ایران چگونه پروژه‌های آمریکا را در منطقه ناکام گذاشت؟

جهان،   4000129106 ۲۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

گزارش‌های منتشر شده در مراکز مطالعاتی معتبر رژیم صهیونیستی حاکی از تقویت توانایی‌های محور مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی ایران است که تا این مرحله پروژه‌های آمریکایی-اسرائیلی را ناکام گذاشته است.

ایران چگونه پروژه‌های آمریکا را در منطقه ناکام گذاشت؟

به گزارش الف به نقل از مجله تحلیلی العصر الدولیه،  اندیشکده تحقیقات امنیت داخلی اسرائیل در گزارش استراتژیک سالانه خود (سال ۲۰۲۰ -۲۰۲۱) که توسط  «عاموس یادلین»  مدیر این اندیشکده و رئیس سابق شعبه اطلاعات رژیم صهیونیستی تهیه شده شامل توصیه‌هایی برای تصمیم سازان تل‌آویو جهت طراحی برنامه ها و سناریوهایی برای مقابله با چالش های استراتژیک پیش روی اسرائیل است. در این میان مقابله با تهدید نظامی جمهوری اسلامی ایران و متحدان آن در صدر چالش‌های اسرائیل قرار دارد.  در این گزارش همچنین درباره توانایی‌های هسته‌ای ایران و لزوم ادامه اقدامات علیه مواضع ایران در سوریه و پروژه تولید موشک های دقیق مقاومت لبنان تاکید شده است.

 العصرالدولیه افزود، در این گزارش همچنین به تهدید پیش روی اسرائیلی ها توسط صدها هزار موشک دقیق قابل پرتاب از جانب یمن، لبنان ،سوریه ، عراق و ایران پرداخته شده و اندیشکده مذکور صهیونیستی تاکید کرد باید اقدامات محتاطانه جهت خنثی کردن این تهدیدها صورت بگیرد.

 کارشناسان معتقدند این قبیل گزارش‌هایی که توسط مراکز معتبر اسرائیلی منتشر می‌شود  نشان می دهد که محور مقاومت از ایران تا عراق، سوریه ، لبنان،  فلسطین و یمن چه تاثیر پررنگی بر تصمیمات استراتژیک امنیتی آمریکا و اسرائیل دارد. درست است که دشمن اصلی و ستون فقرات جبهه دشمنان محور مقاومت، آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند؛ اما نمی‌توان ابزار های داخلی آنها یعنی رژیم‌های مرتجع عربی که به نیابت از واشنگتن پروژه‌های آن را در منطقه اجرا می کنند نادیده گرفت.  

در ادامه گزارش مجله العصرالدولیه آمده است، اما با همه این وجود محور آمریکایی –صهیونیستی- عربی  تاکنون موفق به اجرای برنامه های خود علیه محور مقاومت نشده است. سردرگمی در برنامه های آمریکا برای اجرای پروژه خاورمیانه بزرگ و تحمیل متغیر های منطقه ای و بین المللی کاملا مشهود است و به نظر می‌رسد که این کشور از مهار گسترش نفوذ ایران و محدود کردن آن در سطح منطقه ای و بین المللی ، مقابله با نفوذ روسیه در منطقه و حذف آن از دایره نفوذ عرصه بین المللی و  نیز بازیابی اعتماد متزلزل جامعه صهیونیستی به قدرت ارتش این رژیم کاملا ناامید شده است.

به نوشته العصرالدولیه،  این ناکامی های واشنگتن موجب شد تا به سمت تغییر قوانین  درگیری خود از جنگ نیابتی به تقابل مستقیم با تکیه بر یک اتحاد عربی- صهیونیستی و تحمیل سیاست هایی همچون تحریم‌های اقتصادی علیه کشورهایی همچون ایران و سوریه کشیده شود. این وضعیت حاکی از اهمیت آماده‌سازی برای سناریوی تقابل همه جانبه میان محور مقاومت و دشمن صهیونیستی -آمریکایی است؛ همان چیزی که مراکز تحقیقاتی اسرائیلی درباره آن صحبت می کنند و آن را «استراتژی جامع حمله پیشگیرانه» می داند.

مجله العصرالدولیه در ادامه گزارش خود آورده است،  از طرف دیگر محور مقاومت نیز برای چنین سناریویی آمادگی کامل دارد که شاخص های آن به شکل زیر است:

- سخنان سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان درباره آمادگی مقاومت برای رویارویی گسترده با دشمن صهیونیستی در صورت اشتباه محاسباتی اسرائیل در ارزیابی‌های راهبردی خود.

- سخنان رهبران مقاومت فلسطین درباره وحدت جبهه مقاومت.

- سخنان سید «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن درباره نقش موثر این کشور در محور مقاومت.

- سخنان مقامات ایرانی درباره اتحاد محور مقاومت و نیز تقویت برنامه هسته‌ای ایران و سیستم موشکی دقیق این کشور در منطقه.

- اعتراف مسئولان رژیم صهیونیستی درباره تهدیدات یمن علیه جبهه اسرائیل به ویژه پس از ضربات شدید جنبش انصارالله علیه تاسیسات نفتی عربستان سعودی.

به گزارش مجله العصرالدولیه، همچنین تجربه تقابل های مستقیم میان محور مقاومت و محور آمریکایی- صهیونیستی در منطقه که بارزترین آنها شکست خفت بار رژیم صهیونیستی در لبنان در سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ بود موجب نگرانی متحدان ایالات متحده و ابزارهای آن در منطقه شده و این امر به ویژه در دوره اخیر حضور آمریکایی‌ها در منطقه را تحت شعاع قرار داده است.

در ادامه این گزارش آمده است،  در چارچوب تقویت نیروی بازدارندگی محور مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی ایران ارتش این کشور و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مانور های نظامی متعدد در قالب های مختلف انجام می دهند که به برنامه ثابت در سیاست دفاعی ایران تبدیل شده و می خواهد بگوید جمهوری اسلامی ایران توانایی دفاعی لازم برای پاسخگویی به هرگونه تهدید یا اقدام خصمانه را دارد.  در واقع نظریه جمهوری اسلامی ایران در این سیاست خود، آمادگی برای جنگ با هدف جلوگیری از وقوع جنگ است.  مانورهای ایران در سطوح مختلف زمینی و هوایی و دریایی صورت می‌گیرد و یک پیام بسیار مهم برای واشنگتن و اسرائیل و ابزارهای آنها در منطقه است مبنی بر اینکه اگر ایران در معرض هرگونه تجاوز قرار بگیرد پایگاه های نظامی و تاسیسات حیاتی دشمن در منطقه نابود خواهد شد.

به نوشته العصرالدولیه، این بدان معنا است که سیاست فشار حداکثری دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و همه این دولت‌های این کشور که به دنبال متوقف کردن توسعه برنامه موشکی ایران هستند شکست خورده است.  به این ترتیب ایران اصولی را که انقلاب این کشور از آن آغاز شد، یعنی اصول آزادی، توسعه ،استقلال و حاکمیت، قطع کردن دست استکبار و مقابله با پروژه صهیونیستی را تا پایان ادامه می دهد و همچنین هیچ شرطی برای ایجاد تغییر در برنامه موشکی خود طی مرحله آینده را نمی پذیرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۹۲۸۳۰۱۰۶:۱۰:۱۸ ۱۴۰۰/۱/۳۰
چطور مراکز تحقیقاتی دنیا در مورد گرانی و تورم و بی اعتبازی اقتصاد ایران میگن ...دروغه؟
ناشناس۱۹۲۸۶۹۷۱۰:۵۹:۵۲ ۱۴۰۰/۱/۳۰
مبارزه با آمریکا خرج دارد.
ناشناس۱۹۲۹۰۳۶۱۳:۵۹:۳۰ ۱۴۰۰/۱/۳۰
دیوان محاسبات کشور می‌گوید ذخایر سنگ آهن ایران ۳.۳ میلیارد تن برآورد می‌شود و اگر اکتشافات جدید صورت نگیرد، ذخایر سنگ آهن کشور تا ۱۸ سال آینده تمام می‌شود.
ناشناس۱۹۲۹۸۴۹۰۲:۰۹:۲۸ ۱۴۰۰/۱/۳۱
خرج چو از کیسه ملت بود.سوپرمن شدن آسان بود.البته ملت فهیم از مسئولین محترم سپاس گرازند:)) که خانواده هایشان در فرنگ هستند و خودشان بخاطر شوق خدمت در این کشور بلا زده اقامت دارند
ناشناس۱۹۲۹۸۹۵۰۶:۲۱:۵۱ ۱۴۰۰/۱/۳۱
لزومی به مبارزه با امریکا نمی بینم
ناشناس۱۹۲۸۷۶۲۱۱:۳۳:۰۱ ۱۴۰۰/۱/۳۰
حالا تا چند وقت باید بشنویم مذاکرات خوب مثبت سازنده و رو به جلو بود و فرسایشی نیست
ناشناس۱۹۲۸۳۵۵۰۷:۳۱:۱۸ ۱۴۰۰/۱/۳۰
با هزینه فراوان ....
ناشناس۱۹۲۸۳۹۶۰۸:۱۵:۵۶ ۱۴۰۰/۱/۳۰
اگر تئوری بازی ها را بدانید خواهید فهمید ما درگیر بازی های سیاسی امریکا شده ایم که مانع پیشرفت و آبادانی کشور است
ایرانی۱۹۲۸۴۰۷۰۸:۲۱:۱۷ ۱۴۰۰/۱/۳۰
لعنت خدا بر آمریکا که به خاطرش تمام سرمایه این مملکت حیف و میل می شود.
ناشناس۱۹۲۸۸۹۶۱۲:۵۰:۴۴ ۱۴۰۰/۱/۳۰
با شعار مرگ بر این و آن مخالفم مگر مرگ بر انگلیس و محصولاتش
ناشناس۱۹۲۸۹۶۷۱۳:۲۴:۴۱ ۱۴۰۰/۱/۳۰
به آمریکا چه ربطی داره؟ این همه کشور با آمریکا رابطه دارن و دارن پیشرفت می کنن. فقط ما و کره شمالی هستیم که با شاخ آمریکا درگیر شدیم
ناشناس۱۹۲۸۴۱۸۰۸:۳۱:۲۲ ۱۴۰۰/۱/۳۰
آیا ما برای این ساخته شده ایم تا با آمریکا در همه زمینه ها مخالفت کنیم؟ آیا جز ضرر تا به حال سودی از این کار برده ایم؟
ناشناس۱۹۲۹۲۴۷۱۶:۳۴:۵۶ ۱۴۰۰/۱/۳۰
قبل از انقلاب حدود ۵۰۰۰۰ نظامی آمریکایی توی ایران بودن و کلی سلاح آمریکایی داشتیم. الان همون پولی که برای دستمزد نظامی‌ها و تجهیزات نظامی به آمریکا می‌دادیم و شاید خیلی کمتر خودمون برای خودمون هزینه میکنیم و از لحاظ نظامی به کسب وابسته نیستیم.
ناشناس۱۹۲۸۴۲۰۰۸:۳۲:۲۸ ۱۴۰۰/۱/۳۰
تنها کشوری در جهان که تمام امور داخلیش بر منای امور خارجیش بنا شده است، ایران است.
مهران۱۹۲۸۸۶۵۱۲:۳۸:۱۱ ۱۴۰۰/۱/۳۰
حرفتون اشتباه است وقتی کره جنوبی بدون اجازه آمریکا حق ندارد حتی تلویزیون به ایران بفروشد و از ترس مجبور میشه فروش تلویزیون رو قطع کند و یا وقتی ژاپن بابت فروش یک دستگاه تویوتا به سفارت ایران از آمریکا عذرخواهی میکند پس بدانید تمام کشورها سیاست داخلیشون تحت تاثیر سیاست خارجی است
ناشناس۱۹۲۹۵۹۵۲۱:۱۲:۵۹ ۱۴۰۰/۱/۳۰
بخاطر منافع کشورشون هست. نمی خواهند بخاطر ایران ، بازار آمریکا و تکنولوژی آمریکا رو از دست بدهند.
ناشناس۱۹۲۹۸۷۶۰۴:۴۱:۴۰ ۱۴۰۰/۱/۳۱
اخه ما هم بدونه اجازه امریکا حق فروش نفت و چیزهای دیگه رو نداریم اگه اجازه امریکا لازم نیست چرا اصلا مذاکره میکنید همه این نشست و برخاست فقط بخاطر اجازه امریکاست
ناشناس۱۹۲۹۲۵۶۱۶:۳۸:۵۴ ۱۴۰۰/۱/۳۰
اینو باید به اونایی بگی که آب خوردن رو هم به مذاکره گره زدن، یا اونایی که میگن راه حل تمام مشکلات ما در مذاکره با کدخدا خلاصه میشه. این همه حرف از جهش تولید و پشتیبانی و مانع‌زدایی و نگاه به داخل و حمایت از تولید زده میشه ولی بعضی‌ها باز هم نگاهشون به خارجه!!!!!!
ناشناس۱۹۲۸۴۳۴۰۸:۴۵:۴۵ ۱۴۰۰/۱/۳۰
کشوری که نمی تونه دان مرغ تولید کنه و مردمش تو صف مرغ و روغن هستن چطور می تونه ابر قدرت رو شکست بده؟
ناشناس۱۹۲۸۹۷۱۱۳:۲۷:۵۴ ۱۴۰۰/۱/۳۰
کشوری که جوانان 35 ساله اش با مدرک ارشد و روزی 10 ساعت کار هنوز نمی تونه یه پراید بخره و یا ازدواج کنه به نظرتون شکست خورده یا شکست داده؟؟؟
ناشناس۱۹۲۹۴۴۰۱۸:۳۸:۲۴ ۱۴۰۰/۱/۳۰
اون کشوری شکست خورده که بعد از ۷۰سال از تأسیس هنوز بحران مشروعیت داره، برای باقی موندن تو دنیا تلاش می‌کنه!!!
ناشناس۱۹۲۸۶۸۷۱۰:۵۶:۳۹ ۱۴۰۰/۱/۳۰
ولی ما چیز دیگری می بینیم ، فقر و گرانی درکشور جولان میدهد .
علیرضا۱۹۲۸۷۷۹۱۱:۴۶:۱۶ ۱۴۰۰/۱/۳۰
نویسنده محترم احتمالا تو صف مرغ و روغن نمیرن دو ساعت منتظر بشن...
ناشناس۱۹۲۹۴۳۸۱۸:۳۶:۱۹ ۱۴۰۰/۱/۳۰
به نظر میاد فقط تیتر مطلب رو خونده باشی چون همون خط اول نوشته این گزارش توی اسرائیل تهیه شده!!!
ناشناس۱۹۳۰۱۰۱۱۰:۴۹:۱۱ ۱۴۰۰/۱/۳۱
چرا دست از سر ایران بر نمی دارن؟ کاری بهمون نداشته باشند ما به اونها چیکار داریم؟ اینقدر ایران و اطرافش رو درگیر جنگ و استرس و داعش و مواد مخدر و... می‌کنند تا اصلا به پیشرفت نرسیم فکر کنیم. یک موشکی چیزی اختراع کنید جای اسرائیل بزنید کل آمریکا بره زیر آب
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

    5. این صدای اقتدار ایران است ...

    6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    8. وحدت ملی با وعده صادق

    9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

    10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

    11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    15. کمی دیر نیست؟

    16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    آخرین عناوین