دوربین‌های مداربسته تا چند روز فیلم نگه می‌دارند؟

گزارش بازرگانی، 177866،   4020303038

دوربین‌های مداربسته به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای امنیتی در سیستم‌های نظارتی استفاده می‌شوند. این دوربین‌ها معمولاً به منظور ضبط و ذخیره تصاویر برای استفاده در مواقع اضطراری و همچنین پیگیری رویدادها و فعالیت‌های مشکوک در محیط‌های مختلف نصب می‌شوند.

یکی از سؤالاتی که بسیاری از افراد در مورد دوربین‌های مداربسته دارند، مدت زمانی است که این دوربین‌ها می‌توانند فیلم ضبط شده را نگه داری کنند.

در این مقاله به بررسی عوامل موثر بر مدت زمان ضبط دوربین مداربسته و همچنین محل قرارگیری حافظه در دوربین‌های مداربسته پرداخته و در نهایت توضیح داده خواهد شد که تصاویر ضبط شده در یک سیستم مداربسته باید به مدت چه مدت نگهداری شوند و چه نکاتی در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرند.

دوربین‌های مداربسته؛ از مهمترین ابزارهای امنیتی.

دوربین‌های مداربسته تا چند روز فیلم نگه می‌دارند؟

ظرفیت ضبط دوربین های مداربسته به عوامل مختلفی مانند اندازه هارد دیسک، کیفیت ضبط، تعداد دوربین های مداربسته و مدت زمان ضبط در روز بستگی دارد. در حالت کلی، دوربین های مداربسته با اتصال به یک هارد دیسک و یا حافظه خارجی، می‌توانند تا چند هفته و یا حتی چند ماه فیلم ضبط شده را نگه داری کنند.

در صورتی که دوربین های مداربسته برای ضبط مداوم و بدون وقفه تنظیم شده باشند، بهتر است که هارد دیسک به ظرفیت بالا و قابل اعتمادی برای ذخیره سازی فیلم‌ها انتخاب شود. همچنین، می‌توان با تنظیم دوره حذف فایل‌های قدیمی و یا ظرفیت هارد دیسک، بهترین حالت ذخیره سازی فیلم‌های دوربین های مداربسته را تعیین کرد.

به هر حال، برای داشتن یک دوربین مداربسته با ظرفیت ذخیره سازی مناسب، بهتر است که با توجه به نیازهای خود، از فروشندگان معتبر و با تجربه در این زمینه مشاوره بگیرید.

 

چه عواملی در مدت زمان ضبط دوربین مدار بسته موثر هستند؟

عوامل متعددی می‌توانند بر مدت زمان ضبط دوربین مداربسته تأثیر بگذارند. در زیر برخی از این عوامل را بررسی می‌کنیم:

  • ظرفیت حافظه: اندازه حافظه دوربین مداربسته می‌تواند تأثیر بسزایی بر مدت زمان ضبط داشته باشد. دوربین های مداربسته با حافظه بزرگتر، می‌توانند بیشترین تعداد فیلم را ذخیره کنند.

  • کیفیت تصویر: با افزایش کیفیت تصویر، نیاز به فضای بیشتری برای ذخیره فایل‌ها افزایش می‌یابد، به همین دلیل دوربین های با کیفیت تصویر بالا، قابلیت ضبط به مدت زمان کمتری را دارند.

  • تعداد دوربین ها: تعداد دوربین ها در یک سیستم مداربسته، بستگی به محل و نیاز می‌تواند داشته باشد. با افزایش تعداد دوربین ها، فضای مورد نیاز برای ذخیره سازی افزایش می‌یابد و این باعث کاهش مدت زمان ضبط می‌شود.

  • حالت ضبط: حالت ضبط دوربین مداربسته نیز می‌تواند بر مدت زمان ضبط تأثیر بگذارد. ضبط مداوم باعث استفاده زیاد از فضای ذخیره سازی می‌شود و در نتیجه باعث کاهش مدت زمان ضبط می‌شود.

  • حجم ترافیک شبکه: در صورتی که ترافیک شبکه بالا باشد، می‌تواند باعث کاهش سرعت و کیفیت ضبط و نگهداری فایل‌های دوربین مداربسته شود. به همین دلیل، برای داشتن مدت زمان ضبط بیشتر، لازم است تا شبکه با پهنای باند و سرعت مناسب تهیه کنید.

 

حافظه دوربین مداربسته کجا قرار دارد؟

حافظه دوربین مداربسته در داخل دستگاه قرار دارد و معمولاً در قالب یک کارت حافظه است که در داخل دستگاه قرار گرفته است. در برخی مدل‌های دوربین مداربسته، حافظه داخلی دستگاه نیز می‌تواند وجود داشته باشد که امکان ذخیره و نگهداری فایل‌های ضبط شده را بهبود می‌بخشد. همچنین، برخی از دوربین های مداربسته با قابلیت اتصال به شبکه، می‌توانند از طریق شبکه به طور مستقیم فایل‌های ضبط شده را به یک سرور یا دستگاه ذخیره سازی دیگر انتقال دهند.

 

دوربین مداربسته حافظه دار چیست؟

دوربین مداربسته حافظه دار، دوربینی است که دارای حافظه داخلی برای ذخیره و نگهداری فایل‌های ضبط شده است. با این حال، برخی از این دوربین ها نیز قابلیت اتصال به کارت حافظه جانبی یا دستگاه ذخیره‌سازی دیگر را دارند.

این نوع دوربین ها معمولاً برای مکان‌هایی مناسب هستند که امکان نصب یک سیستم ضبط جانبی وجود ندارد و یا نیاز به سادگی نصب دارند. علاوه بر این، دوربین های مداربسته حافظه دار می‌توانند به راحتی حرکت کنند و در مکان‌های مختلفی نصب شوند، بدون نیاز به اتصال به یک سیستم ضبط مرکزی.

در این نوع دوربین ها، فایل‌های ضبط شده بر روی حافظه داخلی دوربین ذخیره می‌شوند و معمولاً با استفاده از یک کابل USB می‌توان آن‌ها را به یک کامپیوتر انتقال داد. همچنین، برخی از دوربین های مداربسته حافظه دار، دارای قابلیت اتصال به شبکه هستند و می‌توانند فایل‌های ضبط شده را به یک سرور یا دستگاه ذخیره‌سازی دیگر منتقل کنند.

دوربین مدار بسته حافظه‌دار.

تصاویر ضبط شده در یک سیستم مداربسته را تا چه مدت زمانی باید نگه داری کرد؟

مدت زمان نگهداری تصاویر ضبط شده در یک سیستم مداربسته بستگی به قوانین و مقررات محلی و کاربردی دارد. در بسیاری از کشورها، برای مثال، برای حفظ حریم خصوصی شخصی، تصاویر ضبط شده باید به مدت محدودی نگهداری شوند و پس از این مدت زمان، باید به صورت دائمی حذف شوند.

مثلاً در برخی کشورها، قوانین و مقررات مربوط به حفظ حریم خصوصی و نگهداری تصاویر ضبط شده توسط سیستم های مداربسته، تعیین می‌کنند که این تصاویر باید حداقل به مدت یک ماه و حداکثر به مدت یک سال نگهداری شوند. البته در برخی موارد مانند اماکن امنیتی یا حوادثی که نیاز به بازیابی اطلاعات قدیمی دارند، ممکن است نگهداری تصاویر بیشتر از یک سال الزامی باشد.

در هر صورت، برای اطمینان از رعایت قوانین و مقررات محلی، بهتر است که قبل از نصب یک سیستم مداربسته، با مقامات مربوطه مشورت کنید تا بهترین روش نگهداری تصاویر ضبط شده را برای شرایط خاص محل نصب انتخاب کنید.

جمع بندی

با توجه به مقاله بررسی شده، دوربین‌های مداربسته با توجه به فضای ذخیره‌سازی داخلی، نوع فشرده‌سازی و کیفیت تصویر، مدت زمانی متفاوتی را برای نگهداری فیلم ضبط شده فراهم می‌کنند. همچنین، عواملی مانند تعداد دوربین‌ها، فعالیت‌های روزانه در محیط نصب شده و نیاز به نگهداری طولانی مدت تصاویر، نیز بر مدت زمان ضبط تأثیرگذار هستند.

در مجموع، با توجه به تنوع ویژگی‌های دوربین‌های مداربسته، نمی‌توان به طور دقیقی مدت زمان نگهداری فیلم ضبط شده را برای تمامی دوربین‌ها تعیین کرد. اما با رعایت عواملی مانند ظرفیت حافظه، فرکانس ضبط و نوع فشرده‌سازی، می‌توان مدت زمان مورد نظر را برای دوربین مداربسته تعیین کرد. همچنین، با توجه به قوانین مربوط به نگهداری تصاویر در سیستم‌های نظارتی، لازم است که تصاویر ضبط شده به مدت مشخصی نگهداری شوند و در صورت نیاز قابل دسترس باشند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  2. من عجله ندارم!

  3. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  4. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  5. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  7. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  8. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  9. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  10. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  11. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  12. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  13. دور باطلی که تمامی ندارد!

  14. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  15. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  16. تضادی عجیب و پر ابهام!

  17. برای این عکس شما تیتر بزنید

  18. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  19. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  22. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  23. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  24. سقوط در آغوش پهلوی!

  25. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

آخرین عناوین