مشکلات کارمندان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی رفع شود

اجتماعی،   3991115144 ۳۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

هم اکنون و پس از گذشت ۲ سال از ریاست دکتر طهرانچی در دانشگاه آزاد اسلامی مشکلات فراوانی برای فرزندان خدوم این دانشگاه به وجود آمده است.

مشکلات کارمندان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی رفع شود

به گزارش فارس،  جمع کثیری از اساتید و کارمندان دانشگاه های آزاد واحدهای سراسر کشور خواستار حل مشکلاتشان شدندن، در درخواست این کارمندان و اساتید آمده است؛ ابتدا سعی شد با رعایت سلسله مراتب نامه ای با امضای چند هزار استاد و کارمند به دکتر طهرانچی به عنوان ریاست دانشگاه ارسال شود که متاسفانه ایشان کوچکترین پاسخی به آن ندادند! سپس با راه‌اندازی کمپینی در خبرگزاری فارس با 11 هزار امضا از دکتر ولایتی و هیات امنا خواسته شد به مشکلات همکاران ورود جدی نمایند که تنها حاصل آن مصوبه افزایش 50 درصدی حقوق کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی بود که قانونا به دکتر طهرانچی نیز ابلاغ گردید. اما از خرداد ماه تا کنون از اجرای مصوبه قانونی هیات امنا چندان اجرایی نشده است.

اگر بخواهیم مشکلات دانشگاهی را به طور خلاصه بیان کنیم موارد ذیل از اهم آنها هستند:

یک) حقوق کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی علیرغم اینکه موظفی تدریس و ساعات کاری آنها 50 درصد بیشتر از همکاران دانشگاه‌های دولتی با همان مرتبه علمی، پایه و سابقه است حدود کمتر از یک سوم آن عزیزان بوده و باعث شده تعدادی از همکاران هیات علمی من به جهت امرار معاش و پرداخت هزینه های جاری زندگی در این اوضاع سخت اقتصادی کرایه خانه، خرج و خوراک، فرزندان و... ناگزیر شوند ایامی که کلاس نداشته و باید به مطالعه و پژوهش بپردازند را در شغل های دوم از جمله کار در تاکسی های اینترنتی و آژانس های مسافربری بپردازند که شان استادی را زیر سوال برده و دیگر مجالی برای تحقیق و پژوهش برایشان باقی نگذاشته. متاسفانه از آن بیم داریم که این خود در سالهای آینده تاثیر خود را بر تولید علم کشور گذاشته و سبب کاهش شدید آن شود40 درصد دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل هستند.

دو) از آنجا که با تصمیمی اشتباه در سال 1374 در شورای انقلاب فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی نهادی غیر خصوصی و غیر دولتی نام گرفت. این دانشگاه سالهاست از چشم نهادهای نظارتی کشور به دور بوده و به حیاط خلوت برخی گروه های سیاسی تبدیل شد.

سه) دانشگاه آزاد اسلامی در بحث پرداخت حقوق و رابطه مستخدم و استخدام کننده نه تابع قوانین کار است و نه تابع مقررات وزارت علوم! اگر مشکلی بین یکی از کارکنان و دانشگاه به وجود آید بر خلاف دانشگاه دولتی که دیوان عدالت اداری ورود میکند در دانشگاه آزاد طبق اساسنامه کمیته ای 3 نفره از دانشگاه به مشکل رسیدگی میکند و یا به عبارتی متشاکی و قاضی عملا یک نهاد است.


چهار) برخی مشکلات حقوق و مزایا در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد باعث شده همکاران نجیب من در دانشگاه آزاد با مشکلات عدیده ای مواجه گشته و پس از عدم دریافت پاسخ از مسئولین که حتی حاضر به دادن وقتی یک ساعته جهت ملاقات با نماینده های اساتید نشدند. در طی این دو سال حتی یک جلسه با اینجانبان برای شنیدن درددل های ما نداشته.

در پایان تقاضا داریم دستورات لازم جهت حل مشکلات فوق الذکر برای رفع این ناعدالتی در پرداخت بین کارمندان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه های وزارت علوم یک بار برای همیشه حل گردد و ما نیز در تمامی قوانین پرداختی، بیمه، تسهیلات،موظفی تدریس همانند همکاران وزارت علوم تابع قوانین وزارت علوم گردیم.

و من الله توفیق

از طرف جمع کثیری از اساتید و کارمندان دانشگاه های آزاد واحدهای سراسر کشور