خیر‌خواهان خوب _ خیر‌خواهان بد/چه کسی دچار سندرم توهم توطئه است؟

بیژن مقدم،   3990114090 ۷۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۶ تکراری یا غیرقابل انتشار
خیر‌خواهان خوب _ خیر‌خواهان بد/چه کسی دچار سندرم توهم توطئه است؟

 بسیار پیش آمده است که دشمنان این ملت و ابزار های رسانه ای آنها مواردی را علیه نظام جمهوری اسلامی مطرح کرده و بعد از مدتی خودشان گرفتار همان موضوع شده و مانده اند که حالا چگونه آن را تحلیل کنند . اگر با همان منطق قبلی به سراغ موضوع بروند که قطعا خودشان هم محکوم اند . البته گاهی هم فراموشی کار دست آن‌ها داده است.

در ماجرای شیوع ویروس کرونا همین اتفاق افتاد و رسانه های خارجی به ویژه شبکه های فارسی زبان ، ایران را متهم به پنهان کاری ، عدم رسیدگی به بیماران ، پرهیزعمدی از اقدامات پیشگیرانه و بی مبالاتی در سطح مسئولان کردند. تا آنجا‌ که گفتند چرا فلان نماینده مجلس ، معاون وزیر بهداشت و یا کادر درمانی مبتلا به کرونا شده اند ؟!  و این نشان دهنده سهل‌گیری و عدم آگاهی و .... است . و حتی ترامپ در نمایشی ساختگی تلاش می کرد با دست دادن با حاضرین به دنیا بگوید ببینید اینجا همه چیز در امن و امان است و ما نگرانی نداریم !

چرخ روزگار چرخید و بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس مبتلا به کرونا شد .خاندان سلطنتی بریتانیا  مبتلا شدند . اعضای کنگره و نظامیان آمریکا به علاوه کادر درمانی نیز مستثنی نبودند .

ترامپ تا به خودش آمد دید ، با بیش از ۲۵۰ هزار نفر مبتلا و بیش از ۶ هزار جانباخته(تا روز 15 فروردین 99)در صدر جدول جهانی گرفتاران به این ویروس قرار گرفته است .

آمریکا برای آنکه ژست بگیرد و با چند جعبه کمک ارسالی اش عکس یادگاری بگیرد ، اعلام کرد اگر ایران « درخواست » کند ، حاضر است کمک کند . 

این دروغ بزرگ درحالی مطرح می‌شد که نیویورک تایمز در مقاله ای به تاریخ 1 آوریل 2020 اعلام کرده :« ایالات متحده تحریم هایش را در هفته های اخیر افزایش داده و این تحریم ها خرید و فروش هرگونه کالا از جمله تجهیزات پزشکی را غیر ممکن کرده است .» 

در‌ همین مقاله عدم پذیرش کمک های آمریکایی از سوی ایران به لحاظ سیاسی غیر قابل دفاع بیان شده است . 

نیویورک تایمز اعتراف می‌کند، ترامپ فرصت طلبانه به‌دنبال سو‌استفاده از ویروس کرونا برای اعمال فشار بیشتر و مجبور کردن ایران به پذیرش شروط خود است .

وقتی رهبر انقلاب اعلام کرد «آمریکایی‌ها خودشان متهم به تولید این ویروس هستند البته نمی‌دانیم این اتهام چقدر صحت دارد اما با وجود این اتهام، کدام انسان عاقلی، کمک از این کشور را قبول می کند.» ، کلی سروصدا و جنجال راه انداختند که چرا باید دست رد به سینه خیرخواهان زده شود . و کلی در ستایش ترامپ و تقبیح ایران نوشتند و گفتند . 

این اتفاق بار دیگر وقتی ایران اعلام کرد نیازی به تیم 9 نفره پزشکان بدون مرز ندارد افتاد و فضایی علیه نظام تصمیم گیری در کشور راه افتاد . 

هرچند بهانه این جو سازی را ناهماهنگی دستگاه‌های اجرایی خودمان ( وزارت خارجه و وزارت بهداشت ) فراهم کردند . 

حرفشان این بود که مسئولان ایرانی دچار توهم توطئه اند و هر دست خیری را به عنوان اینکه توطئه ای پشت آن پنهان است تلقی می‌کنند.غافل از اینکه بار دیگر در چاه تحلیل های دوگانه خواهند افتاد.

فارن پالیسی به عنوان یک نشریه معتبر آمریکایی که توسط ساموئل هانتینگتون بنیان‌گذاری شد ، در شماره 30 مارس 2020 در مقاله ای به قلم “ الیزابت برا “ با انتخاب ترکیب بندی جالب با عنوان “خیرخواهان بد” اعلام کرد :« نگران خیر خواهان بد باشید !! چین و روسیه در حال ارسال کمک‌های امداد‌پزشکی به ایتالیا و سایر کشور های کرونا زده هستند اما انگیزه های آنها چندان خیر‌خواهانه نیست . »

آن‌ها به خودشان حق میدهند  کمکهای چین و روسیه را پوششی برای اقدامات توطئه آمیز قلمداد کنند اما به ما حق نمیدهند دست رد به سینه گرگی خشن و دولتی تروریست چون آمریکا بزنیم.

آیا این‌ها همان کسانی نیستند که ایران را به خاطر نپذیرفتن کمک‌های آمریکا و پزشکان بدون مرز ( که حتی یک پزشک متخصص هم در میان آنها نبود ) متهم به توهم توطئه می‌کردند و می‌گفتند رفتار ایران غیرقابل فهم است و حالا خود نیکوکاران را به نیکوکاران بد و خوب تقسیم می‌کنند ؟!

برخی مخالفان ورود پزشکان بدون مرز به ایران اعلام کردند: اعتمادی به این پزشکان نداریم و ممکن است آنها در پی جمع آوری اطلاعاتی برای کشور های خاص باشند ضمن آنکه تیم اعزامی فاقد توانایی های مورد انتظار بوده و درحالی که در مدت کوتاهی ده‌ها هزار تخت بیمارستانی توسط ارتش برپا شده است ، این تیم با 48 تخت! وارد ایران شده اند و رسانه های غربی و فارسی زبان وابسته این اظهارات را به تمسخر گرفتند و آن را به وجود سندرم توهم توطئه در مقامات ایرانی تفسیر کردند . 

اما همانها در تفسیری دوگانه ارسال تجهیزات پزشکی از سوی چین به ایتالیا را کمک قطره ای در دریا دانسته و آن را فاقد ارزش اعلام کردند و نوشتند :« اگر چینی ها دوستان واقعی ایتالیا بودند ، ده‌ها هزار دستگاه تنفس مصنوعی می‌فرستادند نه 70 دستگاه . و نتیجه گیری می‌کنند که :« پکن از این مسأله برای تبلیغات در عرصه عمومی استفاده می‌کند .» 

در خصوص ترکیب تیم های پزشکی اعزامی از روسیه به ایتالیا ، فارن پالیسی به نقل از استامپا روزنامه ایتالیایی می‌نویسد :« بسیاری از تجهیزات ارسالی روسیه غیرقابل استفاده بوده و کارشناسان اعزامی (پزشکان) افسران امور بیولوژیک ، شیمیایی و هسته ای بودند و به ندرت کادر پزشکی در میان آنها دیده می‌شد » 

با این وصف آیا ایرانی ها دچار توهم توطئه هستند و اقدامات خیرخواهانه را بی منطق رد میکنند و دنبال منافع مردم خود نیستند ؟ خیر .

 اینها واقعیت‌های جهان پیرامون ماست . هر مقدار در دشمن شناسی دقیق تر باشیم و هوشمندانه عمل کنیم بیشتر می‌توانیم از منافع مردم‌ خودمان حتی در بحرانی ترین شرایط دفاع کنیم . به شرطی که از تهمت ها و انگ‌های کهنه و سوخته آنها نهراسیم . 

و‌ایمان داشته باشیم که وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖوَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ

تصویر مقاله فارن پالیسی

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۹۹۵۷۷۰۰:۱۷:۱۵ ۱۳۹۹/۱/۱۶
دشمن کارش مشخصه؛ دشمنی.
ناشناس۱۳۹۹۸۰۰۰۹:۱۳:۰۲ ۱۳۹۹/۱/۱۶
اصلا امریکا و اروپا و کل دنیا بد. شما خودت خوبی؟
ناشناس۱۳۹۹۹۳۵۱۰:۴۷:۱۶ ۱۳۹۹/۱/۱۶
اونها دشمن هستن ربطی به خوب بودن ما نداره
ناشناس۱۴۰۰۰۱۴۱۱:۴۵:۱۰ ۱۳۹۹/۱/۱۶
از نظر شماها همه دنیا دشمن هستند به جز 3-2 تا کشور و گروه درجه 3
ناشناس۱۴۰۰۰۵۴۱۲:۲۲:۲۹ ۱۳۹۹/۱/۱۶
2 الی 3 کشور دوست یا 2 الی 3 کشور دشمن؟ کدام؟ حرف مفت نزن خواهشا و هر بچه ای میدوند که این 3 کشور هست که برای ایران دردسر درست کردن و نه 200 کشور دیگر جهان ان هم به دلیل اینکه اقای خودمان هستیم
ناشناس۱۴۰۰۲۳۲۱۴:۰۲:۴۸ ۱۳۹۹/۱/۱۶
از نظر شما چرا 2 3 کشورباید برای کشورهای دیگر که می خواهندکار با ایران بکنند خط و نوشن بکشندو فکر کنی همه دنیا با ایران بد است؟!!!!!!
ناشناس۱۴۰۰۰۱۹۱۱:۴۷:۵۱ ۱۳۹۹/۱/۱۶
دشمن دانا به از دوست نادان من از بیگانگان دیگر ننالم، که با من هر چه کرد آن آشنا کرد !
ناشناس۱۳۹۹۹۵۱۱۰:۵۴:۳۰ ۱۳۹۹/۱/۱۶
نه تو خوبی
مهران۱۴۰۰۵۴۰۱۷:۱۸:۱۸ ۱۳۹۹/۱/۱۶
نمیدونم چه حکمتی است که از غرب و اروپا بد گفته میشود اینقدر به شما بر میخورد و فقط همین جمله اونا بد شما خوب رو تکرار میکنید اما هزاران توهین و تحقیر از طرف اونها به ایران شود افرادی مثل شما ناراحت نمیشن که هیچ برعکس میگن راست گفتن تازه کم گفتن من جای اونها بودم حتما به شما مقام شهروندی در اروپا و آمریکا اهدا میکردم
ناشناس۱۳۹۹۸۰۱۰۹:۱۴:۱۳ ۱۳۹۹/۱/۱۶
اگر در این بحران بیوتروریسم دشمن صبور باشیم و مقتدرانه عمل کنیم به جهانیان ثابت خواهد شد که ایران در مقابله با این ویروس خطرناک رتبه اول را دارد.
مازنی۱۳۹۹۸۳۶۰۹:۴۳:۵۹ ۱۳۹۹/۱/۱۶
مثل اینکه نفست از جای گرم درمیاد و ایام کرونایی به امثال شما خوش گذشته که اصل قضیه بیماری و گرفتاری و مرگ و میر و بیکاری و... را ول کردی به فکر بردن مسابقه هستی که خدای نکرده پنجم نشیم !!!!!
ناشناس۱۳۹۹۹۲۲۱۰:۴۲:۳۳ ۱۳۹۹/۱/۱۶
رییس سازمان نظام‌پزشکی کشور:شیوع کرونا در ایران زمانی اعلام شد که حداقل ۲۰روز از ابتلا عده‌ای گذشته بود
ناشناس۱۴۰۰۰۵۵۱۲:۲۴:۰۸ ۱۳۹۹/۱/۱۶
چه کشف مهمی کرده این رییس شما!!! خوب مریضی که یک شبه به وجود نمی اید
فیثاغورس۱۳۹۹۸۰۴۰۹:۱۵:۵۹ ۱۳۹۹/۱/۱۶
ما در هر زمینه ای که بهتر از غرب باشیم از نظر آزادی رسانه و شفافیت و فیلترینگ هیچ حرفی برای گفتن ندارد مثل این که فوتبال برزیل با سومالی مقایسه کنید.
ناشناس۱۳۹۹۸۸۰۱۰:۱۷:۲۶ ۱۳۹۹/۱/۱۶
رمان دنیای قشنگ نو آلدوس هاکسلی رو بخون
ناشناس۱۳۹۹۹۳۴۱۰:۴۶:۳۰ ۱۳۹۹/۱/۱۶
نه اصلا در غرب خبری از آزادی خبری نیست.بهتره متعصبان فیلم سگ را بجنبان را ببینند
ناشناس۱۴۰۰۰۳۵۱۲:۱۱:۲۹ ۱۳۹۹/۱/۱۶
اتفاقاهمان فیلم نشاندهنده آزادی است سگ را بجنبان به صراحت نظام فاسد تبلیغاتی آمریکا را نقد میکند واین فیلم ساخته و اکران میشود در همان آمریکا
ناشناس۱۴۰۰۰۳۷۱۲:۱۳:۰۲ ۱۳۹۹/۱/۱۶
این فیلم کجا ساخته شده است. کارگردان و عوامل آن اکنون زندگی راحتی دارند؟
ناشناس۱۳۹۹۸۲۶۰۹:۳۳:۴۹ ۱۳۹۹/۱/۱۶
فرشاد مؤمنی: اقتصاد ایران را نه تحریم‌ها و کرونا که نظام تصمیم‌گیری کشور شکننده ساخته است. توطئه اندیشی ما را مسلوب‌الاختیار و مقهور توطئه‌ها فرض کرده و احساس حقارت ملی ایجاد می‌کند
ناشناس۱۴۰۰۱۹۲۱۳:۴۶:۳۷ ۱۳۹۹/۱/۱۶
تحلیل خوبی بود . به نظرم باید همین گونه سواد و قدرت تحلیل مردم را بالا برد نه با شعارهای سطحی . ممنون از الف
تبریزی۱۳۹۹۵۷۹۰۰:۱۷:۵۴ ۱۳۹۹/۱/۱۶
هر مقدار در دشمن شناسی دقیق تر باشیم و هوشمندانه عمل کنیم بیشتر می‌توانیم از منافع مردم‌ خودمان حتی در بحرانی ترین شرایط دفاع کنیم. همه حرف های شما قبول. فقط لطفا توضیح بدین چرا از بین این همه کشور آمریکا باید فقط با ما و چند کشور دیگه دشمنی کنه در حالی که بقیه کشورها تنها از داشتن رابطه با آمریکا سود می برن؟
ناشناس۱۳۹۹۸۶۹۱۰:۰۸:۵۶ ۱۳۹۹/۱/۱۶
آمریکا با همه کشورهای دنیا مثل ما و بدتر از ما رفتار میکنه ففط تفاوتش اینه که ما در مقابلش سکوت نمیکنیم و دیگران تسلیم هستن. ساده ترینش خبری بود که ماسکهایی که از چین قرار بوده بره ایتالیا توی فرودگاه یهویی مسیرش به سمت آمریکا عوض شده. یا همین عراق! یا رفتارش با چین! یا شنود مکالمات صدر اعظم آلمان! یا تحقیر همیشگی کره و ژاپن! تفاوت کشورها توی نحوه عکس العملشون به رفتار آمریکاست.
گورخواب۱۳۹۹۹۸۰۱۱:۱۱:۳۱ ۱۳۹۹/۱/۱۶
خلاصه اینکه آیا فقط ما خوبیم از بین 215 کشور، و مهمتر آیا توان داریم؟!
ناشناس۱۴۰۰۴۱۵۱۶:۰۸:۱۳ ۱۳۹۹/۱/۱۶
همون گور بخواب شما،۱۹۳ تا کشور داریم با اضافه کردن امثال واتیکان میشند ۱۹۷ تا
گورخواب۱۳۹۹۸۹۷۱۰:۲۸:۲۸ ۱۳۹۹/۱/۱۶
زیرا روسیه بهتر از آمریکا است! خخ
ناشناس۱۴۰۰۰۶۴۱۲:۳۰:۵۴ ۱۳۹۹/۱/۱۶
زیرا امریکا دست از دشمنی با ایران بر نمی دارد که مانند روسیه شود!!!!
ناشناس۱۴۰۰۲۰۳۱۳:۵۳:۰۷ ۱۳۹۹/۱/۱۶
معلوم شد همه حق دارند به دشمنانشان بدبین باشند هم ما هم آمریکاییها . البته معلوم هم شد آنها حق ندارند حق بدبینی رو از ما سلب کنند
ناشناس۱۳۹۹۶۰۷۰۰:۳۹:۵۶ ۱۳۹۹/۱/۱۶
اخرمشخص کنید این ویروس کار امریکاهست یا نیست؟کارانس وجن هست یانه؟اگه کارامریکاست پس چرا بالاترین امارمبتلارو داره واونقد اقتصادش داغون شده واماربیکاریش افزایش داشته؟اگه نداشته پس چرا دوباره توهم توطئه داشتیم ...
ناشناس۱۳۹۹۶۳۲۰۱:۲۸:۲۱ ۱۳۹۹/۱/۱۶
امریکایی ها به شدت درگیر کرونا هستن یک دوستی در امریکا دارم که پزشک است و دیروز که تلفنی صحبت می کردیم میگفت اینجا قحطی آمده و مواد غذایی پیدا نمی شود و خیلی در مضیقه هستیم.
ناشناس۱۳۹۹۸۷۰۱۰:۰۸:۵۶ ۱۳۹۹/۱/۱۶
به دوستت بگو بیاد ایران بهشته اینجا
ناشناس۱۳۹۹۸۷۸۱۰:۱۶:۱۶ ۱۳۹۹/۱/۱۶
برعکس بستگانم من مقیم امریکا واستاد دانشگاه هست گفت انچه توایران درمورد کرونا امریکاگفته میشود صحت ندارد وهمه چیز روتین درحال کنترل هست وموادغذایی و.... مشکلی ندارد
ناشناس۱۳۹۹۹۱۱۱۰:۳۵:۲۰ ۱۳۹۹/۱/۱۶
من دوستانی در امریکا دارم که سخنان شما را رد میکنند.
ناشناس۱۴۰۰۰۰۱۱۱:۲۹:۳۹ ۱۳۹۹/۱/۱۶
من هم دوستانی دارم در امریکا که می گویند فروشگاه ها اکثرا خالی است!
ناشناس۱۴۰۰۰۲۸۱۲:۰۴:۰۵ ۱۳۹۹/۱/۱۶
با این اوصاف، همه ایرانیها یک دوست در آمریکا دارند! پس احتمالاً 80 میلیون نفر از آمریکاییها، ایرانی‌الاصل هستند!!!!!!!!
ناشناس۱۴۰۰۱۰۶۱۲:۵۰:۴۹ ۱۳۹۹/۱/۱۶
چون اونا خرید کردن که واقعا برن قرنطینه ، بار مسافرت نبستن برن تفریح
ناشناس۱۴۰۰۲۰۷۱۳:۵۴:۵۸ ۱۳۹۹/۱/۱۶
چون مردمشون پول داشتند که خرید عمده بکنند مردم ایران اغلب در فقر هستند و قدرت خرید زیاد ندارند
ناشناس۱۴۰۰۰۰۶۱۱:۳۵:۳۰ ۱۳۹۹/۱/۱۶
اتفاقا ما فامیل اونجا داریم صحبت های ایشون را ردمی کنه همه اش میگه مواد غذایی به زور گیر میاد فروشگاها خالیه فقط اسلحه فروشی ها فعالن و ضمنا میگه اوضاع کرونا خیلی بده امارهاشونو نمیگن میگه خیلی از مردم گرفتن
ناشناس۱۴۰۰۰۴۴۱۲:۱۶:۱۷ ۱۳۹۹/۱/۱۶
بگو بیاد ایران اینجا به بهتره
ناشناس۱۳۹۹۹۳۲۱۰:۴۵:۵۶ ۱۳۹۹/۱/۱۶
از یارانه 1200 دلاری ترامپ و 13 دلاری روحانی در مقابل کرونا ثابت میشه لابد میگی آمریکا گرانه، درسته بانک جهانی میگه سه برابر نه صد برابر.
ناشناس۱۴۰۰۰۶۶۱۲:۳۲:۰۶ ۱۳۹۹/۱/۱۶
نه سه برابر و نه صد برابر بلکه 8 برابر گرانتر است
ناشناس۱۳۹۹۹۶۳۱۱:۰۲:۰۳ ۱۳۹۹/۱/۱۶
به دوستت بگو پاشه بیاد ایران اینجا همه چیز اوکیه. چرا وایستاده زود بیاد دیگه
ناشناس۱۴۰۰۴۳۹۱۶:۲۵:۳۴ ۱۳۹۹/۱/۱۶
دوستم پزشکه و در بیمارستان مشغول بکار است و اگر به ایران بیاد از کار بیکار می شود.
ناشناس۱۳۹۹۶۳۵۰۱:۳۱:۰۲ ۱۳۹۹/۱/۱۶
کشورهای غربی همیشه ژست خیرخواهانه می گیرند اما در عمل از پشت خنجر می زنند و حالا هم در شرایط کرونا تحریم های ضد ایرانی را تشدید کردند و خباثت خود را نشان دادند.
دکتر عباسی۱۳۹۹۶۴۰۰۱:۳۷:۴۹ ۱۳۹۹/۱/۱۶
آفرین... مطلب خوب و مناسبی بود... رسانه های فارسی زبان هم از همین حربه (توهم توطئه) برای پنهان کاری اهداف خود بهره می برند
ناشناس۱۳۹۹۶۴۲۰۱:۳۸:۵۹ ۱۳۹۹/۱/۱۶
فقط کافیه مقایسه کنید زمانی که مسوول ما کرونا میگیره وبی بی سی مسخره میکنه وزمانیکه مسوول انگلیسی با همان رده کرونا میگیره و سکوت میکنه
ناشناس۱۳۹۹۹۵۴۱۰:۵۶:۰۳ ۱۳۹۹/۱/۱۶
چرا این همه دیسلایک از چی ناراحتن
ناشناس۱۴۰۰۰۰۳۱۱:۳۱:۰۶ ۱۳۹۹/۱/۱۶
سکوت نمی کند بلکه برای ایران ساعت ها برنامه می سازد ولی برای همان کشور میزبان یک خبر می دهد و عبور می کند
ناشناس۱۳۹۹۶۶۳۰۲:۱۳:۴۸ ۱۳۹۹/۱/۱۶
اگر ایران درخواست کند برای مهار مرونا به ایران کمک میکنیم یعنی اعتراف ترامپ به اینکه چون ایران التماس نمیکند پس ما هم به مهار کرونا کمک نمی کنیم! اعتراف تاریخی امریکا به کارشکنی در مهار کرونا در ایران
ناشناس۱۳۹۹۶۶۵۰۲:۱۸:۰۶ ۱۳۹۹/۱/۱۶
کو گوش شنوا؟ وقتی همه مردم، حتی تا مدیران ارشد کشور عضو کانالهای تلگرامی و بیننده شبکه ماهواره ای هستند این دوگانگی را به نفع اونور میبینند
محمد۱۳۹۹۶۶۸۰۲:۲۱:۰۸ ۱۳۹۹/۱/۱۶
ممنون ازاین تحلیل خوبتون
ناشناس۱۳۹۹۶۸۲۰۲:۴۷:۱۸ ۱۳۹۹/۱/۱۶
این مقاله رو رسما باید طلا گرفت.
ناشناس۱۳۹۹۶۸۴۰۲:۵۴:۴۱ ۱۳۹۹/۱/۱۶
اخوی مگه نشنیدی که میگن;نرود میخ آهنین در سنگ حالا شما هی بگو!! ذهن بعضیها مثل همون سنگ سفت شده و استدلالهای اینچنینی هیچ راه نفوذی ندارن. هفته پیش اعلام شد تست کرونای سه نفر از سربازان آمریکایی یکی از ناوهای آمریکا مثبت شده یعنی جایی که رفت و آمدش بیشترین کنترلها رو داره! همه دنیا کم بیش درگیر این ویروس شدن و تقریبا هیچ گریزی از اون نیست, با این حال و اینکه شرایط این ویروس خیلی بیشتر از قبل آشکار شده باز هم بعضیها نظر میدن که اگر قم قرنطینه شده بود ..... بهترین اسمی که در مورد این آدمها شنیدم این بود: #ذهن_های_کپی_پیستر فقط کافیه یه چیزی رو از یه جایی بشنون و سریع بدون 30 ثانیه تحلیل, همه جا کپی/ پیست.
حسام۱۳۹۹۷۱۰۰۴:۰۹:۱۷ ۱۳۹۹/۱/۱۶
شما تورم رو بیار زیر 10، مردم از نظر رفاه راضی باشن، عدالت واقعی برقرار کن، اونوقت کی به شبکه بیگانه گوش میده.
ناشناس۱۴۰۰۰۰۵۱۱:۳۲:۲۹ ۱۳۹۹/۱/۱۶
ادمیزاد همیشه دنبال بهانه بوده یک مشکلی حل شد دنبال بهانه بعدی می رود
ناشناس۱۴۰۰۲۲۶۱۴:۰۰:۰۶ ۱۳۹۹/۱/۱۶
کدام مشکل مردم حل شده ؟ هر سال گران تر سفره ی مردم هر سال کوچکتر
ناشناس۱۳۹۹۷۴۳۰۷:۴۳:۴۴ ۱۳۹۹/۱/۱۶
رضايت وناراضياتي مردم از علكرد مسوولين نقش مهمي در شكست ويا پيروزي سندرم طوطئه دشمن خواهد داشت نتيجه انكه همه چيز به عملكرد مسوولين بستگي دارد با شعارووعده وعيد هاي تكراري هم نميشود مردم را در صحنه نگاه داشت
یه الفی۱۳۹۹۷۴۷۰۷:۴۵:۳۴ ۱۳۹۹/۱/۱۶
همیشه باید مراقب باشیم چون از دوستان و خودی های نادان بیشتر ضربه می خوریم تا از دشمنان چون یکی از راه های ضربه دشمنان همین ساده لوحان، زودباوران، خود بزرگ انگاران و ... است
ناشناس۱۳۹۹۷۷۰۰۸:۳۳:۲۶ ۱۳۹۹/۱/۱۶
شفافیت بیش از حد ما زمینه تبلیغات دشمنان شده است
ناشناس۱۳۹۹۷۹۹۰۹:۱۲:۳۲ ۱۳۹۹/۱/۱۶
شفافیت بیش از حد ؟؟؟؟؟؟؟ منظورت کدوم شفافیت هست ؟؟ کجا ؟؟
ناشناس۱۳۹۹۸۹۱۱۰:۲۴:۴۲ ۱۳۹۹/۱/۱۶
مثلا یارانه نقدی هر نفر 455000 ریال است که روزی صد بار گفته می شود ولی منابع حاصل از گرانی انرژی مجهول است!
ناشناس۱۳۹۹۹۰۰۱۰:۳۰:۳۲ ۱۳۹۹/۱/۱۶
ناراحت نشو کنایه زده
ناشناس۱۳۹۹۷۸۴۰۸:۵۵:۲۸ ۱۳۹۹/۱/۱۶
نداشتن سواد رسانه ای و خود باخنگی در مقابل غرب آفت بزرگی است که گریبان روشنفکر نماهای وطنی را رها نمیکند
ناشناس۱۴۰۰۲۲۹۱۴:۰۱:۴۱ ۱۳۹۹/۱/۱۶
چکار کرده اید که اعتماد و اقبال به رسانه های خارجی بیشتره ؟؟
ناشناس۱۳۹۹۷۹۰۰۹:۰۱:۱۴ ۱۳۹۹/۱/۱۶
کسانی دچار سندرم توهم توطئه هستند که همیشه و در همه حال عدم دانش، ندانم کاری و خراب کاری های خود را بر گردن دیگران می اندازند. این دسته از افراد فاقد صداقت و شجاعت بوده و بسیار مغرور هستند و از اعتراف به اشتباه پرهیز می کنند.
ناشناس۱۴۰۰۱۰۲۱۲:۴۸:۳۱ ۱۳۹۹/۱/۱۶
اگر توطئه توهمه پس دوستی هم میتونه توهم باشه. دوستی و دشمنی کشورها احساسی نیست و نسبی است و تابع منافع و قدرت و ضعف انها در ارتباط باهم. فعلا ایران در برخی زمینه ها تو لیست بدهای بلوک غرب است و قرار هم نیست فعلا خارج شود و برای بدها هر کاری لازم باشد انجام میشود و ما هم هرکاری لازم است باید انجام دهیم.
ناشناس۱۳۹۹۸۵۰۰۹:۵۲:۲۰ ۱۳۹۹/۱/۱۶
شکی در این نیست همچنان که مسئولین و رسانه های غربی در خدمت منافع سرمایداران و صهیونیست ها هستند رسانه های معاند همانند منافقین، من وتو ، اینترنشنال وربع پهلوی نیز باید در خدمت این شبکه سرمایه دار باشند چون ارتزاقشان از انهاست و گرنه این قشر کاری جز مزدوری بلد نیست
ناشناس۱۴۰۰۲۳۳۱۴:۰۳:۱۶ ۱۳۹۹/۱/۱۶
و رسانه های داخلی هم برای اقلیت حاکم تبلیغ می کنند
ناشناس۱۳۹۹۸۶۶۱۰:۰۵:۲۸ ۱۳۹۹/۱/۱۶
جناب مقدم مقاله شما ماهیت منطقی دارد امابه این نکته دقت بفرماییدکه مردم با بذر بی اعتمادی، بی مسئولیتی دست اندرکاران، عدم شفافیت، وووووو که الان دروجودشان به درخت تنومندی تبدیل شده باید چگونه اوضاع را قضاوت کنند؟
ناشناس۱۴۰۰۰۸۲۱۲:۳۶:۰۰ ۱۳۹۹/۱/۱۶
هیچ بنی بشری تو دنیا دنبال توطئه و دشمنی با ملت ایران نیست به جز ........
ناشناس۱۴۰۰۳۳۸۱۵:۲۰:۳۴ ۱۳۹۹/۱/۱۶
فرض کنیم کرونا را دشمنان اورده اند. ایا اختلاس فقر بیکاری و هزاران درد بی درمان دیگر هم دشمنان اورده اند. اگر کار دشمنان است باید به توانایی و تدبیر مسوولین افرین گفت
ناشناس۱۴۰۰۵۶۲۱۷:۳۳:۴۴ ۱۳۹۹/۱/۱۶
استدلالی که نویسنده خارجی در خصوص چین میاره خیلی مزورانه است . میگه تو که پول زیاد داری چرا کم کمک کردی؟!
ناشناس۱۴۰۱۳۱۱۰۷:۱۹:۳۳ ۱۳۹۹/۱/۱۷
امریکای جهانخوار ثابت کرده است که دوست ملت ایران نیست هزاران توطئه رنگانگ این شیطان صفتان که متاسفانه محبوب یک عده در داخل هستند از یاد هیچ آدم عاقلی نمی رود چشم ها یتان را بشویید و دشمن واقعی تان را بشناسید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  11. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  25. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

آخرین عناوین