راه‌حل سردار دهقان برای خروج پرونده هسته‌ای از بن‌بست/ شعار حسن خمینی انتخاب شده است؟/ انتقادات اصولگرایان از نامزدی جلیلی/ تقاضا برای برخورد قضایی با روحانی

گروه سیاسی الف،   4000121129 ۴۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

راه‌حل سردار دهقان برای خروج پرونده هسته‌ای از بن‌بست/ شعار حسن خمینی انتخاب شده است؟/ انتقادات اصولگرایان از نامزدی جلیلی/ تقاضا برای برخورد قضایی با روحانی

آخرین آمار کرونا در ایران

دکتر سیما سادات لاری امروز ‌‌‌‌‌‌‌‌شنبه در خصوص آخرین وضعیت ویروس کرونا در کشور گفت: از دیروز تا امروز ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۹ هزار و ۶۶۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که 2 هزار و ۲۰۵ نفر از آنها بستری شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۴۹ هزار و ۷۸ نفر رسید.

او افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۴ هزار و ۲۳۲ نفر رسید.

بیشتر بخوانید:

روحانی: مهم‌ترین عامل موج چهارم کرونا ورود ویروس انگلیسی از عراق بود

درخواست برخورد قضایی با روحانی

میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۵۶ درصد است/ کرونای انگلیسی نوع غالب ویروس در ایران

عصر ایران درباره سخنان امروز رئیس جمهور نوشت: «جا دارد در همین نوشتار از رییس جمهور و ستاد ملی کرونا، معذرت خواهی کنیم که مرز عراق را به صورت کامل نبستیم. اینکه اجازه دادیم رفت و آمد انجام شود.

از یک، یک اعضای ستاد ملی کرونا عذر می‌خواهیم که شب عید، هیچ محدودیتی اعمال نکرده و با متخلفین برخورد نکردیم. اگر ما با آنهایی که تخلف کردند برخورد می‌کردیم، شرمنده شما نمی‌شدیم. اگر کمی بازارها را مدیریت می‌کردیم شاهد این همه شلوغی نبودیم.

شرمندگی به روی ما ماند که مثل سال گذشته القا نکردیم که دید و بازدیدهای عید هم می‌تواند عامل شیوع ویروس کرونا باشد. می‌دانی آقای رییس جمهور تقصیر ماست و این را به خوبی می‌دانیم.

به نکته خوبی اشاره کردید جناب روحانی! عروسی‌ها در ماه شعبان یک عامل مهم است. نباید اجازه می‌دادیم تالارها مشغول به کار شوند. اگر به تالارهای پذیرایی مشوق‌های اقتصادی می‌دادیم تا آنها با خیال راحت در تالارهای‌شان را می‌بستند این اتفاق نمی‌افتاد. بالاخر آنها بیش از یک سال است که کار نکرده‌اند و ما باید هوای آنها را می‌داشتیم.

می‌دانم،  از سفرها حرف نزنید که عرق شرم روی پیشانی‌مان می‌نشیند. قبول دارم اگر راه‌ها را بسته بودیم و اجازه نمی‌دادیم که مردم با خیال راحت از این شهر به شهر دیگر بروند. اگر جاده چالوس را بسته بودیم و اجازه نمی‌دادیم دود جوجه کباب مازندران را بردارد، احتمالا الان این استان قرمز جگری نبود.»

از سوی دیگر سخنان اخیر وزیر بهداشت و معاونین این وزارتخانه درباره مخالفت ایشان با تصمیمات ستاد کرونا درباره آزاد بودن سفرهای نوروزی به کنایه رئیس جمهور و انتقاد روزنامه دولت همراه شد.

حسن روحانی با تاکید بر این که در موضوع مبارزه با کووید ۱۹ همه باید یکصدا باشیم، گفت: روزها و هفته‌های سختی در پیش رو داریم بنابراین نباید چندصدایی در این زمینه باشد. این که ما برای ستاد ملی کرونا یک سخنگو انتخاب کردیم برای جلوگیری از چند صدایی است. اگر بنا باشد هرکسی در تلویزیون مصاحبه کند و هر حرف و بیانی به کار بگیرد که نمی‌شود.

 رییس دولت تدبیر و امید اضافه کرد: ما یک ستاد هستیم و وقتی تصمیم می‌گیریم همه با هم مسوولیم و همه باید از آن تصمیم حمایت کنیم. چند صدایی جز این که به دست ضد انقلاب و ایران بهانه می‌دهیم هیچ کار دیگری نیست و در کنار آن باعث خسته شدن کادر درمان می‌شویم.

روزنامه دولت یعنی روزنامه ایران هم نوشت: «این قابل دفاع نیست همزمان با آنکه متن جلسات ستاد ملی مقابله با کرونا و اظهارات رئیس جمهوری، در رسانه‌ها منتشر می‌شود و آقای علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد هم بعد از هر جلسه درباره رویدادها یا تصمیم‌های جدید اطلاع‌رسانی می‌کند، شاهد آن باشیم که مثلاً خانم سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت هم در کنار آقای کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو به امر اطلاع‌رسانی مبادرت می‌ورزند. کار البته به همینجا ختم نمی‌شود، چرا که آقای علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونای تهران به همراه آقای محسنی بندپی استاندار تهران هم در امر اطلاع‌رسانی کرونایی مشارکت دارند همچنانکه خود آقای سعید نمکی وزیر بهداشت هم در این میان دستی بر آتش دارد بماند که مثلاً آقای علیرضا وهاب‌زاده مشاور وزیر هم به یک مرکز اطلاع‌رسانی تبدیل شده و در کنار همه اینها اطلاع رسانی‌های متخصصانی مثل خانم مینو محرز و مسعود مردانی و... را هم داریم.

به این لیست می‌توان رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را هم اضافه کرد. چنین وضعیتی حتماً با اصل تشکیل ستاد ملی مبارزه با کرونا و ضرورت داشتن صدای واحد در امر اطلاع‌رسانی مغایرت دارد و می‌طلبد که تدبیری ناظر بر رفع آن اندیشید. آنچه مهم است اینکه اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی شفاف و منظم و سازماندهی شده برای پرهیز از عادی‌انگاری و جلوگیری از نگرانی بیهوده و غیر واقعی مردم صورت گیرد. ناگفته نماند که در این پراکنده گویی‌ها کرونایی، گاهی برخی نامه‌ها یا گپ و گفت‌ها در ستاد ملی یا وزارت بهداشت هم به رسانه‌ها درز پیدا می‌کند که بر تشویش و نگرانی‌های مردم می‌افزاید.»

***

شعار حسن خمینی انتخاب شده است؟

اعتماد نوشت: «زمزمه كانديداتوري سيدحسن خميني در فضاي سياسي كشور قوي‌تر از پيش شنيده مي‌شود... فعلا در اين مرحله، دعوت از شخصيت‌هاي مهم را در دستوركار دارد و بر اين اساس جمعي از اصلاح‌طلبان كه معتقدند حضور افرادي مانند سيدحسن خميني مي‌تواند به گرم شدن تنور انتخابات كمك كند، به سوي يادگار امام رفته‌اند.

طي هفته‌هاي اخير اصلاح‌طلبان بارها تاكيد كرده‌اند كه ‌غير از تصميمات شوراي نگهبان، يكي از دغدغه‌هاي مهم آنان مشاركت مردم در انتخابات رياست‌جمهوري است كه به عوامل مختلفي از جمله حضور كانديداهاي مطرح بستگي دارد. آنان مي‌گويند چنانچه كانديداهاي همه جريان‌هاي سياسي نتوانند در انتخابات حضور داشته باشند، مشاركت با كاهشي چشمگير روبه‌رو خواهد شد. در نتيجه تاكيد دارند كه افرادي مانند سيدحسن خميني بايد وارد ميدان شوند.

اما گويا سيدحسن خميني هنوز تصميم نهايي خود براي انتخابات رياست‌جمهوري را نگرفته است. هرچند سخنراني‌ها و فعاليت‌هاي او كم‌كم رنگ و بوي انتخاباتي مي‌گيرد و اين ظن را كه احتمالا در اين باره به نتيجه‌اي مثبت مي‌رسد و وارد گود مي‌شود، قوي‌تر مي‌كند. همزمان درخواست گروه‌هاي اصلاح‌طلب نيز از او براي شركت در انتخابات جدي‌تر مي‌شود.»

از سوی دیگر روزنامه سازندگی، ارگان حزب کارگزاران، تصویر جلد خود را به حسن خمینی اختصاص داد و تیتری از سخنان دیروز وی انتخاب کرد. تیتری که برخی رسانه ها را به این سمت سوق داد که «همه با هم» شعار انتخاباتی حسن خمینی است.

اما روزنامه فرهیختگان درباره این شخصیت سیاسی نوشت: «حسن خمینی درکنار ضعف سیاست‌ورزی که یک‌بار حسابی گریبانگیر او شده، مانند دیگر نزدیکان دولت نقطه‌ضعف چسبندگی به وضع موجود را با خود دارد، حمایت سفت و سخت او از حسن روحانی مخصوصا در سال 96 که به‌صراحت و با انتشار ویدئوی تبلیغاتی صورت گرفت (که دقیقا عکس مشی گذشته بیت امام راحل(ره) بود و خانواده معمار انقلاب را درگیر سیاست‌بازی‌های نامألوف کرد) باعث شد او بیشتر از گذشته در چالش‌های نابلدی و ناکارآمدی کابینه روحانی شریک باشد و امروز بلای حرکت وی شود.

در این میان اما به‌نظر می‌رسد که حسن خمینی ظاهرا به‌خوبی از این مساله اطلاع دارد؛ چراکه چندی پیش در سخنانی تلاش کرد مرزبندی خود با دولت و وضع موجود را مشخص کند و بگوید که او هم از روحانی راضی نیست. او یکی، دوهفته پیش در گفت‌وگویی اظهار کرده بود: «من اصلا مدافع وضع موجود نیستم؛ ممکن است بنده هم شروع کنم به اندازه شما درددل داشته باشم.» این اظهارنظر به‌خوبی نشان می‌دهد که حسن خمینی هم چالش بزرگ چسبندگی به فاجعه عملکردی دولت روحانی را داراست و اگر قرار است کنشی داشته باشد باید راهی برای حل این معضل بیابد.»

بیشتر بخوانید: «همه با هم»؛ شعار انتخاباتی سید حسن خمینی؟!

***

درخواست کیهان برای شفافیت هزینه های تبلیغات انتخابات

کیهان نوشت: «پیش از سنجش و بررسی برنامه‌های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری، اقداماتی مقدماتی ضروری به نظر می‌رسد. یکی از اصلی‌ترین این اقدامات، روشن شدن منابع مالی نامزدهاست. ورود به صحنه انتخابات ریاست جمهوری و تبلیغات و رقابت‌های گسترده و فراگیر آن در سطح کشوری با بیش از 80 میلیون جمعیت و مساحتی چنین بزرگ، نیازمند منابع مالی گسترده‌ای است؛ از برپایی ستادهای انتخاباتی در شهرهای مختلف تا سفرهای انتخاباتی، مستندها و فیلم‌های تبلیغاتی، کمپین‌ها و فعالیت‌ها در فضای مجازی، مراسمات و نشست‌ها، تبلیغات میدانی و برخی فعالیت‌های غیرمجاز مانند جلب و خرید نظر و رای افراد و چهره‌های سرشناس و اثرگذار مانند سلبریتی‌ها و رؤسای قبایل و...

حتی در صورت فعالیت سالم و قانونی هم نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری منابعی می‌طلبد که می‌توان گفت تقریباً هیچکدام از چهره‌های سیاسی قادر به تامین شخصی آن نیستند و در این زمینه باید روی پشتیبانی و همراهی دیگران حساب کنند.

در یک فضای عقلانی و منطقی انتخاباتی، یکی از مهم‌ترین مطالبات افکار عمومی و نمایندگان آنها (مانند رسانه‌ها و چهره‌های دارای تریبون) باید پرسش از میزان و چگونگی تامین و هزینه این منابع مالی باشد.»

***

راه‌حل سردار دهقان برای خروج پرونده هسته‌ای از بن‌بست

سردار حسین دهقان، وزیر سابق دفاع و نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره پرونده هسته‌ای کشورمان به شرق گفت: « آقای احمدی‌نژاد اعلام کرد برای ما رفتن به شورای امنیت سازمان ملل و صدور قطع‌نامه مهم نیست. خب الان همان‌هاست که ادامه دارد. اگر آن زمان می‌دانستیم با این تصمیم چه وضعیتی پیش می‌آید، اجازه نمی‌دادیم پرونده هسته‌ای ما به شورای امنیت برود.

شورای امنیت یعنی قطع‌نامه، ایجاد تعهد و اگر اجرا نشد آثار بعدی آن. بعد گفتند قطع‌نامه کاغذپاره است؛ نه، کاغذپاره نبود. آن زمان باید تصمیم می‌گرفتیم و به فکر این هزینه‌ها بودیم. تصمیم درست نگرفتیم و الان هزینه‌ها را پرداخت می‌کنیم. الان هم دوئلی با آمریکا داریم که هر طرف می‌گوید اول تو. الان حرف مردم ما چیست؟

واقعا مردم ما به آمریکایی که ظلم کرده و این همه تحریم را اعمال کرده، اعتماد می‌کنند؟ بگوییم خیلی خب مذاکره؟ این منطقی است؟ امروز برجام تأیید می‌شود، اوباما فردا علیه ما تحریم اعمال می‌کند. خب تا آخر دوره‌اش هم ادامه داشت.

الان ملت ما حاضر است به آمریکایی که برجام را زیر پا گذاشته و تحریم کرده، اعتماد کند؟ الان هم به ما می‌گوید شما به نقطه صفر برگردید تا من هم تحریم‌ها را برگردانم. آن موقع قرار بود تحریم‌ها را بردارد. ملت به این دلیل به برجام تن داد و قبول کرد چون قرار بود تحریم‌ها برداشته شود که نشد...

این انسداد به وجود آمده است، این بن‌بست هست، اما راه‌حل دارد. ما به طرف آمریکایی گفته‌ایم شما آنچه را از سال 2015 تحریم کرده‌اید جمع کنید، به اول برجام برگردید، ما هم برمی‌گردیم، مشکلی نداریم. حالا می‌گویید منطقی و عقلانی نیست، من می‌گویم هست. می‌گویید به‌صرفه‌ نیست، من می‌گویم هست. فرمولش هم خیلی روشن است. بحث همان هزینه فایده است. آمریکا می‌خواهد هیچ هزینه‌ای پرداخت نکند.»

به نظر می‌رسد حسین دهقان غیر از آنچه موضع رسمی نظام بوده است راه حل جدیدی برای پرونده هسته ای ایران ندارد یا شاید تاکنون از بیان آن خودداری کرده است. شاید هم به امید ابتکار وزیر خارجه آینده خود باشد.

***

انتقادات اصولگرایان به نامزدی جلیلی

فردا نوشت: یک ماه دیگر ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آغاز می شود. هرچند تا کنون کاندیداهای متعددی در جریان اصولگرا برای حضور در این عرصه اعلام آمادگی کردند اما وضعیت سعید جلیلی همچنان خاکستری است. این روزها در فضای مجازی اطرافیان سعید جلیلی خیلی به آب و آتش می زنند تا هنوز تکلیف برجام مشخص نشده، او را به چهره غالب در انتخابات تبدیل کنند...

سعید جلیلی سال 92 نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد و بیش از 4 میلیون رأی کسب کرد. حامیانش معتقدند با توجه به وضعیتی که برجام پیدا کرد اگر جلیلی بیاید آرای بیشتری را می تواند به دست آورد. البته این فقط یک روی سکه است و جلیلی منتقدان بسیاری دارند که کسر قابل توجهی از آنها اصولگرا هستند.

گروهی از منتقدان می گویند کشور با حجم مشکلات عدیده‌ای همچون در کسب‌وکارها، نواسانات بسیار ارز و طلا، پایین بودن ارزش پول ملی، قیمت بالای مسکن، تورم و غیره دست و پنجه نرم می کند و راه حل این موضوعات قطعا به دست جلیلی امکانپذیر نخواهد بود چون او سابقه اجرایی ندارد و تنها در دوره ای مسئول مذاکرات هسته ای بوده است.

انتقادها به جلیلی به اینجا ختم نمی شود. گروهی دیگر معتقدند نامزدی جلیلی صحنه انتخابات را دوقطبی و انتخاب مردم را احساسی می کند و این اتفاق به صلاح کشور نیست.

در این میان گروه هم هستند که می گویند به شرطی سعید جلیلی می تواند در انتخابات ریاست جمهوری موفق باشد که دایره حامیانش وسیع شود...

رایزنی های شورای وحدت اصولگرایان با نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از هفته پیش استارت خورد، حال باید دید در روزهای آینده سعید جلیلی می تواند نظر این شورا و سپس شورای ائتلاف را برای جلب حمایت کسب کند یا خیر.»

***

 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۹۱۰۰۵۲۲۰:۳۶:۴۹ ۱۴۰۰/۱/۲۱
توافق هسته ای با یک حزب سیاسی در آمریکا بی فایده است چون اگر حزب مخالف سر کار بیاد باز توافق رو رد می کنه.باید از حالت تخاصم خارج شد.
ناشناس۱۹۱۰۷۸۸۰۹:۰۸:۰۲ ۱۴۰۰/۱/۲۲
بیشتر از انتخاب رییس جمهور نیاز به انقلاب سوم که انقلاب اقتصادی است داریم
مسلمان۱۹۱۰۰۵۶۲۰:۴۰:۲۷ ۱۴۰۰/۱/۲۱
سید حسن خمینی نیازی به پست ندارد
ناشناس۱۹۱۰۸۴۴۰۹:۴۶:۰۸ ۱۴۰۰/۱/۲۲
ایشون سنخیتی با این مسائل نداره ___ اگه طاغوت میخواستیم همراه پدر بزرگش انقلاب نمیکردیم با پول وثروت نمیشه مقبولیت خرید
ناشناس۱۹۱۰۸۵۲۰۹:۴۹:۵۵ ۱۴۰۰/۱/۲۲
حسن مصطفوی کمترین درکی از مردم و آرمان‌های خمینی و انقلاب نداره
ناشناس۱۹۱۰۸۶۱۰۹:۵۵:۰۱ ۱۴۰۰/۱/۲۲
بعضیها برای فرار از محاکمه میخوان کاندید بشن اگه زودتر محاکمه بشه ، رفقاش حساب دستشون میاد
ناشناس۱۹۱۰۰۵۸۲۰:۴۲:۰۶ ۱۴۰۰/۱/۲۱
ظلم را 20 سال پیش که با بین المللی کردین مسئله داخلی این بحران ایجاد کردین
ناشناس۱۹۱۱۱۲۸۱۱:۵۱:۵۴ ۱۴۰۰/۱/۲۲
نگارش درست را یاد بگیریم این جمله شما معنیش چیه ؟؟؟ اول بیاموزیم که جملات را درست بنویسیم
ناشناس۱۹۱۰۰۶۷۲۰:۴۵:۰۶ ۱۴۰۰/۱/۲۱
مسئول اصلی موج چهارم و تلفات گسترده شخص روحانی است و بعد آنها که سفررفتند پس او باید محاکمه شود
ناشناس۱۹۱۰۰۷۴۲۰:۴۷:۲۶ ۱۴۰۰/۱/۲۱
رای ما فقط سعید محمد
ناشناس۱۹۱۰۰۷۶۲۰:۴۸:۱۳ ۱۴۰۰/۱/۲۱
هیچ کدوم از افراد مطرح غیر از قالیباف تجربه اجرایی ندارند، باز جلیلی تفکر و منش قوی‌تری نسبت به بقیه داره، سید حسن هم اول مرقد امام رو بعد سی سال تموم کنه بعد به فکر پروژه های دیگه باشه.
ناشناس۱۹۱۰۰۹۲۲۰:۵۶:۲۰ ۱۴۰۰/۱/۲۱
"همه باهم" به سید حسن خمینی می گین نه! هر 3 این ها مناسب ریاست جمهوری نیستند! جلیلی 8 سال مذاکره بی نتیجه داشت و الاف کرده بود یک کلیمه انگلیسی بلد نیست و سواد درست نداره، این آقای سردار هم تکلیفش مشخصه! ما اگر قرارر بود پادگان بزنیم انقلاب نمی کردی جمهوری نمی شدیم
ناشناس۱۹۱۱۱۳۷۱۱:۵۴:۱۹ ۱۴۰۰/۱/۲۲
از رو شکم رای دادن نتیجش بهتر از این نمیشه. مثلا الان که ظریف رفت یه قرارداد خفت‌بار امضا کرد خوب شد؟ لطفا برو بیشتر از دستاوردهای دوران مذاکره ی جلیلی بخون. ایشون تنها کسیه که به دولت مستقر پیشنهادات بسیاری برای حل مشکلات را داد که گوش دولت بدهکار نبود و الان با دستی پر به انتخابات می آید.
ناشناس۱۹۱۰۰۹۸۲۰:۵۹:۱۳ ۱۴۰۰/۱/۲۱
اصلاح طلبان میخان تکنیک سال 92 را تکرار کنند. میدانستند هاشمی رفسنجانی رد صلاحیت میشه و این موجب محبوبیت نامزد مورد حمایت خودشون (روحانی) میشه. این بار همین تکنیک رو میخان با استفاده ابزاری از سید حسن خمینی استفاده کنند.
ناشناس۱۹۱۰۱۰۵۲۱:۰۱:۰۵ ۱۴۰۰/۱/۲۱
حسن اول متاسفم حسن دوم دلواپسم واست
ناشناس۱۹۱۰۱۲۲۲۱:۰۹:۰۱ ۱۴۰۰/۱/۲۱
چهار ماه آینده پیرو 7.5 سال گذشته هر بار می گویند مذاکرات مثبت سازنده و رو به جلو بود تا دوره شان بپایان برسد
ناشناس۱۹۱۰۱۴۷۲۱:۲۱:۲۹ ۱۴۰۰/۱/۲۱
یعنی واقعا کسی پیدا میشه به امثال حسن خمینی رای بدن
ناشناس۱۹۱۱۰۱۷۱۱:۰۹:۲۸ ۱۴۰۰/۱/۲۲
پاسخ آری است چون ما ملت ایران بارها و بارها و ..... نشان داده ایم که همواره مهمترین تصمیمات برای آینده مملکت را تحت تاثیر تبلیغات و شعارهای سراسر کذب و با احساسات آنی و زودگذر می گیریم و به هر فرد لایق و نالایقی ممکن است رای دهیم .
ناشناس۱۹۱۰۱۶۵۲۱:۳۰:۰۳ ۱۴۰۰/۱/۲۱
دهقان راه حلی برای لغو تحریم ها نداد. این چه جور تیتر زدن است؟
ناشناس۱۹۱۰۱۸۲۲۱:۴۵:۳۲ ۱۴۰۰/۱/۲۱
از تیتر بالا فقط جمله 《 تقاضای برخورد قضایی با روحانی 》 را قابل اعتناء دیدم .
ناشناس۱۹۱۰۱۹۲۲۱:۵۰:۰۶ ۱۴۰۰/۱/۲۱
راه حل دهقان رو به امریکا و روسیه و چین و فرانسه و انگلیس و آلمان ارائه نمائید
ناشناس۱۹۱۰۲۲۱۲۲:۰۵:۱۴ ۱۴۰۰/۱/۲۱
حسن اول برای هفتاد پشت ملت بس بود.
ناشناس۱۹۱۰۲۲۶۲۲:۰۷:۳۹ ۱۴۰۰/۱/۲۱
متاسفانه با بی تدبیری دولت موج چهارم کرونا ایجاد شد و کرونای جهش یافته انگلیسی در همه کشور شایع شد.
ناشناس۱۹۱۰۲۲۸۲۲:۰۸:۲۶ ۱۴۰۰/۱/۲۱
حسن خمینی همان حسن روحانی است آزموده را دوباره آزمودن خطاست.
ناشناس۱۹۱۰۲۳۳۲۲:۰۹:۵۸ ۱۴۰۰/۱/۲۱
شورای نگهبان باید کاندیداهای فاقد سابقه کار اجرایی و مدیریتی را رد صلاحیت نماید.
ناشناس۱۹۱۰۲۴۰۲۲:۱۲:۲۷ ۱۴۰۰/۱/۲۱
مهم ترین عامل ورود ویروس کرونای انگلیسی از ترکیه بود دولت باید پاسخگو باشد که چرا پروازهای ترکیه را لغو نکرد ؟!
ناشناس۱۹۱۰۲۴۲۲۲:۱۳:۰۶ ۱۴۰۰/۱/۲۱
زیباکلام: خاتمی هم بیاید رای نمی آورد.
حسین۱۹۱۰۲۵۱۲۲:۱۶:۰۴ ۱۴۰۰/۱/۲۱
اقای دهقان آیا شما ملت هستین که از طرف اونا حرف میزنین. تاالان کجا بودین؟
ناشناس۱۹۱۰۲۵۹۲۲:۲۲:۰۷ ۱۴۰۰/۱/۲۱
با توجه به اینکه این آمریکا بوده که از برجام خارج شده، ایران میتونه برای برگشت آمریکا به برجام شرطهای اضافه بر برجام بگذاره.
ناشناس۱۹۱۰۲۶۴۲۲:۲۵:۱۳ ۱۴۰۰/۱/۲۱
وقتی با برجام و بی برجام تحریم هستیم باید از آن خارج شویم و به این خسارت محض پایان بدهیم.
ناشناس۱۹۱۰۳۰۴۲۲:۴۸:۴۶ ۱۴۰۰/۱/۲۱
دهقان كدام راه حل را داده؟ حرف يك نفر ميشود لقلقه دهان همه يعني يك نفر كه خودرا شايسته رياست جمهوري مي داند هيچي از خودش ندارد كه بگويد ؟
حسین روشن۱۹۱۰۳۱۱۲۲:۵۲:۲۷ ۱۴۰۰/۱/۲۱
حتما خودتونم ب خودتون رای میدید؟ آماده کنید دروغ ها را اما اینبار کلا خودتونو گول میزنید هرچند همیشه بوده اما اینبار جالبتره
ناشناس۱۹۱۰۳۳۸۲۳:۰۵:۰۶ ۱۴۰۰/۱/۲۱
تنها را نجات کشور انتخاب سردار سعید محمد است.
ناشناس۱۹۱۰۳۶۷۲۳:۲۲:۲۲ ۱۴۰۰/۱/۲۱
یه سری از کاندید ها برای رسیدن به این سمت تا روز موعود سکته خواهند کرد
ناشناس۱۹۱۰۴۳۵۰۰:۱۱:۲۲ ۱۴۰۰/۱/۲۲
اگرمن جای سید حسن باشم شرکت نمی کنم چون درگذشته تایید نشد
ناشناس۱۹۱۰۴۴۲۰۰:۱۹:۳۴ ۱۴۰۰/۱/۲۲
عمرا بزارن جلیلی بیاد چون بخور بخورشون به خطر میفته
ناشناس۱۹۱۰۴۷۲۰۰:۳۴:۴۳ ۱۴۰۰/۱/۲۲
نام شاخص: آزادی اقتصادی رتبه ایران در جهان: ۱۶۸ تعداد کل کشورها: ۱۸۰ کشور رتبه ایران در خاورمیانه: ۱۴ تعداد کل کشورهای خاورمیانه: ۱۴ این جایگاه حاصل سال‌ها تلاش مکرر مقامات مسئول در برهم زدن نظم بازارها و بخشنامه‌های خلق‌الساعه است.
حسین۱۹۱۰۴۸۹۰۰:۴۷:۳۸ ۱۴۰۰/۱/۲۲
واقعا؟ همه با هم؟ آخه حسن خمینی با اون سابقه سیاسیش که از هر کی حمایت کرده توزَرد و گندیده از آب دروامده! چه اعتماد به نفسی واقعا چه اعتماد به نفسی؟! و چه رویی
ناشناس۱۹۱۰۵۰۹۰۱:۰۳:۱۰ ۱۴۰۰/۱/۲۲
#رای-من-جلیلی #جلیلی-رای-دارد
امیر حسین سلطان/تهران۱۹۱۰۵۲۰۰۱:۲۴:۱۷ ۱۴۰۰/۱/۲۲
سوءمدیریت دولت موج چهارم کرونا را رقم زده است یا آنچه باعث پرهیز دولت از تنگ کردن حوزه فعالیت ها شده؟! این روزها و همچنین ماه های گذشته از بابت شیوع کرونا اکثریت قریب به اتفاق انتقادها متوجه دولت و رئیس جمهور و مجموعه های دولتی بوده است. دلنگرانی از ادامه حضور کرونا در ایران و تاثر و ناراحتی شدید از جان باختن شماری از هموطنان مان که هر روزه هم آمار آن اعلام می شود غیرقابل کتمان است و از اینرو نمی توان کسی را ملامت و سرزنش کرد. اما قدری عمیق تر به قضیه مبارزه با کرونا در ایران نگاه کنیم متاسفانه آنچه قضیه را حاد و حادتر نموده است شرایط اقتصادی و معیشتی به مراتب سخت تر و متفاوت تر در ایران طی 3 سال قبل از شیوع ویروس کرونا نسبت به سایر کشورهاست. مسائل تشدید تحریم ها و فشارهای اقتصادی قابل بی اعتنایی نیستند که بدون توجه به واقعیات بخواهیم صرفا سوء مدیریت دولت را بزرگ نمایی و آگراندیسمان نماییم. بله اگر ما هم همچون بسیاری کشورهای دیگر شرایط مان عادی بود می شد از دولت توقع داشت به مدت نامحدود و یا طولانی تر کلیه فعالیت ها را متوقف و تعطیل کند اما نیک می دانیم نه این دولت و نه هیچ دولت قدرتمندتری هم با توجه به اوضاع اقتصادی امروزی قادر به اعمال تصمیمات و مقررات شدیدتر نبوده و نخواهد بود. بنابراین ایکاش ما هم لااقل در مقام قضاوت های مان کمی منصف تر و واقع بین تر می بودیم اما متاسفانه نیستیم! والله اعلم.
ناشناس۱۹۱۰۵۶۰۰۲:۲۴:۳۱ ۱۴۰۰/۱/۲۲
بنظر من کسی را بیاورید که منطقی باشد نه جلیلی که مثل احمدی نژاد است
ناشناس۱۹۱۱۱۵۱۱۱:۵۷:۵۲ ۱۴۰۰/۱/۲۲
با کدام استدلال جلیلی را همتراز کسی مثل احمدی نژاد می دونید؟؟؟
ناشناس۱۹۱۰۶۱۹۰۶:۱۴:۳۶ ۱۴۰۰/۱/۲۲
مردم بايد خيلي بي خيال كشور باشند كه مجددا سكان رياست جمهوري را به امثال جليلي وأحمدي نژادي ها بدهند كه هنوز اثار بدبختي مديريت ٨ساله انها بر كشور وهسته اي داشتندتمام نشده وحالا حالا هم تمام نخواهد شد
ناشناس۱۹۱۱۱۵۹۱۱:۵۹:۴۶ ۱۴۰۰/۱/۲۲
نمی دونم شما جماعت روحانی چی تا کی قرار است گند بزنید و گردن این و اون بیندازید؟؟ آیا روحانی برنامه داشت که به اون رای دادید؟ آیا غیر از برجام بی فرجام کار دیگری کرد؟ #رای_من_جلیلی
ناشناس۱۹۱۱۱۸۹۱۲:۱۳:۲۸ ۱۴۰۰/۱/۲۲
کشته مرده ی قضاوتهای ملت همیشه در صحنه ام... جلیلی مثل احمدی نژاده!!!! به همین راحتی عین همند!!!!
مجتبی۱۹۱۰۷۱۲۰۸:۲۱:۰۸ ۱۴۰۰/۱/۲۲
رای من به جلیلی
علی۱۹۱۰۷۱۹۰۸:۲۴:۱۴ ۱۴۰۰/۱/۲۲
خوش باشید
نجیب۱۹۱۰۹۷۸۱۰:۵۳:۵۰ ۱۴۰۰/۱/۲۲
حسن مصطفوی از همه باحال تر هست. بدون هیچ سابقه سیاسی می خواهد کاندید شود! خدا کنه شورای نگهبان تاییدش نکنه.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  16. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  17. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  18. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  20. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  21. یک سیلی برای تنبیه

  22. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  23. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

  24. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  25. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

آخرین عناوین