روایت خاندوزی از علت تغییرات در دولت/ انتقاد اژه‌ای از نابسامانی در بازار خودرو

  4020128098 ۱۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

روایت خاندوزی از علت تغییرات در دولت/ انتقاد اژه‌ای از نابسامانی در بازار خودرو

روایت خاندوزی از علت تغییرات در دولت

به گزارش ایسنا، سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در پاسخ به سوال زهره الهیان درباره دلایل عدم توجه به آماده سازی زیرساخت‌ها قبل از حذف ارز ترجیحی و آشفتگی مدیریتی بیان کرد: در حوزه تدابیر و سیاست‌هایی که لازم بود برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی صورت گیرد مسئولیت این کار به جهت طراحی کل بسته به سازمان برنامه و بودجه واگذار شد. سازمان برنامه طرحی را در ابتدای سال گذشته ارائه کرد که منطبق بر قانون بودجه، ترتیبات حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی رقم خورد. از سوی دیگر اجرای این ترتیبات پیش‌بینی شده به ستاد تنظیم بازار سپرده شد. در روزهای ابتدایی این ستاد به ریاست معاون اول رئیس جمهور یک روز در میان جلسه برگزار می‌کرد تا نظارت بر بازار صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: در ذیل ستاد تنظیم بازار بخشی که پیشنهاد قیمت گذاری کالاها در بخش‌های مختلف را ارائه می‌کرد سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان بود. از سوی دیگر وزارت جهاد کشاورزی نیز در کل زنجیره یعنی از تولید تا تجارت محصولات کشاورزی نیز مسئولیت برعهده دارد و لذا وزارت جهاد کشاورزی در مورد کالاهایی که به این وزارتخانه باز می‌گشت مسئولیت را برعهده می‌گرفت در حوزه یارانه‌ها نیز مسئولیت با وزارت رفاه بود. ما نیز در وزارت اقتصاد تلاش کردیم تا اجرای طرح حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی همراه باشد با تدابیر کالابرگ که از مصوبات مجلس شورای اسلامی بود و حتی سال گذشته نامه‌ای محرمانه‌ را به رئیس جمهور ارسال و بر این موضوع تاکید کردیم. از طرف دیگر از آنجا که آخرین سنگر معیشت مردم نان است و نباید با اجرای این طرح دچار خللی می‌شد پیشنهاد دادیم تا مسئولیت در حوزه نان با این‌که برعهده وزارت جهاد کشاورزی بود ما برعهده بگیریم رئیس جمهور با این پیشنهاد موافقت کردند و از مجموعه حذف ارز ترحیجی آرد و نان به وزارت اقتصاد واگذار شد و موفق شدیم در کمتر از ۱۰۰ روز برای ۳۱ استان ۸۰ هزار واحد صنفی آرد تامین کنیم و رصد پذیری زنجیره آرد کشور را رقم بزنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حوزه آرد نه تنها شاهد افزایش مصرف نبودیم بلکه آخرین سنگر معیشتی مردم یعنی مساله نان خدشه دار نشد و به خوبی بازار مدیریت شد. اما نسبت به وضعیت امروز و آینده باید بگویم که صدای نارضایتی ناشی از افزایش قیمت برخی از کالاها و ضعف نظارتی در بازار به سرعت به گوش دولت رسیده و بخشی از تغییرات کابینه در این جهت می‌باشد. ان‌شاءالله بتوانیم در سال جاری نظارت بهتر و دقیق‌تری بر بازار داشته و کنترل بهتری حاصل شود. بانک مرکزی در حوزه کنترل ارز نیز گام‌های مهمی برداشته و امیدواریم در این مساله موفق شود. از سویی دیگر هدف گذاری برای مهار تورم که از سوی مقام معظم رهبری به شعار سال اضافه شده نیازمند همکاری بین دولت و مجلس شورای اسلامی است.

رئیسی: میرکاظمی به دلیل ناراحتی قلبی استعفا داد

به گزارش ایرنا، سیدابراهیم رئیسی در جلسه هیات دولت درباره خداحافظی سیدمسعود میرکاظمی از سازمان برنامه و بودجه اینگونه توضیح داد: آقای میرکاظمی ۴ ماه قبل از پایان سال گذشته در زمان تدوین ۱۴۰۲ اظهار کردند با توجه با ناراحتی قلبی ام، من را به دلیل پرتنش بودن این مسیر از ادامه راه معاف کنید و در عین حال قول داد که همکاری خود را با دولت ادامه خواهد داد.

آیت الله رئیسی اظهار داشت: من از آقای میرکاظمی خواستم تا پایان بررسی بودجه ۱۴۰۲ کار را ادامه دهد؛ پس از تصویب و ابلاغ بودجه ایشان هم به صورت حضوری و هم به صورت مکتوب پیگیر بودند که با توجه به وعده ای که داده اید و پایان کار بودجه، می خواهم کار را تحویل دهم.

رئیس جمهور تاکید کرد: از جا به جایی آقای میرکاظمی نباید در افکار عمومی و رسانه ها اینطور برداشت شود که تغییر ایشان طی یک اشکال یا ارزیابی انجام شده است بلکه این مساله به درخواست خود وی بود.

خاندوزی در آستانه استیضاح قرار گرفت

حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به نشست بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس مبنی بر استیضاح وزیر اقتصاد که در کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار شد گفت: با توجه به اینکه سه طرح استیضاح جداگانه از سوی بنده، آقای علی‌اصغر خانی و آقای آصفری مطرح شده بود، ما سه نفر به‌شکل مجزا نقطه‌نظرات خود را در حضور آقای خاندوزی بیان کردیم.

وی افزود: پس از سخنان ما، آقای خاندوزی نیز طی اظهاراتی از عملکرد خود دفاع کرد و با وجود این، بنده از توضیحات ایشان قانع نشدم و تصریح کردم که این توضیحات زمانی قانع‌کننده است که آثار مثبت اقدامات وزارت اقتصاد برای مردم در زندگی روزمره‌شان قابل لمس باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت:‌ نهایتاً گزارش نشست امروز جمع‌بندی و به هیئت رئیسه مجلس ارجاع می‌شود و در صورتی که تا فرداصبح تعداد متقاضیان هر یک از این سه طرح استیضاح از حدنصاب نیفتاده باشد، احتمالاً در نشست علنی فردای مجلس، طرح استیضاح آقای خاندوزی اعلام وصول می‌شود.

***

انتقاد اژه‌ای از نابسامانی در بازار خودرو

غلامحسین محسنی اژه‌ای امروز در جلسه شورای عالی قوه قضاییه 

به مقولاتی اشاره کرد که در میان مردم جامعه مطرح است و چنانچه به آن‌ها بی‌توجهی شود زمینه سوء‌استفاده دشمن و سرگردانی مردم را فراهم می‌آورد؛ یکی از این مقولات که مورد اشاره رئیس عدلیه قرار گرفت، موضوع قیمت خودرو است؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در همین رابطه گفت: موضوع خودرو و قیمت آن، از جمله موضوعاتی است که سوای مسائل مزمنی که مرتبط با آن است، چندان پیچیده و غامض نیست، اما برای مردم به لحاظ ذهنی، مسائلی را ایجاد کرده است؛ در هر محفلی، مردم از قیمت خودرو می‌گویند و برای مثال، به رسیدن قیمت فلان خوردو به بالای یک میلیارد تومان اشاره می‌کنند؛ این موضوع، ذهن‌های مردم را مشغول کرده و اعتبار و حیثیت بعضی کار‌ها را پایین آورده است. 

رئیس عدلیه در همین راستا بیان داشت: در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ وزیر صمت خواستار اختیاراتی شد تا بتواند تا پایان سال ۱۴۰۱، بواسطه آن اختیارات، تولید خودرو را تا ۵۰ درصد افزایش دهد و به تبع آن، قیمت‌ها کاهش یابد؛ بر همین اساس، ما شاهد افزایش تولید و عرضه خودرو بودیم، اما آیا قیمت‌ها نیز کاهش یافت؟ یکی از اختیاراتی که وزیر مربوطه خواسته بود این بود که تا پایان سال ۱۴۰۱ قیمت‌گذاری خودرو از شورای رقابت به ستاد تنظیم بازار محول شود؛ از طرفی دیگر، در مقطعی، خودرو در بورس عرضه شد، سپس این عرضه متوقف شد و حالا مجدداً بحث عرضه خودرو در بورس مطرح است؛ در اینجا فرصت شکافتن موضوع به صورت تخصصی نیست، اما مسئولان امر باید توجه کنند که ما در جایی و فرصتی نیستیم که آزمون و خطا کنیم؛ لذا بخش‌ها و مسئولان مربوطه در قضیه قیمت خودرو تلاش کنند اشکالات کار برطرف شود و هر جا اشکالی به ما به عنوان قوه قضاییه هم وارد است، اعلام کنند تا ما برطرف کنیم. 

طرح استیضاح وزیر صمت اعلام وصول شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رشیدی، عضو هیئت رئیسه مجلس در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طرح استیضاح سید رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت را به شرح زیر اعلام وصول کرد:

طرح استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت طی نامه مورخ ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ کمیسیون صنایع و معادن پس از بررسی‌های لازم مطابق ماده ۲۰۱ آئین نامه داخلی مجلس که با امضای ۴۰ تن از نمایندگان تقدیم هیأت رئیسه شده بود، اعلام وصول می‌شود.

وی تاکید کرد: مطابق با ماده ۲۲۳ آئین نامه داخلی مجلس، وزیر صمت حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز موظف به حضور در مجلس و ارائه توضیحات در جلسه علنی خواهد بود.

***

بازداشت اعضای شورای اسلامی، دهیار و عوامل تیراندازی در روستای دانیال

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان مازندران کشته‌شدن دو نفر از اهالی روستا، مجروح‌شدن تعدادی از مامورین و مردم بومی و نیز تخریب خودروهای شخصی و انتظامی را از جمله پیامدهای این حادثه‌ی ناگوار برشمرد و گفت: با توجه به شرایط پیش آمده و جهت جلوگیری از خلع سلاح مامورین توسط مهاجمین، مامورین، اقدام به تیراندازی نمودند که در پی آن متاسفانه دو تن از مهاجمین جان باختند و دو تن دیگر از مهاجمین و همچنین چهار نفر از مامورین از جمله فرمانده انتظامی شهرستان مجروح شدند.

اکبری ضمن تصریح این مطلب که دستگاه قضایی استان در راستای حفظ امنیت مردم و برقراری نظم و آرامش، بدون هیچ‌گونه اغماضی، با هر یک از مصادیق ناامنی، به نحو قاطع و قانونی برخورد خواهد نمود، تاکید کرد: حسب دستور مقامِ ذی‌صلاح قضائی، اعضای شورای اسلامی و دهیار روستای دانیال که محرکین اصلی ماجرا بوده‌اند، دستگیر و با صدورِ قرار تامین کیفری، به زندان، معرفی شدند و عوامل تیراندازی نیز در مرجع انتظامی، تحت‌نظر قرار گرفتند. ضمناً دستورات لازم از سوی بازپرس پرونده به منظور کشف جرم و تکمیل تحقیقات نیز صادر گردید. همچنین امروز گروه نظارت و بازرسی، متشکل از دو نفر از معاونینِ قضائی دادگستری استان، به منظورِ بررسی دقیق موضوع، در حوزه‌ی قضائی عباس‌آباد حاضر شدند.

***

بازگشایی سفارت‌خانه‌ها در تهران و ریاض تا ۱۹ اردیبهشت

علیرضا عنایتی مدیرکل خلیج فارس وزارت امورخارجه در گفت‌وگو با ایرنا درباره زمان راه‌اندازی سفارتخانه‌های ایران و عربستان و مکان آن اظهار کرد: براساس توافق قرار است که ظرف دوماه یعنی تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه سفارتخانه‌های دو کشور بازگشایی شوند و براساس توافقی که صورت گرفته بود، وزرای خارجه در این فاصله با یکدیگر دیدار کنند.

وی درباره اخبار منتشر شده درباره سفر رئیس جمهور به عربستان و زمان این سفر اظهار کرد: دعوتنامه پادشاه عربستان سعودی دریافت شد آیت‌الله رئیسی پاسخ مثبتی به این دعوتنامه داد و ما امیدواریم براساس زمانی که از سوی دفتر ریاست جمهوری تعیین می‌شود این سفر انجام شود.

***

توضیحات کنعانی درباره موضع ایران در قبال طالبان

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانب سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه به نظر می‌رسد سیاست تهران در ارتباط با افغانستان دو گانه و بعضا دارای تناقضاتی است، با اشاره به برگزاری چهارمین نشست وزیران امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان در سمرقند ازبکستان، گفت: این روندی است که ایران در چارچوب آن نقش موثر و مهمی را ایفا می‌کند.

کنعانی با ذکر برخی از موارد مطرح شده در بیانیه پایانی نشست وزیران امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان در سمرقند، گفت: ما بر تشکیل دولت فراگیر در افغانستان با حضور اقوام مختلف تاکید داریم.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با موضوع افغانستان دوگانه و دارای تناقض نیست، افزود: همانطور که بارها در مواضع رسمی اعلام کرده‌ایم جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با تحولات افغانستان دارای سیاست اصولی و روشن است و این سیاست از مولفه‌های روشنی برخوردار است.

کنعانی با تاکید بر اینکه حمایت از صلح و ثبات در افغانستان برایمان مهم است، گفت: ما مخالف حضور مجدد بازیگران خارجی به بهانه‌های مختلف در این کشور هستیم. مخالف مداخله خارجی در امور داخلی افغانستان هستیم و بر ضرورت تشکیل دولت فراگیر در این کشور با تمام اقوام و همچنین مبارزه موثر با تروریسم و قاچاق مواد مخدر تاکید داریم.

وی همچنین ادامه داد: در مورد مسائل اجتماعی و فرهنگی افغانستان نیز با منع زنان از تحصیل و ممانعت از اشتغال زنان و حضور آنان در فعالیت‌های اجتماعی، رسمی و اداری مخالف هستیم و پیش از این نیز مخالفت‌مان را با این نوع سیاست‌ها اعلام کرده‌ایم.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال ادامه داد: ما در ارتباط با موضوع افغانستان، مسائل دو جانبه زیادی داریم موضوع حق‌آبه ایران از هیرمند همواره در مذاکرات مورد توجه ما بوده است و بر اجرایی شدن آن تاکید کرده‌ایم. امنیت مرزی بین دو کشور برای ما حائز اهمیت است. رسیدگی به وضعیت چندین میلیون آواره افغانستانی در ایران و ممانعت از سرریز شدن آوارگان جدید به ایران و همچنین مسائل مربوط به امنیت مشترک بین دو کشور از دیگر موضوعات مورد توجه در روابط دو جانبه بین ایران و افغانستان است.

وی ادامه داد: سیاست ما در ارتباط با افغانستان آگاهانه و هوشمندانه است و موضوع تامین امنیت در داخل افغانستان و توجه به منافع مردم افغانستان در کنار توجه به تامین امنیت و منافع مردم ایران برای ما مهم است.

***

مجلس با تغییر شرایط کاندیداهای انتخابات مجلس مخالفت کرد

به گزارش ایسنا، غلامرضا نوری قزلجه در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی ماده ۱۲ طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس پیشنهاد حذف این ماده را مطرح کرد که با ۱۱۲ رای موافق، ۱۰۰ رای مخالف و یک رای ممتنع از مجموع ۲۲۰ نماینده حاضر در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

ماده ۱۲ طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مربوط به تغییر شرایط عمومی و اختصاصی کاندیداهای انتخابات مجلس بود که این شرایط از جمله سن داوطلبان را تغییر می‌داد؛ با توجه به این‌که حذف این ماده رای آورد عملا شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان انتخابات همچون قانون فعلی باقی خواهد ماند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۰۴۱۵۷۲۱:۲۹:۴۱ ۱۴۰۲/۱/۲۸
وقتی در ایام تعطیلات نوروز هم قیمت دلار بالا می‌رود و به 55 هزارتومان می‌رسد یعنی دستی در کار است که نمی‌گذارد بازار آرام بگیرد و مردم آرامش پیدا کنند. مسئولین باید دست‌های دشمن را بشکنند.
ناشناس۳۰۰۴۵۱۶۰۰:۴۳:۱۰ ۱۴۰۲/۱/۲۹
از وزیر اقتصاد درخواست میشود قانون مشروعیت سنجی اموال و دارایی ها را برای تمامی مدیران بانکی که از اول انقلاب پست و سمت و مسولیت داشته اند به همراه بستگان آنها و وراث آنها و افراد در سایه آنها اجرایی فرمایند
ناشناس۳۰۰۴۶۶۰۰۲:۲۷:۰۹ ۱۴۰۲/۱/۲۹
آقای دکتر خاندوزی ظاهرا مجلسیان قصد استیضاح شما را دارند لطفا تا فرصت هست باقیات و صالحات از خود بجای بگذارید و طرح مشروعیت سنجی اموال و دارایی های مدیران بانکی را به عنوان پایلوت این قانون اجرایی بفرمایید
ناشناس۳۰۰۴۸۰۳۰۷:۵۹:۳۵ ۱۴۰۲/۱/۲۹
تاکید رهبرمعظم انقلاب بر تقویت تولید در این سال‌ها برای این است که اقتصاد کشور در زمینه رشد تولید پایین نماند و به عبارت دیگر به کندی حرکت عادت نکند ، چراکه رشد پایین فقط می‌تواند بقا را تضمین کند ولی تضمینی برای پیشرفت نیست و موجب می‌شود اقتصاد کشور در رقابت با کشورهای منطقه و جهان عقب بیفتد.
ناشناس۳۰۰۴۲۳۶۲۲:۱۲:۱۳ ۱۴۰۲/۱/۲۸
معلوم نیست دنبال چی هستند که علیه وزیر صمت دائم حرف می زنند در این دو سال در حالی که کمترین نقش در تورم و گرانی در کشور را دارد و واقعا مظلوم گیر آوردن
ناشناس۳۰۰۴۶۶۴۰۲:۳۰:۴۲ ۱۴۰۲/۱/۲۹
استیضاح وزیر اقتصاد از اوجب واجبات است
ناشناس۳۰۰۴۶۸۰۰۲:۵۵:۵۵ ۱۴۰۲/۱/۲۹
چرا مجلس گزارش تفحص از بورس را که به ریاست سید جلیل القدر آقای موسوی لارگانی صورت گرفته است را به مردم نمی دهد
ناشناس۳۰۰۴۶۸۳۰۳:۰۰:۵۴ ۱۴۰۲/۱/۲۹
حدود یک ماه است که اخبار ضد و نقیض از داشتن برنامه هایی برای بنزین بگوش میرسد و با اعصاب و روان مردم بازی میشود و طرح همین صحبت ها تورم بیشتری ایجاد می کند دولت باید از کاری که دولت روحانی با بنزین کرد درس گرفته و اصلا به سوی طرح مسله بنزین نرود.
ناشناس۳۰۰۴۸۰۱۰۷:۵۸:۰۹ ۱۴۰۲/۱/۲۹
وضعیت آسفالت بسیاری از خیابان‌ها و معابر تهران اصلا خوب نیست. چاله چوله‌های به‌وجود آمده خطرآفرین شده‌اند.
ناشناس۳۰۰۴۸۰۲۰۷:۵۹:۰۰ ۱۴۰۲/۱/۲۹
بنیانگذار جمهوری اسلامی و خلف صالحش، تداوم بخش مکتب و راه کتاب و سنت و ادامه همان دودمان پیامبر(ص) و علی و فرزندانش علیهم‌السلام هستند و مخالفان این مکتب و راه، هر کدام به درجاتی، ادامه دودمان ابوسفیان و هند جگرخوار و معاویه‌اند وهیچ شکی درآن نیست.
علی۳۰۰۴۹۳۸۰۹:۴۰:۳۹ ۱۴۰۲/۱/۲۹
در برنامه دیشب جهان آرا اقای دکتر صمصامی پیرامون مسئله تورم توضیحات دقیقی را بصورت علمی مطرح کنند که برای ما جالب بود اولا روال دولت اقای رئیسی در بحث اقتصاد با دولتهای احمدی نژاد و روحانی تغییر نکرده و هر سه دولت با تغییر نرخ ارز عامل اصلی ایجاد تورم میباشند دوما تا زمانی که در شرایط جنگ اقتصادی با دشمن هستیم سپردن افسار قیمت ارز به بازار بسیار اشتباه میباشد ودولت میبایست وظیفه حکمرانی خود را در قبال این موضوع انجام میداد و قیمت ارز را تک نرخی میکرد نه چند نرخی سوما سیاست حذف ارز ترجیحی 4200 تومانی سیاست شکست خورده ای هست چرا که دولت و بخصوص بانک مرکزی نتوانست روی قیمت بعدی خود بایستد و چند بار آن را در همین مدت کم تغییر داد و خودش شد عامل تورم افسار گسیخته چهارما دولت و بانک مرکزی با فروش ارز صادراتی بخش دولتی اعم از نفت و پتروشیمی در بازار ازاد برای جبران کسری بودجه خودش عاملی است در جهت دامن زدن به افزایش قیمت ارز در بازار ازاد پنجم اینکه در شرایط جنگ اقتصادی اصلا معنی ندارد که صادر کنندگان اعم از دولتی خصولتی و یا خصوصی ارز را یا وارد کشور نکنند و یا در بازار ازاد بفروشند بلکه میبایست به همان نرخ ارز نیمائی 28500 بدولت فروخته و در این بازار عرضه نمایند ششم اینکه دولت علی رغم داشتن مصوبه مجلس مبنی بر اینکه فروش ارز در بازار ازاد بعنوان قاچاق محسوب شده و باید با آن برخورد شود نه تنها این مصوبه را اجرا نمیکند بلکه مجلس هم از مصوبه خود بعنوان نظارت براجرای قانون دفاع و ورود نکرده است هفتم شرکتهای بورسی بزرگ که بیشترشان صاحبان ارز صادراتی هستند ولی ارز خودرا در بازار ازاد بفروش میرسانند برای کسب سود بیشتر به افزایش قیمت ها دامن میزنند تا اولا قیمت سهام آنها را از محل همین سود غیر متعارف بالاببرند که بردند و افزایش قیمت سهام اینها فقط بدلیل افزایش قیمت ارز میباشد نه ناشی از افزایش صادرات یا افزایش بهره وری بنابراین بنظر میرسد این شرکتها ی بورسی هستند که نمی گذارند قیمت ارز پائین بیاید و متاسفانه دولت و مجلس هم حاضر نیستند با متخلفین خورد کنند چراکه اگر قیمت ارز پائین بیاید و واقعی شود بیشتر این شرکتها که زیر مجموعه صندوقهای بازنشستگی هستند با کاهش سود مواجه شده و برای پرداخت حقوق بازنشستگان دچار مشکل خواهند شد اما نکته آخر اقتصاد کشور نیاز به جراحی واقعی دارد نه مانند جراحی حذف ارز ترجیحی که از چاله درون چاه افتادند و قیمت کالاها را ده برابر در همین مدت کردند و حالا اعتراض میکنند چرا قیمت خودرو ولوازم خانگی و غیره بالا میرود و تا زمانی که کلیت نظام به وظیفه حکمرانی خود در باره واقعی شدن قیمت ارز بر اساس مبنای علمی نه مبنای خیالی بانک مرکزی و وزارت اقتصاد که قیمت ارز بازار تبعیت کرده عمل کند براساس سخنان قابل استناد دکتر صمصامی بعنوان یک اقتصاد دان باتجربه قیمت دلار حدود 20 هزار تومان میباشد اگر دولت با کمک مجلس و قوه قضائیه بخواهند میتوانند اقتصاد کشور را به ریل صحیح خود برگردانند ولی این جراحی فقط برای شرکتهای خصولتی و خصوصی کمی دردناک میباشد نه برای مردم ضمن اینکه تورم فقط در این صورت مهار خواهد شد و ارامش به اقتصاد کشور بازخواهد گشت و دستاوردهای دولت در عرصه های مختلف کام مردم را شیرین خواهد کرد که یقینا هدف نظام راضی داشتن مردم از عملکرد دولت میباشد نه رضایت چند شرکت دولتی و خصولتی و بخش سوداگری خصوصی در غیر اینصورت باید همچنان شاهد افزایش قیمت ارز بازار باشیم و تجربه هم همین را نشان میدهد
ناشناس۳۰۰۵۸۷۴۱۹:۰۲:۲۰ ۱۴۰۲/۱/۲۹
از رسانه ها خواهش میکنم در خصوص تغییر نوع خودرو در سامانه یکپارچه بعد از اعلام الویت بندی پیگیر باشند. بارها هم وزیر صمت و هم سخنگوی وزارت سمت دررسانه های مختلف ازش حرف زدند..چرا عمل نمی‌کنند؟!؟!
عزیزی ناشناس۳۰۰۶۲۱۵۲۳:۳۰:۱۰ ۱۴۰۲/۱/۲۹
سلام ودورد به حضرت آقا وسلام ودرود به حجت الاسلام حاج آقای اژه ای واقعا درود به شما متاسفانه سرمایه داران وپولداران پولدارتر شدند وبسیجیان و رزمندگانی که دیروز در رودر روی تمام دشمنان انقلاب اسلامی و نظام مقدس بودند پابرهنه تر شدند.
رضا۳۰۰۶۲۳۷۲۳:۴۳:۱۳ ۱۴۰۲/۱/۲۹
یعنی الان بابت اینکه فقط نون خالی میتونیم بخوریم باید ممنون دولت مردمی باشیم؟ موقع انتخابات چیزای دیگه ای میگفتید.
ناشناس۳۰۰۶۲۸۰۰۰:۱۵:۵۰ ۱۴۰۲/۱/۳۰
بانک ها وام نمی دهند. خودرو روز به روز رو به افزایش و درد و مشکلات مردم هر روز بدتر از روز قبل خواهشاً کار را بدست کاردان سپرده شود تا درد مردم را بیشتر بدانند و درک کنند نه اینکه همه چی را فقط برای خود بخواهند.
تهرانی۳۰۰۶۳۶۷۰۱:۳۱:۴۹ ۱۴۰۲/۱/۳۰
جناب وزیر باید خجالت بکشد که یک پراید مدل ۸۵که هیچی ازش نمونده حالا به قیمت ۱۵۰تومن هستش،ببینید به کجا رسیدیم ما
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    3. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    4. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    5. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    6. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    7. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    8. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    9. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    10. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    11. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

    12. فضائلی: اختلاف سلیقه‌ها در کشور نباید نفرت ایجاد کند

    13. ادعای حسنی و رفتار اموی!

    14. درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات

    15. چرا شبکه آشوب به سراغ براندازان داخلی رفته است؟ / با اپوزیسیون داخل کشور آشنا شوید!

    16. حاجی‌دلیگانی: فساد نتیجه بی‌توجهی و عدم رعایت قانون است

    17. جوابیه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی به حواشی اخیر

    18. جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

    19. صلح امام حسن(ع)؛ چرا؟!

    20. شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه

    21. سرلشکر رشید: آمریکا شریک جرم اسرائیل است

    22. روز قدس باید به زلزله سیاسی علیه صهیونیست‌ها تبدیل شود

    آخرین عناوین