۷ میلیون نفر در کشور عضو هیچ صندوق بیمه‌ای نیستند

گروه اجتماعی الف،   4010409084

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با بیان اینکه این صندوق ظرفیت بیمه کردن ۱۰ میلیون نفر را دارد، گفت:  در حال حاضر هفت میلیون نفر در کشور عضو هیچ صندوق بیمه‌ای نیستند و تا قبل از رسیدن به سن ۵۰ سالگی باید از طریق این صندوق بیمه شوند.

به گزارش ایسنا، بیت‌الله برقراری روز پنجشنبه ۹ تیر ماه در ستاد راهبردی صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر شهرستان ملایر اظهار کرد: سطح یک، درآمدشان یک میلیون تومان و در آخرین سطح یعنی سطح هشتم دو میلیون و ۶۶۰ هزار تومان است.

برقراری با بیان اینکه پس از گذشت ۱۶ سال از تاسیس این صندوق، تنها یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیمه شده فعال دارد، گفت: طی سال‌های گذشته آهنگ جذب بیمه‌ای در این صندوق بسیار کند بوده است.

وی تاکید: امسال در قالب تعاونی ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش قرار می‌گیرند  و ۳۰ هزار روحانی نیز از طریق این صندوق بیمه می‌شوند.
برقراری با بیان اینکه مشاغلی همچون خیاطان نیز در قالب مشاغل فصلی تحت پوشش بیمه این صندوق قرار می‌گیرند، افزود: اراده ما بر این است که سالانه بتوانیم یک میلیون نفر را از طریق صندوق بیمه اجتماعی بیمه کنیم.

وی با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ظرفیت بیمه کردن ۱۰ میلیون نفر را دارد، گفت:  در حال حاضر هفت میلیون نفر در کشور عضو هیچ صندوق بیمه‌ای نیستند و تا قبل از رسیدن به سن ۵۰ سالگی باید از طریق این صندوق بیمه شوند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور حوزه تامین اجتماعی و اشتغال و رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را حوزه‌ای بسیار گسترده دانست و خاطرنشان کرد: معیشت، بیمه، درمان و عدالت همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و دولت سیزدهم است و تمام تلاش ما حرکت در تحقق این اهداف است.

وی با بیان اینکه عدم تبیین فعالیت‌ها و اهداف این صندوق از دولت قبل به ما به ارث رسید، یادآور شد: از هر منظری باید برای تبیین این صندوق استفاده کنیم پس ضروری است که مدیران و مسئولان، شورای هماهنگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی را جدی بگیرند.

برقراری به تاسیس این صندوق در سال ۱۳۸۴  اشاره و بیان کرد: جمعیت هدف این صندوق یک سوم یعنی معادل حدود ۳۰ میلیون نفر است که با گذشت ۱۶ سال تنها یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تحت پوشش این صندوق قرار گرفته‌اند که حدود سالانه یک درصد است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور تاکید کرد: با افزایش تعداد بیمه‌شدگان باید برای رفع فقر مطلق تلاش کنیم.

وی به برگزاری اخیر اجلاس سراسری اشاره و خاطرنشان کرد: طی این اجلاس تفاهم‌نامه‌های خوبی با هدف تحت پوشش قرار دادن جمعیت آرمانی و انقلابی و جامعه هدف منعقد شد.

برقراری ضمن اشاره به طرح های جدید صندوق، تصریح کرد: در صدد در نظر گرفتن بیمه تکمیلی برای بازنشستگان مستمری و از کار افتادگی صندوق هستیم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با بیان اینکه بودجه صندوق بیمه اجتماعی در سال گذشته یک‌هزار میلیارد تومان بوده است، اضافه کرد: امسال رقم بودجه این صندوق افزایش ۴۰ درصدی داشت و به یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین