آمریکا از امارات بابت واکنش دیرهنگام به حملات انصارالله عذرخواهی کرد

گروه جهان الف،   4010124116

وزیر امور خارجه آمریکا از ولیعهد ابوظبی بابت پاسخ دیرهنگام واشنگتن به حملات انصارالله یمن عذرخواهی کرده است.

آمریکا از امارات بابت واکنش دیرهنگام به حملات انصارالله عذرخواهی کرد

به گزارش فارس، پایگاه آکسیوس به نقل از چند منبع گزارش داده «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا ماه گذشته میلادی از «محمد بن زاید»، ولیعهد ابوظبی بابت پاسخ دیرهنگام آمریکا به حملات انصارالله یمن به امارات عذرخواهی کرده است.

پایگاه آکسیوس نوشته اماراتی‌ها از آنچه به گفته آنها پاسخ «ضعیف و کند» آمریکا به حملات انصارالله بود مأیوس شده بودند. در سوی مقابل، دولت بایدن هم از عدم همکاری امارات در خصوص حمله روسیه به اوکراین مأیوس شده بود. عذرخواهی بلینکن به کاستن از این تنش‌ها کمک کرد.

دو منبع آگاه گفته‌اند بلینکن در جریان دیدارش با ولیعهد امارات در مراکش پذیرفت که دولت بایدن با تأخیر به این حملات پاسخ داده و از این بابت متأسف است.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفته نمی‌خواهد درباره رایزنی‌های محرمانه دولت آمریکا اظهارنظر کند اما روایت آکسیوس را رد نکرده است. او گفته است: «وزیر خارجه این نکته را روشن کرد که ما ارزش زیادی برای شراکت با امارات متحده عربی قائل هستیم و در برابر تهدیدهای مشترک، در کنار شریکانمان خواهیم ایستاد.»

«یوسف العتیبه»، سفیر امارات متحده عربی در واشنگتن چند هفته قبل‌تر به آکسیوس گفته بود که دیدار بلینکن با ولیعهد ابوظبی به بازگشت رابطه امارات و آمریکا به مسیر درست کمک کرده است.

ولیعهد ابوظبی، در سفر کنث مک‌کنزی، فرمانده سنت‌کام به امارات که در ماه فوریه انجام شد از دیدار با او خودداری کرد، زیرا انجام این سفر بعد از ۲۲ روز صورت می‌گرفت.

اماراتی‌ها از این بابت که دولت بایدن درخواست آنها را برای قراردادن مجدد انصارالله یمن در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» رد کرده بود نیز از واشنگتن ناخرسند بودند. امارات به همین دلیل در یک رأی‌گیری شورای امنیت با دادن رأی ممتنع از محکوم کردن حمله روسیه به اوکراین امتناع کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا بهمن ماه سال ۱۳۹۹، رسماً جنبش انصارالله یمن را از فهرست سازمان‌های تروریستی ایالات متحده خارج کرد و در بیانیه‌ای اعلام کرد که جنبش انصار‌الله در فهرست سازمان‌های تروریستی از امروز، شانزدهم فوریه ۲۰۲۱ لغو می‌‌شود و این جنبش به موجب تغییرات صورت گرفته از این پس دیگر مشمول مقررات تحریم‌های جهانی تروریسم، مقررات تحریم‌ سازمان‌های تروریستی خارجی و یا فرمان اجرایی ۱۳۲۲۴ نیست.

سفر چند هفته قبل «بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه به امارات متحده عربی که بدون اطلاع آمریکا انجام گرفت هم تنش‌ها در روابط میان ابوظبی و واشنگتن را افزایش داد.

بشار اسد اسفندماه گذشته طی سفر به امارات با شماری از مقام‌های این کشور از جمله «محمد بن راشد آل مکتوم» حاکم دبی و «شیخ محمد بن زاید آل نهیان»، ولیعهد ابوظبی دیدار و گفت‌وگو کرد.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ساعاتی بعدتر به این سفر واکنش نشان داد و گفت: «ما از تلاش‌ها برای مشروعیت بخشیدن به بشار اسد متاسفیم.»

سوریه از سال ۲۰۱۱ صحنه درگیری‌های مرگبار میان نیروهای ارتش سوریه و گروه‌های تروریستی و افراطی که در حال نبرد با دولت مرکزی هستند بوده است. گزارش‌های بسیاری از جمله در رسانه‌های غربی نشان می‌دهند کشورهای غربی برای براندازی دولت سوریه از این گروه‌ها حمایت‌های تسلیحاتی، اطلاعاتی و لوجستیک کرده‌اند.

با وجود این، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره مدعی شده بود که بشار اسد مسئول مرگ و رنج شمار زیادی از مردم سوریه است. او گفت: «کسانی که به فکر تعامل با رژیم اسد هستند باید جنایات او را در نظر بگیرند.»

سوریه از سال ۲۰۱۱ صحنه درگیری‌های مرگبار میان نیروهای ارتش سوریه و گروه‌های تروریستی و افراطی که در حال نبرد با دولت مرکزی هستند بوده است.

گزارش‌های بسیاری از جمله در رسانه‌های غربی نشان می‌دهند کشورهای غربی برای براندازی دولت سوریه از این گروه‌ها حمایت‌های تسلیحاتی، اطلاعاتی و لوجستیک کرده‌اند.

با وجود این، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره مدعی شد که بشار اسد مسئول مرگ و رنج شمار زیادی از مردم سوریه است. او گفت: «کسانی که به فکر تعامل با رژیم اسد هستند باید جنایات او را در نظر بگیرند.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین مدعی شده بود واشنگتن تا زمان حصول پیشرفت در روند سیاسی در سوریه، تحریم‌ها علیه این کشور را رفع نخواهد کرد و از بازسازی نیز حمایت نمی‌کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین