دیپلمات روس: ایران شریک ما در برجام است

سیاسی،   4000210054

معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، ایران را شریک مهم این کشور، از جمله در چارچوب برجام نامیده و تأکید کرد: مسکو بر اساس واقعیات و عملکرد مقامات تهران درباره مسائل قضاوت می‌کند، نه بر اساس یک صحبت رسانه‌ای.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "دیمیتری پولیانسکی" معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل شب گذشته در کنفرانس مطبوعاتی در نیویورک اعلام کرد که حقایق مربوط به روابط فدراسیون روسیه با جمهوری اسلامی ایران، گویای مشارکت دو کشور در زمینه توافق هسته‌ای و نه اختلاف نظر طرفین، آنطور که در مصاحبه مطبوعاتی منتشر شده است.

این دیپلمات بلندپایه روس در پاسخ به سئوالی در این باره، گفت: «به سختی می‌توان یک صحبت ضبط شده و مطالب رسانه‌ای را تفسیر کرد. بهتر است از همتایان آمریکایی سئوال کنید. آنها به مسائل جنجالی و مطالب نشریات بسیار علاقه‌مند هستند. ما در روسیه فقط حقایق را تفسیر می‌کنیم. و واقعیت این است که ما با همتایان ایرانی در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته‌ای ایران، مشترک یکدیگر هستیم. مقامات تهران برای مدت زمان زیادی به کلیه تعهدات خود در چارچوب برجام پایبند بودند. ایران یک شریک بسیار مهم برای روسیه است. این ایالات متحده بود که ابتدا توافق هسته‌ای با ایران را نقض کرده و تصمیم گرفت از آن خارج شود و بدین ترتیب، سایر رویدادها پیرامون برجام را تحریک کرد.»

پولیانسکی ادامه داد: «پیرامون این حوادث، مواضع کشورهای مختلف بسیار تفاوت و برخی موارد احساسی است. این مواضع هرگز بطور کامل یکنواخت و یکسان نبوده است. ولی در عین حال، ما بر اساس واقعیات نظر می‌دهیم و واقعیت این است که برجام همچنان زنده است، ایران عضوی از این توافقنامه بین المللی است و آماده است تا در آن باقی بماند و نقش مثبتی در این رابطه ایفا کرده است. این مسئله بسیار مهمتر از مطالب یک مصاحبه ضبط شده و گزارشات رسانه‌ای است. البته ما مسلماً این موضوع را بطور دوجانبه با همتایان ایرانی خود بررسی خواهیم کرد. و نتیجه گیری نهایی ما بر اساس اقدامات طرف مقابل و نه صرفا یک سری گفته‌هاست.»  

دیمیتری پولیانسکی در بخش دیگری از این کنفرانس مطبوعاتی یادآور شد که طرف روسی پیش شرطی برای برگزاری نشست سران با آمریکا قرار نمی‌دهد. وی توضیح داد: «مشکل ازسوی مقامات واشنگتن بوجود آمده است و آنها خود باید این مسئله را حل و فصل کنند. اگر آنها مایل هستند تا روابط عادی شود، ما صبر خواهیم کرد و، ما صبر خواهیم کرد و مشکلی نیست. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین حاضر به ملاقات حضوری است و این مسئله را اخیراً سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرده است. از طرف روسیه هیچ مشکلی برای برگزاری نشست سران دوجانبه وجود نداشته و ما پیش شرطی برای آن قرار نمی‌دهیم.»


این دیپلمات روس در بخش دیگری از سخنان گفت که درها برای بازگشت منطقه دونباس به ترکیب اوکراین "تقریبا دیگر بسته شده است". پولیانسکی گفت: «من به شما اطمینان می‌دهم که موضوع تعلق شبه جزیره کریمه بطور کامل بسته شده است. مسئله منطقه دونباس هنوز بطور کامل بسته نشده، ولی این در نیز در حال بسته شدن است، برای اینکه مردم ساکن این منطقه هر روز هدف نیروهای نظامی اوکراینی قرار داشته و دیگر انگیزه‌ زیادی برای بازگشت به عقب برایشان باقی نمانده است.»

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین