دوراهی  روحانی

بیژن مقدم،   3991006152 ۴۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶ تکراری یا غیرقابل انتشار
دوراهی  روحانی

سال 92 چند ماهی بود که  آقای روحانی رئیس جمهور شده بود .با آقای مهندس ضرغامی رییس و شورای معاونین سازمان صدا و سیما  برای عرض تبریک دیداری رسمی و تشریفاتی با ایشان داشتیم.
 بیاد دارم در این جلسه آقای روحانی  آنچنان  تفسیری موسع از نظارت قوا بر صدا و سیما ارائه کردند که گویی صدا و سیما از فردا برای آب خوردن  هم باید از شورای نظارت و چه بسا نماینده رئیس جمهور دراین شورا اجازه بگیرد .
البته ایشان برای اجرای این تفسیر عجیب و غریب خود از قانون اساسی، در دوره ای تخصیص بودجه به صدا و سیما را نیز منوط به تایید نماینده دولت در هیئت نظارت نمود!.

 از آن آقای روحانی با آن برداشت شاذ از قانون اساسی رسیده‌ایم به رئیس جمهوری که چند ماه بیشتر در این مسند حضور ندارد ولی باز در تفسیری عجیب از قانون اساسی می‌گوید:« در قانون کلمه نظارت مجلس بر دولت ذکر نشده است» شاید ایشان درست بگوید و چنین کلمه ای در قانون اساسی نداشته باشیم اما با نگاهی به اصول ۵۵ مربوط به رسیدگی دیوان محاسبات به کلیه حساب های وزارتخانه ها و شرکت های دولتی، اصل ۷۶ تحقیق تحقیق و تفحص مجلس درباره مسائل کشور از جمله عملکرد دستگاه های دولتی، اصل ۸۵ درباره مصوبات دولت که نباید خلاف قوانین مجلس باشد و دولت موظف است آن را برای رئیس مجلس ارسال کند، اصل ۸۸ درخصوص سوال نمایندگان از رئیس جمهور و وزرا و اصل ۱۲۲ که رئیس جمهور را در مقابل ملت ، رهبر و مجلس مسئول می داند به چه چیزی جز پاسخگویی دولت به نمایندگان مردم و نظارت نمایندگان بر عمل‌کرد دولت می‌رسیم؟

 اگر از این اصول افاده نظارت خانه ملت بر دولت و مجریان  فهم نمیشود  پس دولت چگونه 8 سال  تن به سؤالها ، استیضاح‌ها و گزارشات دیوان محاسبات داده است .؟

بسیاری این سوال را مطرح می کنند که حرفها و مواضعی که چند وقت اخیر از آقای روحانی رئیس‌جمهور محترم شنیده شده چه گونه قابل تحلیل است؟

 پاسخ به این سؤال را باید اینگونه داد.

 طبیعی است دولتی که با وعده های آنچنانی و اقدامات عاجل ۱۰۰ روزه از مردم رأی گرفت و با شعار مذاکره با آمریکا وحل مشکلات معیشتی، ، چرخیدن همزمان سانتریفیوژها و اقتصاد کشور و عاجز دانستن رقبا از انجام مذاکره با سران کشورهای دیگر بر این صندلی تکیه زد امروز با دست های خالی قرار است صحنه را ترک کند و صندلی ریاست جمهوری را به فرد دیگری واگذار کند.

 در این مسیر دو راه وجود دارد:

 راه اول اعتراف به کاستی‌ها ، ناکارآمدی ها وشعارهای بعضا فریبکارانه، ادعاهای فراقانونی ، سرکوب منتقدان و بی توجهی به قواعد ابتدایی تدبیر و امید است. 

و راه دیگر که ادامه راه 8 ساله است. یعنی فرافکنی، متهم کردن دیگران، طرح بهانه‌ای به نام نداشتن اختیارات قانونی، بهانه‌ای به نام اینکه نگذاشتن رفراندوم کنیم ، بهانه‌ای به نام اینکه برخی از اصول قانون اساسی اجرا نشد ، بیان تفسیر های عجیب ، شخصی و خلاف روح قانون اساسی تنها برای راه انداختن دعواهای سیاسی.

 به نظرم آقای روحانی راه دوم را برگزیده است با این کار تلاش می‌کند با طرح ابهامات جدیدو دو قطبی سازی منتقدان خود را به این مطالب مشغول کند تا هم از پاسخگویی در مورد مسائل اصلی کشور بگریزد و هم آتش تهیه‌ای برای ۱۴۰۰ فراهم آورد .

لذا بر این باورم که علی رغم توصیه های مقام معظم رهبری برای ایجاد اتحاد و همدلی در بین سران سه قوه ، مشاوران آقای روحانی خط دیگری را در پیش پایشان خواهند گذاشت و آن چیزی جز آنچه چشمه هایی از آن را دیده ایم نخواهد بود 

او تلاش می‌کند با تند روی و تندگویی ، بدون دفاع منطقی از عملکرد دولتش فرش قرمزی برای کاندیدای مورد نظر خود در سال ۱۴۰۰ پهن کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۵۱۴۳۲۰۹:۳۹:۴۹ ۱۳۹۹/۱۰/۷
روحانی جلوی دوربین و بصورت زنده واکسن کرونای ایرانی و یا چینی را تزریق کند
ناشناس۱۷۵۱۶۹۷۱۲:۲۹:۱۱ ۱۳۹۹/۱۰/۷
تزریق دوباره؟ مگه داریم؟ مگه میشه؟
ناشناس۱۷۵۱۴۳۸۰۹:۴۴:۰۴ ۱۳۹۹/۱۰/۷
وقتی شورای نگهبان از اینهمه داوطلب ریاست جمهوری ، فقط ۴ نفر را تائید و به مردم معرفی میکند ، خروجی اش میشود روحانی و یکی مثل روحانی !!!!
ناشناس۱۷۵۱۵۶۸۱۱:۰۳:۱۲ ۱۳۹۹/۱۰/۷
نه پس می خواهی 100 نفر تایید بشوند
ناشناس۱۷۵۱۶۸۷۱۲:۲۰:۵۷ ۱۳۹۹/۱۰/۷
چه اشکالی داره ۱۰۰ نفر رو تائید کنه و امثال این آقایون توش نباشه ؟
mostafa.kamali95@yahoo.com۱۷۵۲۱۴۲۱۸:۱۲:۱۳ ۱۳۹۹/۱۰/۷
بهترین راهکار و گزینه در شرایط کرونا و رکود اقتصادی این است که انتخاب رییس جمهور با رای گیری مشترک توسط مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام شود با اینکار هم مشکل انتشار بیماری کرونا بواسطه انتخابات حل میشود و هم جلوی هزاران میلیارد هزینه انتخابات که توسط کاندیداها و وزارت کشور صورت میدگرفت در این شرایط رکود اقتصادی گرفته میشود
ناشناس۱۷۵۱۶۰۶۱۱:۳۱:۵۰ ۱۳۹۹/۱۰/۷
رای مردم به امثال روحانی از سر ناچاری بوده بقیه رد صلاحیت شدن
ناشناس۱۷۵۱۶۷۳۱۲:۱۱:۱۳ ۱۳۹۹/۱۰/۷
مردم نباید از ترس بدتر به بد رای بدهند.
ناشناس۱۷۵۱۶۹۶۱۲:۲۹:۰۵ ۱۳۹۹/۱۰/۷
مردم از ترس چاله توی چاه افتادند.
ناشناس۱۷۵۱۷۵۲۱۲:۵۹:۵۸ ۱۳۹۹/۱۰/۷
رییسی هم بدنبود بادلار۵۰۰۰ تومنی
ناشناس۱۷۵۲۰۳۴۱۶:۱۹:۴۱ ۱۳۹۹/۱۰/۷
عملکرد رئیسی را هم دیدیم
ناشناس۱۷۵۱۸۰۱۱۳:۳۲:۲۴ ۱۳۹۹/۱۰/۷
یکی از اون بقیه که میخواستی بهشون رای بدی و رد صلاحیت شد نام ببر!
ناشناس۱۷۵۱۹۹۷۱۵:۳۱:۲۷ ۱۳۹۹/۱۰/۷
رجال سیاسی و مذهبی همین ها هستند که تایید شدند به قول معروف همینه که هست مردم هم بر اساس آزادی رای به روحانی رای دادند اگر رجال کاربلد تری دارد رو کنید تا اگر مردم باورشان کردند به آنان رای بدهند
ناشناس۱۷۵۱۶۵۵۱۱:۵۵:۰۷ ۱۳۹۹/۱۰/۷
مثل روحانی دیگه نمیاد رکورد همه چیو زده
ناشناس۱۷۵۲۰۵۰۱۶:۲۶:۰۴ ۱۳۹۹/۱۰/۷
به هرکس دیگری هم رای می دادیم وضع همین بود
ناشناس۱۷۵۱۴۴۳۰۹:۴۶:۲۳ ۱۳۹۹/۱۰/۷
ایشان گفته اند کلمه نظارت دقت بفرمائید کلمه نظارت وجود ندارد. اینهمه کبری و صغرا چیدن نداره بفرمائید کلمه نظارت تکرار میکنم کلمه نظارت کجاست؟ دیگه خسته شدیم از اینهمه جار و جنجال بر سر لحاف ملانصرالدین. مردم زیر بار فشار زندگی دارند له میشوند و شما هنوز اندر خم یک کوچه هستید.
ناشناس۱۷۵۱۸۶۱۱۴:۰۱:۴۶ ۱۳۹۹/۱۰/۷
جناب حقوقدان هنوز نمیداند !!! که وظیفه مجلس قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون است و وظیفه دولت اجرای مصوبات قانونی است.
روحانی دقیقاً چی گفت۱۷۵۱۸۷۷۱۴:۱۵:۴۰ ۱۳۹۹/۱۰/۷
روحانی: بعضی از نمایندگان مجلس می‌گویند که ما باید بر کارگزاران نظارت کنیم. این برداشت ناقص از قانون اساسی است. به یک مفهومی ممکن است [نظارت] به عنوان سوال داشته باشیم، ولی ما نظارت نمایندگان بر کار وزرا و دولت به عنوان نظارت نداریم. آنکه در قانون اساسی آمده رئیس جمهور است که بر کار وزیر نظارت می‌کند و نظارت بر کار وزیر از وظایف رئیس جمهور است. به عبارتی نظارت بر کار وزیر از وظایف رییس جمهور است و رییس جمهور اختلاف دو وزیر را حل می کند و هماهنگی بین دو وزیر یا چند وزیر بر عهده رییس جمهور است. مجلس در جاهایی که صلاح می داند می‌تواند استیضاح را در دستور کار قرار دهد، و همچنن تحقیق و تفحص هم در جاهایی که می داند می‌تواند به مفهوم نظارت انجام دهد ولی در قانون کلمه نظارت مجلس بر کار دولت ذکر نشده است.
امیر حسین سلطان/تهران۱۷۵۱۴۵۹۰۹:۵۴:۱۱ ۱۳۹۹/۱۰/۷
خدا نیاورد آن روزها را هیچوقت اما لاجرم دیری نخواهد پایید تا در فراق جناب آقای دکتر روحانی قدر همین روزها با همه نقصان و کاستی ها (و یا به قول منتقدان رئیس جمهور همان خلف وعده های ایشان) بر همگان معلوم خواهد گردید مگر آنکه واقعا برغم همه سختی های زمانه برگرفته از دوران تحریم و کرونا باز هم اکثریت ملت با درک صحیح از موقعیت کنونی و واقعیات موجود به ادامه راه دولت های یازدهم و دوازدهم و انتخاب رئیس جمهوری هم طیف جناب آقای دکتر روحانی رای دهند، ان شاء الله تعالی.
ناشناس۱۷۵۱۸۳۴۱۳:۵۳:۴۱ ۱۳۹۹/۱۰/۷
حتی اگر دولت هم نداشتیم اوضاع اقتصاد اینقدر آشفته و وخیم نمی شد !
ناشناس۱۷۵۱۴۶۷۰۹:۵۸:۱۲ ۱۳۹۹/۱۰/۷
جناب‌بیژن‌مقدم‌نمیدانم‌چندسالی‌ارعمرت‌گذشته‌است‌ولی‌من‌هفتادو‌چندی‌سال‌عمر‌کرده‌ام‌برادرعزیزم درزبان‌آذری‌مثلی‌داریم‌به‌این‌مضمون/درختی‌که‌افتاد‌تبرزن‌بسیارپیدامیشود‌//کمترکسی‌رامیتوان‌یافت‌ که‌علت‌افتادن‌درخت‌راجویاشوند‌که چه کسی‌شاخ‌وبرگ‌این‌درخت راحرس‌کرد‌که‌این‌درخت‌ازخفگی افتاد‌ویا‌به‌این‌درخت‌آب‌وکودندادتاخشکید‌برادرعزیزم‌تبر زن‌نباش‌اگرانتقاد‌میکنی‌لااقل‌به‌علل‌توفیق‌دولت ازطرف‌مجلس‌هم‌زیر‌چشمی‌نظری‌بیند از‌.ازالف‌هم‌تقاضا‌دارم‌‌منتشرکند
ناشناس۱۷۵۱۴۷۱۱۰:۰۰:۰۳ ۱۳۹۹/۱۰/۷
حسن به مردم ای شیطونی بایدن بیاد اوضاعتون خوب میشه خوب بود چهار سال بعدی را هم ما بودیم
ناشناس۱۷۵۱۴۸۰۱۰:۰۵:۰۸ ۱۳۹۹/۱۰/۷
قالیباف دیروز گفته : با رمز یا فاطمه زهرا از سختی ها عبور خواهیم کرد ای کاش این رمز رو زودتر به کار میبرد
ناشناس۱۷۵۱۴۹۵۱۰:۱۴:۲۷ ۱۳۹۹/۱۰/۷
باید ریاست جمهوری رو بدیم به قالیباف . گفته با رمز یافاطمه زهرا از سختی ها عبور میکنه
ناشناس۱۷۵۱۶۱۰۱۱:۳۳:۲۱ ۱۳۹۹/۱۰/۷
مردم رو فیلم کردن
ناشناس۱۷۵۱۶۹۹۱۲:۳۰:۱۵ ۱۳۹۹/۱۰/۷
عادلو سوژه کردند/ برجامو پله کردند / ملتو ذله کردند
ناشناس۱۷۵۱۵۱۸۱۰:۲۴:۴۷ ۱۳۹۹/۱۰/۷
اصلاح طلب ها که مدعی هستید رییس جمهور و دولت هیچ کاره است لطفا بنشینید در خانه و ساکت باشید برای آمدن در انتخابات
میلاد۱۷۵۱۵۹۰۱۱:۲۶:۲۷ ۱۳۹۹/۱۰/۷
اگه واقعا دولت هیچ کاره و یه چیز تشریفاتی هست،چرا آقای روحانی برای رای دوره دوم اینقدر به آب و آتش زد؟!اون که دوره اول رییس جمهور بود و فهمیده بود هیچ کاره هست پس چرا خودش را خراب کرد؟!!
محمد۱۷۵۱۶۵۹۱۱:۵۶:۵۱ ۱۳۹۹/۱۰/۷
انشاالله در 1400 همین کار را خواهند کرد. اگر هم آمدند شما بهشون رای نده.
ناشناس۱۷۵۱۵۲۹۱۰:۳۰:۱۷ ۱۳۹۹/۱۰/۷
یه بار گفت مشکل ارز از حکومت قیلی بر جای مانده یعنی از دولت قبل هم رد شد به حکومت قبلی رسید مرحله بعدی گردن کوروش زیر تیغه
اکبر۱۷۵۱۵۵۲۱۰:۴۹:۵۸ ۱۳۹۹/۱۰/۷
اصل سیاست همان کاری است که روحانی می کند و تمامی سیاستمداران ایران و دنیا از صدر تا ذیل از جنس روحانی هستند و فقط در ظاهر و گفتار با هم کمی فرق دارند ولی رفتارهایشان چیز دیگری است. در علم سیاست اصول فلسفه سیاسی نیکولو‌ماکیاولی و توماس هابز حاکم است برای تمام سیاسیون در همه کشورها بلا استثنا. مردم دنیا نیز اسیر دست این سیاستمداران و سیاست بازان زبل و زرنگ و ناقلا هستند و چاره ای هم ندارند.
سلیمانی۱۷۵۱۵۶۹۱۱:۰۳:۲۲ ۱۳۹۹/۱۰/۷
سلام چرا تشویش اذهان می نمائید؟ دکترروحانی گفتند نمایندگان مجلس می توانند از وزراسئوال کنند و تحقیق و تفحص کنند ولی نمی توانند در مصاحبه ها در مسجد یا کوچه و بازار ودانشگاه پشت هرتریبونی علیه وزرا حرف بزنند جوسازی کنند توهین کنند شایعه سازی نمایند به وزرا دستور دهند امرو نهی کنند
ناشناس۱۷۵۱۸۵۱۱۳:۵۹:۱۹ ۱۳۹۹/۱۰/۷
روحانی گفت مجلس نمی تواند بر کار وزراء نظارت کند !!! در حالیکه وظیفه مجلس قانون گذاری و نظارت است.
سید۱۷۵۲۱۵۸۱۸:۲۸:۱۶ ۱۳۹۹/۱۰/۷
شما این حرفها را از کجا آوردید؟ چراحرفهای اقای روحانی را تحریف میکنید و جملات خودتان را به نام او کامنت میگذارید آقای روحانی فرمودند: ما جایی نداریم که مجلس بخواهد نظارت کند، البته اگر سوال نیاز داشته باشد، می‌تواند انجام دهد اما ما در قانون اساسی چنین چیزی نداریم که مجلس بتواند بر کار وزرا نظارت کند. https://eghtesaad24.ir/fa/news/90412/%D8%B1%D9%88%D8%AD%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3-%D9%86%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%AF-%D8%A8%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D9%88%D8%B2%D8%B1%D8%A7-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%DA%A9%D9%86%D8%AF
ناشناس۱۷۵۱۶۰۸۱۱:۳۲:۳۵ ۱۳۹۹/۱۰/۷
دار و دسته شما دنبال قرار داد های نفتی اگه تحریم رفع بشه کی جای شل رو بگیره ؟؟؟
حسین۱۷۵۱۶۱۲۱۱:۳۳:۲۶ ۱۳۹۹/۱۰/۷
راه سومی هم هست برادر همون که خودش گفت راه رفتن به جهنم
حمید۱۷۵۱۶۳۴۱۱:۴۳:۵۱ ۱۳۹۹/۱۰/۷
همه همینطورند همه مثل هم هستند اما فعلا کسی نمیتواند یا دوست ندارد رییس جمهور قبلی را بیاد بیاورد جناب مقدم آیا رفتارهای رییس جمهور قبلی را یادتان هست ؟ اقای روحانی تندگویی میکند اما ان اقا با شوخی و خنده بی احترامی هایش را انجام میداد حرفهایش را میزد البته نمایندگان هم رفتارهاو گفتارهای ان اقا را میدیدند اما جرات نزدیک شدن به خط قرمز مصونیت ان دولت را نداشتند هنوز هم میبینند اما باز هم کسی قدرت نزدیک شدن به ان اقا را ندارد ان اقا هم وعده تولد هر کودک یک میلیون تومان را داد و.... وعده پیگیری درمان دخترکان شین اباد را داد ...جناب مقدم شین اباد را یادتان هست ؟؟؟
علی۱۷۵۱۷۵۳۱۳:۰۱:۳۴ ۱۳۹۹/۱۰/۷
از ابتدای انقلاب تا هم اکنون همه رییس جمهور ها از نداشتن قدرت کافی برای رسیدن به اهدافشون گلایه کردن از احمدی نزاد بگیر تا روحانی این نشان دهنده اشکال در قانون اساسی است روحانی میخواست برجام دو و سه را اجرا کند اما نگذاشتند برجام یک هم که توسط ترامپ هوا شد
ناشناس۱۷۵۱۸۴۲۱۳:۵۷:۳۱ ۱۳۹۹/۱۰/۷
شانس آوردیم که نگذاشتن برجام 2 و 3 را اجرایی کنند وگرنه اقتدار موشکی و منطقه ای را هم به دشمن تقدیم می کردند و سایه جنگ بر سر کشور گسترده می شد.
ناشناس۱۷۵۱۹۰۹۱۴:۲۸:۲۶ ۱۳۹۹/۱۰/۷
اینایی که میان و کاندیدا میشن و بعد به همین قانون اساسی سوگند میخورند همه اختیارتشون رو میدونن . اگر کمه اصلا نیان . اگر هم کافیه بعدا بهانه تراشی نکنند
یامهدی ادرکنی۱۷۵۱۷۹۸۱۳:۳۱:۳۸ ۱۳۹۹/۱۰/۷
ایشون از همون ب بسم الله معلوم بود که هدفی جزئ فرافکنی وتوهین وافترا ... .از مهر ۹۲که دولت تحویل گرفتن به بهانه خالی بودن خزانه .خیلی از پروژه ها تعطیل کرد حقوق شرکتها تا ۸ماه به تعویق افتاد بعدش هم در گرو مذاکره حال هم که در گرو برجام وfatf خدا عاقبت مارا حنم بخیر کنه
ناشناس۱۷۵۱۸۱۵۱۳:۴۱:۴۸ ۱۳۹۹/۱۰/۷
جناب روحانی با وعده و وعید تو خالی اطرافیان، همچون جهانگیری و .... بدون هیچ برنامه ای مردم رو فریب داد و آمد تا مملکت رو بدون خون ریزی تحویل دشمنان بدهد همه چیز را به تباهی کشانید. آه این مردم نجیب گریبان خودش و دولت ناکارآمدش را خواهد گرفت . انهم منتظرون
عباس۱۷۵۱۹۷۰۱۵:۱۴:۳۵ ۱۳۹۹/۱۰/۷
خسته از این همه حرف خسته از این همه وعده خسته از فشار روزمره تورم لحظه به لحظه خسته از شعارهای پوچ خسته از همه چی شدیم .... اما هنوز دعواهای شما بالا نشین ها تموم نمیشه
اکبر۱۷۵۲۰۷۲۱۶:۴۳:۳۳ ۱۳۹۹/۱۰/۷
به دولت شما هم خواهیم رسید شب دراز و قلندر بیدار
dayani۱۷۵۲۱۱۳۱۷:۲۷:۱۹ ۱۳۹۹/۱۰/۷
تاوقتی هرکی صداش بلندتره دیگری را میکوبد، همین وضع است. خیال می کنم دوره دوم ریاست جمهوری بعدی نیز بدتر از این باشد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. این صدای اقتدار ایران است ...

  3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  4. وحدت ملی با وعده صادق

  5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  14. اسراییل چه باید بکند؟ 

  15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

  25. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

آخرین عناوین