چرایی استمرار شعار مرگ بر آمریکا

احمدرضا هدایتی، گروه سیاسی الف،   3970227038 ۲۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
چرایی استمرار شعار مرگ بر آمریکا

ظاهراً این روزها خیلی از افراد جامعه زخم‌های کهنه و قدیمی و حتی تازه و جدید ناشی از خصومت‌ها، تجاوزات، غارتگری‌ها، ظلم و ستم‌ها و خیانت‌های پنهان و آشکار غربی‌ها، به‌ویژه آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها، فرانسوی‌ها، ‌آلمانی‌ها و پرتقالی‌ها بر پیکر ملت و کشورشان را فراموش کرده و در تحلیل‌هایی ساده اندیشانه و عجیب، اقدامات آنها را معلول دشمنی ایران با این کشورها می‌دانند.

خطای محاسباتی و تحلیلی برخی از این افراد در حدی است که حتی اتفاقاتی مانند؛ خروج آمریکا از برجام را با شعار مرگ بر آمریکای ایرانی‌ها مرتبط دانسته و در ژستی روشنفکر مابانه، می‌گویند؛ انسان زیرک کسی است که اگر هم با شخصی دشمنی دارد، سیاستمدارانه اهداف خودش را دنبال و کارش را پیش ببرد.

حال صرف‌نظر از این‌که علت وریشه این نوع نگاه چیست، چند سوال اساسی مطرح است، اولاً؛ دشمن واقعی کیست؟ ثانیاً آغازگر و ادمه دهنده دشمنی‌ها کیست؟ ثالثاً؛ با فرض بر صحت دشمنی ایران با آمریکا، علت دشمنی سایر کشورها از جمله؛ انگلیس، فرانسه و آلمان و سایر همپالگی‌های آنها با ایران چیست؟ رابعاً؛ دشمنی فرضی ایران علیه کشورهای مورداشاره نهایتاً در حد شعار بوده، اما با توجه به این‌که دشمنی آنها مسبوق به سابقه و عمدتاً عملی و خسارت‌بار بوده، چرا جمهوری اسلامی ایران باید در برابر طرف‌های مقابل خود کوتاه بیاید؟

واقعیت این است که؛ داستان خصومت آمریکا علیه ایران، داستان آن دزد سرگردنه‌ای است که سال‌‌های ثروت مردم را غارت کرده و آنها را تحت فشار و ظلم قرار داده است و حالا که با فحش و ناسزای عمومی خسارت‌دیدگان و همراهی مردم دنیا با آنها مواجه شده ‌و جایگاه و موقعیت خود را در معرض خطر می‌بیند، در اقدامی فریبکارانه می‌گوید حاضر است که بخش ناچیزی از ثروت و حقوق از دست رفته مالباختگان که متعلق به خود آنهاست را پس بدهد و اندکی راه تنفس برای آنها باز کند، ‌مشروط بر این‌که از شعار دادن علیه وی دست بردارند.

این مفهوم بدان معناست که، دزد مورداشاره با همه ظلم و جنایتی که طی سال‌های متمادی مرتکب شده، هنوز متنبه و حاضر به عذرخواهی و جبران خسارت نیست و با این‌که نگران افکار عمومی جهان است، اما همچنان با زورگویی، قلدری و تهدید، قصد دارد با واگذاری بخش اندکی از آنچه را که چپاول و سرقت نموده، صدا و ندای حق‌طلبی مردم را در گلو خفه و به موقعیت قبلی خود دست یابد.

در واقع؛ اگر دشمنی آمریکا با ایران پس از انقلاب اسلامی آغاز شده و اکنون پایان یافته بود، شاید می‌شد رابطه‌ای بین خروج آمریکا از برجام و شعار مرگ بر آمریکای ملت ایران که اکنون به یک شعار جهانی تبدیل شده، پیدا کرد، اما دشمنی آمریکا با ایران سابقه دیرینه‌ای دارد، تا جایی که یانکی ها حتی آن هنگامی‌که ایران یکی از مهمترین متحدین آمریکا در منطقه به شمار می‌رفت، با تصویب قوانینی مانند؛ قانون کاپیتولاسیون و یا دریافت حق توحش برای ماموریت به ایران و نیز دخالت در امور حکومتی ایران، از تحقیر مردم ایران دست برنداشتند.

دشمنی‌ها و خیانت‌های آمریکا علیه ایران در قبل از انقلاب اسلامی:

البته ماجرای اشغالگری، غارتگری و دشمنی غربی‌ها با ایران؛ سابقه‌ای دیرینه دارد، اما در مورد کشور نسبتاً جدیدالتاسیس آمریکا، این خصومت به کودتای 28 مرداد 1332 برمی‌گردد و بسیاری از محققین از این کودتا که در تقابل با ملی شدن صنعت نفت اجرا شد، به‌عنوان نقطه آغازین دخالت‌های آمریکا در ایران یاد می‌کنند.

پس از این کودتا بود که دولت قانونی مصدق سرنگون و آمریکایی‌ها با همکاری انگلیس، رژیم دست نشانده پهلوی دوم را بر سرکار آورده و به‌تدریج زمام امور کشور و به‌خصوص صنعت نفت ایران را در دست گرفتند، در این ایام وابستگی به اندازه‌ای بود که برخی محققان از جمله؛ گازیوروسکی حکومت ایران را رسماً مستعمره و حکومت دست¬ نشانده امریکا معرفی کرده‌اند. (گازیوروسکی، 1371، ص 52)

در این دوران، رابطه آمریکا با ایران، کاملاً رابطه ارباب رعیتی بود و آمریکایی‌ها به هر شکل که مایل بودند در امور داخلی ایرانی‌ها به خصوص در عزل و نصب مسئولین دخالت می‌کردند. اگرچه به ظاهر ارتش ایران را تجهیز کرده بودند، اما اولاً همچنان خودشان بر این ارتش سرخورده حکمرانی می‌کردند و ثانیاً تقویت ارتش به خاطر نقشی بود که ایران به‌عنوان ژاندارم منطقه در جهت حفاظت از منافع آمریکا پذیرفته بود.

سرخوردگی ارتش در حدی بود که رهبر معظم انقلاب در این رابطه می‌فرمایند؛ «یک استوار آمریکائی توی گوش یک امیر ارشد ارتش ایران می‌زد، کسی هم جوابگویش نبود! توی همین پادگان‌های گوناگون کشور، وقتی یک نظامی دون‌پایه‌ی آمریکائی با یک افسر ارشد ایرانی روبه‌رو می‌شد، مثل یک ارباب حرف میزد! ارتشی‌ها ناراحت بودند، جرات نمی‌کردند؛ اما کاری نمی‌توانستند بکنند.»

در واقع در این ایام ایران به چراگاه واقعی آمریکایی‌ها تبدیل شده بود و هرچه را که اراده می‌کردند، در قالب قراردادهای تجاری کاملاً یکجانبه غارت و متقابلاً در ژستی بشردوستانه و به‌عنوان توسعه و پیشرفت، برخی صنایع ابتدایی مونتاژ‌کاری را به کشور ما تحمیل و در عین‌حال با وارد نمودن انواع کالاهای غیرضروری، ایران را به یک بازار مصرف برای کمپانی‌های آمریکایی تبدیل کرده بودند.

انقلاب سفید؛ اقدام فریبکارانه دیگری بود که سبب شد تا به جای حل مشکل ارباب رعیتی، زمین‌های یکپارچه کشاورزی ایران را به بهانه حذف سیستم ارباب رعیتی به قطعات کوچک تقسیم و بین کشاورزان توزیع کنند و در نتیجه با ایجاد پراکندگی در نوع و نحوه تولیدات کشاورزی، کشور ایران از یک کشور صادرکننده گندم، به یک مصرف‌کننده این محصول استراتژیک و سایر محصولات کشاورزی تبدیل شد و این نیز در حالی بود که؛ در همان زمان، سیستم یکپارچه کشاورزی در آمریکا به اوج خود رسیده بود.

این خیانت در شرایطی صورت گرفت که در جریان جنگ جهانی دوم، گندم و محصولات کشاورزی ایران (البته با ایجاد محرومیت ظالمانه و تحمیل یک هلوکاست واقعی و غیرانسانی به ایرانی‌ها) به مهمترین منبع تامین آذوقه ارتش متفقین تبدیل شده بود.

ساواک دست‌پرورده‌ی دیگرِ آمریکایی‌ها بود که برای سرکوب اعتراضات مردمی ایجاد شد و همین سازمان بود که در طول حکومت پهلوی، معترضین را زندانی و شکنجه نموده و یا آنها را به قتل می‌رساند و سفارت آمریکا در ایران نیز، در سایه همین وحشیگر‌های ساواک بود که به راحتی کار خود را پیش می‌برد و همزمان با آغاز انقلاب اسلامی، همین ارتش و ساواک بودند که؛ با توصیه مسنشاران آمریکایی مردم انقلابی را می‌کشتند.

دشمنی‌ها و خیانت‌های آمریکا علیه ایران در بعد از انقلاب اسلامی:
با این‌که انقلاب اسلامی در این سوی دنیا نمی‌توانست برای آمریکا در آن‌سوی دنیا تهدید باشد، اما سفارت سابق امریکا در تهران، بعد از انقلاب هم دست از اقداماتشرورانه خود برنداشت و به بهانه حفظ منافع این کشور، به یکی از مراکز مهم سازمان‌دهی اقدامات ضد ایرانی تبدیل شد و دائماً در حال توطئه، ایجاد تفرقه و دامن‌زدن به اختلافات سیاسی، قومی و مذهبی در این کشور بود.

با این حال و علی‌رغم تمام خباثت‌های مورداشاره، بعد از انقلاب اسلامی، سفارت آمریکا نیز همانند سفارت سایر کشورها، تا مدت‌ها به کار خود ادامه داد، اما با تداوم اقدامات تحریک‌آمیز و شرورانه مامورین آمریکایی که اتحاد و انسجام انقلابیون و اصل انقلاب را نشانه رفته بودند، این لانه جاسوسی به شکل کاملاً خودجوش، گرفتار خشم مردم انقلابی شد و به لطف خدا، اسناد کشف شده نیز، عناد و اتهامات آنها را ثابت نمود.

حضرت آیت الله خامنه‌ای (دامت برکاته) در این باره می‌فرمایند؛ «در اوّلین ماه‌های پیروزی انقلاب، مجلس سنای آمریکا یک مصوّبه و قطعنامه‌ی شدیداللحنی علیه جمهوری اسلامی ایران صادر کرد، دشمنی را به‌طور عملی شروع کرد؛ این در حالی بود که هنوز سفارت آمریکا در ایران باز بود! ..... [آمریکایی‌ها] در کمال امنیّت اینجا زندگی می‌کردند؛ راحت می‌رفتند، می‌آمدند؛ و البتّه بدجنسی می‌کردند. ما شروع نکردیم، آنها شروع کردند؛ آنها از همان اوّل شروع کردند: با بدگویی، با تحریم، با طلبکاری، با پناه دادن به دشمن ملّت ایران؛ شروع‌کننده آنها بودند.»
به این ترتیب، سرانجام لانه جاسوسی آمریکا در ایران تعطیل و برای اثبات نیت خیرخواهانه جمهوری اسلامی، در همان ابتدای کار، جاسوس‌های زن و سیاه‌پوست آمریکایی آزاد و پس از چند ماه، سایر جاسوس‌ها نیز در کمال صحت و سلامت از ایران اخراج شدند، اما به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، حتی پس از این اقدام انسان‌دوستانه، باز رفتارشان تغییر نکرد و این‌بار با ابزار و روش‌های جدید به میدان مخاصمه بازگشتند.

اولین اقدامات خصمانه آمریکایی‌ها با پناه دادن به شاه جنایتکار و تحریم، تهدید، تخریب، حمایت از منافقین، مشارکت مستقیم و غیرمستقیم در ترور مردم و مسئولین کشور، حمایت و هدایت کودتا در پایگاه شهید نوژه، کمک به ایجاد اغتشاش و آشوب در نقاط مختلف کشور و امثال آن آغاز شد.

تحریک صدام برای حمله به ایران و پشتیبانی همه‌جانبه از ارتش عراق، از جمله؛ در اختیار گذاشتن انواع تجهیزات و تسلیحات نظامی، مواد شیمیایی، انتقال اطلاعات ماهواره‌ای و مستشاری نظامی و حمایت سیاسی و تبلیغی از بعثی‌ها، ساقط کردن هواپیمای مسافربری و شهادت 300 نفر از شهروندان ایرانی و اعطای مدال به عاملان این جنایت و نیز تلاش برای تجزیه ایران و نهایتاً درگیری مستقیم نظامی به تاسیسات و سایر منافع ایران، بیانگر بخش دیگری از خصومت آمریکایی‌هاست.

البته کار سردسته اشرار به همین مقدار ختم نشد، بلکه با اقداماتی مانند؛ نسبت دادن اتهامات واهی در رابطه با؛ حمایت از تروریست و عدم رعایت حقوق بشر یا تولید بمب هسته‌ای، تشدید تحریم‌های ظالمانه با وضع قوانین فرامرزی، لغو قرارداد ماهواره‌های استیجاری ایران و متقابلاً ایجاد ده‌ها شبکه رادیو تلویزیونی غیراخلاقی فارسی زبان برای شبیخون فرهنگی و براندازی نظام، تخصیص بودجه‌های کلان تجزیه‌طلبانه و براندازی علیه ایران، دخالت در انتخابات ایران و حمایت علنی از اغتشاشگران، سازمان‌دهی و حمایت رسمی از داعش و دیگر گروه‌های تروریستی با هدف تضعیف ایران و جبهه مقاومت اسلامی و در نهایت خروج از برجام ادامه یافته است.

این شواهد گویای این نکته است که، آمریکایی‌ها و غربی‌ها بار دیگر بردگی ما و دستیابی به منابع و منافع ایران اسلامی را در سر می‌پرورانند و به چیزی جز نابودی کامل اسلام و انقلاب اسلامی رضایت نمی‌دهند و لذا امروز هر اتفاق ناخوشایندی که در ایران و بلکه در کل جهان علیه جهان اسلام رخ بدهد، به نوعی می‌تواند مرتبط با اقدامات متجاوزانه و غیرانسانی آمریکا و غرب و اسرائیل باشد، حتی خصومت عرب‌ها با ایران نیز ریشه در دشمنی و عناد و تقرقه‌افکنی آمریکایی‌ها دارد.

حال بارِ دیگر این سوالات مطرح است که؛ چرا برخی ازافراد جامعه، ادعاهای وقیحانه آمریکا مبنی بر داشتن منافع در این سوی جهان را می‌پذیرند، اما مظلومیت جهان اسلام و منافع واقعی کشور خودشان در منطقه را درک نمی‌کنند؟ چگونه و با چه استدلالی برخی ازافراد جامعه با آگاهی از این همه جنایت و شرارت یانکی‌ها علیه ایران، شعار مرگ بر آمریکای هموطنانشان را عامل خروج آمریکا از برجام قلمداد می‌کنند؟

آیا این منطقی است که؛ بعد از سال‌ها تلاش برای اثبات ماهیت استکباری آمریکا، اینک که در بُعد جهانی در حال اخذ نتیجه هستیم، از شعار مرگ بر آمریکای خود عقب‌نشینی کنیم؟ آیا این عقب‌نشینی به معنای تایید دشمن و متقابلاً پشیمانی و تایید اشتباهی که مرتکب نشده‌ایم، نیست؟ آیا این رفتار ما باعث ناامیدی دوستان و خوشحالی دشمنان نخواهد شد؟

یادمان نرود که در حال حاضر، شعار مرگ بر آمریکا تقریباً تنها سلاح کارآمد و موثر ما علیه ظلم و ستم استکبار است و لذا این روش هوشمندانه عین سیاست است، سیاستی که توانسته است، روحیه دشمن را در تقابل با همه اقدامات عملی و خصمانه آنها علیه منافع ملت و کشور ایران برهم ریخته و جایگاه و موقعیت جهانی این غول بی‌شاخ و دُم را در افکار عمومی جهان متزلزل و تضعیف نماید.

با این توصیف، حال برای ایران این یک خواسته منطقی است که اگر آمریکایی‌ها واقعاً در گفته خود صداقت دارند و خواهان ترک مخاصمه انقلاب اسلامی ایران هستند، یکبار هم که شده باید آنها کوتاه بیایند و با احترام به حقوق ملت ایران، به شکل واقعی، جبران خسارت کنند.

کارشناس ارشد مدیریت

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۸۸۸۸۰۹:۲۶:۳۴ ۱۳۹۷/۲/۲۷
من مخالف شعار مرگ بر آمریکا هستم. توجیهات شما اصلا منطقی نیست.
ناشناس۳۴۹۰۰۴۱۰:۳۹:۲۴ ۱۳۹۷/۲/۲۷
واقعیت این است که فعالیت‌های آمریکا در ایران تا قبل از انقلاب در چارچوب رابطه دولت قانونی وقت ایران بوده و اشکالاتی که وجود داشته در ضعف سمت ایرانی بوده و بعد از انقلاب هم رابطه دو کشور از سمت ایران و با تسخیر سفارت به هم خورد و باعث دشمنی عمیق دو کشور شده است.
ناشناس۳۴۹۸۴۰۲۳:۲۱:۲۲ ۱۳۹۷/۲/۲۷
بجای این شعارها اگر راست می گویید اقتصادتان را پر قدرت کنید تا مانند چین در عمل مرگ بر آمریکا بگویید
نجیب۳۴۹۱۴۵۱۱:۴۴:۲۶ ۱۳۹۷/۲/۲۷
دلیل شما چی هست؟ دلیل ما این هست که: 1- آمریکا از اول عمرش باطل هست چرا که سرزمین آمریکا را از بومیان آن با کشت و کشتار آن ها گرفته. 2- بجای اینکه بیاد پول نفت رو بده و نفت بخره به بهانه های واهی جنگ راه میندازه و نفت رو به زور و یا مجانی بابت هزینه های جنگ میبره. 3- برای اینکه مطمئن باشد منافعش در خاورمیانه که همان نفت است به خطر نمی افتد اسرائیل را به عنوان حاقظ منافع خودش در منطقه قرار داده و هر گونه تعرض به آن با برخورد آمریکا مواجه می شود. 4- تاریخچه بوجود آمدن اسرائیل هم مانند آمریکا بر پایه خونریزی و کشت و کشتار بومیان و اشغال اراضی آن ها است. 5- سیاستی که همواره دنبال کرده است به جان هم انداختن مسلمانان منطقه بوده به نحوی که آن ها همچنان ضعیف باقی بمانند و قادر به حفاظت از منافع خود نباشند. 6- عدم پایبندی به قراردادهای بین المللی. 7- ایجاد جنگ برای فروش تسلیحات کشورش به طرفین جنگ ها و گرداندن اقتصاد آمریکا 8- قانون کاپیتولاسیون. که بر اساس آن می توان همان صحبت معروف را کرد که جان یک سگ آمریکایی از یک ایرانی با ارزش تر بود. 9- که مهمترین دلیل مخالفت ما با آمریکاست قرآن است. تمام ویژگی هایی که برای شیاطین و یارانشان برشمرده در مورد آمریکا صدق می کند و برای مقابله با چنین شیطانی راهکار هم نشان داده
ناشناس۳۴۹۲۶۱۱۲:۴۸:۱۶ ۱۳۹۷/۲/۲۷
آمریکا داره در جهت تامین منافع ملی مردمش و افزایش قدرتش عمل می کنه از نظرش هدف وسیله را توجیه می کنه بنابراین قلدر و بی اخلاق هم هست جنایت هم می کنه ما هم باید با رعایت اعتقاداتمون در جهت منافع ملی مردم ایران اقدام کنیم فقط اقدام کنیم نه اینکه حرف بزنیم و شعار بدیم و هیاهو و جنجال درست کنیم
ناشناس۳۴۹۳۱۸۱۳:۲۴:۵۰ ۱۳۹۷/۲/۲۷
ولی راه مبارزه با دشمن شعار نیست
ناشناس۳۴۹۱۶۵۱۱:۵۸:۲۳ ۱۳۹۷/۲/۲۷
منطق از نظر شما چیست؟ واقعا باید گفت کسایی که خواب آمریکا رو می بینند خدا اونها رو از خواب بیدار کند.این همه سند از دشمنی و جنایت آمریکا علیه ما در این مقاله اومده بعد شما میگید نباید یه مرگ بر آمریکای ناقابل هم بگیم؟شما که منطقی هستید بگید باید چیکار کنیم؟خوبه درود بفرستیم بر آمریکا؟شاید اینجوری به خودشون بیاند و دیگه جنایت نکنن
ناشناس۳۴۹۱۸۰۱۲:۰۶:۱۱ ۱۳۹۷/۲/۲۷
حتما شما از کسانی که مستقیم از آمریکا ضربه دیده اند نیستید و گرنه هیجوقت این حرف رو نمی زدید.ما دویست هزار تا شهید دادیم به علاوه ی تعداد زیادی مصدوم و مجروح که آمریکامستقیم و غیر مستقیم در تمام این جنایات دخیل بوده.حالا به نظرتون ما باید چیکار کنیم؟ اگه اهل دین و قیامت هستید بدونید که براءت از دشمنان اسلام یکی از فروع دین ماست.اگه زیارت عاشورا که از معصوم به ما رسیده است و رو خونده باشید خواهید دید که لعنهای این زیارت بیشتر از سلامهای اون است. این ساده لوحیست که این همه جنایت رو آدم از دشمنش ببینه ولی دم بر نیاورد.هیهات منا الذله
آرمان۳۴۹۳۱۳۱۳:۲۱:۴۶ ۱۳۹۷/۲/۲۷
با منطق به جنگ آمریکا برویم صنعت آمریکا رو هدف بگیریم علم دانش فن آوری آمریکا رو به مملکتمون بیاریم چرا باید پرچم یک کشور که نماد اون کشوره به آتش کشیده بشه چرا به مردمش توهین بشه اگه اونا پرچم کشور عزیز مار و به آتش بکشن چه میکنیم
موسدی۳۴۹۴۶۶۱۵:۰۱:۰۴ ۱۳۹۷/۲/۲۷
دوست عزیز بنده نیز با شما موافق هستم که آمریکا ضربات زیادی به ما زده است، اما باور بفرمایید که مرگ گفتن، بر این و آن ، هیچ فایده ای برای ما نداشته، آسیبی به آمریکا نرسانده و در عوض ضررهای زیادی نیز برای کشور دارد که از جمله آنها تحریک افکار عمومی مردم آمریکا بر علیه کشور و مخالفت نکردن مردم امریکا با تحریمهای ظالمانه دولتمردانشان است
محمد۳۴۹۳۰۲۱۳:۱۵:۳۲ ۱۳۹۷/۲/۲۷
پس منطق چیست؟ لطفاً شما بفرمایید تا ما هم بدانیم. آیا خدای ناخواسته منظورتان این است که دوباره نوکر آمریکایی ها بشویم تا دار و ندارمان را غارت کنند و به ما لگد نزنند و گازمان نگیرند، که این منطق افراد مرعوب و ترسو است و اکثر مردم پذیرای آن نیستند.
ناشناس۳۴۸۸۹۰۰۹:۲۸:۴۲ ۱۳۹۷/۲/۲۷
مگه روس دشمن آمریکا نیست آیا این گونه شعار ها دارند؟ به نظرم ما افراط داریم در شعار بر ضد آمریکا، حالا اگر این شعار ها ضروری است باید کمتر شود مثلا روز خاصی که به نظرم همین روز ساقط کردن هواپیما خوب است یا کودتا 1332
ناشناس۳۴۹۰۳۶۱۰:۴۹:۴۸ ۱۳۹۷/۲/۲۷
این لیستی که از دشمنی ها منتشر کردید بازهم توجیه کننده توهین به پرچم مردم امریکا نیست ، واقعا نمی شود به جای مرگ بر امریکا ، به سیاست های این کشور اعتراض کرد ؟ فهمیدن این نکته که نباید به پرچم ومقدسات دیگران توهین کرد سخت نیست ، تظاهرات کنید ، شعار بدهید اما به مردم امریکا توهین نکنید که همین توهین ها باعث می شود اقدامات امریکا علیه ما توجیه شود
موسوی۳۴۹۰۴۴۱۰:۵۳:۳۷ ۱۳۹۷/۲/۲۷
بنده نیز با این شعار مخالف هستم. توجیهات نویسنده را نیز قبول ندارم. دولت آمریکا با نشان دادن این شعارها که هر روزه سر داده می شود، افکار عمومی کشور خود رو، برای ناجوانمردانه ترین تحریم ها بر علیه کشور، متقاعد می سازد.
محمد۳۴۹۰۶۰۱۰:۵۹:۴۹ ۱۳۹۷/۲/۲۷
قطع به یقین هر عملی که منافع ملی ما را در بر داشته باشد مورد تائید همگان و حد اقل اکثریت جامعه است. اما آیا سوزاندن پرچم یک کشور که نماد ملت آن هم هست آن هم در مجلس کار درستی است؟ وقتی دولت امریکا دشمنی با ما می کند. ما آن را دشمنی با ملت اعلام می کنیم در حالی که همیشه ادعا کردند با حکومت ایران مشکل دارند. ولی ملت می دانند که اثرات دشمنی آنها دامنگیر مردم ایران است. همان طور که ما دوست نداریم به کشور و پرچم ما توهین شود. مردم امریکا هم چنین حسی دارند. چگونه وقتی آرزوی مرگ بر کشوری می کنیم انتظار داشته باشیم مردم اش ما را دوست داشته باشند. همانطور که عده زیادی از ایرانیان در کشور امریکا در سمت های مهم و حتی دولتی مشغول به کار هستند و زندگی اشان را می کنند. آیا ما حاضریم یک امریکایی رو در سمت های دولتی بگماریم در حالی که هموطن زرتشتی مان که رای مردم را آورده به شورای شهرشان راه نمی دهیم. منصف باشیم.
ناشناس۳۴۹۱۷۶۱۲:۰۴:۵۹ ۱۳۹۷/۲/۲۷
شعار مرگ بر آمریکا معنی عام دارد و به تمام آمریکاییان بر میگردد و نه فقط دولتمردان من هم با دوستان موافقم متاسفانه توجیهات شما اصلا قابل قبول نیست. بهتر است مخالفت خود را طور دیگری نشان بدهیم که هم به حقمان برسیم و هم در دنیا متهم نشویم. در انتها این جمله شما خیلی عجیب است:"شعار مرگ بر آمریکا تقریباً تنها سلاح کارآمد و موثر ما"ست؟!! در ضمن آیا به نظر نویسنده با نابودی آمریکا این همه مشکلات ایران حل می شود؟
ناشناس۳۴۹۲۲۴۱۲:۲۷:۱۱ ۱۳۹۷/۲/۲۷
و همینطور هم چرایی استمرار تحریمها!
بندهخدا۳۴۹۲۹۸۱۳:۱۱:۴۸ ۱۳۹۷/۲/۲۷
دوستان عزیز سلام: 1- هیچ کس نگفته ملت ایران با ملت آمریکا دشمن است، اگرچه اکثر ملت آمریکا علی رغم آگاهی از جنایات دولتمردانشان، همچنان با آنها همراهی می کنند. 2- تا بحال چندین بار برخی از جسورترین معترضین آمریکایی در کشور خودشان، پرچم خودشان را به آتش کشیده اند و در واقع آنها هم به خاطر ظلمها و جنایات حاکمانشان دیگر این پرچم را برای خودشان قابل احترام نمی دانند. 3- علاوه براین؛ باور بفرمایید، آتش زدن پرچم و شعار مرگ بر آمریکا بهانه است، همانطور که حضرت امام (ره) و رهبر انقلاب بارها گفته اند، آنها اصل اسلام و انقلاب را نمی خواهند، چون ماهیت ضداستکباری دارد و منافع بادآورده آنها در منطقه و بلکه جهان در معرض خطر قرار داده است، میگویند یا دوباره برده ما باشید یا اصلاً نباشید. 4- و در جواب دوستی که گفته اند آیا با نابودی آمریکا مشکل ایران حل می شود؟ باید گفت جنگ حق و باطل در همه طول تاریخ وجود داشته و خواهد داشت، چون شیطان همیشه وجود دارد و بسیاری از انسانها هم کاملاً مستعد فریب شیاطین هستند. با اینحال قطعاً در حال حاضر اگر آمریکا (دولت استکباری آمریکا منظور است) نابود شود نه تنها بخش قابل توجهی از مشکلات ایران، بلکه مشکلات جهان تا مدتها حل خواهد شد، البته اگر آمریکای دیگری سبز نشود. البته حل برخی از مشکلات هم به عملکرد مردم و مسئولین خودمان برمی گردد.
ناشناس۳۴۹۳۹۷۱۴:۱۴:۱۷ ۱۳۹۷/۲/۲۷
بهتره الف و جناب توکلی مسائل مورد توجه کاربران در این سایت و نظر واقعی کاربران این سایت را به عنوان مشتی از خروار به سمع و نظر مسئولین برسونن کاش الف با سعه صدر و مهربانی کامنت ها را برای انتشار گزینش می کرد همه حسن نظر دارن که به خودشون زحمت می دن و کامنت می ذارن و نظر می دن همه جزو این مردم هستن و نظرشون محترمه خوب نیست فله ای حذف بشن و صداشون شنیده نشه جای دیگه ای نیست که حرف بزنیم - می دونی که ! قبول داری الف جان ؟
ناشناس۳۴۹۵۱۸۱۵:۵۱:۳۱ ۱۳۹۷/۲/۲۷
فحش دادن و بد و بیراه گفتن و شعار دادن و شلوغ کردن و آتش زدن پرچم و بالا رفتن از دیوار سفارت . ...روش درستی برای مقابله با قدرتهای نیرنگ باز و سیاستمدار دنیا نیست در ایران این نوع حرکات شده شغل یک عده ! در هر کاری هم دخالت می کنن مثل آتش زدن سفارت خانه عربستان که باعث شد عربستان پر رو تر شود و در دنیا ژست مظلومانه بگیرد
ناشناس۳۴۹۶۷۷۱۹:۰۵:۴۸ ۱۳۹۷/۲/۲۷
وقتی می گوییم:مرگ بر آمریکا مردم آمریکا هم می شنوند و علی القاعده گمان نمی کنند این جمله یعنی مرگ بر حاکمیت موجود در آمریکا حالا انصاف بدهید چه حسی به ایشان دست می دهد؟ فرض کنید کشوری دائم بگوید مرگ بر ایران آیا ما به عنوان ایرانی،می توانیم تصور کنیم مثلا منظور آن کشور،سیستم ضعیف مدیریتی است؟!قطعا نه!ما فکر می کنیم به همه ایرانی ها توهین شده
ناشناس۳۴۹۶۸۴۱۹:۱۶:۵۷ ۱۳۹۷/۲/۲۷
هر کس باید کار خودش رو درست انجام بده. اونی که باید شعار بده شعار بده. اونی که باید صنعت و اقتصاد رو درست کنه تا ما بتونیم در مقابل فشارها جلو بریم انجام بده. اونی که باید مذاکره درست و قرارداد محکم ببنده کارشو درست انجام بده. مشکل اینجاست اولی چون راحته انجام میشه ولی بقیه کارا درست انجام نمیشه. حالا عده ای میگن به جای اولی بقیه رو انجام بدین. مطمئن باشین اگه اولی هم تعطیل بشه باعث پیشرفتی در بقیه کارها نمیشه. میگین نه، تو برجام بعدی بنویسین دهن مردمو هم میبندیم شعار ندن ببینین اتفاقی میوفته؟
ناشناس۳۴۹۷۱۸۱۹:۵۹:۴۰ ۱۳۹۷/۲/۲۷
جمع کنید بابا . بیکاری چی شد ؟ دلار چی شد ؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین