدن اسرائیلی‌ها برای چی هست واما واما واما پیشنهاد می کنم که ساکنان سرزمینهای اشغالی هرچه زود تر بروند به همانجایی که از آنجا امده اند از ما که گفته باشیم
ناشناس۳۱۱۴۱۶۳۱۸:۰۵:۱۲ ۱۴۰۲/۴/۵
اگر نیروهای مقاومت نباشند ما دربرابرصهیونیستها به مشکل میخوریم. اگربهترین موشک هم دراختیارداشته باشیم
ناشناس۳۱۱۴۵۱۲۰۰:۲۲:۵۹ ۱۴۰۲/۴/۶
با بودن آنها فشار بر ایران کمتر هست
ناشناس۳۱۱۴۱۹۶۱۸:۴۶:۵۸ ۱۴۰۲/۴/۵
درست است که مشکل اقتصادی داریم و اکثر مردم با مشکلات اقتصادی و تورم در گیر هستند ولی بیشتر این مشکلات از طرف دشمن خارجی و داخلی به مردم تحمیل شده...ایران هم بیکار ننشسته و تمام جوانب کار دستش هست و در زمان خود به میدان عمل خواهد آورد
مو۳۱۱۴۲۶۳۲۰:۱۱:۲۴ ۱۴۰۲/۴/۵
اسرائیل نابود است
ناشناس۳۱۱۴۳۱۰۲۰:۵۶:۱۶ ۱۴۰۲/۴/۵
من امیدوارم سران ارتش وسپاه پاسداران هم از نظر فکری ونظامی خودشونو ارتقاع بدن ونباید رژیم جعلی اسراییل رو دست کم بگیرن با توجه به اینکه اونا میدونن اولین اشتباه اخرین اشتباهه وبرای همین هر جنایتی انجام میدن برای بقای خودشون هر چند من میدونم وقتی بیست هزار موشک هایپر سونیک فتاح هم زمان شلیک بشه چی میشهومعنیش میتونه این باشه که اسراییلی وجود نداشته ونخاهد داشت
Amirmohammad۳۱۱۴۳۳۶۲۱:۱۸:۱۸ ۱۴۰۲/۴/۵
ما اگر قصد پیروزی داریم باید چند سالی مشکلات اقتصادی داخلی رو تحمل کنیم.چون تا اینجا با سربلندی در منطقه جلو اومدیم .الان قضیه خیلی حیثیتیه ..
ناشناس۳۱۱۴۴۷۴۲۳:۳۵:۲۲ ۱۴۰۲/۴/۵
مسئولین چطور ؟ آیا فقط ملت هستند که باید مشکلات اقتصادی رو به دوش بکشند.؟
ناشناس۳۱۱۴۵۲۳۰۰:۳۳:۵۴ ۱۴۰۲/۴/۶
قدرت نظامی تنها کافی نیست،قدرت اقتصادی،اجتماعی،فرهنگی و...هم مولفه های قدرت واقعی اند.خصوصا اقتصادی.
ناشناس۳۱۱۴۸۴۰۰۹:۵۶:۲۷ ۱۴۰۲/۴/۶
اون لحظه که رژیم صهیونیستی نابود میشه چقدر لذتبخشه!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  18. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  21. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  23. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

آخرین عناوین