در جلسه ماهانه دیده بان شفافیت و عدالت مطرح شد؛ توکلی: سپاه توانست کاری انجام دهد که بانک مرکزی نتوانست/ ۷۰ درصد تسهیلات پرداختی بانک‌ها استمهال وام‌های قبلی و پوچ است/ تغییر رویه در فعالیت مجمع تشخیص مصلحت نظام

گروه اقتصادی الف،   3970225289 ۳۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس هیئت‌مدیره سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت با بیان اینکه مبارزه با فساد یک حق است، گفت: 70 درصد تسهیلات پرداختی بانک‌ها استمهال وام‌های قبلی است و میزان تسهیلات پرداختی نظام بانکی با این روش پوچ است.

توکلی: سپاه توانست کاری انجام دهد که بانک مرکزی نتوانست/ ۷۰ درصد تسهیلات پرداختی بانک‌ها استمهال وام‌های قبلی و پوچ است/ تغییر رویه در فعالیت مجمع تشخیص مصلحت نظام
به گزارش خبرنگار الف؛ جلسه ماهانه دیده‌بان شفافیت و عدالت عصر امروز سه‌شنبه با محوریت قوانین مرتبط با شفافیت و لی غیر رایج و با احمد توکلی رئیس هیئت‌مدیره سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت و موسی‌الرضا ثروتی نماینده سابق مجلس و مشاور تنقیح قوانین در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

تصاویر/ برگزاری جلسه‌ی دیده‌بان شفافیت و عدالت با حضور احمد توکلی

احمد توکلی در این جلسه با بیان اینکه مبارزه با فساد یک حق است؛ با اشاره به انتقادات از مجلس شورای اسلامی؛ گفت: مجلس شورای اسلامی دوره دهم اگر چه نسبت به دوره‌های قبلی با انتقادهای بسیاری به لحاظ عملکردی مواجه است و عملکردش نسبت مثبت نیست؛ اما چند اقدام قابل تامل و مهم در جهت مبارزه با فساد انجام داده و تصویب‌شده است که یکی در مورد پرداخت حقوق مسوولان است و عموم مردم باید به دریافتی مقامات؛ مدیران و روسا به‌صورت برخط و آنلاین دسترسی داشته باشند و حتی قبل از  پرداخت حقوق فیش حقوقی مسئولان منتشر شود.

وی افزود: البته در  مجلس دهم وقتی دسترسی به حقوق و مزایای مقامات در کمیسیون تلفیق تصویب‌شده و قرار بود برای تصویب نهایی در صحن علنی بررسی شود؛ کلمه عموم مردم را حذف کردند؛ که متوجه آن شده و پیگیری کردیم که دوباره اصلاح و کلمه عموم مردم اضافه شد که نمایندگان هم به آن رای دادند  و تصویب کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در مبارزه با فساد اگر هیچ نتیجه‌ای نگرفتیم و هیچ اثری هم نبینیم؛ ولی باید بازهم مبارزه کنیم و انشا الله قطعاً اثر هم خواهد داشت؛ باید خود را به مقاومت و ایستادگی دعوت کنیم و موفق خواهیم شد؛ البته در همین مجلس دهم همچنین انتشار محاکمات علنی و شفاف نیز تصویب شد و نمایندگان پای آن ایستادند و دیده‌بان شفافیت و عدالت هم آن را پیگیری خواهد کرد.

توکلی در مورد جایگاه مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: قرار شده در مجمع تشخیص نظام تغییر رویه  دهد و به‌جای گسترش کارها به تمرکز بر روی فعالیت برگردد و مقام معظم رهبری هم دستور آن را دادند و قرار شد نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی از شکل قبلی تغییر کند و نظارت بر امور مختلف به مجموعه‌ای که اعضای مجمع انتخاب می شوند و سپرده خواهد شد که  البته روسای قوا در این مجموعه عضو نیستند.

وی اضافه کرد: قرار شد مجمع تشخیص مصلحت نظام به‌جای بررسی 770 بند کلی سیاست‌ها در 39 موضوع، بر روی چند مورد از این سیاست‌ها متمرکز شود که این موارد هم تا هم اجرایی است  و این اقدام تاثیر زیادی خواهد داشت مانند بررسی برخی از بندهای اقتصاد مقاومتی و؛ که بعداً دبیر دکتر رضایی دبیر مجمع آن را  اعلام خواهد کرد.

رئیس هیئت‌مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت با بیان اینکه مبارز  با فساد از مسیر قانون موثر و به نتیجه خواهد رسید، گفت: در دیده‌بان شفافیت و عدالت هر موضوعی را پیگیری کردیم به نتیجه  مثبت رسید و در مجموعه برخورد دولت در این موضوع مثبت بود؛ البته از دولت گله‌داریم؛ ولی وقتی نامه‌ای به آقای جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور می‌نویسیم؛ به آن توجه و دستور صادر می‌کنند و به نتیجه کامل هم می‌رسد و انشا الله این کار را ادامه خواهیم داد.

توکلی عملکرد بانک مرکزی در ساماندهی موسسات غیرمجاز، اظهار کرد: عملکرد بانک مرکزی در خصوص موسسه‌های غیر مجازی همچون ثامن الحجج و میزان تاسف بار است، اما ادغام موسسه ثامن در بانک انصار که در مدت ۱۵ روز  اجرایی و مسوولان بانک انصار با اعتقاد و ایمان آن را اعلام کردند و وقتی روز بعد مردم برای دریافت وجوه خود اقدام کردند تا پول خود را از ثامن بگیرند؛ بانک انصار هر سپرده‌گذاری که هر میزان پول می‌خواست؛ به او پرداخت می‌کردند؛ وقتی سپرده گذاران حتی می گفتند ما سه میلیارد تومان از پولمان را می خواهیم، می گفتند می دهیم و مردم وقتی مطمئن شدند که پولشان داده می شود پولها را برمی گرداندند و بعد از چند روز دخل‌وخرج این بانک مثبت شد زیرا پولی که می‌گرفت بیشتر از میزانی بود که پرداخت کرد؛ خب در این مورد سپاه می‌تواند این کار را انجام دهد ولی بانک مرکزی  از انجام آن ناتوان است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه قرار است اینجانب بازدیدی از بانک انصار و ادغام موسسه ثامن داشته باشم و در همین زمینه گزارشی به مطبوعات خواهم داد، افزود: فردی که مسئول این کار شد آدم درستی است. به خدا، پیغمبر و معنویات توجه دارد.مسئول این کار گفت ربا نجس است و نباید بگیریم که به وی می گفتند وضع خراب می شود اما وی آن را قبول نداشت و چون به خدا توکل کردند؛ نتیجه گرفتند و نمی‌ترسند و می‌گویند خداوند کمک و حمایت خواهد کرد؛ همین‌گونه و همین اعتقاد خطر را پذیرفتند و نتیجه گرفتند البته ممکن است به عملکرد خود بانک انصار هم ایراد باشد ولی در این مورد نتیجه گرفتند. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه رئیس‌کل بانک مرکزی از پرداخت 610 هزار میلیارد تومان تسهیلات خبر داده است؛ گفت: وقتی بانک مرکزی در جلسه‌ای گزارشی ارائه کرد، سوالی پرسیدم که چه میزان از تسهیلات پرداختی در سال تبدیل معوقات به تسهیلات جدید است، مثلاً شرکتی 100 میلیارد تومان به بانک بدهکار است؛ به این شرکت 110 میلیارد تومان وام جدید می‌دهند که 100 میلیارد تومان آن بابت بدهی و  10 میلیارد تومان برای سود از او می‌گیرند یعنی عملاً پولی و یا تسهیلاتی داده نمی‌شود و تسهیلات قدیم با جدید تهاتر می‌شود.

توکلی تصریح کرد: بانک مرکزی و بانک‌ها با این اقدام دو کار انجام می‌دهند که یکی در ستون پرداخت تسهیلات 110 میلیارد تومان اضافه و بخش معوقات هم همین میزان وام داده‌شده، کم می‌شود که این شاخص را مثبت می‌کند؛ که این اقدام، خیانت در عمل است و 70 درصد تسهیلات پرداختی بانک‌ها این‌گونه است و اعلام هم می‌شود که تسهیلات داده‌شده ولی  این تسهیلات پوچ است و نتیجه دروغ‌گویی معکوس خواهد بود و اگر صدق در کار باشد کارها درست خواهد شد.

وی با بیان اینکه با همین مجلس و دولت هم می‌توان کار کرد البته گله داریم و ایراداتی وجود دارد، تاکید کرد: باید به دولت و مجلس نسبت به رفع ایرادات هشدار داده و اگر مردم همه بخواهند و باور کنید؛ می‌توان کار را انجام داد و مشکلات را حل کرد و به نتیجه هم رسید.

موسی الرضا ثروتی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه ماهانه دیده بان شفافیت و عدالت با اشاره به فرمایش امام راحل خطاب به بنی صدر مبنی بر اینکه “قانون را قبول نداری غلط می کنی قانون تو را قبول ندارد” گفت: این جمله در فتنه سال ۸۸ نیز مطرح شد و برخی چون قانون را قبول نکردند در کشور فتنه ایجاد کردند.

وی با تاکید بر بحث قانون و قانون گرایی در کشور افزود: متاسفانه قانون در جامعه ما بسیار ضعیف شده و هیچ جایگاهی ندارد.

مشاور تنقیح قوانین د رمجلس شورای اسلامی با اشاره به سه دوره حضور خود در مجلس شورای اسلامی افزود: ظاهراً مجلس برای خود قانون وضع می کند اما دولت آنچه که دوست دارد، انجام می دهد.ولی با اشاره به نمونه های زیادی از قانون که در کشور اجرا نمی شود گفت: ده ها قانون وجود دارد که متاسفانه اجرایی نمی شود چرا که حرمت و جایگاه قانونن از بین رفته است.

وی برای نمونه به قوانین برنامه ششم توسعه، رفع موانع تولید، قانو ن مدیریت خدمات کشوری، برگزاری جلسات علنی دادگاه ها اشاره کرد و گفت: همچنین بسیاری از اصول قانون اساسی از جمله اصل ۲۰ این قانون که بر تساوی حقوق یکسان مردم تاکید دارد، اجرا نمی شود.

ثروتی با بیان اینکه بیش از ۵۰ هزار میلیارد پول قرض الحسنه در بانک ها وجود دارد، افزود: سوال این است که این پول ها به چه کسی داده می شود.آیا مجلس که یکی از وظایفش نظارت بر اجرای قانون است و قوه قضائیه که مسئول حسن اجرای قوانین است بدرستی کار خود را انجام می دهند؟ آیا از عملکرد سازمان بازرسی کل کشور راضی هستیم؟

نماینده سابق مجلس به اجرا نشدن قانون هدف مندی یارانه ها اشاره کرد و گفت: اینجانب در همان زمان به طیب نیا وزیر اقتصاد و دارایی گفتم که چرا قانون را اجرا نمی کنید که در جواب اعلام شذ رئیس جمهور نمی گذارد. ما در این زمینه هم چوب را خوردیم و هم پیاز را.

ثروتی سازمان بازرسی را دست شکسته نظام توصیف کرد و  گفت: این سازمان وبال گردن شده و کاری انجام نمی دهد.

مشاور تنقیح قوانین د رمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قوانین زیادی در خصوص شفافیت، عدالت و مبارزه با فساد اداری وجود دارد که متاسفانه اجرا نمی شود، به برخی از اصول قانون اساسی اشاره کرد و گفت: طبق این اصل هیچ‌کس نمی‌تواند اعمال حق خویش را وسیله اضرار به غیر یا تجاوز به منافع عمومی قرار دهد. اما در حال حاضر رئیس جمهور و وزرا خلاف این اصل عمل می کنند و منافع مردم را پایمال می کنند.

وی با تاکید بر اینکه مجلسی نداریم که مسئولین را پاسخگو کند تصریح کرد: گاهی اوقات چنان مجلس و دولت دست در دست هم می گذارند و برای جلوگیری از فسا سد و مانع می شوند. طبق اصل ۶۷ قانون اساسی نمایندگان قسم یاد می کنند که در انجام‏ وظایف‏ وکالت‏، امانت‏ و تقوی‏ را رعایت‏ نمایند و همواره‏ به‏ استقلال‏ و اعتلای‏ کشور و حفظ حقوق‏ ملت‏ و خدمت‏ به‏ مردم‏ پایبند باشند. اینجانب قسم می خورم بالای ۸۰ درصد نمایندگان در صحن مجلس نمی دانند به چه رای می دهند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در همین زمینه به تصویب پالرمو در مجلس و ایراد شورای نگهبان بر آن اشاره کرد و گفت: تعهدات بین المللی باید ابتدا در مجلس مصوب و بعد توسط مسئولین اجرا شود اما  در برخی از موارد قبل از تصویب قانون در مجلس مسئولین دولتی در خارج از کشور آن را امضا می کنند. در قضیه برجام مجلس کاره ای نبود. برجام امضا شد اما برای خالی نبودن عریضه مجلس ورود و ان را مصوب کرد.

ثروتی در همین زمینه با انتقاد از نگاه لیبرالیستی دولت گفت: مسئولین دولتی و مشاور اقتصادی رئیس جمهور علناً اعلام می کنند که تگاه لبرال دموکراسی دارند. اینجانب به آقای نوبخت سخنگوی دولت گفتم که شما هیچ اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارید.

مشاور تنقیح قوانین د رمجلس شورای اسلامی در همین زمینه به اصل ۷۱ قانون اساسی اشاره کرد و گفت: مجلس طبق این اصل در عموم مسائل می تواند قانون وضع کند اما سوال این است که آیا این قوانین قابلیت اجرایی پیدا می کند؟

وی افزود: اصل ۷۶ قانون اساسی که بر تحقیق و تفحص مجلس تاکید دارد نیز به درستی اجرا نمی شود. سوال این است که قوه قضائیه کدام تحقیق و تفحص را به نتیجه رسانده است.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارشات تفریغ بودجه مبنی بر وجود شش یا هفت هزار تخلف در اجرای قانون بودجه گفت: سوال این است که قوه قضائیه چه کار می کند.

وی به ۱۵۰ هزار معوقات بانکی اشاره کرد و گفت: به جرات می توان گفت که بیشتر این تسهیلات با رشوه و پارتی بازی داده شد.

ثروتی در همین زمینه به موضوع FATF اشاره کرد و گفت: طیب نیا وزیر اقتصاد وقت دو سه سال قبل آن را امضا کرد آیا مجلس از این موضوع با خبر بود؟

مشاور تنقیح قوانین د رمجلس شورای اسلامی با اشاره به اصل ۱۱۰ قانون اساسی و تاکید این اصل بر حل‏ معضلات‏ نظام‏ که‏ از طرق‏ عادی‏ قابل‏ حل‏ نیست‏، از طریق‏ مجمع تشخیص‏ مصلحت‏ نظام‏، گفت: سوال این است جایگاه مجمع چیست و چقدر توانسته موفق عمل کند.

وی در پایان سخنان خود گفت: اینجانب شش ماه قبل از موضوع حقوق های نجومی به آقای نوبخت گفتم که طبق قانون شما باید به مددجویان کمیته امداد ۴۰۰ هزار تومان پرداخت کنید اما دولت ۵۰ هزار تئمان پرداخت می کرد و در حال حاضر در برنامه ششم توسعه این رقم ۲۰۰ هزار تومان است.

ثروتی با تقدیر و تشکر از نقش و عملکرد سازمان دیده بان شفافیت و عدالت در مبارزه با فساد و شفاف سازی گفت: امیدوارم این موسسه کارایی انجام دهد تا هزینه های اجرایی نشدن قانون بالا رود و مسئولین مجبور شوند قانون را اجرا کنند.

پیش از سخنان دکتر توکلی از آرش کبیری به عنوان یک کارآفرین و برگزیده حامی شفافیت و عدالت با اهدا لوحی تقدیر و تشکر شد.

کبیری که گرفتار تخلفات بانکی شده بود و با گرفتن سودهای زیاد، وی حتی کارخانه خود را از دست داده بود در این جلسه با انتقاد از ربا و  اقتصاد غلط در کشور گفت: فقر، مشکلات اقتصادی و بدبختی در کشور ناشی از ربا در بانک هاست.

وی افزود: چند شب پیش سیف رئیس کل بانک مرکزی در یک برنامه تلویزییون اعلام کرد ۶۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات دادیم. این یک دروغ است و به جرات می توان گفت ۶۰۰ هزار میلیارد تومان فقط تمدید تسهیلات بود.

این کارآفرین گفت: برای مبارزه با ربا در بانک ها گروهی درست کردیم و به تولیدکنندگان کمک می کنیم تا حق و حقوق خود را بگیرند.بانک ها دامنه  قدرت و نفوذ گسترده دارند، آنها حتی در مجلس و قوه قضائیه هم هستند.

وی تاکید کرد: اگر مردم بخواهند می توانند کاری را انجام دهند. ربا قابل حذف است و می توان حق مردم را گرفت. ما کمپین حذف ربا درست کردیم و اقداماتی در این زمینه انجام دادیم.

 

 پیگیری ۳۲ پرونده تخلفات گمرک در دیده بان شفافیت و عدالت/فرار مالیاتی میلیاردی یک بیمارستان خصوصی

وی با بیان اینکه کارگروه های نفت، بانک، درمان و آموزش به نسبت بقیه کارگروه ها فعالیت بیشتری دراین مدت داشتند، تصریح کرد: همچنین دفتر موسسه در استان قزوین راه اندازی شد که جمع دفاتر استانی ما به ۱۷ عدد رسید.

قائم مقام اجرایی دیده بان شفافیت و عدالت یکی از اقدامات مهم موسسه در این مدت را پیگیری ۳۲ پرونده تخلفات گمرک ذکر کرد و افزود: این پرونده ها به صورت اجرایی مطالعاتی است که خروجی آن پیشنهاد جهت اصلاح و جلوگیری از انجام فساد در گمرک است و قرار شد جلسه ای با رئیس گمرک برگزار شود که پنج مورد از این پرونده ها که درخصوص  فرار از پرداخت عوارض گمرکی و مالیات که رقم بسیار بالایی را شامل می شود را به صورت خاص پیگیری می کنیم.

جلواتی همچنین از فرار مالیاتی میلیاردی یکی از بیمارستان های خصوصی خبر داد و گفت: این بیمارستان خصوصی که در حال راه اندازی شعبه دوم خود است بیش از ده ها میلیارد تومان از درآمد خود را با ترفندی از پرداخت مالیات فراری داده که دیده بان شفافیت و عدالت در حال پیگیری این موضوع و مکاتبه با رئیس سازمان امور مالیاتی کشور است.

قائم مقام اجرایی دیده بان شفافیت و عدالت از با موافقت ستاد کل نیروهای مسلح برای استفاده از نخبگان در این سازمان خبر داد و گفت: پنج نفر از نخبگان این ستاد در راستای اجرای پروژه های تحقیقاتی و برای ایجاد شفافیت و جلوگیری از فساد با این موسسه همکاری خواهند کرد.

وی نامه به نمایندگان جهت احیای قانون انتشار محاکمه علنی مفسیدین اقتصادی، شکایت از وزیر راه جهت راه اندازی نکردن سامانه ملی املاک و اسکان کشور، پیگیری برخی تخلفات در سازمان صداوسیما، مکاتبه با معاون رئیس جمهور جهت اجرای ماده ۲۹ برنامه ششم توسعه مبنی بر راه اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایای مدیران، مکاتبه با معاون اول رئیس جمهور درخصوص نرخ ارز و پیشنهادات درخصوص رفع موانع و اجرای بهتر مصوبات و درخواست از وزیر جهاد کشاورزی جهت شفاف سازی املاک واگذار شده از سوی این وزارتخانه از اول انقلاب تاکنون را از دیگر اقدامات موسسه برشمرد.

قائم مقام اجرایی دیده بان شفافیت و عدالت افزود: جلسه با مسئولین روزنامه رسمی و پیشنهاد دسترسی بهتر مردم به دستگاه های نظارتی به اطلاعات در این زمینه، مکاتبه با دفتر حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای مبنی بر پیگیری صحیح و دقیق تقلب فرماندار دزفول در جلسه امتحان و تحت فشار نگذاشتن ناهیان از منکر و افشاءکنندگان این مورد و همچنین نامه به مدیرعامل مخابرات درخصوص حذف تعداد زیادی از مشاورین در شرکت مخابرات از دیگر اقدامات این موسسه بوده است.

جلواتی با بیان اینکه نامه به رئیس سازمان غذا و دارو درخصوص کارپول های بی حسی و رانت در این زمینه یکی دیگر از اقدامات ما بوده گفت: مکاتبه با وزیر نیرو جهت جلوگیری از خرید نیروگاه قدیمی دوازده ساله از ترکیه به عنوان نیروگاه نو و نامه به رئیس کل بانک مرکزی درخصوص برداشت بدون مجوز از صندوق توسعه ملی نیز از اقدامات این موسسه بوده است.

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۷۰۶۷۲۱:۵۴:۱۹ ۱۳۹۷/۲/۲۵
جناب دکتر توکلی عزیز از محل تسویه معوقات کلان بانکی طی حداقل 10 سال گذشته مدیران بانکی سود های صوری و موهومی کلانی ساخته و پاداش های بسبار کلانی از محل همین سودهای ساختگی گرفته اند که نیاز به بررسی و پیگیری و بازگشت این پاداش های بسیار کلان باید صورت بگیرد
ناشناس۳۴۷۱۴۳۲۳:۰۸:۵۷ ۱۳۹۷/۲/۲۵
یکی از بلایای نظام بانکداری این بود که مدیران بانکی به کارهای صوری روی اورده و تسهیلات بانکی را با فاکتورهای صوری پرداخت کردند تا در غیر محل خود مصرف و صرف امور دلالی شود
ناشناس۳۴۷۲۰۴۲۳:۵۵:۵۶ ۱۳۹۷/۲/۲۵
درود بر سمن دیده بان شفافیت و عدالت که صنمی با هیچ فرد و گروهی ندارد و با کمال شجاعت به افشای فساد ها می پردازد کاری که وظیفه دستگاه های نظارتی کشور است و این دستگاه ها باید شرمنده ملت باشند که چرا به وظایف قانونی خود عمل نکرده اند قطعا حقوق هایی را که گرفته و می گیرند حرام و نجس است
در بند علی۳۴۷۲۱۱۰۰:۰۴:۳۱ ۱۳۹۷/۲/۲۶
دیده بان نسخه ای از پیگیری های خود را به دفتر مقام معظم رهبری بدهند تا ایشان در موعد خود دستور پیگیری بفرمایند
ناشناس۳۴۷۱۴۷۲۳:۱۰:۵۰ ۱۳۹۷/۲/۲۵
مدیران بانکی چو بگرفتند پاداش ز زیان خویش بسی اتش زدند به دیده و دل سهامداران دلریش خویش
رستم تقیان۳۴۷۱۵۸۲۳:۱۵:۰۱ ۱۳۹۷/۲/۲۵
دیده بان شفافیت و عدالت لطفا بررسی فرماید چرا نمایندگان محترم مجلس چندین بار است طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی و چند بانک را وطرح سوال از ریس جمهور را کلید زده اند ولی اینکار عملیاتی نمی شود
محمد شیرازی۳۴۷۱۸۴۲۳:۳۳:۲۸ ۱۳۹۷/۲/۲۵
ایا می دانید یکی از علل شکل گیری موسسات خود بانک ها بودند بدین ترتیباز انجا که رقابت نا سالم میان مدیران بانکی وضع را بگونه ای کرده بود که انها سعی می کردند انواع خدمات بانکی را به این موسسات بدهند تا پول انها را به بانک خود بکشانند و از محل افزایش سپرده های خود پاداش های کلان و پست های بالاتر بگیرند واین همه مصیبت را برای سپرده گذاران و کشور در نهایت رقم بزنند
ناشناس۳۴۷۲۱۷۰۰:۰۹:۳۶ ۱۳۹۷/۲/۲۶
70 درصد نشان دهنده فساد بسیار زیادی است لازم است قوه قضاییه به عنوان مدعی العموم وارد شود
رضا نجفیان۳۴۷۲۴۰۰۰:۳۱:۱۹ ۱۳۹۷/۲/۲۶
از محل سودهای صوری همین تسهیلات 70 درصدی صوری مدیران یکی از بانک های کشور که زیان بسیار سنگینی هم دارد همه ساله معادل 6 ماه حقوق پاداش ویژه ترازنامه گرفته و یک پاداش دیگر هم از مجمع عمومی که اینها در کنار انواع حقوق های نجومی و وام های کلان ارزان قیمت و ودریافت های مناسبتی و بعضا رانت های تسهیلاتی بوده که گرفته اند
علی لهراسبی مکوندی۳۴۷۲۷۱۰۱:۱۶:۵۸ ۱۳۹۷/۲/۲۶
بسیاری از پرداختی ها به مدیران در سازمان ها و بانک ها در خارج از سیستم حقوق و دستمزد صورت می گیرد در اینده که قرار است حقوق های مدیران روی سایت پیش بینی شده قرار گیرد به این اشکال و حفره مهم توجه و برای ان راهکارهای تنبیهی شدیدی برای متخلفان در نظر گرفته شود
ناشناس۳۴۷۲۹۸۰۲:۱۸:۴۵ ۱۳۹۷/۲/۲۶
روسا و مدیران بانکی هر کدام برای خود راکی فالری شده اند باید قانون از کجا و چه راهی به این ثروت رسیده ای را در مورد انها پیاده کرد
ناشناس۳۴۷۴۴۱۰۹:۰۹:۵۱ ۱۳۹۷/۲/۲۶
سپاه هر جا بوده منفعت مردم هم باهاش بوده کدوم بانکی بدون سپرده گذاری وام میداد خدا وکیلی اکثر مشکلات مردم با وامهای همین موسسه ثامن الائمه حل شد ولو با درصد بالا من خودم یه آپارتمان قدیمی خریدم و از مستاجری تموم شدم در حالی که هیچ بانکی به سند من وام نمیداد چون ساخت بیش از 25 سال داشت حالا هم اون وام هفتاد میلیونی را طی چهار سال تسویه حساب کردم و مشکل مسکنم هم حل شده برادرم ازدواج میکرد دست و بالش تنگ بود نمیتونست خونه اجاره کنه عروس هم پیش خانوادم نمی اومد وام گرفت رهن خونه داد و الان یه پسر سه ساله داره تازه وقتی قسط وام رو زودتر میدادیم سود برگشتی داشت چیزی که تو هیچ بانکی تجربه نشده الانم که بانک انصار شده ولی آرزو میکنم ایکاش بازم همون روند وام بدون سپرده گذاری با همون روش دوام داشته باشه خصوصا برا مشتریان خوش حساب ضمنا جا داره ازکلیه کارکنان موسسات ثامن الائمه خصوصا کارکنان و معاونین سرپرستی شهر ارومیه تشکر ویژه داشته باشم بهترین با حوصله ترین مودبترین و مشتری مدارترین کارکنان بانکی هستند که تا کنون دیده ام و آرزوی سلامتی و موفقیت برا تک تکشون دارم شاد و پیروز باشید .
مصطفی کمالی ارجمند فراموش شده۳۴۷۰۷۲۲۱:۵۹:۱۸ ۱۳۹۷/۲/۲۵
چرا باید بانک ت که زیان بسیار سنگینی هم داشته ور کنار حقوق های کلان و انواع پاداش های کلان و مناسبتی های مختلف وووووو فقط تنها در یک قلم از وام های مدیران قبلی و فعلی هر کدام وام های بالای 400 میلیون تومان با سود 2 درصد بگیرند ور حالی که تولید کشور به فنا بوده و جوانان این نرز و بوم از بیکاری رنج می برند
ناشناس۳۴۷۱۴۹۲۳:۱۲:۱۲ ۱۳۹۷/۲/۲۵
بسال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال بدادند مدیران بانکی وام صوری خودرو بخود فوج فوج
ناشناس۳۴۷۱۶۳۲۳:۱۸:۰۰ ۱۳۹۷/۲/۲۵
بر اثر زیان مخفی بانک ها و همین عملیات صوری بود که نماد بسیاری از بانک ها بیش از یکسال در بورس بسته شده و برخی از انها الان 18 ماه است که نماد انها بسته است و ضرر و زیان زیادی به قشر سهامدار خرد وارد شده است
ناشناس۳۴۷۰۸۵۲۲:۱۶:۱۴ ۱۳۹۷/۲/۲۵
از انجا که بسیاری از تسهیلات کلانی که در گذشته داده شده حاصل فساد میان مدیران بانکی و تسهیلات گیرنندگان بوده و تسهیلات گیرنندگان رشوه های کلانی را داده اند بانک ها هیچ تمایلی ندارند که این معوقات به قوه قضاییه ارجاع شود و همه ساله نسبت به تبدیل معوقات به وام جدیدمی کنند و به این اهداف می رسند1 کاهش صوری و موقتی معوقات2 افزایش صوری تسهیلات پرداختی3 ایجاد سود کاذب و مخف کردن ورشکستگی های خود 4 گرفتن پست و پاداش مدیران
ناشناس۳۴۷۲۱۵۰۰:۰۸:۰۶ ۱۳۹۷/۲/۲۶
یکی دیگر از موارد مهم این بوده که برای اینکه دستگاههای نظارتی متوجه بدهکاران کلان بانکی و ارقام بدهی انها نگردند با این کار معوقات انها را مخفی می کرده اند
ناشناس۳۴۷۰۸۹۲۲:۲۰:۱۶ ۱۳۹۷/۲/۲۵
خدا خدمتگزاران این مرز و بوم را حفظ و مشمول اجری درخور کند.
ناشناس۳۴۷۱۶۹۲۳:۲۱:۲۰ ۱۳۹۷/۲/۲۵
از جناب دکتر توکلی خواهان بررسی این موضوع هستیم که چرا بانک خصوصی پ که همه ساله از سوی موسسه بنکر و یورو مانی به عنوان بهترین بانک شناخته شده الان بیش از 18 ماه است که نماد ان به علت عدم ارسال گزارش صورت های مالی شفاف در بورس بسته است
ناشناس۳۴۷۲۶۸۰۱:۱۱:۵۹ ۱۳۹۷/۲/۲۶
اقای توکلی لطفا در کنار رسیدگی به سپرده گذاران موسسات به مسله بسته بودن نماد های بانکی و ضرر و زیان سهامداران خرد بانکی که از فساد پنهان مدیران تمام سرمایه زندگانی انها از دست رفته رسیدگی بفرمایید3
ناشناس۳۴۷۱۹۰۲۳:۴۳:۱۲ ۱۳۹۷/۲/۲۵
اقای دکتر توکلی چندین ماه پیش خبر از فساد های کلان در ثامن الحجج دادند و فرمودند که اسامی وام گیرندگان کلان از این موسسه را رسانه ای می فرمایند لطفا نسبت به افشای این اسامی بپردازند تا سیه روی شود در انان که غش باشد
شلمزاری هفت لنگ۳۴۷۲۸۸۰۱:۵۶:۲۶ ۱۳۹۷/۲/۲۶
به فساد ورود 34 هزار دستگاه خودرو خارجی و ثروت های کلان حاصل از نوسانات نرخ ارز و سکه که برای افراد خاصی ایجاد شده رسیدگی جدی بفرمایید
پیمان یوسفیان۳۴۷۰۹۸۲۲:۲۷:۴۸ ۱۳۹۷/۲/۲۵
ایا برخی مدیران بانک مرکزی که حاصل عملکردشان تخلف و فساد شدید بانکها بوده و دلار را به 7000 هزار تومان رسانده اند باید پا اش 1280000000 تومانی پایان خدمت بگیرند و دوباره به کار قبلی خود هم برگردند این از شیر تو شیر بودن نظارت در کشور است
ناشناس۳۴۷۲۵۴۰۰:۵۷:۴۰ ۱۳۹۷/۲/۲۶
سمن دیده بان شفافیت و عدالت سمنی که صنمی با هیچ کس و هیچ گروهی ندارد و عزم خود را برای مبارزه با فساد جزم کرده است
ناشناس۳۴۷۱۸۹۲۳:۴۲:۳۴ ۱۳۹۷/۲/۲۵
خیلی جالبه! موسسه غیرمجازی که صدها میلیارد تومن از دریافتی های مردم رو نمیتونسته پس بده به جای انحلال و مجازات مدیرانش در بانک انصار ادغام میشه و از منابع این بانک استفاده میکنه!!!
جانباز معسر و نیازمند۳۴۷۲۴۸۰۰:۵۰:۰۲ ۱۳۹۷/۲/۲۶
آقای توکلی عاجزانه از شما می خواهیم پیگیری کنید چرا قانون مصوب شده ی پرداخت حداقل حقوق به جانبازان ر را دولت و بنیاد اجرا نمیکنند پودجه آن کجا حیف و میل می شود.
ناشناس۳۴۷۲۹۱۰۲:۰۴:۵۵ ۱۳۹۷/۲/۲۶
لطفا فکری به حال گرانفروشی خودرو سازان داخلی بنمایید اخیرا مشخص شده 90 هزار خودرو احتکار شده ایرانی دپو شده است تا با نرخ های جدید به مردم با اجحاف فروخته شود
علی۳۴۷۳۲۳۰۶:۴۰:۰۹ ۱۳۹۷/۲/۲۶
به عنوان یک سپرده گذار به هیچ وجه با نظر توکلی موافق نیستم در ادغام انجام شده بانک انصار سپرده های 5 ساله ثامن را که با تعهد 25 درصد سود بود را قبل از سر رسید به 18 درصد کاهش دادند و در صورت بستن حساب سود را 9 درصد حساب کردند در شعب ادغامی همهمه برای بستن حساب ها وجود دارد و بانک انصار بر خلاف دستور بانک مرکزی برای جلوگیری از خارج شدن پول مردم اعلام کرده به سپرده های ثامن کوتاه مدت 14 درصد سود می دهد و سپرده های بلند مدت یک ساله را 18 درصد سود می دهد که با توجه به عدم ایفای تعهدات قبلی ثامن توسط انصار مشتریان اعتماد ندارند که بانک انصار به تعهد خود عمل نماید در ضمن در دوره ای که موسسه ثامن فعالیت نداشت گروهی ار داخل موسسه با درج آگهی در سایت دیوار اعلام می کردند که پول مردم را با کسر 15 تا 20 درصد بیرون می آوردند که خود من بخش قابل توجهی از پولم را با کسر 15 درصد دریافت کردم به گونه ای که از طریق اینترنت بانک یا کارت موسسه پول را به حسابی که می گفتند واریز می کردم و بعد طرف مقابل پول را پس از کسر 15 درصد به حساب بانک ملی من واریز می کرد پس آقای توکلی همه چیز را نمی دانید کافیست یکبار به شعب شلوغ ثامن تشریف ببرید و های مردم را بشنوید مشکل شما این هست که خودتان در صفوف مردم حضور مستقیم ندارید و بر اساس گفته ها و شنیده ها اظهار نظر و تحلیل می کنید.
ناشناس۳۴۷۴۱۲۰۸:۴۵:۰۶ ۱۳۹۷/۲/۲۶
بروید بررسی کنید اضافه برداشت بانک انصار و بانک صادرات از بانک مرکزی بابت سپرده گذاران ثامن الائمه چقدر است؟ اینها پول پرقدرت است که بدون حساب کتاب از منابع بانک مرکزی داده می شود.اگر زیان موسسه ثامن و حتی بانک انصار را بررسی کنید از زیان بسیاری از موسسات غیرمجاز بیشتر می شود... در ساماندهی هم از پول پر قدرت تزریق شد اما به اندازه دارایی های موسسات غیرمجاز نه بدون محدودیت مانند موسسه نورٰ، ثامن، توسعه، بانک قوامین، سرمایه انصار و... که اضافه برداشت آنها سر به فلک کشیده... حتما اضافه برداشتهای بانکها و موسسات اعتباری از منابع بانک مرکزی را بررسی کنید فسادهایی از آنها برایتان شفاف می شود که بسیار بزرگ می باشد
ثریا دالغین۳۴۷۴۲۳۰۸:۵۶:۴۶ ۱۳۹۷/۲/۲۶
نکته یک....رویه جناب توکلی را در اقتصاد کم و بیش قبول داریم اما اگر ایشان هم از قوانین گله دارند و آیا فکر نمیکنند شاخ و برگ هرس نشده قوانین ما آنقدر حجیم شده که در حال خم کردن ساقه هست؟ به عبارتی بهتر نیست به جای دیده بانی بر قوانین حجیم و اکثرا ناکارامد فکری به حال هرس کنند؟ نکته دو.....سازمان مردم نهاد؟ آیا نیروهای اجرایی دولتی میتواند انجمی غیر دولتی(مردم نهاد) تشکیل دهد و امر دیده بانی را بر دولتیها انجام دهد؟ نکته سه....چرا برای نظارت و شفاف سازی قوانین و عملکردها از ظرفیت تئوریسین و کرسی های دانشگاهی استفاده نمیشود؟ نکته چهار....به نظر شما بهتر نیست طبق دستور رهبری معظم نیروهای نظامی و امنیتی پای خود را از اقتصاد خارج کنند؟ نکته پنجم...لطفا متن را به لحاظ املایی و انشایی ادیت بفرمایید/ یاشاسین
ناشناس۳۴۷۴۳۳۰۹:۰۵:۳۸ ۱۳۹۷/۲/۲۶
از تلاش‌های آقای توکلی و یارانش تشکر می‌کنم. دیده‌بان شفافیت و عدالت بایستی به یک حرکت جمعی تبدیل شود. هر کسی در هر جای ایران اطلاعات مستندی از فساد دارد بتواند به صورت آنلاین و با یک پروتکل امن به صورت آنلاین برای دیده‌بان شفافیت و عدالت ارسال کند. بایستی تیمی از حقوق‌دانان قوی و با شرف به دیده‌بان شفافیت و عدالت کمک کنند که مستندات فساد به قوی‌ترین و قانونی‌ترین شکل مشکل ثبت و ضبط و تعقیب شوند. به قول پدر محسن روح‌الامینی، برخی که حتی از خدا هم نمی‌ترسند، از رسانه‌ها می‌ترسند. باید محیط را برای فاسدین نا‌امن کنیم. ما ۹۹ درصد مردم هستیم و شفاف بودن به نفع ماست. آن یک درصد هم باید شفاف شوند و شفاف مالیات بدهند. بایستی پشت مذهب و دین قایم شدن به شدید‌ترین شکل ممکن مجازات شود و بنیاد‌های خیریه یک ساماندهی مجدد شوند.
دانشگاهی۳۴۷۶۴۱۱۱:۱۱:۲۵ ۱۳۹۷/۲/۲۶
آقای توکلی از همه خدمات و پیگیری های شما سپاسگذاریم خداوند شما را مشمول رحمتش قرار بدهد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین