الاخبار: مانورهای نظامی ایران خط قرمزها را برای آمریکا مشخص کرد

گروه جهان الف،   3991028001 ۱۰۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی به اهمیت رزمایش‌های نظامی اخیر جمهوری اسلامی ایران و پیام‌های هشدار آن برای ایالات متحده در روزهای پایانی دوره دولت دونالد ترامپ پرداخت.

الاخبار: مانورهای نظامی ایران خط قرمزها را برای آمریکا مشخص کرد

به گزارش الف به نقل از روزنامه لبنانی الاخبار،  در حالی که همه در سراسر جهان مشغول پرداختن به خبرهای مربوط به آشوب‌های ایالات متحده و خروج «دونالد ترامپ» رئیس جمهور فعلی آمریکا از کاخ سفید هستند، جمهوری اسلامی ایران هم چنان در قبال سیاست های آمریکا و نیز رویکرد «جو‌بایدن» رئیس جمهور منتخب این کشور با احتیاط رفتار می کند و رزمایش‌های اخیر این کشور که آخرین آنها با موشک های بالستیک صورت گرفت در واکنش به تهدیدهای ترامپ مبنی بر احتمال انجام عملیات نظامی ضد ایران است.

الاخبار نوشت، پس از افزایش تجمع نظامی آمریکا در منطقه و همزمان با تحرکات ترامپ قبل از اینکه به شکل رسمی در تاریخ ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ کاخ‌سفید را ترک کند مانورهای نظامی ایران یکی پس از دیگری پاسخ محکمی به تهدیدهای دولت ترامپ بود.  بلافاصله بعد از پایان مانور نیروی دریایی ارتش ایران در دریای عمان ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران صبح جمعه از آغاز مرحله اول رزمایش «پیامبر اعظم (ص) 15» در صحرای مرکزی ایران خبر داد.  طبق گزارش های مربوطه  این مانور با آزمایش موشکهای بالستیک زمین به زمین از نوع «ذوالفقار» و «زلزال» و «دزفول» و اجرای عملیات هایی با پهپاد های هجومی در سراسر منطقه صحرای مرکزی ایران انجام شد.  موشک هایی که جمهوری اسلامی ایران در این رزمایش مورد استفاده قرار داد نسل جدیدی از موشک های بالستیک است.

به گزارش الاخبار، همچنین طبق گزارش ها این موشک ها به کلاهک های قابل جدا شدن و توانایی هدایت خارج از جو و همچنین قدرت غیر فعال کردن سپر موشکی دشمن و عبور از آن مجهز شده‌اند. مانورهای اخیر ایران نشان می‌دهد که این کشور با وجود سیاست فشار حداکثری دولت ترامپ ضد تهران طی سال‌های گذشته  از توسعه زراد خانه موشکی خود عقب نمانده است.  این رزمایش همچنین چندین پیام هشدار برای دولت ترامپ فرستاد مبنی بر اینکه در صورت هرگونه اقدام نظامی ایالات متحده که ممکن است جمهوری اسلامی ایران را در طی چند روز باقیمانده از دوره ریاست جمهوری ترامپ مورد هدف قرار دهد  ایران آمادگی کامل برای پاسخ به آن را دارد.

الاخبار تاکید کرد،علاوه بر آن مانورهای موشکی جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد که پیام‌های این کشور نه تنها به رئیس‌جمهور شکست‌خورده آمریکا بلکه به رئیس‌جمهور جدید آن نیز هست که تا چند روز دیگر وارد کاخ سفید خواهد شد.  در واقع ایران در صدد آن است که راه های سیاست فشار حداکثری و محاصره که دولت ترامپ علیه این کشور در پیش گرفته بود را برای بایدن ببندد و حتی اگر قرار باشد مذاکره‌ای بین دو کشور صورت بگیرد در همین راستا باشد. همانطور که «سید علی خامنه‌ای» رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران خطوط گسترده ای برای چارچوب مذاکرات با واشنگتن ترسیم کرد که نمونه آن لغو تحریم ها قبل از بازگشت به توافق هسته ای و ادامه توسعه موشکی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران است.

در ادامه گزارش روزنامه الاخبار آمده است، تاکید جمهوری اسلامی ایران بر اصول مورد نظر خود برای مذاکره و نیز انجام مانورهای موشکی این کشور پس از آن صورت می‌گیرد که «جک سالیوان» مشاور امنیت ملی در دولت جدید آمریکا بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران را به مذاکره درباره برنامه موشکی این کشور و ورود به طرف های جدید در این مذاکرات ربط داد. در صورت لغو تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران در تاریخ ۲۱ فوریه ، این امر منجر به ایجاد محدودیت برای کار بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می شود.  در واقع شرایط به گونه ای است که انگار تهران با این اقدامات خود به دولت بایدن می گوید که ما کارت‌های کافی در اختیار داریم که مذاکرات را تنها در پرونده هسته‌ای محدود کنیم.

به گزارش الاخبار، در این زمینه «هنری روم» تحلیلگر گروه اوراسیا در امور ایران  اظهار داشت، 3 روند برای به نتیجه رسیدن این تلاش ها در توافق هسته ای وجود دارد:

-اول اینکه تیم دولت حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران به بایدن اعلام کرده که او باید برای مذاکره با دولت کنونی ایران به ریاست حسن روحانی که ژوئن ۲۰۲۱ دوره او تمام می‌شود برنامه ریزی کند.

- تهران در تلاش است تا طبق برنامه مصوبه پارلمانی که یکسری تاریخ ها را برای برداشتن گام های هسته‌ای جدید برای ایران تعیین می کند، برنامه هسته ای خود را با یک زمانبندی مشخص تعیین کند.

- تقویت نیروها و قدرت نظامی ایران در منطقه به بایدن هشدار می دهد که این کشور توانایی مشکل آفرینی برای دولت وی را دارد.

روزنامه لبنانی الاخبار در پایان گزارش خود تاکید کرد، درهمین چارچوب کارشناسان معتقدند اگر بایدن قصد دارد به مذاکرات هسته‌ای با ایران برگردد باید سریعتر وارد مذاکره با دولت ایران شود چرا که مشخص نیست رئیس جمهور بعدی این کشور همسو با مواضع دولت کنونی باشد یا نه.از سوی دیگر ایران با فعالیت‌های هسته‌ای جدید خود سرسخت‌تر از گذشته شده و قصد دارد ابتدا تحریم ها را لغو کرده و سپس به توافق هسته‌ای بازگردد. همه این موارد نشان می دهد با توجه به عدم وجود اعتماد میان تهران و واشنگتن  مرحله پیش رو برای دو طرف در ارتباط با یکدیگر آسان نیست؛ اما در هر صورت مطمئناً سطح روابط میان آنها به اندازه تنش هایی که در ۴ سال گذشته توسط دونالد ترامپ ایجاد شده بود متشنج نخواهد بود.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۸۳۵۰۵۱۰:۱۵:۰۳ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
به هر حال اميد است برادر جان از اين لحظه به بعد در هر جاي اين كره خاكي ، در هر مملكتي و براي هر ملتي ... و نيز براي هر دولتي ... زبانم لال ، هزار بار زبانم لال اگر جنگي پيش آيد ، آن جنگ يك « شرّ لازم » باشد ، نه يك « خير واجب » !! آمين يا رب العالمين !!
ناشناس۱۷۸۳۵۹۴۱۱:۴۰:۳۷ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
غربگداها حواسشونو جمع کنن و دور بشن از یانکی‌ها اگه سرنوشتشونو دوست دارن
ناشناس۱۷۸۳۷۰۲۱۳:۲۸:۱۷ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
... اگر سرنوشت شان را دوست دارند !!! !! جمله آخر كامنت بالايي --------------- برادر جان ، مي گويند در اين كره خاكي بيش از ٢٥٠٠ دين و آيين و مذهب هست ، بر اين اساس خدا عالمه كه « ارزش » هاي مقبول و مورد احترام فرزندان بابا آدم و ننه حوا چه قدر باشد ! پس اميد است كه در هيچ نقطه كره ارض ، « اخلاق انساني » فداي ارزش هاي بي شمار و گوناگون و متفاوت و متنوع و متضاد آدميان نشود !!! چرا كه ممكن است ارزش هاي يك هندو براي يك سرخ پوست ارزش نباشد و همچنين ارزش هاي مقبول يك فرنگي براي يك آسيايي !! اما به نظرم بايد اخلاق و اخلاق انساني همه جا يكي باشد و مورد قبول همه !! از آدم تا خاتم !! بله ؟
ناشناس۱۷۸۳۷۲۳۱۳:۵۴:۲۳ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
دنیای امروز دنیای موشک و توپ و تانک نیست. دنیای امروز دنیای اقتصاد، فن آوری پیچیده و رفاه ملت ها است.
ناشناس۱۷۸۳۸۶۲۱۶:۲۱:۰۷ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
اگر موشک نداشتیم امنیت هم نبود موشک ها سایه جنگ را از سر کشور دور کرده اند.
ناشناس۱۷۸۴۰۵۷۱۸:۵۶:۲۸ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
به همین خیال باش
رضا۱۷۸۴۳۷۲۰۰:۳۲:۵۹ ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
دوست عزیز از حقوق کارگر ها خبری داری چند شده؟؟ خبر داری گوشت وتخم مرغ کیلویی چنده ؟؟ اصلا ول کن اونها را.. پنیر کیلویی چند؟؟ اصلا از حال این ملت که به قول تو امنیت دارن (( البته از ترسشان شبها 10 بار به ماشین دم خونه سر میزن که دزد نبره )) تماشگر موشک پرتاپ کردن هستن خبر داری ؟؟ میدونی جهزیه یه دختر که باباش بازنشسته هست چقدر پول میخواد؟؟ کمی التماس تفکر .
ناشناس۱۷۸۴۶۲۶۰۹:۰۴:۵۲ ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
موشک ها سایه جنگ را از سر کشور دور کردند و این یک واقعیت است و خیال نیست.
ناشناس۱۷۸۳۸۷۶۱۶:۲۵:۴۲ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
کشورهای بزرگ دنیا کل اقتصاد و صنعت را رها نکردند به امید مذاکره !
ناشناس۱۷۸۳۹۳۵۱۷:۰۸:۲۳ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
به مدینه فاضله ات بگو اینقدر موشک آزمایش نکنند در این دنیای مورد نظرت!
ناشناس۱۷۸۴۲۶۷۲۲:۵۴:۲۳ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
موشک بالستیک نقطه زن، مرز علم در اون حوزه محسوب میشه و بهتره بدونی که بیشتر فناوریهای عظیم دنیا از صنعت نظامی سرچشمه میگیرن. این حرف های امثال شما و دوگانه سازی معیشت-موشک و .. هم دیگه نخ نما شده همه ملت فهمیدن با لایک و دیسلایک هم نمیشه جلوشو گرفت. زمینه ساز رفاه اقتصادی امنیته و ثبات مرز ها.
ناشناس۱۷۸۳۷۲۶۱۳:۵۵:۴۱ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
آمریکا امروز مجهز به سلاح های فضایی است. سلاح هایی که حتی روسیه از آنها واهمه دارد.
ناشناس۱۷۸۳۸۶۶۱۶:۲۲:۱۸ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
ناکارآمدی سلاح های امریکایی و انگلیسی در جنگ یمن مشخص شد.
ناشناس۱۷۸۳۹۰۳۱۶:۴۱:۵۲ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
امریکا از چین و روسیه و ایران مثل عزراییل می ترسد.
ناشناس۱۷۸۳۷۲۸۱۳:۵۶:۴۷ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
رزمایشهای ایران به نفع آمریکا تمام می شود. چون آنها را بهانه ای برای ترساندن اعراب و فروش سلاح هایش به آنها می کند.
ناشناس۱۷۸۳۸۷۳۱۶:۲۴:۴۴ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
تا کی باید شاهد وراجی سرمایه های اسرائیل در کشور باشیم ؟
ناشناس۱۷۸۳۷۳۴۱۳:۵۹:۳۱ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
قدرت تخریب یک بمب هسته ای متوسط، معادل قدرت تخریب هزاران موشک کروز است.
ناشناس۱۷۸۳۸۷۰۱۶:۲۳:۵۷ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
وقتی با برجام و بی برجام تحریم هستیم همان بهتر که بمب اتم بسازیم حداقل امنیت ملی مون 100 درصد تامین می شود.
ناشناس۱۷۸۴۱۹۷۲۱:۴۶:۰۱ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
و به یک پاکستان تبدیل می شوید. در نهایت هم طرفدار امریکا و هم بدبخت
ناشناس۱۷۸۳۹۳۳۱۷:۰۷:۲۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
بمب اتم دیگر کارایی ندارد
ناشناس۱۷۸۴۰۲۲۱۸:۳۴:۵۴ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
باشه پس بمب هسته اى هم ميسازيم
ناشناس۱۷۸۳۷۳۹۱۴:۰۳:۰۹ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
کشور به واکسن کرونا نیاز دارد نه جنگ و رجز خوانی
ناشناس۱۷۸۳۸۷۸۱۶:۲۷:۱۷ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
واکسن ایرانی کرونا ساخته شده و از بهار سال آینده واکسیناسیون عمومی آغاز می شود ان شاءالله.
ناشناس۱۷۸۳۹۳۸۱۷:۱۰:۰۸ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
شما هم به جای رجز خوانی بفهمید که هر چیزی را در هر جایی مطرح نکنید و ربط به هم بدهید
ناشناس۱۷۸۴۲۰۵۲۱:۵۳:۰۹ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
ایران بازوی سمت راست آمریکا در منطقه هست
ناشناس۱۷۸۳۶۵۴۱۲:۲۶:۳۷ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
برای من جالبه ما دقیقا تو مسیری که غربیها برامون ریل گذاری کردن حرکت میکنیم بعد از بحث هسته ای ما خودمون بحث موشکی رو برجسته میکنیم تصور کنین شما شهروند یه کشور غربی هستید وقتی این عکسها رو می بینین جز اینه که بگین باید ایران از نظر موشکی محدود باشه اصلا چرا ما اینهمه اصرار داریم نمایش بدیم اگه قدرت داریم به موقع ازش استفاده کنیم اگرم این نمایشها قراره دشمن رو بترسونه که اثرش معکوسه و بیشتر طرفهای غربی رو به این سمت میبره که ما رو محدود و تحریم کنن آیا نگاه استراتژیکی به مدلی که ما خودمون رو در دنیا به نمایش میگزاریم هست
ناشناس۱۷۸۴۲۱۴۲۲:۰۱:۵۷ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
هزار تا لايک. مگر اينکه ما يک نقشه اي داشته باشيم که فکر نکنم! هر روز يکي مياد پشت ميکروفن شروع ميکنه رجز خواني و تعريف از خود. مردم خسته شدن ديگه حوصله شنيدن ندارند. هر وقت يکي بهت حمله کرد توان داري پاسخ بده تا حالا که 2 تا ترور کرده و شما دنبال جنايت نبوديد! ..
بیگی29۱۷۸۳۶۷۴۱۲:۵۱:۰۵ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
کامنت ها را خواندم.برای من بازنشسته هم معیشت مهم است امازمان جنگ را هم بخاطر دارم با وجود داشتن جنگنده های تقریبا به روز و خلبانان درجه یک دنیا ،با التماس از لیبی و سوریه چند تا موشک گرفتیم تا جواب صدام را بدهیم.البته مفید هم بود.اکنون هم اگر نداشته باشیم باید شبانه روز در پناه گاه زندگی کنیم.
ناشناس۱۷۸۵۵۲۱۱۸:۴۳:۱۸ ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
چرا مشتاق هستیم که پیوسته در جنگ و یا شرایط جنگی باشیم؟
ناشناس۱۷۸۳۹۰۲۱۶:۴۱:۰۴ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
به شرط اینکه باز از هُل حلیم نریم با کله تو دیگ حلیم و با اجرای برجام باز سیمان هم بریزیم تو نیروگاه بخاطر خود عزیزی برای غربیان .
یک ایرانی فهیم۱۷۸۳۵۰۸۱۰:۱۷:۱۱ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
خط قرمز برای ایران ، باید معیشت و رفاه مردم باشد نه موشک . موشک چه فایده ای دارد اگر قرار باشد نیم ساعت قبل از شلیک هماهنگ شده و اطلاع رسانی شود ؟!!!!!
ناشناس۱۷۸۳۵۱۸۱۰:۲۹:۲۳ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
معلوم است خیلی می سوزی و به هپروت گویی روی اوردی
ناشناس۱۷۸۳۷۴۹۱۴:۰۸:۲۴ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
این قدر به دیگران توهین نکن معلوم که کم سن وسال و خام هستی
ناشناس۱۷۸۳۸۸۶۱۶:۳۱:۵۳ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
بچه های کم سن و سال دهه هفتادی که جنگ ایران و عراق را ندیدند می گویند موشک به چه دردی میخوره !!! در 8 سال جنگ تحمیلی ، صدام شهرهای تهران و کرمانشاه و اهواز و غیره را موشک باران می کرد اما ایران قدرت پاسخگویی و مقابله به مثل نداشت موشک ها قدرت بازدارندگی از جنگ را دارند.
رضا۱۷۸۴۳۷۶۰۰:۳۵:۵۹ ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
آخر جنگ چی شد دوست عزیز؟؟
ناشناس۱۷۸۳۹۴۱۱۷:۱۱:۴۵ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
به اندازه شما خام نیست که هر چیزی بگوید
ناشناس۱۷۸۴۰۳۵۱۸:۴۶:۲۱ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
نمونه اى از ايرانيان پخته ، ..!!! نصف خزر رو به روسيه باج داديم زمان پهلوى ابرقدرت بوديم و تركيه و كشورهاى عربى حوزه خليج فارس و كره و مالزى توى همه زمينه ها از ما خيلى عقب تر بودند كيش رو به چين داديم ترامپ نابغه اقتصاديه و با ترامپ تا ٢٠٢٤ ايران توى كشورهاى ديگه مثل لبنان و سوريه خيلى خرج ميكنه و مردم خودمون اصلا براشون مهم نيستند كم شدن كرونا براى ٢٢ بهمنه زياد شدن كرونا براى اينه كه ميدونن ٢٢ بهمن كسى نميره نازنين زاغرى و امثالهم بيگناه محض هستند خخخخخ اسراييل اسنادتون رو برده بريم لوگوى پپسى روى ماه ببينيم . . .
ناشناس۱۷۸۳۵۱۹۱۰:۲۹:۴۳ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
توی نیم ساعت میشه ۵۰ کیلومتر دور شد از محل تجمع
ناشناس۱۷۸۳۷۱۷۱۳:۴۴:۱۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
نیم ساعت کل پایگاهها در عراق را خالی کردن و ریختند تو خیابان خخخخه
ناشناس۱۷۸۴۰۲۹۱۸:۴۱:۱۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
پادگان عين الاسد مثل خونه خاله و عمه نيست
ناشناس۱۷۸۳۵۲۱۱۰:۳۱:۱۲ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
پسر جان ! تلفات دادن توی کاور گذاشتن زیپ اش هم کشیدن بالا
ناشناس۱۷۸۳۷۳۷۱۴:۰۰:۵۸ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
دخترم! کسی خبری از تلفات نداد. اگر تلفاتی در کار بود، اوضاع طور دیگری می شد.
ناشناس۱۷۸۳۸۶۴۱۶:۲۲:۱۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
در صورت تلفات خانواده هاشون شلوغ میکردن
ناشناس۱۷۸۳۸۸۷۱۶:۳۳:۲۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
یانکی ها تلفات دادند اما از ترس وقوع جنگ صدایش را در نیاوردند.
ناشناس۱۷۸۳۹۴۲۱۷:۱۳:۱۱ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
عزیزم چند سال دیگر خبرش درز می کند و نگفتند که آبرویشان بیشتر نرود
ناشناس۱۷۸۴۰۲۸۱۸:۴۰:۴۱ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
طبق گفته بوش ايران صدها امريكايى رو كشته، و خبرى هم نشد
نایب۱۷۸۳۵۲۴۱۰:۳۵:۴۴ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
ما راه صلح و توافق را رفتیم آنها ابتدا خود از توافق خارج شدند و نامردی کردند. با این وجود ما 17 ماه صبر کردیم و هیچ انتقامی نگرفتیم یعنی عملا از بهمن 96 تا انتهای خرداد 98 (ابتدای 2018 تا نیمه اول 2019). اگر با صلح و زبان و دیپلماسی نفهمیدند تنها راه زور است همچون قضیه نفتکش کره ای.
ناشناس۱۷۸۳۵۳۴۱۰:۴۵:۴۲ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
نه برار ...تو ایران نیسی خبر نداری...موشک نباشه نان هم نیس...وگرنه همین شیوخ عرب یه صدام دیگه برات جور می کنند که خون ونون را برات قاطی می کنند ویگه چه برسد به امریکا نژاد پرست وفرنس اشغال وآلمان جور بعدشن هم ما قصدمون کشتن جوانان آمریکایی نبود ...خواستیم بگیم‌ اگر بخواهیم می توانیم
ناشناس۱۷۸۳۷۵۴۱۴:۱۰:۲۳ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
مگر ایرانی بودن تنها به مبارز طلبیدن است؟؟؟ ایرانی بودن به مهمان نوازی و دوستی با همه کشورهای جهان است.
ناشناس۱۷۸۳۹۴۴۱۷:۱۴:۲۷ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
خخخه دوستی وقتی است که دشمنی نباشد و وقتی دشمنی هست دوستی هم می‌رود کنار
ناشناس۱۷۸۴۲۲۵۲۲:۱۴:۲۷ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
مشکل این است که دولت هایی مانند آمریکا دوست نمیخواهند بلکه برده و بله قربانگو میخواهند.
ناشناس۱۷۸۳۵۵۵۱۱:۱۳:۴۱ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
اظهار نظر در مورد چیزی که سر در نمیاری نکن،مجبورت کردن کامنت بذاری؟؟ وقتی امنیت توی کشور نباشه،رفاه یعنی چی؟ اینو یه بچه دبستانی هم درک میکنه
ناشناس۱۷۸۳۵۶۷۱۱:۲۰:۳۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
با همین دوقطبی سازی ها ملت رو بدبخت کردید چرا دست از سر مردم بر نمی دارید؟ کنترل نقدینگی و رشد اقتصادی چه ربطی به موشک داره که شما می خواین دوباره معیشت مردم رو به مذاکره گره بزنین ؟ خدا ازتون نگذره
ناشناس۱۷۸۳۷۶۰۱۴:۱۲:۳۴ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
تنها راه بیرون روی از این اوضاع، تعامل به دنیا است.
ناشناس۱۷۸۳۸۹۱۱۶:۳۵:۲۱ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
امریکا و 3 کشور خبیث اروپایی همه دنیا نیستن.
ناشناس۱۷۸۳۹۵۲۱۷:۲۰:۴۳ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
تعامل شما از نوع تاراج نوامیس کشور است
ناشناس۱۷۸۳۷۶۴۱۴:۱۵:۵۲ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
موشک و هسته ای یعنی تحریم و عدم اعتماد دنیا به ایران. افتاد؟
ناشناس۱۷۸۳۸۸۹۱۶:۳۴:۴۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
تحریم ها نتیجه فتنه دار و دسته شما در سال 88 بود.
ناشناس۱۷۸۳۹۴۹۱۷:۱۷:۵۳ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
آن وقت به عراق و لیبی که همه این ها را دادن چرا حمله کردن؟
ناشناس۱۷۸۳۹۵۷۱۷:۲۶:۴۹ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
چرا در مدینه فاضله تو این چیزها را نابود نمی کنند؟
سید جواد۱۷۸۳۵۸۸۱۱:۳۴:۵۱ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
دوست فهیم من، اینکه نیم ساعت قبل از حمله اطلاع داده شده خیلی واضح هست. به خاطر همون معیشت و رفاهی هست که گفتی! به خاطر اینکه هم می خواستیم به آنها سیلی بزنیم و هم می خواستیم جنگی بر ما تحمیل نشود.
ناشناس۱۷۸۳۸۷۴۱۶:۲۵:۰۷ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
چرا اونها نیم ساعت قبل خبر ندادن؟
ناشناس۱۷۸۳۶۱۴۱۱:۵۹:۰۹ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
ایرانی فهیم.. 1- معیشت یه مقوله است امنیت یه مقوله دیگه و هر کدومشون مجری و مسئول جداگانه داره و فعلا مسئول معیشت در خواب تشریف دارن 2- تو زمینه موشک بارون عین الاسد هم هماهنگی لازم بوده چون بحث انتقام بود و از خاک و آسمون یه کشور دیگه باید استفاده می شد و نیم ساعت هم با توجه به اینکه پایگاه معلوم نیست زمان زیادی نمی تونه باشه، ضمن اینکه مساله کشتار آدم ها نبود.
ناشناس۱۷۸۳۶۱۵۱۱:۵۹:۳۱ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
بدون امنیت اقتصاد هم رشد نخواهد کرد.
ناشناس۱۷۸۳۶۶۳۱۲:۳۴:۲۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
خخخه نیم ساعت قبل گفتیم ولی نگفتیم کجا را می زنیم وحداقل 100 نفر مردن
ناشناس۱۷۸۳۷۶۱۱۴:۱۳:۲۸ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
اگر یک نفر هم کشته شده بود، صدا و سیما هزاران بار آن را نشان می داد.
ناشناس۱۷۸۳۹۰۱۱۶:۴۰:۲۷ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
بسیار کشته دادند اما تصاویر آن توسط رسانه های غربی سانسور شد و بدست صدا و سیما نرسید.
ناشناس۱۷۸۳۹۴۶۱۷:۱۵:۲۸ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
مگه صدا و سیما دوربین برده در پایگاه نظامی آمریکا!؟!!!!
ناشناس۱۷۸۳۹۵۱۱۷:۱۹:۲۸ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
چرا خبرنگار اسرائیلی که می گفت هواپیمای مصدومین و کشته به اسرائیل رفت را سانسور کردن؟
شهاب۱۷۸۳۸۲۷۱۵:۲۸:۴۴ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
البته بعد از زنده ماندن،آخه آدم حسابی اول باید قدرت داشته باشی تازنده بمونی ،
جواد۱۷۸۳۸۴۶۱۵:۵۱:۲۵ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
اولا نیم ساعت به نخست وزیر عراق بوده نه امریکا دوما محل پایگاه تعیین نشده و فقط 6 نفر داخل ایران محل پایگاه را می دانستند
ناشناس۱۷۸۴۰۲۷۱۸:۴۰:۰۳ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
بلاشك از اون لوگو پپسى- منوتوبين هاى درجه يك هستى كه به خودت ميگى ايرانى فهيم( به سياق خرد يارتون ابر مبتذل كانال محبوبتون ) و توى زندگيت به جز اخبار تلگرامى منوتويى هيچ چيز رو نخوندى كه اگر خونده بودى ميفهميدى كه توى عين الاسد چقدر خسارت ديدند و طبق گفته خودشون، تاكيد ميكنم طبق گفته خودشون،اينكه تلفات جانى ندادند معجزه بوده. ايران نميخواسته تلفات گسترده بگيره ولى وقتى موشك شليك ميشه، نتيجه و تلفاتش مشخص نيست و قطعا و طبق اظهارات اسپر ،ميلى و پمپئو، ايران قصد كشتن داشته. خرد يارت ايرانى فهيم!
ناشناس۱۷۸۳۵۱۵۱۰:۲۴:۴۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
شب و روز و دنیا و آخرت ما شده موشک ! تورم ناشی از تحریم شده ۱۸۰ درصد . اقتصاد ناشی از تحریم روی هوا . معیشت ناشی از تحریم ، تعطیل . اشتغالزایی و فعالیت مراکز تولیدی ناشی از تحریم ، خواب
ناشناس۱۷۸۳۶۷۸۱۳:۰۰:۰۹ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
دو واحد اقتصاد کلان بخون بعد بیا اینجا بنویس
علی۱۷۸۳۷۲۵۱۳:۵۵:۲۴ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
برادر یا خواهر عزیز نیاز نیست حتما اقتصاد آدم بخونه تا ببینه مردم از روی فشار میوه گندیده رو با خجالت تو میدون میخرن. مردانگی به گردن کشی نیست. نمک به زخم پاشیدن هم هنر نیست. کاش هموطنت ارزش داشت
ناشناس۱۷۸۳۷۴۶۱۴:۰۶:۳۹ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
تو هم یک کتاب الف ب اقتصاد بخون بعد اظهار نظر کن.
ناشناس۱۷۸۳۸۹۴۱۶:۳۷:۱۳ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
به قول خود روحانی فقط 20 درصد مشکلات کشور بدلیل تحریمهاست و 80 درصد مشکلات ناشی از سوء مدیریت دولتهاست.
ناشناس۱۷۸۳۹۵۴۱۷:۲۳:۲۲ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
جوابی منطقی ندارید می زنید به جاده خاکی؟ دو واحد هم نخون فقط بخش های تورم هلندی یا نقدینگی و اقتصاد متورم آمریکا در دهه 40 میلادی را بخون و ببین چی کار کردن
ناشناس۱۷۸۳۵۱۷۱۰:۲۸:۲۵ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
برجام خودش خاک کشور را تاراج کرد
ناشناس۱۷۸۳۵۲۶۱۰:۳۷:۴۴ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
اگر قرار باشه ما به احترام کشورهایی که آمریکایی ها توش استقرار دارن ؛ با کشور میزبان نیم ساعت قبل از شلیک موشک هماهنگ کنیم چه فایده ای داره این موشک ؟! ..
ناشناس۱۷۸۳۵۳۲۱۰:۴۳:۱۷ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
کره شمالی تا خرخره موشک داره مردمش ۳ وعده سیب زمینی آب پز میخورن و اصلا دستگاه ATM رو ندیدن و نمیدونن چی هست ؟ خیال میکنن آدم توی دستگاه نشسته و پول میده بیرون !!! دسترسی مردم کره شمالی به اینترنت نزدیک به صفر است !!!
ناشناس۱۷۸۴۶۳۴۰۹:۱۱:۳۴ ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
کره شمالی هم اینترنت پر سرعت دارد هم دستگاه خودپرداز آنها از ما خیلی پیشرفته ترند.
ناشناس۱۷۸۵۱۷۴۱۳:۴۳:۳۷ ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
در کره شمالی مردم اصلا نمی دانند که اینترنت چی هست.
ناشناس۱۷۸۳۵۴۸۱۱:۰۶:۰۲ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
ای کاش از تاریخ درس می گرفتیم این سلاحهای که ما داریم شوروی سابق هزاران برابر قوی تر ودقیقتر ومهلک تر را داشت الان کجاست نه اینکه موشک بد است نه ولی بدون اقتصاد سالم وکشوری پیشرفته در تمام امور از اقتصادی وسیاسی واخلاقی ودارای مردمی امیدوار چیزی جز کف روی آب نخواهد بود قدرت دریک مملکت اول مردم آن هستند
محمد۱۷۸۳۵۵۱۱۱:۰۷:۵۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
واقعا فکر کردید با موشک برای مملکت خیر خواهید آورد؟!!!! همیشه وضعیت کره شمالی رو در نظر بگیرید ، صنعت موشک سازیشون چند برابر ما پیشرفتست
حمید۱۷۸۳۸۰۵۱۴:۵۶:۱۸ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
نه با مذاکره میشه , آخه نابلد اگه این موشکا نبود تا الان آمریکا با عربستان و بقیه اینجارو با خاک یکسان کرده بودن یکم تحلیل هم داشته باشی بد نیست مختو آک نیگر ندار
ناشناس۱۷۸۳۸۹۷۱۶:۳۹:۰۸ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
ایران و کره شمالی اگر موشک نداشتن به سرنوشت افغانستان و لیبی دچار می شدند.
ناشناس۱۷۸۴۳۵۱۰۰:۱۵:۳۸ ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
اما بنظرم اگر موشک نداشتند، با سیاست تعامل بیشتر به کره جنوبی و مالزی شبیه میشدن.
ناشناس۱۷۸۳۵۵۲۱۱:۰۹:۴۹ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
خط قرمز؟! نفر دوم کشور را بدون هیچ سناریو ساختگی و خیلی رسمی ترور کردند و خط قرمزهایمان را دنیا دید! فرق بین شعار و حقایق!
ناشناس۱۷۸۳۶۸۱۱۳:۰۱:۳۴ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
امریکا جان ابر قدرت شما چرا جرات نکرد پاسخ حملات الاسد را بدهد؟
ناشناس۱۷۸۳۶۸۲۱۳:۰۲:۲۹ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
نفر دوم کشور طبق قانون اساسی رییس جمهور است.
ناشناس۱۷۸۳۸۷۹۱۶:۲۷:۴۳ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
رییس جمهور نقشش نوسان سازی در بازار ارز و بورس برای درآمد سازی ه
ناشناس۱۷۸۳۹۱۹۱۶:۵۵:۳۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
اوه چقدر هم شماها پایبند به قانون هستید ..
ناشناس۱۷۸۴۰۴۰۱۸:۵۰:۰۷ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
آقا اصلا ج.ا ضعيفه و بلوف ميزنه، ببين مخالفان موسوم به برانداز عشق منوتوش چقدر بد بخت و منفعل و ترسو هستند كه زورشون به اين ج.ا نميرسه راستى يكسال و ٢٢ روز از قيام ٥ دى گذشته ها!
ناشناس۱۷۸۳۶۸۰۱۳:۰۰:۲۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
این موشکها برای اهداف دشمن فرضی هم کارایی نداره چه برسه جنگ با آمریکا، اونقدر عقب افتاده ایم که فکر میکنیم در برابر موشکهای آمریکا میتونیم عرض اندام کنیم
ناشناس۱۷۸۳۹۵۵۱۷:۲۵:۱۷ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
از رو هم نمی روید با این که قبلا می گفتید فتوشاپی است و با جنگ الکترونیک اجازه ندادیم یک موشک ما را بزنند در عین الاسد پس سزاوار سوختن هستید و دورانتون به سر آمده
ناشناس۱۷۸۴۱۷۹۲۱:۲۷:۵۳ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
خب شما ميگى دربرابر دشمن فرضى هم كارايى نداره، كارى نداره، خودت و همپياله هاى برانداز لوگو پپسى منوتو بينت يك جا جمع بشيد ، از اينا به سمتتون شليك بشه، خودت ادعا ميكنى كارايى نداره ديگه پس نياز نيست بترسى !!
ناشناس۱۷۸۴۱۸۰۲۱:۳۰:۱۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
.. بپرس از سرهنگ كلمن توى عين الاسد! البته تورو چه به اين چیزها، آي كيو ت در حد منوتو ايناست ديگه
ایرانی از آلمان۱۷۸۳۸۰۷۱۴:۵۹:۱۲ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
سلام دوستان حیفم اومد این پیام رو ننویسم. من یکی از فارغ التحصیلان دانشگاه تهرانم که آلمان مهاجرت کردم و دکترا گرفتم و الانم اینجا تدریس میکنم. برای اروپایی ها و امریکای های سفید پوست کلا خاورمیانه ای و آفریقایی و هندی و .. یعنی آشغال و آدم درجه سوم. این تو قوانینشون نیست ولی در عمل همینطور باهات رفتار میشه. هر چیزی به جای خودش موشک اگه نباشه امنیت هم نیست لازم هم نیست امریکایی ها کار کنن؛ همین ترکیه و عربهای فرصت طلب میاد هر روز یه جای ایرانو جدا میکنن. اقتصاد هم مسیرش چیز دیگست حالا اگه دولت یا یک فردی کم کاری میکنه و اراده نداره.. تقصیر بخش نظامی نیست. شما باید فریاتون سر اونو بزنی که داره اقتصاد رو کنترل و مدیریت میکنه.
سینا۱۷۸۴۱۱۱۲۰:۰۵:۳۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
دوست عزیز از آلمان، کلا بحث موشک و هسته ای و امنیت و اینها انحرافی هست. مسئله چیز دیگه ای هست. ما در ایران تکلیفمون با خودمون مشخص نیست که بالاخره خودمون باید برای خودمون تصمیم بگیریم یا از جای دیگه ای باید برامون تصمیم گرفته بشه. آخرین بار کی از ملت پرسیده که آقا/خانم شما انرژی هسته ای یا بمب هسته ای میخوای یا نمیخوای؟ آقا/خانم شما میخوای خارج از مرزهات دنبال تامین امنیتت باشی یا داخل مرز هات. با موشک دنبال امنیت باشی یا با بمب اتم یا .. اشکال اینه.
ناشناس۱۷۸۴۶۳۸۰۹:۱۴:۱۴ ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
مردم ایران هرگز از حق مسلم خود در استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای کوتاه نخواهند آمد.
ناشناس۱۷۸۵۱۰۰۱۳:۱۷:۴۸ ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
همواره گفتم و باز هم میگم، نظر شما به دلیل سواد بسیار پایین و کپی پیستر بودن دسته چندمی منوتو و امثالهم، .. ارزش نداره و نخواهد داشت و نظر سنجی از امثال شماها اوج اشتباهه
ناشناس۱۷۸۴۷۴۱۱۰:۰۰:۳۳ ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
منم تو آلمان زندگی میکنم و این نظر را کاملأ تأئید میکنم.
ناشناس۱۷۸۳۸۲۲۱۵:۲۳:۱۸ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
متاسفانه هنوز هم هستند کسانی که پرونده هسته ای را به دولت ربط می دهند ، در طول بیست سال گذشته و در دولتهای مختلف این پرونده در شورای امنیت ملی که یک نهاد فراقوه ای است پیگیری شده است و ربطی به دولتها ندارد ، در گذشته دبیر شورای امنیت ملی مامور ارشد پرونده بود امروز وزیر امور خارجه این ماموریت را بر عهده دارد ، ولی این ماجرا به هیچ عنوان به دولت ربطی ندارد ، مثلا همانطور که شنیدیم ، قضیه بتن ریزی قلب نیروگاه اراک ، یک عملیات فریب بود که هیچ کس جز معدودی از مقامات از آن خبر نداشتند
ناشناس۱۷۸۴۳۵۵۰۰:۱۸:۰۲ ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
ماکارگرها.موشک.نمیخواییم.حقوق.ماروافزایش.بدید
ناشناس۱۷۸۴۳۶۱۰۰:۲۲:۵۷ ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
اکه.روحانی.روبگذارن.بامذاکره.گشایش.اقتصادی.میشه.بابا.چی.میشه.مذاکره.کنیدباکدخدا
ناشناس۱۷۸۵۴۶۸۱۷:۳۶:۱۲ ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
همین موشکهاست که ترمز ملخ خورا رو کشیده والا ماهم مثل یمن میشدیم .موشک خوبه بمب اتمم خوبه ولی بهتر از این دو صلح و سازش با کل دنیاست اگه طرف مقابلت زیاده خواه نباشه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  3. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  4. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  5. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

  12.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  13.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  15. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  5. جلاد، به پایان سلام کن!

  6. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  7. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  8. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  11. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  12. انتقام از پوتین؟

  13. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  17. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  18. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  19. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  20. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  21. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  22. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین