نظرات برگزیده مخاطبین الف: توهین یک روحانی به روحانی نشان‌دهنده رواج بی‌اخلاقی در فضای سیاسی است/ چرا یک نماینده باید از خط ویژه عبور کند؟/ جان مردم بهانه‌ای است برای نان پزشکان

گروه سیاسی الف،   3991108012 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبین «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبین الف: توهین یک روحانی به روحانی نشان‌دهنده رواج بی‌اخلاقی در فضای سیاسی است/ چرا یک نماینده باید از خط ویژه عبور کند؟/ جان مردم بهانه‌ای است برای نان پزشکان

یادداشتی با عنوان«هیچ نماینده ای «خط ویژه» ندارد» از مطالب پربحث الف در هفته گذشته بود. تعدادی از نظرات مخاطبین الف درباره این مطلب را می‌خوانید:

*کسی که در مورد یک ترافیک عادی خواهان (رانت خط ویژه ) است معلومه که در مورد بقیه مسائل مهم هم دنبال سهم و رانت برای خودش و اطرافیانش هست. مردم از امتیاز ویژه خواهی مدعیان عدالت خسته اند.

*آن نماینده است اگر یک کمی قانون میدانست می بایست پیشانی سرباز را هم می بوسید و بزرگی خود را بعنوان نماینده ملت و قانون نشان میداد، اما حیف؟

* اگر یک ساعت کنار خیابان و خط بی آر تی بایستید می بینید دهها ماشین با شیشه های دودی از این خط عبور می کنند و بعضا اتوبوسهای بی آر تی با این همه مسافر را معطل خود می کنند

*زود قضاوت نکنیم حتما سرباز محترم نیز با گفتن حرفهای رکیک وغیره موجب آزار وناراحتی نماینده را فراهم نموده ولی باز هم سیلی زدن درست نبود

*اگر نمایندگان خط ویژه نداشتند پس چرا تعداد زیادی از نمایندگان مجلس دهم که رد صلاحیت شدند و فساد اقتصادی داشتند توسط مدعی العموم محاکمه نشدند و بدتر از آن تعدادی از آنها پس از مجلس دهم به پست ها و سمت هایی در شرکت های زیر مجموعه دولت رفتند

*زمانی که تایید صلاحیت افراد برای نماینده شدن به صفات و آموزه هایی خاصی وابسته است که این آموزه ها هیچ پیوندی با آنچه که مردم می خواهند، ندارد؛ نتیجه همین است. برای دوستان، آمریکاستیزی مهمه، نه این جور موضوعات!!

*در دو مورد قبل(درازهی و کریمی) اطلاع رسانی نشد که با خاطیان چه رفتاری صورت گرفت که اگر اطلاع رسانی شده بود و خاطیان به سزای عمل خویش رسیده بودند ، این نماینده بی ظرفیت جرات چنین رفتار زشتی را نداشت .

*این حادثه پیام دیگری هم دارد خشم و عصبانیت شدید مردم! که میراث بی کفایتی ها و رانت ها و گرانیهای دولت و مجلس قبلی برای مجلس فعلی و دولت بعد است! کار دولت بعدی برای آرام کردن مردم خیلی سخت است خدا رحم کند به سالهای آینده

*این نماینده باید به سزای عملش برسد تا درسی بشود برای بقیه. اگر این ماجرا سر و ته اش بند بیاید، دو باره تکرار خواهد شد. درسی به این آقا بدهید که برای دیگران عبرت شود.

*به من هم اگر دنا پلاس و راننده و انواع و اقسام وام و حقوق و درآمد و امتیاز بدهند، خودم را گم می کنم.

*مشکل از این بنده خدا نیست مشکل از سیستم است. مثلا همین الان با هر استانداردی به قضیه نگاه کنی این نماینده باید از مجلس اخراج بشه بره دنبال کاری که در اون تخصص داره. ولی تقریبا هیچ مسئولی قباحت این کار رو در حد اخراج از مجلس نمی‌بینه و در نتیجه ایشون به کارش ادامه میده

***

مخاطبین الف درباره یادداشتی پیرامون توهین به رئیس جمهور در یک برنامه تلویزیونی نظرات متعددی ارسال کردند که برخی از آنها را می خوانید:

*صدا و سیما راست میگفت اوایل دوره چهار ساله دوم ریاست رییس جمهور صحبت و انتقاد میکرد نه الان که کار از کار گذشته و تقریبا دوره چهار ساله تمام شده . تا شاید یک تلنگری به این توفان تدبیر و امید که داره مردم رو نابود میکنه وارد میشد .

*مگر آقای جهان بزرگی چه گفته؟ از کلمه منقل استفاده کرد که اگر در گوگل جستجو کنید کلیپ سخنان حسن روحانی که را که اتفاقا همین کلمه منقل را علیه منتقدین برجام بکار برده دیده خواهد شد.

*تنها برنامه تلویزیونی که البته همیشه نه ولی در بعضی مواقع ارزش دیدن دارد کاش این مسائل باعث تعطیلی این برنامه نشود زیرا زاویه شاید تنها برنامه ای در صدا و سیما باشد که بعض مواقع امکان حضور برخی شخصیت ها خاص در آن فراهم است تا حرفهایی بزنند که برخلاف روایت رسمی است

*آقا کار بد بده حالا میخواد از طرف هر کسی باشه بخصوص کسانی که لباس روحانیت تنشونه. وادعای اخلاق مداری والگو بودن میکنند البته که امروز مردم. بخاطر اعمال خلاف این آقایون کاملا دلسرد شده‌اند.

*نقدصحیحی بود اما ادبیاتش واقعا زشت بود اما این ادبیات زشت را خود روحانی نهادینه کرد کسی که خودش منتقد محمود بود

*همین استدلالی که کردید را برای رسانه ها و روزنامه های رقیب قبول دارید؟ یا دادگاه و تعطیلی فقط مال رقیب است؟

*هیچکس تلویزیون نگاه نمی کنه اگر شبکه های اجتماعی ان را باز نشر نمی دادند اصلا کسی به این‌موضوع پی نمی برد . ام وز نفوذ شبکه های اجتماعی خیلی خیلی بیشتر صدا و صیما است .

*هنگامی که در تریبونهای مختلف هر کس اجازه دارد هر توهینی که دلش خواست بکند و هیچ تنبیه وجریمه ای نیز در نظر گرفته نشود ، معلومه که گستاخی از حد خارج شده و از کنترل خارج می شود . رفتارهایی شبیه پرت کردن دمپایی ومهر نماز به رئیس مجلس در قم ، حمله به تاکسی که آقای مطهری در آن سوار بود در شیراز ، توهین آقای ذوالنوری به رئیس جمهور در مجلس ، کشیده نماینده مجلس زیر گوش سرباز وظیفه پلیس راهور وخیلی از نمونه ای دیگر . یه جایی باید ترمز این بی اخلاقی ها کشیده شود .

*توپخونه اون زماني بود كه سر دو هزار تومن گروني دلار و گوجه كيلو پنج تومن و مسكن مهر بيست ميليوني و پرايد سي ميليوني و سكه يه ميليون تومن شخصيت احمدي نژاد رو به لجن كشيدن و شب و روز براش كاريكاتور و جك ميساختن ، اونقدر زياد بود كه وقت نميكرد جواب بده .الان بعد هفت سال يه نفر يه چيز گفته همه آشفته شدند

***

مخاطبین الف درباره گزارشی با عنوان «دژ نفوذ ناپذیر پزشکان متخصص!» نظرات متعددی ارسال کردند که برخی از آنها را می خوانید:

*کسی که از سهمیه استانی استفاده کرده و پزشک شده است، باید در همان استان مشغول به طبابت شود. در غیر این صورت نمک خورده و نمکدان شکسته است.

*قانونی باید تصویب شود که پزشکان را موظف کند حداقل دو برابر مدت تحصیل یعنی 15 سال در مراکز درمانی دولتی و با حقوق مصوب اداره کار، فعالیت کنند و پس از آن حق تاسیس مطب را داشته باشند و البته کماکان چند ساعت در روز خدمت در مراکز درمانی دولتی را داشته باشند.

*شما توقع دارید که یک پزشک که با جان انسانها سرو کار دارد از یک شاگرد میوه فروش یا جیگرکی کمتر درآمد داشته باشد؟ هر وقت توانستید جلوی دلالانی که از زیر مالیات فرار می کنند بگیرید، آن وقت از این طرح ها بدهید. نه نتها پزشکان، بلکه تمام تحصیل کرده هایی که راست و حسینی وارد دانشگاه شده و زحمت کشیده و تحصیل کرده اند باید از حقوق مکفی برخوردار شوند.

*(پاسخ به کامنت بالا)راننده هم با جان مردم سروکار دارد! بنا هم با جان مردم سروکار دارد! کشاورز هم با جان مردم سرو کار دارد! اطبا اگر جان مردم برایشان ارزش داشت، رایگان کار می کردند. حقیقت را بگوییم:جان مردم بهانه ای است برای نان پزشکان! البته به جز یک درصد از پزشکان واقعی و اکثرا قدیمی.

*مقصر کمبود پرستار خود سیاست های دولت هاست اولا پرستاری که ۵ سال سابقه داره و تو بخش کرونا هست و دوبار کرونا گرفته چرا باید هنوز نیروی شرکتی باشه و استخدام رسمی نشده باشه این یک توهین هست باز بخشنامه استخدام پرستاران شرکتی رو مجلس داد و دولت زیر بار نرفت من خودم به شخصه یک ماهه دیگه اجازه ندادم خواهرم بره پرستاری وقتی هنوز بعد ۵ سال شرکتی هست و هیچ اراده ای برای رسمی شدنشون نیست

*متاسفانه در رشته هایی مثل تخصص رادیولوژی،ارتوپدی و رشته های پولساز،رانت قوی در وزارت بهداشت وجود داره که اجازه افزایش ظرفیت نمیده.ولی در عوض تلافیشو سر تخصص اطفال،داخلی و داروسازی دراوردن و با افزایش بی رویه اسیب جدی به این رشته ها زدن

*پزشکان فعلا کاسب هستند تا طبیب! اضافه کردن ظرفیت مشکل توزیع پزشک را حل نمی کند. هر پزشکی اگر صد تا تعهد محضری هم بدهد در رویای آن است که در خیابان ولی عصر تهران مطب داشته باشد و با توجه به ساختار پزشک سالاری وزارت بهداشت این کار هم می شود. شاید راه حل آن باشد که تمام پزشکان متخصص در هر مرکز استانی موظف شوند دو روز در هفته در شهرستان های استان حضور داشته باشند تا هم توزیع متناسب تر شود و هم اینکه از رفت و آمد غیر ضرور بیماران که هزینه های زیادی را به آن ها تحمیل می کند جلوگیری کرد.

* مشکل اصلی تعرفه ویزیت بسیار پایین نگهداشته شده و قوانین نابهنجار تعیین تعرفه است که باعث جلوگیری از رشد تعرفه و عدم علاقه پزشک در گرفتن تخصص در رشته های اصلی نظیر داخلی و کودکان میباشد با ادامه این مشکل متاسفانه هر سال وضعیت طبابت بدتر خواهد شد بنده بالشخصه اگر تعرفه ها واقعی نشود بزودی از طبابت کناره گیری میکنم

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۰۲۳۷۶۱۸:۳۳:۳۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
پزشکان نباید از بیماری مردم پول دربیاورند بلکه باید فتوسنتز کنند و به دعا و مناجات مشغول باشند و فقط شیفت و کشیک بدهند و خدا هم بزرگه روزی رسان است باور کنید درآمد یک شاگرد تعمیرکار خودرو از یک پزشک عمومی بیشتره
ناشناس۱۸۰۲۳۸۱۱۸:۴۵:۴۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
ببینید دیگه آقای روحانی با گفتار و کردارش کار را به کجا رسانده که اینطوری بهش حمله میشه تقصیر خود حسن آقا است
ناشناس۱۸۰۲۳۸۴۱۸:۵۳:۵۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
واقعا مردم نمی‌فهمند که چرا انتقاد سازنده با توهین اشتباه گرفته میشود توهین به یک انسانی که نیاز به انتقاد سازنده برای اصلاح دارند در واقع باعث تشدید اشتباه آن فرد میشود
موسي۱۸۰۲۴۰۴۱۹:۱۰:۳۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
اقاي اخوند جهان بزرگي فعلا كه حمله به جناب روحاني نان و اب دارد شما هم بتازون
ناشناس۱۸۰۲۴۱۰۱۹:۲۶:۲۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
حال که هیج کس در این کشور گوشش بدهکار فساد نیست لذا ضرورت تشکیل کمیته های مجازات مردمی برای مسولان از ضروریات است
ناشناس۱۸۰۲۴۱۲۱۹:۳۶:۱۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
من پزشك هستم . متخصص هستم.اون دنيا جلوتونو مي گيرم كه به من تهمت زديد
ناشناس۱۸۰۲۴۲۱۱۹:۵۲:۲۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
رفتار و تصمیم نمایندگان مجلس در خصوص قانون شکنی و اظهارات دروغ قبل از انتشار فیلم درگیری آقای عنابستانی با مامور پلیس راهور ، می تواند محکی باشد برای این مجلس .
ناشناس۱۸۰۲۵۴۵۲۳:۱۴:۳۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
باز دیوار پزشکان را کوتاه دیدید تاختید بهشون. درست وقتشه که چند تا دکتری را هم که تو این اوضاع دارند زحمت می کشند و مریضها را با وجود خطر جانی براشون درمان می کنند دلسرد کنید.
ناشناس۱۸۰۲۵۵۶۲۳:۴۳:۰۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
کمیته های مردمی برای مجازات های سخت برای مسولان و مدیران باید تشکیل شود
ناشناس۱۸۰۲۵۹۱۰۱:۳۰:۱۸ ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
اقا بزرگی شیر مادرت حلالت
محمد۱۸۰۲۶۰۳۰۵:۲۰:۱۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
این عمل نماینده یعنی هنوز در این کشور حق کاپیتالاسیون به شکلهای مختلف وجود دارد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. کمی دیر نیست؟

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  7. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  8. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  9. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  10. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  11. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  12. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  13. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  14. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  15. اسراییل چه باید بکند؟ 

  16. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  17. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  18. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  19. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  20. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  21. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  22. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  23. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  24. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

آخرین عناوین