بطحایی: نشانه‌های ناکارآمدی در آموزش و پرورش هویداست

گروه اجتماعی الف،   3970322252 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش ما تا به امروز بیشتر انرژی و توان خود را بر روی آموزش‌های رسمی گذاشته است و علی‌رغم اینکه همه مدیران، وزرا و معاونین سابق جزو متعهدترین و متدین ترین نیروی انسانی دولت ها بودند اما امروز شاهد هستیم که نشانه‌های نا کارآمدی در آموزش و پرورش هویداست.

بطحایی: نشانه‌های ناکارآمدی در آموزش و پرورش هویداست

به گزارش فارس، حامد علامتی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به همراه اعضای شورای معاونین و دو عضو دانش‌آموز شورای مرکزی ضمن دیدار با وزیر آموزش و پرورش با ارائه گزارشی از آخرین فعالیت‌ها و اقدامات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، پیشنهادات و نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش نیز در این دیدار گفت: در دنیای پر از رمز و رازهای امروز که با دشمنی‌های بسیار پیچیده‌ای همراه است و در این شرایط بسیار دشواری که نسل امروز در آن پرورش می‌یابد و باید اعتراف کنیم هیچ نسخه‌ای جز استفاده از آموزه‌های دینی برای بیرون رفتن از مشکلات نداریم.

وی ادامه داد: اگر ما هوشمندترین نیروی انسانی را داشته باشیم، اگر ما تیز هوش‌ترین افراد جامعه را در اختیار داشته باشیم، اگر ما قوی‌ترین مدیران کشور و جامعه را به خدمت بگیریم باید اعتراف کنیم در صورتی که تمسک به آموزه های الهی و دینی نباشد حتما در این دنیای پیچیده بسیار گرفتار می شویم.

بطحایی افزود: در فرایند یاددهی و یادگیری تعلیم و تربیت امروز، آموزش‌های رسمی سهم بسیار اندکی را در یادگیری ایفا می‌کند و در بعضی از مواقع تنها بیست درصد یادگیری از آموزش‌های رسمی است و هشتاد درصد از محیط های دومی صورت خواهد گرفت؛ محیط هایی مثل خانواده، اجتماع، تشکل‌ها و محیط های همسالان؛ بنابراین اگر نظام آموزش و پرورش همه انرژی خود را هم صرف آموزش های رسمی کند باید اعتراف کنیم که قطعا به شکست خواهد انجامید.

وی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش ما تا به امروز بیشتر انرژی و توان خود را بر روی آموزش‌های رسمی گذاشته است و علی‌رغم اینکه همه مدیران، وزرا و معاونین سابق جزو متعهدترین و متدین ترین نیروی انسانی دولت ها بودند اما امروز شاهد هستیم که نشانه‌های نا کارآمدی در آموزش و پرورش هویداست.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: تشکل‌های دانش‌آموزی به ویژه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان باید سهم بیشتری را در فرایند یادگیری و یاددهی به خود اختصاص دهند و لازم است هم‌سویی و همگرایی لازم بین تشکل‌های دانش‌آموزی وجود داشته باشد و تقویت شود.

وی ادامه داد: نگاه من به تشکل‌های دانش‌آموزی به صورت اعم و به انجمن اسلامی به صورت اخص نگاه یک ظرفیت و محیط یادگیری است و یک ساختار تشریفاتی نیست؛ تشکل انجمن اسلامی یک فرصت ارزشمند برای یادگیری و رسیدن به اهداف تعلیم و تربیت است که ما تا به امروز از آن غافل بودیم یا برای ما کمرنگ بود.

بطحایی اضافه کرد: این تشکل فضای بسیار وسیعی برای کار دارد من بسیار امیدوارم تا با کمک شما دوستان عزیزم بتوانیم این عرصه را باز کنیم تلاش های دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان واقعا قابل تقدیر است و شما با دست های خالی کار های بسیار ارزشمندی را انجام داده‌اید و افق نگاه مان بر روی تشکل‌ها واقعا به عنوان محیط یادگیری دوم باید گسترش یابد و به این سمت حرکت کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: انجمن‌های اسلامی یک تشکل خوش نام برای همگان بوده و توام با یک بصیرت دینی ، سیاسی و منطق بوده است و در حقیقت همیشه توام با این مفاهیم بوده است؛ امیدوارم تا زمانی که بنده به عنوان وزیر آموزش و پرورش هستم بتوانیم گام‌های اساسی را برای این حق بزرگی که انجمن‌های اسلامی بر گردن ما دارد ایفا کنیم و قدم های خوبی را در این مسیر برداریم.

در پایان این دیدار، دو عضو دانش‌آموز شورای مرکزی پرچم هیات‌های انصار المهدی(عج) به صورت نمادین، لیست مطالبات دانش آموزان عضو انجمن های اسلامی دانش آموزان کشور را به وزیر آموزش و پرورش تقدیم کردند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۸۳۷۵۲۱۶:۱۶:۴۳ ۱۳۹۷/۳/۲۲
آموزش و پرورش بیشتر از هر چیزی به نقدینگی نیاز داره
تبریزی۳۸۳۸۰۹۱۶:۴۴:۳۲ ۱۳۹۷/۳/۲۲
با حرف شما اموزش و پرورش کشورهای غربی و شرقی که همه سکولار و غیردینی هستن وضع همشون خرابه و همه هم ناکارآمدن. واقعا تا وقتی امثال شما وزیر می شین هیچ امیدی به بهبود هیچ چیز تو این مملکت نیست. از طرف یک دبیر که شما رو یه وزیر به شدت ناکارآمد می دونه.
ناشناس۳۸۳۸۱۲۱۶:۴۹:۱۵ ۱۳۹۷/۳/۲۲
ناکارآمدی از این بالاتر که بعد سه ماه هنوز احکام افزایش حقوق سال 97 رو صادر نکردید!
ناشناس۳۸۴۰۳۵۱۸:۴۷:۰۱ ۱۳۹۷/۳/۲۲
در آلمان و آمریکا چیزی بنام مدرسه غیرانتفاعی ندارند در آلمان دانشگاهها دولتی هستند
مجيد۳۸۴۲۳۲۲۲:۱۱:۰۹ ۱۳۹۷/۳/۲۲
ملت عزیز ،اکر قرار باشه این مملکت از هر جهت درست بشه ،تنها راهش تغییر وضعیت و اصلاح بنیادی اموزش و برورشه .و هر کار دیکه ای برای اصلاح جامعه نه شدنیه و نه ماندکار
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. کمی دیر نیست؟

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

آخرین عناوین