۷ میلیون نفر در کشور عضو هیچ صندوق بیمه‌ای نیستند

گروه اجتماعی الف،   4010409084

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با بیان اینکه این صندوق ظرفیت بیمه کردن ۱۰ میلیون نفر را دارد، گفت:  در حال حاضر هفت میلیون نفر در کشور عضو هیچ صندوق بیمه‌ای نیستند و تا قبل از رسیدن به سن ۵۰ سالگی باید از طریق این صندوق بیمه شوند.

به گزارش ایسنا، بیت‌الله برقراری روز پنجشنبه ۹ تیر ماه در ستاد راهبردی صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر شهرستان ملایر اظهار کرد: سطح یک، درآمدشان یک میلیون تومان و در آخرین سطح یعنی سطح هشتم دو میلیون و ۶۶۰ هزار تومان است.

برقراری با بیان اینکه پس از گذشت ۱۶ سال از تاسیس این صندوق، تنها یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیمه شده فعال دارد، گفت: طی سال‌های گذشته آهنگ جذب بیمه‌ای در این صندوق بسیار کند بوده است.

وی تاکید: امسال در قالب تعاونی ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش قرار می‌گیرند  و ۳۰ هزار روحانی نیز از طریق این صندوق بیمه می‌شوند.
برقراری با بیان اینکه مشاغلی همچون خیاطان نیز در قالب مشاغل فصلی تحت پوشش بیمه این صندوق قرار می‌گیرند، افزود: اراده ما بر این است که سالانه بتوانیم یک میلیون نفر را از طریق صندوق بیمه اجتماعی بیمه کنیم.

وی با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ظرفیت بیمه کردن ۱۰ میلیون نفر را دارد، گفت:  در حال حاضر هفت میلیون نفر در کشور عضو هیچ صندوق بیمه‌ای نیستند و تا قبل از رسیدن به سن ۵۰ سالگی باید از طریق این صندوق بیمه شوند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور حوزه تامین اجتماعی و اشتغال و رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را حوزه‌ای بسیار گسترده دانست و خاطرنشان کرد: معیشت، بیمه، درمان و عدالت همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و دولت سیزدهم است و تمام تلاش ما حرکت در تحقق این اهداف است.

وی با بیان اینکه عدم تبیین فعالیت‌ها و اهداف این صندوق از دولت قبل به ما به ارث رسید، یادآور شد: از هر منظری باید برای تبیین این صندوق استفاده کنیم پس ضروری است که مدیران و مسئولان، شورای هماهنگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی را جدی بگیرند.

برقراری به تاسیس این صندوق در سال ۱۳۸۴  اشاره و بیان کرد: جمعیت هدف این صندوق یک سوم یعنی معادل حدود ۳۰ میلیون نفر است که با گذشت ۱۶ سال تنها یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تحت پوشش این صندوق قرار گرفته‌اند که حدود سالانه یک درصد است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور تاکید کرد: با افزایش تعداد بیمه‌شدگان باید برای رفع فقر مطلق تلاش کنیم.

وی به برگزاری اخیر اجلاس سراسری اشاره و خاطرنشان کرد: طی این اجلاس تفاهم‌نامه‌های خوبی با هدف تحت پوشش قرار دادن جمعیت آرمانی و انقلابی و جامعه هدف منعقد شد.

برقراری ضمن اشاره به طرح های جدید صندوق، تصریح کرد: در صدد در نظر گرفتن بیمه تکمیلی برای بازنشستگان مستمری و از کار افتادگی صندوق هستیم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با بیان اینکه بودجه صندوق بیمه اجتماعی در سال گذشته یک‌هزار میلیارد تومان بوده است، اضافه کرد: امسال رقم بودجه این صندوق افزایش ۴۰ درصدی داشت و به یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید.