مشکلات کارمندان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی رفع شود

اجتماعی،   3991115144 ۳۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

هم اکنون و پس از گذشت ۲ سال از ریاست دکتر طهرانچی در دانشگاه آزاد اسلامی مشکلات فراوانی برای فرزندان خدوم این دانشگاه به وجود آمده است.

مشکلات کارمندان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی رفع شود

به گزارش فارس،  جمع کثیری از اساتید و کارمندان دانشگاه های آزاد واحدهای سراسر کشور خواستار حل مشکلاتشان شدندن، در درخواست این کارمندان و اساتید آمده است؛ ابتدا سعی شد با رعایت سلسله مراتب نامه ای با امضای چند هزار استاد و کارمند به دکتر طهرانچی به عنوان ریاست دانشگاه ارسال شود که متاسفانه ایشان کوچکترین پاسخی به آن ندادند! سپس با راه‌اندازی کمپینی در خبرگزاری فارس با 11 هزار امضا از دکتر ولایتی و هیات امنا خواسته شد به مشکلات همکاران ورود جدی نمایند که تنها حاصل آن مصوبه افزایش 50 درصدی حقوق کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی بود که قانونا به دکتر طهرانچی نیز ابلاغ گردید. اما از خرداد ماه تا کنون از اجرای مصوبه قانونی هیات امنا چندان اجرایی نشده است.

اگر بخواهیم مشکلات دانشگاهی را به طور خلاصه بیان کنیم موارد ذیل از اهم آنها هستند:

یک) حقوق کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی علیرغم اینکه موظفی تدریس و ساعات کاری آنها 50 درصد بیشتر از همکاران دانشگاه‌های دولتی با همان مرتبه علمی، پایه و سابقه است حدود کمتر از یک سوم آن عزیزان بوده و باعث شده تعدادی از همکاران هیات علمی من به جهت امرار معاش و پرداخت هزینه های جاری زندگی در این اوضاع سخت اقتصادی کرایه خانه، خرج و خوراک، فرزندان و... ناگزیر شوند ایامی که کلاس نداشته و باید به مطالعه و پژوهش بپردازند را در شغل های دوم از جمله کار در تاکسی های اینترنتی و آژانس های مسافربری بپردازند که شان استادی را زیر سوال برده و دیگر مجالی برای تحقیق و پژوهش برایشان باقی نگذاشته. متاسفانه از آن بیم داریم که این خود در سالهای آینده تاثیر خود را بر تولید علم کشور گذاشته و سبب کاهش شدید آن شود40 درصد دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل هستند.

دو) از آنجا که با تصمیمی اشتباه در سال 1374 در شورای انقلاب فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی نهادی غیر خصوصی و غیر دولتی نام گرفت. این دانشگاه سالهاست از چشم نهادهای نظارتی کشور به دور بوده و به حیاط خلوت برخی گروه های سیاسی تبدیل شد.

سه) دانشگاه آزاد اسلامی در بحث پرداخت حقوق و رابطه مستخدم و استخدام کننده نه تابع قوانین کار است و نه تابع مقررات وزارت علوم! اگر مشکلی بین یکی از کارکنان و دانشگاه به وجود آید بر خلاف دانشگاه دولتی که دیوان عدالت اداری ورود میکند در دانشگاه آزاد طبق اساسنامه کمیته ای 3 نفره از دانشگاه به مشکل رسیدگی میکند و یا به عبارتی متشاکی و قاضی عملا یک نهاد است.


چهار) برخی مشکلات حقوق و مزایا در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد باعث شده همکاران نجیب من در دانشگاه آزاد با مشکلات عدیده ای مواجه گشته و پس از عدم دریافت پاسخ از مسئولین که حتی حاضر به دادن وقتی یک ساعته جهت ملاقات با نماینده های اساتید نشدند. در طی این دو سال حتی یک جلسه با اینجانبان برای شنیدن درددل های ما نداشته.

در پایان تقاضا داریم دستورات لازم جهت حل مشکلات فوق الذکر برای رفع این ناعدالتی در پرداخت بین کارمندان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه های وزارت علوم یک بار برای همیشه حل گردد و ما نیز در تمامی قوانین پرداختی، بیمه، تسهیلات،موظفی تدریس همانند همکاران وزارت علوم تابع قوانین وزارت علوم گردیم.

و من الله توفیق

از طرف جمع کثیری از اساتید و کارمندان دانشگاه های آزاد واحدهای سراسر کشور

دیدگاه کاربران

پیام۱۸۰۹۶۱۹۲۱:۰۲:۴۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
هر سه چهار تا دانشگاه آزاد تجمیع شود و یه دانشگاه علوم پزشکی با بیمارستان تاسیس شود. الان نیاز کشور این هست
ناشناس۱۸۰۹۷۸۳۲۳:۵۳:۲۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
خدایا به داد اساتید پرتلاش و مظلوم دانشگاه آزاد برس، خدایا هیأت رئیسه دانشگاه را که همه از دانشگاه دولتی هستند، به همان دانشگاه های دولتی خودشان برگردان
ناشناس۱۸۰۹۸۵۲۰۳:۴۸:۰۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
یعنی عضو هیات علمی دانشگاه ازادی که در دهه 80 به صرف قبولی در کارشناسی ارشد؛ عضو هیات علمی شده آن هم بدون مصاحبه و الان هم کمترین سطح علمی دارد حقوقش با نخبه دولتی و عضو هیات علمی مثلا دانشگاه تهران و.. یکسان شود؟؟؟چرا دانشگاه های ازاد واحدهای کوچک تعطیل نمی شوند؟
ناشناس۱۸۱۰۹۳۴۲۲:۳۶:۱۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
جنابعالی از کجا فهمیدی سطح علمی اساتید دانشگاه آزاد پایین است و اساتید دولتی نخبه؟ نکنه خودتم دانش اموخته دانشگاه آزادی که الان دانشگاه آزادو قبول نداری مثل ۹۰ درصد نمایندگان مجلس!!
ناشناس۱۸۱۱۱۵۶۰۸:۱۵:۱۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
عزیز بزرگوار از فرمایش شما برای همه صدق نمی‌کند، بنده خودم تمام مقاطع در علوم پزشکی تحصیل کردم و دانشجوی نمونه دانشگاه در چندین سال از تحصیلم در این دانشگاه ها بودم. دقیقا فراخوان هیات علوم پزشکی هم قبول شدم ولی چون شهرستان بوده نرفتم و موندم دانشگاه آزاد شهر خودم. پس لطفا کلیشه ایی صحبت نفرمایید.
ناشناس۱۸۱۱۲۱۹۰۹:۳۲:۳۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
این دوستمون چقدر اطلاعات جامعی دارند. خدا رحم کند به این کشور با وجود چنین افراد دانا و خردمندی. که اگر بنا به مقایسه دانشگاه تهران با واحد چلغوز آباد باشد بهتر است یک نگاهی هم به مجتمعهای دانشگاههای دولتی چلغوزآباد سفلی بیندازید که در کنار گردنه و کوره راههای جاده های کشور ساخته شدند تا مثلا دانشگاه آزاد را زمین بزنند و تازه مجوز گرفتن دوره دکتری تخصصی.. هم دارند
ناشناس۱۸۰۹۹۲۱۰۸:۲۶:۵۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
البته سطح علمی اساتید عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد و نیز نحوه پذیرش عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد قابل مقایسه با دانشگاه دولتی نیست...
ناشناس۱۸۱۰۷۸۵۲۰:۳۱:۵۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
بسیاری از اساتید دانشگاه آزاد، فارغ التحصیل دانشگاه های معتبر داخلی یا حتی خارج از کشور هستند که به اقتضای زمان ناچار به استخدام و فعالیت در واحدهای دانشگاه آزاد شده اند.
ناشناس۱۸۱۰۹۳۵۲۲:۳۷:۲۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
تو از کجا فهمیدی..؟!
الف ب۱۸۱۱۱۷۸۰۸:۵۲:۳۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
البته اغلب از اساتید دولتی فسیل و غیر آپدیت هستند و صرفا با تبانی و بده بستان و تیم سازی های .. و رانت موقعیت خود را ارتقا میدهند و تثبیت می کنند. ضمنا در بسیاری موارد اساتید آزاد خیلی هم به روزتر، پیشروتر و علاقمندتر هستند اما متاسفانه از این رانتها برخوردار نیستند و ضمنا قوانین دانشگاه از آنها حمایت کافی نمی کند
ناشناس۱۸۰۹۹۵۷۰۹:۰۵:۳۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
به اندازه کافی مدرک تولید شده است. هر استان یک دانشگاه دولتی و خصوصی (آزاد) کافی است. بقیه را بفروشید و صرف افزایش کیفیت کنید.
رضا۱۸۰۹۹۶۸۰۹:۱۵:۴۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
تنها کار .. طرح شعارهای بزرگ و در لوای آن حیف و میل پول دانشگاه و دریافت حقوق نجومی است. اساتید را به درآمدزایی تشویق می کنند ! ایشان شخصا چقدر درآمدزایی داشته است ؟ دانشگاه های تراز اول دولتی ناتوان از این کار هستند
مژده۱۸۰۹۹۷۲۰۹:۱۸:۲۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
با سلام تا وقتی که روسای دانشگاه آزاد از بدنه دانشگاه آزاد نباشند اوضاع اش خوب نمیشه دانشگاه آزاد مال خود دانشگاه آزاد هست و سپردنش به غیر باعث نابودی اش میشه گاهی فکر میکنم هدف هم همین بوده تا بتونند صندلی پیام نور و علمی کاربردی و یا حتی غیرانتفاعی رو پر کنند
دانشجوی دانشگاه آزاد۱۸۰۹۹۷۹۰۹:۲۷:۴۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
سلام. اصلا کسی به فکر بچه های مردم هست که در این دانشگاه آزاد، چیزی یاد میگیرند یا نه. استادان ، دانشگاه آزاد را بعنوان شغل سوم و شاید تفریحگاه خود نگاه می کنند.در طول سال ۵۰ روز هم، در واحد حضور ندارند.در کامپیوتر حضور و غیاب سه روز ثبت حضور میشود، ولی عملا دو روز یا کمتر در واحد ها هستند،بین ترم و تابستان هم اصلاحضور ندارند. دانشجوهای ارشد و دکترا سرگردان.بعد ادعا میکنند که حقوقمان باید مثل هیات علمی دولتی ها باشد که آنها هر روز درسیستمشان هستند وجوابگوی مراجعه کنندگان. این دانشگاه باید کلا جمع شود و بر اساس اساسنامه به دانشگاه دولتی و علوم پزشکی تحویل داده شود.
ناشناس۱۸۱۰۰۱۶۱۰:۰۴:۱۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
مدیران دانشگاه آزاد که از وزارت علوم و سایر ارگانهای دولتی به این مجموعه مامور شده و حقوقهای نجومی خود را دریافت کرده و آینده دانشگاه برای آنان ذره ای اهمیت ندارد چگونه این دانشگاه می توانند درک کنند استاد با خانواده چهار نفره
محمد۱۸۱۰۰۳۸۱۰:۲۹:۱۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
جناب دکتر طهرانچی کارمندان دانشگاه آزاد با مدرک فوق لیسانس و20سال سابقه دریافتی زیر3ملیون دارند آخه انصاف کجاست به فکر آخرتتون هم باشید
ناشناس۱۸۱۰۰۳۹۱۰:۲۹:۱۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
کارکنان و هیئت علمی محترم اصلا نگران نباشند دانشگاه آزاد پاشو گذاشته روی خرخره دانشجویان دکترا و تا حقوق شما بالا نره اجازه دفاع به اونها نمی ده.
ناشناس۱۸۱۱۰۰۹۰۰:۲۸:۱۸ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
اشتباه شما ودیگران اینه که فکر میکنید شهریه دانشجو تمام و کمال میشه حقوق کارمندو استاد.خیر ۸۰ درصد این شهریه میره تو جیب روسا و دارودستشون. از پرسنل دانشگاه آزاد ۳درصد حق بیمه کسر میشه که روسای .. نمیریزنش به حساب بیمه بلکه خودشون ..
رهگذر۱۸۱۰۰۶۸۱۰:۵۱:۳۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
اكثر اعضاي هيات علمي دانشگاه آزاد، اين شغل را فقط براي پرستيژ آن مي خواهند و در واقع شغل اصلي آنها چيز ديگري مثل برج سازي است يا خودشان شركتي تاسيس كرده اند و چندين نفر را استخدام نموده و .. كدام يك از اعضاي هيات علمي در تاكسي اينترنتي كار مي كند؟ کارمند بینوا هم که با ۴۴ ساعت کار در هفته مجالی برای شغل دوم ندارد. ضمن اینکه با این برنامه های مزخرفی مثل آموزشیار و .. مجبور است در تمام ۲۴ ساعت شبانه روز جوابگوی دانشجو باشد، آن هم بدون ساعتی اضافه کار!
ناشناس۱۸۱۰۱۳۵۱۲:۰۵:۴۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
این مقاله عالی است و مشکلات اساسی دانشگاه آزاد را گفته است. راه حل هم گفته شده باید زیر نظر وزارت علوم باشد و یا دانشگاههای دولتی دانشجوی پولی نگیرند یا به دانشگاه آزاد هم بودجه بدهند.البته دانشگاه آزاد باید از وجود اساتید ضعیف و مدیران سیاسی پالایش شود و واحد‌های کوچک تجمیع شوند
ناشناس۱۸۱۰۲۱۷۱۳:۱۰:۳۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
بنده با 15 سال سابقه و پایه 14 استادیاری، 6 میلیون تومان دریافتنی دارم. واقعا شرم آور است همکار خودم در دانشگاه های دولتی مخصوصا علوم پزشکی حداقل 20 میلیون تومان دریافتنی دارند.
ناشناس۱۸۱۰۲۷۹۱۴:۱۲:۲۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
تاسیس دانشگاههای چلغوز آباد, از همان زمان اشتباه بود.
ناشناس۱۸۱۰۳۳۰۱۴:۵۹:۱۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
حقوق اساتید و کارمندان چندین سال است که ثابت است. یکی یکی دارند بازدید می کنند و می روند. یک ماه و خرده ای از ترم بخاطر تغییر یک نرم افزار ساده از این رفت چون دانشجویان امکان انتخاب واحد نداشتند. نرم افزار آموز آنلاین را که خوب کار می کند را قرار است با برنامه جدیدی که به همان پیمانکار سفارش داده اند تعویض شود. این همه مشکل را نمی توان از ضعف مدیریت دانست. انگار که عمدی در کار است. چرا باید دانشگاهی که هر آجرش با پول دانشجویان به هزار زحمت تامین شده بخاطر حسادت های قدیمی ویران شود.
معصومی۱۸۱۰۴۱۰۱۵:۵۶:۳۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
با طرح الف و ب سازی سعی در ایجاد شکاف و تفرقه بین اساتید و گرسنگی دادن اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد دارند.بدترین تیم مدیریت دانشگاه از بدو تاسیس تا کنون این تیم کنونی است!
بهرام۱۸۱۰۴۲۰۱۶:۰۰:۴۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
حقوق استاد تو دانشگاه آزاد با معلم آموزش برابر و در برخی موارد حتی کمتر هم هست این واقعا ظلم هست این همه درس بخونی استاد بشی عمرت رو تو دانشگاه صرف کنی وبهترین موقعیت استخدام شرکت نفت و گاز و ادارت رو به خاطر استاد شدن دانشگاه کنار بگزاری الان یک سوم کارمند ادارات حقوق نگیری
هیات علمی۱۸۱۰۴۴۶۱۶:۱۳:۱۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
افرادی که بدون فکر نظر میدن و کوچکترین تفکری در این زمینه ندارند مطمئنا کسی به نظرشان اهمیت نمی دهد دانشگاه آزاد و کارکنانش سالهاست مورد ظلم واقع میشن. نهادی که توسط اساتید دولتی اداره می شود اما یک ریال بودجه دولتی نمی گیرد وزارت علوم میاید برایش رقیب هایی مثل غیر انتقاعی، پیام نور و .. ایجاد می کند. یک درصد حمایتی که از صنعت خودرو می شود از دانشگاه آزاد شود مشکلات برطرف خواهد شد
ناشناس۱۸۱۰۹۳۷۲۲:۴۲:۲۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
متاسفانه تصمیم گیرندگان در شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیات امنا فعلی دانشگاه و همچنین هیات رئیسه فعلی شناخت صحیح وکافی نسبت به ماهیت وساختار این دانشگاه ندارند.امکانات عظیم این مجموعه در حال تباه شدن است در حالی که تمام این مشکلات قابل حل است .
ناشناس۱۸۱۰۹۴۸۲۳:۰۳:۰۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
دانشگاه در پیتی
مصطفی۱۸۱۱۱۷۰۰۸:۳۹:۴۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
واقعا ظلم عجیبی است
ناشناس۱۸۱۱۲۴۰۱۰:۰۷:۰۸ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
سلام حق گرفتنی است،پیگیر حقوق خود و خانواده ام هستم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین