آیا کار مجلس این است؟!

گروه سیاسی الف،   3991205132 ۹۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۹ تکراری یا غیرقابل انتشار
آیا کار مجلس این است؟!

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری در اواخر خرداد 1400، فضای کشور نیز به‌آرامی به سمت سیاسی‌تر شدن بیشتر پیش خواهد رفت. اگرچه در حال حاضر نیز بازار اظهارنظرهای انتخاباتی داغ شده اما احتمالاً از اواسط فروردین 1400 نامزدهای جریانات و احزاب سیاسی تا حدود زیادی مشخص خواهند شد. به‌ویژه آن‌که ثبت‌نام از نامزدها قرار است در اردیبهشت‌ماه هم صورت گیرد.

در حال حاضر البته نامزدهای مختلف جریانات سیاسی در پی ارزیابی شرایط برای ورود به انتخابات هستند و برخی نیز حتی برای حضور اعلام آمادگی کرده‌اند. اما دراین‌بین برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم در تلاش هستند تا احتمالاً خود یا دیگران را برای حضور در انتخابات ترغیب نمایند.

روز سه‌شنبه، 5 اسفندماه حسین جلالی، نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی از جمع‌آوری امضا در مجلس شورای اسلامی برای تشویق آیت‌الله ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

جلالی دراین‌باره به خبرگزاری برنا گفت: تعداد امضاها از مرز 208 عبور کرده است. قرار شده است نیکزاد به نمایندگی از اعضای مجلس نامه را خدمت او بدهد و از رئیسی دعوت به عمل آید.

وی ادامه داد: ما کار خودمان را انجام داده‌ایم، قدرت انتخاب با او است اما تاکنون پاسخ مثبتی از رئیسی نشنیده‌ایم. امیدواریم پس از این دعوت، نظر رئیسی برای حضور در انتخابات مثبت باشد.

حسین جلالی 30 بهمن‌ماه نیز به سایت مدارا گفته بود: قریب به‌اتفاق افرادی که در مظان کاندیداتوری هستند، عنوان می‌کنند که اگر ایشان{رئیسی} بیاید، کاندیدا نخواهند شد که این‌یک فرصت مناسب برای طرفداران گفتمان اسلام انقلابی به شمار می‌رود. نماینده مردم رفسنجان افزود: در مجلس هم نگاه بسیاری از نمایندگان به سمت ایشان است.

این سخنان در حالی بیان می‌شود که غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در تاریخ ٢٨ بهمن سال جاری در نشست خبری در پاسخ به سؤالی درباره احتمال ورود رئیس قوه قضاییه به انتخابات ریاست جمهوری گفت:‌ انجام خدمات کاملاً موفقیت‌آمیز در دستگاه قضایی و تحول دستگاه قضا از آغازین روزهای تصدی ایشان در قوه آغازشده و ایشان با برنامه جامع تحولی مسئولیت قوه قضاییه را پذیرفتند و روند اقدامات مشخص و منطقی به دور از فعالیت‌های تبلیغاتی بوده است.

اسماعیلی افزود: آنچه اطلاع دارم ایشان در دیداری که با دانشجویان داشتند و دانشجویان هم همین سؤال را پرسیدند، پاسخ دادند که من به جز قوه قضاییه به مسئله و موضوع دیگری فکر نمی‌کنم.

وی اظهار داشت: ایشان همه توان و انرژی خود را مصروف قوه قضاییه می‌کنند و تا امروز ما رویکرد دیگری را از ایشان مشاهده نکرده‌ایم.

درواقع مشخص است از زمانی که رهبر انقلاب در 16 اسفندماه در حکم‌شان آیت‌الله رئیسی را به ریاست قوه‌ی قضائیه منصوب کردند، ایشان رویکرد تحولی را در این قوه آغاز کرده و موجبات اقدامات مثبت فراوانی نسبت به دوره‌های قبلی شده‌اند. اما از چند ماه مانده به انتخابات برخی تلاش دارند تا نام ایشان را به هر بهانه‌ای مطرح کنند.

بدون شک ایشان اگر صلاح بدانند به این مسیر ورود خواهد داشت و نامزد انتخابات خواهد شد. بنابراین این‌که برخی نمایندگان مجلس هم ‌و غم خود را بحث‌های انتخابات، رایزنی و جمع‌آوری امضا برای ورود افراد قرار دهند امر شایسته‌ای نیست. بالاخره کارکرد و وظیفه مجلس مشخص است که می‌باید علاوه بر قانون‌گذاری، بر حوزه اجرایی به مفهوم عام آن نیز نظارت داشته باشد. البته نمایندگان می‌توانند رایزنی‌هایی دراین‌باره داشته باشند اما بهتر است این‌گونه اقدامات در قالب احزاب و تشکل‌های سیاسی صورت بگیرد نه اینکه آن‌ها وقت خود را مصروف چنین مسائلی نمایند.به‌ویژه آن‌که انتظارات بسیار زیادی از مجلس یازدهم می‌رفت که در حوزه‌های مختلف به‌ویژه اقتصادی، مبارزه با فساد، شفافیت و ... موجبات تحول مناسبی را فراهم آورد که تاکنون این امر به نخو شایسته ای محقق نشده است. 

بهتر است نمایندگانی که می‌باید بر دولت‌ها نظارت داشته باشند وقت خود را صرف مشکلات و مسائل جامعه کنند تا گامی در این‌باره بردارند. تلاش مجلسی ها برای امضاء جمع‌کردن به نفع یا علیه کسی حتی اگر موفقیت‌آمیز هم باشد می‌تواند در آینده دولت را وامدار کند یا موجبات خط دهی و جهت‌گیری خاصی را در مجلس فراهم آورد. به‌ویژه آنکه دولت آینده حدود سه سال کاری خود را با مجلس یازدهم هم‌زمان خواهد بود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۳۷۹۱۲۰۹:۰۶:۳۴ ۱۳۹۹/۱۲/۶
10 ماه است که مجلس یازدهم تشکیل شده، اما دریغ از یک اقدام در جهت اقتصاد مقاومتی و جهش تولید.
ناشناس۱۸۳۸۰۸۰۰۹:۵۳:۲۹ ۱۳۹۹/۱۲/۶
اقتصاد مقاومتی یعنی مردم این همه گرانی را تحمل کنند یا چی ؟
ناشناس۱۸۳۸۲۷۴۱۱:۰۹:۵۷ ۱۳۹۹/۱۲/۶
90درصد اقتصاد مقاومتی همان چیزی است که در مدینه فاضله دوستان انجام شد و تورم کم و رشد اقتصاد پایدار را ایجاد کرد
ناشناس۱۸۳۸۴۸۳۱۲:۴۹:۰۸ ۱۳۹۹/۱۲/۶
حرف مجلسی ها درست بود گروسی امروز لو داد که از رفع تحریم خبری نیست تا 3ماه
ناشناس۱۸۳۸۵۷۹۱۳:۳۸:۵۸ ۱۳۹۹/۱۲/۶
دولت با توافق با آژانس مهلت 3 ماهه برای تداوم تحریم ها داد.
ناشناس۱۸۳۸۷۵۸۱۵:۱۷:۴۲ ۱۳۹۹/۱۲/۶
دولت چرا از اجرای قانون لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملی استنکاف کرد ؟!
ناشناس۱۸۳۹۶۱۶۱۱:۱۵:۰۲ ۱۳۹۹/۱۲/۷
دو تا کانال حکومتی بذارید بقیه را بدید بخش خصوصی این بودجه های نجومی مراکز و اشخاص مختلف را هم صرف فقر زدایی و بیکاری کنید نانتان حلال میشود و رانت و فساد کم .
ناشناس۱۸۳۸۱۰۸۱۰:۰۲:۲۰ ۱۳۹۹/۱۲/۶
جلوی بودجه تورمی که خیلی بالاتر از امسال خواهد شد را گرفتند کشور را چند سال جلو انداختند
ناشناس۱۸۳۸۲۳۵۱۰:۵۷:۳۹ ۱۳۹۹/۱۲/۶
این همه مالیاتهای جدید وضع کرده ارز 4200 را هم تصویب کرده بودجه صدا و سیما و نهادهای فرهنگی را افزایش داده و........ تو به این ها می گویی جلوگیری از تورم!!!!!!!
ناشناس۱۸۳۸۴۹۲۱۲:۵۲:۰۸ ۱۳۹۹/۱۲/۶
اینقدر پرتی که نمیدونی مالیات از کسانی بوده که مالیات نمیدادن باز نمیدونی که مالیات تولید که رونق اقتصادی است را کم کردن و باز نمیدونی جلوگیری از عدد فضایی فروش نفت که اگر محقق نشود در سال آینده کسری بودجه بیشتر و دست کردن تو جیب دیگران برای جبران ان و تورم دو برابری کاری که با سال قبل کردن و امسال با تورم بالاتر از سال هی قبل بر مردم تحمیل شد
ناشناس۱۸۳۸۸۸۰۱۶:۲۵:۳۳ ۱۳۹۹/۱۲/۶
مالیات تو کشورهای دیگه باعث میشه که حکومت ها مجبور باشند به نظر و خواست مالیات دهندگان اهمیت بدن و تمکین کنند.تو کشور ما مالیات رو از یکسری می گیرن (نه از دونه درشت ها) و پول نفت رو هم میزان دولت ها تو جبیشون ولی به خواست و نظر مردم توجهی ندارند.
ناشناس۱۸۳۸۵۹۶۱۳:۴۵:۱۳ ۱۳۹۹/۱۲/۶
اگر لایحه بودجه 1400 اصلاح نشده تصویب می شد در سال آینده تورم انفجاری داشتیم.
ناشناس۱۸۳۸۶۳۵۱۴:۰۹:۰۴ ۱۳۹۹/۱۲/۶
عزیزم مثل دیگران که با گرفتن مالیات هم اقتصاد با ثباتی دارند و دولتشان از این طریق هم درآمد کسب می کند و هم جلوی دلالی را می گیرند نمی خواهید بدهید؟
ناشناس۱۸۳۸۷۴۵۱۵:۱۱:۲۰ ۱۳۹۹/۱۲/۶
مجلس همین که جلوی خرابکاری دولت در بودجه 1400 را گرفت هنر کرد.
ناشناس۱۸۳۸۹۷۰۱۷:۴۵:۰۴ ۱۳۹۹/۱۲/۶
شما از مالیات برخانه های لوکس و ماشین لوکس و موسسات کنکور ناراحتی؟؟
ناشناس۱۸۳۸۱۳۰۱۰:۱۳:۱۹ ۱۳۹۹/۱۲/۶
عاقبت طرح تحقیق و تفحص از صدا و سیما چه شد؟
ناشناس۱۸۳۸۵۵۷۱۳:۲۲:۵۴ ۱۳۹۹/۱۲/۶
تحقیق ازصدا و سیما که بخشی از فرهنگ کشور است مهمتره یا تحقیق از بانک مرکزی و بورس و عملکرد کلی دولت که اقتصاد و معیشت و فرهنگ و اجتماع کل مردم به آنها وابسته است؟ لطفا دنبال نخود سیاه نباشید
ناشناس۱۸۳۸۵۶۶۱۳:۳۳:۱۳ ۱۳۹۹/۱۲/۶
اول باید تفحص از بانک مرکزی انجام شود سپس صدا و سبما
ناشناس۱۸۳۸۵۹۷۱۳:۴۶:۱۷ ۱۳۹۹/۱۲/۶
طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی به کجا رسید ؟!
ناشناس۱۸۳۸۸۱۷۱۵:۴۸:۲۲ ۱۳۹۹/۱۲/۶
صدا و سیما مهم است که دخل و خرج آنچنانی ندارد یا بورس و بانک مرکزی و وزارت اقتصاد که با معیشت مردم سر و کار دارد؟
ناشناس۱۸۳۸۱۴۴۱۰:۲۲:۳۶ ۱۳۹۹/۱۲/۶
مجلس نباید به شائبه‌ی تبانی و رانت و سهم خواهی و وامداری دامن بزنه ____ بیش از یکسال از انتخابشون میگذره اما هنوز نتونستن دولت رو وادار به تمکین از قانون کنن انگار هرکی به صندلی و میز مسئولیت میرسه از مواهب و مزایای خیره کننده‌‌اش استفاده میکنه اما از زیر بار مسئولیت فرار میکنه
ناشناس۱۸۳۸۲۴۶۱۱:۰۰:۲۴ ۱۳۹۹/۱۲/۶
نه که خودشان خیلی به قانون عمل می کنند!!!!!
ناشناس۱۸۳۸۱۷۷۱۰:۳۶:۲۴ ۱۳۹۹/۱۲/۶
نوبخت : از آذر ماه به مجلس لایحه فوریتی دادیم به مجلس که گام دوم همسان سازی بازنشستگان اجتماعی در سال 99 اجرا کنیم ولی هنوز در مجلس طرح نشده متاسفانه!!!
ناشناس۱۸۳۸۵۸۴۱۳:۴۰:۴۳ ۱۳۹۹/۱۲/۶
دولت چرا پول قرارداد ویلموتس را از جیب بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی پرداخت کرد ؟!
ناشناس۱۸۳۸۷۹۱۱۵:۳۶:۳۰ ۱۳۹۹/۱۲/۶
وزیر محترم ورزش و جوانان صراحتا اعلام کرده است به دلیل تحریم‌های ظالمانه و بر اساس مصوبه ستاد مقابله با تحریم ها، استقراض داخلی انجام شده است. امان از تبلیغات دروغ،
ناشناس۱۸۳۸۸۰۱۱۵:۴۰:۴۵ ۱۳۹۹/۱۲/۶
برادر ما هم همین را میگیم که اگر مجلس اجازه داده بود که اون 18 هزار میلیارد صرف همسان سازی شود بهتر از این است که قرض بدهند به فدراسیون فوتبال.
ناشناس۱۸۳۹۰۷۱۱۹:۲۱:۴۴ ۱۳۹۹/۱۲/۶
دولت چرا بدهی 42000 میلیارد تومانی خود به سازمان تامین اجتماعی را پرداخت نمی کند ؟!
ناشناس۱۸۳۸۶۳۸۱۴:۱۰:۰۹ ۱۳۹۹/۱۲/۶
دوستانی که منفی زدن آدرس این خبر را در سایت سازمان برنامه و بودجه ببینید : https://www.mporg.ir/home/wid/news/id/148071/
ناشناس۱۸۳۸۷۲۹۱۵:۰۳:۲۵ ۱۳۹۹/۱۲/۶
دولت چرا در 8 سال گذشته حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی را سالیانه فقط 10 درصد افزایش داد ؟!
ناشناس۱۸۳۸۲۰۰۱۰:۴۵:۰۱ ۱۳۹۹/۱۲/۶
کار اصلی نماینده ها در دوران انتخابات برای ورود بر مجلس بود.
ناشناس۱۸۳۸۵۹۸۱۳:۴۷:۱۵ ۱۳۹۹/۱۲/۶
مجلس سلفی بگیر با موگرینی چرا بفکر جهش تولید و بهبود معیشت مردم نبود ؟!
ناشناس۱۸۳۷۹۲۰۰۹:۰۸:۳۴ ۱۳۹۹/۱۲/۶
وقتی افرادی همچون عنابستانی نماینده این مجلس هستند دیگر چه انتظاری می توان از آن داشت؟
ناشناس۱۸۳۸۶۰۰۱۳:۴۸:۰۴ ۱۳۹۹/۱۲/۶
مجلس قبل چرا از دُرازهی حمایت کرد ؟!
ناشناس۱۸۳۸۷۴۰۱۵:۰۹:۰۶ ۱۳۹۹/۱۲/۶
درازهی و عنابستانی دو روی یک سکه اند.
در به در۱۸۳۷۹۳۱۰۹:۱۱:۳۶ ۱۳۹۹/۱۲/۶
آیا آقای قالیباف هم این نامه دعوت از آقای رئیسی را امضاء کرده؟
ناشناس۱۸۳۸۱۰۶۱۰:۰۱:۴۹ ۱۳۹۹/۱۲/۶
نوشتن این دعوتنامه به دستور خود ایشان بوده!!!!!
ناشناس۱۸۳۷۹۳۲۰۹:۱۱:۴۴ ۱۳۹۹/۱۲/۶
وقتی فردی در آرزوی دیدار با پوتین دست به هر کاری می زند وقتی رییس دیوان مجاسبات مدرک نادرست ارائه کرده وقتی شخصی در گوش مامور قانون می زند وقتی با اقدامات احساسی و نمایشی گل به خودی می زنند این مجلس به بیراهه می رود.
ناشناس۱۸۳۸۵۰۳۱۲:۵۵:۴۸ ۱۳۹۹/۱۲/۶
خخخه برای دیدار دست به هر کاری می زنند؟ ساعت خواب دوستان شما هستند که برای باج دادن به این و آن قانون کشور را دور می زنند و کشور را بازیجه آنها می کنند و این روند 20 سال است رادارید طی می کنید و هربار هم نتیجه آن له کردن مردم بود
ناشناس۱۸۳۸۶۰۴۱۳:۵۰:۰۸ ۱۳۹۹/۱۲/۶
مجلس سلفی بگیر با موگرینی چرا بیشتر وقت خود را در قضیه ورود زنان به ورزشگاه ها تلف کرد و در قضیه فتنه بنزینی سال 98 وزراء نفت و کشور را استیضاح نکرد ؟!
ناشناس۱۸۳۹۱۱۲۲۰:۱۰:۱۶ ۱۳۹۹/۱۲/۶
بخاطر همین هاست که التماس میکنم لقب مقدس انقلابی رو برای این مجلس بکار نبرید
ناشناس۱۸۳۷۹۳۸۰۹:۱۳:۲۷ ۱۳۹۹/۱۲/۶
من هرگز از بیگانگان هرگز ننالم با من هر چه کرد آن آشنا کرد
ناشناس۱۸۳۷۹۴۳۰۹:۱۴:۱۳ ۱۳۹۹/۱۲/۶
مجلس شعار و نمایش به درد این مملکت نمی خورد.
ناشناس۱۸۳۸۶۰۶۱۳:۵۰:۵۹ ۱۳۹۹/۱۲/۶
زیباکلام: روحانی حتی یک وعده خود را عملی نکرده است.
ناشناس۱۸۳۷۹۵۵۰۹:۱۶:۰۸ ۱۳۹۹/۱۲/۶
خاصیت داشتن همچین مجلسی برای کشور چیست؟
ناشناس۱۸۳۸۵۶۳۱۳:۳۱:۵۸ ۱۳۹۹/۱۲/۶
در راس امور باشد.
ناشناس۱۸۳۸۶۰۸۱۳:۵۱:۳۷ ۱۳۹۹/۱۲/۶
حتی اگر دولت هم نداشتیم اوضاع اقتصادی اینقدر داغون نمی شد.
ناشناس۱۸۳۷۹۵۸۰۹:۱۷:۰۱ ۱۳۹۹/۱۲/۶
عده ای با هزینه مجلس سفرهای انتخاباتی به شهرهای کشور می کنند.
ناشناس۱۸۳۸۶۴۴۱۴:۱۳:۰۷ ۱۳۹۹/۱۲/۶
دار و دسته شما اگر غیرت داشتن اکنون وضع اقتصاد کشور و معیشت مردم این نبود که شرمنده زن و بچه خود باشند.
ناشناس۱۸۳۸۶۴۵۱۴:۱۳:۰۹ ۱۳۹۹/۱۲/۶
کاش فقط داخلی بود این سفرها! آقایان با پول ملت چهارگوشه دنیا را میگردند بدون اینکه هیچ لااقل به فهمشان از دموکراسی اندکی اضافه شود.
ناشناس۱۸۳۸۷۳۲۱۵:۰۵:۱۴ ۱۳۹۹/۱۲/۶
فهم دموکراسی دار و دسته شما را هم در سال 88 دیدیم !
ناشناس۱۸۳۷۹۶۲۰۹:۱۷:۴۹ ۱۳۹۹/۱۲/۶
دولت 8 سال با برجام و مذاکره با امریکا فرصت سوزی کرد مجلس قبل هم کاری برای بهبود معیشت مردم نکرد از این مجلس هم آبی برای مردم گرم نمی شود.
ناشناس۱۸۳۸۰۸۹۰۹:۵۶:۵۴ ۱۳۹۹/۱۲/۶
قبل برجام پرونده ایران رفته بود شورای امنیت فرصت سوزی چیه ؟ باید می رفتیم جنگ با امریکا ؟ برجان بدبختی و نکبتی که الان درگیرش هستیم را 7 سال به تعویق انداخت
ناشناس۱۸۳۸۵۶۰۱۳:۲۴:۴۸ ۱۳۹۹/۱۲/۶
آره بدبختی هست که تحریم را این برجامت دوبرابر کرد و از 800 عدد تحریم به 1500تحریم رساند این برجام!!!
ناشناس۱۸۳۸۵۹۰۱۳:۴۳:۰۴ ۱۳۹۹/۱۲/۶
قبل از برجام دلار 3 هزار تومان گوشت 25 هزار تومان مرغ 5 هزار و برنج 4 هزار تومان و بنزین 700 تومان و پراید 18 میلیون بود برجام باعث بدبختی و فلاکت بیشتر ملت شد.
ناشناس۱۸۳۸۶۴۶۱۴:۱۴:۰۹ ۱۳۹۹/۱۲/۶
به قول خود جان کری اگر برجام نبود دیوار تحریمهای ضد ایرانی فرو ریخته بود.
ناشناس۱۸۳۸۸۲۱۱۵:۵۰:۵۷ ۱۳۹۹/۱۲/۶
اگر برجام نبود دولت مجبور بود نفت را کنار بگذارد و اقتصاد را علمی اداره می کرد
ناشناس۱۸۳۷۹۶۳۰۹:۱۸:۱۱ ۱۳۹۹/۱۲/۶
این نماینده ها حتی یک مورد از وعده و وعید های دوران انتخاباتی خود را محقق نکرده اند. فقط شعار!
ناشناس۱۸۳۸۶۱۰۱۳:۵۲:۲۷ ۱۳۹۹/۱۲/۶
در 8 سال گذشته از دولت و مجلس فقط شعار شنیدیم و عمل ندیدیم.
ناشناس۱۸۳۷۹۶۴۰۹:۱۸:۲۵ ۱۳۹۹/۱۲/۶
کار مجلس اخذ ۲۴۰ میلیون وجه نقد + واکسن آنفولانزا خارج از نوبت + اخذ دناپلاس توربو شارژ قسطی + عبور از خط ویژه است !
ناشناس۱۸۳۸۵۰۶۱۲:۵۷:۱۸ ۱۳۹۹/۱۲/۶
وقتی افکارت دست رسانه هایی باشد که هنوز این مجلس تشکیل نشده بود حمله های خاله زنک بازی می کردن معلوم است این نظرات پرت را هم می دهی
ناشناس۱۸۳۸۶۹۱۱۴:۳۹:۰۵ ۱۳۹۹/۱۲/۶
کدوم یکی از مواردی که گفته اشتباه بوده؟
ناشناس۱۸۳۸۷۳۵۱۵:۰۶:۵۹ ۱۳۹۹/۱۲/۶
نمایندگان مجلس قبل خودرو ویتارا رایگان گرفتن و از نماینده ای که 5000 خودرو را دپو می کرد حمایت کردند.
ناشناس۱۸۳۸۷۷۵۱۵:۲۷:۲۴ ۱۳۹۹/۱۲/۶
یا این که آنفولانزا طبق روال قبلی به بخش بهداری مجلس میدادن و قرار هم نبوده به نمایندگان بدهند
ناشناس۱۸۳۷۹۷۹۰۹:۲۲:۴۸ ۱۳۹۹/۱۲/۶
این مجلس فقط دنبال ماجراجوییه
ناشناس۱۸۳۸۰۴۹۰۹:۳۷:۳۱ ۱۳۹۹/۱۲/۶
توی این مجلس به تنها چیزی که اصلا فکر نمیشه ، همین معیشت بی ریخت مردمه
ناشناس۱۸۳۸۰۵۲۰۹:۳۹:۱۶ ۱۳۹۹/۱۲/۶
مجلس اینترنت را گران و بودجه صدا و سیما را افزایش داد!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۸۳۸۱۸۲۱۰:۳۸:۳۳ ۱۳۹۹/۱۲/۶
گران کردن اینترنت در سال آینده تخلف است.
ناشناس۱۸۳۸۰۷۰۰۹:۴۶:۲۷ ۱۳۹۹/۱۲/۶
دغدغه اصلی مجلس انتخابات است و بس
ناشناس۱۸۳۸۷۴۲۱۵:۰۹:۵۶ ۱۳۹۹/۱۲/۶
تا وقتی یک شخص متخصص و متعهد در راس قوه مجریه نباشد اوضاع مملکت درست نمی شود.
ناشناس۱۸۳۸۱۲۴۱۰:۱۰:۲۵ ۱۳۹۹/۱۲/۶
متاسفانه مجلس ما مثل فردی است که هاج و واج است و برای آینده برنامه ای ندارد.
ناشناس۱۸۳۸۱۷۶۱۰:۳۶:۲۳ ۱۳۹۹/۱۲/۶
اتفاقا دارد. برای خودشان نه مردم!
ناشناس۱۸۳۸۱۸۱۱۰:۳۸:۰۴ ۱۳۹۹/۱۲/۶
اتفاقا مجلسیان عزیز خیلی هم با برنامه هستند منتها جنس برنامه هاشون با خواست مردم متفاوته
ناشناس۱۸۳۸۱۵۴۱۰:۲۸:۲۷ ۱۳۹۹/۱۲/۶
-- جناب دبيريان ! اين ضرب المثل معروف فارسي كه مي گويد : « فلاني با يك غوره سردي اش مي شود و با يك مويز گرمي » به چه معني است ؟ ... بفرما .. . مستفيض مي شويم !! --- برادر آنجا كه عيان است چه حاجت به بيان است !! ... بله ؟ ... خدا نگهدار !!
ناشناس۱۸۳۸۱۶۱۱۰:۳۱:۲۴ ۱۳۹۹/۱۲/۶
مجلس باید در هر کاری که موجب بهتر شدن امور جامعه شود انجام دهد.
ناشناس۱۸۳۸۴۲۵۱۲:۲۵:۳۳ ۱۳۹۹/۱۲/۶
احسنت. شما هم باید نماینده بشی با این کلی گویی های قشنگت
ناشناس۱۸۳۸۲۱۹۱۰:۵۰:۱۲ ۱۳۹۹/۱۲/۶
احسنت، اگه رسانه ها این گونه، نقایص و اشتباهات حکومت را مسوولانه، متقن و محترمانه و آزادانه طرح می کردند، امروز شاهد این اقدامات مضحک نبودیم.
بهرام۱۸۳۸۲۲۷۱۰:۵۳:۳۰ ۱۳۹۹/۱۲/۶
نمایندگان مجلس این دوره همه کاری انجام میدهند الی کار نمایندگی حوزه خودشان عملکرد انها تا کنون زیر صفر است
امیر۱۸۳۸۳۱۷۱۱:۲۸:۵۳ ۱۳۹۹/۱۲/۶
نه اینجا مجلس هست، نه این دوستان مجلسی. بهتره واقع‌گرا باشیم!
ناشناس۱۸۳۸۳۲۹۱۱:۳۱:۳۷ ۱۳۹۹/۱۲/۶
کلا دولت و مجلس که از طریق انتخابات تعیین می‌شوند تنها کارشان منتخب شدن است
سیدعباس۱۸۳۸۳۴۱۱۱:۴۰:۵۲ ۱۳۹۹/۱۲/۶
مجلس شده ستاد تبلیغات کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری
dayani۱۸۳۸۳۵۳۱۱:۴۷:۳۹ ۱۳۹۹/۱۲/۶
خیال می کنم اگر اقای رئیسی رئیس جمهور شوند، مجلس در بد مخمصه ای قرار میگیرد.باشد تا ببینیم.
ناشناس۱۸۳۸۴۱۷۱۲:۲۱:۴۶ ۱۳۹۹/۱۲/۶
نمایندگان این دوره بیشتر در خال کارآموزی هستند و انتظار زیادی از آنان نباید داشت.
ناشناس۱۸۳۸۴۳۱۱۲:۲۷:۰۲ ۱۳۹۹/۱۲/۶
لطفا بعنوان خبرنگار اطلاع رسانی کنید نه اینکه سئوال کنید و اما عملکرد مجلس فقط جار و جنجال است یک مصوبه بفرمایید که باعث بهبود معیشت مردم عادی شده باشد
ناشناس۱۸۳۸۵۱۴۱۳:۰۱:۴۱ ۱۳۹۹/۱۲/۶
مجلس انقلابی برای بودجه صدا و سیما اینترنت را گران کرد مبارک !!
ناشناس۱۸۳۸۹۴۸۱۷:۲۳:۳۷ ۱۳۹۹/۱۲/۶
اونم صداوسیمای که مخاطبش زیر 40%هست.
عدالت۱۸۳۸۶۶۹۱۴:۳۰:۳۰ ۱۳۹۹/۱۲/۶
مجلس خروجی یک سالشون چی بوده؟
ناشناس۱۸۳۸۷۳۸۱۵:۰۸:۱۳ ۱۳۹۹/۱۲/۶
خروجی 8 سال دولت بی تدبیر چی بود ؟!
رضاافشاری۱۸۳۸۶۹۷۱۴:۴۲:۴۴ ۱۳۹۹/۱۲/۶
اقای نماینده یک نفر روی خط امام وریل انقلاب درحرکت است .انهم اقای ریسی است.وتازه دراول خط واوایل اقدامات اساسی؛ لطفابا لطایف الحیل اورا منحرف نکنید.به وظیفه نمایندگی بپردازید.
ناشناس۱۸۳۸۷۹۰۱۵:۳۶:۲۶ ۱۳۹۹/۱۲/۶
ازکوزه همان تراودکه دراوست.مجلس باحداقل مشارکت باوکلای جوان وبی تجربه وجویای نام بیش ازاین توقع داشتن ساده لوحیست.
ناشناس۱۸۳۸۹۴۴۱۷:۲۰:۱۶ ۱۳۹۹/۱۲/۶
کارنامه مثبت مجلس طی این چند ماه چی بوده؟؟؟ تو رو به قرآن تو رو به مقدساتتون تو رو به خون شهدا اسم این مجلس رو انقلابی نگذارید.
ناشناس۱۸۳۹۱۱۷۲۰:۱۴:۴۲ ۱۳۹۹/۱۲/۶
تنها دستاورد مجلس، تذکر چندین باره رهبری بود. بقیه اش هوچی‌گری
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  4. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  5. چرا این همه بد اخلاقی؟

  6. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  7. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  8. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  9. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  10. درباره توبه تتلو

  11. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  12. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  13. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  14. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  15. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  16. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  17. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  18. تضادی عجیب و پر ابهام!

  19. تنوری که هنوز سرد است...

  20. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  21. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  22. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  23. دو چالش بزرگ در حکمرانی ها

  24. پاسخ طحان‌نظیف به انتقادات روحانی از شورای نگهبان/ رقیب جدید قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم

  25. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

پربحث‌های هفته

  1. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  2. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  3. چرا این همه بد اخلاقی؟

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  5. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  6. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  7. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  8. تنوری که هنوز سرد است...

  9. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  10. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  11. پاسخ طحان‌نظیف به انتقادات روحانی از شورای نگهبان/ رقیب جدید قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم

  12. قوه قضائیه تصاویر و مستندات جدیدی از مرگ نیکا شاکرمی منتشر کرد

  13. پشت‌پرده بازخوانی مرگ نیکا شاکرمی توسط انگلیسی‌ها / چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!

  14. دروغگویی BBC برای خون‌شویی

  15. دولت با نظام بانکی شوخی ندارد

  16. درخواست مهم ایران از طالبان درباره مهاجران افغان

  17. طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور

  18. شناور سپاه از خط استوا عبور کرد/ اولین ماموریت در نیمکره جنوبی

  19. دیوید کامرون: اوکراین مجاز است با سلاح‌های انگلیسی، روسیه را بزند!

  20. ۲۳دلیل برای اثبات دروغ بی‌بی‌سی

  21. فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد/ دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند نه شیشه‌ای شکستند اما این جور با آنها رفتار می‌شود

  22. راستی‌آزمایی گزارش بی‌بی‌سی در مورد جزئیات مرگ نیکا شاکرمی

  23. تاکید وحیدی بر استقبال مردمی از طرح نور فراجا/ ارزیابی معاون رئیسی از همکاری مجلس با دولت

  24. "مصلحت قطعی" همچنان در انتظار تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام

  25. حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت

آخرین عناوین