جاذبه های دیدنی در سفر به ترکیه

گزارش بازرگانی،   3991006063
جاذبه های دیدنی در سفر به ترکیه

شهر زیبا و ساحلی مارماریس یکی از پر طرفدارترین مقاصد توریستی در کشور ترکیه و همینطور در دنیاست که با وجود سواحل شگفت انگیز به شهرت فراوانی رسیده و سالانه میزبان هزاران گردشگر از سراسر دنیاست . این شهر در جنوب غربی کشور ترکیه و در امتداد آبهای زلال دریای مدیترانه قرار دارد و آب و هوای مطبوع و مدیترانه ای آن برای گذران تعطیلات تابستانی بسیار ایده آل است .

این شهر بندری در استان موغلا قرار دارد و به خصوص در دهه های گذشته مورد استقبال گردشگران که تعداد زیادی از آن ها اروپائیان تشکیل می دهند قرار گرفته اما با وجود ویژگی های منحصر بفرد برای بسیاری از ایرانیان نامی نا آشنا است . و اغلب تا صحبت از سفر به کشور ترکیه به میان می آید ، معمولا اولین مقاصد شهرهای استانبول و آنتالیا ست .

شهر استانبول توسط کوهستان های سرسبز و آبهای فیروزه ای احاطه شده و از نواحی شمالی به خلیج گکوا و از جنوب به دریای مدیترانه منتهی می گردد . مارماریس همچنین از شرق با شبه جزیره داتچا و از غرب با دریاچه کوی جییز همسایه است .

استانبول دارای سواحی بسیاری است که هر یک دارای چشم اندازی بی نهایت زیبا هستند و شنا در آبهای زلال و آفتاب گرفتن بر روی شن های طلائی رنگ کار مورد علاقه گردشگران است . همچنین آرامش و امنیت حاکم بر این شهر چیزی است که همه گردشگران را شیفته نبوده و در این شهر ، از هیاهوی و ازدحام دیگر شهرهای توریستی نظیر آنتالیا خبری نیست .

استانبول یک شهر بندری است و بندرگاه آن محل پهلو گرفتن کشتی های مسافربری و تجاری است و این منطقه در گذشته نقش بزرگی در اقتصاد این کشور داشت . همچنین سالانه بسیاری از مسابقات رالی در این شهر انجام می گیرد که خود سبب جذب بسیاری از ورزشکاران این عرصه شده است . همچنین قیمت تور استانبول ارزان را در سایت سفر باتو مشاهده کنید.

جالب است بدانید این همه خصوصیات این شهر توریستی نیست و مارماریس دارای امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی نیز هست و هتل های این شهر خدمات سطح بالایی را در اختیار مسافران قرار می دهند تا جائیکه گاه رغبتی برای خارج شدن از هتل باقی نمی ماند . اما باید متذکر شد که این شهر تاریخی پر فراز و نشیب را از سر گذارنده و می بایست بازدید از آثار باستانی این شهر را در الویت برنامه های خود بگنجانید . باستان شناسان تاریخ این سرزمین را به حدود سه هزار سال پیش از میلاد ، نسبت داده اند و به عقیده آنان این شهر جزو اولین سکونتگاه های انسان های اولیه بوده است . این منطقه همواره به خاطر داشتن آب و هوایی لطیف و طبیعتی دل انگیز مورد توجه حکومت های بزرگی همچون رومیان و یونانیان قرار داشت و تمدن های بسیاری در این جا شکل گرفته اند .

گشت و گذار در این شهر با بازدید از قلعه استانبول ، بازار بزرگ شهر آغاز می شود و سپس گردشگران به تماشای سواحل مارماریس می روند و در روزهای بعدی همراه با تورهای تفریحی و با قایق از مقبره های باستانی و ساحل لاک پشت ها و همین طور حمام گل و در نهایت از منطقه دالیان دیدن می کنند . که همگی آنها از پر طرفدارترین جاذبه های گردشگری در این شهر است . ما در ادامه مطلب قصد داریم برخی از جذاب ترین دیدنی های این شهر را به شما معرفی کنیم . پس با ما همراه شوید :


قلعه مارماریس

بازدید از این قلعه تاریخی مارماریس معمولا در الویت برنامه های گردشگران قرار می گیرد . قدمت قلعه مارماریس به دوران اسکندر کبیر باز می گردد و در سال ۱۵۲۲ میلادی یعنی در حدود پانصد سال پیش این بنا توسط عثمانیان و به دستور سلطان سلیمان بازسازی گردید . و برای بار دوم مرمت این بنا در سال ۱۹۷۹ میلادی بازسازی گردید و به موزه تبدیل شد .

برای رسیدن به این قلعه می بایست بخشی از راه را پیاده طی کنید و در این مسیر شاهد چشم اندازی زیبا از شهر در تور استانبول خواهید بود .

بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ شهر استانبول مکانی تاریخی و بسیار زیباست که گشت و گذار در آن شما را به دل تاریخ می برد . این بازار بیش از هزار حجره و مغازه کوچک و بزرگ را در خود جای داده و هر آنچه را بخواهید در این بازار خواهید یافت . از انواع صنایع دستی چوبی گرفته تامحصولات چرمی و همین طور قالی و قالیچه را در این بازار خواهید یافت . در این بازار می توانید انواع خوراکی های لذیذ و قهوه و شیرینی جات سنتی کشور ترکیه را تهیه کنید . داروهای گیاهی ، ادویه جات ، ظروف سرامیکی ، عطر و لوازم آرایشی ، پوشاک و ... از دیگر کالاهای عرضه شده در این بازار هستند .

تورهای یکروزه با قایق

به گزارش سفر باتو ، در سفر با تور استانبول یکی از تفریحات مورد علاقه گردشگران ، قایق سواری بر روی آبهای زیبای دریای مدیترانه و بازدید از شهرهای اطراف و جاذبه های تاریخی متنوع در این مناطق است . روزانه صدها قایق کوچک و بزرگ را خواهید دید که مسافران را در امتداد ساحل به این سو و آن سو می برند . این قایق ها معمولا از لنگرگاه اصلی مسافران را سوار و به سمت جزایر و خلیج های کوچک اطراف مارماریس می برند . جزیره پارادایس (نیمارا) ، سواحل ترنج ، کوملوبوک ، چیفتلیک و غار فسفری از محبوب ترین مقاصد این تور های یک روزه هستند .



yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین