خوش خیالی خطرناک به روایت ربیعی/واکنش لعیا جنیدی به مرگ مهرداد سپهری/حاشیه‌های برگزاری یک جشن در مشهد/فاصله بین روحانی و قالیباف تمام می‌شود؟

گروه سیاسی الف،   3990806098 ۲۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنانکه اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

خوش خیالی خطرناک به روایت ربیعی/واکنش لعیا جنیدی به مرگ مهرداد سپهری/حاشیه‌های برگزاری یک جشن در مشهد/فاصله بین روحانی و قالیباف تمام می‌شود؟

آخرین آمار کرونا در ایران

سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آمار جدید کرونا در کشور گفت: از دیروز تا امروز ۶ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۹۶۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۱۳۵ نفر از آنها بستری شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۴۶ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۳ هزار و ۲۹۹ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون ۴۶۳ هزار و ۶۱۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

وی تشریح کرد: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

کرونا بازهم رکورد شکست: فوت ۳۴۶ بیمار و شناسایی ۶۹۶۸ مبتلا

سخنگوی وزارت بهداشت: کرونا در کشور روند صعودی دارد/ در مرحله تزریق حیوانی واکسن کرونا هستیم

شیوع بیشتر کرونا در فصل سرما/ ۶۹۴ بیمارستان کشور درگیر کرونا

وزارت بهداشت: کرونا در کشور روند صعودی دارد/ در مرحله تزریق حیوانی واکسن کرونا هستیم

***

چرا مرگ‌‌ومیر بیماران کرونایی در ایران افزایش یافت؟!

دکتر نادر توکلی،معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلان‌‌شهر تهران با بیان این‌‌که تعداد بستری‌‌ها بالاست، گفت: این‌‌که عنوان می‌‌شود مرگ و میر کرونا بالاست؛ به این دلیل است که تعداد افراد آلوده بالاست اما از همه افراد آلوده، تست پی‌‌سی‌‌آر گرفته نمی‌‌شود و بیشتر از افرادی تست گرفته می‌‌شود که علامت‌‌دار یا دارای علائم شدید بیماری هستند و بنابراین نسبت مرگ ومیر به تعداد افراد مبتلا، بالا به نظر می‌‌رسد.

توکلی تأکید کرد: یکی از مشکلاتی که در بیماری کرونا وجود دارد، این است که علائم تدریجی شروع می‌‌شود و افراد، بسیاری از علائم مانند سردرد، خستگی، کوفتگی و تهوع را ناشی از خستگی و فشار کاری روزانه تلقی می‌‌کنند و از بیماری غافل می‌‌شوند بنابراین آنچه اهمیت دارد این است که افراد بدانند در صورت مشاهده هرگونه علائم مانند سردرد، تهوع، بی‌‌اشتهایی، کوفتگی و نه لزوماً تنگی نفس، شک به ابتلا به کووید19 بسیار بالاست.

***

دولت تامین معیشت مردم و جبران تورم را وظیفه خود می‌داند

حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با اشاره به حساسیت‌ها و پیچیدگی‌ها در زمینه مدیریت وضعیت اقتصادی تاکید کرد: دولت، تامین معیشت مردم و جبران تورم را وظیفه خود می‌داند و از همه طرح‌ها و پیشنهادات سایر قوا، فعالان و متخصصین اقتصادی در حل معضلات مردم استقبال می‌کند.

بیشتر بخوانید:

روحانی: دولت از طرح‌های سایر قوا برای حل مشکلات مردم استقبال می‌کند

***

فاصله بین روحانی و قالیباف تمام می‌شود؟

شرق نوشت: ماجرای آغاز فاصله اجتماعی بین رؤسای دولت و مجلس از آنجا آغاز شد که قرار بود در 15 مهر، جلسه سران سه قوه به میزبانی رئیس مجلس برگزار شود؛ اما یک روز قبل از آن قالیباف به صورت سرزده‌ از بخش‌های مختلف مجتمع بیمارستان امام خمینی (ره) بازدید کرد و به بخش آی‌سی‎یو کرونایی این بیمارستان رفت و با بیماران هم‌کلام شد. گفته شد که رئیس پارلمان این بازدید را برای آن انجام داده که با اطلاعات کافی در جلسه سران قوا شرکت کند؛ اما همان شب رئیس‌جمهور این جلسه را مخالف با پروتکل‌های بهداشتی تشخیص داد و آن را لغو کرد... شرکت‌نکردن قالیباف در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی که سه‌شنبه هفته گذشته به ریاست حسن روحانی برگزار شد، نشان می‌دهد مسئولان همچنان فاصله‌گذاری اجتماعی را به نحو شایسته‌ای رعایت می‌کنند.

***

تجدید عهد اصلاحات با روحانی

صبح نو نوشت: حمایت همه‌جانبه اصلاح‌طلبان از دولت و شخص رییس‌جمهوری در هفته‌‌‌های اخیر، نشان داد که اصلاحات را همچنان باید متحد ردیف یک پاستور به‌حساب آورد. این در شرایطی است که ماشین تخریب تجدیدنظرطلبان که به طرزی شگرف علیه دولت اعتدال روشن شده بود، با یک حرکت نادرست از سوی مخالفان دولت اصلاح‌طلبان و اعتدالیون را بار دیگر به وحدتی مصلحتی با یکدیگر، سوق داد. پس‌از طرح موضوع استیضاح رییس‌جمهوری و برخی اظهارنظرها علیه شخص اول دولت، رسانه و شخصیت‌‌‌های منتسب به جبهه اصلاحات، همسو با یکدیگر، پای در میدان حمایت از حسن روحانی نهادند.

در واقع می‌شود چنین تحلیل کرد که رفتار و کردار نادرست عده‌ای، باعث جان‌گرفتن اصلاح‌طلبان و متحدشدن آنها با دولت شد، به طوری که مشی اپوزیسیونی اصلاح‌طلبان در قبال حسن روحانی طی هفته‌ها و ماه‌‌‌های اخیر به‌حاشیه رفت و موجب شد تا محور اصلاحات-اعتدال، در آستانه انتخابات 1400 جانی دوباره بگیرد؛ محوری که در دو انتخابات 92 و 96 شکل گرفت و با وجود همه فرازها و فرودها، باقی ماند. گرچه در این میان شانس برائت اصلاحات از دولت روحانی از میان رفت.

***

نفرت ملی از دولتِ روحانی شکل گرفته است

محمد عطریانفر،عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران مصاحبه ای با مهر داشته که در ادامه بخش هایی از آن آمده است:

*رادیکال‌های جبهه اصلاحات با سیاست حذف و طرد، تلاش می‌کنند کارگزاران را از حق ذاتی و طبیعی اش محروم کنند و از انجام تکالیف ملی اش بازبدارند، در حالی که واقعیت تاریخی بر حق تاریخی و نقش مؤسس کارگزاران شهادت می‌دهد.

*بر اساس اطلاعات موجود کارگزاران حضور آقای دکتر نجفی به عنوان شهردار موفق را با توجه به مسائل حاشیه‌ای مردود می‌دانستند...در این رابطه حتی اگر جناب آقای خاتمی هم پشتیبان و حامی آن فکر بودند که آقای نجفی به رغم اطلاعاتی که بدان وقوف داشتند، حتماً باید شهردار می‌شد، این نقد به ایشان هم وارد است. 

*بدعهدی طرف آمریکایی دولت را فلج کرد. الان در نقطه‌ای قرار گرفته ایم که اگر کسی از آقای روحانی و دولتش حمایت کند تعجب برانگیز می‌نماید، دوگانه‌ای چون «دولت اول موفق و پیروز و دولت دوم فلج و مفلوک!» بنابراین یک نفرت و کینه فراگیر و ملی در مواجهه با دولت شکل گرفت. علیرغم مظلومیت دولت اما نمی‌توان به مردم ایراد گرفت که اشتباه می‌کنید. مردم با نجابت هر تکلیفی که نسبت به دولت دارند انجام می‌دهند و انتظار دارند دولت که پیشانی نظام است به آنها پاسخ قانع کننده دهد.

***

سرکشی‌های قالیباف از سرمایه‌های‌ بزرگ اجتماعی حاکمیت است

محمدرضا باهنر، گفتگویی با روزنامه جام جم داشته است که مهمترین بخش‌های آن در ادامه آمده است:

*برخی می‌گویند دولت آقای روحانی از دولت‌های بدشانس کشور است. سنگین‌ترین تحریم‌ها در زمان دولت فعلی رخ داده است. حوادثی متعددی مثل سیل، زلزله، کرونا و... در زمان این دولت روی داده است. البته هیچ‌کدام از این موارد دولت را مبرا نمی‌کند. بالاخره دولت یک‌سری اقداماتی انجام می‌دهد که نمود عینی آن را ببینند و تصور نکنند دولت بی‌خیال است. اگر بخواهم قضاوت کنم در مجموع دولت آقای روحانی دولت موفقی نبود.

* آقای قالیباف باید با ادبیات و خلق و خوی نمایندگان آشنایی بیشتری پیدا کند. سابقه کاری ایشان قبل از مجلس عمدتا اجرایی و مدیریتی بوده است. مدیریت قانونگذاری و نظارت بر مجلس تا حدودی متفاوت است. اما سرکشی به مناطق و حوزه‌های انتخابیه مختلف، طبق قانون جزو وظایف نمایندگی محسوب نمی‌شود. اما این سرکشی‌ها جزء سرمایه‌های بزرگ اجتماعی حاکمیت است. بنابراین حفظ سرمایه اجتماعی، کار بسیار مهمی است و نباید آن را از دست داد.

* اصلاح‌طلبان نمی‌توانند خودشان را از عملکرد دولت آقای روحانی مبرا کنند. حال ممکن است بپذیریم یک تشکل اصلاح‌طلب دارد دولت خود را نقد می‌کند. این البته یک بحث دیگری است اما این‌که بگویند این دولت مال ما نیست قابل پذیرش نیست. آقای روحانی از آرای اصلاح‌طلبان استفاده کرده و در دولت خود نیروهای اصلاح‌طلب را به کار گرفته است. بنابراین عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم عموما پای جریان اصلاح‌طلبی نوشته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

باهنر: در برجام گل‌هایی زدیم و گل‌هایی هم خوردیم/ احمدی‌نژاد میگفت می‌خواهم با سرعت ۱۴۰ كیلومتر بروم/ اصلاح‌طلبان نمی‌توانند خودشان را از دولت مبرا کنند

***

واکنش های متفاوت به یک جشن در مشهد/ سازمان تبلیغات: مجوز شفاهی داشتیم 

ایرنا نوشت: جشنی با موضوع اعیاد ماه ربیع‌الاول با حضور چندهزار شرکت‌کننده در ورزشگاه امام‌رضا(ع) مشهد برگزار شد که واکنش‌های متفاوتی از سوی مردم و مسئولان در پی داشت. این جشن درحالی برپا شده که خراسان‌رضوی جزو استان‌های قرمز کرونایی است و مسئولان مدام هشدار می‌دهند که حتی با رعایت فاصله‌گذاری، از تجمعات بپرهیزند...

 رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد گفت: این جشن باشکوه ... در فضای باز و با رعایت کامل فاصله‌گذاری اجتماعی انجام شد و طی هماهنگی با مرکز بهداشت مشهد و مجوز برگزاری آن  به صورت شفاهی گرفته شد.

کیانوش جهانپور، رییس مرکز اطلاع‌رسانی رسانی وزارت بهداشت در توییتی نوشت: هیچ مجوزی از ناحیه وزارت بهداشت یا دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای برپایی تجمع و مراسم عمومی تحت عنوان ⁧ بیعت ⁩ یا... (آن هم بعد از رهنمودها و تاکیدات مقام معظم رهبری در مقابله با ⁧ کرونا ⁩) برای هیچ فرد یا گروهی صادر نشده است.

اعتمادآنلاین نوشت: دقیقا در روزهایی که ویروس کرونا با قدرتی بی‌سابقه در حال تازیدن در تمام دنیا است و آمار کشته‌ها در ایران از مرز ۳۰۰ نفر در روز گذشته، جشنی در مشهد و داشتن یا نداشتن مجوز برای برگزاری آن، محل واکنش‌ها و انتقادات متعدد شد...

 مینو محرز، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به برگزاری جشن بیعت و تجمع در شهر مشهد گفت: از مردم و مسئولین تعجب می کنم که بعد از این همه مدت چرا اجازه می دهند که چنین اتفاقاتی رخ دهد؟ گویا برخی هنوز باور ندارند که این بیماری به صورت وحشتناک در کشور زیاد شده است و نباید اجازه برگزاری تجمعات را داد.

محرز با ابراز تاسف نسبت به برگزاری این مراسم گفت: فقط می توان بگویم که متاسفم!. کسانی که چنین تجمعی را در مشهد ایجاد کردند مسئول هستند و باید پاسخگو باشند.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت نیز گفت: برای برنامه‌ی مشهد نیز واقعا متاسفیم. همه از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند و ما نمی‌دانیم چه کسی مجوز داده است، واقعا جنایت است که در این شرایط که همه به دنبال اعمال محدودیت و مشکلات اقتصادی ایجاد شده هستند و باید همدلی خود را بیشتر کنند، متاسفانه از آن طرف هزار نفر در یک فضا تجمع می‌کنند، ما نتوانستیم اطلاعاتی کسب کنیم که چه کسی با این مراسم موافقت کرده است.

***

واکنش لعیا جنیدی به مرگ مهرداد سپهری

در پی مرگ مهرداد سپهری، معاون حقوقی رئیس جمهوری با انتشار یادداشتی به ذکر برخی نکات پرداخت. لعیا جنیدی در روزنامه «ایران» نوشت: درخصوص مرگ یکی از شهروندان اهل خراسان که براساس روایت تصاویر و ویدئوهای منتشرشده، در معرض رفتار آشکارا خلاف قانون مأمور نیروی انتظامی (ضابط دادگستری) قرار گرفته بود، از منظر بایسته‌های نظام حقوقی، موازین حقوق اسلامی، تعهدات بین‌المللی دولت و اقتضائات مصالح کلان ملی، گزارشی از سوی معاونت حقوقی رئیس‌جمهور در مقام پیگیری اجرای اصول قانون اساسی تنظیم گردیده...

در بخش دیگری از این یادداشت آمده است: نظام حقوقی کیفری کشور تنها آنگاه به کمال می‌رسد که پاسدار کرامت و حیثیت ذاتی و برابر همه شهروندان در مقابل هر نوع تعرضی باشد و بر بنیاد هدف اصلاح و اعاده حیثیت اجتماعی بزهکاران سامان یافته باشد و به آینده محکومان و زندانیان پس از خروج از زندان بیندیشد. متأسفانه آنچه در خصوص شهروند مورد اشاره به وسیله ضابطان دادگستری اتفاق افتاده است، نقض آشکار قواعد مسلم حقوقی درخصوص رفتار با شهروندانی است که در مظان اتهام قرار گرفته‌اند.

فرهیختگان هم نوشت: ...اینکه بگوییم «فرد کشته‌شده در مشهد تنها یک معتاد خاطی بوده» یا در ماجرای آبادان آن خانم تعرض کرده و واکنش‌ها به او طبیعی است و دیگر توجیهاتی که این روزها در شبکه‌های اجتماعی و از زبان برخی فعالان سیاسی اجتماعی می‌شنویم همگی اشتباهات فاحشی است که ابعاد قصور رخ‌داده را دوچندان می‌کند و حتی موجب تسری و سایه انداختن این رفتار خطا بر دیگر بخش‌های حاکمیت هم می‌شود. بی‌ارزش دانستن جان یک انسان حتی اگر یک معتاد مجرم باشد، از آن دست رفتارهای غیرشرعی و غیرعقلانی است که به‌سرعت واکنش‌های عمومی را برمی‌انگیزد و البته به‌صورت حداکثری باعث سوءاستفاده دشمن می‌شود.

باید گفت این دست رفتارها خود بزرگ‌ترین مانع برای اصلاح عملکرد دستگاه‌هایی است که توجه کافی به فرصت‌طلبی دشمن ندارند و نمی‌دانند که اساسا آموزش نیروهای میدانی و توجیه آنها برای جلوگیری از هرگونه خطا و اشتباه که باعث سلب حقوقی از مردم یا حتی مجرمان و متهمان می‌شود، چقدر مهم است و چگونه می‌تواند موجبات آرامش و رضایتمندی مردم را فراهم آورد و علاوه‌بر همه اینها مانع فرصت‌طلبی و دشمنی شود.

این ماجرا البته یک نکته تکمیلی هم دارد ؛ اینکه نباید در چنین شرایطی به‌گونه‌ای با کلیت و سازمان پلیس و نیروی انتظامی برخورد شود که تیغ عدالت و تامین امنیت آنها کند شود و روزی اگر آشوب شد یا اتفاق دیگری رخ داد، یک فرد درون دستگاه انتظامی کشور شجاعت ورود و برخورد با مجرمان را نداشته باشد.

***

تکثر نامزدها برای هر انتخاباتی امری طبیعی است

علی صوفی، عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: تکثر نامزدها برای هر انتخاباتی امری طبیعی است، در حال حاضر ٢ جریان سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب در کشور وجود دارند که تحت عنوان چپ و راست با یکدیگر در انتخابات رقابت می کنند.

او ادامه داد: در درون این جناح ها، احزاب و گروه‌هایی هستند که در رقابت با هم به سرمی‌برند، بنابراین معرفی نامزدها مناسب و طبیعی است. اما در این میان، احزابی هم وجود دارند که جزو این دو جریان سیاسی نیستند، اما مدعی ریاست جمهوری هستند، اما در درون همه جریانات تمامی ساز و کارها تحت عنوان اجماع‌سازی است.

صوفی با تاکید بر وحدت برای پیروزی تصریح کرد: اصلاح‌طلبان از عدم وحدت در سال ۸۴ آسیب جدی دیدند، همچنین اصولگرایان هم تا امروز موفق نشدند که گزینه واحدی را معرفی کنند و معمولا چندنامزدی بودند، اما اصلاح‌طلبان از سال ۹۲ به این نتیجه رسیدند که باید به خواست مردم که همان نامزد واحد بود، توجه کنند.

او گفت: باید منتظر بمانیم و ببینیم که سرانجامِ کارِ این دو جناح سیاسی در کشور بعد از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری چه می‌شود.

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه نیز با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آینده اظهار کرد: در حال حاضر ما شاهد مطرح‌شدن نام افرادی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری هستیم که مدتی از سیاست فاصله گرفته بودند، علت حضور این چهره های سوخته هم بیشتر برای این است که بهانه ای برای عدم مشارکت در انتخابات پیدا کنند.

ترقی یادآور شد: باید از جریان های سیاسی فعال در کشور یک نماینده در رقابت انتخاباتی حضور داشته باشد تا رقابت جدی تر شود؛  اما اگر تعداد گزینه های هر جناح زیاد باشد قطعا این تکثر موجب شکست می‌شود.

***

شرایط مناسبی میان اصلاح طلبان حاکم نیست

رسول منتجب نیا، چهره سیاسی اصلاح طلب به برنا گفت: با وجود انتقاداتی که به دولت وجود دارد به اصلاح طلبان هم، انتقاداتی وارد است. از این رو در این شرایط اصلاح طلبان باید تلاش کنند تا اعتماد مردم را جلب کنند و هر جا اشتباهی رخ داده، عذر خواهی کنند. چنانچه دولت هم اشتباهی مرتکب شده یا دچار ضعفی بوده، عذرخواهی کند.

منتجب نیا افزود: در حال حاضر هم که شورای عالی سیاستگذاری یا تعطیل شده یا نقشش کم رنگ شده، شورای هماهنگی نیز دچار ضعف شده است از این رو شورای هماهنگی اصلاحات باید ابتکار عمل را به دست بگیرد و قید جلسات و شوراهای غیر رسمی را بزند و جلسات رسمی را با حضور احزاب اصلاح طلب، برگزار کند.

او ضمن یک پیشنهاد اظهار کرد: ما باید اصل را بر این موضوع بگذاریم که کاندیدا و گزینه ما برای ۱۴۰۰، اصلاح طلب باشد؛ اصلاح طلبی که واجد شرایط لازم باشد تا بتواند بحران های موجود کشور را مدیریت و کشور را به بهترین وجه، اداره کند.

منتجب نیا افزود: نکته دیگر این است که برخی از دوستان طی ده ها سال گذشته، این طرح را مطرح کرده اند که ما باید صددرصد، افراد ایده آل حزب خود را معرفی کنیم ولو اینکه ما احتمال زیادی بدهیم که تاییدصلاحیت نمی شویم چرا که در گذشته چنین سابقه ای وجود دارد. دلیلی ندارد افرادی را که یقین داریم رد صلاحیت می شوند را معرفی کنیم؟ یا فردی را که احتمال ضعیف می دهیم تایید صلاحیت شود را معرفی کنیم؟

بیشتر بخوانید:

چه کسانی در انتخابات ۱۴۰۰ رد صلاحیت می‌شوند؟

***

متوسط قیمت مسکن تهران در مهرماه

 متوسط قیمت مسکن در تهران برای مهرماه امسال بر اساس اعلام بانک مرکزی، ۲۶ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان در هر متر مربع بود. این شاخص در مقایسه با ماه گذشته (شهریور ۹۹) رشد ۱۰ و نسبت به ماه مشابه سال قبل (مهرماه ۹۸) رشد ۱۱۰.۱ درصدی داشته است.

همچنین از نظر توزیع معاملات در مناطق ۲۲ گانه پایتخت منطقه ۵ با ۱۴.۷ درصد از کل معاملات بیشترین تعداد قراردادهای خرید و فروش مسکن در ماه گذشته را به خود اختصاص داد. در رتبه‌های بعدی مناطق ۱۰ و ۲ با اختصاص سهم‌های به ترتیب ۹.۴ درصد و ۸.۴ درصد قرار داشتند. بیشترین متوسط قیمت مسکن در مهرماه امسال به منطقه یک با متوسط ۵۶ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان و ارزان‌ترین منطقه تهران نیز منطقه ۱۸ با متوسط قیمت ۱۲ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان در هر متر مربع بود که نسبت به مهرماه سال گذشته به ترتیب ۱۱۰.۹ و ۱۲۵.۱ درصد افزایش داشته است.

بیشترین تعداد معاملات در مهرماه در منطقه ۵ با هزار و ۲۷۰ فقره رو به رو شد که متوسط قیمت هر متر واحد مسکونی در این منطقه ۳۴ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۶۰۰ تومان بود. کمترین تعداد معاملات نیز در منطقه ۱۹ با ۶۵ فقره رخ داد ولی متوسط قیمت هر متر مربع مسکن در این منطقه ۱۴ میلیون و ۱۳۲ هزار و ۷۰۰ تومان برآورد شده است.

بیشتر بخوانید:

افزایش قیمت مسکن در تهران + جدول

مسکن تهران گران‌تر از لس‌آنجلس!

***

اعلام آمار دفن روزانه اموات در بهشت زهرا (س)

سعید خال، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) در جلسه اتحادیه مدیران عامل آرامستان های سراسر کشور با اشاره به شرایط فوق قرمز شیوع ویروس کرونا در اکثر کلان شهرها، گفت: توصیه ما در این شرایط به مردم این است که صرفا برای تدفین اموات به آرامستان ها بیایند و در قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا با مدیریت شهری همکاری کنند.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) با اشاره به اینکه به طور متوسط بهشت زهرای تهران روزانه ۲۰۰ متوفی معمولی و تعداد قابل توجهی هم متوفی کرونایی به سازمان بهشت زهرا (س) وارد می شود، افزود: اگر در کنار هر متوفی فقط ۱۰ نفر به این سازمان مراجعه کنند عدد بالایی می شود. پس این موضوع همکاری و مشارکت شهروندان را طلب می کنید.

بیشتر بخوانید:

عادت به مرگ‌های ۳۰۰ تایی در روز/ چگونه مرگ‌های پنهان کرونا را کاهش دهیم؟

***

عقب‌نشینی از محدودیت‌ها در دقیقه90

همشهری نوشت: اولین روز اجرای دور تازه محدودیت‌ها در تهران بدون هیچ تغییری نسبت به روزهای گذشته سپری شد. گزارش میدانی ... از برخی مناطق پایتخت، نشان می‌دهد اغلب کسب و کارها در گروه شغلی 2 و 4 و نیز برخی مشاغل در گروه شغلی 3 کمترین توجهی به اعمال محدودیت‌ها و پایین‌کشیدن کرکره کسب خود نداشته‌اند. مشاوران املاک، آبمیوه و بستنی‌فروشی‌ها، مراکز تهیه و طبخ غذا، رستوران‌ها، کافه‌ها، ارائه‌کنندگان خدمات کامپیوتری و نیز فروشگاه‌های عرضه مواد غیرغذایی ازجمله کسب‌وکارهایی هستند که مصوبات محدود‌کننده ستاد ملی مقابله با کرونا به گوش آنها نرسیده است.

اسامی برخی اصناف در حالی در لیست محدودیت‌ها قرار گرفته که صاحبان برخی از این واحدها می‌گویند ابلاغیه‌ای مبنی بر محدودیت و تعطیلی موقت نداشته‌اند. آنها البته دیدگاه دیگری هم دارند و می‌گویند کسب و کارشان در خطر است و اصناف نباید تاوان بی‌احتیاطی و بی‌توجهی مردم به مقررات بهداشتی را پرداخت کنند؛ اصنافی که به‌دلیل رکود ناشی از کرونا و تورم افسارگسیخته، فروش‌شان به نسبت سال گذشته با افت شدیدی رو‌به‌رو بوده و اکنون بسیاری از آنها قادر نیستند حتی هزینه‌های روزانه خود را تامین کنند.

بیشتر بخوانید:

اولین روز اجرای دور تازه محدودیت‌ها در تهران چگونه گذشت؟

***

یک خوش خیالی خطرناک در کشور

 علی ربیعی، سخنگوی دولت در نشست خبری گفت: تاثیر گذاری کرونا بر عرصه های سلامت، اقتصاد و جامعه و حتی امنیت هر روز ابعاد جدیدی یافته و در حال گسترش است. تصور آنکه کرونا در چند ماه به پایان خواهد رسید، امروز به یک خوش خیالی خطرناک می ماند. برخی حتی چشم انداز 3 ساله برای دستیابی و امنیتی عمومی را مطرح می کردند و برخی کرونا را ویروس ماندگار مانند آنفولانزا برای آن به کار بردند. لذا ما با خصوصیات بحرانی با طول زمان زیاد و اثر شدید و ریسک بالا و پرمخاطره روبرو هستیم.

وی افزود: جهش ویروس غیرقابل پیش بینی است. امروز اگر ما تا دیروز با دو متغیر جان - سلامت و جان - معیشت روبرو بودیم امروز ابعاد روانی و اجتماعی و امنیت اجتماعی به آن افزوده شده است. بنابراین ما نیازمند حکمرانی مبتنی بر کرونا هستیم. ما به سطح بالایی از نظم ساختاری و نظم اجتماعی و نهادینه شدن رفتارهای مبتنی بر مقابله با کرونا هستیم.

بیشتر بخوانید:

ربیعی: برای ما فرقی ندارد چه کسی رئیس جمهور آمریکا شود/ توضیح درباره حساب خاص رئیس جمهوری

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۶۱۹۲۵۲۰:۴۱:۲۱ ۱۳۹۹/۸/۶
سرکشی های قالیباف اگر منتج به نتیجه نشود ، صرفا وقت تلف کردن است و دیگر هیچ
ناشناس۱۶۶۲۵۰۵۱۰:۱۰:۳۴ ۱۳۹۹/۸/۷
رهبری فرمودند بهترین محل سرمایه گذاری بازار سرمایه است دولت چرا به این اعتماد عمومی که مردم سرمایه خود را به بورس آوردند لطمه زده و بازار سرمایه را به نفع گروه های خاص رها کرده
ناشناس۱۶۶۱۹۲۹۲۰:۴۲:۵۹ ۱۳۹۹/۸/۶
اگر دولت روحانی هیچ اقدامی انجام نمی داد وضعیت مردم ایران بهتر از الآن بود.
ناشناس۱۶۶۱۹۳۵۲۰:۴۴:۰۵ ۱۳۹۹/۸/۶
اصلاح طلبان نمی توانند خودشان را از عملکرد دولت روحانی مبرا کنند.
ناشناس۱۶۶۱۹۴۳۲۰:۵۰:۱۴ ۱۳۹۹/۸/۶
با سلام چرا هیچ کسی ازتجمع روز مراسم خاکسپاری استاد شجریان چیزی نمیگه فقط مناسبات مذهبی
امیر۱۶۶۱۹۴۸۲۰:۵۳:۳۷ ۱۳۹۹/۸/۶
فیلم هلی جشن مذکور در فضای مجازی وجود دارد. حال که نهادی انقلابی جان مردم زا علیرغم تاکید مکرر مسولان به خطر می اندازد چقدر آسان با قضیه برخورد میکنید !
شهروند۱۶۶۱۹۷۱۲۱:۰۶:۱۴ ۱۳۹۹/۸/۶
خانم لعیا جنیدی در همه مسائل دخالت نابجا می کند و توضیح واضحات می دهد. سخنرانی کردن را که همه بلدند از مسئله ای صحبت کنید که در جریان جزییات آن هستید.
ناشناس۱۶۶۱۹۷۶۲۱:۰۹:۵۸ ۱۳۹۹/۸/۶
یعنی شما فکر می کنید اعتدالیون و اصلاح طلبان دو طیف جدا هستند که با یک اشتباه ، این دو تا با هم پر آستانه انتخابات یکی شدند!!. اگر اینجور فکر می کنید فوق اشتباه مرتکب شده اید.
ناشناس۱۶۶۲۰۰۴۲۱:۴۱:۱۷ ۱۳۹۹/۸/۶
خانم جنیدی مچکریم راه و رسم دفاع از حقوق شهروندی رو به روحانی بیاموز
ناشناس۱۶۶۲۰۲۱۲۲:۰۱:۱۲ ۱۳۹۹/۸/۶
کاش می بطور رسمی انحلال دولت را اعلام می‌کردند و این چند ماه باقی مانده مردم یجور با یکدیگر کنارمی آمدند
ناشناس۱۶۶۲۰۲۲۲۲:۰۱:۳۰ ۱۳۹۹/۸/۶
خانم لعیا جنیدی لطفا به فکر مشکلات مردم باش بجای بازی ژورنالیستی
ناشناس۱۶۶۲۰۲۸۲۲:۰۵:۵۰ ۱۳۹۹/۸/۶
آخر دولتی همه شون رنگ‌ عوض کردن انقلابی شدن یه دفه!!؟
ناشناس۱۶۶۲۰۲۹۲۲:۰۵:۵۲ ۱۳۹۹/۸/۶
خانم جنیدی نظری درباره تعرض اراذل به بانوی محترم گیلانی ندارند ؟ چون متعرضین از جنس و مسلک خودشان هستند نباید پیگیری بشه؟
ناشناس۱۶۶۲۰۸۲۲۲:۴۳:۵۷ ۱۳۹۹/۸/۶
دی شیخ با چراغ همی گشت گرد شهر کز دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست
ابو۱۶۶۲۱۰۷۲۳:۱۷:۴۸ ۱۳۹۹/۸/۶
معاونت محترم حقوقي رئيس جمهور نظرش را نسبت به اظهارات سخيف مكرون بدهد ميتواند راهگشا باشد .
ناشناس۱۶۶۲۱۹۴۰۱:۴۹:۵۵ ۱۳۹۹/۸/۷
سرکار خانم جنیندی تا حالا کجا بودن!؟!؟
ناشناس۱۶۶۲۱۹۵۰۱:۵۴:۱۴ ۱۳۹۹/۸/۷
لطفا استاندارد دوگانه نداشته باشین! چند روز پیش یه تشییع هم توی همین مشهد برگزار شد که احتمالا خیلی هاشون هم مسافر بودن. چرا اونموقع اسمی از جنایت و عدم هماهنگی نبود. البته کار اشتباه رو هرکی انجام بده اشتباهه.
الياس۱۶۶۲۳۱۹۰۸:۲۸:۰۲ ۱۳۹۹/۸/۷
آقاي حسن روحاني، با كلمات "دغدغه داريم"، "استقبال مي كنيم"؛ "ايشالا" و "ماشا.." چيزي عوض نمي شه، از بورس، سكه و ارز درآمد زيادي داشتيد، حالا حداقل واسه مهار كرونا خرج كنيد. مردم نمي توانند بدون درآمد و به دستور ستاد شما در خانه بمانند.
ناشناس۱۶۶۲۴۳۷۰۹:۲۳:۳۱ ۱۳۹۹/۸/۷
ما به سطح بالایی از نظم ساختاری و نظم اجتماعی و نهادینه شدن رفتارهای مبتنی بر مقابله با کرونا هستیم. ممکنه این جمله را درست و قابل فهم ترجمه کنید. آیا منظورش نیازمند هستیم بوده؟
ناشناس۱۶۶۲۴۵۳۰۹:۳۱:۵۱ ۱۳۹۹/۸/۷
مجوز شفاهی نشنیده بودیم !
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  3. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  4. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  5. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  12.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  13. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  14. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

  15. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  12. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  13. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  14. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  15. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  16. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  17. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  18. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  19. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین