بطحایی: نشانه‌های ناکارآمدی در آموزش و پرورش هویداست

گروه اجتماعی الف،   3970322252 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش ما تا به امروز بیشتر انرژی و توان خود را بر روی آموزش‌های رسمی گذاشته است و علی‌رغم اینکه همه مدیران، وزرا و معاونین سابق جزو متعهدترین و متدین ترین نیروی انسانی دولت ها بودند اما امروز شاهد هستیم که نشانه‌های نا کارآمدی در آموزش و پرورش هویداست.

بطحایی: نشانه‌های ناکارآمدی در آموزش و پرورش هویداست

به گزارش فارس، حامد علامتی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به همراه اعضای شورای معاونین و دو عضو دانش‌آموز شورای مرکزی ضمن دیدار با وزیر آموزش و پرورش با ارائه گزارشی از آخرین فعالیت‌ها و اقدامات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، پیشنهادات و نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش نیز در این دیدار گفت: در دنیای پر از رمز و رازهای امروز که با دشمنی‌های بسیار پیچیده‌ای همراه است و در این شرایط بسیار دشواری که نسل امروز در آن پرورش می‌یابد و باید اعتراف کنیم هیچ نسخه‌ای جز استفاده از آموزه‌های دینی برای بیرون رفتن از مشکلات نداریم.

وی ادامه داد: اگر ما هوشمندترین نیروی انسانی را داشته باشیم، اگر ما تیز هوش‌ترین افراد جامعه را در اختیار داشته باشیم، اگر ما قوی‌ترین مدیران کشور و جامعه را به خدمت بگیریم باید اعتراف کنیم در صورتی که تمسک به آموزه های الهی و دینی نباشد حتما در این دنیای پیچیده بسیار گرفتار می شویم.

بطحایی افزود: در فرایند یاددهی و یادگیری تعلیم و تربیت امروز، آموزش‌های رسمی سهم بسیار اندکی را در یادگیری ایفا می‌کند و در بعضی از مواقع تنها بیست درصد یادگیری از آموزش‌های رسمی است و هشتاد درصد از محیط های دومی صورت خواهد گرفت؛ محیط هایی مثل خانواده، اجتماع، تشکل‌ها و محیط های همسالان؛ بنابراین اگر نظام آموزش و پرورش همه انرژی خود را هم صرف آموزش های رسمی کند باید اعتراف کنیم که قطعا به شکست خواهد انجامید.

وی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش ما تا به امروز بیشتر انرژی و توان خود را بر روی آموزش‌های رسمی گذاشته است و علی‌رغم اینکه همه مدیران، وزرا و معاونین سابق جزو متعهدترین و متدین ترین نیروی انسانی دولت ها بودند اما امروز شاهد هستیم که نشانه‌های نا کارآمدی در آموزش و پرورش هویداست.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: تشکل‌های دانش‌آموزی به ویژه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان باید سهم بیشتری را در فرایند یادگیری و یاددهی به خود اختصاص دهند و لازم است هم‌سویی و همگرایی لازم بین تشکل‌های دانش‌آموزی وجود داشته باشد و تقویت شود.

وی ادامه داد: نگاه من به تشکل‌های دانش‌آموزی به صورت اعم و به انجمن اسلامی به صورت اخص نگاه یک ظرفیت و محیط یادگیری است و یک ساختار تشریفاتی نیست؛ تشکل انجمن اسلامی یک فرصت ارزشمند برای یادگیری و رسیدن به اهداف تعلیم و تربیت است که ما تا به امروز از آن غافل بودیم یا برای ما کمرنگ بود.

بطحایی اضافه کرد: این تشکل فضای بسیار وسیعی برای کار دارد من بسیار امیدوارم تا با کمک شما دوستان عزیزم بتوانیم این عرصه را باز کنیم تلاش های دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان واقعا قابل تقدیر است و شما با دست های خالی کار های بسیار ارزشمندی را انجام داده‌اید و افق نگاه مان بر روی تشکل‌ها واقعا به عنوان محیط یادگیری دوم باید گسترش یابد و به این سمت حرکت کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: انجمن‌های اسلامی یک تشکل خوش نام برای همگان بوده و توام با یک بصیرت دینی ، سیاسی و منطق بوده است و در حقیقت همیشه توام با این مفاهیم بوده است؛ امیدوارم تا زمانی که بنده به عنوان وزیر آموزش و پرورش هستم بتوانیم گام‌های اساسی را برای این حق بزرگی که انجمن‌های اسلامی بر گردن ما دارد ایفا کنیم و قدم های خوبی را در این مسیر برداریم.

در پایان این دیدار، دو عضو دانش‌آموز شورای مرکزی پرچم هیات‌های انصار المهدی(عج) به صورت نمادین، لیست مطالبات دانش آموزان عضو انجمن های اسلامی دانش آموزان کشور را به وزیر آموزش و پرورش تقدیم کردند.