جراحی برای کاهش وزن، عمر را زیاد می کند

  4011117006

بر اساس مطالعه ۴۰ ساله روی نزدیک به ۲۲هزار نفر که در یوتا جراحی چاقی انجام داده اند؛ خطر مرگ زودرس در این افراد به ویژه در اثر بیماری های مرتبط با چاقی مانند سرطان، دیابت و بیماری های قلبی کاهش می یابد.

جراحی برای کاهش وزن، عمر را زیاد می کند

به گزارش فارس به نقل از سی ان ان، مطالعه جدید دانشمندان نشان داد، افرادی که تحت یکی از چهار نوع جراحی کاهش وزن قرار گرفتند؛ 16درصد کمتر در معرض خطر مرگ بودند. کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری های مرتبط با چاقی، مانند بیماری قلبی، سرطان و دیابت چشمگیرتر بود.

تد آدامز سرپرست تیم تحقیق، استادیار تغذیه و فیزیولوژی دانشکده پزشکی دانشگاه یوتا گفت: «بعد از عمل جراحی برای چاقی مرگ‌های ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان‌های مختلف به ترتیب 29 و 43درصد کاهش یافتند که این بسیار چشمگیر است».

وی افزود: «افرادی که جراحی شدند درصد کاهش مرگ و میر ناشی از دیابت بسیار بالایی (کاهش 72 درصدی) را نشان دادند. این مطالعه همچنین نشان داد که افراد جوانی که این جراحی را انجام داده‌اند در معرض خطر بیشتری برای خودکشی هستند.»

دکتر ادواردو گرونوالد، استاد پزشکی گفت:« این مطالعه که در مجله Obesity منتشر شد، یافته های مشابه تحقیقات قبلی، از جمله مطالعه 10 ساله در سوئد را که کاهش قابل توجهی در مرگ های زودرس را نشان داده تقویت می کند. تحقیق انجام شده در سوئد همچنین نشان داد که تعداد قابل توجهی از افراد هم در 2 و هم 10 سال پس از جراحی در حال بهبودی از دیابت بودند.»

تحقیق انجام شده توسط محققان یوتا نشان می‌دهد افرادی که تحت این روش‌ها قرار می‌گیرند، نتایج بلندمدت مثبت و مفیدی خواهند داشت. انجمن گوارش آمریکا قویاً به بیماران مبتلا به چاقی توصیه می‌کند که از داروهای کاهش وزن یا جراحی که اخیراً تأیید شده‌اند؛ همراه با تغییرات سبک زندگی استفاده کنند. نکته کلیدی برای بیماران این است که بدانند تغییر رژیم غذایی پس از جراحی چاقی یا مصرف داروهای جدید کاهش وزن طبیعی‌تر و آسان‌تر می‌شود.

اکثر افرادی که جراحی چاقی را انتخاب می کنند (حدود 80درصد) زن هستند. یکی از نقاط قوت مطالعه جدید، گنجاندن مردانی بود که تحت این روش قرار گرفته بودند. نتایج مرگ و میر برای زنان 14 و در مورد مردان 21 درصد کاهش یافته است. علاوه بر این، مرگ و میر ناشی از علل مرتبط مانند حمله قلبی، سرطان و دیابت برای زنان 24 درصد و در مورد مردانی که تحت عمل جراحی قرار گرفته اند؛ 22درصد کمتر از افرادی است که تحت عمل جراحی قرار نگرفته اند.

تد آدامز نویسنده اصلی این مطالعه، گفت که اکثر جراحی های چاقی امروزه از طریق لاپاراسکوپی انجام می شود. چهار نوع جراحی انجام شده بین سال‌های 1982 تا 2018 با نام های بای پس معده، باندینگ معده، اسلیو معده و سوئیچ اثنی عشر در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفت.

یکی از یافته های نگران کننده این مطالعه افزایش 2.4 درصدی مرگ و میر ناشی از خودکشی ( در درجه اول در میان افراد جراحی شده بین سنین 18 تا 34) بود.

گرونوالد اظهار کرد که تحقیقات گذشته همچنین ارتباط بین خطر خودکشی و جراحی چاقی را نشان داده است، اما مطالعات روی این موضوع همیشه قادر به تعیین سابقه ذهنی بیمار نیستند. مشاوره قبل از جراحی معمولاً برای همه کسانی که این عمل را انجام می دهند مورد نیاز است، اما ممکن است کافی نباشد.  به گفته کارشناسان، مدیریت وزن یک فرآیند منحصر به فرد برای هر فرد و ترکیبی از ژنتیک، فرهنگ، محیط و سلامت شخصی است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. من عجله ندارم!

    2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

    3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

    4. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

    5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

    6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

    7. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

    8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

    9. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

    10. دور باطلی که تمامی ندارد!

    11. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

    12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

    13. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

    14. برای این عکس شما تیتر بزنید

    15. تضادی عجیب و پر ابهام!

    16. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

    17. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

    18. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

    19. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

    20. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

    21. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

    22. سقوط در آغوش پهلوی!

    23. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

    24. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

    25. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

    آخرین عناوین