سخنگوی قوه قضائیه: سحر خدایاری در بازجویی‌ها به اشتباه خود اعتراف کرده بود

گروه اجتماعی الف،   3980623081 ۴۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

غلامحسین اسماعیلی گفت: کسانی که ادعاهایی در جامعه ما دارند اشتباهات خود را نمی‌پذیرند و نسبت به جبران آن اقدام نمی‌کنند. ای کاش از مرحومه سحر خدایاری یاد می‌گرفتند که علیرغم اینکه اشتباهی را مرتکب شده بود اما در بازجویی‌ها به صراحت به اشتباه خود اعتراف و آن را پذیرفته و ابراز ندامت کرده بود.

سخنگوی قوه قضائیه: سحر خدایاری در بازجویی‌ها به اشتباه خود اعتراف کرده بود

به گزارش میزان، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در برنامه پرونده ویژه که با موضوع «پرونده سحر خدایاری (دختر آبی)» از شبکه سوم سیما پخش شد، اظهار کرد: نسبت به اصل موضوع باید بار دیگر تصریح کنم که این مرحومه در مراجع قضایی به هیچ عنوان محکومیت کیفری نداشته است و اصلا دادگاهی برای رسیدگی به پرونده او تشکیل نشده است تا بخواهد محکومیتی برای او صار شده باشد.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: متاسفانه برخی از رسانه‌ها و افراد دارای مسئولیت‌های اجتماعی و سیاسی، برخلاف واقع ادعا کردند که این فرد دارای محکومیت کیفری بوده و این حکم محکومیت، زمینه ساز اقدام مرحومه شده است  که به هیج وجه این مطلب صحت ندارد.

وی خاطرنشان کرد: مطالب ادعایی دیگر در خصوص اینکه فرد دیگری به مرحومه گفته است که دارای محکومیت هستی و حکمی برایت صادر شده نیز صحت ندارد و بر اساس یک شایعه سازی و خبر سازی اینگونه ذهن افراد جامعه را مشوش کردند و خوراکی برای بیگانگان و معاندین نظام و انقلاب فراهم آوردند.

مجری برنامه از سخنگوی قوه قضاییه پرسید: با رسانه‌هایی که خبر دروغ را منتشر کردند، چه برخوردی قرار است بشود و آیا نمایندگان و کسانی که اظهارنظر کردند و اظهارنظر آن‌ها در این زمینه باعث فضاسازی شد، با قوه قضاییه تماس گرفته بودند تا در مورد پرونده کسب اطلاع کنند؟

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ گفت: متاسفانه هیچکدام از خبرگزاری‌هایی که این خبر کذب را منتشر کردند و چهره‌ها و افرادی که این خبر را در فضای مجازی بازنشر دادند، با مقامات قضایی در ارتباط با صحت و سقم این ادعا تماسی نداشتند و قبل از انتشار مطلب اقدام به بررسی این موضوع و صحت و سقم آن نکرده‌اند.

اسماعیلی خطاب به خبرگزاری‌ها، چهره‌های اجتماعی و افراد دارای مسئولیت در بخش‌های مختلف تاکید کرد: اولا تمرین کنیم و بیاموزیم که یکایک ما باید موازین شرعی و اخلاقی و قانونی را رعایت کنیم و بدون اطلاع و مستندات به شایعه سازی و شایعه پراکنی اقدام نکنیم چراکه این امر موجب تشویش اذهان عمومی جامعه می‌شود.

وی ادامه داد: ثانیا اگر به هر دلیلی این اتفاق رخ داد، عدم پذیرش اشتباه و اصلاح و جبران آن و اصرار و توجیه اشتباهات، باز امری مذموم و غیرقانونی و غیراخلاقی است.

سخنگوی قوه قضاییه بیان داشت: حداقل در این موضوع از همین مرحومه سحر خدایاری یاد می‌گرفتند که علیرغم اینکه اشتباهی را مرتکب شده بود (نه صرفا در بحث ورود به ورزشگاه بلکه درگیر شدن و اهانت به ماموران و مطالب دیگری که از او سرزده بود)؛ اما در بازجویی‌ها به صراحت به اشتباه خود اعتراف و آن را پذیرفته و ابراز ندامت کرده است، با وجود اینکه دارای شخصیت متعادلی نبوده است. ولی آنقدر از خودش شخصیت نشان داده که اشتباه خود را بپذیرد حالا چگونه است که کسانی که ادعا‌هایی در جامعه ما دارند اشتباهات خود را نمی‌پذیرند و نسبت به جبران آن اقدام نمی‌کنند.

اسماعیلی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چه تضمینی وجود ندارد که دوباره همین سناریو تکرار نشود و قوه قضاییه برای جلوگیری از تکرار این سناریو چه برنامه‌ای دارد، گفت: قوه قضاییه در برخورد با موارد قانون گریزی و پیشگیری از وقوع جرم آخر خط است و برخورد قضایی به عنوان آخرین اقدام و علاج نهایی به کار گرفته می‌شود.

وی افزود: اولا قوه قضاییه انتظار اقدام مناسب از ناحیه نهاد‌های شبه قضایی که دارای مسئولیت حقوقی و قانونی هستند را دارد. در همین موضوع اخیر معتقدیم که در حوزه رسانه و خبرگزاری‌ها هیات نظارت بر مطبوعات، در حوزه برخی از مقامات و مسئولان اجرایی، هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری و حراست‌ها و بازرسی‌ها و در مورد نمایندگان مجلس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان باید وظایف قانونی خود را انجام دهند قبل از اینکه قوه قضاییه مداخله قضایی داشته باشد و اگر این نهاد‌ها وظیفه خودشان را به خوبی انجام دهند ممکن است اصلا ضرورتی به اقدام قضایی نباشد یا اگر آن‌ها تشخیص دادند که در ادامه اقدامات آن‌ها مرجع قضایی باید ورود پیدا کند با انعکاس موضوع به مرجع قضایی حتما وظیفه قانونی خودمان را انجام خواهیم داد.

اسماعیلی یادآور شد: البته قصور و یا کوتاهی هرکدام از این نهاد‌ها مانع اقدام دادستان و مراجع قضایی نیست. در این مورد هم تاکنون مراجع قضایی اقدام به اعلام شکایت و تشکیل پرونده نکرده اند و امیدواریم با انجام تکالیف بخش‌های دیگر نیاز به اقدام قضایی نباشد، اما در صورتی که وظایف دیگران منتهی به نتیجه مطلوب و اثربخشی نشود مراجع قضایی تکلیف قانونی خودشان را انجام خواهند داد.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به مطالبه احمد امیرآبادی نماینده مردم قم که مهمان دیگر این برنامه بود مبنی بر اینکه قوه قضاییه در بحث شورای عالی فضای مجازی ورود پیدا کند و قوانین پیشگیری را بیشتر پیگیری نماید، گفت: از برنامه‌های خاص ریاست قوه قضاییه حضور موثر و اثربخش در شورا‌های عالی مختلفی است که قوه قضاییه در آن ایفای نقش می‌کند و در شورای عالی فضای مجازی نیز حضور فعالی دارد و این موضوع هم در آن شورا با پیگیری ریاست قوه قضاییه تعقیب خواهد شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۹۱۵۴۳۱۲:۱۰:۱۰ ۱۳۹۸/۶/۲۳
خدا رحمتش کنه ولی قوه قضائیه هم باید تو رفتارش با جوونا تجدید نظر کنه
ناشناس۱۰۹۲۳۳۵۱۷:۵۷:۰۴ ۱۳۹۸/۶/۲۳
از کی رفتن ورزشگاه جرم شده است؟ ملاک آن سرباز صفری است که آنجا گذاشته اید؟
ناشناس۱۰۹۱۵۵۲۱۲:۱۵:۱۸ ۱۳۹۸/۶/۲۳
.. بازجویی از یک دختر بخاطر ورود به استادیوم؟! بعد قرار وثیقه 50 میلیونی را برای چی صادر کردید؟ بخاطر همان ابراز ندامت؟ ..
ناشناس۱۰۹۲۱۶۶۱۶:۲۴:۳۱ ۱۳۹۸/۶/۲۳
اول بخوان بعد بنویس به خاطر درگیری
ناشناس۱۰۹۲۲۷۰۱۷:۲۲:۴۱ ۱۳۹۸/۶/۲۳
درگیری اونم یه دختر!!!!!!..
فاطمه۱۰۹۲۹۵۸۰۷:۳۹:۰۵ ۱۳۹۸/۶/۲۴
نابغه جان‌بخاطر ورود ب استادیوم‌نبوده. راستی مرگ میترا استاد چی اونجا چرا امثال شماها سکوت کردین!!؟! یکی رو پرستو مینامید ک قتلشو توجیه کنید از مرگ یکی دیگه هم واسه خودتون ماهی میگیرین!!! چقدددر آدمای سخیفی هستین.لطفا فقط ذره ای ذره ای تفکر و تحقیق
ناشناس۱۰۹۱۵۵۷۱۲:۱۸:۲۱ ۱۳۹۸/۶/۲۳
جناب سخنگو لطفا نمک به زخم نپاشین ...
ناشناس۱۰۹۱۵۷۱۱۲:۲۳:۲۴ ۱۳۹۸/۶/۲۳
اگر ابراز ندامت کرده چه لزومی داشت که قوه قضاییه این پرونده رو نزدیک به 8 ماه باز بگذاره و .. همون 7 ماه پیش مختومه نشده..
ناشناس۱۰۹۲۱۶۹۱۶:۲۶:۰۲ ۱۳۹۸/۶/۲۳
اگر کسی با مامور درگیری و فحاشی کند و ابراز ندامت کند قانون نباید جاری شود؟ یا می توان تخفیف داد؟ در کجا زندگی می کنید شما غار که نیست احیانا؟
ناشناس۱۰۹۲۳۸۰۱۸:۴۰:۵۸ ۱۳۹۸/۶/۲۳
.. اولا ادب بیاموزی بدنیست دوما همیشه حق باپلیس نیست خوب اشکالش این هست حتما ماموران برخوردخشنی داشتند وعکس العمل را دیدند درضمن اگر قدرت داشتی بخشیدی بزرگواری اگر پلیس وقتی میدید این مرحومه ابراز ندامت کرده کاش شکایتش راپس میگرفت آیا بااین پس گرفتن افراد جذب رفتار پلیس نمیشوند؟ ..
ناشناس۱۰۹۲۴۲۱۱۹:۲۹:۵۱ ۱۳۹۸/۶/۲۳
جایی که قاتل با پنج گلوله ظرف دو ماه آزاد میشه ..
بانام۱۰۹۱۵۸۸۱۲:۲۹:۳۵ ۱۳۹۸/۶/۲۳
آقای اسماعیلی الان اگر برای کسی پیامک بی حجابی در خودرو بیاید برگه ای که در اختیارش قرار می گیرد او را ملزم به قبول جرمی می کند که شاید برای خیلی ها اتفاق نیفتاده ولی برای اینکه از شر این موضوع خلاص شوند امضا می کنند و تمام..
ناشناس۱۰۹۲۵۷۸۲۲:۰۶:۰۱ ۱۳۹۸/۶/۲۳
دمت گرم
ناشناس۱۰۹۱۵۹۴۱۲:۳۱:۱۳ ۱۳۹۸/۶/۲۳
اگر پذیرفته بود که اشتباه کرده بازپرس نمی توانست رافت نشان دهد بگوید خب بخشیدمت ؟! دختر خودش بود این کار را نمی کرد ؟ بحث بر سر سختگیری است که متاسفانه .. بخاطر مضامینی کم اهمیت روا می شود !
ناشناس۱۰۹۱۶۷۸۱۳:۰۱:۱۴ ۱۳۹۸/۶/۲۳
کاش قوه محترم قضاییه هم به اشتباهات خود اعتراف میکرد.
ناشناس۱۰۹۱۶۸۷۱۳:۰۳:۲۷ ۱۳۹۸/۶/۲۳
باعث تاسفه او که ... دستش از دنیا کوتاه هست چنین سخنانی رو مطرح میکنید
کامل کمال۱۰۹۱۶۹۰۱۳:۰۵:۱۲ ۱۳۹۸/۶/۲۳
سخنگو میگوید پرونده نداشته پس بازجویی‌ها برای چی بوده ..
ناشناس۱۰۹۲۳۱۶۱۷:۴۴:۴۵ ۱۳۹۸/۶/۲۳
منظورش پرونده کیفری که سابقه در جرم دیگری داشته باشد
ناشناس۱۰۹۱۷۱۱۱۳:۱۲:۵۰ ۱۳۹۸/۶/۲۳
تا برخورد نکنید حالا چه در این موضوع و چه در موضوعات دیگر این کارها بیشتر می شود
ناشناس۱۰۹۲۲۰۷۱۶:۵۲:۰۲ ۱۳۹۸/۶/۲۳
این همه برخورد شده به کجا رسیدیم؟بپذیریم که راه را اشتباه میرویم.مردم ایران دشمن نیستند.
پیمان۱۰۹۲۳۱۹۱۷:۴۶:۱۲ ۱۳۹۸/۶/۲۳
فکر میکنی برخورد نشه به کجا میرسیم؟ باور کن حسرت همین روزهای رو میخوردی که اندک برخورد کوچیکی وجود داشت در جامعه!
ا۱۰۹۱۷۲۰۱۳:۱۶:۲۲ ۱۳۹۸/۶/۲۳
..با عرض پوزش جناب سخنگو اشتباه رو .. آن کسی کرد که نتونست با چندتا نصیحت دختر رو بفرسته پیش خونوادش .
ناشناس۱۰۹۱۷۲۲۱۳:۱۶:۳۲ ۱۳۹۸/۶/۲۳
اعنراف شخصيت نامتعادل!
ناشناس۱۰۹۱۷۸۹۱۳:۳۲:۳۸ ۱۳۹۸/۶/۲۳
ظاهرا اعتراف به اشتباه و ندامت در بازجویی چندان تسکین درد ناشی از اشتباه نداشته و با خودسوزی از شرمندگی درآمده است.
علیرضا۱۰۹۱۹۰۴۱۴:۱۳:۲۷ ۱۳۹۸/۶/۲۳
اگه قبول کرده اشتباه کرده چرا خودشو آتش زده؟تو این فاصله چه اتفاقی افتاده ؟
ناشناس۱۰۹۱۹۰۵۱۴:۱۳:۴۹ ۱۳۹۸/۶/۲۳
چه اشتباهی کرده بود که دستگیر و بازجویی شود؟!
پیمان۱۰۹۲۳۱۵۱۷:۴۴:۳۹ ۱۳۹۸/۶/۲۳
تلاش برای تخریب فرهنگ ایرانی. ایجاد .. بدحجابی و درگیری با مامور نیروی انتظامی.
حسن۱۰۹۱۹۴۱۱۴:۲۳:۵۲ ۱۳۹۸/۶/۲۳
اونوقت می گویید اصلا حکمی براش صادر نشده ..بنده خدا را برای یک کار ساده بازجویی هم کردید.
ناشناس۱۰۹۱۹۶۲۱۴:۳۴:۲۸ ۱۳۹۸/۶/۲۳
وای بر سر سلبریتی ها که نون این مملکت رو می‌خورند و همسو با رسانه های معاند حرف می زنند.
ناشناس۱۰۹۲۲۰۶۱۶:۵۱:۵۹ ۱۳۹۸/۶/۲۳
وای بر تو که خودت را در مقام قضاوت قرار دادی ؟ بزودی در آخرت جواب آن را با آتش خواهی دید.
شهرآشوب۱۰۹۱۹۷۸۱۴:۴۰:۰۸ ۱۳۹۸/۶/۲۳
سوال: آیا رفتن به استادیوم برای دیدن یک بازی فوتبال اشتباه هست که آدم بعدش نیاز باشه براش ابراز ندامت بکنه؟
علی۱۰۹۲۳۱۲۱۷:۴۳:۴۰ ۱۳۹۸/۶/۲۳
اشتباه و درست بودنش رو مگه شما باید مشخص کنی؟ به جای این چیزها برای قوانین کشورت ارزش قائل بشه و آنقدر حسرت فرهنگ فاسد غربی رو نداشته باش
ناشناس۱۰۹۲۶۹۵۲۳:۲۲:۴۹ ۱۳۹۸/۶/۲۳
اگر قانون اشتباه باشد آیا راهی برای لغو آن وجود دارد زمانی کنیز داری و برده داری و آپارتاید قانون بود خیلی ها هم عشاق سینه چاک این قوانین
ناشناس۱۰۹۲۰۳۴۱۵:۱۰:۴۲ ۱۳۹۸/۶/۲۳
مدعی العموم کجاست ,به فرض اینکه کسی هم شکایت نکنه .
سینا۱۰۹۲۲۴۸۱۷:۱۱:۱۶ ۱۳۹۸/۶/۲۳
این قوانین اشتباه و عدم توانایی در تغییر قانون هست که افراد رو به برخورد با نیروی انتظامی سوق میدهد. اگر ورود زنان به استادیوم آزاد بود هیچ یک از این مسائل برای این مرحومه رخ نمیداد
ناشناس۱۰۹۲۲۸۶۱۷:۳۰:۰۱ ۱۳۹۸/۶/۲۳
دقیقن چه اشتباهی؟
علی۱۰۹۲۳۰۹۱۷:۴۲:۳۹ ۱۳۹۸/۶/۲۳
بره به .. حالم بهم میریزه از همچین موجوداتی
مصطفی۱۰۹۲۳۲۱۱۷:۴۷:۲۴ ۱۳۹۸/۶/۲۳
یه سوال. الان تو آمریکا اسلحه آزاده و همه ما ایرانی ها اعتقاد داریم اگه تو ایران اسلحه آزاد میشد تلفات صدها برابر شاید صدها برابر بیشتر از آمریکا بود خب دقیقا فرهنگ فاسد غربی هم تو ایران پیاده بشه ایران آمریکا نمیشه بلکه ده ها و صدها برابر فاسدتر از فرهنگ آمریکا میشه.
عباس۱۰۹۲۳۵۲۱۸:۰۸:۴۱ ۱۳۹۸/۶/۲۳
تا جاییکه من میدونم یه بار بازجویی میکنن بعد پرونده رو میفرستند دادگاه.پرونده رسید میشه واگرنیاز بود بازجویی ادامه پیدا میکنه با دستور دادگاه.پس پرونده تشکیل شده بود که آقای اسماعیلی میفرمایند در بازجویی ها
ناشناس۱۰۹۲۳۶۲۱۸:۲۱:۱۹ ۱۳۹۸/۶/۲۳
دختره مرد راحت شد ولش کنید دیگه
ناشناس۱۰۹۲۶۳۰۲۲:۴۴:۴۷ ۱۳۹۸/۶/۲۳
تمام قصه اينه چرا بازجويي واسه يه كار ساده كه ميشد با تذكر تو ورزشگاه تمامش كرد
آرمان۱۰۹۲۷۹۶۰۰:۳۳:۰۲ ۱۳۹۸/۶/۲۴
چرا اینقدر پروندشو طول دادن ؟ چرا پنجاه میلیون براش وثیقه گذاشتن یه خانواده روستایی این پولو باید از کجا می آورد؟ نمیشد با کمی چشم پوشی و گذشت باهاش برخورد کنن ؟ رافت و سعه صدر اینه ؟
ناشناس۱۰۹۲۸۳۷۰۲:۰۲:۳۰ ۱۳۹۸/۶/۲۴
شما اصلا اشتباه نداريد ؟..
ناشناس۱۰۹۲۹۷۵۰۷:۴۶:۳۳ ۱۳۹۸/۶/۲۴
ای کاسه داغتر از آش ها.لطفا برا آروم کردم عقده های دلتون این دخترو‌وسیله قرار ندین.کی میخایین از خدا بترسین.‌پدرشم ک مصاحبه کرد اونی ک دخترش مرده دیگه از گفتن حقیقت ابایی نخواهد داشت. واقعا یجوری حرف میزنین ک انگاری خودتون بازپرس پرونده بودین!بسه کاراگاه بازی. مردم ایران عاشق طرفداری از بی قانونی هستن آخرش وقتی هم به اصرار خودشون قانونو‌ تغییر میدن بعد نتیجه تلاششون میشه هرج و مرج و در کمال پررویی اونوقت برمیگردن میگه عه مملکت ن‌ه صاحاب داره نه قانون!!! قوم‌بنی اسراییل شرف داره به بعضی نسلها.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  4. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  5. چرا این همه بد اخلاقی؟

  6. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  7. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  8. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  9. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  10. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  11. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  12. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  13. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  14. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  15. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  16. درباره توبه تتلو

  17. برای این عکس شما تیتر بزنید

  18. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  19. تضادی عجیب و پر ابهام!

  20. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  21. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  22. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  23. دو چالش بزرگ در حکمرانی ها

  24. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  25. امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود

آخرین عناوین