وزیر آموزش و پرورش خبر داد صحت سنجی رتبه‌های قبلی معلمان در رتبه‌بندی

  4020311049 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر آموزش و پرورش رتبه بندی معلمان را مهمترین برنامه آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: در حال بررسی اعتبارات، اعتبارسنجی و صحت سنجی رتبه‌های قبلی هستیم. مقایسه کار یک معلم عشایر با معلم و استادی که در شهر با بهترین امکانات کتاب و مقاله می نویسد، اشتباه است.

صحت سنجی رتبه‌های قبلی معلمان در رتبه‌بندی

به گزارش ایسنا، رضامراد صحرایی  در اولین سفر خود به مشهد مقدس در نشست شورای معاونان و روسای ادارات آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به این که آموزش و پرورش بزرگترین دستگاه کشور است، گفت: مهم‌ترین نیاز ما این است که ارتباط اجزای این دستگاه عظیم را  با هم هماهنگ کنیم؛ باید بررسی کنیم که چگونه اجزای آموزش و پرورش می‌توانند در کنار هم دقیق و درست کار کنند.

وی افزود: روح و ذات فرایند آموزش و پرورش انضباط و ارتباط است. بزرگترین چالش آموزش و پرورش نیروی انسانی، بودجه و کمبود امکانات و تجهیزات نیست، بلکه چالش به خود مشغول شدن آموزش و پرورش است.

صحرایی مسیر قوی ساختن آموزش و پرورش را هماهنگی اجزای بدنه آموزش و پرورش با یکدیگر عنوان کرد و گفت: اگر در بخش‌هایی از آموزش و پرورش هماهنگ هستیم، هنر مدیران است اما باید این کار به طور سیستمی باشد، لذا نباید با یک انتصاب، هماهنگی از بین برود.

وزیر آموزش و پرورش با انتقاد از رویه آموزش و پرورش به دلیل نشان ندادن اقدامات خوب مجموعه گفت: در مدارس، کارهای بسیار خوبی انجام می شود، اما فقط کاستی‌ها دیده و بیان می شود. آموزش و پرورش فقط در هنگام اتهام از خود دفاع میکند، در صورتی که باید کنشگر باشیم.

وی با بیان مثالی از کنشگری آموزش و پرورش که در سال جدید اتفاق افتاد گفت: در امتحانات نهایی سال های گذشته زمانی که گفته می شد سوالات لو رفته، شروع به پاسخگویی می کردیم، در حالی که این اتفاق نمی افتاد. امسال کنشگری را پیش از امتحانات نهایی آغاز کردیم و بعد از شروع امتحانات سوالات را منتشر کردیم، زیرا انتشار سوال بعد از شروع آزمون به معنی لو رفتن سوال نیست. 

صحرایی تصریح کرد: امسال مسئولین می توانند از هر حوزه امتحانی که می‌خواهند بازدید کنند تا سلامت و امنیت برگزاری امتحانات آموزش و پرورش، به آن ها اثبات شود. 

وزیر آموزش و پرورش نکته سوم برای پیشرفت را تحول نامید و گفت: تحول ابتدا در ذهن و روح اتفاق می افتد، این که مانند دیگران فکر نکنیم. شهید آوینی می گفت؛ اگر کسانی که ایجادکننده تحول هستند از زمان خود تبعیت کنند تحول اتفاق نخواهد افتاد.

وی گفت: یک مطالعه از روندهای اداری نشان داده که با سیستمی و مکانیزه کردن کارها می توان نیروی انسانی را کاهش داد و از این روش در امور اداری خود استفاده نکرده ایم.

صحرایی با اشاره به سخنی از شهید رجایی مبنی برآنکه «آموزش و پرورش یعنی وزارت تربیت و نگهداری معلمان؛ ساختمان چیزی نیست که نشود ساخت، ساختن معلم است که مشکل است» اظهار کرد: اگر بخواهیم آموزش و پرورش را به شکل انقلابی متحول کنیم، نقطه شروع آن از معلم و تربیت معلم است، وزارت آموزش و پرورش باید به معلمان به طور ویژه توجه کند، زیرا انجام هر تربیتی بر روی دانش آموزان، از طریق معلمان ممکن است. بر این اساس دانشگاه تربیت معلم یک سازمان جدا نیست و باید در بطن آموزش و پرورش باشد. 

وزیر آموزش و پرورش افزود: توانمندسازی معلمان در تابستان در دستورکار قرار گرفته است، لذا باید از فرصت تابستان برای این کار استفاده کرد. هر استان باید یک برش از سند تحول برای خود بومی سازی کند.

وی با تقدیر از اقدامات آموزش و پرورش خراسان رضوی و اداره نوسازی و توسعه و تجهیز استان گفت: ساخت استخرها، چمن های مصنوعی و این قبیل کارها، اقدامات ارزشمندی است و با این کارها می توان دانش آموزان را از فضای مجازی دور کرد.

وی رتبه بندی معلمان را مهمترین برنامه آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: در حال بررسی اعتبارات، اعتبارسنجی و صحت سنجی رتبه های قبلی هستیم. مقایسه کار یک معلم عشایر با معلم و استادی که در شهر با بهترین امکانات کتاب و مقاله می نویسد، اشتباه است.

صحرایی همچنین توجه به مسکن فرهنگیان، حضور صندوق ذخیره برای بهبود رفاه فرهنگیان و تکمیل ساختمان های نیمه کاره را از برنامه‌های پیش رو مطرح کرد.

بنابراعلام مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: با وجود تمام مشکلات، امید به اصلاح خیلی زیاد است و این مهم با همراهی همه ارکان نظام تعلیم و تربیت اتفاق می افتد.

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۷۶۱۰۵۱۸:۳۳:۲۰ ۱۴۰۲/۳/۱۱
اقای وزیر برای اینجانب هنوز رتبه مشخص نشده، و با مراجعه مکرر و تماس با اداره شهرستان استان و وزارت هیچ پاسخی دریافت ننموده ام . از مسوالین الف خواهشمندم که مشکل اینجانب را به هر طریقی پیگیری نمایند. با تشکر
ناشناس۳۰۷۶۴۸۹۲۳:۱۷:۳۳ ۱۴۰۲/۳/۱۱
لطفا شبافیت رو از خودتون شروع کنید..
ناشناس۳۰۷۶۸۱۹۰۷:۴۸:۴۵ ۱۴۰۲/۳/۱۲
من ۳۵ سال سابقه کار دارم حدود ۲۵ سال مدیر بودن متاسفانه همیشه نسبت به نحوه شیوه نامه ارزشیابی همکاران معترض بودم در عمل می دیدم معلمان همکاران تربیتی و ....فداکار در کلاس که تمامی وقت شأن برای آموزش و پرورش دانش آموز آن می گذارند و جهت ارتقاء عملکرد به کلاس های ضمن خدمت فرهنگیان بسنده می کنند . همواره ارزشیابی پایین تری نسبت به دبیران و مدیران و روسای مناطق معلوم الحال که فقط به فکر شرکت در جشنواره ..... الگوهای تدریس برتر و اقدام پژوهی و درس پژوهی و گرفتن مدرک تحصیلی ...و چاپ مقالات چه نوشته خود و چه خریداری شده داشته و دارند الان هم رتبه های بالا نیز مانند معلم و مدیر و ...نمونه به این ها که در عمل توانایی اداره کلاس درس و مدرسه و منطقه خود را ندارد تعلق می گیرد و این می شود حال و روز فرزندان این کشور
ناشناس۳۰۷۶۸۲۹۰۷:۵۵:۴۶ ۱۴۰۲/۳/۱۲
یعنی می فرمایند اعتبار معلم به محل تدریس است وگرنه اعتباری ندارند ؟ خوب شما سختی شرایط کار بهشون بدید بدی آب و هوا بهشون بدید نبود امکانات بهشون بدید اصلا چرا باید بعد این همه سال و این همه ادعا هنوز محرومیت زدایی نکرده باشید بفرمایید برنامه ریزی کنید درستش کنید ولی این ها به رتبه معلمان ربطی ندارد هنوز هم برخی فکر می کنند برای این که عدالت برقرار بشه اگه کسی بلندتر از دیگری بود باید بلند رو کوتاه کرد نه برادر برعکسه خود دانید من که سی سال تو همین آموزش و پرورش عمرم و جوانیم رو گذاشتم و چند سال پیش باز نشسته شدم رتبه بندی هم شامل من نمیشه ولی درست فکر کنید درست نظر بدید و درست عمل کنید
عباس زمانی۳۰۷۷۱۵۲۱۱:۱۱:۱۰ ۱۴۰۲/۳/۱۲
رتبه بندی خیلی دقیق بود از معلم ۴ سال خدمت‌ تا معلم ۳۵ سال خدمت همه در رتبه سه قرار گرفتند و بعد اعلام کردند رتبه بندی دقیق انجام شد و حقوق معلمان بین ۷ تا ۱۴ میلیون افزایش پیدا کرد ...... افرایش حقوق رتبه بندی به اندازه افزایش فوق‌العاده ویژه بود که معلمان را از آن محروم کردید .با دست دادید با پا پس گرفتید .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  18. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  21. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  23. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

آخرین عناوین