نظرات برگزیده مخاطبین الف: کرونا نشان داد که روحانی اختیارات کافی دارد اما حال کارکردن ندارد/ وزارت بهداشت نباید در کار وزارت خارجه دخالت کند/ آیا کشور از تعطیلی مجلس ضرر کرد؟

گروه سیاسی الف،   3990120048 ۵۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبین «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبین الف: کرونا نشان داد که روحانی اختیارات کافی دارد اما حال کارکردن ندارد/ وزارت بهداشت نباید در کار وزارت خارجه دخالت کند/ آیا کشور از تعطیلی مجلس ضرر کرد؟

انتشار یادداشتی در انتقاد از سخنان رئیس جمهور با عنوان «آقای رئیس‌جمهور، اندکی سنجیده تر!» با نظرات متعدد مخاطبین الف همراه شد که تعدادی از آنها را می‌خوانید: 

*این نداشتن اختیارات کلا فقط بهانه است... اینکه مثلا از 28 اسفند این محدودیت ها را اعمال میکرد چه اختیاراتی می خواهد؟ حتی سردار باقری هم اعلام آمدگی کرد ظرف 24 ساعت جاده ها و خیابان ها خلوت شود؟

*در اوج شیوع کرونا بزرگراه افتتاح می کردند و باعث تشویق مردم به سفر و تردد شدند بعد از شیوع کامل به فکر قرنطبنه افتادند

*همین افراط و تفریط ما است که دامنگیرمان شده... یک روز که جیک جیک مستانمان بود، روحانی مچکریم گوش فلک را پر کرده بود، الان که طرف به قهقرا رفته، بدم رفته... میگیم بلد نیست با لپ تاپ کار کنه خداشاهده!!!! یعنی یا سیاه سیاه یا سفید سفید... این مشکل ماست

*وقتی از جمعیت ۸۴ میلیونی و با وجود اینهمه انسان باسواد تحصیلکرده لایق و کارشناس و متخصص و روشنفکر ؛ فقط ۴ نفر مجاز بشن برای پست ریاست جمهوری رقابت کنن ؛ اوضاعمون میشه اینجوری !

*از همان زمانی که ایشان فرمودند اینها توطئه است تا دشواریهای اقتصادی در ایران بوجود آورند و از شنبه کارها به روا عادی بر میگردد، از خردمندانه بودن فرمایشان ایشان دل کندم .

*روحانی با این عملکردش ؛ اگر بیشتر از ۴۵۰/۰۰۰ تومن در ماه حقوق بردارد ، مازاد آن حقیقتا ایراد شرعی دارد .

*اولین کار مجلس جدید باید استیضاح دولت و عدم کفایت سیاسی و کاری باشد ولو برای چند ماه پایانی دولت تا در دولت های آینده احساس امن ۴ یا ۸ سال متوالی ایجاد نشود و بعد هر کاری دلشان خواست انجام بدهند

*متاسفانه چند وقتی هستش ایشان دقت در بیان مطالب ندارند و نوع مدیریت آشفته و غیر قابل دفاع ایشان و همفکرانشون مملکت را دچار بحرانهای گوناگون نمود . خدا آخر عاقبت ما را در سال پایانی ریاست جمهوری حسن روحانی بخیر کنه

*تکرار تکرارچی ها باعث این مشکلات است .روحانی بنده خدا تقصیری ندارد

*میدانید چرا روحانی این صحبت ها رو می‌کرد و مخالف قرنطینه بود؟ علتش را کسانی می‌دانند که این روزها حتی با وجود قرنطینه در خیابان در پی کسب و کار و درآوردن روزی خود هستند ولی کسانی که حقوق ثابت دارند این سخنان را بدون فکر و روحانی و این افراد در خیابان را آدمایی منفعت طلب و خودخواه می‌بینند!!

*اتفاقا این آقا کاملا سنجیده و با تامل حرف میزنند،قبل ار کرونا هم در مسایل اقتصادی هم کاملا با تدبیر حرف زده و عمل میکردند ولی باید دید که هدف ایشان چه بوده بهبود مشکلات مردم و یا خراب تر کردن اوضاع.بنظر من هیچ کس (واقعا هیچ کس) نمی توانست با تدبیر کشور را تا این حد دچار خسران کند.

*تدارکاتچی قدرت تصمیم ندارد. مشکل جای دیگر است

*(در ئاسخ به کامنت بالا)کسی که تصمیم شخص اول مملکت مبنی بر ورود نیروهای مسلح به منظور مدیریت تردد شهروندان را وتو میکند و علی رغم توصیه همه کارشناسان، متخصصان، نمایندگان مجلس و حتی مدیران و مسئولان دولتی، یک تنه مانع از اجرای قرنطینه قبل از تعطیلات نوروز می شود، تدارکاتچی نیست هموطن عزیز، این توجیه های طنزآمیز دیگر پذیرفتنی نیست.

*کرونا نشان داد که روحانی اختیارات کافی دارد اما حال کار کردن ندارد.

*نگاه روحانی به بیماری کرونا توام با استرس اقتصادی است . ایشون اول میگفتن دشمن میخواد کشور را به تعطیلی بکشاند .‌که ثابت شد کرونا بیماری جهانی هست . اما واقعیت اینه که درآمد روزانه دولت آنچنان کاهش یافته که هراس هولناکی از نظر اقتصادی در هیات دولت ایجاد کرده است . دولت روزانه بطور متوسط پانصد تا هزار میلیارد تومن از درآمد ( منابع ) خود را از دست میدهد و این منجر به کسری شدید بودجه با شرایط وخیم حاصل از تحریم خواهد شد . در کنار این موضوع دولت باید پاسخگوی ضرر و زیان حاصل از مشاغل خصوصی و خدماتی هم باشد . لذا اکنون بسیاری به عواقب اقتصادی کرونا خیلی توجه نمی کنند . شاید باور نکنید که نتایج اقتصادی کرونا بدتر از نتایج تحریم های آمریکاست . بنابراین در این میان روحانی بین آب و آتش قرار گرفته است . که آیا جان مردم را فدای اقتصاد مریض رو به موت بکند یا اقتصاد رو به موت رو فدای سلامتی مردم . که البته نحوه برخورد روحانی سعی در کنار آمدن مردم با بیماری کروناست . تا بتواند اقتصاد بیمار رو نجات دهد .

***

یادداشتی با عنوان «شوخی تلخ سخنگو با روابط خارجی کشور» پیرامون سخنان سخنگوی وزارت بهداشت درباره چین در الف منتشر شد. تعدادی از نظرات مخاطبین الف درباره این موضوع خواندنی است:

*سخنان سخنگوی کرونا نیز در راستای سیاست مردم آزاری داخلی ست و متاسفانه تنها فعالیتی بوده که دولت به درستی انجام داده است غرب انواع دهن کجی ها را کرده ولی لب لوچه دولت هنوز امیدوار به نگاه کریمانه از سارقان شریکی ست که در این اوضاع به همدیگه هم رحم نمی کنن

*این ویروس از چین اومد حالا به خاطر چند تا ماسک که وارد کشور کردند میگید چین دوست ماست خساراتی که چین به ایران زد با چند تا ماسک قابل جبران نیست

* آقای جهانپور تقصیری نداره چون این اطلاعات را بهش می دهند. این طور کلمات را بید یک کسی که آمار حیاتی خونده بگه. ضمن خسته نباشید به کادر درمان و افراد دلسوزی که در عرصه های مختلف برای از بین بردن کرونا اقدام می کنند. دوستان جبهه در بستر زمانی و مکانی سربازان خط مقدم آن عوض میشوند، یک روز نظامی ها خط مقدم برای دفاع از امنیت و کشور هستند، یک روز تیم درمانی در از بین بردن بیماری یا اثر بیماری، روزی هم بهداشت یاران و بهداشتکاران برای پیشگیری از بیماری و ... این کرونای منحوس، امید است باعث شود که کارهای تیمی را در کمک به سربازان خط مقدم در ما بهتر، موثرتر و نهادینه تر کند. هنوز دوستان فرق بین prevalence، Incidence، pandemic را نمی دانند هوز فرق بین disinformation ،misinformation  ،malinformation را نمی دانند دوستا ن عزیزان این همه نیروهای هیات علمی و .... در این مدت کارهای متعددی انجام میدهند ای کاش برنامه ریزی می کردند هر دانشگاه علوم پزشکی روی موردی خاص کار کنه و نتیجه اش را با تقسیم کار و زمان بندی برای تصمیم گیری اساسی کشور کار می کردند.

*ای کاش هر کس در زمینه کاری خودش انجام وظیفه کند. وظیفه وزارت بهداشت سیاست گذاری و حفظ سلامت کشور است. انتقاد و اعتراض به کشورهای خارجی در حوزه کاری وزارت خارجه است. اگر هم قرار است به حوزه ی یکدیگر وارد شوند باید با هماهنگی باشد.

*در این دنیایی که ما هستیم همه دروغ میگویند و از اینکه به آنها دروغگو بگویند ناراحت میشوند. جانب هیچ کس را نباید گرفت. باید قوی شد. در طول تاریخ هر وقت ضعیف بودیم هرکی رسید زد و رفت. تعریف دوست و دشمن تغییر کرده و جای انرا مشتری و رقیب گرفته.

*ناهماهنگی اینگونه ایجاد میشود که سخنگوی وزارت بهداشت واقعیت مسلم را بدون در نظر گرفتن مسایل سیاسی به درستی بیان میکند ولی وزارت خارجه به واسطه ماموریت ذاتی خود هر موضوعی را با درنظر گرفتن جنبه های سیاسی و روابط دوجانبه موضع گیری میکند. کار سفیر هم دفاع از سیستهای کشور متبوع خود هست. پس اتفاق عجیبی نیفتاده هر کس کار خودش را داره انجام میده.

*بعید میدانم دکتر جهانپور خیلی اهل علم باشد زیرا اصولاً سخنگو یا رکابط عمومی وزارت ها و از جمله وزارت بهداشت باید سیاسی باشند. او باید و باید از عبارات و جملات و استدلال های علمی استفاده کند و از به کار بردن عبارات و جملاتی مانند شوخی تلخ و به آمارخودمان اعتماد بیشتری داریم و چینی ها چنین گفتند خودداری کند. مثلاً میتوانست بگوید: اگرچه آمارهای ارایه شده اولیه میزان کشندگی کووید ۱۹ را کمتر از آنفولانزای تیپA مطرح کرده است ولی مطالعات انجام شده توسط پژوهشگران برجسته ایرانی نشان دهنده آن است که میزان کشندگی این ویروس بیشتز از آنفولانزای نوع A است و نتایح مطالعات انجام شده در کشور چین را تایید نمی کند. البته این بیماری عفونتی نوپدید و اطلاعات ما درباره آن هنوز ناچیز است و با گذشت زمان و جمع ووری اطلاعات و انجام پژوهش های بیشتر مشخص خواهد شد که میزان کشندگی کووید ۱۹ چقدر است.

*یکی به این اقا بگه شما یک صدم اقدامات چین(وکره) رو انجام ندادید انوقت توقع داشتید مثل چین(وکره) نتیجه بگیرید؟

*جای تاسف داره من متوجه نمیشم چطور وزارت بهداشت از میزان دقیق آمار کرونا در ایران خبر نداره با چه معیاری تعداد افراد مبتلا در چین رو دقیق ندونسته؟ البته حرکات عجیب دولت پس از اجرای برجام باعث قهر چین و تنها گذاشتن ایران در تحریم مجدد امریکا شد. و این سخن سخنگو که بی عرضگی مدیریت کشور رو میرسونه رو اینبار بجای امریکا گردن چین انداختند تا خودشون رو از اتهام بی عرضگی مبرا کنند. قطعا این سخنان زحمات وزارت خارجه در جریان اوج کرونا در چین رو به باد داد. و باز هم ملت جان بر کف هزینه این امر را متقبل میشوند.

* معلومه که نه تنها چین و روسیه , بلکه هیچ کشور دیگری قابل اعتماد نیست. روابط کشور ها با همدیگر مبتنی بر رفتار داش مشتی و جوانمردی و رفاقت و اعتماد و دوستی نیست . همه کشورها و حتی ایران بر مبنای منافع ملی خودشان رفتار میکنند. نه هیچ کشوری دوست صد در صد ماست و نه هیچ کشوری دشمن صد در صد ما . آنجایی که منافعشان باشه دوست ما میشن و آنجایی که نباشه همان دوستان دشمن میشن.

***

آقای مطهری، «دست الهی مجلس را تعطیل کرد»؟!عنوان یادداشتی بود که درباره تعطیلی مجلس در ایام کرونایی در الف منتشر شد. برخی از نظرات کاربران الف درباره این موضوع را می خوانید:

*اتفاقا درست گفته چون چیز در بخوری از این مجلس برا این مملکت خروجی نداشته و تعطیلی مجلس بی خاصیت کار خداست

*مگه خود شما مروج چنین تفاسیری از وقایع نیستید؟ چرا وقتی مخالف شما از الگوی خودتون برای تفسیر وقایع استفاده می کنه ناراحت میشید؟ یا اینکه چون شما، از نظر خودتون حق مطلق هستید، اگر اتفاقی میفته دست خدا پشتشه اما بقیه حق ندارن از این روش برای تفسیر اتفاقات استفاده کنن.

*اگر امثال این صحبتها را یکی از منتقدین این آقا می گفت، فکرش رو بکنید همین مطهری چه جنجالی به پا می کرد که ای واااای چرا از ارزشها برای تصفیه حساب سیاسی استفاده می کنید؟

*حالا ببینیم این مجلس جدید که مورد نظر شماست چه گلی به سر کشور خواهد زد؟

*وقتی علمای شناخته شده کرونا را نتیجه گناه میدانند و مثلا مقتداصدرآنرا نتیجه همجنسگرایی میداند،؛ خوب مطهری هم آنرا پاسخی به اقدام شورای نگبهان میخواند. ضمنا اگر ایشان و کسانی دیگری از مجلسیان دوره دهم تائید صلاحیت می شدند و رای نمی اوردند، نخواستن مردم مشخص می شد نه نام آنها روی ورقه انتخابات نباشد و بگویند دیدید مردم برای شما رای ندادند.

*مطهری وکیل الدوله بود. نماینده ای که حتی یکبار از دولت در مورد تورم لجام گسیخته و مشکلات شدید اقتصادی و معیشتی مردم انتقاد نکرد در واقع وکیل الدوله بود.

*در اين نوشتار واقعيت هاي مجلس دهم مانند ضعيف ترين مجلس بعد از انقلاب بطور دقيق بيان شده ودرست هم هست ولي رد صلاحيت مطهري وصادقي نمايندگان واقعي مجلس بودند كه شجاعانه وحرف دل مردم را در مجلس زدند ونتيجه ان رد صلاحيت انان بود لذا اينكه اقاي مطهري نوشته بدون دليل نيست وواقعيتي اس كه كرونا اين روزها خيلي از انحصار طلبان وصاحبان قدرت وزور را در تمام جهان به زانو در اورده است

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۰۸۸۳۸۱۶:۴۵:۲۳ ۱۳۹۹/۱/۲۲
به این نتیجه رسیدم که : از روحانی هر چی صحبت کنی ؛ فقط خودتو خسته کردی .
ناشناس۱۴۰۹۰۸۹۲۳:۰۸:۴۷ ۱۳۹۹/۱/۲۲
پیشنهاد:برای درمان کرونا دانشمندان فیزیک از اشعه و امواج و عبور الکتریسته از بدن را امتحان نمایند اشعه ماورا بنفش و ماکرویو و سایر روش ها
ناشناس۱۴۰۹۱۵۷۰۰:۲۶:۳۱ ۱۳۹۹/۱/۲۳
تا 1400 با رکود و بیکاری و کرونا و تورم.
ناشناس۱۴۰۹۱۸۷۰۱:۰۵:۰۸ ۱۳۹۹/۱/۲۳
روحانی هر چی از بیت المال به اسم حقوق و مزایا و...هر چی میگیری حرومت بشه
یکی۱۴۰۹۲۴۸۰۲:۴۷:۱۰ ۱۳۹۹/۱/۲۳
روحانی کار کردنش از کار نکردند بسیار بدتر است ... حالا که این ملت مظلوم را هیچ و هیچ دادرسی نیست بیایید حداقل دعا کنیم روحانی تا آخر دورانش هیچ کاری انجام ندهد ....
ناشناس۱۴۰۹۳۱۲۰۶:۴۸:۰۴ ۱۳۹۹/۱/۲۳
عملیات و رزمایش کمک مومنانه با رمز یا صاحب الزمان ادرکنی آغاز شد . هدف : استفاده از ظرفیت های مالی مردم جهت مبارزه با کرونا وسعت : تمام سرزمین های آبی و خاکی جمهوری اسلامی ایران
000۱۴۰۹۴۲۷۰۹:۰۵:۱۰ ۱۳۹۹/۱/۲۳
آلارم ها و پالس های ایشان مبنی بر شورش های سی میلیونی گرسنگان فقط برای غربی ها برای راه اندازی یک فتنه بزرگ با کمک منابع منابع مالی عربی بود
ناشناس۱۴۰۸۸۴۱۱۶:۵۰:۲۲ ۱۳۹۹/۱/۲۲
آمریکا باید دولت چین را به سبب گسترش و شیوع ویروس مهلک کرونا و ایجاد تبعات زیست محیطی ناشی از آن برای کل جهان ؛ مجازات سختی کند . این خواست تمام مردم کره زمین است . حتی بسیاری از مردم آزاد اندیش و نگران چین .
ناشناس۱۴۰۹۱۵۵۰۰:۲۳:۲۳ ۱۳۹۹/۱/۲۳
امریکا زورش به کره شمالی نمیرسه چه برسه به چین که ابر قدرت نظامی و اقتصادی دنیاست.
ناشناس۱۴۰۹۳۰۳۰۶:۲۷:۱۱ ۱۳۹۹/۱/۲۳
اولویت ترامپ ؛ قبل از بحث گرم شدن زمین ؛ موضوع گوشمالی سخت چین باشد .
ناشناس۱۴۰۸۸۵۱۱۶:۵۸:۴۳ ۱۳۹۹/۱/۲۲
کرونا نشان داد که ما خودمان پول زیاد داریم
ناشناس۱۴۰۹۲۹۷۰۶:۲۰:۴۱ ۱۳۹۹/۱/۲۳
صندوق بین المللی پول ، لطفا به ما پول و وام نده خواهش میکنیم . ما خودمون پول داریم
ناشناس۱۴۰۸۸۵۲۱۶:۵۹:۲۹ ۱۳۹۹/۱/۲۲
راست میگید کاش هر کسی به امور تخصصی خود مشعول بود و در سایر زمینه ها که تخصص نداشت دخالت نمیکرد
ناشناس۱۴۰۹۲۴۷۰۲:۴۳:۵۴ ۱۳۹۹/۱/۲۳
عباس عبدی: بخاطر کرونا به چین حمله می کنند تا مسئولیت خود را فرافکنی کنند.
ناشناس۱۴۰۹۲۹۳۰۶:۱۳:۵۱ ۱۳۹۹/۱/۲۳
دخالت بخشی از ژن ما و جزء لاینفک خصوصیت ما ایرانی هاست
ناشناس۱۴۰۸۸۵۳۱۷:۰۵:۱۲ ۱۳۹۹/۱/۲۲
ای کاش هر کس در زمینه کاری خودش انجام وظیفه کند. ای کاش کسی در کار وزارت بهداشت و وزرات امورخارجه دخالت نکند.
ناشناس۱۴۰۸۸۵۵۱۷:۰۹:۳۹ ۱۳۹۹/۱/۲۲
دونالد باید در اسرع وقت چین را بصورت وارونه آویزان کند . تا درس عبرتی شود که نباید در شیوع بیماری ها پنهانکاری و مخفی کاری کند .
ناشناس۱۴۰۹۲۱۶۰۱:۵۸:۴۳ ۱۳۹۹/۱/۲۳
شواهد نشان می دهند که ویروس کرونا یک سلاح بیولوژیک امریکایی است.
ناشناس۱۴۰۹۴۹۶۰۹:۴۰:۲۹ ۱۳۹۹/۱/۲۳
کدام شواهد؟ آنچه در ذهن تو است که نمی شود شواهد!
متنفر از موجوداتی که مزاحم حیوانات شده و آسایش را از چشم آنان ربوده اند و از آنها تغدیه میکنند۱۴۰۸۸۵۸۱۷:۱۵:۲۸ ۱۳۹۹/۱/۲۲
سفیر چین در ایران بداند و آگاه باشد که اگر بیشتر از سهمیه اش صحبت کند ، ما جوانان فهیم ایران زمین ، بصورت خودجوش در کسری از ساعت ، دیوارهای سفارت ایشان را به سمت بالا در خواهیم نوردید .
ناشناس۱۴۰۹۱۴۹۰۰:۱۶:۲۷ ۱۳۹۹/۱/۲۳
همون زیباکلام که از سفارت امریکا بالا رفت برای ما بسه شما زحمت نکش بشین سرجات
ناشناس۱۴۰۹۲۰۸۰۱:۵۰:۳۰ ۱۳۹۹/۱/۲۳
مقصد عمده صادرات ایران در سال 97 و 98 به چین و عراق بوده که مهم ترین شریان ها در دوران تحریم ها هستند پس رابطه ایران با چین و عراق را تخریب نکنیم.
ناشناس۱۴۰۸۸۶۲۱۷:۲۳:۳۹ ۱۳۹۹/۱/۲۲
در طول چند دهه گذشته ما از چین خسارات و لطمات جبران ناپذیر زیادی را تحمل کرده ایم . جناب سفیر مذکور بداند که اگر ایران اراده کند ، چین را له خواهد کرد
ناشناس۱۴۰۸۸۶۶۱۷:۳۴:۱۰ ۱۳۹۹/۱/۲۲
ما از نهادهای و دستگاه های مدعی العموم کشور می خواهیم لیست و مستندات فسادها و تخلفات نمایندگان رد صلاحیت شده را از شورای محترم نگهبان گرفته و به وضعیت فساد انها رسیدگی نمایند
ناشناس۱۴۰۸۸۹۸۱۷:۵۸:۰۵ ۱۳۹۹/۱/۲۲
با خبر شدیم که ژاپن در حال خروج سرمایه هاش از کشور چین است . خبر بسیار مسرت بخشی است . همه دنیا باید همین کار رو بکنند . چین باید فلج شود و تاوان این اقدام موذیانه خود را پرداخت کند .
ناشناس۱۴۰۹۳۲۶۰۷:۱۳:۰۰ ۱۳۹۹/۱/۲۳
حالا دارم میفهمم و درک میکنم که چرا ترامپ پر و بال چین رو قیچی میکنه که بلند پروازی نکنه . وجود این چین خیلی خطرناکه برای همه دنیا . خطرناک و بی ظرفیت
ناشناس۱۴۰۸۸۹۹۱۷:۵۸:۳۱ ۱۳۹۹/۱/۲۲
اقای دکتر جهانپور در سیاست دخالت نکرد بلکه در حیطه بیماری و درمان صحبت کرد اما متاسفانه کسی نباید در مورد چین و روسیه کمترین حرف و گلایه کند.فقط مجازیم در مورد غرب و بخصوص امریکا صحبت کنیم!!!
ناشناس۱۴۰۹۲۱۰۰۱:۵۵:۱۵ ۱۳۹۹/۱/۲۳
حقیقت تلخی است که چین با جمعیت 1/5 میلیارد نفری با برنامه ریزی دقیق و قرنطینه کامل موفق شد کرونا را در عرض 2 ماه مهار نماید اما ایران با جمعیت 80 میلیونی با بی برنامگی در 50 روز موفق به این امر نشد.
ناشناس۱۴۰۸۹۰۰۱۷:۵۸:۳۱ ۱۳۹۹/۱/۲۲
در این هنگامه ی دشوار برای ملت شما اهالی سیاست از تخریب دست برنمی دارید. تخریب روحانی تبدیل به ارزشی شده است مطمئن باشید تنفر مردم از روحانی باعث نمی شود محبوبیت افراطیون در واقع بیشتر سود. این فقط به ضرر انقلاب و مردم است.
مصطفي۱۴۰۸۹۱۲۱۸:۱۶:۰۴ ۱۳۹۹/۱/۲۲
با اينكه در يك دوره بحراني بوديم و مردم فرصت كافي رصد همه اخبار و... رو داشتند ولي تعطيلي مجلس به چشم نیامد.
ناشناس۱۴۰۹۳۰۴۰۶:۳۰:۲۲ ۱۳۹۹/۱/۲۳
تعطیلی مجلس از برکات عظمی در این چند دهه گذشته محسوب میشود
موسي۱۴۰۸۹۱۸۱۸:۱۷:۵۳ ۱۳۹۹/۱/۲۲
برداشت بنده اينه كه تقريبا تمامي نگراني جناب رئيس جمهور ، دغدغه هاي اقتصادي شون هست نه جان مردم
ناشناس۱۴۰۹۶۰۴۱۰:۲۰:۳۲ ۱۳۹۹/۱/۲۳
دغدغه های قوم و قبیله ای صحیح تر است
رحيم۱۴۰۸۹۲۲۱۸:۲۱:۱۲ ۱۳۹۹/۱/۲۲
بنظر من ، حق با وزارت بهداشت و جناب جهانپور هست دست تيم درمان كشور و قهرمانان ملي مون درد نكنه ، زنده باشند انشاالله
ناشناس۱۴۰۹۳۱۰۰۶:۴۰:۰۵ ۱۳۹۹/۱/۲۳
گوش سفیر چین در ایران رو باید ۱۷ دور پیچوند تا بفهمه که ایران ، تایوان نیست
حامد۱۴۰۸۹۴۱۱۸:۴۳:۲۸ ۱۳۹۹/۱/۲۲
طول دوران انتخابات رياست جمهوري بايد حداقل شش ماه باشه كانديد رياست جمهوري بتواند دهها مصاحبه و سخنراني و... داشته باشه كه مردم بتونن انتخاب واقعي اصلح داشته باشند اينطور كلاه سرمون نره كه بعد از انتخاب ايشون
توپانی۱۴۰۸۹۴۸۱۸:۵۲:۰۶ ۱۳۹۹/۱/۲۲
ضرب المثل کرمانجی داریم که می گوید:((زمین که زورمی شودگاوازگاومی بیند.))حالادرست است که قوه ی مجریه مسول اصلی مبارزه بابحران است.وبنده نیزبیشترین انتقادرا به جناب روحانی دارم .اماالان وقت اتحادوهمدلی وهمکاری است تاازاین بحران باموفقیت عبورکنیم.این ایرادات جزطولانی کردن بحران مشکلی راحل نمی کند.
ناشناس۱۴۰۸۹۵۴۱۹:۰۳:۵۸ ۱۳۹۹/۱/۲۲
واقعا" ایا کشور از تعطیلی مجلس ضرر کرد؟ آیا واقعا اصلا" نبود مجلس حس شد؟ با تعطیلی مجلس یک بیزینس تعطیل شد انهم برای نمایندگان مجلس
ناشناس۱۴۰۹۳۰۹۰۶:۳۸:۳۰ ۱۳۹۹/۱/۲۳
تعطیلی مجلس دارای فواید بسیار و منافع بیشمار برای مردم است برای آنان که میدانند .
ناشناس۱۴۰۸۹۶۲۱۹:۱۸:۴۸ ۱۳۹۹/۱/۲۲
ايشان از روز اول هم حال كار نداشت از وزاري سابق صمت و راه و شهرسازي و اقتصادش كاملا معلوم بود به اميد كدخدا آمده كه ديديم سرانجام دلبستن به كدخدا را . كدخدا اگر مي خواست دلسوز رعيت باشد كه كدخدا نبود . خلاصه ايشان مرد ميدان اين زمانه سخت نيست
ناشناس۱۴۰۸۹۶۴۱۹:۲۱:۰۳ ۱۳۹۹/۱/۲۲
چین نوکر آمریکاست و باج دادن به چین یعنی نوکر نوکر بودن و عصر تجارت است و عصر ایدئولوژی مال ۵۰ سال پیش است.
ناشناس۱۴۰۹۱۵۳۰۰:۲۱:۱۸ ۱۳۹۹/۱/۲۳
چین 28 فروند هواپیما تجهیزات پزشکی به ایران ارسال کرده این نشانه دوستی چین با دولت و مردم ایران است.
ناشناس۱۴۰۹۲۱۴۰۱:۵۷:۰۱ ۱۳۹۹/۱/۲۳
چین ابرقدرت نوظهور اقتصادی و نظامی دنیاست اما امریکا دیگر ابرقدرت نیست.
ناشناس۱۴۰۹۳۰۸۰۶:۳۷:۱۵ ۱۳۹۹/۱/۲۳
چین و روسیه نوکر و غلام حلقه بگوش آمریکا هستند
dayani۱۴۰۸۹۸۸۱۹:۴۶:۴۴ ۱۳۹۹/۱/۲۲
اینها همه به یک واقعیت برمیگردد، امکاناتی داشتیم و احتمالا هنوز هم تامقداری داریم که ما را قوی میکرد. متاسفانه درراهی حرکت کردیم که روز به روز ضعیف تر شدیم. و حالا رسیده ایم به جایی که باید باورش کنیم. هرقوی اول ضعیف گشت، سپس مرد
رضا۱۴۰۹۰۳۵۲۱:۰۵:۴۰ ۱۳۹۹/۱/۲۲
وزارت امور خارجه هم نباید در کار وزارت بهداشت دخالت کند وزارت بهداشت و مقوله درمان ، بسیار کار تخصصی است چون با جان مردم در ارتباط است مقولات علمی مهم تر هستند
ناشناس۱۴۰۹۰۹۸۲۳:۱۷:۲۱ ۱۳۹۹/۱/۲۲
کدون تخصص یه جمله به مانند طوطی یاد گرفتید همه جا تکرار میکنید.
ناشناس۱۴۰۹۳۰۷۰۶:۳۶:۱۳ ۱۳۹۹/۱/۲۳
... و وزارت خارجه چه میداند که بهداشت و درمان چیست ؟
ناشناس۱۴۰۹۰۴۶۲۱:۴۰:۰۶ ۱۳۹۹/۱/۲۲
روحانی با این عملکردش ؛ اگر بیشتر از ۴۵۰/۰۰۰ تومن در ماه حقوق بردارد????? حالا اگر450 میلیون تومان هم دریافتی داشته باشد خوشبینی است ،برو بالا
کارشناس ارشد اصول و منطق۱۴۰۹۳۰۵۰۶:۳۴:۲۸ ۱۳۹۹/۱/۲۳
حقوق مشروع و عادلانه برای روحانی ؛ حدکثر روزانه ۷/۳۰۰ تومان میباشد .
ناشناس۱۴۰۹۰۸۶۲۳:۰۴:۴۱ ۱۳۹۹/۱/۲۲
من واقعا متاسفم که دو بار به روحانی رای دادم. روحانی با لجبازی کشور را داغون کرد. قم را قرنطینه نکرد و ایران را کرونایی کرد. سفرهای نوروزی را ممنوع نکرد و باعت سرایت هر چه بیشتر کرونا به سرتاسر ایران شد. الان هم با باز کردن بازار کار دوباره اشتباهی جبران نشدنی را مرتکب میشود. آقای روحانی، شما که نمیتوانید کشور را اداره کنید، چرا با تمام وزرا دسته جمعی استعفاء نمیکنید؟؟؟ یعنی جان مردم برای شما ارزشی ندارد؟؟؟؟؟؟استعفا بده اقاجان استعفا را برای همین مواقع گذاشته اند!!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۴۰۹۰۹۷۲۳:۱۶:۲۱ ۱۳۹۹/۱/۲۲
مرگ بر چین،مرگ بر آمریکا،مرگ بر انگلیس.
حسن دهقانی۱۴۰۹۲۲۶۰۲:۱۵:۱۱ ۱۳۹۹/۱/۲۳
تو رو خدا تو این موقعیت دنبال گرو کشی نباشیم، ما خودمان دنبال ضربه زدن به کشوریم برای حذف رقیب ، چه توقع از آمریکا و چین ، ضمنا سران قدرت ما همگی بدون استثنا دنبال منافع شخصی و حزبی هستند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  11. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  25. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

آخرین عناوین